[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 170 ... 252 Laatste
Acties:
  • 925.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:16

Vis

Alpina schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:19:
Euh ja werken

[Afbeelding]

Neem nog een vers stukje hopium tot mij:

Bitcoin is a funny asset.

It attracts rational types because it's so logical to hold a finite bearer asset instead of something that can be created out of thin air.

And yet, it requires much more than a rational mind to succeed as a long term holder.

You also need great emotional control, faith, and self-belief.

If you don't believe in yourself, if you don't trust yourself to make rational choices...

Then you'll never earn the freedom that BTC brings in the long run.

This cycle is testing people in a new way.

All the folks that only bought to sell "the top" after a giant spike up are now wondering if BTC is even worth holding anymore.

Many of them will get bored and give up.

But those who see the bigger picture will be thrilled with BTC right now.

Despite insanely bullish news, we have avoided unsustainable price spikes.

Instead we have been building a solid price foundation layer by layer.

The institutional adoption and acceptance that we've seen over the past year has been incredible.

Personally, I see $1 million per Bitcoin as more inevitable than ever.

But I have carefully calibrated my expectations.

A steady rise to $1 million per coin could look something like this:

2025: $140K
2026: $190K
2027: $250K
2028: $350K
2029: $450K
2030: $650K
2031: $830K
2032: $1 million

With this timeline in mind, this recent price action makes perfect sense.

In fact, it's comfortable.

I fully expect boredom to continue.

Maybe some excitement will return in the fall.

Or perhaps the next big run comes in 2026.

The point is to keep the long-term picture in mind.

Stay rational. Keep holding the best asset.

And most importantly: Make sure you're living your life in the mean time.

The worst trap to fall into is waiting for "one day" to live.

You're alive now. And how you practice is how you play.

The "Kingdom of Heaven" isn't some far off place that requires specific conditions... It's within you right now 🫡

[Afbeelding]

Mand.
Nog 4 jaar sideways tot 420k dus... Boring as fack

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 17:13
Short loopt sinds 83.2xx. 1e TP 80.9xx 2tp 78.6xx. Ik ga er van uit dat er wel een bounce komt rond de 78 lijn en kijk ahv het volume op dat moment of ik het afwacht of long ga.

Eens kijken of ik armer wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 06:10
Numbers schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:08:
Gemakshalve ga ik er vanuit dat Bitcoin zijn top nog niet heeft gehad deze cyclus en zal toppen ergens later dit jaar. Wat gaan jullie dan doen? Volledig of deels verkopen/ tijdelijk parkeren in stables/ deels in een andere asset class om daar rendament te pakken/ portfolio her-balanceren/ helemaal niks > HODL/ dromen najagen?

Ik zal zelf aftrappen. Onze droom is om de tuin goed aan te gaan pakken. Een deel van de winst gaat daar naartoe. Een ander deel gaat in stocks om wat rendament te pakken en de rest wacht op de dip in de crypto winter :) Ik twijfel nog wat verstandig is, stables geven nog wat extra valuta risico en het vertrouwen in de achterliggende partij tijdens een bear market.. grote kans dat het tijdelijk naar spaarrekening gaat.
Vrijwel alles verkopen volgens exit plan.
Euros op een "hoge rente" spaarrekening en dan wachten op de diepe bear, daar dca weer instappen (deze keer bitcoin only ;) ).

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

kernie schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:49:
[...]

Vrijwel alles verkopen volgens exit plan.
Euros op een "hoge rente" spaarrekening en dan wachten op de diepe bear, daar dca weer instappen (deze keer bitcoin only ;) ).
"Wat als"

Wat als Europa alle sluizen dicht gooit voor cryptobeurzen en je over een 2tal jaar geen Bitcoin als Nederlander/Europeaan meer kunt kopen?

Dan wil je toch het risico niet lopen om al je sats van de hand te doen?

Je moet echt met alles rekening houden, vooral in deze roerige tijden waar Europa het op alle fronten anders wilt/lijkt te gaan doen dan de USA.

Zie de CBDC die eraan zit te komen in de EU eind dit jaar. Dan wil je toch zeker niet gokken op een bull/bear cycle? Die is nu toch al verstoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:18
Vis schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:13:
[...]

"Wat als"

Wat als Europa alle sluizen dicht gooit voor cryptobeurzen en je over een 2tal jaar geen Bitcoin als Nederlander/Europeaan meer kunt kopen?

Je moet echt met alles rekening houden, vooral in deze roerige tijden waar Europa het op alle fronten anders wilt/lijkt te gaan doen dan de USA.

Zie de CBDC die eraan zit te komen in de EU eind dit jaar. Dan wil je toch zeker niet gokken op een bull/bear cycle? Die is nu toch al verstoord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkoPebPQw4kUH1xiTtbCAq5vv4U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/f3FlIp1G4EqpKskuDlzqFUK0.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
[...]

