[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 252 Laatste
Acties:
  • 931.465 views

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:20
Antifon schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Er speelde geen discussie. Die probeer jij nu zelf aan te zwengelen, met nota bene een opening waarin je aangeeft niet “die kant” op te willen gaan. Om vervolgens een heel epistel te schrijven. Kom nu maar gewoon van je moral high horse af en geniet van je weekend.
Er begon wel degelijk een discussie. Jij deed je beklag over dat je geld naar mensen gaat die zogenaamd minder inspanningen leveren. Dan start je wel degelijk een discussie: het ging immers al over belasting betalen en dan gooi jij zo'n opmerking erin. Ja, dan kun je zeker wel een reactie verwachten als je zoiets ongegronds er zomaar ingooit.
Antifon schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:22:
Haha ja ik ben het wel met je eens. En ik kan ook genoeg tegen dat soort standpunten inbrengen. Maar dat heeft toch geen nut, dus dat is verspilde energie.
Oh, okee, dat is te makkelijk. Prima :')

[ Voor 17% gewijzigd door Guere op 01-03-2025 09:25 ]

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:54

tomtom901

Moderator General Chat
Gooooed, nu maar weer ontopic dan?

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:19
Qua belastingen kunnen jullie nog iets van ons, Belgen, leren hoor :) :/ :(

Never ever financial advice...

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:29:
Ga jij eens gauw weg. Dat we je tolereren hier is al heel wat :')

Grapje natuurlijk :(:)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Mooie discussie altijd. Het systeem werkt alleen als mensen die het beter hebben meer afdragen dan mensen die het slechter hebben. En als je aan de goede kant zit voelt dat soms oneerlijk, maar het leven kan zich tegen je keren en als je dan ineens aan de andere kant zit ben je blij dat het zo werkt. Waarbij je uiteraard van iedereen mag en moet verwachten dat ze maximaal bijdragen en niet achterover gaan hangen.

Ik herken het gevoel van oneerlijkheid, maar zie het maar net als veel belasting betalen: Het is een luxe probleem, koester het, want als je bijv. door gezondheidsproblemen van jezelf of je gezin, of iets in de relatiesfeer, aan de andere kant komt te zitten, dan kan je maar zo blij zijn met iedere Euro die binnenkomt.

Edit: Oh, sorry Tom ;)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-12 01:10
Guere schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:24:
[...]

Er begon wel degelijk een discussie. Jij deed je beklag over dat je geld naar mensen gaat die zogenaamd minder inspanningen leveren. Dan start je wel degelijk een discussie: het ging immers al over belasting betalen en dan gooi jij zo'n opmerking erin. Ja, dan kun je zeker wel een reactie verwachten als je zoiets ongegronds er zomaar ingooit.
Er begon aanvankelijk helemaal geen discussie. Er werd een gevoel geuit. De discussie start wanneer jij hetgeen ik stel meent te moeten weerleggen.

“Zogenaamd minder inspanningen”? Ik ken genoeg lui die op 3 dagen werken blijven hangen om maar toeslagen te kunnen blijven vangen. En genoeg lui die uitkeringen trekken terwijl ze prima kunnen werken. In het gezin waaruit ik zelf kom zitten er twee. Dus ik zie het met eigen ogen, daar is niets “zogenaamd” of “ongegrond” aan. Het is gewoon een feit dat anderen profiteren van mijn inspanningen. Dat ik deels zelf ook profijt heb van belasting afdragen, doet daar niets aan af en is iets vanzelfsprekends lijkt me. Maar daarvoor werk ik als zelfstandige ook zo’n 60u per week.

Het enige dat ongegrond is, is direct die moral high horse beklimmen en het legitieme gevoel dat iemand door bovenstaande krijgt en ventileert direct de kop in te willen drukken. Terwijl je zoals je zelf zegt mijn situatie niet eens kent.

Heb ik me toch nog laten verleiden :F

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:21
Je ziet weleens Nederlandse gezinnen “emigreren“ naar Dubai omdat je daar geen belasting betaalt. Vervolgens mogen ze per kind 30.000 euro betalen voor 1 jaar school. Om maar te zwijgen dat je 10 van de 12 maanden praktisch alleen binnen bij de airco kan leven.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@baba420 alles went. Het is hier tussen de 38C en 40C want zomer. Airco alleen als ik slaap. Maar je kunt met dit weer inderdaad wel beter zwemmen dan hardlopen om maar wat te noemen. En bier drinken, koud bierrrrrr, heel veel want het is warm (en weekend). :+

Vergeten de dames niet bij te kopen want EU actie nu stelt mij wel wat teleur.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online

Aeronaut

PF sinds TOP '24

baba420 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:43:
Je ziet weleens Nederlandse gezinnen “emigreren“ naar Dubai omdat je daar geen belasting betaalt. Vervolgens mogen ze per kind 30.000 euro betalen voor 1 jaar school. Om maar te zwijgen dat je 10 van de 12 maanden praktisch alleen binnen bij de airco kan leven.
Vergeet Vitamine D tekort niet in een woestijn.

