[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 252 Laatste
Acties:
  • 926.057 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
@Kol Nedra

Tja goud is leuk, maar doe het dan wel goed met fysiek klonten of klontjes in plaats van dat papieren gegoochel.

En dan loop je al vrij snel tegen het probleem opslag of diefstalrisico. Daar ga je niet met een heel groot bedrag in. Ja een kluis in Swiss zou nog kunnen maar aangezien de meesten niet Rothschild als achternaam hebben is gewoon meer Bitcoin kopen logischer met al de voordelen ten opzichte van goud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-09 16:51
Alpina schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:34:
@Kol Nedra

Tja goud is leuk, maar doe het dan wel goed met fysiek klonten of klontjes in plaats van dat papieren gegoochel.

En dan loop je al vrij snel tegen het probleem opslag of diefstalrisico. Daar ga je niet met een heel groot bedrag in. Ja een kluis in Swiss zou nog kunnen maar aangezien de meesten niet Rothschild als achternaam hebben is gewoon meer Bitcoin kopen logischer met al de voordelen ten opzichte van goud.
Ik heb fysiek goud opgeslagen in een bank hier in NL. Zijn gewoon producten voor, van 1kg tot 500 is prima te doen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
JW04 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:44:
[...]
Ik heb fysiek goud opgeslagen in een bank hier in NL. Zijn gewoon producten voor, van 1kg tot 500 is prima te doen hier.
Ja uiteraard kan het allemaal wel, maar zelf wat fysiek in bezit hebben is toch een gevoel van vrijheid (is een volgetankte Mercedes)

Net als Bitcoin op een Trezor.

Goed, 1 kilo zou ik zelf ook niet graag in huis hebben _O- Terwijl dat bedrag met BTC dan weer normaler is om te laten rondslingeren.

Mooi hoe dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@JW04 hoe is de dekking voor diefstal of een failliet van de bank?

Het voordeel van TH is dat er een grote goudmarkt is waardoor je snel van goud in cash kan en omgekeerd. Veel mensen hebben het als sieraad of thuis in de kluis.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:36
JW04 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:44:
[...]
dit idd. Ik kies er alleen voor om het gewoon in eigen beheer te houden. STop het alleen niet in een kluis thuis, die weten ze sowieso te vinden als er ingebroken word. Zijn zat andere plekken te benken waar ze nooit achter komen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:38
anti elppa schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:59:
[...]

dit idd. Ik kies er alleen voor om het gewoon in eigen beheer te houden. STop het alleen niet in een kluis thuis, die weten ze sowieso te vinden als er ingebroken word. Zijn zat andere plekken te benken waar ze nooit achter komen
Wellicht verstandig als men hier niet openlijk op een forum aangeeft dat er goud in eigen opslag dan wel kilo’s bij een bank liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:40

Coldcat

HODL

Alpina schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:51:
[...]

Ja uiteraard kan het allemaal wel, maar zelf wat fysiek in bezit hebben is toch een gevoel van vrijheid (is een volgetankte Mercedes)

Net als Bitcoin op een Trezor.

Goed, 1 kilo zou ik zelf ook niet graag in huis hebben _O- Terwijl dat bedrag met BTC dan weer normaler is om te laten rondslingeren.

Mooi hoe dat werkt.
Geluk is poen die weer besteed is!

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
anti elppa schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:59:
[...]

Heb een Redneck collega uit midden USA, als ik die moet geloven begraaft iedereen daar met GPS coordinaten. _O- daar hebben ze sowieso minder met het bankensysteem. Bitcoin al een paar keer proberen uit te leggen maar inmiddels mee gestopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

kbuntu schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:03:
[...]

Wellicht verstandig als men hier niet openlijk op een forum aangeeft dat er goud in eigen opslag dan wel kilo’s bij een bank liggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xLPCGljbUGeyGZpQsALnHWv4ZM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gr7YcGj1vlOXWEdroEh19etx.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
kbuntu schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:03:
[...]

Volg een gemiddelde dikke Porsche en je weet waar je moet zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Alpina schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:06:
[...]

dit idd. Ik ben toch aardig anoniem. En dat beetje goud boeit ook niet. Zijn genoeg mensen hier die aardig in kunnen schatten dat ik ook niet maar 0.1 btc heb....

Gewoon villa wijk in rijden met een uzi en de eerste de beste auto van 300k aan de kant zetten en beroven is veel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:27
Vanochtend wat stables uit Aave getrokken en via Coinbase laten uitbetalen richting de ABN. Stond binnen paar minuten op mijn rekening. Altijd fijn om te zien dat het goed werkt. Hier de komende week wat aandelen ETF’s mee inslaan.

Hoop ergens dat BTC ook nog een mooie correctie krijgt. Dit soort momenten bieden mooie kansen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JW04
sh4d0wman schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:52:
@JW04 hoe is de dekking voor diefstal of een failliet van de bank?

Het voordeel van TH is dat er een grote goudmarkt is waardoor je snel van goud in cash kan en omgekeerd. Veel mensen hebben het als sieraad of thuis in de kluis.
Het goed blijft van mij, dus bij een faillissement zal er onderscheid gemaakt worden tussen bezit van bank en bezit van cliënten.