"Wat als"

Ik verwacht niet dat Europa zover zal gaan, dit is wel een zeer extreem negatieve gedachte.

eerst maar kijken hoe ze mensen over de streep kunnen halen met die cbdc, ''gratis'' €500?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Vis dan koop ik ze wel voor. Maar alleen tegen iets anders dan CBDC drek natuurlijk. Een pak hagelslag, goud, een halve Lambo, 3 Porsches of je vrouw. :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:30
Futures alweer -2 op s&p, Japan al -4 gedaan. China’s export blijft groeien ondanks tariffs, Trump slaat weer wild om zich heen met verdergaande tariffs… leuk weekje voor de boeg zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 12:38

tomtom901

Moderator General Chat
kbuntu schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:07:
Futures alweer -2 op s&p, Japan al -4 gedaan. China’s export blijft groeien ondanks tariffs, Trump slaat weer wild om zich heen met verdergaande tariffs… leuk weekje voor de boeg zo
-2 wat? Ik zie -0.30% op ES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 20-09 11:23
tomtom901 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:31:
[...]

-2 wat? Ik zie -0.30% op ES
-1%

https://finance.yahoo.com/quote/NQ%3DF/

Tenminste, NASDAQ is hier het meest relevant.

[ Voor 11% gewijzigd door BTC100K2021 op 31-03-2025 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
NQ, oké, maar zelfs die maar -1%. Over het algemeen zijn futures die van de S&P (ES dus) tenzij anders vermeld. Maar een gezellig weekje wordt het zeker zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTC100K2021
tomtom901 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:36:
[...]

NQ, oké, maar zelfs die maar -1%. Over het algemeen zijn futures die van de S&P (ES dus) tenzij anders vermeld. Maar een gezellig weekje wordt het zeker zo.
Mijn halve De Giro account staat klaar in euro's.

Kijken of we ASML onder de 600 kunnen oppikken

In het nieuws vandaag:

https://www.telegraaf.nl/...ondanks-economische-groei

Jarenlang Starbucks lurken, dure telefoon, veel abonnementen en hangen op het terras blijkt toch geen succesformule. Wie had dat gedacht.

[ Voor 29% gewijzigd door BTC100K2021 op 31-03-2025 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
BTC100K2021 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:39:
[...]

Mijn halve De Giro account staat klaar in euro's.

Kijken of we ASML onder de 600 kunnen oppikken
Zet net mijn eerste order klaar op 615, ik aas ook op een goede entry daar :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Het is zo boring dat ik net mijn TradingView account heb opgezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:13

koelebobes

Wen BTC €100K

BTC €94.837,08

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x937pPA-6m0y-zTc-k61pVfch6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qUg2OcXAPmV4fisE96CPYGbU.png?f=fotoalbum_large

vandaag wel monthly close, april zal toch wel groen worden toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 31-03-2025 08:34 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BTC100K2021
Het probleem is dat we allerlei termen uit de aandelenwereld ook in crypto zijn gaan gebruiken. Slimme marketing, dat wekt bij de alts de indruk dat het meer is dan premined bingomunten zonder usecase.

Marketcap: aantal tokens * laatste prijs.
Totale onzin. Het is geen aandeel in een project, je hebt een toegangskaart voor het gebruik van het netwerk. Een netwerk dat in 99% van de gevallen niet of nauwelijks wordt gebruikt waar het voor is bedoeld.

"Marketcap" van ETH is ongeveer gelijk aan ASML. Wat heb je liever, een zak met munten waarvan Cryptokitties het hoogtepunt is van de adoptie of een bepalende speler in de chipindustrie met sterke marges, sterke omzetgroei, sterkte winstgroei, etc.?

GAK verlagen is er ook één. Prima bij aandelen met een mooie FCF, leuk dividendrendement en solide winsten. Bij alts is het een perfecte manier om gigantisch overwogen in het afvoerputje van de risk assets te zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door BTC100K2021 op 31-03-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

BTC100K2021 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:46:
[...]

Het probleem is dat we allerlei termen uit de aandelenwereld ook in crypto zijn gaan gebruiken. Slimme marketing, dat wekt bij de alts de indruk dat het meer is dan premined bingomunten zonder usecase.

Marketcap: aantal tokens * laatste prijs.
Totale onzin. Het is geen aandeel in een project, je hebt een toegangskaart voor het gebruik van het netwerk. Een netwerk dat in 99% van de gevallen niet of nauwelijks wordt gebruikt waar het voor is bedoeld.

"Marketcap" van ETH is ongeveer gelijk aan ASML. Wat heb je liever, een zak met munten waarvan Cryptokitties het hoogtepunt is van de adoptie of een bepalende speler in de chipindustrie met sterke marges, sterke omzetgroei, sterkte winstgroei, etc.?

GAK verlagen is er ook één. Prima bij aandelen met een mooie FCF, leuk dividendrendement en solide winsten. Bij alts is het een perfecte manier om gigantisch overwogen in het afvoerputje van de risk assets te zitten.
Ach ja, ik zit voor nu waar ik zit, ik ga het er niet uithalen want dan heb ik een gigantisch verlies :X }:O

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
koelebobes schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:24:
[...]

Ach ja, ik zit voor nu waar ik zit, ik ga het er niet uithalen want dan heb ik een gigantisch verlies :X }:O
Verlies nemen is ook het moeilijkste van beleggen. Winstnemen is makkelijk, hoewel sommigen dan last van greed krijgen.