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:54

Darrell

Fiat moonboy

sh4d0wman schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:47:
@baba420 alles went. Het is hier tussen de 38C en 40C want zomer. Airco alleen als ik slaap. Maar je kunt met dit weer inderdaad wel beter zwemmen dan hardlopen om maar wat te noemen. En bier drinken, koud bierrrrrr, heel veel want het is warm (en weekend). :+

Vergeten de dames niet bij te kopen want EU actie nu stelt mij wel wat teleur.
Waar het er in Thailand veel te warm voor is heeft Nederland het perfecte klimaat om je over alles druk te maken.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Darrell schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Waar het er in Thailand veel te warm voor is heeft Nederland het perfecte klimaat om je over alles druk te maken.
Mensen kunnen er blijkbaar hele topics mee vullen. _O-

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• WarsemaW
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-12 18:39
kazzzdafke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:29:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rNjb1MTSL4s4qgxG8uyzSzXlh0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CEd6e6A1AnDrtCCYIjGVmtuk.jpg?f=user_large

Heb je dikke gains, rijd je de schokdempers van je porche verrot omdat je geen belasting wilt betalen...

*Rijd weg in volvo op soepel wegdek*

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
WarsemaW schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:03:
[...]

[Afbeelding]

Heb je dikke gains, rijd je de schokdempers van je porche verrot omdat je geen belasting wilt betalen...
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- In belgie is luchtvering een verplichte optie _O- _O- _O- _O-

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:46
[...]

[Afbeelding]

Kraterwegen.be

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Stak laatst de Belgische grens over tijdens een flinke regenbui. Op het Nederlandse zoab geen probleem, je merkte amper dat het regende en prima zicht. Kom je op het Belgische asfalt, rij je ineens in een dikke spray van opspattend water van al het verkeer. Je ziet nog amper welk type auto voor je rijdt...bizar dat verschil.

En daar rijdt dan wel weer iedereen 120-130 ipv 90-100, dat is wel weer een verademing.

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-12 18:15
Is dit de crypto slowchat? Of zit ik hier verkeerd?

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Don Guacamole schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:17:
Is dit de crypto slowchat? Of zit ik hier verkeerd?
Weinig prijsactie :P

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:44
[...]

[Afbeelding]

Ik heb 225/35/r18 banden, die hebben dus weinig rubber en zijn heel erg dun (van velg tot weg). Je kunt daar niet eens mee in België rijden, zonder je velgen kapot te rijden. Lang leve de belasting, zodat we fatsoenlijke wegen hebben _/-\o_

Eens kijken wat de schade bij de blauwe boeven gaat worden dit jaar... brb

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:44
Helaas te lang uitgeslapen: Mijn Belastingdienst is tijdelijk niet bereikbaar. Dit komt doordat het maximale aantal mensen is ingelogd. Wij vragen u om later terug te komen. Onze excuses voor het ongemak. :+

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:45
Belastingaangifte gedaan. Dus prijsactie omhoog is wel welkom. :)

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-12 22:13
Belasting, wat is dat? Ik houd m’n crypto op allemaal gure exchanges zonder kyc. Met een rekening op de maladieven.

• ByteMe_
  • Niet online
Steady schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:38:
Helaas te lang uitgeslapen: Mijn Belastingdienst is tijdelijk niet bereikbaar. Dit komt doordat het maximale aantal mensen is ingelogd. Wij vragen u om later terug te komen. Onze excuses voor het ongemak. :+
Mooi man. Iedereen wil snel belasting betalen :+
Ik lever volgende week wel zooi aan ofzo.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• kazzzdafke
*knip*

ik had even 300 lijnen tekst neergepent wat er heel erg scheef zit in BE qua belastingen en return ervan, maar..
ik kan makkelijk nog 5x zoveel meer neerschrijven, en nog niet in de helft zitten van het relaas. Dus ik ga het dan ook maar niet doen in dit topic :)

Maar ontopic:

Ziet er technisch nog niet zo slecht uit.

Even de gap gedicht, Liq gepakt, bounce op de VWAP, mooi 0.5fib, support voorlopig op de PDC.. Het is allemaal zo slecht nog niet. Nu het zonnetje nog, en het weekend oogt rustig..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBw5LDINpqYI93MOocOHrdvEe6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JO8fDuGzbK8LBNGq3WNoLDUz.png?f=fotoalbum_large

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 06:49:
[...]

Onmogelijk, zelfs de Trumpcoin staat 20 % in de plus...
Zat net op Reddit wat te lezen bij Trump-aanhangers en ze vieren dat hun grote roerganger zich zo goed heeft opgesteld tegenover die ondankbare Zelensky .. In het Trump-universum zijn er goede ontwikkelingen gaande.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Over belasting gesproken. Kraken heeft één of andere dienst waarmee je makkelijk je coins kunt opgeven voor de BD. Maar het gaat toch gewoon om peildatum 1 januari doorgeven?

==
hoi

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11 17:49

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Antifon schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Herkenbaar gevoel. Hoe meer je gaat verdienen, hoe meer belasting je betaalt, en hoe meer je het gevoel krijgt dat de absolute aantallen euro’s die je afhandig gemaakt worden best bizar zijn. Helemaal wanneer je ziet dat het in de vorm van allerlei toeslagen en subsidies gaat naar mensen die minder hebben omdat ze ook simpelweg veel minder inspanningen leveren dan je zelf doet. :|
Als je graag boos wil zijn moet je eens naar je pensioenafdracht kijken. Bij mij stelen ze 31% van m'n geld met de belofte dat ze het misschien terug geven als ik oud ben en nog mocht leven. En dat is geen uitzonderlijk getal.

• Het Fantoom
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Als je graag boos wil zijn moet je eens naar je pensioenafdracht kijken. Bij mij stelen ze 31% van m'n geld met de belofte dat ze het misschien terug geven als ik oud ben en nog mocht leven. En dat is geen uitzonderlijk getal.
En wat doen ze met het overgebleven geld van jouw spaarpot als je dood bent?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Eusebius schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:08:
Over belasting gesproken. Kraken heeft één of andere dienst waarmee je makkelijk je coins kunt opgeven voor de BD. Maar het gaat toch gewoon om peildatum 1 januari doorgeven?
Ja, in NL is dit heel eenvoudig, daar is die dienst niet voor bedoeld. Je hebt landen waar je belasting betaalt over de winst van elke trade.

