Pcies, hem in die stoel krijgen is niet gratis!Nubtrix schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:51:
[...]
Denk het ook hoor. Zou me sterk lijken als dat zich allemaal niet terug gaat recht trekken.
Volgende week waarschijnlijk weer nieuws: "Ohja, dat van die tariffs was maar een grapje. Terug vriendjes?"
Ik ken 'em wel ondertussen, onze Donald.
precies. En sowieso zijn ze nu echt dik te laat. rate cut juni nu al 54%. Die gaat nog wel naar 70% binnen een week. 2 cuts gaan er zeer zeker komen, wellicht 3. Gok dat Hpowell een heel andere toon gaat laten horen in maart.BTC100K2021 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:52:
Grootste daling van real personal consumption MoM sinds januari 2022:
https://www.investing.com...-personal-consumption-895
De tekenen dat de economie afkoelt zie je wel.
Gisteren huizenverkopen flink lager, initial claims iets hoger, lagere consumentenbestedingen.
De geldprinter staat al warm te draaien.
Die personal consumption is iig sinds jan 2022 niet meer zo hard naar beneden gegaan. Dat zegt best wel wat ja
[ Voor 10% gewijzigd door anti elppa op 28-02-2025 14:59 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Is dat nu iets goeds of slechts voor crypto, dat geld printen?
erg goed. Crypto volgt eigenlijk altijd de M2 money supplybsmpower schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:00:
[...]
Goed. Meer liquiditeit is in principe meer opzoeken van risico's en rendament.bsmpower schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:00:
[...]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Deze vraag verdient denk ik wel een normaal antwoordbsmpower schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:00:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door tomtom901 op 28-02-2025 16:21 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Moest ff kattenkots opruimen van de deurmat, dus was er ook ff niet bij om 14:30anti elppa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:39:
ppi zal wel bekend zijn, geen zin om te zoeken
Zag al wat cijfers voorbij komen hier, maar de MoM nog niet geloof ik. Die was 0.3% versus forecast 0.4%, dus dat valt ook klein beetje mee. Die 0.3% hadden we ook in oktober nog.
was geen ppi maar pce. Consumer index. check ff die link van @BTC100K2021Guere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:02:
[...]
Moest ff kattenkots opruimen van de deurmat, dus was er ook ff niet bij om 14:30
Zag al wat cijfers voorbij komen hier, maar de MoM nog niet geloof ik. Die was 0.3% versus forecast 0.4%, dus dat valt ook klein beetje mee. Die 0.3% hadden we ook in oktober nog.
Klopt, ik heb het ook over de PCE Core inflationanti elppa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:04:
was geen ppi maar pce. Consumer index. check ff die link van @BTC100K2021
Funny if true, bullish we are... of niet Petertje Schiff? 
https://gizmodo.com/musk-...-about-bitcoin-2000569420
Edit: hebben we nog een bodemvis challenge vandaag? Mijn laatste was toen het downward momentum weg viel en gekocht op: $78,728.52
Nu eens kijken wat de Yanks verder gaan doen....
the Fort Knox visit might be a chance for the President to change the price of gold and dump the price hike into cryptocurrency.
src.It’s about the president making money out of thin air. The President has the authority to set the price of America’s gold. Roosevelt did this in 1934 after America went off the gold standard. At the time, the U.S. said the price of gold was worth $20.67 a fine ounce. Roosevelt said it was actually worth $35, and so it was. He created $2,819,000,000. It was a book-keeping trick, but one that allowed him to invest in the World Bank and International Monetary Fund. About a billion of it sat on the books and was used to avert the country’s first debt ceiling crisis in 1953.
https://gizmodo.com/musk-...-about-bitcoin-2000569420
Edit: hebben we nog een bodemvis challenge vandaag? Mijn laatste was toen het downward momentum weg viel en gekocht op: $78,728.52
[ Voor 9% gewijzigd door sh4d0wman op 28-02-2025 15:08 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Guere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:05:
[...]