Maar soms (en ik zeg niet dat dit hier het geval is) wel de juiste beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
koelebobes schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:24:
[...]

Indd. Opnieuw hard op weg naar een PF all-time-low dit jaar. Alle mooie plannen en aankopen kunnen weer de prullenbak in :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:44
Pff nou, dit kan weer een volatiel en zeer rood weekje worden. Zeker met die belachelijke "Liberation Day" van Trump a.s. woensdag. Wat hij precies gaat aankondigen is natuurlijk onbekend, maar de verwachting is toch wel dat het niet allemaal al priced in is. Tevens lijkt Trump te hinten dat het niet een paar landjes zullen zijn, maar alle landen :')

@tomtom901 Tsja, je eerste ASML order is dan alweer gehit :P Nu al. Ik heb ook wat gekocht, maar ik vraag mij af hoe slim het was. Gezien de situatie kan het allemaal nog veel lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
tomtom901 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:44:
[...]

Zet net mijn eerste order klaar op 615, ik aas ook op een goede entry daar :)
Ik denk dat het 'instap window' vanmiddag is, aangezien nu is aangekondigd dat ieder land tarieven krijgt. De verwachtingen van tegenmaatregelen zullen dan ook wel ingepriced zijn. Na woensdag zullen er wel wat deals worden gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
kbuntu schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat het 'instap window' vanmiddag is, aangezien nu is aangekondigd dat ieder land tarieven krijgt. De verwachtingen van tegenmaatregelen zullen dan ook wel ingepriced zijn. Na woensdag zullen er wel wat deals worden gesloten.
Dat zei je eerder al eens, niets van gekomen. Hopen mag je, waarschijnlijk is het echter niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
Dit begint meer en meer op het scenario 'had ik maar, naar bedelaar' te evolueren.

De ijdele hoop dat Trump op korte termijn normaal zou gaan doen, lijkt me ook maar ijdele hoop..

Verkopen doe ik niet. Ik parkeer het op de ledger en wacht mijn moment af. Time in the market, beats timing the market.

Ik denk nog altijd dat dit een bewuste zet kan zijn van Trump om eerst zelf lager in te kopen (beurs, crypto) om dan vervolgens pas een gunstig crypto beleid uit te stippelen. #trumpfirst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guere
kbuntu schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:33:
Wederom: waar baseer je die laatste zin toch op? Woensdag wordt pas bekend hoe groot de clusterfuck daadwerkelijk wordt. Op dat moment is pas zeker of de tarieven meevallen of tegenvallen, maar er is nu nog geen enkele zekerheid over hoe zwaar het wordt. Ik denk ook niet dat je direct deals hoeft te verwachten.

Ik denk dat je dit achtergrondartikel uit de VK ook wel interessant vind. Zet een beetje uiteen waar zijn bizarre tariff ideeën vandaan komen, en waarom de meeste economen denken dat het waanzin is en niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW04
Guere schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:32:
Pff nou, dit kan weer een volatiel en zeer rood weekje worden. Zeker met die belachelijke "Liberation Day" van Trump a.s. woensdag. Wat hij precies gaat aankondigen is natuurlijk onbekend, maar de verwachting is toch wel dat het niet allemaal al priced in is. Tevens lijkt Trump te hinten dat het niet een paar landjes zullen zijn, maar alle landen :')

@tomtom901 Tsja, je eerste ASML order is dan alweer gehit :P Nu al. Ik heb ook wat gekocht, maar ik vraag mij af hoe slim het was. Gezien de situatie kan het allemaal nog veel lager...
Ik ben ook al even gestopt met ASML inslaan. Ik ben ook niet blij met de geruchten dat ASML NL wil verlaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021

Ik koop in de dips enkel aandelen die ik als het moet enkele jaren vast wil houden. Dat maakt het leven veel simpeler. Of we nu dalen of stijgen, beide prima. Bij daling koop ik bij (steeds grotere orders), stijgt het dan neem ik winst.

https://nl.marketscreener...G-N-V-12002973/financien/

We handelen nu op 22x de verwachte winst 2026. Niet zo goedkoop dat het all-in waardig is, maar ik durf de stelling wel aan dat de kans 99,9% is dat we over 5 jaar hoger staan. En ondertussen pak bij deze koers 1,5% dividend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
JW04 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:38:
[...]
Ik ben ook al even gestopt met ASML inslaan. Ik ben ook niet blij met de geruchten dat ASML NL wil verlaten.
Willen ze niet, maar ze moeten wel kunnen uitbreiden. Stikstof geneuzel.

De regering blinkt niet uit in daadkracht, maar ik het wel het idee dat ze in het dossier ASML wakker zijn ("project Beethoven" kwam heel snel in beeld enige tijd geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Guere schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:38:
[...]

Wederom: waar baseer je die laatste zin toch op? Woensdag wordt pas bekend hoe groot de clusterfuck daadwerkelijk wordt. Op dat moment is pas zeker of de tarieven meevallen of tegenvallen, maar er is nu nog geen enkele zekerheid over hoe zwaar het wordt. Ik denk ook niet dat je direct deals hoeft te verwachten.