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-12 01:10
[...]

Idd ook genoeg over te zeggen. Maar daar heb ik als zelfstandige gelukkig geen last van :)

• Eusebius
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:17:
[...]

Ja, in NL is dit heel eenvoudig, daar is die dienst niet voor bedoeld. Je hebt landen waar je belasting betaalt over de winst van elke trade.
Oh dank, dat vind ik dan wel geruststellend om te horen :-)

==
hoi

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Het Fantoom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:11:
[...]

En wat doen ze met het overgebleven geld van jouw spaarpot als je dood bent?
Dat geven ze aan iedereen die nog leeft. Dus in de praktijk aan mensen die langer leven dan verwacht. En misschien een klein stukje aan je partner en kinderen, mocht je die hebben. Maar denk vooral ook wat je met dat geld nu kan doen. Een hele generatie kan geen huis kopen, maar draagt wel gedwongen tussen de 10 en 20k per jaar of zo af aan 'pensioen'.
Geld dat slecht (defensief) belegd wordt door fondsen die daar weer beheerskosten voor krijgen, en weginfleert. Daarbij is het gezien de vergrijzing ook een ponzi.

en OT: dat geld kan allemaal in crypto, als iemand deze flagrante schending van de mensenrechten weet te stoppen.

• John245
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:17:
[...]

In Nederland zijn ze toch ook aan het kijken om 36% belasting te innen over je vermogensaangroei.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• Het Fantoom
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:21:
[...]
Een hele generatie kan geen huis kopen, maar draagt wel gedwongen tussen de 10 en 20k per jaar of zo af aan 'pensioen'.
Zoveel? Ik betaal maar iets van 150 euro bruto per maand aan pensioen via mijn werkgever. Misschien heb ik dan een slecht pensioen maar heb het idee dat ik sowieso beter zelf kan beleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 01-03-2025 11:27 ]

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

John245 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:21:
[...]

In Nederland zijn ze toch ook aan het kijken om 36% belasting te innen over je vermogensaangroei.
Niet per se 36%, maar het ministerie van Financiën kijkt naar een herziening van box 3. Dat moet wel, omdat een stel rijke mensen ging klagen bij de EU. Het huidige - enigszins vreemde - systeem met ficiitef rendement is ooit bedacht omdat de regering het zowel voor de burger als de belastingdienst onredelijk vond om elke handeling die je doet aan te moeten geven en de belastingdienst kon dat ook nooit controleren. Dat was in 2003. Met internet en crypto is er natuurlijk een veelvoud van transacties.
Dus je voelt hem al aankomen: die herziening van box 3 lukt maar niet op een logische en uitvoerbare manier. Sowieso niet voor belastingjaar 2029.

• John245
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Niet per se 36%, maar het ministerie van Financiën kijkt naar een herziening van box 3. Dat moet wel, omdat een stel rijke mensen ging klagen bij de EU. Het huidige - enigszins vreemde - systeem met ficiitef rendement is ooit bedacht omdat de regering het zowel voor de burger als de belastingdienst onredelijk vond om elke handeling die je doet aan te moeten geven en de belastingdienst kon dat ook nooit controleren. Dat was in 2003. Met internet en crypto is er natuurlijk een veelvoud van transacties.
Dus je voelt hem al aankomen: die herziening van box 3 lukt maar niet op een logische en uitvoerbare manier. Sowieso niet voor belastingjaar 2029.
Nee niet perse 36%. Maar volgens mij was dat wel het getal waar ze nu aan denken.

@Glenn Hoddle Voorlopig uitgesteld tot 2028. Bron.

[ Voor 9% gewijzigd door John245 op 01-03-2025 11:48 ]

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Het Fantoom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:27:
[...]

Zoveel? Ik betaal maar iets van 150 euro bruto per maand aan pensioen via mijn werkgever. Misschien heb ik dan een slecht pensioen maar heb het idee dat ik sowieso beter zelf kan beleggen.
Je ziet alleen niet alles terug op je loonstrook. Bij mij is de premie zowaar wat omlaag gegaan, ik betaal nog 'maar' 27%.
En dat gaat zo: "De premie voor het ouderdoms- en nabestaandenpensioen is 27,0% in 2025. Hiervan betaalt uw werkgever 18,90%. Het percentage dat u betaalt is 8,10%"

of wel meer dan de helft zie ik niet op mijn loonstrook terug, want die stort de werkgever direct naar het pensioenfonds. Maar ja, de werkgever betaalt dat natuurlijk gewoon uit mijn loonruimte.

Maar dan nog, 150 klinkt als vrij weinig als je fulltime werkt.

• zwembroek
kazzzdafke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:05:
*knip*

ik had even 300 lijnen tekst neergepent wat er heel erg scheef zit in BE qua belastingen en return ervan, maar..
ik kan makkelijk nog 5x zoveel meer neerschrijven, en nog niet in de helft zitten van het relaas. Dus ik ga het dan ook maar niet doen in dit topic :)

Maar ontopic:

Ziet er technisch nog niet zo slecht uit.

Even de gap gedicht, Liq gepakt, bounce op de VWAP, mooi 0.5fib, support voorlopig op de PDC.. Het is allemaal zo slecht nog niet. Nu het zonnetje nog, en het weekend oogt rustig..

