Alleen al het feit dat de max supply van BTC fixed is en ETH, ADA en de meeste van de altcoin geen fixed supply hebben zou al genoeg moeten zeggen imo. Als Vitalik 600 miljoen miljard ETH erbij wil kan dat vast wel.Dav0s schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:52:
Kan iemand mij hier uitleggen waarom het door velen hier wel logisch wordt gevonden om BTC in een strategic reserve te hebben, maar niet ETH (of andere grote stabiele crypto's)?
Amerika heeft toch ook meerdere currencies in reserve, en meerdere metalen? En het verschil tussen BTC en ETH is an sich toch niet zo heel groot (behalve dat ETH wellicht wat meer gebruiksmogelijkheden heeft en BTC dan weer wat meer bekendheid heeft).
onze vrienden van lazarus heeft meer eth dan vitalikWoohooo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:14:
[...]
Alleen al het feit dat de max supply van BTC fixed is en ETH, ADA en de meeste van de altcoin geen fixed supply hebben zou al genoeg moeten zeggen imo. Als Vitalik 600 miljoen miljard ETH erbij wil kan dat vast wel.
Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen
johaudiojunk schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:08:
[...]
Ik krijg toch een beetje het gevoel dat deze man de markt manipuleert voor eigen gewin.
gewoon met het spelletje meespelen
nothing stops this train
Wel mooi he, zoeken we naar adoptie. Is het weer niet goed.audiojunk schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:08:
[...]
Ik krijg toch een beetje het gevoel dat deze man de markt manipuleert voor eigen gewin.
Of nou trump het doet, Brunei, El Salvador..
We zeken naar een katalysator voor adoptie en verdere uitbreiding van blockchain, cq bitcoin, cq alts..
Er is altijd een randje hier waar mensen ''het niet vertrouwen''. Alsof de huidige tradefi allemaal eerlijk is met eerlijke moraalridders...
anyway, ik hodl mn alts lekker tot de BTCD ergens in de 40% daalt, gaan het meemaken, of niet
BTC.d chart is idd een goede indicator, maar het is ook belangrijk om op weekly/monthly chart te kijken tegenover /BTC pairing.
nothing stops this train
Wederom: ADA heeft een fixed supply. Daarbij is dat de meest gedecentraliseerde coin en is er net als bij BTC geen bedrijf die de keys heeft om die fixed supply aan te passen zonder een hard fork.Woohooo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:14:
[...]
Alleen al het feit dat de max supply van BTC fixed is en ETH, ADA en de meeste van de altcoin geen fixed supply hebben zou al genoeg moeten zeggen imo. Als Vitalik 600 miljoen miljard ETH erbij wil kan dat vast wel.
Bij vrijwel alle overige coins is de Max supply aan te passen en dat is inderdaad een groot gevaar.
Uiteraard, ken de narrative van verzadiging van de markt etc. Zijn genoeg indicatoren om te volgenKol Nedra schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:21:
BTC.d chart is idd een goede indicator, maar het is ook belangrijk om op weekly/monthly chart te kijken tegenover /BTC pairing.
De ultieme indicator is natuurlijk ''mijn gevoel''
Leuk, maar de vraag was natuurlijk gericht aan ons: waarom wij hier doorgaans negatief kijken tegenover altcoin strategic reserves. Een lang ChatGPT antwoord posten met zo'n algemene antwoord is - no offence - een beetje lui. Als hij die vraag aan ChatGPT wilde stellen had hij dat zelf wel gedaankazzzdafke schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:06:
Effe onze goede vriend geraadpleegd, en een defitg antwoord verkregen:
1. Positionering als ‘digitaal goud’
Bitcoin wordt door velen gezien als een store of value, vergelijkbaar met goud.
Het idee is dat Bitcoin schaarser is (maximaal 21 miljoen stuks) en daardoor een soort “waarde-opslag zonder tegenpartijrisico” kan bieden.
2. Bekendheid en institutionele adoptie
Bitcoin is de bekendste cryptovaluta en wordt wereldwijd erkend. Steeds meer grote bedrijven, pensioenfondsen en (sommige) overheden kijken ernaar of nemen posities in.
Deze adoptie en herkenning vergroten het vertrouwen dat BTC op de lange termijn een stabiele factor blijft.
Ethereum is inmiddels ook behoorlijk groot en bekend, maar wordt meer gezien als een platform voor dApps en smart contracts dan als puur een beleggingsinstrument of “digitaal goud”.
3. Risicoprofiel en eenvoud
Bitcoin heeft maar één hoofdfunctie: het is bedoeld als decentraal geld/waarde-opslag en heeft een relatief eenvoudig protocol vergeleken met Ethereum (dat over smart contracts, layer-2-oplossingen, DeFi-projecten etc. beschikt).
Juist die eenvoud maakt Bitcoin robuust en voorspelbaar in de ogen van veel aanhangers.
Ethereum is constant in ontwikkeling (denk aan de overgang naar Proof of Stake, de ontwikkelingen rondom layer-2’s, de aanpassingen in de gas-fees en de supply-curve), waardoor er meer “moving parts” zijn. Dat kan ook meer onzekerheid met zich meebrengen.