Ik denk dat je dit achtergrondartikel uit de VK ook wel interessant vind. Zet een beetje uiteen waar zijn bizarre tariff ideeën vandaan komen, en waarom de meeste economen denken dat het waanzin is en niet gaat werken.
Nogmaals al meerdere malen onderbouwd waarom ik dat denk. Dus nu voor de laatste keer: Geen US president kan het zich permitteren om de economie zoveel schade te berokkenen als je niet volledig ingeperkt wil worden in je macht na senaat/house verkiezingen. Denk je nu echt dat hij de senaat nog verovert als de economie in een langdurige recessie terecht komt? Tuurlijk niet, dus zul je zien dat hij deals gaat sluiten. De omvang van de tarieven is nog niet bekend, maar dit kan voor alle landen natuurlijk niet te extreem zijn, omdat je dan een bizarre inflatie gaat krijgen. Wederom maakt dat je niet populair, dus verlies je macht.

Als jouw strekking is dat Trump zich ook niks meer van de senaat/house gaat aantrekken, dan heb je een burgeroorlog. Ik vind dat gewoon te ver gaan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 20:23
JW04 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:38:
[...]
Die geruchten behoren toch tot het verleden nadat er een deal met de overheid was gesloten?

Tech is even niet de plek om in te beleggen.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTC100K2021
MrFX schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Die geruchten behoren toch tot het verleden nadat er een deal met de overheid was gesloten?

Tech is even niet de plek om in te beleggen.
Die deal heet "project beethoven". Het probleem is, zoals vaker, stikstof.

ASML krijgt, en geheel terecht, waarschijnlijk wel een uitzonderingspositie.

Dit is een bedrijf van landsbelang. ASML en in mindere mate SHELL zijn de reden dat NL nog wat te zeggen heeft in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW04
kbuntu schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Nogmaals al meerdere malen onderbouwd waarom ik dat denk. Dus nu voor de laatste keer: Geen US president kan het zich permitteren om de economie zoveel schade te berokkenen als je niet volledig ingeperkt wil worden in je macht na senaat/house verkiezingen. Denk je nu echt dat hij de senaat nog verovert als de economie in een langdurige recessie terecht komt? Tuurlijk niet, dus zul je zien dat hij deals gaat sluiten. De omvang van de tarieven is nog niet bekend, maar dit kan voor alle landen natuurlijk niet te extreem zijn, omdat je dan een bizarre inflatie gaat krijgen. Wederom maakt dat je niet populair, dus verlies je macht.

Als jouw strekking is dat Trump zich ook niks meer van de senaat/house gaat aantrekken, dan heb je een burgeroorlog. Ik vind dat gewoon te ver gaan op dit moment.
Je onderbouwd een mening met een mening. Als je nu iets feitelijks of statistisch had, zou ik er wellicht iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 06:10
[...]

"Wat als"

Dat zou natuurlijk altijd kunnen, dat risico neem ik dan maar aangezien ik die kans zeer klein acht.
Zelf verwacht ik nog steeds dat we de bull/bear cycles in grote lijnen houden dus daar werk ik mee. :)

PS5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrFX
[...]

Trump heeft overigens letterlijk gezegd dat zijn maatregelen een recessie kunnen veroorzaken. Volgens sommige analisten is dit noodzakelijk om zodoende de rente naar beneden te krijgen om een groot gedeelte van de staatsschuld te herfinancieren tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
JW04 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:47:
[...]
Je onderbouwd een mening met een mening. Als je nu iets feitelijks of statistisch had, zou ik er wellicht iets mee kunnen.
Het is mijn verwachting dat de zaken zo gaan lopen. Dit is enkel logisch nadenken wat mij betreft. Wat hij precies denkt, blijft voor iedereen gissen, maar dat politici over het algemeen graag populair blijven onder aanhang om aan de macht te kunnen blijven en dingen te kunnen doorvoeren die ze belangrijk vinden, lijkt mij evident

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guere

Als je nou eerst eens dat achtergrondartikel dat ik aanleverde had gelezen, dan zou je het waarschijnlijk al niet meer zo vreemd vinden waarom Trump & consorten bereid zijn om schade aan hun eigen economie te accepteren. Het is deze keer echt anders dan z'n eerste termijn: hij heeft geen mensen meer om hem heen die hem tegenhouden. Hij wordt enkel gesteund in z'n beslissingen, tot z'n meest foute aan toe. Het probleem is dat je nog de verwachting lijkt te hebben dat Trump verstandige, rationele beslissingen maakt. Dat lijkt deze keer toch echt anders te zijn.

Natuurlijk bestaat de kans dat hij zich uiteindelijk iets van de marktbewegingen kan aantrekken, maar dat hoeft echt niet meteen al deze week te gebeuren. Voorlopig zijn die verkiezingen pas in november 2026. Dat is nog anderhalf jaar weg. Er valt genoeg te slopen voor het zover is.

En zomaar een burgeroorlog slaat natuurlijk nergens op, daar heeft niemand het nu over. Hij kan prima impopulaire beslissingen nemen zonder dat de absolute pleuris uitbreekt. Je zegt het zelf al: dan kan hij de midterms gewoon verliezen. Niets aantrekken van het congres is weer iets heel anders, dat staat er los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
[...]

