[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 163 ... 252 Laatste
Acties:
  • 925.793 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-09 23:52
Groene candle, SC komt weer tot leven haha :)

Weer een weekly groen gesloten. Soon 420k!

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
kazzzdafke schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Holy f*ck, dat doet pijn..
Part of the game, maar toch, zelfs het zien jeukt al..
Ja maar iets zegt mij dat de combinatie zoveel pk op de achterwielen + regen + nog een muur die vrij dicht bij staat sowieso niet heel slim was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steady
Alpina schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Ja maar iets zegt mij dat de combinatie zoveel pk op de achterwielen + regen + nog een muur die vrij dicht bij staat sowieso niet heel slim was.
Hij had al door dat hij geen grip had bij de start. Vervolgens pakten de achterwielen een beetje grip op en gaf hij vol gas terwijl hij al niet meer kon winnen door de slechte start. Iets met ego :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:33
kbuntu schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Nou ja, ik heb het wel degelijk onderbouwd met wat artikelen van gerenommeerde kranten. Die werden niet altijd als zodanig herkend. Je kon daaruit opmaken dat er groeiende druk aan het ontstaan was op de Trump administratie om beleid aan te passen. Ik denk dus dat dat nu aan het gebeuren is en dat we op het punt staan dat we de reversal gaan maken.
Jouw posts hadden een hoog gehalte aan hopium over dat de kiezer dit niet zou accepteren op basis van wat er in "gerenommeerde kranten" opgeschreven is. Deze kranten waren o.a. de Washington Post en de Guardian. Dit waren in het verleden wellicht kwaliteitskranten, maar hebben nu een zeer sterke bias richting de linkerkant van het politiek spectrum. Niets mis mee, maar wel iets om je bewust van te zijn.

Nu kom je hier je gelijk halen dat er een U-turn is ingezet. Een zwaluw maakt geen zomer. Voor hetzelfde geldt ketsen we op 90k weer af en gaan we een niveau lager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Steady schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Hij had al door dat hij geen grip had bij de start. Vervolgens pakten de achterwielen een beetje grip op en gaf hij vol gas terwijl hij al niet meer kon winnen door de slechte start. Iets met ego :P
Je hebt gelijk, hier beter te zien.

Porsche dus neem aan ontopic? :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
kbuntu schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:55:
Nou ja, ik heb het wel degelijk onderbouwd met wat artikelen van gerenommeerde kranten. Die werden niet altijd als zodanig herkend. Je kon daaruit opmaken dat er groeiende druk aan het ontstaan was op de Trump administratie om beleid aan te passen. Ik denk dus dat dat nu aan het gebeuren is en dat we op het punt staan dat we de reversal gaan maken.
Naast het feit dat je gelijk claimen bij de eerste de beste groene candle een beetje voorbarig is en daarnaast wat patserig overkomt, is het verstandig je verwachtingen echt te blijven managen.

Want vergeet niet dat je in de afgelopen weken iedere dag wel in een andere mood zat. Ene dag was je super bearish, volgende dag zat je weer zo diep in de artikelen te graven dat je ineens weer overtuigt was van een reversal. Het meest recent had je inderdaad de overtuiging dat Trump zou gaan inschikken, maar we hoeven vanaf dat moment maar een paar dagen terug te bladeren om te zien dat je mood werd beheerst door bearish artikelen.

Feit blijft dat er sowieso wel tariffs worden aangekondigd op 2 april. Wellicht minder dan verwacht omdat ze meer gericht zullen zijn, maar desondanks worden er nog steeds stevige tariffs verwacht die gericht zijn op bepaalde landen of specifieke industrieën.

Zelfs tijdens een downtrend kun je een tijdelijke opleving hebben. Ik zeg niet dat de bodem niet in kan zijn, alles is mogelijk. Maar ik zou echt heel voorzichtig zijn met dit soort dingen direct te claimen. Want wat bedoel je precies met 'reversal'? Up only vanaf nu? Op naar nieuwe ATH's?

En wat gebeurd er als de PCE inflation data vrijdag ineens slechter is dan verwacht? Er zijn echt nog genoeg hurdles die eraan komen, en tariffs blijven tariffs. Die trade war die Trump is gestart is echt niet ineens voorbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:39
YES schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Ja klopt, je had wel informatie/artikelen onder je beredenering liggen. Maar het blijft een soort van 'zacht' redeneren. Je kan er inderdaad uit opmaken dat er sprake is van groeiende druk, wat het gevolg van die druk gaat zijn blijft echter een inschatting, het is feitelijk niet vast te stellen tot op het moment dat het gebeurd.

Daarom zeg ik ook, wat mij betreft is een dergelijke manier van redeneren en scenario's uitdenken helemaal niet verkeerd. Je kan je er mee voorbereiden op bepaalde scenario's maar het gevaar zit hem er ook in dat dergelijke zaken echt niet vaststaan.