Diefstal is verzekerd voor zover er geen verwijtbaar handelen ten grondslag ligt van de daad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

[...]
Volg een gemiddelde dikke Porsche rijder
FTFY, we moeten tommyboy ook niet in laten kakken he?

Doet @Taro alles met de trein? Ik heb gemist wat voor auto hij heeft.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25

Vis

jvel92 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:13:
Vanochtend wat stables uit Aave getrokken en via Coinbase laten uitbetalen richting de ABN. Stond binnen paar minuten op mijn rekening. Altijd fijn om te zien dat het goed werkt. Hier de komende week wat aandelen ETF’s mee inslaan.

Hoop ergens dat BTC ook nog een mooie correctie krijgt. Dit soort momenten bieden mooie kansen.
En de correctie van 109k naar 79k ish was niet voldoende?

Snap het niet zo dat iedereen nog verdere daling verwacht bij Bitcoin aangezien sinds de inauguratie Bitcoin alleen maar gedaald is.
De stocks niet, tot nu. Dus die waren sowieso al toe aan een correctie.

Dat Bitcoin zich sterk houdt aan de 80k is omdat het al dik gezakt is vanaf zn high.

[ Voor 5% gewijzigd door Vis op 05-04-2025 10:23 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Vis schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:21:
[...]

Snap het niet zo dat iedereen nog verdere daling verwacht bij Bitcoin aangezien sinds de inauguratie Bitcoin alleen maar gedaald is.

Dat Bitcoin zich sterk houdt aan de 80k is omdat het al dik gezakt is vanaf zn high.
eeeh meeste tech stonks hebben een veel dikkere correctie gehad dan btc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:36
jvel92 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:13:

Was juist de andere kant op bezig, om de DCA pot (pas onder 60k of bij bear bottom confirmed over paar jaar) wat beter te spreiden en laten renderen. Maar 3,25% op polygon usdc op Aave is ook niet spectaculair meer, is dat zoveel gezakt sinds jij in februari ofzo hier nog over 6% sprak?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

anti elppa schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:28:
[...]

eeeh meeste tech stonks hebben een veel dikkere correctie gehad dan btc.
Oke, dan: there is no second best 👍🏼

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
Vis schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:21:
[...]

Ik ben begin 30, dus zit nog voornamelijk in de asset opbouw modus. Dus ja, als ik meer tijd krijg om lager in te kunnen kopen dan is dat voor mij persoonlijk in deze levensfase alleen maar beter. Voor mij is dit soort prijsactie smullen. Staat wellicht haaks op wat sommigen hier willen, maar dat is nu eenmaal een verschil in levensfase waar een ieder inzit.

Verder ben ik de laatste jaren wekelijks aan het DCA'en, dus als 79K de bodem was vind ik dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
jvel92 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:46:
[...]

Ik ben begin 30, dus zit nog voornamelijk in de asset opbouw modus. Dus ja, als ik meer tijd krijg om lager in te kunnen kopen dan is dat voor mij persoonlijk in deze levensfase alleen maar beter. Voor mij is dit soort prijsactie smullen. Staat wellicht haaks op wat sommigen hier willen, maar dat is nu eenmaal een verschil in levensfase waar een ieder inzit.

Verder ben ik de laatste jaren wekelijks aan het DCA'en, dus als 79K de bodem was vind ik dat ook prima.
Alleen webn? Ik ga daar ook maar in chillen vanaf volgende week ofzo (dca)

Bitcoin blijft wel grootste deel hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Wiley99 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:29:
[...]

Was juist de andere kant op bezig, om de DCA pot (pas onder 60k of bij bear bottom confirmed over paar jaar) wat beter te spreiden en laten renderen. Maar 3,25% op polygon usdc op Aave is ook niet spectaculair meer, is dat zoveel gezakt sinds jij in februari ofzo hier nog over 6% sprak?
De vraag om stables te lenen is de afgelopen weken behoorlijk afgenomen. Tegelijkertijd parkeren meer mensen hun stables bij Aave en andere platfroms. Dus kwestie van vraag en aanbod.

Op dit moment krijg je een betere APY op stables bij diverse Curve pools of Curve lending.Of USDS via Sky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Alpina schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:53:
[...]

Alleen webn? Ik ga daar ook maar in chillen vanaf volgende week ofzo (dca)

Bitcoin blijft wel grootste deel hier.
Yep. WEBN via IBKR. Bitcoin hier ook veruit de grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Over stables gesproken, laatste tijd zie je steeds meer verschillende komen, ik denk dat stables steeds populairder wordt, wel heel goed voor adoptie voor de fiat minded mensen.

stables is natuurlijk ook handig om even je BTC daar om te zetten als je denkt dat de top bereikt is.

is het daarom ook zo dat TRON het goed blijft doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 05-04-2025 11:02 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Kol Nedra schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:02:
Over stables gesproken, laatste tijd zie je steeds meer verschillende komen, ik denk dat stables steeds populairder wordt, wel heel goed voor adoptie voor de fiat minded mensen.

stables is natuurlijk ook handig om even je BTC daar om te zetten als je denkt dat de top bereikt is.

is het daarom ook zo dat TRON het goed blijft doen?
Vorige week wou ik wat usdt van mexc naar Kraken schuiven. Gaat niet meer. Optie van Kraken was dan usdc maar die werkte weer niet met Tron.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD-BL0yzBpMpKAD65Fj0DIYRF_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7hinwnYxrEssjYwCjEYLAiv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m37l1KHKEJc5d17Q7TGq1JsFK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8lcjdCSleUYc64aGdOhXXOA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Wat een saaie bende. Vorige week stonden we ook al op deze koersen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Oke slecht voorbeeld _O-

Kan ook een oude Jaguar zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:20:
[...]