Denk dat de dalende crypto koersen op dit moment ook niet ons grootste probleem zijn nu. De hele wereld staat in de fik, op allerlei gebieden. Oorlog en onzekerheid in Oost-Europa. Er komt weer een recessie aan. Inflatie stijgt. Mogelijke gascrisis en CO2-belasting. Aandelen onderuit. Huizen onbetaalbaar voor starters. En ga zo maar door.

https://www.ad.nl/economi...kaanse-economie~a36fb889/
https://www.bnr.nl/nieuws...ordt-de-dupe-dat-is-zeker
https://www.bnr.nl/nieuws...t-benzineauto-en-cv-ketel

We zijn gewoon flink de sjaak met z'n allen ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW04
kbuntu schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:53:
[...]

Het is mijn verwachting dat de zaken zo gaan lopen. Dit is enkel logisch nadenken wat mij betreft. Wat hij precies denkt, blijft voor iedereen gissen, maar dat politici over het algemeen graag populair blijven onder aanhang om aan de macht te kunnen blijven en dingen te kunnen doorvoeren die ze belangrijk vinden, lijkt mij evident
De manier waarop ze aan de macht blijven is echter niet evident. Je verwachting met een volgens jou logische verwachting onderbouwen blijft zwak en wat mij betreft slecht hoop.

Trump kan vele wegen bewandelen om zijn doelen te behalen, dat is niet per definitie de "logische" weg.
Daarnaast denk jij dat alles altijd binnen enkele weken opgelost is. Zo werkt het niet in de economie. Alles wat nu plaatsvindt, zal nog maanden voelbaar zijn, laat staan, hetgeen wat nog moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
bsmpower schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Denk dat de dalende crypto koersen op dit moment ook niet ons grootste probleem zijn nu. De hele wereld staat in de fik, op allerlei gebieden. Oorlog en onzekerheid in Oost-Europa. Er komt weer een recessie aan. Inflatie stijgt. Mogelijke gascrisis en CO2-belasting. Aandelen onderuit. Huizen onbetaalbaar voor starters. En ga zo maar door.

Mwah, Huis heb ik, EV en warmtepomp en accu ook dus ben redelijk voorbereid op de gas problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
JW04 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:58:
[...]
Mwah, Huis heb ik, EV en warmtepomp en accu ook dus ben redelijk voorbereid op de gas problematiek.
Voor jou ja. Jij maakt ook nog winsten in deze bear markt. Maar dat geldt voor heel veel mensen niet. Net als dat heel veel mensen ook worden geraakt door de huidige economie en alles daaromheen. Of je dat wat kan schelen is een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Guere schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Als je nou eerst eens dat achtergrondartikel dat ik aanleverde had gelezen, dan zou je het waarschijnlijk al niet meer zo vreemd vinden waarom Trump & consorten bereid zijn om schade aan hun eigen economie te accepteren. Het is deze keer echt anders dan z'n eerste termijn: hij heeft geen mensen meer om hem heen die hem tegenhouden. Hij wordt enkel gesteund in z'n beslissingen, tot z'n meest foute aan toe. Het probleem is dat je nog de verwachting lijkt te hebben dat Trump verstandige, rationele beslissingen maakt. Dat lijkt deze keer toch echt anders te zijn.

Natuurlijk bestaat de kans dat hij zich uiteindelijk iets van de marktbewegingen kan aantrekken, maar dat hoeft echt niet meteen al deze week te gebeuren. Voorlopig zijn die verkiezingen pas in november 2026. Dat is nog anderhalf jaar weg. Er valt genoeg te slopen voor het zover is.

En zomaar een burgeroorlog slaat natuurlijk nergens op, daar heeft niemand het nu over. Hij kan prima impopulaire beslissingen nemen zonder dat de absolute pleuris uitbreekt. Je zegt het zelf al: dan kan hij de midterms gewoon verliezen. Niets aantrekken van het congres is weer iets heel anders, dat staat er los van.
Ik ken de achtergrond hiervan en het klopt dat we wellicht andere ideeën hebben over hoe rationeel Trump zal gaan handelen of niet. Als zijn macht wordt ingeperkt door senaat/house, is hij vleugellam. Lijkt me niet dat hij dit laat gebeuren. In die zin verwacht ik dat hij rationeel handelt en gaat bijsturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
bsmpower schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Voor jou ja. Jij maakt ook nog winsten in deze bear markt. Maar dat geldt voor heel veel mensen niet. Net als dat heel veel mensen ook worden geraakt door de huidige economie en alles daaromheen. Of je dat wat kan schelen is een ander verhaal natuurlijk.
Het kan mjj zeker wat schelen, ik stem doorgaan links. Ik maak me er persoonlijk echter niet druk om, ik heb gedaan wat ik kan om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Ik bedoel niet te zeggen dat het mij niet boeit omdat een ander er meer last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat

In die portfolio geef ik wat minder om nog veel lager, dan koop ik nog wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
tomtom901 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:06:
[...]

In die portfolio geef ik wat minder om nog veel lager, dan koop ik nog wat.
Het aandeel Porsche wordt ook met de dag goedkoper. Wat zou harder afschrijven, een Taycan of het aandeel zelf?