Klopt, ik heb het ook over de PCE Core inflationNegeerde jouw PPI opmerking volledig haha. Lekker vaag zo op de vrijdag.
Ik biedsh4d0wman schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:05:
[ Voor 15% gewijzigd door tomtom901 op 28-02-2025 15:15 ]
op de daily zijn we nu aan het spelen met de 200dma
[ Voor 66% gewijzigd door anti elppa op 28-02-2025 15:24 ]
NU.nl gooit het over een andere crypto boeg: "Heb jij Bitcoin en ben je daar blij mee? 
https://www.nu.nl/nujij/6...ben-je-daar-blij-mee.html
Zullen we nu richting @anti elppa bewegen?Guere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:30:
NU.nl gooit het over een andere crypto boeg: "Heb jij Bitcoin en ben je daar blij mee?
Haha ik wou dit net posten. Een lotgenoten praatclubje...Guere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:30:
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Huh we gaan up?tomtom901 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:30:
Rekt in 3, 2, 1
We gaan MOON, wie had dat verwacht
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
BTC presteert eigenlijk soortgelijk of beter als grote tech en semi aandelen. Staan niet ver van de top uit 2021
BTC: 81K versus 69K (17%)
Google: 169 versus 151 (12%)
Amazon: 208 versus 188 (10,6%)
Microsoft: 388 versus 345 (12%)
ASML: 888 versus 707 (-20%)
AMD: 100 versus 155 (-35%)
AMAT: 158 versus 142 (11%)
Een handvol (NVDA en META springen in het oog) kan BTC outperformen.
Conclusie: BTC doet het prima. We zitten hier misschien nog met het verwachtingspatroon van voorgaande cycles. Als alternatief zocht menigeen zijn heil in alts, maar dat is mogelijk ook de laatste cycle geweest dat mensen zich daaraan wagen.
Je kunt je overigens afvragen of de R/R bij BTC goed genoeg is als een mandje grote techaandelen dezelfde performance heeft gegeven....
BTC: 81K versus 69K (17%)
Google: 169 versus 151 (12%)
Amazon: 208 versus 188 (10,6%)
Microsoft: 388 versus 345 (12%)
ASML: 888 versus 707 (-20%)
AMD: 100 versus 155 (-35%)
AMAT: 158 versus 142 (11%)
Een handvol (NVDA en META springen in het oog) kan BTC outperformen.
Conclusie: BTC doet het prima. We zitten hier misschien nog met het verwachtingspatroon van voorgaande cycles. Als alternatief zocht menigeen zijn heil in alts, maar dat is mogelijk ook de laatste cycle geweest dat mensen zich daaraan wagen.
Je kunt je overigens afvragen of de R/R bij BTC goed genoeg is als een mandje grote techaandelen dezelfde performance heeft gegeven....
[ Voor 10% gewijzigd door BTC100K2021 op 28-02-2025 15:46 ]
Solana heeft er weer zin in..
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Geweldig om de laatste zin van @BTC100K2021 met de reactie daaronder te lezen
Kan ook tijdelijk zijn en zometeen toch weer down stay tuned
Ik kan (edit: verdorie) mijn zin nog niet afmaken of die FOMO boys zitten alweer te shillenAlpina schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:45:
Geweldig om de laatste zin van @BTC100K2021 met de reactie daaronder te lezen
Acidrain schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:44:
Solana heeft er weer zin in..
🚨NEW: The @CMEGroup has confirmed to me that it will launch $SOL futures on March 17, pending regulatory review by the @CFTC. pic.twitter.com/4UHFrR6F4R
— Eleanor Terrett (@EleanorTerrett) 28 februari 2025
Ja ik had er nog 4 lopen en wat root ook nog zie ik dus niet helemaal alt loos. Misschien bid ik nog wat.magrec schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:49:
[...]
