[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 252 Laatste
Acties:
  • 925.820 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Kol Nedra schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:40:
[...]

als alles ermee ophoud dan kun je beter in wapens en eten investeren dan goud :)
Lijkt een beetje wat je ook altijd hoort over mensen die mega veel voedselvoorraden en dergelijken hebben aangelegd. Heel leuk, maar je kan beter een goed pistool kopen zegt men dan gekscherend.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:45:
Bitcoin is in vergelijking met goud:
Makkelijker en goedkoper te verplaatsen
Makkelijker en goedkoper op te slaan
Makkelijker en goedkoper op te delen
Makkelijker en goedkoper te controleren op echtheid
Werkelijk schaars. Van goud weten we niet hoeveel we nog gaan vinden of hoeveel er überhaupt in omloop is.
Goud vliegt letterlijk in enorme hoeveelheden door de ruimte. We weten heel zeker dat er echt heel veel van is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:50
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:45:
Bitcoin is in vergelijking met goud:
Makkelijker en goedkoper te verplaatsen
Makkelijker en goedkoper op te slaan
Makkelijker en goedkoper op te delen
Makkelijker en goedkoper te controleren op echtheid
Werkelijk schaars. Van goud weten we niet hoeveel we nog gaan vinden of hoeveel er überhaupt in omloop is.
En de mate waarin nieuwe BTC vrijkomt staat vast, bij goud niet. Als de goudprijs verder stijgt, zullen delvers die voorheen niet winstgevend hun graafmachines ook weer opstarten.

Bij BTC wordt dit ondervangen door aanpassing van de moeilijkheidsgraad zodat de blocktime gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:41:
[...]

Dan hebben we een groter probleem als dat Bitcoin niet toegankelijk is. Dan vallen we in een paar dagen terug naar de middeleeuwen
Sommige oudere mensen kennen de Y2K bug nog wel, die overigens goed meeviel. Ook hoor je regelmatig over zonnevlammen, wat tot op heden ook wel meeviel. Maar een heel land zonder stroom, dat klinkt wellicht ver weg. Maar Chili is het een paar weken geleden toch wel echt overkomen. Natuurlijk, allerlei haken en ogen en redenen waarom dat hier niet zo snel gebeurd. Maar het is niet onrealistisch toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:17

tomtom901

Moderator General Chat
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Ik snap de vraag niet, sorry.
Je linkt naar een platform met trading bots maar noemt TA tegelijk voorspellingen. Vraag me dan af wat je denkt dat die bots doen? Is het jouw platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
BTC100K2021 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:55:
[...]

En de mate waarin nieuwe BTC vrijkomt staat vast, bij goud niet. Als de goudprijs verder stijgt, zullen delvers die voorheen niet winstgevend hun graafmachines ook weer opstarten.

Bij BTC wordt dit ondervangen door aanpassing van de moeilijkheidsgraad zodat de blocktime gelijk blijft.
Tis op zich niet zo relevant voor de feitelijke waarde - zolang vraag x beschikbaarheid x vertrouwen maar in balans blijft. Als er meer aanbod komt van goud, stijgt de vraag en de prijs, die balans is al duizenden jaren redelijk stabiel. Claimen dat een nieuwe goudader de prijs in ene zou vernietigen is net zo'n argument als dat als iedereen de PC uit zet BTC niets meer waard is (of eigenlijk: niet meer bestaat).

Het is vooral een momentopname gebaseerd op sentiment. Aan beide heb je in de reeele wereld geen donder, waarbij goud wellicht nog een +1 scoort als edelmetaal (maar eigenlijk te slap is voor een echt constructieve functie. Het geleid wel lekker goed.).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Ik snap de vraag niet, sorry.
Volgens mij is het - vrij terechte - punt dat je in je reactie op mij heel stellig aangaf dat TA / heatmaps / niveaus / etc volgens jou ook onder de noemer "gebakken lucht" vallen. Misschien bedoelde je dat niet zo of overdreef je, maar feit is wel dat die bot van je ook gewoon bepaalde metrieken gebruikt om voor je te kunnen traden.

Als al dat soort gegevens & globale patronen gebakken lucht zouden zijn, dan zou je TA bot je op de lange termijn geen winst kunnen opleveren. Of zouden de traders hier in het slowchat topic ook geen winst kunnen maken als geen van die indicatoren ook maar een klein nuttig signaal konden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:52:
[...]
Maar meer realistisch is het feit dat het meer en meer aan banden wordt gelegd in de Westerse wereld. Kopen en verkopen van crypto is volledig inzichtelijk geworden voor de overheden en daar wordt ook naar gehandeld. Tot voor kort was het een onzichtbare wereld en daarmee veilig. Nu krijg je eenzelfde scenario als jaren geleden met geld op buitenlandse bankrekeningen, dat is mede door dit soort maatregelen zo ongeveer uitgebannen bij reguliere burgers.
Dat komt vooral omdat we vanuit luiheid helemaal leunen op de gecentraliseerde aanbieders van crypto diensten. Zouden we hier collectief vanaf stappen en gebruik maken van het Bitcoin netwerk, dan kan niemand bij je saldo, en niemand een transactie stoppen
En ook niet ondenkbaar is dat iemand vroeg of laat een gat ontdekt en dat uit kan buiten. Uiteindelijk gaat het om mega veel geld en is het dus zeer interessant voor gespuis.
Ja, het is heel interessant. Genoeg hackers hebben hun brein er op stukgeslagen, zonder succes. Ik acht de kans niet heel groot dat dit gaat lukken. Heeft natuurlijk ook vooral met het stukje decentraal te maken wat soort van onmogelijk maakt.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
NiGeLaToR schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:43:
@Drardollan voor de waarde van goud of BTC maakt het niet uit of computers wel/niet aan staan - zodra de formule die ik hierboven al als een soort raamwerk postte niet meer werkt is het voor de waarde van beide over en uit.

Dat als we terug gaan naar het stenen tijdperk goud een grotere rol zal gaan spelen is leuk, maar heeft voor de waarde nu geen betekenis. Sterker nog: denk dat je blik met bonen nog meer waard zal zijn dan goud op dat moment, bijvoorbeeld.

Snap je argument tegen BTC, omdat het gebakken lucht is en dat klopt ook. Tis alleen schaarse gebakken lucht met een systeem waar voldoende mensen in vertrouwen om het te willen vergaren, wat met schaarste leidt tot waarde.

Maar die 5,- in mijn portemonnee vertegenwoordigt ook gebakken lucht. Stuk minder volatiel, omdat schaarste, vraag en vertrouwen nauwkeurig gemanaged worden, maar toch.