China was al een probleemdossier, nu komt de VS erbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WarsemaW
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:40
[...]

Kom op BSM. Als je tot je nek in de shit zit moet je niet je koppie laten hangen.
Je hebt laatst gedeeld hoe oud je bent en zult je de crisis van 2008 ook nog moeten herinneren.

"Nu komt het nooit meer goed"

Moet je kijken wat een gouden jaren we gehad hebben met zn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
JW04 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Trump kan vele wegen bewandelen om zijn doelen te behalen, dat is niet per definitie de "logische" weg.
Daarnaast denk jij dat alles altijd binnen enkele weken opgelost is. Zo werkt het niet in de economie. Alles wat nu plaatsvindt, zal nog maanden voelbaar zijn, laat staan, hetgeen wat nog moet komen.
Ik zeg nergens dat ALLES opgelost is in een aantal weken. Ik zeg alleen dat ik mijn investeringen baseer op wat ik logisch vind. Dus ik koop deze dips en verwacht dat ik daar in de loop van 2025 profijt van ga hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
BTC100K2021 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:13:
[...]

Het aandeel Porsche wordt ook met de dag goedkoper. Wat zou harder afschrijven, een Taycan of het aandeel zelf?

China was al een probleemdossier, nu komt de VS erbij.
Tsja dat kun je voor alles in de automotive zeggen, maar die sportauto’s blijven toch wel verkocht worden. De SUV lijn zie ik wel teruglopen.

[ Voor 4% gewijzigd door tomtom901 op 31-03-2025 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Met als mooie highlight:
Om te voorkomen dat de VS onder de schuldenberg bezwijken, wil Miran in Mar-a-Lago dus ook afdwingen dat de meewerkende landen Amerikaanse staatsleningen afsluiten met looptijden van honderd jaar of zelfs langer. Zonder dat de Amerikanen hierover rente betalen. Zo houden de VS de eigen staatsschuld beheersbaar én blijft de dollar de belangrijkste reservemunt.
Trump doet aan subversie. Dat is hierin heel goed te zien: zeg dat anderen iets doen terwijl je het zelf wil gaan doen. In dit geval het freeloaden.

Als westers land hierin meegaan zou min of meer economische zelfmoord zijn :X

[ Voor 13% gewijzigd door Stukfruit op 31-03-2025 10:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
BTC100K2021 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:41:
[...]

Ik koop in de dips enkel aandelen die ik als het moet enkele jaren vast wil houden. Dat maakt het leven veel simpeler. Of we nu dalen of stijgen, beide prima. Bij daling koop ik bij (steeds grotere orders), stijgt het dan neem ik winst.

https://nl.marketscreener...G-N-V-12002973/financien/

We handelen nu op 22x de verwachte winst 2026. Niet zo goedkoop dat het all-in waardig is, maar ik durf de stelling wel aan dat de kans 99,9% is dat we over 5 jaar hoger staan. En ondertussen pak bij deze koers 1,5% dividend.
Precies dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

Het Slowchat stock topic blijkbaar nu crypto in een (tijdelijke?) beer zit.

Mijn ASML, ABN, etc laten het afweten.Maar ik heb ook een grote positie in defensie, die doet het goed als de rest in ellende zit. Ook Flow Traders gewoon weer in het groen. Nu nog btc please. Ik wil niet jinxen maar blijft naar mijn idee redelijk liggen vergeleken met de rode beurs. Maar het mag allemaal wat groener. Goud kan het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:12
knakworst schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:41:

Ik wil niet jinxen maar blijft naar mijn idee redelijk liggen vergeleken met de rode beurs.
15:30u CET :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
[...]

draait vast wel een keer om, maar eerst moet er chaos komen voordat het weer beter kan.

ik zie ook voordelen, als gas te duur wordt dan gaan we gewoon vaker BBQen :D

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
Kol Nedra schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:49:
[...]

.....als gas te duur wordt dan gaan we gewoon vaker BBQen :D
Kijk, dit zijn nu eens hele wijze woorden!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
oh shit, NN Group nieuwe ATH?
misschien een deel winst nemen? of hodl want dividend is ook lekker.......lastige keuze

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021

Mijn ASML, ABN, etc laten het afweten.Maar ik heb ook een grote positie in defensie, die doet het goed als de rest in ellende zit. Ook Flow Traders gewoon weer in het groen. Nu nog btc please. Ik wil niet jinxen maar blijft naar mijn idee redelijk liggen vergeleken met de rode beurs. Maar het mag allemaal wat groener. Goud kan het ook...
Het topic beweegt gewoon mee met het sentiment.

Als we nog verder rekt gaan dan gaan we aan de staatsobligaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
BTC100K2021 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Het topic beweegt gewoon mee met het sentiment.

Als we nog verder rekt gaan dan gaan we aan de staatsobligaties.
en daarna spaarrente

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BTC100K2021
https://nos.nl/artikel/25...zorgen-jongeren-nemen-toe

Baanbrekend onderzoek:
Meer werken lijkt te lonen, zeggen de onderzoekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens1970
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:41

ABN laat het afweten?
Dit jaar van 14 euro naar 20 euro gestegen, best aardig rendament :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
haha, het staat er echt _O- "Meer werken lijkt te lonen, zeggen de onderzoekers."