Sowieso vind ik het juist wel mooi dat hier van beide kanten (bearish en bullish) dingen bekeken worden. Alleen de mate van gelijk halen en elkaar soms ronduit fileren die er soms mee gepaard gaat is wat minder prettig (en onnodig). Dat jouw (optimistische) redeneringen door sommigen gefileerd worden of worden weggezet als luchtfietserij/hopium is niet helemaal eerlijk, andersom geldt namelijk in hoge mate hetzelfde. Ik reageerde net met name even omdat je met de opmerking die je maakte, het een beetje uitnodigt dat het weer uitdraait op elkaar fileren ;)
Klopt, er zijn veel factoren die ik niet ken en dus ook niet kan meenemen in een scenario. Eens dat het goed is om tot een bepaalde balans te komen met elkaar. Ik vind het scenario gewoon aannemelijker worden, niet meer dan dat, wellicht dat dat wat minder goed naar voren kwam in mijn eerdere posts. Stel Trump forceert een tweede termijn na deze termijn dan liggen de kaarten natuurlijk weer heel anders. Mijn scenario gaat er wel vanuit dat er straks gewoon congresverkiezingen zijn die zijn machtsbasis fors kunnen gaan inperken als hij de VS echt op achterstand zet qua economische groei

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
kans reet kut juni is nu 75%. Kans 2e cut in september 67%. Kans 3e cut in december 57%

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
kbuntu schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:17:
[...]

Klopt, er zijn veel factoren die ik niet ken en dus ook niet kan meenemen in een scenario. Eens dat het goed is om tot een bepaalde balans te komen met elkaar. Ik vind het scenario gewoon aannemelijker worden, niet meer dan dat, wellicht dat dat wat minder goed naar voren kwam in mijn eerdere posts. Stel Trump forceert een tweede termijn na deze termijn dan liggen de kaarten natuurlijk weer heel anders. Mijn scenario gaat er wel vanuit dat er straks gewoon congresverkiezingen zijn die zijn machtsbasis fors kunnen gaan inperken als hij de VS echt op achterstand zet qua economische groei
Hmm termijn forceren spreken we toch wel van een dictator. Dan gaat alles in Bitcoin, goud zilver en mss nog wat Europa als nostalgie.

‘Ze kennuh muh pijp opblazuh’

(Haagse Sjonnie RIP)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 19:32
Steady schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:04:
Groene candle, SC komt weer tot leven haha :)

Weer een weekly groen gesloten. Soon 420k!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htRqz4mFezfNzZJtPmfjh8v3G3o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/7c8gkTCqRH5CARqdS8XzDHK4.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:42

knakworst

Get more sats!

Ben benieuwd naar de btc flows van farside morgenochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Guere schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Naast het feit dat je gelijk claimen bij de eerste de beste groene candle een beetje voorbarig is en daarnaast wat patserig overkomt, is het verstandig je verwachtingen echt te blijven managen.

Want vergeet niet dat je in de afgelopen weken iedere dag wel in een andere mood zat. Ene dag was je super bearish, volgende dag zat je weer zo diep in de artikelen te graven dat je ineens weer overtuigt was van een reversal. Het meest recent had je inderdaad de overtuiging dat Trump zou gaan inschikken, maar we hoeven vanaf dat moment maar een paar dagen terug te bladeren om te zien dat je mood werd beheerst door bearish artikelen.
Dat vind ik wat overdreven. Ik heb ook wel degelijk telkens aangegeven welke trades ik wel / niet deed. Ik heb BTC die ik al had vastgehouden en dagelijks opnieuw geïnvesteerd. In die zin zijn mijn handelingen redelijk consistent gebleven. Daaruit kon men denk ik wel opmaken dat ik vrij bullish ben.

Maar goed. Ik heb hierboven mijn posts al wat genuanceerd en het zijn scenario's die ook nog totaal anders kunnen uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Buy high sell low.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqH_VKCnP4WkTBOfN-pND86-hQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4629fUespUiYTH80JXxytF0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:28
Aardig significant level waar we nu zijn aangekomen :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:29
TakutoRadiance schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:52:
Aardig significant level waar we nu zijn aangekomen :o
Klopt, wel een bevestiging hiervan nodig, want.. erna komt de 90/94k range en dat is geen kattenpis..

Never ever financial advice...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Coldcat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:56:
[...]
Ik zou alleen willen voorstellen dat mods hier een groene naam krijgen! Dat staat ze een stuk beter!
[/exit lurkmodus]
Om te vieren dat we zowaar weer een beetje beweging de groene kant op lijken te krijgen leek het me wel een goeie om dit een optie voor iedereen te maken (en dan meteen die spellingsfout in de rapparteer links te fiksen).

klikkerdeklik: https://tweakers.net/inst...css/snippets/bekijk/2916/

Ga ik nu weer terug naar m'n lurkersden, veel plezier allemaal deze bullrun! }:O
[enter lurkmodus]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Knijnemans schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:05:
[...]

[/exit lurkmodus]
Om te vieren dat we zowaar weer een beetje beweging de groene kant op lijken te krijgen leek het me wel een goeie om dit een optie voor iedereen te maken (en dan meteen die spellingsfout in de rapparteer links te fiksen).

Ga ik nu weer terug naar m'n lurkersden, veel plezier allemaal deze bullrun! }:O
[enter lurkmodus]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjCtZOO0F906tHebkNpT5YXHpGQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/SrI8XXBfTWS1u5uZI4e0Sy5M.gif?f=user_large

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Knijnemans schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:05:
[...]