Tis een leuke discussie, op zich.
Ja, die fiat in je portemonnee is ook deels gebakken lucht. De tijd dat de overheid voor elke florijn een stukje goud had liggen is al lang achter ons.

Ben overigens niet tegen BTC, alles behalve. Maar ik denk niet dat BTC de oplossing is die het honderden jaren gaan uithouden.

Los van eerder genoemde zaken hiervoor, ook cybercriminaliteit is een ding. Er hoeft maar 1 iemand iets slims te bedenken en je ziet zo 1,5 miljard dollar in ETH vertrekken. Da's best veel geld. En dat heb je met bijvoorbeeld fiat/goud een stuk minder, een grote kluis met fiat/goud leeghalen is een prachtig scenario voor een leuke serie (Casa di Papel), maar wel een stuk lastiger dan jaren onder de radar op je computer met een stel slimme koppen werken aan een gigantische hack. Als ik alle jaren dat ik in de IT rondloop iets geleerd heb is het wel dat hoe veilig iets ook lijkt, er is altijd ergens een slimmerik die er een gat in schiet. Kwestie van tijd, geld en technische middelen, maar tot op heden is niets onkraakbaar gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:55:
[...]

Sommige oudere mensen kennen de Y2K bug nog wel, die overigens goed meeviel. Ook hoor je regelmatig over zonnevlammen, wat tot op heden ook wel meeviel. Maar een heel land zonder stroom, dat klinkt wellicht ver weg. Maar Chili is het een paar weken geleden toch wel echt overkomen. Natuurlijk, allerlei haken en ogen en redenen waarom dat hier niet zo snel gebeurd. Maar het is niet onrealistisch toch?
Tuurlijk. Dat kan. Maar dan hebben we hele andere uitdagingen dan te zoeken naar iets van waarde. Met twee dagen zijn de supermarkten... En nee, de boer kan ook niet zomaar wat produceren zonder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YES schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Stel dat alle bedrijven ermee ophouden, wat blijft er dan over van aandelen?
Niks, maar zolang die bedrijven iets produceren cq. een grondstof verwerken tot een product dan zal er vraag zijn en het bedrijf dus blijven bestaan.
Stel dat alle computers ermee ophouden? Wat voor een scenario is dat, haha. Computers gaan er niet allemaal mee ophouden.
Dat dachten ze in Chili een paar weken terug ook. En zo rond 2002 dachten we dat in Nederland ook, tot de AMS/IX eruit ging.

Natuurlijk is de kans klein, dat snap ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
@Drardollan snap ik, alleen is er een limiet van hoever we in de toekomst kunnen bedenken of iets gaat werken of niet.

De grap is dat BTC een ding is, omdat het een ding is. Zolang er miljoenen mensen een stukje van willen, al is het omdat miljoenen mensen er een stukje van hebben, is dat al het antwoord op de vraag of het wat is.

Qua techniek snap ik dat het een betaalmiddel kan zijn, alleen die vlieger gaat gewoon niet op voor BTC - dus mensen speculeren, hackers stelen, criminelen wassen wit, gewoon, de dingen die met alles van waarde gebeurt. Kunst, goud, auto's, tis alleen een stuk handiger te verplaatsen dan voorgenoemde dingetjes :+

Overigens is diefstal van een exchange geen probleem van blockchain, maar van de exchange. Hoe zorgelijk dat ook is en hoe groot dat probleem voor crypto ook is - een bank kan ook overvallen worden, in theorie.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Zolang je niet alleen praat over Bitcoin als muntje, maar vooral over de eigenschappen van het netwerk dan is het oneindig over grenzen te verplaatsen zonder gezien te worden, en "onmogelijk" te kraken/stelen.
Het grote probleem is niet het verplaatsen in deze, maar het naar en van fiat krijgen. En dat is uiteindelijk waar het om draait, aangezien je met BTC niets kan kopen zonder dat de overheid het ziet. En daarmee valt een groot deel van het voordeel van BTC al weg.
De angst van het collectief uitvallen van de stroom klinkt als een goed argument. Maar de boer of molenaar in jouw voorbeeld hebben echt geen melk, vlees of brood te koop zonder stroom...
Dat hebben we duizenden jaren wel gehad, waarom zou dat nu niet meer kunnen? Ik geef toe, het zal niet binnen 2 dagen voor elkaar zijn. Maar zolang er gras groeit, water in de sloot zit en de boer een krukje en een emmer heeft dan is er melk om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Guere schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Volgens mij is het - vrij terechte - punt dat je in je reactie op mij heel stellig aangaf dat TA / heatmaps / niveaus / etc volgens jou ook onder de noemer "gebakken lucht" vallen. Misschien bedoelde je dat niet zo of overdreef je, maar feit is wel dat die bot van je ook gewoon bepaalde metrieken gebruikt om voor je te kunnen traden.
Dat hoeft niet per se, op de meeste botplatformen kan je gewoon instellen dat de bot een deal ASAP moet starten. Of het slim is, is een tweede, maar vaak moet je in die gevallen een gedegen DCA strategie erachter hebben.
En die DCA's werken of met percentages (dus zonder TA naar mijn idee), of middels Indicatoren (met TA).

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:48
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:42:
[...]

Volgens de regels van het forum is dit toegestaan. En het zal je wellicht opgevallen zijn dat er geen referal code in zit, ondanks dat dat zou kunnen overigens.
volgens mij heb ik dat niet gezegd. dat is wat jij ervan maakt. zijn je schenen nog heel?

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
tomtom901 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:57:
[...]

Je linkt naar een platform met trading bots maar noemt TA tegelijk voorspellingen. Vraag me dan af wat je denkt dat die bots doen? Is het jouw platform?
Nee, dit is niet mijn platform.

Mijn botjes voorspellen niet maar reageren op veranderingen in de markt. Bij daling kopen ze wat en bij stijging verkopen ze wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Guere schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Als al dat soort gegevens & globale patronen gebakken lucht zouden zijn, dan zou je TA bot je op de lange termijn geen winst kunnen opleveren. Of zouden de traders hier in het slowchat topic ook geen winst kunnen maken als geen van die indicatoren ook maar een klein nuttig signaal konden geven.
Mijn botjes kopen bij een daling en verkopen bij een stijging ten opzichte van de inkoopprijs. Komt weinig TA aan te pas verder.

Op de lange termijn levert het, zolang BTC zoals ik verwacht blijft stijgen de komende jaren, voor mij altijd winst op. Het is enkel zo dat er termijnen zijn dat het HODL'en is. Zo heeft 1 botje er net wat BTC uitgegooid die al een maandje vast stond. En dat viel dan gelukkig mee, dat kan ook zomaar een jaar worden in een serieuze bear market natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:30
kbuntu schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:05:
[...]