4. (Geo)politiek en regulering
Veel overheden en grote instellingen die naar crypto kijken, zien Bitcoin als het meest gedecentraliseerde netwerk. De governance-structuur van Ethereum (en andere projecten) is vaak complexer en kan in de praktijk centraler uitpakken (bijvoorbeeld door grote validators, de Ethereum Foundation, etc.).
Bitcoin’s Proof of Work model – ondanks de kritiek op energieverbruik – is voor velen aantrekkelijk omdat het als veiliger en stabieler wordt gezien. Bij Proof of Stake (zoals bij Ethereum) spelen andere factoren een rol, zoals de invloed van grote stakers.
Vanuit een geopolitiek of macro-perspectief is de “ongrijpbaarheid” van Bitcoin voor beleidsmakers in bepaalde opzichten interessant als reserve (je kunt het niet eenvoudig manipuleren, bijdrukken of intrekken).
5. ‘Historische’ status en track record
Bitcoin heeft het langste track record van alle cryptovaluta, en is al meerdere cycli doorstaan zonder een fundamentele wijziging van de basisregels (op wat kleine soft forks na).
Juist dat lange track record wekt vertrouwen dat het protocol – ondanks koersfluctuaties – overeind blijft.
Ethereum heeft ook al heel wat meegemaakt, maar is in verhouding jonger en onderhevig aan meer experimentele veranderingen (met name rond upgrades en de consensusmechanismen).
Waarom niet meerdere crypto’s in reserve, net zoals verschillende munten en metalen?
Theoretisch zouden landen of grote instellingen best een mandje van verschillende crypto’s kunnen aanhouden, net zoals een mandje van verschillende fiatvaluta (USD, EUR, etc.) of grondstoffen (goud, zilver, olie).
In de praktijk is de marktconclusie vaak dat “Één crypto in de reserve is al risicovol genoeg” vergeleken met traditionele valuta en goud. Dan kiezen ze eerder voor de meest gevestigde, minst experimentele optie.
Als je “slechts” één crypto kiest vanwege de relatieve nieuwheid en volatiliteit van de sector, dan is Bitcoin nog altijd de grootste, bekendste en meest geaccepteerde.
Al met al komt het erop neer dat Bitcoin een status als digitaal goud heeft opgebouwd, met een duidelijke positionering als store of value en een lange staat van dienst. Dat maakt het voor overheden of grote (conservatievere) instituten veel logischer om eerst en vooral naar BTC te kijken als strategische reserve, voordat ze eventueel verder kijken naar andere cryptovaluta.
Ik gok dat de meeste 'urgh' gevoelens niet eens zozeer richting ETH zijn, maar vooral richting XRP/SOL/ADA. Want laten we eerlijk zijn: je zegt zelf al "of andere grote stabiele crypto's", maar dat zijn deze toch in de verste verte niet? Anders is die term wel erg aan inflatie onderhevigDav0s schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:52:
Kan iemand mij hier uitleggen waarom het door velen hier wel logisch wordt gevonden om BTC in een strategic reserve te hebben, maar niet ETH (of andere grote stabiele crypto's)?
Ja, zelfs Bitcoin is niet echt "stabiel", maar meer dan die andere drie. Daarnaast wordt Bitcoin inmiddels meer gezien als digitaal goud: de #1 crypto is heeft toch wel een iets betere case voor institutionele adoptie dan drie bigcaps die toevallig door hun ontwikkelaars worden geshilled. De houdbaarheid & use-case van die andere altcoins twijfelachtig: in ieder geval meer dan Bitcoin dat zichzelf door de jaren heen al redelijk bewezen heeft als een store of value op de langere termijn.
De echte hardcore Bitcoin fanboys zullen institutionele adoptie & strategic reserves sowieso een stomme ontwikkeling vinden. Maar de afgelopen dagen hebben we wel toch kunnen concluderen dat dit gevecht een beetje verloren is. Desalniettemin kan de case toch wel gemaakt worden dat Bitcoin de betere papieren heeft om - als het dan per se moet - in een reserve te worden opgenomen.
Thanks, in alle opzichten een antwoord wat hout snijdtGuere schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:27:
[...]
Leuk, maar de vraag was natuurlijk gericht aan ons: waarom wij hier doorgaans negatief kijken tegenover altcoin strategic reserves. Een lang ChatGPT antwoord posten met zo'n algemene antwoord is - no offence - een beetje lui. Als hij die vraag aan ChatGPT wilde stellen had hij dat zelf wel gedaan
[...]