[ Voor 9% gewijzigd door Moiety op 31-03-2025 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

JW04 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:58:
[...]
"Na mij de zondvloed"

We kunnen er in ieder geval niet aan onderuit door te zeggen dat de overheid je hier toch wel naait, linksom of rechtsom. Eerst de zonnepanelen, straks iets anders.

De thuis accu gaan ze wellicht ook nog belasten omdat er "milieu onvriendelijke materialen" inzitten.

In dit land kun je beter je handje ophouden dan stoer als eerste voorop willen lopen wat betreft energie als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Moiety schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:59:
[...]

haha, het staat er echt _O- "Meer werken lijkt te lonen, zeggen de onderzoekers."
Deloitte :')

Mooie club.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrFX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8LZLTzlI-6RLbonD0r3IeNanFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nL7KPVuQTvXK7Pe13f2US97U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
Ik heb daar ooit nog eens gesolliciteerd. Viel door de mand bij de psycholoog tijdens het assessment. Kon niet bevestigend antwoorden op de vraag of ik eigenlijk wel echt bij Deloitte wilde werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Moiety schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Ik heb daar ooit nog eens gesolliciteerd. Viel door de mand bij de psycholoog tijdens het assessment. Kon niet bevestigend antwoorden op de vraag of ik eigenlijk wel echt bij Deloitte wilde werken.
"Ja, ik draag graag vet onderbetaald mijn ziel over in een toxic alpha cultuur met het waanidee carriere te maken". Big 4, pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Echt? Gaan we deze testen? de 2017 ATH?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAQxOo6ef_soDnIkU8ySFkp4jnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DEdbvyTl9j7ChSurWl0KyTF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guere
Moiety schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:25:
Echt? Gaan we deze testen? de 2017 ATH?
[Afbeelding]
Tsja, iets met een glazen bol en niemand weet het zeker, maar het voelt met de dag logischer dat dit gewoon gaat gebeuren. Zoals ik gisteren ook al uiteen zette in m'n post over ETH & alts.

BTC ziet er verder ook gewoon zeer zwak uit. Lijkt alsof een drop naar de 70's sowieso onvermijdbaar is. Hoe laag hangt ook beetje af van de ontwikkelingen deze week. Wellicht nu toch eindelijk richting die $73k om die te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Guere schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:33:
[...]

Tsja, iets met een glazen bol en niemand weet het zeker, maar het voelt met de dag logischer dat dit gewoon gaat gebeuren. Zoals ik gisteren ook al uiteen zette in m'n post over ETH & alts.

BTC ziet er verder ook gewoon zeer zwak uit. Lijkt alsof een drop naar de 70's sowieso onvermijdbaar is. Hoe laag hangt ook beetje af van de ontwikkelingen deze week. Wellicht nu toch eindelijk richting die $73k om die te testen.
Daar zullen een hoop beren blij van worden. Ben zelf geen beer, maar richting 73k zou mij ook weer niet slecht uitkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Onmogelijk, morgen is het april en dan gaan we naar de 420k.

All aboard!

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuC0-bUq5jgF3u6gGD-l_DQ9ssg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ew1X4vyyl7UY17djdnTdVJwx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
[...]

Gaat het verder wel goed met je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
Alpina schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:10:
[...]

Gaat het verder wel goed met je?
Heb jij nog wat positiefs te melden dan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
bsmpower schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Het zonnetje schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Heb ik niks aan op kantoor. Thuiswerken is niet mogelijk mag niet bij ons helaas.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

Eind van de week is het weer te droog voor het jaar en moeten we weer regen hebben om onze gewassen te beschermen.
Teveel zon en warmte is niet gooeeeedd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:18
Goedkoop inkopen de komende jaren, elk nadeel heeft zijn voordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
ok, waar zitten we?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4tBK09MlAMOU3qAaHzBpgnJBJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25uqNwiOl0GKF8i6Oe17CJuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
CornermanNL schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:26:
Goedkoop inkopen de komende jaren, elk nadeel heeft zijn voordeel.
Mijn winsten zijn wel aardig aan het verdampen momenteel, maar vanmiddag ga ik er met een gestrekt been in, na de sell-off dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
kbuntu schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:29:
[...]

Mijn winsten zijn wel aardig aan het verdampen momenteel, maar vanmiddag ga ik er met een gestrekt been in, na de sell-off dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmwMzEY_ha39sOsKBW6hGhH74Tw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/lru4NlttaYbuk0DduzxdDFI1.gif?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Wat is toch steeds dat winst waar iedereen het over heeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rexzBQtqTCOzRGGJl9TanlBbikk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/sfAk371eFUSNKAwsnm6LyPIa.gif?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kol Nedra
[...]

mijn gekookte eitje tijdens lunch was hemels, echt precies goed, dus niet te zacht, maar dat de buitenkant van het ei-geel wat vaster was maar de kern ervan nog lekker zacht!