Al verandert dat wel met de leeftijd. Die van mij zijn nu 3 en 5. Afgelopen zomer heerlijke vakantie gehad, toen ze wat jonger waren, was dat echt meer aanpoten
Gaat alleen steeds meer sats kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:00:
[...]

Dat komt vooral omdat we vanuit luiheid helemaal leunen op de gecentraliseerde aanbieders van crypto diensten. Zouden we hier collectief vanaf stappen en gebruik maken van het Bitcoin netwerk, dan kan niemand bij je saldo, en niemand een transactie stoppen

[...]
Maar vooralsnog zal je het altijd, linksom of rechtsom, ergens ten gelde moeten maken. Want anders kan je er niets mee. En op dat moment heb je geen andere keuze dan een aanbieder te gebruiken die alles rapporteert. Tenzij je dit doet in gebieden zonder dit soort regeltjes, maar dan zal je misschien naar een heel vervelend land moeten verhuizen :)
Ja, het is heel interessant. Genoeg hackers hebben hun brein er op stukgeslagen, zonder succes. Ik acht de kans niet heel groot dat dit gaat lukken. Heeft natuurlijk ook vooral met het stukje decentraal te maken wat soort van onmogelijk maakt.
Het is de meest gevaarlijke aanname die je kan doen wat mij betreft. Tot op heden is altijd alles gehacked, soms direct (hardware of software) en soms indirect (ByBit). Mijn ervaring is dat alles te hacken is. Binnen de security wereld is het credo niet voor niets: "het is niet de vraag of je gehacked wordt, maar wanneer je gehacked wordt". De aanname dat crypto veilig is voor hackers, dat is heel risicovol om aan te nemen.

Misschien nu niet, maar met de opkomst van quantumcomputers en AI komen er legio nieuwe mogelijkheden vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:05:
[...]
Het grote probleem is niet het verplaatsen in deze, maar het naar en van fiat krijgen. En dat is uiteindelijk waar het om draait, aangezien je met BTC niets kan kopen zonder dat de overheid het ziet. En daarmee valt een groot deel van het voordeel van BTC al weg.
Waarom moet het omgewisseld worden naar fiat? Als je vanuit een doom-scenario goud wilt hebben, dan wil je dit toch ook gebruiken om te ruilen tegen goederen of diensten?
Dat hebben we duizenden jaren wel gehad, waarom zou dat nu niet meer kunnen? Ik geef toe, het zal niet binnen 2 dagen voor elkaar zijn. Maar zolang er gras groeit, water in de sloot zit en de boer een krukje en een emmer heeft dan is er melk om maar wat te noemen.
Ik denk dat je onderschat hoe onze samenleving is veranderd sinds de industriële revolutie. Traditionele beroepen worden nog maar door een handjevol mensen als hobby beoefend. Volgens mij, als de stroom langdurig zal uitvallen, zal de halve Nederlandse bevolking binnen enkele weken overleiden aan dorst en honger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
DaWayne schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:14:
[...]

Gaat alleen steeds meer sats kosten.
niet waar, het leven wordt juist goedkoper in sats.....

reken niet terug naar euro, dan schrik je!

ik moet eigenlijk naar de kapper maar nope ik zing het nog uit en doe het zelf beetje bijhouden totdat het echt er niet meer uitziet

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:26
Glenn Hoddle schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:53:
[...]

Goud vliegt letterlijk in enorme hoeveelheden door de ruimte. We weten heel zeker dat er echt heel veel van is.
Zelfde voor diamant, grote probleem is het ook daadwerkelijk in handen krijgen, tot die tijd is het waardeloos.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
  • Laatst online: 21:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvLBJxISnZ0CwkHU1L-UYL2nqrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNLjxlQ8SgRiUvuHnII1cLdF.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog in Nillion gestapt? Is om 14uur op Binance live gegaan nu volgen er langzaam ook andere exchanges, verder staan er nog wat listings op de planning bij Bitvavo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
NiGeLaToR schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:04:
@Drardollan snap ik, alleen is er een limiet van hoever we in de toekomst kunnen bedenken of iets gaat werken of niet.
Ik zeg altijd gekscherend dat we het weer van gisteren nog niet kunnen voorspellen, dus het klopt zeker wat je zegt.
Overigens is diefstal van een exchange geen probleem van blockchain, maar van de exchange. Hoe zorgelijk dat ook is en hoe groot dat probleem voor crypto ook is - een bank kan ook overvallen worden, in theorie.
Heb je ooit LUNA Classic gehad? Dan zie je welk probleem er kan ontstaan. Natuurlijk, niet vergelijkbaar met een munt als BTC, maar even theoretisch. En ook bij ETH zie je dat er een behoorlijke deuk is opgelopen recent met de ByBit hack.

En zeker, banken kunnen overvallen worden. Maar die worden door zoveel mechanismes gedekt, dat zal slechts een kleine impact hebben. Crypto wordt uiteindelijk nergens door gedekt, en dat kan wel een probleem worden. Als men het vertrouwen echt verliest, dan is er niks meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
@Pinsa jonguuh, bitcoin only hier hoor :) jij met je altcoins :p

heb nog wel enkele altcoins bags hoor, maar bijkopen is bitcoin only ;)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Aeronaut schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:06:
[...]

volgens mij heb ik dat niet gezegd. dat is wat jij ervan maakt. zijn je schenen nog heel?
Ik heb er niks van gemaakt, ik heb je enkel uitgelegd (net als een mod dat deed zag ik) dat het conform de regels is. Dus ik voel mij nergens tegen de schenen geschopt, want waarom zou dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:15:
[...]
Het is de meest gevaarlijke aanname die je kan doen wat mij betreft. Tot op heden is altijd alles gehacked, soms direct (hardware of software) en soms indirect (ByBit). Mijn ervaring is dat alles te hacken is. Binnen de security wereld is het credo niet voor niets: "het is niet de vraag of je gehacked wordt, maar wanneer je gehacked wordt". De aanname dat crypto veilig is voor hackers, dat is heel risicovol om aan te nemen.

Misschien nu niet, maar met de opkomst van quantumcomputers en AI komen er legio nieuwe mogelijkheden vrij.
Je moet wel een onderscheid maken tussen de Bitcoin blockchain, en alle andere Crypto's/ICT systemen/social hacking etc.Ik doe geen aanname. Het is een feit dat de Bitcoin blockchain nooit is gehackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:16:
[...]
Waarom moet het omgewisseld worden naar fiat? Als je vanuit een doom-scenario goud wilt hebben, dan wil je dit toch ook gebruiken om te ruilen tegen goederen of diensten?