Ik gok dat de meeste 'urgh' gevoelens niet eens zozeer richting ETH zijn, maar vooral richting XRP/SOL/ADA. Want laten we eerlijk zijn: je zegt zelf al "of andere grote stabiele crypto's", maar dat zijn deze toch in de verste verte niet? Anders is die term wel erg aan inflatie onderhevig
Ja, zelfs Bitcoin is niet echt "stabiel", maar meer dan die andere drie. Daarnaast wordt Bitcoin inmiddels meer gezien als digitaal goud: de #1 crypto is heeft toch wel een iets betere case voor institutionele adoptie dan drie bigcaps die toevallig door hun ontwikkelaars worden geshilled. De houdbaarheid & use-case van die andere altcoins twijfelachtig: in ieder geval meer dan Bitcoin dat zichzelf door de jaren heen al redelijk bewezen heeft als een store of value op de langere termijn.
De echte hardcore Bitcoin fanboys zullen institutionele adoptie & strategic reserves sowieso een stomme ontwikkeling vinden. Maar de afgelopen dagen hebben we wel toch kunnen concluderen dat dit gevecht een beetje verloren is. Desalniettemin kan de case toch wel gemaakt worden dat Bitcoin de betere papieren heeft om - als het dan per se moet - in een reserve te worden opgenomen.
Blijf het interessant vinden dat Bitcoin nu gezien wordt als 'store-of-value' terwijl dat direct instort als dat perspectief zou veranderen, omdat er geen enkele andere achterliggende use-case is. In tegenstelling tot goud, currencies en zelfs ETH (of enkele andere crypto's, al ben ik het met je eens dat die niet 'stabiel' te noemen zijn).
Helaas appt Trump mij nooit van te voren als die iets gaat doen
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Mogelijk maar goed ook, anders zou het voorkennis zijn en mag je er mogelijk dus niets meer mee doenaudiojunk schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:36:
[...]
Helaas appt Trump mij nooit van te voren als die iets gaat doen
Zullen er weinig in zijn cirkeltje zijn die zich daardoor tegen laten houden vermoed iknagynl schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:37:
[...]
Mogelijk maar goed ook, anders zou het voorkennis zijn en mag je er mogelijk dus niets meer mee doen
Wat een inzicht !Amstrike01 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:20:
[...]
Wat een onzin. Als Trump een keer national Bitcoin reserve tweet, zijn we allemaal weer positief.
Alle correlaties zijn verbroken en kunnen de grafiekjes de prullenbak in.
Als de handel deals zijn beklonken en de toekomst van Oekraïne bekend is, staat crypto weer op de agenda.
Dat zou de USA qua timing niet verkeerd uitkomen.
Trump is voorspelbaar, alles voor eigen belang. uuh usa belang
De financiële markten zien deze manipulatie ook en dat lijkt mij een vorm van onzekerheid en dat willen de investeerders niet. Ik vraag mij af hoe dit gaat aflopen.
Bitcoin heeft een zeer goede store of value! probeer jij maar eens met kilo's goud mee te nemen als je bijv in een vliegtuig wilt stappenDav0s schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:36:
[...]
Thanks, in alle opzichten een antwoord wat hout snijdt
Blijf het interessant vinden dat Bitcoin nu gezien wordt als 'store-of-value' terwijl dat direct instort als dat perspectief zou veranderen, omdat er geen enkele andere achterliggende use-case is.
en ja met goud kun je bijv. gebruiken om (weet ik het wat) iets ta maken voor chips in computers? maar dan nog, omdat goud zoveel waard is ga je het niet zo snel doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 03-03-2025 12:42 ]
nothing stops this train
goud heeft ook maar zeer beperkte use case naast store of value. gok dat 90% ergens in een kluis ligt te verfstoffen, daarnaast dragen mensen het om de boel wat op te leuken....of te patsen. Maar echt nuttig gebruik is extreem beperkt.Dav0s schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:36:
[...]
Thanks, in alle opzichten een antwoord wat hout snijdt
Blijf het interessant vinden dat Bitcoin nu gezien wordt als 'store-of-value' terwijl dat direct instort als dat perspectief zou veranderen, omdat er geen enkele andere achterliggende use-case is. In tegenstelling tot goud, currencies en zelfs ETH (of enkele andere crypto's, al ben ik het met je eens dat die niet 'stabiel' te noemen zijn).
Fiat currencies..heeft ook 0 waarde, zo'n papiertje van 500 euro kost een drol om te maken. Waarde is puur een vertegenwoordiging van de economie die erachter hangt. Klopt dat niet, dan heb je inflatie (zoals nu).Kan ook zo extreem woorden dat straks 1 euro aan waarde nu, 101000002030230 euro straks is.
Dan ETH.....no comment, absolute drek, maar oke, iets beter dan xrp, sol of ada.
kijk hier ook nog ff naar (divisibility klopt niet, goud en fiat moeten omgewisseld worden). Of lees de bitcoin standard of broken money
[ Voor 18% gewijzigd door anti elppa op 03-03-2025 12:57 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
In principe is dat niet anders dan BTC of elke andere crypto toch?anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:46:
[...]