Ook hier toch wel een beetje huilen, stiekem nu wel wat dca koopjes dTao doen, die alpha prijzen lijken zich nu te stabiliseren..
Wel wat sats rijker.
Nu log ik uit!
Mooi om toch nog een reactie van @Skrunsies te lezen.
Alle goeds gewenst kerel
Respect!
Hehehe weinig fomo op Solana hier hoor..BTC100K2021 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:47:
[...]
Ik kan <Zelfde edit> mijn zin nog niet afmaken of die FOMO boys zitten alweer te shillen
90% BTC hier
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Thnks, die had ik gemist, heb alvast duimpje gegeven ga hem nu lezenAlpina schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:48:
[...]
Ja ik had er nog 4 lopen en wat root ook nog zie ik dus niet helemaal alt loos. Misschien bid ik nog wat.
Wel wat sats rijker.
Nu log ik uit!
Mooi om toch nog een reactie van @Skrunsies te lezen.
Alle goeds gewenst kerel![]()
Respect!
69k duurt lang zoJoosie200 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:48:
Geen sellende yankees vandaag? Lame.
[Afbeelding]
Sterkte man! Kloppen de adressen in dat oude bericht een paar topics terug nog? Ik gok dat er best wel mensen zijn die wat satjes kunnen missen!Skrunsies schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:05:
Paar duizend berichten verder na het inloggen om te zien hoe het met mijn vriendjes gaat...
Lees de laatste berichten even door en zie zaken als maandlasten verlagen, wel of niet motoren of Porsches kopen, rekeningen openen voor de kids etc..
Wat ik oprecht hoop is dat het 1 ieder hier goed gaat, goed gaat in gezondheid, geluk en liefde!
Aan deze kant hard ouder geworden, verschrikkelijk veel gebeurd, keuzes moeten maken, zaken moeten verkopen om enige tijd in een ziekenhuis in Belgie te moeten vertoeven...
Eind stand:
Financieel opnieuw beginnen, startende from skratch... maar wel met een dochter die na weken in Belgie te hebben gelegen weer thuis is.. Ze kan zich niet alles meer herinneren en waarschijnlijk komt dat ook nooit weer terug, maar naast het financieel opnieuw beginnen, pak ik de momenten met haar weer op en geniet ik als ooit tevoren..
Hoop dat het jullie hier allemaal goed gaat jongens, dikke kus ut Fryslan!
Held! Jij laat zien waar het uiteindelijk echt om draait in deze wereldSkrunsies schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:05:
Paar duizend berichten verder na het inloggen om te zien hoe het met mijn vriendjes gaat...
Lees de laatste berichten even door en zie zaken als maandlasten verlagen, wel of niet motoren of Porsches kopen, rekeningen openen voor de kids etc..
Wat ik oprecht hoop is dat het 1 ieder hier goed gaat, goed gaat in gezondheid, geluk en liefde!
Aan deze kant hard ouder geworden, verschrikkelijk veel gebeurd, keuzes moeten maken, zaken moeten verkopen om enige tijd in een ziekenhuis in Belgie te moeten vertoeven...
Eind stand:
Financieel opnieuw beginnen, startende from skratch... maar wel met een dochter die na weken in Belgie te hebben gelegen weer thuis is.. Ze kan zich niet alles meer herinneren en waarschijnlijk komt dat ook nooit weer terug, maar naast het financieel opnieuw beginnen, pak ik de momenten met haar weer op en geniet ik als ooit tevoren..
Hoop dat het jullie hier allemaal goed gaat jongens, dikke kus ut Fryslan!
anti elppa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:02:
[...]
erg goed. Crypto volgt eigenlijk altijd de M2 money supply
/f/image/3N2rwKjbeZrOWmAXdbmVeytO.png?f=fotoalbum_large)
Zo op het eerste oog lijkt het een beetje tam, maar let maar eens goed op de assen @bsmpower
Whoop, $83k! We staan alweer 6% hoger dan vanochtend. Flinke kans dat ik in de vorige bull nog een panic sell zou hebben gedaan, gelukkig nu niet
Supply is up, nu hpowell nog ff met reet kuts. 420k soonDomino schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:10:
[...]