[...]
Goud hoef je niet perse om te wisselen, dat is al heel lang fiat. Al sinds 600 v. Christus. Dat we niet meer zo gebruiken is een ander verhaal, maar dat is met relatief weinig moeite in ere te herstellen. BTC kan je helemaal niks mee volgens mij, ik geloof dat er 1 computerwinkel is in NL die het accepteert?
Ik denk dat je onderschat hoe onze samenleving is veranderd sinds de industriële revolutie. Traditionele beroepen worden nog maar door een handjevol mensen als hobby beoefend. Volgens mij, als de stroom langdurig zal uitvallen, zal de halve Nederlandse bevolking binnen enkele weken overleiden aan dorst en honger.
Ik denk dat we overlijden aan andere zaken in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
Kol Nedra schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:20:
@Pinsa jonguuh, bitcoin only hier hoor :) jij met je altcoins :p

heb nog wel enkele altcoins bags hoor, maar bijkopen is bitcoin only ;)
Haha het blijft altijd verleidelijk maar ik stap niet zomaar in alle alts hoor ;) die DCA wil ik in de beer gaan toepassen nu nog 1 rit met een alt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:06

YES

Moderator General Chat
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:03:
[...]

Dat dachten ze in Chili een paar weken terug ook. En zo rond 2002 dachten we dat in Nederland ook, tot de AMS/IX eruit ging.
Ja maar om iets als BTC en de blockchain plat te leggen moet niet een deel van de computers uitvallen hè. Ik zie dat qua waarschijnlijkheid echt op dezelfde schaal als dat alle beurzen plat gaan en je niets met je aandelen kan.

De impact van zoiets (het volledig stil komen te liggen) zal op de prijs van BTC waarschijnlijk desastreus zijn, aandelen zouden nog weer waarde terug kunnen krijgen. Al denk ik dat een dergelijk event ook voor aandelen op korte termijn niets anders dan desastreus zou zijn. Het vertrouwen zou voor beiden enorm beschadigd zijn.

Ik vind dat je te ver zoekt naar de risico's die Bitcoin tot nul zouden doen reduceren. Ik denk dat die risico's namelijk veel dichterbij zijn. Als het echt gekaapt wordt als vehikel.om.van je fiat meer fiat te maken, het grootste deel van HODL'ers de boel eruit gooien, de grootste wereldeconomiën het in de ban gooien en dat soort zaken zijn m.i. net zo desastreus en waarschijnlijker dan dat alle computers ermee ophouden en zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:23:
[...]

Je moet wel een onderscheid maken tussen de Bitcoin blockchain, en alle andere Crypto's/ICT systemen/social hacking etc.Ik doe geen aanname. Het is een feit dat de Bitcoin blockchain nooit is gehackt.
Het is een feit dat we tot op heden in ieder geval niet weten van een hack. Jij neemt aan dat BTC nooit gehacked is omdat je er nog nooit van gehoord hebt / het hebt gezien.

Ik haal overigens wel BTC en de blockchain door elkaar soms, dat is niet bewust. De blockchain vind ik zeer betrouwbaar en BTC is de betrouwbaarste toepassing. Vandaar dat ik meestal BTC zeg, maar dat is niet altijd terecht. Waarvoor excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:23:
[...]
Goud hoef je niet perse om te wisselen, dat is al heel lang fiat. Al sinds 600 v. Christus. Dat we niet meer zo gebruiken is een ander verhaal, maar dat is met relatief weinig moeite in ere te herstellen. BTC kan je helemaal niks mee volgens mij, ik geloof dat er 1 computerwinkel is in NL die het accepteert?
Er is ook geen computerwinkel die goud accepteert.

Waarom zou je goud niet hoeven te wisselen naar fiat, en Bitcoin wel? Bitcoin heeft eigenschappen waardoor het juist veel beter te gebruiken is als betaalmiddel. Zoals ik eerder al aangaf, Bitcoin kan je heel makkelijk opdelen en de echtheid ervan controleren. Dat is bij goud echt niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
YES schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:24:
[...]

Ja maar om iets als BTC en de blockchain plat te leggen moet niet een deel van de computers uitvallen hè. Ik zie dat qua waarschijnlijkheid echt op dezelfde schaal als dat alle beurzen plat gaan en je niets met je aandelen kan.

De impact van zoiets (het volledig stil komen te liggen) zal op de prijs van BTC waarschijnlijk desastreus zijn, aandelen zouden nog weer waarde terug kunnen krijgen. Al denk ik dat een dergelijk event ook voor aandelen op korte termijn niets anders dan desastreus zou zijn. Het vertrouwen zou voor beiden enorm beschadigd zijn.

Ik vind dat je te ver zoekt naar de risico's die Bitcoin tot nul zouden doen reduceren. Ik denk dat die risico's namelijk veel dichterbij zijn. Als het echt gekaapt wordt als vehikel.om.van je fiat meer fiat te maken, het grootste deel van HODL'ers de boel eruit gooien, de grootste wereldeconomiën het in de ban gooien en dat soort zaken zijn m.i. net zo desastreus en waarschijnlijker dan dat alle computers ermee ophouden en zo ;)
Ik schets slechts enkele risico's die ik kan bedenken, er zijn er ongetwijfeld veel meer die veel waarschijnlijk of logischer zijn en ik vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:26:
[...]

Het is een feit dat we tot op heden in ieder geval niet weten van een hack. Jij neemt aan dat BTC nooit gehacked is omdat je er nog nooit van gehoord hebt / het hebt gezien.
Zodra de Bitcoin blockchain gehackt wordt dan is het feestje klaar. Dan donderd de waarde direct in elkaar is mijn overtuiging. Het vertrouwen wat er nu is komt mede doordat dit nooit gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:26:
[...]

Er is ook geen computerwinkel die goud accepteert.

Waarom zou je goud niet hoeven te wisselen naar fiat, en Bitcoin wel? Bitcoin heeft eigenschappen waardoor het juist veel beter te gebruiken is als betaalmiddel. Zoals ik eerder al aangaf, Bitcoin kan je heel makkelijk opdelen en de echtheid ervan controleren. Dat is bij goud echt niet te doen.
Omdat goud fiat is, al sinds zeker 600 voor Christus. En je kan het op zo ongeveer elke straahoek wisselen voor fiat die overal geaccepteerd wordt.