Fiat currencies..heeft ook 0 waarde, zo'n papiertje van 500 euro kost een drol om te maken. Waarde is puur een vertegenwoordiging van de economie die erachter hangt. Klopt dat niet, dan heb je inflatie (zoals nu).Kan ook zo extreem woorden dat straks 1 euro aan waarde nu, 101000002030230 euro straks is.
deels wel. BTC heeft een vaste totale hoeveelheid. Fiat geld (en gros altcoins) kunnen oneindig veel van bijgemaakt worden. Lees horror inflatie. We hebben nu nog steeds last van de 35% extra helicopter geld die USA en EU bijgeprint hebben tijdens covid. Inflatie steeg jaar na die actie extreem en is nu nog aan de hoge kantDav0s schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:50:
[...]
In principe is dat niet anders dan BTC of elke andere crypto toch?
En waarde btc volgt groot deel de kosten die gemaakt zijn om die btc te minen. Dit is perfect in balans door het btc protocol. Komen er veel miners gaat de difficulty omhoog, zijn er te weinig dan zakt ie. Er volgt altijd een balans tov de prijs en kosten
Het is niet voor niets het stabielste, meest veilige netwerk ter wereld.
[ Voor 12% gewijzigd door anti elppa op 03-03-2025 13:01 ]
@Kol Nedra tuut tuut, kom je een stukje rijden in mijn wagen?

/offtopic weet je wat een kolerewerk het was om alle bladgoud er op te plakken? Althans... daar hoorde ik mijn personeel over mopperen ofzo.

/offtopic weet je wat een kolerewerk het was om alle bladgoud er op te plakken? Althans... daar hoorde ik mijn personeel over mopperen ofzo.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Shininess als requirement in deze lijst is gewoon omtzettend grappig.anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:46:
[...]
goud heeft ook maar zeer beperkte use case naast store of value. gok dat 90% ergens in een kluis ligt te verfstoffen, daarnaast dragen mensen het om de boel wat op te leuken....of te patsen. Maar echt nuttig gebruik is extreem beperkt.
Dan ETH.....no comment, absolute drek, maar oke, iets beter dan xrp, sol of ada.
kijk hier ook nog ff naar (divisibility klopt niet, goud en fiat moeten omgewisseld worden). Of lees de bitcoin standard of broken money
[Afbeelding]
Toch is het niet gek.WarsemaW schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:01:
[...]
Shininess als requirement in deze lijst is gewoon omtzettend grappig.
Een van de factoren die de vraag drijft voor bepaalde assets komt voort omdat het leuk is om te hebben of om naar te kijken. Dit maakt een asset gewild.
Dat gaat op voor edelmetaal, maar ook voor andere assets die waardevast zijn (kunst, bepaalde auto's).
Ben het eens met de strekking van het verhaal maar dat plaatje is wel heeeeel erg pro-bitcoin en anti goud/cash.anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:46:
[...]
goud heeft ook maar zeer beperkte use case naast store of value. gok dat 90% ergens in een kluis ligt te verfstoffen, daarnaast dragen mensen het om de boel wat op te leuken....of te patsen. Maar echt nuttig gebruik is extreem beperkt.
[Afbeelding]
Hoezo is cash niet anoniem?
Hoe is praktisch is goud echt?
Bitcoins kunnen niet gestolen worden?
Zeker waar. Anders had ik wel saaie Heraeus klonten gekocht ipv mooie glimmende munten met coole plaatjes er opBTC100K2021 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:18:
[...]
Toch is het niet gek.
Een van de factoren die de vraag drijft voor bepaalde assets komt voort omdat het leuk is om te hebben of om naar te kijken. Dit maakt een asset gewild.
Dat gaat op voor edelmetaal, maar ook voor andere assets die waardevast zijn (kunst, bepaalde auto's).
je hebt vele van dit soort plaatjes, deze vond ik als eerste en kan idd beter. Sommige hebben ze cash en goud door elkaar gehaald.Egeau schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:27:
[...]
Ben het eens met de strekking van het verhaal maar dat plaatje is wel heeeeel erg pro-bitcoin en anti goud/cash.
Hoezo is cash niet anoniem?
Hoe is praktisch is goud echt?
Bitcoins kunnen niet gestolen worden?
ontopic
[ Voor 28% gewijzigd door anti elppa op 03-03-2025 13:41 ]
De ultieme indicator blijft je kapper die over DOGE begint. Dan moet je wegwezen.keanu_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:24:
[...]
Uiteraard, ken de narrative van verzadiging van de markt etc. Zijn genoeg indicatoren om te volgen
De ultieme indicator is natuurlijk ''mijn gevoel''
Okay Okay, dat was dus de re-test op 91k, wat ongeveer ook overeenkomt met EMA20 op de hourly, previous support en BSMB. Er is best wel wat support dus en de correction wave lijkt ook completed op de hourly. Eens kijken of we over een uurtje of 2 richting/voorbij 95k kunnen of dat het weer down wordt. In theorie zouden we omhoog moeten, maar ik vertrouw die Amerikanen voor geen meter. Ik ben niet al te optimistisch vooralsnog.
@zwembroek Ben je al aan het inslaan? Je invalidatie was op de re-test op de BSMB toch?
@zwembroek Ben je al aan het inslaan? Je invalidatie was op de re-test op de BSMB toch?