[Afbeelding]
Alleen is die gap slechts voor een deel gevuld. Nog een keer naar beneden tussen de 74k - 77k en dan richting de 100k.

• Het Fantoom
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Je ziet alleen niet alles terug op je loonstrook. Bij mij is de premie zowaar wat omlaag gegaan, ik betaal nog 'maar' 27%.
En dat gaat zo: "De premie voor het ouderdoms- en nabestaandenpensioen is 27,0% in 2025. Hiervan betaalt uw werkgever 18,90%. Het percentage dat u betaalt is 8,10%"

of wel meer dan de helft zie ik niet op mijn loonstrook terug, want die stort de werkgever direct naar het pensioenfonds. Maar ja, de werkgever betaalt dat natuurlijk gewoon uit mijn loonruimte.

Maar dan nog, 150 klinkt als vrij weinig als je fulltime werkt.
Werk 40u, werkgever is een detacheerder misschien dat het daarom een slechter pensioen is? Maar zoals ik het lees hoef ik dat niet erg te vinden, want ik hou er daardoor meer netto aan over dat ik zelf kan beleggen.
Totale jaarpremie is volgens de site van het pensioen iets van 3,5k inleg per jaar. Waarvan ik net iets meer dan de helft inleg en het andere deel is aangevuld door werkgever.
Maar als 10-20k normaal is als inleg is dat wel een fors verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 01-03-2025 11:49 ]

• VHware
John245 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Onderaan de streep halen ze daar over langere termijn minder belasting mee op …. (Jij verdiend minder, maar de staat uiteindelijk ook minder daardoor)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:02
Het Fantoom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:13:
Stak laatst de Belgische grens over tijdens een flinke regenbui. Op het Nederlandse zoab geen probleem, je merkte amper dat het regende en prima zicht. Kom je op het Belgische asfalt, rij je ineens in een dikke spray van opspattend water van al het verkeer. Je ziet nog amper welk type auto voor je rijdt...bizar dat verschil.

En daar rijdt dan wel weer iedereen 120-130 ipv 90-100, dat is wel weer een verademing.
nederlanders zijn zuiniger, ik rij ook altijd 80-90km/u, het liefst in een slipstream van een vrachtwagen d:)b
zo kan ik meer sats kopen einde vd maand +ik heb 5 minuten meer tijd voor mezelf met muziekje aan in de auto ipv 5 minuten eerder op het werk arriveren :+

nothing stops this train

• Het Fantoom
  • Nu online
Kol Nedra schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:50:
[...]

nederlanders zijn zuiniger, ik rij ook altijd 80-90km/u, het liefst in een slipstream van een vrachtwagen d:)b
zo kan ik meer sats kopen einde vd maand +ik heb 5 minuten meer tijd voor mezelf met muziekje aan in de auto ipv 5 minuten eerder op het werk arriveren :+
Ik geniet juist van lekker blazen over de snelweg, daar haal ik mijn voldoening uit dus dat mag wel wat geld kosten.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:50
zwembroek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Alleen is die gap slechts voor een deel gevuld. Nog een keer naar beneden tussen de 74k - 77k en dan richting de 100k.
weet niet waar jij kijkt maar volgens mij is ie tot op de cent exact gevuld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIgJaQAocprhdcD_aua0w-Fqy4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nv8boRDWkA8Q2JC8XbPLfOVv.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Kol Nedra
Het Fantoom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:52:
[...]

Ik geniet juist van lekker blazen over de snelweg, daar haal ik mijn voldoening uit dus dat mag wel wat geld kosten.
misschien ook een leeftijd dingetje, ik blaaste vroeger ook overal door met mijn auto, targa-dak open in de zomer en gaan 8)

nu geniet ik vooral van rust vinden, is zeer moeilijk als je 2 jonge kinderen hebt

nothing stops this train

• John245
VHware schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:46:
[...]

Onderaan de streep halen ze daar over langere termijn minder belasting mee op …. (Jij verdiend minder, maar de staat uiteindelijk ook minder daardoor)
@VHware
Leg uit nu betaal ik 36% over een fictief rendement van 1,44% .

Stel je heb een miljoen dan betaal je nu slechts 5184 euro. Straks betaal je 180.000 euro (gebaseerd op een rendement van 50%)

• kazzzdafke
zwembroek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Klopt maar, heel veel van de gaps worden aangeraakt of maar voor 50% gevuld, en worden daarna nooit meer volledig gevuld.

Dus we kijken van level tot level :)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Het Fantoom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Werk 40u, werkgever is een detacheerder misschien dat het daarom een slechter pensioen is? Maar zoals ik het lees hoef ik dat niet erg te vinden, want ik hou er daardoor meer netto aan over dat ik zelf kan beleggen.
Totale jaarpremie is volgens de site van het pensioen iets van 3,5k inleg per jaar. Waarvan ik net iets meer dan de helft inleg en het andere deel is aangevuld door werkgever.
Maar als 10-20k normaal is als inleg is dat wel een fors verschil.
Misschien geen verplicht bedrijfstakpensioen dan? Geven ze aan hoeveel pensioen je mag verwachten per maand als de tijd eenmaal daar is? Op zich hoef je het zeker niet per se erg te vinden als je verder goed betaald wordt, maar dan moet je er wel rekening mee houden in je eigen beleggingen, ja.

10k idd is een normale inleg bij een premie van 25% en een modaal loon van 40k.
20k zit echt wel aan de hoge kant.

• VHware
John245 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:56:
[...]

@VHware
Leg uit nu betaal ik 36% over een fictief rendement van 1,44% .