BTC is tot op heden nog nooit een serieuze speler geweest om mee te betalen, ik denk eerlijk gezegd ook niet dat we dat gaan meemaken. Dat opdelen is leuk, maar het is ook een zwakte op termijn. Zie je het al voor je dat je een brood moet gaan kopen voor BTC 0,0000000000000000003453563458? Dat is voor geen mens meer te begrijpen toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Ik schets slechts enkele risico's die ik kan bedenken, er zijn er ongetwijfeld veel meer die veel waarschijnlijk of logischer zijn en ik vergeet.
Ah oké, dat verduidelijkt het wel :)

Sowieso wel mooi dit soort discussies, elkaar uitdagen op elkaar zienswijze leert je ook scherper na te denken/redeneren (mits je er voor openstaat uitgedaagd te worden natuurlijk). d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Zie je het al voor je dat je een brood moet gaan kopen voor BTC 0,0000000000000000003453563458? Dat is voor geen mens meer te begrijpen toch?
Buiten dat ik niet denk dat BTC als betaalmiddel zou moeten fungeren (dan liever als onderliggende waarde koppelen aan een stablecoins), zou je in een dergelijk scenario dan ook eerder spreken van <getal,getal> sats.

Sorry als ik de discussie tussen jou en @Gelukszoekr kaap, ik wilde hier ook gewoon ff op reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Het wordt voor overheden van sommige landen ook steeds interessanter BTC te hacken, als de concurrerende landen/overheden ze wel heeft en zij niet. En dan zijn er al dan niet in het geheim opeens heel veel middelen beschikbaar om zo'n quantum computer te 'bedienen' bijvoorbeeld.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:17

Darrell

Fiat moonboy

[...]

Omdat goud fiat is, al sinds zeker 600 voor Christus. En je kan het op zo ongeveer elke straahoek wisselen voor fiat die overal geaccepteerd wordt.

BTC is tot op heden nog nooit een serieuze speler geweest om mee te betalen, ik denk eerlijk gezegd ook niet dat we dat gaan meemaken. Dat opdelen is leuk, maar het is ook een zwakte op termijn. Zie je het al voor je dat je een brood moet gaan kopen voor BTC 0,0000000000000000003453563458? Dat is voor geen mens meer te begrijpen toch?
Tegen die tijd is een brood 2 sats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Jumpman schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:37:
Het wordt voor overheden van sommige landen ook steeds interessanter BTC te hacken, als de concurrerende landen/overheden ze wel heeft en zij niet. En dan zijn er al dan niet in het geheim opeens heel veel middelen beschikbaar om zo'n quantum computer te 'bedienen' bijvoorbeeld.
een quantum computer zal eerder makkelijkere targets halen dan de bitcoin blockchain/netwerk

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Wat een rare gedachtenkronkels. Dus omdat het een geschiedenis heeft is het beter? We hebben het niet voor niks vervangen door florijnen, gulden en euro's. Namelijk omdat dit makkelijker op echtheid is de controleren is, en deelbaar.

Als jij een blokje goud van 5gram hebt, en een brood kost 3gr. Wat ga je doen dan? Bitcoin heeft 8 cijfers achter de komma. Genoeg om het fatsoenlijk te kunnen opdelen, bijvoorbeeld een brood voor 3000 sats. Er zijn wel meer valuta's die met vergelijkbare grotes rekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Zodra de Bitcoin blockchain gehackt wordt dan is het feestje klaar. Dan donderd de waarde direct in elkaar is mijn overtuiging. Het vertrouwen wat er nu is komt mede doordat dit nooit gebeurt is.
Klopt, en dat is met recht een knappe prestatie.

Tot op heden lijkt de blockchain onfeilbaar op deze schaal. Er zijn voor zover ik weet wel wat hacks geweest op blockchains op andere schaal (bijvoorbeeld Terra/LUNA https://www.binance.com/en/square/post/11538489355274). En ik meen mij te herinneren dat er een groot risico is dat 1 entiteit voldoende rekenkracht bemachtigd om de boel echt te beïnvloeden (zien we wel eens met pump en dump bij specifieke munten).

Maar ik loop lang genoeg mee in de IT om te weten dat de boefjes altijd weer een foefje weten te vinden. En ik hoop van harte dat dit niet opgaat voor de blockchain/BTC, want dan is het feest inderdaad direct over. Dat ze in staat zijn tot grootste dingen, 1,5 miljard dollar ETH, is al wel duidelijk. En hoe hoger de waarde, hoe gretiger men wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:05:
[...]
Maar ik loop lang genoeg mee in de IT om te weten dat de boefjes altijd weer een foefje weten te vinden. En ik hoop van harte dat dit niet opgaat voor de blockchain/BTC, want dan is het feest inderdaad direct over. Dat ze in staat zijn tot grootste dingen, 1,5 miljard dollar ETH, is al wel duidelijk. En hoe hoger de waarde, hoe gretiger men wordt.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen mensen die op een knopje drukken en daardoor 1,5 Miljard aan ETH overmaken naar een vreemde vs een hack van de Bitcoin blockchain. Laten we dat niet als hetzelfde afdoen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-09 23:52
Bijzondere discussie hier vandaag, succes ermee. Ik ga bier drinken :9B

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op naar 140k!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:09
Steady schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:11:
Bijzondere discussie hier vandaag, succes ermee. Ik ga bier drinken :9B
Goedzo! Ik ook. Misschien is deze bijzondere discussie wel een voorbode…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSSnMm84TzBii2AuSo5Hd8VbDhg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Iq5TnWOUxg0rGvdYoef8hQqd.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Taro schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:08:
[...]

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen mensen die op een knopje drukken en daardoor 1,5 Miljard aan ETH overmaken naar een vreemde vs een hack van de Bitcoin blockchain. Laten we dat niet als hetzelfde afdoen.
Al is het maar omdat het eerste geen hack is. Social engineering is geen hacken. Een website spoofen ook niet. Flashloans ook niet. Als er iets aan de hand is, is het eigenlijk nooit hacken. Is ook logisch, want mensen zijn veel grotere idioten dan blockchains.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:24
De geschiedenis leert dat als er twee soorten geld naast elkaar bestaan, het meeste harde (schaarse) geld wordt opgepot en het zachte geld wordt gebruikt voor transacties. Ondertussen stijgt het harde geld in termen van het zachte geld. Dit was met gouden en zilveren munten die een periode tegelijk in circulatie waren. Uiteindelijk zie je dan geen gouden munten meer in het handelsverkeer.

Iets soortgelijks zie je nu met Bitcoin en fiat. Bitcoin kan prima als peer-to-peer cash gebruikt worden, sterker nog: het is ervoor ontworpen door Satoshi Nakamoto. De reden waarom dit weinig wordt gedaan is simpel: de regels van Bitcoin (lees: de maximum supply van 21 mln en de voorspelbaarheid van die supply op elk moment in de toekomst en geen counterparty risk) maken Bitcoin het hardste geld ooit gemaakt. Harder dan goud en al helemaal dan fiat. Dit is overigens ook de reden dat zaken als lightning en andere transactielagen met bitcoin als basis nog niet van de grond komen. De eerste usecase als hardste geld is immers store of value en steeds meer mensen en instituties gaan dat begrijpen. Er is gewoon nu geen vraag naar Bitcoin als betaalmiddel.