[ Voor 32% gewijzigd door gebruikershaes op 03-03-2025 14:01 ]
Deze heb ik meegemaakt in december. Ik had beter moeten weten.BootjeVaren schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:32:
[...]
De ultieme indicator blijft je kapper die over DOGE begint. Dan moet je wegwezen.
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
BTC als strategic reserve is om heel veel andere redenen gewoon stom.
Één: Deze US administration heeft natuurlijk de luie heist vanaf dag één al gepland. Of het nou een hack wordt, een kopie van de passphrase of een handshake met een louche exchange. Er is geen enkele accountability of ook maar iemand in de treasury die dit kan gaan auditen.
Twéé: BTC als strategic reserve van welk land dan ook maakt het nog leuker om met BTC te klooien, of het nu via pump&dump, een quantumcomputer of een 51% aanval gaat - the Chinese & Russians are on it!
Het was leuk dat crypto, maar nu vijandige staten, techbro en incel cultuur en roofkapitalisten in de chat zitten is alles wat ooit de belofte was van crypto ook door het riool. Maar het zal vast nog leuke en interessante ritjes opleveren.
Één: Deze US administration heeft natuurlijk de luie heist vanaf dag één al gepland. Of het nou een hack wordt, een kopie van de passphrase of een handshake met een louche exchange. Er is geen enkele accountability of ook maar iemand in de treasury die dit kan gaan auditen.
Twéé: BTC als strategic reserve van welk land dan ook maakt het nog leuker om met BTC te klooien, of het nu via pump&dump, een quantumcomputer of een 51% aanval gaat - the Chinese & Russians are on it!
Het was leuk dat crypto, maar nu vijandige staten, techbro en incel cultuur en roofkapitalisten in de chat zitten is alles wat ooit de belofte was van crypto ook door het riool. Maar het zal vast nog leuke en interessante ritjes opleveren.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
als de Quantum computer er komt dan is Bitcoin by far de beste beveiliging, geloof me alle computers van Amazon/microsoft/banken (gewoon elk bedrijf in de wereld) die zullen pas echt problemen krijgen.
bitcoin is zo decentraal dat quantum computers elders worden ingezet dan een aanval op het bitcoin netwerk
bitcoin is zo decentraal dat quantum computers elders worden ingezet dan een aanval op het bitcoin netwerk
nothing stops this train
Dit. En elk jaar word btc veiliger (hogere hashrate)Kol Nedra schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:15:
als de Quantum computer er komt dan is Bitcoin by far de beste beveiliging, geloof me alle computers van Amazon/microsoft/banken (gewoon elk bedrijf in de wereld) die zullen pas echt problemen krijgen.
En als die quantum computers dan door die grote tech giganten worden gemaakt gaan ze hun eigen bedrijfje aanvallen of andere ?Kol Nedra schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:15:
Op dit moment nog beetje naïef om te stellen dat eerst andere bedrijven aan de beurt zijn aangezien elke gigant straks met een eigen quantum computer komt, net als AI.
Ik denk dat Bitcoin ooit wel quantum resistant moet worden om echt veilig te blijven.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Qua diefstal heb je gelijk maar qua accountability heb je natuurlijk de openbare blockchain die zich daar perfect voor leent.Twee Dee schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:57:
BTC als strategic reserve is om heel veel andere redenen gewoon stom.
Wat voor baat hebben ze daar bij welke ze nu niet al hebben? Het is niet alsof de VS inelkaar stort als hun strategic Bitcoin reserve naar nul gaat. Al die dingen die je noemt zijn in theorie al mogelijk sinds 2009 maar gebeuren niet om verschillende redenen (niet mogelijk of niet slim/veel te duur).Twéé: BTC als strategic reserve van welk land dan ook maakt het nog leuker om met BTC te klooien, of het nu via pump&dump, een quantumcomputer of een 51% aanval gaat - the Chinese & Russians are on it!
Bitcoin is als het goed is anti-fragiel. Het is gebouwd om tegen dit soort dingen te kunnen. Is nu al 16 jaar waar gebleken.Het was leuk dat crypto, maar nu vijandige staten, techbro en incel cultuur en roofkapitalisten in de chat zitten is alles wat ooit de belofte was van crypto ook door het riool. Maar het zal vast nog leuke en interessante ritjes opleveren.
hoeft er maar 1 bitcoin te gaan minen met zo'n ding...en dan is bitcoin nog veel veiliger. Op die manier drukt zo'n speler wel veel anderen eruit natuurlijk. 51% zou dan een dingetje kunnen worden. Al kan de rest en de gebruikers die uber miner nog steeds negeren door andere chain te blijven gebruiken.Vis schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:22:
[...]
En als die quantum computers dan door die grote tech giganten worden gemaakt gaan ze hun eigen bedrijfje aanvallen of andere ?
Op dit moment nog beetje naïef om te stellen dat eerst andere bedrijven aan de beurt zijn aangezien elke gigant straks met een eigen quantum computer komt, net als AI.