Stel je heb een miljoen dan betaal je nu slechts 5184 euro. Straks betaal je 180.000 euro (gebaseerd op een rendement van 50%)
Doordat een groot stuk van het rente op rente-effect wegvalt (compounding), even los van crypto alleen, maar bv indexbeleggen met zeg 8-9% per jaar, gaat hetgeen wat het over lange termijn oplevert omlaag

• John245
VHware schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Doordat een groot stuk van het rente op rente-effect wegvalt (compounding), even los van crypto alleen, maar bv indexbeleggen met zeg 8-9% per jaar, gaat hetgeen wat het over lange termijn oplevert omlaag
Ja, maar dat gaat nooit zoveel omlaag om die euro 180.000 per jaar te compenseren.

• zwembroek
kazzzdafke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:58:
[...]

Klopt maar, heel veel van de gaps worden aangeraakt of maar voor 50% gevuld, en worden daarna nooit meer volledig gevuld.

Dus we kijken van level tot level :)
Ik kijk liever wat vooruit. :) Had het beter moeten formuleren @anti elppa. Er is nog een gedeelte open. Maar gaat om een nieuwe gap die gevormd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GVLPnK8eJ0Nq4aJM8gg7hlZs5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6ySZKF5jUgemJCM49f4VBqL.jpg?f=fotoalbum_large

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-10 16:37
[...]

Dit is natuurlijk geen stelen, maar ben het wel met je eens dat de focus teveel op te toekomst ligt en te weinig op het nu. Zeker voor de mensen met zware beroepen.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

John245 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:08:
[...]

Ja, maar dat gaat nooit zoveel omlaag om die euro 180.000 per jaar te compenseren.
50% rendement lijkt me ook wel wat optimistisch.

• kazzzdafke
zwembroek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Ik kijk liever wat vooruit. :) Had het beter moeten formuleren @anti elppa. Er is nog een gedeelte open. Maar gaat om een nieuwe gap die gevormd is.

[Afbeelding]
Ah maar jij wil dus naar boven? :D

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Pexow schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Dit is natuurlijk geen stelen, maar ben het wel met je eens dat de focus teveel op te toekomst ligt en te weinig op het nu. Zeker voor de mensen met zware beroepen.
Het is wel degelijk stelen. Het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens is er heel duidelijk over, net als de VN: niemand heeft het recht een deel van je loon op te eisen, behalve de staat ihkv belastingen. Dit zijn private partijen die je loon opeisen, maffiapraktijken.

En ja, met een zwaar beroep of een laag loon is het helemaal erg.

• zwembroek
kazzzdafke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:11:
[...]

Ah maar jij wil dus naar boven? :D
Uiteindelijk wel ja. Nah ja we gaan het zien. Hoop vooral dat we niet de beer in gaan.

• zwembroek
Ik blijf bij 74k - 77k.

• John245
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:10:
[...]

50% rendement lijkt me ook wel wat optimistisch.
Niet als je naar de gerealiseerde rendementen kijk. En mijn VCA heeft ook een rendementsdoel van 50%.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:37
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Dat geven ze aan iedereen die nog leeft. Dus in de praktijk aan mensen die langer leven dan verwacht. En misschien een klein stukje aan je partner en kinderen, mocht je die hebben. Maar denk vooral ook wat je met dat geld nu kan doen. Een hele generatie kan geen huis kopen, maar draagt wel gedwongen tussen de 10 en 20k per jaar of zo af aan 'pensioen'.
Geld dat slecht (defensief) belegd wordt door fondsen die daar weer beheerskosten voor krijgen, en weginfleert. Daarbij is het gezien de vergrijzing ook een ponzi.

en OT: dat geld kan allemaal in crypto, als iemand deze flagrante schending van de mensenrechten weet te stoppen.
Een pensioenafdracht van tussen de 10 en 20k per jaar is echt niet de norm in Nederland. De premies die afgedragen worden zijn gebaseerd op de pensioengrondslag (pensioengevendsalaris - franchise). Uitgaande van een premiepercentage van 20% (30% is fiscaal maximum onder WTP) en de AOW franchise 18.475.

Dan zou je voor een pensioenafdracht van 15k per jaar met een premiepercentage van 20% je PG 75.000 moeten zijn. Dan heb je een jaarsalaris van 75.000 + 18.475 = 93.475.

Voor de beeldvorming: een modaal inkomen in Nederland is 46.500. Het zou er dan als volgt uitzien: (46.500 - 18475) * 20% = 5.605.

Daar komt bij dat de meeste mensen niet om kunnen gaan met een dergelijke verantwoordelijkheid om het zelf te regelen. Het pensioen is ver weg en je leeft immers nu. Tot je eind 50 bent en je eigenlijk wel minder wilt gaan werken om er volgens achter te komen, dat je nauwelijks pensioen hebt opgebouwd.

• zwembroek
ETH gaat ook weer door het afvoer putje.

• anti elppa
zwembroek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:09:
[...]

[Afbeelding]
er is nog helemaal geen nieuwe. Gisteren ging de boel dicht op de koers waar we nu ook op staan. En we hebben pas een gap als we zondag voor de opening een pak hoger staan. Er is nu dus gewoon geen gat.

• Het Fantoom
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Misschien geen verplicht bedrijfstakpensioen dan? Geven ze aan hoeveel pensioen je mag verwachten per maand als de tijd eenmaal daar is? Op zich hoef je het zeker niet per se erg te vinden als je verder goed betaald wordt, maar dan moet je er wel rekening mee houden in je eigen beleggingen, ja.