[Afbeelding]
Zo op het eerste ooglijkt het een beetje tam, maar ley maar eens goed op de assen @bsmpower
Nu wel moon dan? hahaha
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Voor iedereen aan de hopium zit, laten we eens eerst 85k pakken.
True we hebben we nog wel even wat in te halen van de afgelopen weektomtom901 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:18:
Wilde dit ook al posten: zou eigenlijk al tevreden zijn als we teruggaan naar ~84.5k en daar even kort consolideren. Zou een mooie V-shaped recovery zijn van deze (laatste) capitulatie sinds gisteravond.tomtom901 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:18:
Helemaal eens. Ik zou iig een daily close boven de 200dma op 82k al erg mooi vinden. Incl Groene Hammer candle nog betertomtom901 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:18:
Hij print op de hourly nu bijna een V voor Vuck You aan alle Noord Koreaanse orders in de 60/70k range.

Gassen @zwembroek ....

Gassen @zwembroek ....
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik ben even weg en meteen wordt er weer gemoond. Lekker dan.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Nah, hopium en lauw bier it is dit weekend.tomtom901 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:18:
Zien woensdag wel weer hoe de vlag erbij hangt!
We zitten tegen EMA50 op de hourly aan te schuren. Daar zijn we sinds 21 feb niet meer boven geweest.
Ik heb er een hard hoofd in dat we verder up gaan.
Ik heb er een hard hoofd in dat we verder up gaan.
[ Voor 20% gewijzigd door gebruikershaes op 28-02-2025 16:24 ]
Geef Zwembroek een breek en pak eerst maar 72k. Wat is dit een dump voor ants?tomtom901 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:18:
Ik zie hem al weer flink stijgen 78k > 84k.
Heb zelf (nog) niets aan crypto en het is gissen wanneer je moet instappen (gaat het verder omlaag of alweer omhoog).
Heb zelf (nog) niets aan crypto en het is gissen wanneer je moet instappen (gaat het verder omlaag of alweer omhoog).
Oh oh Mr. B, oh oh!
Dat zei de vrouw vanmorgen ookkbuntu schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:27:
Vrij potente paal vooralsnog
Jij denkt dat we alweer moon gaan zeker.
Haha nog geen significante levels toch maar je krijgt wel zo,n gevoel dat we moon gaan en zo te lezen ben ik niet de enigezwembroek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:36:
[...]
Zou wel een leuke trade zijn geweest
Maar de grote vraag is natuurlijk sta je nog langs de zijlijn?
Why nut?zwembroek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:36:
[...]
Dit was het weer. Ook al was het kort het voelde wel lekker.
That's NOT what she...gebruikershaes schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:41:
Dit was het weer. Ook al was het kort het voelde wel lekker.
Laat maar
200dma zitten we boven, das best significant als ie daar boven sluit. 50macop 1h pakken zou mooi zijn. Is ook direct 85k en hoger dan lokale high gisterenPinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:39:
[...]
Haha nog geen significante levels toch maar je krijgt wel zo,n gevoel dat we moon gaan en zo te lezen ben ik niet de enige![]()
Heb het ook nog even overwogen maar bij mij zou het vervolgscenario in een fomo pump hoger weer instappen zijn en dan dubbelrekt gaan.Guere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:11:
Whoop, $83k! We staan alweer 6% hoger dan vanochtend. Flinke kans dat ik in de vorige bull nog een panic sell zou hebben gedaan, gelukkig nu niet
Dus "lekker" niets gedaan.
Het kan nooit laag genoeg je ziet wel hoe het op emoties inspeelt vanmorgen las je nog hele amdere berichten, het sentiment slaat altijd zo snel om mooi om te zienanti elppa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:44:
[...]