Ik denk dat Bitcoin ooit wel quantum resistant moet worden om echt veilig te blijven.
Best saai die koers nu. Wat gaat usa zo doen??? Micro strategy staat iig op 13,5% voorbeurs
[ Voor 20% gewijzigd door anti elppa op 03-03-2025 14:31 ]
Zelfs al zou dat gebeuren, dan nog zal het netwerk de difficulty omhoog gooien waardoor het uiteindelijk toch weer niet sneller isanti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:28:
hoeft er maar 1 bitcoin te gaan minen met zo'n ding...en dan is bitcoin nog veel veiliger.
Maar goed, quantum computer stuff is wel vaker besproken hier. Heel interessant, maar het is op dit moment nog absolute FUD omdat een echt praktische QC om betrouwbaar dat soort berekeningen te doen nog heel, heel, heel erg ver weg is. Er zijn nog gigantisch veel hobbels op de weg ondanks de vooruitgang van de afgelopen jaren.
[ Voor 3% gewijzigd door Guere op 03-03-2025 14:35 ]
Wat een bearish sentiment hierzo.
Goud kan ook gewoon gestolen worden of een bommetje op gegooid worden...
Goud kan ook gewoon gestolen worden of een bommetje op gegooid worden...
Over Strategy gesproken...
According to PANews, MicroStrategy did not make any new Bitcoin acquisitions between February 24 and March 2, 2025, as reported by Aggr News.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
ja binnen 2 weken zal de difficulty zich aanpassen waardoor het aantal geminde blokken ongeveer gelijk blijft. Alleen wat je wel kan krijgen is dat als paar van die quantum dingen door 1 miner ingezet gaan worden dat ze meer dan 51% van de hashrate hebben. Ze zouden dan een fork kunnen doen met een aanpassing van het protocol. WAt ik al schreef, als gebruikers en de andere miners er niet in mee gaan dan zal die chain dood bloeden. NEt als alle forks in 2016/ 2017Guere schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:33:
[...]
Zelfs al zou dat gebeuren, dan nog zal het netwerk de difficulty omhoog gooien waardoor het uiteindelijk toch weer niet sneller isMoet wel iedereen zo'n computer gaan gebruiken, ja.
Maar goed, quantum computer stuff is wel vaker besproken hier. Heel interessant, maar het is op dit moment nog absolute FUD omdat een echt praktische bruikbare QC om betrouwbaar dat soort berekeningen te doen nog heel, heel, heel erg ver weg is. Er zijn nog gigantisch veel hobbels op de web ondanks de vooruitgang van de afgelopen jaren.
Precies dit dus!!anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:37:
[...]
ja binnen 2 weken zal de difficulty zich aanpassen waardoor het aantal geminde blokken ongeveer gelijk blijft. Alleen wat je wel kan krijgen is dat als paar van die quantum dingen door 1 miner ingezet gaan worden dat ze meer dan 51% van de hashrate hebben. Ze zouden dan een fork kunnen doen met een aanpassing van het protocol. WAt ik al schreef, als gebruikers en de andere miners er niet in mee gaan dan zal die chain dood bloeden. NEt als alle forks in 2016/ 2017
Heb t niet over mining met zo'n QC, maar het kraken van de 24 woordjes. De toegang tot al die Bitcoins.anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:28:
[...]
hoeft er maar 1 bitcoin te gaan minen met zo'n ding...en dan is bitcoin nog veel veiliger. Op die manier drukt zo'n speler wel veel anderen eruit natuurlijk. 51% zou dan een dingetje kunnen worden. Al kan de rest en de gebruikers die uber miner nog steeds negeren door andere chain te blijven gebruiken.
Best saai die koers nu. Wat gaat usa zo doen??? Micro strategy staat iig op 13,5% voorbeurs
Dat gaat natuurlijk wel een dingetje worden.
Dus Bitcoin adressen moeten Q resistant worden imo.
gebruikershaes schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:53:
Okay Okay, dat was dus de re-test op 91k, wat ongeveer ook overeenkomt met EMA20 op de hourly, previous support en BSMB. Er is best wel wat support dus en de correction wave lijkt ook completed op de hourly. Eens kijken of we over een uurtje of 2 richting/voorbij 95k kunnen of dat het weer down wordt. In theorie zouden we omhoog moeten, maar ik vertrouw die Amerikanen voor geen meter. Ik ben niet al te optimistisch vooralsnog.
[Afbeelding]
Wacht op het vullen van de CME gap rond het 50% level van de wick. Maar blijf flexibel. Kijken wat de USA opening straks doet.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
mocht het ooit in de buurt komen dan maken ze er 420 woorden van. Kan gewoon in het protocol aangepast worden en mee gaan in een update als dat door de meerderheid van het netwerk gesteund word.Vis schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:38:
[...]
Heb t niet over mining met zo'n QC, maar het kraken van de 24 woordjes. De toegang tot al die Bitcoins.