10k idd is een normale inleg bij een premie van 25% en een modaal loon van 40k.
20k zit echt wel aan de hoge kant.
Mijn loon is wel wat hoger dan modaal en ik ga er inderdaad geen volledig salaris ontvangen zoals nu volgens die prognoses. Maar ik dacht dat het normaal is dat je boven 67 gewoon minder binnenkrijgt elke maand. Nou maak ik me daar inderdaad niet druk over omdat ik tegen die tijd sowieso wel genoeg zelf achter hand heb en waarschijnlijk ook wel eerder ga stoppen met fulltime werken.

• zwembroek
anti elppa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:21:
[...]

er is nog helemaal geen nieuwe. Gisteren ging de boel dicht op de koers waar we nu ook op staan. En we hebben pas een gap als we zondag voor de opening een pak hoger staan. Er is nu dus gewoon geen gat.
Laat maar. Kop er niet bij. 8 uur al op het voetbalveld. Anyway 74k - 77k soon. :P

• anti elppa
zwembroek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Laat maar. Kop er niet bij. 8 uur al op het voetbalveld. Anyway 74k - 77k soon. :P
hahaha oke. no problem. succes daar!!

• zwembroek
Ethereum has $4,920,000.000 short liquidations if $ETH price hits $2,809.

• Het Fantoom
  • Nu online
zwembroek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Laatst nog heel de dag op het water, nu weer op het voetbalveld. Neem je crypto nog wel serieus?

• zwembroek
Het Fantoom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Laatst nog heel de dag op het water, nu weer op het voetbalveld. Neem je crypto nog wel serieus?
Ik heb twee dochters die voetballen. Toch ging mijn wekker om half 7. Wat gaat er hier fout.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:54

Darrell

Fiat moonboy

Het Fantoom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Hij neemt ons niet meer serieus sinds die gelijk heeft gekregen. Arrogante kwast.

• zwembroek
Darrell schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:33:
[...]

Hij neemt ons niet meer serieus sinds die gelijk heeft gekregen. Arrogante kwast.
_O-

• Guere
  • Laatst online: 20:20
Daar is onze zwembroek weer! Overwoog weer een golf cart aanrij-gifje, maar deze werkt ook prima :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zh8mXODiOghWn4YfcHrDt0-OJ_s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wuKRntcqqgrVxveagN8PGKsF.gif?f=user_large

jk ofc, 't kan uiteraard weer omlaag

• zwembroek
Guere schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:37:
[...]

Daar is onze zwembroek weer! Overwoog weer een golf cart aanrij-gifje, maar deze werkt ook prima :P

[Afbeelding]

jk ofc, 't kan uiteraard weer omlaag
Beide mooi!

• zwembroek
Ik ben sowieso met een gedeelte aan boord. Dus alles is prima.

• Pinsa
  • Laatst online: 28-12 07:49
Haha ik ga je maar steunen @zwembroek met je 74 - 77k want sidelined

Verder zie ik het voor ETH somber in voelt ook echt als een deadcoin

• jvel92
Pinsa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:45:
Haha ik ga je maar steunen @zwembroek met je 74 - 77k want sidelined

Verder zie ik het voor ETH somber in voelt ook echt als een deadcoin
Ga je dan wel kopen? Of wacht je op de groene kaars om paar dagen later in gure alt's te FOMO-en? _O-

• zwembroek
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/9lwzh1.gif

• zwembroek
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/9lwzox.jpg

• Pinsa
jvel92 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:47:
[...]

Ga je dan wel kopen? Of wacht je op de groene kaars om paar dagen later in gure alt's te FOMO-en? _O-
Zeker kopen dan, maar als Bitcoin een opleving krijgt zouden de alts ook nog wat ruimte moeten krijgen, eigenlijk zou ik alleen Bitcoin moeten kopen maar ik kijk steeds met een scheef oog naar Aixbt die lijkt uitgebodemt te zijn en komt steeds weer redelijk sterk terug :)

• jvel92
Pinsa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Zeker kopen dan, maar als Bitcoin een opleving krijgt zouden de alts ook nog wat ruimte moeten krijgen, ik zou eigenlijk alleen Bitcoin moeten kopen maar ik kijk steeds met een scheef oog naar Aixbt die lijkt uitgebodemt te zijn en komt steeds weer redelijk sterk terug :)
Jij hebt een alt probleem hahaha :P

• Pinsa
jvel92 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Haha jaa klopt wel :> zit je zelf nog in alts of al afgeschaald?

• jvel92
Pinsa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Zit vooral in BTC. Alt's grotendeels een aantal weken terug de deur uitgedaan (gelukkig). Heb nog ETH en Prime over. Maar prijsactie op ETH is om te janken. Denk erover om wat ETH te verkopen voor bijvoorbeeld Aave en meer stables om mee te farmen.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:52:
[...]

weet niet waar jij kijkt maar volgens mij is ie tot op de cent exact gevuld.

[Afbeelding]
Die CME gap fud dingen....wel precies gevuld nu dus hehe ;)
anti elppa schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:06:
[...]

hahahaha ja tuurlijk, duurde ook te lang, daar hebben we weer een CME gap fud ding. Zit er ook nog 1 rond de 10k en ik geloof rond de 6k. Lets go

Rapapa...