200dma zitten we boven, das best significant als ie daar boven sluit. 50macop 1h pakken zou mooi zijn. Is ook direct 85k en hoger dan lokale high gisteren
Soms heb ik het idee dat ik tegen een muur praat. Ik heb je zo vaak uitgelegd dat niets in een rechte lijn omlaag gaat. En dat er tussentijds flinke relief rally's kunnen komen. Maar gister zei ik al dat mocht je nog wat willen dit het moment was. En niet na dagen van groene candles. Maar een kleine groene candle en PInsa begint alweer te twijfelen en is alle angst vergeten. En als we nog een flink groen weekend krijgen ben jij weer aan boord.Pinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:39:
[...]
Haha nog geen significante levels toch maar je krijgt wel zo,n gevoel dat we moon gaan en zo te lezen ben ik niet de enige![]()
Er zijn maar een aantal mensen die bij een kleine groene candle meteen bullish worden terwijl er niets is veranderd aan de structuur. Maar goed. Het zal allemaal wel. Ik vind dat niet mooi om te zien maar een beetje zorgelijk. En ja ik ben aan boord met een order in de 78k. Maar mijn take profit staat mooi in de plus.Pinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:51:
[...]
Het kan nooit laag genoeg je ziet wel hoe het op emoties inspeelt vanmorgen las je nog hele amdere berichten, het sentiment slaat altijd zo snel om mooi om te zien
@Pinsa kopen op rood. Verkopen of groen.zwembroek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:52:
[...]
Soms heb ik het idee dat ik tegen een muur praat. Ik heb je zo vaak uitgelegd dat niets in een rechte lijn omlaag gaat. En dat er tussentijds flinke relief rally's kunnen komen. Maar gister zei ik al dat mocht je nog wat willen dit het moment was. En niet na dagen van groene candles. Maar een kleine groene candle en PInsa begint alweer te twijfelen en is alle angst vergeten. En als we nog een flink groen weekend krijgen ben jij weer aan boord.Flipperkast.
Of gewoon DCA, VCA, eDCA, HODL.
En als het aan mij ligt ook nog verspreiden over verschillende assets:
- Goud / Zilver
- BTC
- Alts
- ETF's op indexen (ik heb je een paar mooie laten zien die ook je risico's spreiden)
- Hoog dividend aandelen
- Aandelen
En plan periodiek evalueren en eventueel bijstellen.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Klopt, de mood was vanochtend flink anders, maar kun je dat iemand kwalijk nemen?Pinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:51:
Het kan nooit laag genoeg je ziet wel hoe het op emoties inspeelt vanmorgen las je nog hele amdere berichten, het sentiment slaat altijd zo snel om mooi om te zien
Uiteraard zijn we nog lang niet out of the woods: significante levels & such. Maar: stel dat de bull nog niet voorbij is, dan komt er sowieso een definitief moment van reversal. Of deze $78k definitief de bodem is weten we echt nog niet zeker, maar als we weer omhoog gaan dan moet er toch ooit een punt zijn dat de mood omslaat en men er weer vertrouwen in krijgt.
Het probleem is dat je vooraf nooit weet of en wanneer die reversal komt. Vandaar dat er vanochtend ook enige discussie was over wel/niet verkopen en wanneer je zo'n beslissing moet maken. Je weet het gewoon niet zeker.
dat zou ik zelfs niet doen, van bitcoin BLIJF JE AF!tesla123 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:27:
Ik denk dat ik wat bitcoin ga omzetten naar litecoin
[Afbeelding]
euro of andere shitcoins naar LTC is wel dikke prima
nothing stops this train
Flipperkast mag je me noemen maar ik ga geen green candles van Bitcoin chasen hoor dan mis ik het laatste stukje van de bull maar, ik heb geen fomo het enige is dat ik misschien naar de bodemzwembroek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:52:
[...]