Bitcoin word gewoon geüpdatet, volgens mij vergeten mensen dat wel eens
anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:40:
[...]
mocht het ooit in de buurt komen dan maken ze er 420 woorden van. Kan gewoon in het protocol aangepast worden en mee gaan in een update als dat door de meerderheid van het netwerk gesteund word.
:strip_exif()/f/image/zX5872FdEIGBqJv8Taie95qd.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog een kleiner lettertype dan...
Er had beter tijd besteed kunnen worden aan het rechtzetten van die vage velgsh4d0wman schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:56:
@Kol Nedra tuut tuut, kom je een stukje rijden in mijn wagen?
[Afbeelding]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Dat is dan wel het moment dat ik stop met de ledger.. 420 woorden op die kleine klote knopjes.. mij niet gezien..anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:40:
[...]
mocht het ooit in de buurt komen dan maken ze er 420 woorden van. Kan gewoon in het protocol aangepast worden en mee gaan in een update als dat door de meerderheid van het netwerk gesteund word.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Noob hier: maar hoe kom je dan achter je nieuwe seed als die ineens veranderd is?anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:40:
[...]
OT: RIP Dieuwertje
Ff Satoshi bellenDarrell schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:11:
[...]
Noob hier: maar hoe kom je dan achter je nieuwe seed als die ineens veranderd is?
Is dat niet die CEO die de prijzen iedere keer verlaagd?
CME gap pas weer in de bear vullen als we richting de 69k gaanzwembroek schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:39:
[...]
[...]
Wacht op het vullen van de CME gap rond het 50% level van de wick. Maar blijf flexibel. Kijken wat de USA opening straks doet.
Rapapa...
voor de mensen die trouwens van plan is om bijv winst te nemen in maart/apr/mei: vergeet je shitcoins niet te destaken ivm de tijd dat het kan duren wanneer je shitcoins beschikbaar zijn.....
zo heb ik mijn DOT zojuist unbonding gedaan op Kraken, duurt namelijk 28 dagen, sorry DOT maar het is tijd om te gaan
zo heb ik mijn DOT zojuist unbonding gedaan op Kraken, duurt namelijk 28 dagen, sorry DOT maar het is tijd om te gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 03-03-2025 15:19 ]
nothing stops this train
Laat @Skrunsies het maar niet horen dat je DOT de laan uit stuurt..Kol Nedra schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:18:
voor de mensen die trouwens van plan is om bijv winst te nemen in maart/apr/mei: vergeet je shitcoins niet te destaken ivm de tijd dat het kan duren wanneer je shitcoins beschikbaar zijn.....
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Dat is echt nog mijlenver.Vis schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:38:
[...]
Heb t niet over mining met zo'n QC, maar het kraken van de 24 woordjes. De toegang tot al die Bitcoins.
Shor's algo zal private keys kunnen afleiden van public keys. Maar hiervoor zal je een quantum computer nodig hebben met miljoenen stabiele qubits. Ter illustratie: Quantum chip van IBM heeft er momenteel 1000.
Overigens zijn er meerdere mogelijkheden om dit te gaan counteren:
-Protocol update die alle bitcoins migreert naar naar nieuwe quantam-safe adressen. Soort van hard fork.
-Quantum-safe signatures naast bestaande. Oude adressen blijven kwetsbaar (zoals de 1 mil BTC van Satoshi). Je zal dus je BTC naar een nieuw adres moeten sturen.
En er zijn er nog wel zoals een L2 creëeren die dit allemaal managet maar dien zijn allemaal veel minder betrouwbaar..
Ik heb een announcement:
[..]
Drumroll.....
[...]
[..]
Drumroll.....
[...]
spoiler:
Er volgt snel een announcement!
Kunnen ze wel tools voor opzetten om dat te doen. Verder, zie de post van @BootjeVaren hierboven die er iets meer tijd ingestoken heeft om het netjes uit te schrijvenDarrell schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:11:
[...]
Noob hier: maar hoe kom je dan achter je nieuwe seed als die ineens veranderd is?
OT: RIP Dieuwertje
All aboaaaaaaaaaaaaard! LFG!YES schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:22:
Ik heb een announcement:
[..]
Drumroll.....
[...]
spoiler:Er volgt snel een announcement!
Hopelijk ADA een keer $1,20 dan kan ik die dumpen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Volgende week dus.LosGieros schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:17:
[...]
CME gap pas weer in de bear vullen als we richting de 69k gaan
/s
Hmm als ie morgen vanwege een opvolgende tweet van Drumpf ineens op 1,20 staat met potentie voor meer upshot, waarom zou je je dan vasthouden aan zo'n willekeurig price target?Jumpman schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:34:
Hopelijk ADA een keer $1,20 dan kan ik die dumpen.
Ja, want met dit 'price target' heb ik mijn doelstelling behaald. Wellicht zet ik nog een stop loss op mijn verkoop punt, maar grote kans dat hij daar dan in dezelfde week weer doorheen zakt.Blaim schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:36:
[...]
Hmm als ie morgen vanwege een opvolgende tweet van Drumpf ineens op 1,20 staat met potentie voor meer upshot, waarom zou je je dan vasthouden aan zo'n willekeurig price target?