• Pinsa
jvel92 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Zit vooral in BTC. Alt's grotendeels een aantal weken terug de deur uitgedaan (gelukkig). Heb nog ETH en Prime over. Maar prijsactie op ETH is om te janken. Denk erover om wat ETH te verkopen voor bijvoorbeeld Aave en meer stables om mee te farmen.
ETH valt echt tegen deze cycle he, ben eens benieuwd of er zich de komende jaren een nieuwe nr2 gaat vormen. Anyway succes met je keuze en eens zien hoe we de rest van het jaar gaan doorkomen :P

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-12 06:54
Pinsa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Zeker kopen dan, maar als Bitcoin een opleving krijgt zouden de alts ook nog wat ruimte moeten krijgen, eigenlijk zou ik alleen Bitcoin moeten kopen maar ik kijk steeds met een scheef oog naar Aixbt die lijkt uitgebodemt te zijn en komt steeds weer redelijk sterk terug :)
Pinsa, hoe hard leers kun je zijn ;)

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
LosGieros schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:15:
[...]

[...]
Is geen fud, maar marktwerking. Echter het vullen van is geen absolute zekerheid.

• jvel92
Pinsa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:15:
[...]

ETH valt echt tegen deze cycle he, ben eens benieuwd of er zich de komende jaren een nieuwe nr2 gaat vormen. Anyway succes met je keuze en eens zien hoe we de rest van het jaar gaan doorkomen :P
Haha zo heftig zijn die keuzes niet. Maar heb eerst drie dagen carnaval voor de boeg: pak hangt klaar en de limit orders tot 70k zijn ingeschoten. Dus we zien woensdag wel hoe mijn PF en bankrekening erbij staan :9B

• WarsemaW
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-12 18:39
Steady schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:36:
[...]

Ik heb 225/35/r18 banden, die hebben dus weinig rubber en zijn heel erg dun (van velg tot weg). Je kunt daar niet eens mee in België rijden, zonder je velgen kapot te rijden. Lang leve de belasting, zodat we fatsoenlijke wegen hebben _/-\o_

Eens kijken wat de schade bij de blauwe boeven gaat worden dit jaar... brb
Ik heb ze zelf op 40mm rubber staan en ben ook erg blij met de hollandsche wegen

• Pinsa
kbuntu schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Pinsa, hoe hard leers kun je zijn ;)
Pinsa en alts ^)

• Pinsa
jvel92 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Haha zo heftig zijn die keuzes niet. Maar heb eerst drie dagen carnaval voor de boeg: pak hangt klaar en de limit orders tot 70k zijn ingeschoten. Dus we zien woensdag wel hoe mijn PF en bankrekening erbij staan :9B
Hier ook carnaval, wij gaan alleen morgen even vieren met de kids geef er niet meer zoveel om als vroeger, veel plezier in ieder geval! :9B

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jvel92 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:17:
[...]

Een pensioenafdracht van tussen de 10 en 20k per jaar is echt niet de norm in Nederland. De premies die afgedragen worden zijn gebaseerd op de pensioengrondslag (pensioengevendsalaris - franchise). Uitgaande van een premiepercentage van 20% (30% is fiscaal maximum onder WTP) en de AOW franchise 18.475.

Dan zou je voor een pensioenafdracht van 15k per jaar met een premiepercentage van 20% je PG 75.000 moeten zijn. Dan heb je een jaarsalaris van 75.000 + 18.475 = 93.475.

Voor de beeldvorming: een modaal inkomen in Nederland is 46.500. Het zou er dan als volgt uitzien: (46.500 - 18475) * 20% = 5.605.

Daar komt bij dat de meeste mensen niet om kunnen gaan met een dergelijke verantwoordelijkheid om het zelf te regelen. Het pensioen is ver weg en je leeft immers nu. Tot je eind 50 bent en je eigenlijk wel minder wilt gaan werken om er volgens achter te komen, dat je nauwelijks pensioen hebt opgebouwd.
Om met dat laatste te beginnen: dat is ten eerste geen argument om de mensenrechten met voeten te treden, en tja, mensen zijn ook niet geschikt om kinderen te krijgen en auto te rijden, en dat mag ook gewoon. Ik zou ook niks hebben tegen een vrijwillig pensioenfonds, maar we hebben de eerste pijler al met de AOW, die vrij riant is - en ik denk ook dat mensen die nu leven eerder een huis kopen oid dan alles maar te verbrassen.

Dan die berekening: ik had even niet helder dat de AOW-franchise inmiddels ruim 18k is (Glenn wordt ook een dagje ouder), maar waar jij die 20% premie vandaan haalt is me een raadsel.
ABP heeft 27,1%, Zorg en Welzijn 25,8% en die zijn samen goed voor meer dan de helft van de bedrijfstakpensioenen. Metaal en Techniek zit nog hoger dacht ik.
Daarmee is het voor een modaal salaris inderdaad ruim €7.5k, niet de 10k die ik eerder beweerde. Blijft staan: bijna €700 per maand extra aan hypotheek kunnen betalen zou veel mensen aan een huis kunnen helpen, wat waarschijnlijk een betere belegging is dan wat zo'n pensioenfonds er mee doet. Of BTC natuurlijk.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Het Fantoom schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Mijn loon is wel wat hoger dan modaal en ik ga er inderdaad geen volledig salaris ontvangen zoals nu volgens die prognoses. Maar ik dacht dat het normaal is dat je boven 67 gewoon minder binnenkrijgt elke maand. Nou maak ik me daar inderdaad niet druk over omdat ik tegen die tijd sowieso wel genoeg zelf achter hand heb en waarschijnlijk ook wel eerder ga stoppen met fulltime werken.
'normaal' werd lang gezien als 70% van het laatst verdiende loon. Maar dat is ook aan het schuiven.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

LosGieros schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:15:
[...]