Never sell your bitcoin is dus op dit moment, zolang fiat als zacht geld er is, volkomen logisch. Bitcoin is digital scarcity en daarmee uniek.

Edit: aanvulling voor de volledigheid. Als het vertrouwen in het zachte geld verdwijnt (omdat steeds breder wordt ingezien dat het haar waarde niet behoudt) zal dit niet meer worden geaccepteerd en geheel verdwijnen. Dus als het vertrouwen in de dollar verdwijnt, zal alleen nog hard geld worden geaccepteerd als betaalmiddel, lees Bitcoin. Dus eerst wordt het harde geld opgepot, daarna verdwijnt het zachte(re) geld als het vertrouwen hierin er niet meer is en is er alleen nog hard geld. Dat is wat bedoeld wordt met het gezegde "hard money drives out soft money".

[ Voor 17% gewijzigd door Magpie op 24-03-2025 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Maar ik loop lang genoeg mee in de IT om te weten dat de boefjes altijd weer een foefje weten te vinden. En ik hoop van harte dat dit niet opgaat voor de blockchain/BTC, want dan is het feest inderdaad direct over.
Zo heb ik er lange tijd ook over gedacht hoor. Maar in de afgelopen 15+ jaar dat de bitcoin blockchain bestaat zijn er ook weldegelijke zeer serieuze fouten/bugs ontdekt. Ik ga ze hier niet allemaal noemen, maar die waren echt ernstig.
Het mooie is, het is en blijft software en kan dus ook gefixed worden. En ook de blockchain kan met een hardfork worden teruggedraaid als het echt mis gaat. De geschiedenis leert dat dat gewoon prima werkt.
Niemand zit te wachten op grote veranderingen (zoals grotere blocksize), maar als er echt stront aan de knikker is dan heeft iedereen er belang bij en komt er echt wel consensus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:48
[...]

Klopt, en dat is met recht een knappe prestatie.

Tot op heden lijkt de blockchain onfeilbaar op deze schaal. Er zijn voor zover ik weet wel wat hacks geweest op blockchains op andere schaal (bijvoorbeeld Terra/LUNA https://www.binance.com/en/square/post/11538489355274). En ik meen mij te herinneren dat er een groot risico is dat 1 entiteit voldoende rekenkracht bemachtigd om de boel echt te beïnvloeden (zien we wel eens met pump en dump bij specifieke munten).

Is bitbotsi van jou?

Had eerder Hollandgold in de sig verwacht :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
@Drardollan

Is bitbotsi van jou?

Had eerder Hollandgold oid in de sig verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
opzich niks mis mee met de content van Holland gold (Spotify)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja, wat is er eigenlijk aan de hand? De koers piekt opeens en stijgt sindsdien. Is het Saylor, Eric Trump of iets anders?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:11:
[...]

Ja, wat is er eigenlijk aan de hand? De koers piekt opeens en stijgt sindsdien. Is het Saylor, Eric Trump of iets anders?
Geen idee, maar bij 140k heb ik nog een laatste TP staan 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
jongens rustig, rustig...... lvltje voor lvltje gelijk over $140k hebben, zijn alle beren nu alweer in winterslaap ofzo?

nothing stops this train

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alpina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMJ-04KiIg4d3CsRtKujiEYYRVY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/RC3b2Bu8fWFXGZICEqMlk5Jb.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGyLhEe5sC4hx6osi1Eh9Kg3-sE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/qpAPMrUz3cFwSu4K8zgBibJa.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCDfkd42R3ccfsBCyJ-NH-1u1r0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zJ0gxJaRWZzEAfNgY3KPRUWc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:22:
jongens rustig, rustig...... lvltje voor lvltje gelijk over $140k hebben, zijn alle beren nu alweer in winterslaap ofzo?
#duurtlang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auq2j8yb5W9dw4RCs0Lc6fdvPPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OikU3ItxKbvDtISSmqmHF1uv.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4N4ihU6767N_0FvLKoZ9sibxrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIpgtR4s6JBC7dhk3Z0wze8E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Moiety op 24-03-2025 18:54 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:03
hoop geleuter over goud, haks, zonnevlammen, 2000bugs etc. Veel te lange posts ook. Dus nu weer ontopic want:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2qPo-ihw0ex-ekmHeisY-b-0hc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dEGjqvENZA1ZCKKaIuMxclpY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uxho8kGmeFSrCamYaBhS5ftZn4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/0fkxgjxt4NXh9ORxIWFN28Uw.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swnctxkCNKEqznFiK5F1IOMPS_g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/VNpynRmubMItpuAOwPHI1JgL.gif?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door anti elppa op 24-03-2025 18:50 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:10
Wat een euforie. Check je de prijs is het slechts 5% plusje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
Wanneer is "moon" roepen weer salonfähig? Als we weer boven de 100K staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
CornermanNL schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:00:
als we 419k halen

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Wat is dit? Ben net terug van vakantie en we gaan weer pumpen. Goeie timings ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinsa
gebruikershaes schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:19:
Wat is dit? Ben net terug van vakantie en we gaan weer pumpen. Goeie timings ;).
Welcome back! We hebben natuurlijk op jou gewacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
CornermanNL schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:00:
Minimaal +10k$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 20:14
Kom op BTC nog even de 89.8 pakken zodat mijn short getriggerd wordt. Long ga ik niet meer op dit punt, te weinig upside op korte termijn met een significante resistance.

Mijn dagelijkse BTC verkoop vind deze koers wel prettig. Ook besloten om mijn laatste 7 verkoop momenten uit te stellen. Risico is er niet, slechts gederfde winst ook als BTC naar 0 zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
JW04 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:35:
Kom op BTC nog even de 89.8 pakken zodat mijn short getriggerd wordt. Long ga ik niet meer op dit punt, te weinig upside op korte termijn met een significante resistance.

Mijn dagelijkse BTC verkoop vind deze koers wel prettig. Ook besloten om mijn laatste 7 verkoop momenten uit te stellen. Risico is er niet, slechts gederfde winst ook als BTC naar 0 zou gaan.
Hodl dus?

Ben je ook op het punt dat geen BTC bezitten meer risico is dan het wel te bezitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:30
Pinsa schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:23:
[...]

Haha het blijft altijd verleidelijk maar ik stap niet zomaar in alle alts hoor ;) die DCA wil ik in de beer gaan toepassen nu nog 1 rit met een alt :P
Naar boven of naar beneden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
JW04 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:35:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffGKGDHV2HkqwsT3AOYxaDRvr0s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KMUNIJX7JtxPUbcq7ucTGLff.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Alpina schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:41:
@Drardollan

Is bitbotsi van jou?