Dollar verzwakken, rente enorm omlaag, inflatie omhoog. En "goedkoop" de staatsschuld her financieeren einde van het jaar. De inflatie zorg er nog voor dat die schuld allemaal minder pijn doet en relatief minder groot is.
Kwam deze tegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRsHZHapNbiDWt4BHlZWnJ9RwLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QKG80ne5vyebMChzwjRi2Ac5.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JW04
Je kan veel van Powel vinden. Echter een a schoothondje van Trump is die niet. Hij zal zijn eigen koers bepalen of hij zal afgezet moeten worden. Rate cuts omdat Trump het wil gaan niet gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03
Zolang Trump vasthoud aan zijn beleid, en de ruimte krijgt van het congress (waar je niet veel tegengas hoeft te verwachten omdat de republikeinen een meerderheid hebben). Gaat het voorlopig niet beter worden in financiele markten. Bitcoin zal dan ook meegezogen worden naar beneden.

De impact tot nu toe begint vormen aan te nemen die vergelijkbaar zijn met de crisis in 2008, of de coronacrisis. Met als verschil dat dit incidenten waren die ons overkwam. Nu is het een hele bewuste keuze de boel te laten klappen.

Ja, er komen mooie koopkansen, maar ik denk dat het nu nog te vroeg is dit vallende mes proberen op te vangen

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Stephen Miller, een belangrijke architect achter dit beleid van Trump reageerde gisteren op de impact van de heffingen. Dit soort ultra-conservative wacko's hebben echt alle realiteitszin verloren. Maar ze hebben wel de macht en twijfelen echt geen seconde aan de keuzes die er gemaakt worden.

Sorry voor een beetje offtopic, maar ik denk dat het wel heel verstandig is als we dit goed in de gaten blijven houden omdat het direct impact heeft op crypto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Gelukszoekr schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:58:
Zolang Trump vasthoud aan zijn beleid, en de ruimte krijgt van het congress (waar je niet veel tegengas hoeft te verwachten omdat de republikeinen een meerderheid hebben). Gaat het voorlopig niet beter worden in financiele markten. Bitcoin zal dan ook meegezogen worden naar beneden.

De impact tot nu toe begint vormen aan te nemen die vergelijkbaar zijn met de crisis in 2008, of de coronacrisis. Met als verschil dat dit incidenten waren die ons overkwam. Nu is het een hele bewuste keuze de boel te laten klappen.

Ja, er komen mooie koopkansen, maar ik denk dat het nu nog te vroeg is dit vallende mes proberen op te vangen
Als zelfs Ted Cruz zenuwachtig begint te worden van dit beleid, begin ik me steeds minder zorgen te maken over de duur van dit beleid. Ze hebben nog tot woensdag om erop terug te komen of deals te sluiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
kbuntu schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:38:
[...]
Als zelfs Ted Cruz zenuwachtig begint te worden van dit beleid, begin ik me steeds minder zorgen te maken over de duur van dit beleid. Ze hebben nog tot woensdag om erop terug te komen of deals te sluiten
Ja, dit denk jij al een tijdje. Ik denk dat er binnen de innercircle van Trump geen enkele twijfel bestaat dat dit de juiste richtig is. Ik denk dat ze iedereen die het er niet mee eens is, zoals Ted wegzetten als radical-left.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvel92
[...]

No offense, maar je bent al sinds begin maart vol overtuiging aan het roepen dat een ommekeer elk moment aanstaande is. Het nu april en hij is een paar dagen geleden nog meer all-in gegaan op de strategie, die volgens jou een maand geleden al zou worden afgezwakt.

Ja, deals zullen op een gegeven moment gesloten worden. Maar dit kan gerust weken tot maanden duren. Dat de beurzen rekt gaan in dit proces zal hem een zorg wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
nog lager vind ik ook prima, volgende week mag ik weer eurootjes gebruiken voor dca/vca, dit keer niet naar bitcoin maar naar stonks

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JW04
[...]

De hele wereld moet opeens deals sluiten voor woensdag? Not gonna happen. Trump heeft een doel, dat doel wordt niet behaald door een paar matige trade deals af te spreken. Dat had hij kunnen doen op vele mildere manieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis

Vis

Boeiend.. in iedere crisis wil je gewoon Bitcoin bezitten. Daar is het voor bedacht namelijk. Ontstaan in de eerste moderne financiële crisis van 2008, daarna zijn waarde bewezen in de corona crisis, en nu in de handelscrisis.