[/exit lurkmodus]

[enter lurkmodus]
Als lurker in het slowchat topic heb je natuurlijk wel de morele plicht om duimpjes uit te delen. Hoeveelheid naar eigen discretie, al is een minimum amount-of-duimpjes per maand wel geadviseerd. Vergelijk het met de minimum pieces of flair uit Office Space. Of het vroegere bonnenquota voor agenten.

Eventuele instructies over hoe & wat kun je opvragen bij het officiële lurkteam: Laurens1970, 24c of Shinobi-vs-Gast! Bij voorbaat dank voor uw toekomstige duimpjes! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19
solidslayer schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:25:
[...]

Eh, wij kunnen alles prima voor de kinderen betalen van ons salaris, ik ga dit jaar 4 keer op vakantie, 2 keer met vrienden, mijn partner ook. Vrijheid moet je elkaar gunnen als je kinderen hebt, anders gaat je relatie sowieso rekt met of zonder kids :>
100% mee eens. Dat ouders elkaar dit soort uitjes gunnen met vrienden is pure noodzaak. Dit zijn de steunpilaren van het ouderschap. 3 weken met onze 3 Kids op vakantie is compleet anders als een lang weekend zonder ze 😁. Ik ben momenteel een trip van 5 dagen naar Sardinië aan het plannen met mijn vrienden. Daarvoor 3 weken met de Kids an het Gardameer. Moet jij eens raden waar ik het meeste van bij kom 🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Guere schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Als lurker in het slowchat topic heb je natuurlijk wel de morele plicht om duimpjes uit te delen. Hoeveelheid naar eigen discretie, al is een minimum amount-of-duimpjes per maand wel geadviseerd. Vergelijk het met de minimum pieces of flair uit Office Space. Of het vroegere bonnenquota voor agenten.

Eventuele instructies over hoe & wat kun je opvragen bij het officiële lurkteam: Laurens1970, 24c of Shinobi-vs-Gast! Bij voorbaat dank voor uw toekomstige duimpjes! :)
Die memo had ik even gemist. Laat dit duimpje symbool staan voor al mijn gemiste duimpjes in het verleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36

YES

Moderator General Chat
Guere schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Ik vind een bijdrage in de vorm van wat code die mijn userid groen maakt ook al heel wat hoor. ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Steady
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOAXBn7IFB-Nbr6Aah4Gl_ZgXko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lonsZPPA3lHLU7y4AwT0UPY8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/4xYfLSFE0Q8AAAAM/helemaalmooi-kantine2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Nordcore schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:40:
[...]

100% mee eens. Dat ouders elkaar dit soort uitjes gunnen met vrienden is pure noodzaak. Dit zijn de steunpilaren van het ouderschap. 3 weken met onze 3 Kids op vakantie is compleet anders als een lang weekend zonder ze 😁. Ik ben momenteel een trip van 5 dagen naar Sardinië aan het plannen met mijn vrienden. Daarvoor 3 weken met de Kids an het Gardameer. Moet jij eens raden waar ik het meeste van bij kom 🤣
Al verandert dat wel met de leeftijd. Die van mij zijn nu 3 en 5. Afgelopen zomer heerlijke vakantie gehad, toen ze wat jonger waren, was dat echt meer aanpoten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011

koelebobes

Wen BTC €100K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUVRAVVNtq_VTyrMT3nTgoRyaY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sa4ZB3EiGrEO3EjpolRBn7iO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door koelebobes op 24-03-2025 13:15 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Blijft allemaal weer heel erg rond die 80k (EUR) hangen zeg. Nog even 2k erbij graag zodat mijn verkoopordertjes eindelijk eens gevuld worden.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:24:
Blijft allemaal weer heel erg rond die 80k (EUR) hangen zeg. Nog even 2k erbij graag zodat mijn verkoopordertjes eindelijk eens gevuld worden.
euro?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdsTrZaOLAfQOgp5lCyeynd4izQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/o5glUYoTqZQXterj7ebqzeq8.gif?f=user_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ik woon in NL en werk daarmee. Het is niet anders. Had ook liever de Florijn gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordcore
kbuntu schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:05:
[...]

Al verandert dat wel met de leeftijd. Die van mij zijn nu 3 en 5. Afgelopen zomer heerlijke vakantie gehad, toen ze wat jonger waren, was dat echt meer aanpoten
Die van mij zijn 5, 7 en 10.
Het word inderdaad steeds makkelijker naarmate ze zichzelf beter kunnen vermaken maar zonder Kids weg af en toe is echt noodzakelijk 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Wel deze bull denk ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPbN78q1YWi4fp3GdFAaUpWrdJY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vfeXWmCebzxW5cSPBiaJANTS.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nordcore
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:40:
[...]