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Kol Nedra schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:39:
[...]

mijn gekookte eitje tijdens lunch was hemels, echt precies goed, dus niet te zacht, maar dat de buitenkant van het ei-geel wat vaster was maar de kern ervan nog lekker zacht!
Normaal kook ik mijn eieren 10 minuten, had vanmorgen haast en had ze daarom 8 minuten gekookt _/-\o_ _/-\o_ :9~

Eigeel was hard maar in het midden nog "iets" zachter 10/10

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42
Laurens1970 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:58:
[...]

ABN laat het afweten?
Dit jaar van 14 euro naar 20 euro gestegen, best aardig rendament :)
Daar verwatert mijn dividend :)

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
10 minuten, er zijn mensen voor minder op de brandstapel terecht gekomen. barbaars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Blik1984 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:44:
10 minuten, er zijn mensen voor minder op de brandstapel terecht gekomen. barbaars
Ik moet er 4-5 tegelijk weg eten, zonder zout dus heb ze liever niet zo papperig

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:32

Darrell

Fiat moonboy

koelebobes schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:46:
[...]

Ik moet er 4-5 tegelijk weg eten, zonder zout dus heb ze liever niet zo papperig
4-5 eieren? Oef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Kol Nedra schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:39:
[...]

2 minuten en 50 seconden. Wel al in het water leggen voordat het water kookt.
Op grote hoogte is het een ander verhaal uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Moiety op 31-03-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
koelebobes schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:46:
[...]

ik eet er 2 tegelijk in de middag en 2 in de avond :)

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

1KG Magere Kwark
5 Eieren
1 Eiwit shake
S'avonds kip voor het avondeten ( meestal Pita kipshoarma met ijsbergsla )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tg6DLUrlQz5yIhOUyQeV9OD6fFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wBKiEXJGMNyOvfUARZ024tVe.webp?f=fotoalbum_large

BTC €94.837,08

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:26
[...]

Probeer je druk te maken over zaken waar je wel direct invloed hebt en onderneem daar actie. In plaats van je zelf een depressie in te helpen over dingen waar je vrijwel geen invloed op hebt.

De rode draad van de nieuwsberichten die je deelt: leven wordt duurder en mogelijk volgt er een recessie. Je hebt daar vrij weinig invloed op. Non-stop het nieuws volgen is echt zonde van je tijd en energie.

Wat je wel kunt doen:
  • Maak inzichtelijk of je rond kan komen als je baan kwijtraakt. Dus uitkering en voldoende kapitaal achter de hand.
  • Heb je te weinig inkomen: begin een side project voor je zelf. Je leert een nieuwe vaardigheid en mogelijk levert het nog geld op ook. Al is het maar 500 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
koelebobes schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:49:
[...]

1KG Magere Kwark
5 Eieren
1 Eiwit shake

[Afbeelding]
goed bezig!

hier geen magere kwark maar volle kwark; wissel af met Turkse/Griekse Yoghurt en Franse Kwark.

en natuurlijk rauwe melk bij de lokale boer ;)

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:26
[...]

1KG Magere Kwark
5 Eieren
1 Eiwit shake

[Afbeelding]
Magere kwark krijg ik echt niet weg. Ga hier altijd voor de Griekse Yogurt.

Net lunch: 4 eieren, 200 gr rundergehakt, banaan en salade met hot sauce :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Kol Nedra schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:55:
[...]

goed bezig!

hier geen magere kwark maar volle kwark; wissel af met Turkse/Griekse en Franse Kwark.

en natuurlijk rauwe melk bij de lokale boer ;)
Ik neem die KG emmers altijd mee naar kantoor en dan eet ik die aan mijn bureau op :+

Rauwe melk is wel ontzettend lekker, zal eens kijken of ik hier ergens een boer heb waar ik eieren en melk tegelijkertijd kan halen

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
Vis schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:12:
[...]

"Na mij de zondvloed"

We kunnen er in ieder geval niet aan onderuit door te zeggen dat de overheid je hier toch wel naait, linksom of rechtsom. Eerst de zonnepanelen, straks iets anders.

De thuis accu gaan ze wellicht ook nog belasten omdat er "milieu onvriendelijke materialen" inzitten.

In dit land kun je beter je handje ophouden dan stoer als eerste voorop willen lopen wat betreft energie als consument.
Nee, dat is niet zo. Heeft me al een hoop bespaard. Daarnaast is financieel er beter van worden hier niet mijn enige drijfveer.

Na mij de zondvloed is behoorlijk hypocriet van iemand die klaagt over kosten van groene alternatieven.

[ Voor 7% gewijzigd door JW04 op 31-03-2025 13:12 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Guere
1KG Magere Kwark
5 Eieren
1 Eiwit shake

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bIIUkuhLOYFLV2yVSHKyKT5vjU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/AYnaJNFVhN1BmPSYMO1pOWVK.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
Kol Nedra schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:47:
[...]

ik eet er 2 tegelijk in de middag en 2 in de avond :)
Decadent in de US kan niet iedereen dat meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 17:12
[...]

Als er een echt zware recessie komt. Beetje zoals het begin van de Corona-periode. Dat zijn de buitenkansjes om écht winst te maken.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Meer gains in de bodies hier dan op de muntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

tomtom901 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:07:
Meer gains in de bodies hier dan op de muntjes.
Moet toch ergens gains maken...

BTC €94.837,08

Pagina: 1 ... 170 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!