Dit is Bitcoins tijd, en je kunt er maar beter wat van hebben "in case it catches on".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
jvel92 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:50:
[...]
Ja, deals zullen op een gegeven moment gesloten worden. Maar dit kan gerust weken tot maanden duren. Dat de beurzen rekt gaan in dit proces zal hem een zorg wezen.
Zou me niks verbazen als ie somehow ergens met een berg geschreven puts zit ofzo. Ik denk ook niet dat dit zomaar overwaait, maar ik denk oprecht wel dat er zich een aantal kansen nu al voor beginnen te doen. Kan het lager, absoluut, maar ik ben zeker een koper op deze niveaus. Ook als dat betekent dat ik een recessie in moet holden. Daar heb ik eind vorig jaar een hoop cash voor geraised. Had alleen niet meteen verwacht dat de kans nu al zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
[...]

Eerste deals zijn al gemaakt met Argentinië (laatste fase) en Vietnam (importtarief van 0%). Niet dezelfde impact als China en de EU, maar het is een start.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
jvel92 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:50:
[...]

No offense, maar je bent al sinds begin maart vol overtuiging aan het roepen dat een ommekeer elk moment aanstaande is. Het nu april en hij is een paar dagen geleden nog meer all-in gegaan op de strategie, die volgens jou een maand geleden al zou worden afgezwakt.

Klopt, ben ik nog steeds sterk overtuigd van de werkelijkheid van de midterms. Als dit anders blijkt te zijn hebben we een probleem van een totaal andere orde. Dan heb je een US president die de democratie echt buiten spel zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Numbers schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:09:
[...]
Eerste deals zijn al gemaakt met Argentinië (laatste fase) en Vietnam (importtarief van 0%). Niet dezelfde impact als China en de EU, maar het is een start.
Vietnam is nog geen deal volgens mij. Ik verwacht en hoop dat we voor woensdag de eerste tekenen van een US-EU deal hebben. De EU zal wel onder druk worden gezet hier dingen in op te nemen die niet goed zijn voor China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
tomtom901 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:08:
[...]

Zou me niks verbazen als ie somehow ergens met een berg geschreven puts zit ofzo. Ik denk ook niet dat dit zomaar overwaait, maar ik denk oprecht wel dat er zich een aantal kansen nu al voor beginnen te doen. Kan het lager, absoluut, maar ik ben zeker een koper op deze niveaus. Ook als dat betekent dat ik een recessie in moet holden. Daar heb ik eind vorig jaar een hoop cash voor geraised. Had alleen niet meteen verwacht dat de kans nu al zou komen.
Chapeau heb je goed ingeschat dan. Ik heb afgelopen weken alle ‘dips’ gekocht en nu weinig ruimte om weer de dip te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
tomtom901 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:08:
[...]

Yep same. Op de huidige niveaus voor zowel Bitcoin als aandelen ben ik ook koper voor de langere termijn. Gelukkig eind vorig jaar en begin dit jaar mijn alt's verkocht, dus zit ook op voldoende cash om mijn voordeel mee te doen.

Of hij persoonlijk nu aan het handelen is geen idee. Maar zijn familie gegarandeerd. De markt laten dumpen, biedt natuurlijk een uitgelezen kans voor de jongere generatie om in te stappen. Voor de boomers is het allemaal wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 22-09 16:25
Edit: laat maar.

Hoe krijg je zo'n video van 9gag hier geplakt?

https://9gag.com/gag/a6ZnLGm

[ Voor 78% gewijzigd door BTC100K2021 op 05-04-2025 16:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvel92
kbuntu schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:10:
[...]

Klopt, ben ik nog steeds sterk overtuigd van de werkelijkheid van de midterms. Als dit anders blijkt te zijn hebben we een probleem van een totaal andere orde. Dan heb je een US president die de democratie echt buiten spel zet.
Ik twijfel ook niet aan jouw sterke overtuiging, want dat is wel duidelijk _O-

De mid-terms zijn pas eind volgend jaar. Voldoende tijd voor Trump om daar volgend jaar op te in spelen. Dat speelt nu echt nog geen rol.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
sh4d0wman schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:18:
[...]

FTFY, we moeten tommyboy ook niet in laten kakken he?

Doet @Taro alles met de trein? Ik heb gemist wat voor auto hij heeft.
Ik heb een miljoen in een dozijn elektrische auto. En succes met mij beroven, sinds april is mijn pf toch niets meer waard, denk dat je beter mijn koffiezetapparaat dan Ledger mee kunt nemen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:38:
[...]
, denk dat je beter mijn koffiezetapparaat dan Ledger mee kunt nemen.
Er zijn grenzen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
jvel92 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:24:
[...]
Voor de boomers is het allemaal wat minder.
Die hebben al een huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
Klopt, maar vermogen in stenen is niet liquide. Als je binnenkort met pensioen gaat, je bent al met pensioen of je wilt om andere redenen op kortere termijn cashen, dan zit je niet te wachten op een generational market crash. Dan zie je toch liever up-only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
jvel92 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:01:
[...]

Klopt, maar vermogen in stenen is niet liquide. Als je binnenkort met pensioen gaat, je bent al met pensioen of je wilt om andere redenen op kortere termijn cashen, dan zit je niet te wachten op een generational market crash. Dan zie je toch liever up-only.
Klopt opzich wel, maar ik zie alles en iedereen rond mij verkopen voor kleiner. Dus dat is wel gaande vrijstaand naar appartementje etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
jvel92 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:01:
[...]