Ik woon in NL en werk daarmee. Het is niet anders. Had ook liever de Florijn gehouden.
Je kunt het beste jezelf aanleren om in dollars te denken. Al het grote nieuws gaat ook altijd om de dollar tegenover crypto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:56
Nordcore schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Je kunt het beste jezelf aanleren om in dollars te denken. Al het grote nieuws gaat ook altijd om de dollar tegenover crypto.
Kijk, @YES en @anti elppa, zo'n antwoord kan ook. We moeten wat liever voor elkaar zijn hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Hahaha, als de bullrun zoals ie nu is doorzet, kan @Taro misschien deze wel als profielpic instellen :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Moiety schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Kijk, @YES en @anti elppa, zo'n antwoord kan ook. We moeten wat liever voor elkaar zijn hier.
Rapparteer me dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:30
[...]

dat wel, maar je hoeft het niet te zeggen!
bitcoin is mijn keuze, de euro niet!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nordcore schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Als het zo doorgaat hebben we over 2 jaar geen dollars meer, dus lijkt mij zinloos. Tenzij je Canadese dollars bedoeld natuurlijk.

Om wel serieus te zijn, dat nieuws boeit mij echt helemaal niks. Ik handel puur via robotjes in BTC en soms in ETH. De rest zal mij een zorg zijn. Doe ook nog wat HODL'en, maar dat mag geen naam hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Laat me raden, je hebt zeker ook al je software in de Nederlandse taal ingesteld. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kol Nedra schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:52:
[...]

dat wel, maar je hoeft het niet te zeggen!
bitcoin is mijn keuze, de euro niet!
BTC ook niet, dat is je ook maar opgedrongen door een of andere onbekend mythisch sprookjesfiguur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Luuk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Laat me raden, je hebt zeker ook al je software in de Nederlandse taal ingesteld. :'(
In het Fries zelfs.

En voor de insiders... "Er zijn geen nnieuwe berichten".

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 24-03-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Luuk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:55:
[...]

oh gadver, ook een gruwelijke hekel aan. start je een nieuwe game op bijv, moet je eerst weer naar Engels instellen.......grrrrrrrr

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:53:
Om wel serieus te zijn, dat nieuws boeit mij echt helemaal niks. Ik handel puur via robotjes in BTC en soms in ETH. De rest zal mij een zorg zijn. Doe ook nog wat HODL'en, maar dat mag geen naam hebben.
Oké, maar het gaat toch niet alleen om nieuws? Òòk alle TA met de diverse indicatoren en alle significante levels gaan in dollar. Alle BTC tools zoals heatmaps / liquidation levels / open interest: alles is US dollar. En dan heb je nog de psychologische niveaus die traditioneel rond ronde getallen liggen: ook allemaal dollar. De EUR pair is gewoon objectief insignificant.

Ik neem aan dat je naast je robotjes toch ook wel iets meekrijgt en meeleest? Als werkelijk iedereen in US dollars praat dan is het toch niet zo handig om stug aan EUR vast te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Euro? Dollar? Bitcoin is ongeveer een halve lever nu. Ideaal om in de beer je hart te verkopen, die is veel waard schijnt het. Dan ben je in de volgende run miljonair. (niet levend, maar hey? je kunt niet alles hebben)

Src. https://visual.ly/communi...r-body-worth-black-market

* sh4d0wman gaat weer eens onder de bruggen op zoek naar verkoopwaar. :>

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:56
sh4d0wman schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:29:
Euro? Dollar? Bitcoin is ongeveer een halve lever nu. Ideaal om in de beer je hart te verkopen, die is veel waard schijnt het. Dan ben je in de volgende run miljonair. (niet levend, maar hey? je kunt niet alles hebben)

Src. https://visual.ly/communi...r-body-worth-black-market

* sh4d0wman gaat weer eens onder de bruggen op zoek naar verkoopwaar. :>
En nu niet allemaal met een koelbox richting oorlogsgebied voor meer bitcoin he?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
Guere schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:59:
[...]

Oké, maar het gaat toch niet alleen om nieuws? Òòk alle TA met de diverse indicatoren en alle significante levels gaan in dollar. Alle BTC tools zoals heatmaps / liquidation levels / open interest: alles is US dollar. En dan heb je nog de psychologische niveaus die traditioneel rond ronde getallen liggen: ook allemaal dollar. De EUR pair is gewoon objectief insignificant.
Het zal je wellicht verbazen, maar ik heb nog nooit 1 seconde naar dat soort tools gekeken.
Ik neem aan dat je naast je robotjes toch ook wel iets meekrijgt en meeleest? Als werkelijk iedereen in US dollars praat dan is het toch niet zo handig om stug aan EUR vast te houden...
Nee, ik krijg amper iets mee en lees niets actief. Ik kijk hooguit op WorldCoinIndex en die staat in EUR bij mij.

En dat heeft een simpele reden, ik ben ervan overtuigd dat handelen met zo min mogelijk emotie dient te gebeuren. Emotie zorgt in mijn ogen altijd voor de foute beslissingen op de foute momenten. We hebben hier in ieder geval 1 user zitten die daarom bekend staat. Ook geloof ik niet in andere coins dan BTC, en zelfs daarbij heb ik mijn twijfels op de lange termijn. Ik heb dus een tijd geleden een strategie bedacht en deze ingesteld, in de loop der tijd wel wat finetuning gedaan en dat is het. En dat heeft mij geen windeieren gelegd. Qua keiharde fiat wellicht geen indrukwekkende bedragen, maar procentueel doe ik het naar mijn idee best aardig.