Had eerder Hollandgold oid in de sig verwacht.
Zoals al eerder gezegd, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
DaWayne schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:55:
[...]

Naar boven of naar beneden?
Wat bedoel je?

Four zit ook te pumpen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqzHCpMBjjxq1g_IH35a6tcQqu0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/sRqsqzWvTSi2E1FCqKejHdC0.gif?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door Pinsa op 24-03-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Taro schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:08:
[...]

3 signing wallets, gespoofde websites en aangepaste tools. Dat noem ik niet op “een knopje drukken”.

Dat er niet goed gekeken is, dat klopt. Dat is ook een manco van de wallet adressen. Die zijn eigenlijk niet geschikt voor mensen (veel mensen hebben al moeite met de IBAN). Maar van deze signers mocht en mag je wél verwachten dat ze alles checken.

Maar het laat ook zien hoe relatief makkelijk het is allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Pinsa schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:26:
[...]

Welcome back! We hebben natuurlijk op jou gewacht ;)
Daar hoopte ik al op! Nu mag die naar 420k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
YES schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Ah oké, dat verduidelijkt het wel :)

Sowieso wel mooi dit soort discussies, elkaar uitdagen op elkaar zienswijze leert je ook scherper na te denken/redeneren (mits je er voor openstaat uitgedaagd te worden natuurlijk). d:)b
Ik zie het ook als heel positief en zo probeer ik het ook te benaderen. Van elkaar kan je leren tenslotte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Glenn Hoddle schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Al is het maar omdat het eerste geen hack is. Social engineering is geen hacken. Een website spoofen ook niet. Flashloans ook niet. Als er iets aan de hand is, is het eigenlijk nooit hacken. Is ook logisch, want mensen zijn veel grotere idioten dan blockchains.
Als zelfs Tweakers als spreekt van een hack, dan denk ik dat we het opzeker wel zo mogen noemen (nieuws: FBI: Noord-Korea is verantwoordelijk voor hack cryptobeurs Bybit).

Het was geen hack van de blockchain als je dat bedoeld, want daarin heb je natuurlijk gelijk en heb ik nooit willen beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Woohooo

Smilie, James Smilie

Eusebius schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:11:
[...]

Niks. Technische breakout van channel. Nog 1k erbij voordat we weer ff teruggaan waarschijnlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCabbaEpx8WEskIubt8oT4Y4QLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVzUv8OBxiaRoxXAeHYQWASI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Wat een rare gedachtenkronkels. Dus omdat het een geschiedenis heeft is het beter? We hebben het niet voor niks vervangen door florijnen, gulden en euro's. Namelijk omdat dit makkelijker op echtheid is de controleren is, en deelbaar.

Als jij een blokje goud van 5gram hebt, en een brood kost 3gr. Wat ga je doen dan? Bitcoin heeft 8 cijfers achter de komma. Genoeg om het fatsoenlijk te kunnen opdelen, bijvoorbeeld een brood voor 3000 sats. Er zijn wel meer valuta's die met vergelijkbare grotes rekenen
Kan je mij eens quoten waarin ik aangeef dat goud beter is dan BTC?

Om bij je voorbeeld te blijven, met dat klompje goud kan ik dus ongeveer 1,5 brood krijgen. Brood is eenvoudig deelbaar. Met BTC kan ik niks krijgen, nog geen kruimel brood. Tenzij ik het ergens in omzet waarmee ik dat wel kan (goud, euro’s, dollars, etc.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:21:
[...]

Om bij je voorbeeld te blijven, met dat klompje goud kan ik dus ongeveer 1,5 brood krijgen. Brood is eenvoudig deelbaar. Met BTC kan ik niks krijgen, nog geen kruimel brood. Tenzij ik het ergens in omzet waarmee ik dat wel kan (goud, euro’s, dollars, etc.).
Ik ben er wel klaar mee, ik heb m'n best gedaan. Anders blijf ik in herhaling vallen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinsa
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:21:
[...]

Thuisbezorgd accepteerd gewoon Bitcoin hoor ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:14:
[...]

3 signing wallets, gespoofde websites en aangepaste tools. Dat noem ik niet op “een knopje drukken”.

Dat er niet goed gekeken is, dat klopt. Dat is ook een manco van de wallet adressen. Die zijn eigenlijk niet geschikt voor mensen (veel mensen hebben al moeite met de IBAN). Maar van deze signers mocht en mag je wél verwachten dat ze alles checken.

Maar het laat ook zien hoe relatief makkelijk het is allemaal.
Zucht, zal vanaf nu alles weer volledig uitschrijven omdat iemand het blijkbaar letterlijk leest ipv begrijpt wat er wordt bedoeld. Je doet alsof het een kwestie van tijd is voordat de Bitcoin blockchain wordt gehackt omdat mensen nou eenmaal op geld uit zijn. Maar zoals gezegd zijn je 2 voorbeelden 2 heel verschillende zaken en het is geen zekerheid dat omdat het ene is gelukt, het andere ook zal gebeuren.

En ik wilde nog iets zeggen, maar ik laat het hierbij. Fijne avond.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW04
Alpina schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Hodl dus?

Ben je ook op het punt dat geen BTC bezitten meer risico is dan het wel te bezitten?
Nee dat niet, mijn andere verkoop momenten gaan door. Ik ga ook niet met btc de bear in, nergens voor nodig. In 2015 gedaan en heb dat niet als prettig ervaren.

Er is wat mjj betreft te veel onzekerheid. Ik zou ook geen losse aandelen van bijvoorbeeld palantir blind 20 jaar vast houden. Dat doe ik slechts met mijn etfs, spreiding is key hier.

Dat saylor een groot btc aandeel heeft zit mij ook niet lekker. Afhankelijk zijn van een partij in de markt is mjj te risicovol. Saylor heeft als wat gefaalde projecten op naam staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Pinsa schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:26:
[...]

Thuisbezorgd accepteerd gewoon Bitcoin hoor ;)
Dacht dat ze daar mee gestopt waren, maar daarin zat ik absoluut fout. In ieder geval 1 plek waar we er iets mee kunnen dan, dat is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Ik ben er wel klaar mee, ik heb m'n best gedaan. Anders blijf ik in herhaling vallen ;)
Dat is prima, maar dan mag je of je opmerking terugnemen waarin je stelt dat ik heb gezegd dat goud beter is dan BTC of je mag hem toch nog even onderbouwen. Gewoon voor de volledigheid. En daarvoor is de herhaling je vergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Dacht dat ze daar mee gestopt waren, maar daarin zat ik absoluut fout. In ieder geval 1 plek waar we er iets mee kunnen dan, dat is fijn!
Kun je gelijk een brood kopen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:08
Kan je bij Thuisbezorgd ook met goud betalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Taro schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:27:
[...]