Rond je 70 je huis verkopen, dan als een nomaad leven in luxe huisjes overal ter wereld, oneindig vakantie

nothing stops this train

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jvel92
Kol Nedra schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:44:
[...]

Rond je 70 je huis verkopen, dan als een nomaad leven in luxe huisjes overal ter wereld, oneindig vakantie
Klinkt leuk, maar op je zeventigste (vanuit gaande dat je het uberhaupt haalt) heb je daar wellicht helemaal geen behoefte meer aan en heb je mogelijk ook niet meer de gezondheid om dit te kunnen doen of zijn er andere omstandigheden die je belemmeren. Als dit je droom is, probeer daar nu naar toe te werken en te leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:14
[...]

Moet de 70 wel halen... Mijn vader niet gelukt. Ga er dan ook vanuit dat ik ook niet teveel moet verwachten van mijn pensioen tijd. Liever nu leven. Daarom heb ik misschien ook meer "haast" met mijn crypto investering dan sommige anderen hier. Dus, wanneer gaan we weer een keer up 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
[...]

Dat moet je op je 50e doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
GioStyle schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:49:
[...]

Dat moet je op je 50e doen.
dat zeker, als je op je 16e al begint is dat te halen.

nothing stops this train

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vis

Vis

[...]

Daarom nu weer bijna de maand mei!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FO9jb5tfRTbPW88JVPC-A0GriE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FufniMqkKa9x9chpQzT7ajzy.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Taro koffie en chocolade. Het andere zwarte goud. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gelukszoekr
bsmpower schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:49:
[...]

Moet de 70 wel halen... Mijn vader niet gelukt. Ga er dan ook vanuit dat ik ook niet teveel moet verwachten van mijn pensioen tijd. Liever nu leven. Daarom heb ik misschien ook meer "haast" met mijn crypto investering dan sommige anderen hier. Dus, wanneer gaan we weer een keer up 😅
De afgelopen maanden waren volgens mij voor jou een aardige rollercoaster. En hier heb je best wat weerstand gehad op de manier hoe je hiermee omging. Ik vind het best opvallend dat je hier nog actief bent.

Zodra het goed gaat met crypto is het hier druk, maar als je de aandacht erbij kan houden als het allemaal wat minder gaat zoals nu, geeft dit jou (net als alle andere overgebleven strijders hier) een edge voor winst naar de toekomst toe. Just my 2 sats :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:31
Mijn grootste issue is bepalen wanneer het 'voldoende' is. Bij welke koers verkoop je (een gedeelte)? In een uptrend is het zo verleidelijk om te blijven hangen omdat 'ie voor je gevoel nog wel even doorstijgt. In een downtrend blijf je dan weer lekker zitten en geduldig wachten, om vervolgens in de volgende uptrend weer niets te doen ;-)

Ik kocht mijn eerste BTC op 260 euro en zit nu vooral een beetje te mijmeren over dat eerste punt. Hoe gaan jullie hiermee om? Zag rond de 100k al verschillende mensen met allerlei TP's die getriggered werden. Zijn jullie er helemaal uit, of inmiddels (deels) weer ingestapt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
pipapaulus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:04:
Mijn grootste issue is bepalen wanneer het 'voldoende' is. Bij welke koers verkoop je (een gedeelte)? In een uptrend is het zo verleidelijk om te blijven hangen omdat 'ie voor je gevoel nog wel even doorstijgt. In een downtrend blijf je dan weer lekker zitten en geduldig wachten, om vervolgens in de volgende uptrend weer niets te doen ;-)

Ik kocht mijn eerste BTC op 260 euro en zit nu vooral een beetje te mijmeren over dat eerste punt. Hoe gaan jullie hiermee om? Zag rond de 100k al verschillende mensen met allerlei TP's die getriggered werden. Zijn jullie er helemaal uit, of inmiddels (deels) weer ingestapt?
Wel wat teruggekocht onder de 80, maar meer eruit gehaald dan er nu (weer) inzit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Tja, dat is voor iedereen verschillend. Persoonlijk speel ik het liefst de grotere marktbewegingen. Ik was er al eerder helemaal uit. Maar als je er zo vroeg bij was zou ik zeggen verkoop gewoon iets en doe er wat leuks mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Gelukszoekr schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:27:
[...]
Maar als je er zo vroeg bij was zou ik zeggen verkoop gewoon iets en doe er wat leuks mee.
Eigenlijk is dat nooit slecht advies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zijn jullie er helemaal uit, of inmiddels (deels) weer ingestapt?
Waarom zou je uitstappen? De laatste keer dat we ergens in de 60k zaten was vorig jaar november. Het is nu bijna een half jaar verder.

Dat klinkt best stabiel, toch?

Ik zou me meer zorgen maken over de waarde van de dollar. Hoe stap je daar uit?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Gelukszoekr schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:27:
[...]