Mijn mening, en dat is ongetwijfeld onconventioneel en zal wellicht mensen tegen de schenen schoppen (en dat moet je dus niet laten gebeuren als dit je raakt!), is dat al die grafiekjes/heatmaps/e.d. allemaal gebakken lucht zijn. Het zegt niks en er is altijd wel een maar te bedenken waarom het niet uitkwam. Ik krijg er horoscoop-vibes van zeg maar. In tegenstelling tot aandelen of goud waar er een tastbaar onderliggend bedrijf of materiaal is is voor mij crypto allemaal lucht. Als er morgen genoeg mensen stoppen valt het als een kaartenhuis in elkaar en blijft er niks over want er is niks. De komende jaren is het voor mij simpel, we zullen stijgen. En regelmatig een dip hebben. En tegen de tijd dat het spannend wordt over een X aantal jaar, dan ben ik pleite.

Desalniettemin is het absoluut vermakelijk, het levert geld op en het is leuk om bij de voorhoede te horen in de financiële wereld.

Maar ik ben niet maatgevend dus, ik ben eigenlijk maar een idioot met rare ideeën :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
heeft saylor een keer echt de dip gekocht

edit: beetje wel..

waarschijnlijk was hij diegene die op coinbase kocht afgelopen weekend

nu op 2.41% van totale supply...

[ Voor 74% gewijzigd door Aeronaut op 24-03-2025 14:46 ]

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
[b]Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:42:
Mijn mening, en dat is ongetwijfeld onconventioneel en zal wellicht mensen tegen de schenen schoppen (en dat moet je dus niet laten gebeuren als dit je raakt!), is dat al die grafiekjes/heatmaps/e.d. allemaal gebakken lucht zijn. Het zegt niks en er is altijd wel een maar te bedenken waarom het niet uitkwam. Ik krijg er horoscoop-vibes van zeg maar.
Ga ik er toch op in, maar, en ik heb het al vaker geschreven. Echt goede TA is niks meer dan een middel om scenarios te schetsen en a.d.v. het meest waarschijnlijke scenario ga je handelen. Dat is wat anders dan ergens 420k op een chart te klappen en dat ook TA noemen. Dat zijn horoscoop scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:42:
[...] . In tegenstelling tot goud waar er een tastbaar onderliggend bedrijf of materiaal is is voor mij crypto allemaal lucht.
Ah en dat is? Waarom is “het goud” nu 3000$ waard?

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
tomtom901 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Ga ik er toch op in, maar, en ik heb het al vaker geschreven. Echt goede TA is niks meer dan een middel om scenarios te schetsen en a.d.v. het meest waarschijnlijke scenario ga je handelen. Dat is wat anders dan ergens 420k op een chart te klappen en dat ook TA noemen. Dat zijn horoscoop scenarios.
Je mag er op in gaan, zolang je het maar niet als een aanval ziet. Want dat is niet de bedoeling, iedereen bepaald hierin zijn eigen strategie.

Maar heel eerlijk dus, ik geloof er niet in. Je kan lucht niet voorspellen. Het is fijn dat een vorige run een bepaald resultaat opleverde maar dat is geen enkele garantie of onderbouwing voor een eventueel volgende run in mijn ogen. Ik snap wel dat je het als leidraad kan aanhouden voor jezelf, maar voor mij blijft het feitelijk lucht.

Ik heb ook geen seconde de illusie dat BTC een langetermijnoplossing is. Naar mijn idee praten we over 50 jaar nostalgisch over de BTC net als we nu over de gulden doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:47
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:55:
[...]

Je mag er op in gaan, zolang je het maar niet als een aanval ziet. Want dat is niet de bedoeling, iedereen bepaald hierin zijn eigen strategie.

Maar heel eerlijk dus, ik geloof er niet in. Je kan lucht niet voorspellen. Het is fijn dat een vorige run een bepaald resultaat opleverde maar dat is geen enkele garantie of onderbouwing voor een eventueel volgende run in mijn ogen. Ik snap wel dat je het als leidraad kan aanhouden voor jezelf, maar voor mij blijft het feitelijk lucht.

Ik heb ook geen seconde de illusie dat BTC een langetermijnoplossing is. Naar mijn idee praten we over 50 jaar nostalgisch over de BTC net als we nu over de gulden doen.
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/MyA-OnHJL_sAAAAM/grr-tantrum.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dat verklaart dan wel waarom ik het uit Alkmaar ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:42:
[...]
onderliggend bedrijf of materiaal is is voor mij crypto allemaal lucht. Als er morgen genoeg mensen stoppen valt het als een kaartenhuis...
De frontpage vind je hier.

Https://www.tweakers.net

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
[...]

je handelbots handelt aan de hand van gebakkenlucht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
kazzzdafke schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Ah en dat is? Waarom is “het goud” nu 3000$ waard?
Omdat goud een schaars iets is wat je in handen kan hebben. Er zit een bepaalde relatie tussen de hoeveelheid goud die beschikbaar komt en de prijs, net als bijvoorbeeld met olie. Dalen de prijzen dan wordt er minder goud en/of olie gezocht/uit de bodem gehaald. Resultaat is op termijn een stijgende prijs, wat het uit de grond halen weer rendabeler wordt. Maar wat de prijs ook is, het stuk goud om je nek of vinger zal dat altijd blijven. Er is een reden waarom goud al heel lang een veilige haven is.