Zucht, zal vanaf nu alles weer volledig uitschrijven omdat iemand het blijkbaar letterlijk leest ipv begrijpt wat er wordt bedoeld. Je doet alsof het een kwestie van tijd is voordat de Bitcoin blockchain wordt gehackt omdat mensen nou eenmaal op geld uit zijn. Maar zoals gezegd zijn je 2 voorbeelden 2 heel verschillende zaken en het is geen zekerheid dat omdat het ene is gelukt, het andere ook zal gebeuren.

En ik wilde nog iets zeggen, maar ik laat het hierbij. Fijne avond.
Je bent wat mij betreft wel naïef als je denkt dat het niet gekraakt kan worden en dat dat nooit zal gebeuren. Het is allemaal een kwestie van tijd en dit uitgangspunt is zo ongeveer de hele basis van alles wat met security te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
GioStyle schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:35:
Kan je bij Thuisbezorgd ook met goud betalen? :+
Momenteel niet, maar dat kan nergens. En heb ik gelukkig ook niet gezegd dat dat momenteel wel kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
JW04 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:28:
[...]
Nee dat niet, mijn andere verkoop momenten gaan door. Ik ga ook niet met btc de bear in, nergens voor nodig. In 2015 gedaan en heb dat niet als prettig ervaren.

Er is wat mjj betreft te veel onzekerheid. Ik zou ook geen losse aandelen van bijvoorbeeld palantir blind 20 jaar vast houden. Dat doe ik slechts met mijn etfs, spreiding is key hier.

Dat saylor een groot btc aandeel heeft zit mij ook niet lekker. Afhankelijk zijn van een partij in de markt is mjj te risicovol. Saylor heeft als wat gefaalde projecten op naam staan.
Welke etfs als ik vragen mag?

Ik hodl Bitcoin wel. Al 2 keer doorheen een bear dus 3 zal ook wel lukken.

En kan altijd nog een panic sell op 20k doen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:33:
[...]

Dat is prima, maar dan mag je of je opmerking terugnemen waarin je stelt dat ik heb gezegd dat goud beter is dan BTC of je mag hem toch nog even onderbouwen. Gewoon voor de volledigheid. En daarvoor is de herhaling je vergeven.
Ik ga niet alles teruglezen, maar de strekking van je verhaal was dat goud beter is dan Bitcoin omdat het bruikbaar is als alle stroom uitvalt, en omdat je het kan gebruiken als betaalmiddel. Toch?

Dat je er wat mee kan als we geen stroom meer hebben wil ik je wel geven, maar als betaalmiddel is Bitcoin beter dan goud.

Je blijft vasthouden dat goud gebruikt kan worden als betaalmiddel, maar Bitcoin eerst gewisseld zou moeten worden. Dat is onzin. Ze zijn beide op dit moment allebij net zo zinloos als betaalmiddel.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:55

Vis

Tja.. het kan altijd natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHKTk3bIsLaaL3pdGZ5H92Zo8_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RiZdCw2FLdkmkIhOfdNGhtrp.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
Gelukszoekr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:42:
[...]

Ik ga niet alles teruglezen, maar de strekking van je verhaal was dat goud beter is dan Bitcoin omdat het bruikbaar is als alle stroom uitvalt, en omdat je het kan gebruiken als betaalmiddel. Toch?

Dat je er wat mee kan als we geen stroom meer hebben wil ik je wel geven, maar als betaalmiddel is Bitcoin beter dan goud.

Je blijft vasthouden dat goud gebruikt kan worden als betaalmiddel, maar Bitcoin eerst gewisseld zou moeten worden. Dat is onzin. Ze zijn beide op dit moment allebij net zo zinloos als betaalmiddel.
Heb beide, maar Bitcoin staat wel veel verder als fysiek goud. Toch al heel veel plekken waar je met Bitcoin kan betalen.

Fysiek goud moet ik toch echt naar een wisselkantoor om voor een veel lagere prijs te verkopen.

Of via een Enabler uit Friesland dat kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:08
Het zijn gewoon twee verschillende assets die prima naast elkaar kunnen bestaan. Ik heb ook beide, omdat het niet verkeerd is om van alles wat te hebben.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:17

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NF1xnyoUgYZg7wScWU98tReIbWM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/VYxgAgist49324TDfKosIFk9.gif?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JW04
Alpina schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Welke etfs als ik vragen mag?

Ik hodl Bitcoin wel. Al 2 keer doorheen een bear dus 3 zal ook wel lukken.

En kan altijd nog een panic sell op 20k doen :+
Zeker mag dat.
Van groot naar klein (positie)
Vanguard FTSE all world
Ishares Core World
Meesman Wereld spreiding
Invesco All world
Vanguard Emerging markets
Meesman verantwoorde toekomst

Ook nog een ABN NT fonds, maar dat is toch niet iets anders.

Dit zijn de enige financiële producten die ik 20+ jaar wil vasthouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Drardollan schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:35:
[...]

Je bent wat mij betreft wel naïef als je denkt dat het niet gekraakt kan worden en dat dat nooit zal gebeuren. Het is allemaal een kwestie van tijd en dit uitgangspunt is zo ongeveer de hele basis van alles wat met security te maken heeft.
Dat zeg ik helemaal niet, je doet aannames en legt mij woorden in de mond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
Waarbij @JW04 toch al 2 jaar eerder Bitcoin had ;)

Moet zeggen dat ik 2018 ook vrij slecht ging. Jaar of langer niet meer gekeken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterre
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-04 18:42
Taro schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:14:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet, je doet aannames en legt mij woorden in de mond.
Heb je liever dat hij Bitcoins in je mond stopt ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Peterre schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:16:
[...]

Heb je liever dat hij Bitcoins in je mond stopt ?
Ja, dat klinkt als een prima alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:45

Coldcat

HODL

Mooie flatline op de 88.5k laatste uren. Een verkoper spotted.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinsa
Alpina schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:53:
[...]

Heb beide, maar Bitcoin staat wel veel verder als fysiek goud. Toch al heel veel plekken waar je met Bitcoin kan betalen.

Fysiek goud moet ik toch echt naar een wisselkantoor om voor een veel lagere prijs te verkopen.

Of via een Enabler uit Friesland dat kan ook natuurlijk.
Maar welke Fries is het he? We missen er ook een aantal de laatste tijd -O-
Pagina: 1 ... 164 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!