Tja, dat is voor iedereen verschillend. Persoonlijk speel ik het liefst de grotere marktbewegingen. Ik was er al eerder helemaal uit. Maar als je er zo vroeg bij was zou ik zeggen verkoop gewoon iets en doe er wat leuks mee.
Maar wat is leuk? 2K voor een nieuwe tv? 5K cashen voor 1 of 2 vakanties? 20K voor een nieuwe (occasion) auto? 200K om (een deel) van je hypotheek af te betalen? Nog meer en de hypotheek aflossen en nog wat over houden. Reden dat ik nog niks heb verkocht is dat dit mijn enige kans is om echt serieus geld te verdienen. En tevens de reden dat ik tegen depressie aan zit omdat ik verkeerde keuzes heb gemaakt en dit doel niet meer haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
bsmpower schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:44:
[...]

Maar wat is leuk? 2K voor een nieuwe tv? 5K cashen voor 1 of 2 vakanties? 20K voor een nieuwe (occasion) auto? 200K om (een deel) van je hypotheek af te betalen? Nog meer en de hypotheek aflossen en nog wat over houden. Reden dat ik nog niks heb verkocht is dat dit mijn enige kans is om echt serieus geld te verdienen. En tevens de reden dat ik tegen depressie aan zit omdat ik verkeerde keuzes heb gemaakt en dit doel niet meer haalbaar is.
Of 1.900.000 cashen voor een nieuwe TV :)

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

[...]

Het kwartje kan twee kanten opvallen bij high-risk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
Coldcat schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:48:
[...]

Het kwartje kan twee kanten opvallen bij high-risk.
Het kwartje is daar al de goede kant opgevallen, maar diegene wil dat het een kwartje een rijksdaalder wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Maar wat is leuk? 2K voor een nieuwe tv. 5K cashen voor 1 of 2 vakanties? 20K voor een nieuwe (occasion) auto? 200K om (een deel) van je hypotheek af te betalen? Nog meer en de hypotheek aflossen en nog wat over houden.
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. En dat heeft ook vooral te maken met hoe vroeg je erbij was, en hoe groot je exposure is.
Reden dat ik nog niks heb verkocht is dat dit mijn enige kans is om echt serieus geld te verdienen.
Ja, dat was ook mijn gedachte. En dat kan nog steeds. Ben ik van overtuigd.
En tevens de reden dat ik tegen depressie aan zit omdat ik verkeerde keuzes heb gemaakt en dit doel niet meer haalbaar is.
Dit is dan weer veel te dramatisch. Stel dat je 20k hebt verloren over het afgelopen half jaar. Dat is dan heel zuur, maar zolang je gewoon je vaste lasten kan betalen en rustig weer een potje kan opbouwen heb je eigenlijk alleen tijd verloren. Lekker blijven hangen, kennis vergaren, en de volgende keer zit je wel goed en ben je dat verlies zo vergeten. Blijf er niet in hangen, daar heb je niks aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
En tevens de reden dat ik tegen depressie aan zit omdat ik verkeerde keuzes heb gemaakt en dit doel niet meer haalbaar is.
Maar is dat wel echt zo? Ik bedoel: zover we weten ben jij dit verhaal begonnen met een forse bak geld. Inmiddels heb je vorig jaar je inleg eruit gehaald, alles wat er nog in zat was sowieso winst. Misschien flink minder nu, maar nog steeds winst. Je doel is misschien niet gehaald, nee.

Maar: omdat je die inleg weer terug hebt betekent het toch dat je weer opnieuw een poging kunt gaan wagen?Waarom zou je doel ineens nooit meer haalbaar zijn? Er zijn zometeen toch volop kansen? Als crypto de bear in gaat kun je volgend jaar lekker massaal Bitcoin inslaan. Misschien geen x20 maar afgelopen cycle had je wel een x6 kunnen pakken. Dat is toch een gigantische klapper als je daar fors geld insteekt.

Zelfde verhaal met de beurs nu. Zoals @tomtom901 al zei vandaag: er komen echt gigantische kansen aan straks. Beurs zal nog wel even flink meer dippen, maar zodra de rust terugkeert zullen er genoeg aandelen zeer sterk ondergewaardeerd zijn.

Kortom: er zijn altijd weer nieuwe kansen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis

Vis

En "kansen" zijn in dat opzicht hetzelfde als gokjes.
Je moet dan natuurlijk wel de juiste "kansen" er uit weten uit te pikken.

NVDA heeft zijn hype al gehad.
Wat is de next big thing over een jaar ?

Niemand die het weet.

Een BDSM power vond SUI ook een "kans" echter, heeft ie daar niet naar gehandeld door te verkopen en zit hij nog met een zak waarvan het waarschijnlijk nooit meer zo hoog komt als voorheen. Wat gaat ie daarmee doen?

Ik zou trouwens alleen cashen als je een een pool party als deze kan realiseren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEl_P6FEif1s7sSYCUdtDXSLJ7w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MiNTo37VLV34eaSgOAjgWXT9.jpg?f=user_large

Voor de rest, zoals Gelukzoeker al aangeeft: als je je vaste lasten goed kunt betalen en daarlangs nog kunt investeren HODL je deze achtbaan gewoon tot je dit pool feestje kunt organiseren.
Want ten slotte is iedereen een geluk zoeker. Maar wie wordt nou echt gelukkig van veel geld?
Ik denk niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Laatst online: 16:21
John245 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:48:
[...]