[...]
Massahysterie blijft massahysterie. Ook las er naar gehandeld wordt.
Als ik nu een limit order voor goud neerzet, à 1 miljard, voor $100 de kilo, dan moet die ook gevuld worden want er is een gap?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sl78IOoAhynIm_YfziX1Xc4C8A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7akmsPrvHk3w30RnzqGYxC8C.png?f=user_large

Ruim uurtje naar de sportschool geweest, en dan kom je thuis... mooi spul, dat crypto.

• Pinsa
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:10:
[Afbeelding]

Ruim uurtje naar de sportschool geweest, en dan kom je thuis... mooi spul, dat crypto.
Hey dat wil ik ook wel als ik ben gaan sporten voelt dubbel zo goed dan, is dat die Shadow van je?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Pinsa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:14:
[...]

Hey dat wil ik ook wel als ik ben gaan sporten voelt dubbel zo goed dan, is dat die Shadow van je?
Ja, concentrated liquidity pools op Shadow. (Op standje aggressive, ruim 5000% apr, dus da's zo'n 14% per dag.) Als je meteen wil uitcashen blijft er zo'n ~80% van dat bedrag over.
Op zich is het bij dit soort pools aangeraden om er bij te blijven, omdat prijsbewegingen je snel buiten de range duwen, maar ik het weekend durf ik het meestal wel aan. Je weet wat ze zeggen, fortune favours the lucky.

• Pinsa
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:34:
[...]

Ja, concentrated liquidity pools op Shadow. (Op standje aggressive, ruim 5000% apr, dus da's zo'n 14% per dag.) Als je meteen wil uitcashen blijft er zo'n ~80% van dat bedrag over.
Op zich is het bij dit soort pools aangeraden om er bij te blijven, omdat prijsbewegingen je snel buiten de range duwen, maar ik het weekend durf ik het meestal wel aan. Je weet wat ze zeggen, fortune favours the lucky.
Vlug even gekeken maar het geeft nog meer als 5k apy 8)7 Maar als ik het goed begrijp is de catch als de prijs de negatieve kant op schiet je er minder aan over houd of alles kwijt bent?

• Pinsa
.

[ Voor 99% gewijzigd door Pinsa op 01-03-2025 14:46 ]

• jvel92
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Om met dat laatste te beginnen: dat is ten eerste geen argument om de mensenrechten met voeten te treden, en tja, mensen zijn ook niet geschikt om kinderen te krijgen en auto te rijden, en dat mag ook gewoon. Ik zou ook niks hebben tegen een vrijwillig pensioenfonds, maar we hebben de eerste pijler al met de AOW, die vrij riant is - en ik denk ook dat mensen die nu leven eerder een huis kopen oid dan alles maar te verbrassen.

Dan die berekening: ik had even niet helder dat de AOW-franchise inmiddels ruim 18k is (Glenn wordt ook een dagje ouder), maar waar jij die 20% premie vandaan haalt is me een raadsel.
ABP heeft 27,1%, Zorg en Welzijn 25,8% en die zijn samen goed voor meer dan de helft van de bedrijfstakpensioenen. Metaal en Techniek zit nog hoger dacht ik.
Daarmee is het voor een modaal salaris inderdaad ruim €7.5k, niet de 10k die ik eerder beweerde. Blijft staan: bijna €700 per maand extra aan hypotheek kunnen betalen zou veel mensen aan een huis kunnen helpen, wat waarschijnlijk een betere belegging is dan wat zo'n pensioenfonds er mee doet. Of BTC natuurlijk.
Wat betreft premiepercentage: zelfs als je met het fiscaal maximum van 30% gaat rekenen kom je niet op de eerder gestelde 10-20k uit.

Een pensioen voorziet natuurlijk in meer dan alleen in je oudedagsvoorziening: namelijk ook een nabestaandenpensioen op moment dat je vroegtijdig komt te overlijden. Daarnaast blijf je vaak ook opbouwen als je arbeidsongeschikt raakt.

Het afschaffen van het tweede pijler pensioen zorgt er niet voor dat je de afdracht dan gewoon op je rekening gestort krijgt. Je gaat er dan direct inkomstenbelasting over betalen.

Ken mijn directe omgeving voldoende mensen, die het zelf moeten regelen maar niemand doet het. Laat staan dat ze überhaupt beleggen en al helemaal niet in Bitcoin. En nee: een hypotheek kunnen ze ook niet krijgen.

• Kol Nedra
Pinsa schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:00:
[...]

als je graag alts wilt, kies dan voor wrapped bitcoin :Y) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 01-03-2025 15:18 ]

nothing stops this train

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:06

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

[SC] Pensioen en loonstrook Slowchat topic - deel 1 - Het is allemaal de schuld van de Rabobank

[ Voor 29% gewijzigd door BTC100K2021 op 01-03-2025 15:26 ]

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 13:48
jvel92 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Bij deze post dacht ik even in het WoW topic te zitten😂

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 13:48
BTC100K2021 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:25:
[SC] Pensioen en loonstrook Slowchat topic - deel 1 - Het is allemaal de schuld van de Rabobank
Pensioen discussie is nogal off-topic ja.
Tenzij jou pensioenfonds actief crypto belegd. Maar volgens oa Plasterk in de Telegraaf zijn de pensioenfondsen momenteel vooral bezig met de hobbies van de directie (groene ambities etc) en is hij daarom tegen de verplichte deelname

• anti elppa
tomtom901 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Is geen fud, maar marktwerking. Echter het vullen van is geen absolute zekerheid.
Dit. En een cme gap 6 maanden later een keer vullen is geen prijsactie omdat dat gat er zit.
Zitten er nog vele onder ons.....

Pagina: 1 ... 108 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!