Als BTC morgen stopt, en daarvoor kan je diverse realistische en minder realistische scenario's voor bedenken, dan sta je daar met je 12 of 24 woorden op je metalen tabletje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Aeronaut schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:58:
[...]

je handelbots handelt aan de hand van gebakkenlucht? 8)7
Ze handelen in gebakken lucht, inderdaad. Simpel gezegd, daalt de koers wat dan koop ik en stijgt ie dan verkoop ik. En dat zonder emotie en puur op basis van keiharde getalletjes.

Ik koop overigens wel wat op emotie, maar dat is HODL BTC. En dat is meer voor de middellange termijn, ik verwacht dat ik het met een jaar of 3-5 er allemaal uitgooi als ik er genoeg voor krijg.

[ Voor 43% gewijzigd door Drardollan op 24-03-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Absoluut niet hoor. Maar nogmaals, het heeft niks met voorspellen te maken, het zijn scenario's die bepalen waar een koers kan reageren, vooral in termen van support of resistance. Een voorspelling van een top (bijv 150k ofzo) zul je mij ook niet snel zien geven. Ik kijk meer naar waar koers kan bouncen in een downtrend, of waar we nu na een korte stijging potentieel vast kunnen lopen. Daar is zeker wel een onderbouwing voor te geven, want daar is de prijs immers al een keer geweest.

Het is het roepen van een bepaald nummer zonder dat prijs daar ooit geweest is is meer het voorspellen wat jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Moon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:47
Je mag hier bijna alles zeggen.

Maar meestal zijn mensen met een dergelijke mening over BTC ook snel weer weg hier zodra ze wat tegengas krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:58:
[...]

Omdat goud een schaars iets is wat je in handen kan hebben. Er zit een bepaalde relatie tussen de hoeveelheid goud die beschikbaar komt en de prijs, net als bijvoorbeeld met olie. Dalen de prijzen dan wordt er minder goud en/of olie gezocht/uit de bodem gehaald. Resultaat is op termijn een stijgende prijs, wat het uit de grond halen weer rendabeler wordt. Maar wat de prijs ook is, het stuk goud om je nek of vinger zal dat altijd blijven. Er is een reden waarom goud al heel lang een veilige haven is.

Als BTC morgen stopt, en daarvoor kan je diverse realistische en minder realistische scenario's voor bedenken, dan sta je daar met je 12 of 24 woorden op je metalen tabletje....
Hoewel ik je deels kan volgens is het natuurlijk niet zo dat BTC morgen stopt. Dat is hetzelfde als suggereren dat iedereen ineens de waarde van goud loslaat en niemand (behalve fabrikanten die het in hun chips gebruiken) het meer wil hebben. Dat gebeurt niet zomaar.

Dat BTC een minder lang trackrecord heeft, puur digitaal is en vele malen volatieler, dat is zo. Maar om te zeggen dat het volledig gebakken lucht is, gaat mij te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
gebakken lucht, interesting.

gelukkig is goud echt $3k waard, geen idee wat ik met goud kan doen naast alleen in mijn handen vasthouden, of er een ring van maken....

morgen met 10kg goud naar het vliegveld toe, komt goed

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
Kol Nedra schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:03:

gelukkig is goud echt $3k waard, geen idee wat ik met goud kan doen naast alleen in mijn handen vasthouden, of er een ring van maken....

kom je niet doorheen, moet je aangeven dat je 30k bij je hebt anders ben je het ook kwijt.

denk dat je liever gebakken lucht wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
88k babe?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
Mijn mening, en dat is ongetwijfeld onconventioneel en zal wellicht mensen tegen de schenen schoppen (en dat moet je dus niet laten gebeuren als dit je raakt!), maar @Drardollan's ondertitel is wel borderline scammy, met een link naar een site waarbij je abbonoment kunt afsluiten met kreten als "slapend rijk worden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011

koelebobes

Wen BTC €100K

BTC €94.837,08

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Aeronaut schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:07:
Mijn mening, en dat is ongetwijfeld onconventioneel en zal wellicht mensen tegen de schenen schoppen (en dat moet je dus niet laten gebeuren als dit je raakt!), maar @Drardollan's ondertitel is wel borderline scammy, met een link naar een site waarbij je abbonoment kunt afsluiten met kreten als "slapend rijk worden".
Het is geen invite of referral link, die twee zijn specifiek niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:01
And it's back!

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
[...]

Goud is een probleem omdat het onhandig is, gejat kan worden en weinig over grenzen gaat als er controles zijn. Immers je mag maar voor x in fiat meenemen over de grens. Dus ja, goud leuk, tot op zekere hoogte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z55p1tvPWXQykRUHWzwqLoCZHyo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/kZXOMr8o5UT1MQPEeg7wPOi9.gif?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Eerst de 92k maar weer eens boys :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:19
De oneindige discussie.

Waarde = Schaarste × Vraag × Vertrouwen

Dat goud fysiek bestaat maakt dat het een waardeloos stukje metaal kan zijn, maar is het verder onderhevig aan dezelfde elementen als BTC. Het 'probleem' voor goud is gelijk aan dat van BTC:
  • als er geen vertrouwen in is, valt de waarde weg.
  • Als er geen schaarste zou zijn, valt de waarde weg.
  • Als er geen vraag naar is, valt de waarde weg.
Over goud kun je stellen dat de factor vertrouwen het beslissende item is: beide zijn schaars en er is vraag, maar zodra goud niet meer collectief verzamelt zou worden om het verzamelen is het net zo goed niets meer waard. Trackrecord is beter dan btc en mensen hebben cultureel gezien een band met het metaal omdat je het om je nek kunt hangen of in je gebit kunt stoppen.