Of 1.900.000 cashen voor een nieuwe TV :)
Wat voor tv is dat een gouden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jvel92
[...]

Als je nu niet gelukkig bent, dan gaat een flinke klapper maken dat echt niet oplossen. Werk eerst aan jezelf zodat je mentaal op een betere plek bent.

Verkeerde keuzes maken doet iedereen en ben jij echt geen uitzondering in. Het belangrijkste is dat je leert van je keuzes en voorkomt dat je de volgende keer dezelfde verkeerde keuze maakt.

Kijk nou ook eens een keer kritisch naar je eigen portfolio en of het omzetten naar Bitcoin geen beter idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
[...]

Een depressie? Mag hopen dat het niet serieus is, anders zou ik gelijk afstand nemen van crypto dat zou het mij in ieder geval helemaal niet waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Nu online

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrFX
  • Nu online
Pinsa schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:39:
[...]

Een depressie? Mag hopen dat het niet serieus is, anders zou ik gelijk afstand nemen van crypto dat zou het mij in ieder geval helemaal niet waard zijn.
Onrealistische verwachtingen, gebrek aan risk management en jezelf teveel druk opleggen kan rare dingen met een mens doen.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
MrFX schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:55:
[...]

Onrealistische verwachtingen, gebrek aan risk management en jezelf teveel druk opleggen kan rare dingen met een mens doen.
Jaa geloof ik best maar dan zou ik ook voorgoed afscheid nemen en dan maar eventueel met verlies, lijkt me niet echt goed als het ten koste van je gezondheid gaat daar kan geen geld tegen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
MrFX schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:55:
[...]

Het is natuurlijk niet alleen crypto, maar het helpt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Vis schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:03:
En "kansen" zijn in dat opzicht hetzelfde als gokjes.
Je moet dan natuurlijk wel de juiste "kansen" er uit weten uit te pikken.

NVDA heeft zijn hype al gehad.
Wat is de next big thing over een jaar ?
precies, ik kom niet aan dit aandeel, teveel risico, dit aandeel heeft teveel hype/lucht gehad ivm AI

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrFX
  • Nu online
bsmpower schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:04:
[...]

Ik weet er alles van. Dat is ook de reden dat ik tijdelijk ben gestopt met het gehele trading gebeuren. Als je teveel prive shit hebt wil je dit er allemaal niet bij hebben.

Op fundamentele basis (weten wat de waarde van iets is) volgens een bepaalde strategie aandelen kopen geeft mij meer rust.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Kol Nedra schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:20:
[...]

precies, ik kom niet aan dit aandeel, teveel risico, dit aandeel heeft teveel hype/lucht gehad ivm AI
Zonde. Zou er toch nog eens goed over denken als ik je een tip mag geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
tomtom901 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:38:
[...]

Zonde. Zou er toch nog eens goed over denken als ik je een tip mag geven :)
remind me in 3 years :)

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW04
[...]

Echter bezit je wel TSLA toch? Ik schat NVDA veiliger in dan TSLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
JW04 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:47:
[...]
Echter bezit je wel TSLA toch? Ik schat NVDA veiliger in dan TSLA.
ik kocht het rond $165 toen niemand het wilde, niet verkocht helaas toen die zo hoog stond :P

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Die durf ik hands down aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Momenteel massale protesten in de US tegen Trump zijn beleid. Het sentiment lijkt wat om te slaan na afgelopen week: #handsoff

[ Voor 4% gewijzigd door kbuntu op 05-04-2025 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 22:33
kbuntu schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:36:
Momenteel massale protesten in de US tegen Trump zijn beleid. Het sentiment lijkt wat om te slaan na afgelopen week: #handsoff
Dat waren grotendeels mensen die sowieso wel anti trump waren vermoed ik.
Ben benieuwd of de onvrede ook invloed gaat hebben op de crypto markt komende tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

bsmpower schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:04:
[...]

Sterkte ermee! Na donkere komen betere tijden! Het is niet fijn maar dat is het leven helaas.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
[...]

Dat je kinderen gezond zijn pik.

Dacht er net nog eens over na, ze mogen elke Bitcoin, elke euro van mij hebben.

Skrunsies kwam dat soms nog wel eens melden.

Maar die gast heeft 100 procent gelijk.

De rest kan me gestolen worden.

Succes verder, laat je niet gek maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Mooie avond hier. :) Fijn!

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kbuntu
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APv-d6mupqt0PVQ-PjlQjKfksys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APPeDoD2qfxMD03fbtYLRZa6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:37
[...]

Spijtig dat je je zo slecht voelt, maar als je nu al niet weet wat je voor leuke dingen met je eventuele geld zou willen doen dan zit je probleem misschien wel elders.

Geld lost dat niet op, geld is niets waard als het geen doel heeft. Als het niets bijdraagt aan de dingen die je in je leven zou willen bereiken en leuk vindt om te doen.

Dan is het een (nutteloos) doel op zich en vliegt het er ook net zo hard weer uit. Omdat er niets achter zit.