Soms heb ik het idee dat ik tegen een muur praat. Ik heb je zo vaak uitgelegd dat niets in een rechte lijn omlaag gaat. En dat er tussentijds flinke relief rally's kunnen komen. Maar gister zei ik al dat mocht je nog wat willen dit het moment was. En niet na dagen van groene candles. Maar een kleine groene candle en PInsa begint alweer te twijfelen en is alle angst vergeten. En als we nog een flink groen weekend krijgen ben jij weer aan boord.Flipperkast.
op zoek was maar die is gewoon heel lastig te timen in te schatten. Verder is er nog steeds een kans dat het ook anders gaat uitpakken en je weet mijn avontuur van de laatste keer absoluut geen zin om rekt te gaan, dan kies ik liever voor minder risico en kom terug in de beer
Volgens mij is het vrij simpel. NOOIT verkopen (tenzij je een plan heb en dat plan aangeeft dat je moet verkopen (zoals bijvoorbeeld bij VCA)). Eigenlijk dus nooit verkopen op emotiesGuere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:59:
[...]
Klopt, de mood was vanochtend flink anders, maar kun je dat iemand kwalijk nemen?Was een rough ride, en we weten nog niet of die voorbij is. Zo'n relief rally doet dan veel voor de sfeer.
Uiteraard zijn we nog lang niet out of the woods: significante levels & such. Maar: stel dat de bull nog niet voorbij is, dan komt er sowieso een definitief moment van reversal. Of deze $78k definitief de bodem is weten we echt nog niet zeker, maar als we weer omhoog gaan dan moet er toch ooit een punt zijn dat de mood omslaat en men er weer vertrouwen in krijgt.
Het probleem is dat je vooraf nooit weet of en wanneer die reversal komt. Vandaar dat er vanochtend ook enige discussie was over wel/niet verkopen en wanneer je zo'n beslissing moet maken. Je weet het gewoon niet zeker.
Je geloofd wel of niet in BTC.
Ik denk dat ook niemand gelooft dat het nu gelijk wel even helemaal de andere kant op vliegt, maar het is in ieder geval een mooie opsteker voor wie dacht dat de bull echt voorbij wasGuere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:59:
[...]
Klopt, de mood was vanochtend flink anders, maar kun je dat iemand kwalijk nemen?Was een rough ride, en we weten nog niet of die voorbij is. Zo'n relief rally doet dan veel voor de sfeer.
Precies dit. De beste tijden om te kopen zijn wanneer je met een knoop in je maag tegen je gevoel in op buy klikt. En niet vol zelfvertrouwen een dikke groene candle koopt.John245 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:58:
[...]
@Pinsa kopen op rood. Verkopen of groen.
Of gewoon DCA, VCA, eDCA, HODL.
En als het aan mij ligt ook nog verspreiden over verschillende assets:Plan uitwerken in spreadsheet. Actie's uitvoeren en de spreadsheetbijwerken.
- Goud / Zilver
- BTC
- Alts
- ETF's op indexen (ik heb je een paar mooie laten zien die ook je risico's spreiden)
- Hoog dividend aandelen
- Aandelen
En plan periodiek evalueren en eventueel bijstellen.
Ik ga toch voor Alt Season, bitcoin hodl ik gedeeltelijk maar de winst zit hem ook in Alt Season.
Kol Nedra schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:01:
[...]
dat zou ik zelfs niet doen, van bitcoin BLIJF JE AF!
euro of andere shitcoins naar LTC is wel dikke prima
Welk altseason?tesla123 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:04:
Ik ga toch voor Alt Season, bitcoin hodl ik gedeeltelijk maar de winst zit hem ook in Alt Season.
[...]
Mwha, zo simpel is het natuurlijk ook weer niet. Voor veel mensen is het gewoon een tool om geld te verdienen. Velen zulen dan ook het doel hebben om in de bear in te slaan en heel fors rond de cycle top te verkopen. Uiteraard haal je de exacte top nooit, maar rond dat niveau is wel het doel.John245 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:02:
[...]