Alles behalve BTC, bekijk ik met vaste doelstellingen op de korte en middellange termijn, zonder HODL.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 03-03-2025 15:41 ]
Deze al gepasseerd hier?
Die Amerikanen stellen nooit teleur.
Heb je een samenvatting? Wil alleen weten of we rijk of rijker wordentomtom901 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:42:
[YouTube: PlanB Bitcoin Prediction March 2025]
Deze al gepasseerd hier?
Lichtpuntje...
Ze kunnen daar ook nooit eens de rit omhoog voortzetten hé
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Die etf boomers hebben echt weak hands laatste tijd.
Wat bezielt ze na zo'n aankondiging.
Wat bezielt ze na zo'n aankondiging.
[ Voor 27% gewijzigd door knakworst op 03-03-2025 15:47 ]
De raket is niet aan het raketten
Alle verkochte BTC komt zo terug als ADA of SOL.
Eerst die hedge-gezwellen nog ff lozen voor we verder kunnen.
Ziet er vooralsnog prima uit, support op 91K, kleine wick eronder.
En weer door.
En weer door.
Orders ready @ 86k - 87k.
That didn't aged wellBTC100K2021 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:49:
En weer door.
Dare I say it, die hele pump van gisteren reversen ligt op de loer.
Ik doe niet vaak mee aan inhoudelijke prijsdiscussies, maar als ik het doe dan weet je zeker dat we binnen 5 minuten door een support of resistance gaan.
Deze candle ziet er inderdaad behoorlijk guur uittomtom901 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:54:
Stocks van groen ineens naar rood. Trump heeft weer wat gezegd over Oekraïne.
America strikes again...
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Of nee toch niet.BTC100K2021 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:49:
En weer door.
Als toetje zo nog even een ISM PMIzwembroek schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:55:
Stocks van groen ineens naar rood. Trump heeft weer wat gezegd over Oekraïne.
https://www.investing.com/economic-calendar/
Bij ETH al bijna gebeurd..tomtom901 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:54:
Het wordt eens tijd dat de BTC prijs omhoog gaat, anders gaat zijn hele model naar de mallemoeren.tomtom901 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:42:
Deze al gepasseerd hier?
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Toch wel stevige verdediging tot op heden van 89K
Zal ik je eens wat verklappen: dat model is al gefaald maar hij zit nog in denial. No way dat we naar $500k gemiddelde waarde deze cycle gaan, absoluut niet.Steady schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:00:
[...]
Het wordt eens tijd dat de BTC prijs omhoog gaat, anders gaat zijn hele model naar de mallemoeren.
Deze man heeft toch nog nooit gelijk gehad met een voorspelling?tomtom901 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:42:
Deze al gepasseerd hier?
Tegelmateriaal.tomtom901 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:54:
ja nee, als ie binnen 6std ligt dan geldt ie nog...Steady schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:00:
[...]
Het wordt eens tijd dat de BTC prijs omhoog gaat, anders gaat zijn hele model naar de mallemoeren.
en aans löpt wa vast
Trump to make investment announcement, White House says
https://www.reuters.com/w...te-house-says-2025-03-03/
Zou het over BTC gaan?
Zou het over BTC gaan?
[ Voor 17% gewijzigd door Afca_020 op 03-03-2025 16:11 ]
Als dit over TRUMP coin gaat stop ik ermee.Afca_020 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:10:
Trump to make investment announcement, White House says
Zou het over BTC gaan?
Dan koop ik wel Rabo certificaten ofzo.
Nee geen Trump wel Melania natuurlijk.BTC100K2021 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:13:
[...]
Als dit over TRUMP coin gaat stop ik ermee.![]()
Dan koop ik wel Rabo certificaten ofzo.
Ten opzichte van btc alweer alles kwijt.
We zitten midden in die structuurloze move omhoog. Komop elpa ik mag je graag, maar wel ff toegeven dat het hier toch wel een beetje risky is.anti elppa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:14:
logisch punt voor een her test en nog groter deel cme gap gevuld ook nu
[Afbeelding]
zeker risky, zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ik zou hier iig nooit spot kopen (op dca na dan uiteraard) of een leverage positie openentomtom901 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:17:
[...]
We zitten midden in die structuurloze move omhoog. Komop elpa ik mag je graag, maar wel ff toegeven dat het hier toch wel een beetje risky is.
Haha Uber bull. Maar nu we zo dichtbij zijn laten we die gap gewoon vullen. Nog een klein stukje en kan dat gezeur ook weer van tafel.tomtom901 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:17:
[...]
We zitten midden in die structuurloze move omhoog. Komop elpa ik mag je graag, maar wel ff toegeven dat het hier toch wel een beetje risky is.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/WcdtJIeWXbGw0XCysh97II27.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/76hOtDVCWKRWlbGZUjNMf5di.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oDVBq2Hvag4g5tsM6NJ49eOH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZQJRQ2oxlkYm01jreXBvK847.png?f=fotoalbum_large)