Persoonlijk heb ik geen vertrouwen in goud of BTC, maar maak ik gebruik van het feit dat de formule voor beiden werkt. En goud heeft een nuttige functie in PCB's enzo.. die dan weer gebruikt worden om BTC te minen.. en zo hebben beide toch wat met elkaar te maken behalve de terugkerende discussie.

Overigens nog een grappig detail: goud en BTC zijn beide een betaalmiddel waar vrijwel nooit mee betaald wordt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
kreeg overigens een notificatie die ik gemaakt had voor PepsiCo, dus target voor een vca is gehaald......

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Goed om deze cijfers weer eens even te zien. LFG

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
tomtom901 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:13:
Eerst de 92k maar weer eens boys :+
$89k is zo te zien breakout uit die bearish rising wedge die blijkbaar toch nog te tekenen viel :) Ben benieuwd of we daar gewoon doorheen walsen om 'm alsnog te invalideren of dat er nog wat resistance volgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tj10eFNvj_a3xk96aKHC0J2TNLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lkmskXqODVauJ15Ymb96XonL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Guere schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:21:
[...]

$89k is zo te zien breakout uit die bearish rising wedge die blijkbaar toch nog te tekenen viel :) Ben benieuwd of we daar gewoon doorheen walsen om 'm alsnog te invalideren of dat er nog wat resistance volgt.

[Afbeelding]
De candles zelf zijn wel mooi (bijna geen wicks naar de bovenkant, dus t ziet er wel mooi uit zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
sinds tijden aggr maar openen.. teveel actie nu al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Kennelijk is Elon ook weer in de gratie vandaag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Kol Nedra schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:14:
kreeg overigens een notificatie die ik gemaakt had voor PepsiCo, dus target voor een vca is gehaald......
Ik kan pepsico niet vinden in coingecko :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
knakworst schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:31:
[...]

Ik kan pepsico niet vinden in coingecko :?
_O- _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
BTC100K2021 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:02:
[...]

Je mag hier bijna alles zeggen.

Maar meestal zijn mensen met een dergelijke mening over BTC ook snel weer weg hier zodra ze wat tegengas krijgen.
Ik loop mee sinds de BTC rond de 6000 EUR hing, dus dat zal loslopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:16
[...]
Als BTC morgen stopt, en daarvoor kan je diverse realistische en minder realistische scenario's voor bedenken
Geen eens een voorbeeld van een realistisch scenario

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Maar @Drardollan, wel een kritische vraag, hoe zie je dan dat platform wat jij in je sub hebt vs je statement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YES schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:02:
[...]

Hoewel ik je deels kan volgens is het natuurlijk niet zo dat BTC morgen stopt. Dat is hetzelfde als suggereren dat iedereen ineens de waarde van goud loslaat en niemand (behalve fabrikanten die het in hun chips gebruiken) het meer wil hebben. Dat gebeurt niet zomaar.

Dat BTC een minder lang trackrecord heeft, puur digitaal is en vele malen volatieler, dat is zo. Maar om te zeggen dat het volledig gebakken lucht is, gaat mij te ver.
Stel dat alle computers ermee ophouden, wat blijft er dan over? Bij goud of aandelen blijft er nog iets over.

Daarom spreek ik ook bewust over realistische en minder realistische scenario's. Voor de komende jaren is het realistische scenario wat mij betreft dat het blijft bestaan en in waarde zal stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:38:
[...]

Stel dat alle computers ermee ophouden, wat blijft er dan over? Bij goud of aandelen blijft er nog iets over.

Daarom spreek ik ook bewust over realistische en minder realistische scenario's. Voor de komende jaren is het realistische scenario wat mij betreft dat het blijft bestaan en in waarde zal stijgen.
als alles ermee ophoud dan kun je beter in wapens en eten investeren dan goud :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kol Nedra schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:03:

Goud kan je ruilen voor eten, dat doen we al duizenden jaren. Sinds ongeveer 600 voor Christus waarschijnlijk. Op zo ongeveer elke straathoek kan je op dit moment goud omruilen voor fiat.

Wat kan je met BTC, helemaal niks. Je kon ooit voor 10.000 BTC wel een pizzatje halen. Maar dat was het dan ook wel en dan was dat ook nog eens niet een hele beste deal voor de man die honger had 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzPxHtQLsSRNYfEna8XxHytoY2E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vB1yfMI1DaVZX3TIQ9jIcbie.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]
Stel dat alle computers ermee ophouden, wat blijft er dan over?
Dan hebben we een groter probleem als dat Bitcoin niet toegankelijk is. Dan vallen we in een paar dagen terug naar de middeleeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Aeronaut schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:07:
Volgens de regels van het forum is dit toegestaan. En het zal je wellicht opgevallen zijn dat er geen referal code in zit, ondanks dat dat zou kunnen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
In mijn geval klopte dat, had een zwik BTC wat al 20 dagen vaststond en er net uit gegooid werd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:19
@Drardollan voor de waarde van goud of BTC maakt het niet uit of computers wel/niet aan staan - zodra de formule die ik hierboven al als een soort raamwerk postte niet meer werkt is het voor de waarde van beide over en uit.