Het moeilijkste aan het leven is iets vinden wat je leuk vind om te doen zodat je zoveel mogelijk tijd doorbrengt met het doen van dingen die leuk zijn.

Dat wil overigens niet zeggen dat het makkelijk is, do hard things. Veel kunstenaars hebben het geluk te weten wat ze leuk vinden maar dan nog is het heel hard en consistent werken om er een carrière en leven mee op te bouwen.

Veel mensen vinden iets wel leuk, maar missen de energie om ook de saaie taken uit te voeren en vooral de moeilijke leerprocessen door te gaan om echt goed om een vak te worden.

Omdat in ieder beroep of carrière moeilijke periodes zitten waarin je consistent moet werken aan je vaardigheden. Bezig blijven, vallen opstaan en leren van je fouten.

Geen enkele levensinvulling is vrij van falen, en in het leerproces en het beter worden zit je geluk en (werk) vreugde.

Zonder weerstand en tegenslag geen gevoel van euforie als het wel lukt.

We leven in een tijd dat de keuze enorm is, de kansen om te leren groot en de instap kosten vaak laag. Het moeilijkste is uitvinden wat je graag zou willen doen en hoe je je leven wil leiden.

Daar heeft geld in eerste instantie niets mee te maken. Just my 2 cents uiteraard.

Ps ga voor je depressieve gevoel naar de huisarts, dat kan je beter gelijk oppakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16:42
Pinsa schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:39:
[...]

Met daarbij nog de opmerking dat geld problemen ook vaak uitvergroot. Als BTC volgende week naar een miljoen gaat, is hij rijk mét onopgeloste problemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tevens: waarom zou je 200k stoppen in het aflossen van je hypotheek? Je krijgt er weinig voor terug en het verslaat het hele punt van een hypotheek: uitgestelde betaling zodat je in de tussentijd iets verstandigers kan doen met je geld.

Bovendien zal die hypotheek (hoop ik voor je) lager zijn dan de gemiddelde huurwoning in de privesector waar veel mensen verplicht opgezadeld mee zitten. De kennis dat het veel erger kan kun je ook inzetten om minder stress te krijgen :Y

En ook: sommigen in dit topic zitten in Zuidoost-Azië. Sommigen van ons bevinden zich in een deel van de wereld waar vorige week nog een aardbeving van 7.7 voor enige stress zorgde.

Het half uur in een hoog gebouw dat heen en weer zwaaide en een lift die niet meer werkte was de meest epische hodl ooit.

Maar het geeft wel wat stress als je niet zeker weet of je leven binnen seconden geshort gaat worden :X

Profit aan de overkant lijkt groener dan het is joh!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vis

Vis

Stukfruit schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:56:
Tevens: waarom zou je 200k stoppen in het aflossen van je hypotheek? Je krijgt er weinig voor terug en het verslaat het hele punt van een hypotheek: uitgestelde betaling zodat je in de tussentijd iets verstandigers kan doen met je geld.

Bovendien zal die hypotheek (hoop ik voor je) lager zijn dan de gemiddelde huurwoning in de privesector waar veel mensen verplicht opgezadeld mee zitten. De kennis dat het veel erger kan kun je ook inzetten om minder stress te krijgen :Y

En ook: sommigen in dit topic zitten in Zuidoost-Azië. Sommigen van ons bevinden zich in een deel van de wereld waar vorige week nog een aardbeving van 7.7 voor enige stress zorgde.

Het half uur in een hoog gebouw dat heen en weer zwaaide en een lift die niet meer werkte was de meest epische hodl ooit.

Maar het geeft wel wat stress als je niet zeker weet of je leven binnen seconden geshort gaat worden :X

Profit aan de overkant lijkt groener dan het is joh!
Exact.. mijn hypotheek betaald zichzelf wel door inflatie over de jaren heen. Daar gaat niet snel meer afgelost worden dan de opbouw die ik al doe (nog opbouwspaar hypotheek van 12 jaar terug kunnen nemen)
Ik ben gebaat bij een hogere rente. Laat maar lekker lopen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kbuntu
@bsmpower Prijs jezelf gelukkig kerel. Je hebt een huis, auto, vrouw en kinderen. Plus je staat alleen op fictief verlies, omdat je de inleg er al had uitgehaald. Zeer verstandig! Time will be on your side

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis

Vis

PlasticPimple schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:47:
[...]

Met daarbij nog de opmerking dat geld problemen ook vaak uitvergroot. Als BTC volgende week naar een miljoen gaat, is hij rijk mét onopgeloste problemen.
Moet ie wel Bitcoin hebben ipv SUI ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
Vandaag mijn wekelijkse VCA inleg gedaan.
Ingesteld te realiseren rendement : 50%
Inleg : 14 van 522
Op schema om doel te halen : Ja
Bijzonderheden : Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
John245 schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:29:
Vandaag mijn wekelijkse VCA inleg gedaan.
Ingesteld te realiseren rendement : 50%
Inleg : 14 van 522
Op schema om doel te halen : Ja
Bijzonderheden : Nee
Mag ik vragen wat je precies bedoeld met "Op schema om doel te halen"? :) Kan die parameter ooit op nee staan?
Pagina: 1 ... 178 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!