Dat als we terug gaan naar het stenen tijdperk goud een grotere rol zal gaan spelen is leuk, maar heeft voor de waarde nu geen betekenis. Sterker nog: denk dat je blik met bonen nog meer waard zal zijn dan goud op dat moment, bijvoorbeeld.

Snap je argument tegen BTC, omdat het gebakken lucht is en dat klopt ook. Tis alleen schaarse gebakken lucht met een systeem waar voldoende mensen in vertrouwen om het te willen vergaren, wat met schaarste leidt tot waarde.

Maar die 5,- in mijn portemonnee vertegenwoordigt ook gebakken lucht. Stuk minder volatiel, omdat schaarste, vraag en vertrouwen nauwkeurig gemanaged worden, maar toch.

Tis een leuke discussie, op zich.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Stel dat alle bedrijven ermee ophouden, wat blijft er dan over van aandelen?

Stel dat alle computers ermee ophouden? Wat voor een scenario is dat, haha. Computers gaan er niet allemaal mee ophouden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Bitcoin is in vergelijking met goud:
Makkelijker en goedkoper te verplaatsen
Makkelijker en goedkoper op te slaan
Makkelijker en goedkoper op te delen
Makkelijker en goedkoper te controleren op echtheid
Werkelijk schaars. Van goud weten we niet hoeveel we nog gaan vinden of hoeveel er überhaupt in omloop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CornermanNL schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Goud is een probleem omdat het onhandig is, gejat kan worden en weinig over grenzen gaat als er controles zijn. Immers je mag maar voor x in fiat meenemen over de grens. Dus ja, goud leuk, tot op zekere hoogte.
Dat geldt toch voor BTC in meer of mindere mate allemaal zelfs nog meer?

Dankzij alle regeltjes en dingen van de afgelopen jaren is dit ook zeer beperkt, je kan BTC niet meer kopen zonder gezien te worden in de EU. Iets wat met goud overigens nog wél kan. En BTC kan net zo goed gestolen worden, een stuk makkelijker zelfs in veel gevallen. En onhandig, tsjah. Met zowel goud als BTC kan je in een gemiddelde winkel niet betalen, maar stel dat alle elektriciteit uitvalt (natuurlijk, zeer onrealistisch) dan ben ik benieuwd wat de boer of molenaar liever heeft als ruilmiddel.

Goud is ook zeker geen heilige graal en kent ook (vele) beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:29

E-B

En nu weer een tariff van 25% op alles als een land olie en/of gas van Venezuela afneemt... Het ging zo mooi vandaag... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
tomtom901 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:37:
Maar @Drardollan, wel een kritische vraag, hoe zie je dan dat platform wat jij in je sub hebt vs je statement?
Ik snap de vraag niet, sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:46:
[...]

Dat geldt toch voor BTC in meer of mindere mate allemaal zelfs nog meer?

Dankzij alle regeltjes en dingen van de afgelopen jaren is dit ook zeer beperkt, je kan BTC niet meer kopen zonder gezien te worden in de EU. Iets wat met goud overigens nog wél kan. En BTC kan net zo goed gestolen worden, een stuk makkelijker zelfs in veel gevallen. En onhandig, tsjah. Met zowel goud als BTC kan je in een gemiddelde winkel niet betalen, maar stel dat alle elektriciteit uitvalt (natuurlijk, zeer onrealistisch) dan ben ik benieuwd wat de boer of molenaar liever heeft als ruilmiddel.

Goud is ook zeker geen heilige graal en kent ook (vele) beperkingen.
Zolang je niet alleen praat over Bitcoin als muntje, maar vooral over de eigenschappen van het netwerk dan is het oneindig over grenzen te verplaatsen zonder gezien te worden, en "onmogelijk" te kraken/stelen.

De angst van het collectief uitvallen van de stroom klinkt als een goed argument. Maar de boer of molenaar in jouw voorbeeld hebben echt geen melk, vlees of brood te koop zonder stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Geen eens een voorbeeld van een realistisch scenario
Bijvoorbeeld de recente "uitstroom" van 1,5 miljard dollar bij ETH (lijkt een grotere impact te hebben dan gedacht, ETH loopt sindsdien wat meer uit de pas met BTC).

Maar meer realistisch is het feit dat het meer en meer aan banden wordt gelegd in de Westerse wereld. Kopen en verkopen van crypto is volledig inzichtelijk geworden voor de overheden en daar wordt ook naar gehandeld. Tot voor kort was het een onzichtbare wereld en daarmee veilig. Nu krijg je eenzelfde scenario als jaren geleden met geld op buitenlandse bankrekeningen, dat is mede door dit soort maatregelen zo ongeveer uitgebannen bij reguliere burgers.

En ook niet ondenkbaar is dat iemand vroeg of laat een gat ontdekt en dat uit kan buiten. Uiteindelijk gaat het om mega veel geld en is het dus zeer interessant voor gespuis.

Pagina: 1 ... 163 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!