Volgens mij is het vrij simpel. NOOIT verkopen (tenzij je een plan heb en dat plan aangeeft dat je moet verkopen (zoals bijvoorbeeld bij VCA)). Eigenlijk dus nooit verkopen op emoties![]()
Je geloofd wel of niet in BTC.
Als Bitcoin vervolgens vroegtijdig instort en het einde bull betekent, is het zeker wel een legitieme vraag op welk niveau de invalidatie komt en wanneer je verkoopt zodat je weer een mooie hoeveelheid fiat hebt om in de cycle low weer in te kopen. Natuurlijk kun je nu achteraf zeggen dat je alles dat je kwijt wilde op $109k had moeten verkopen, maar goed, dat is achteraf lullen. Het gros van de mensen denkt (of dacht
Het is wat @John245 zegt. Plan maken en uitvoeren op de automatische piloot. Plan the trade en trade the plan.Pinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:02:
[...]
Flipperkast mag je me noemen maar ik ga geen green candles van Bitcoin chasen hoor dan mis ik het laatste stukje van de boel maar, ik heb geen fomo het enige is dat ik misschien naar de bodem
op zoek was maar die is gewoon heel lastig te timen in te schatten. Verder is er nog steeds een kans dat het ook anders gaat uitpakken en je weet mijn avontuur van de laatste keer absoluut geen zin om rekt te gaan, dan kies ik liever voor minder risico en kom terug in de beer
Wat er niet is kan nog komen, historisch gezien is er altijd wel een pump met Litecoin. als ik naar de btc-ltc chart kijk zal ik zeggen dat alt season wel is gestart deze maand.
Jaa precies en met de alts van jou is het ook anders afgelopen als verwacht, TA is ook nooit waterdicht en het altseason dat we dachten dat kwamen is niet uitgekomenzwembroek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:07:
[...]
Het is wat @John245 zegt. Plan maken en uitvoeren op de automatische piloot. Plan the trade en trade the plan.
Klopt je hebt gelijk. Dom van me.tesla123 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:09:
Wat er niet is kan nog komen, historisch gezien is er altijd wel een pump met Litecoin. als ik naar de btc-ltc chart kijk zal ik zeggen dat alt season wel is gestart deze maand.
[...]
Na alle ervaringen met voorgaande cycles had ik die totale verwoesting na maart 2024 never zien aankomen. En het ging ook in tegen eerdere cycles. Compleet off-guard hard genomen door altseason.Pinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:11:
[...]
Jaa precies en met de alts van jou is het ook anders afgelopen als verwacht, TA is ook nooit waterdicht en het altseason dat we dachten dat kwamen is niet uitgekomen
@zwembroekzwembroek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:07:
[...]
Het is wat @John245 zegt. Plan maken en uitvoeren op de automatische piloot. Plan the trade en trade the plan.
Ik moet nog wel iedere zondagochtend wat handelingen doen.
- Huidige koers BTC invoeren in de Excel sheet (er wordt dan automatisch uitgerekend voor welk bedrag ik BTC moet bijkopen of kan verkopen (deze week heel veel bijkopen als de koers niet stijgt)
- Aankoopbedrag invoeren, aankoopkoers invoeren en het aantal gekochte/verkochte BTC invoeren
@GuereGuere schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:07:
[...]
Mwha, zo simpel is het natuurlijk ook weer niet. Voor veel mensen is het gewoon een tool om geld te verdienen. Velen zulen dan ook het doel hebben om in de bear in te slaan en heel fors rond de cycle top te verkopen. Uiteraard haal je de exacte top nooit, maar rond dat niveau is wel het doel.
Als Bitcoin vervolgens vroegtijdig instort en het einde bull betekent, is het zeker wel een legitieme vraag op welk niveau de invalidatie komt en wanneer je verkoopt zodat je weer een mooie hoeveelheid fiat hebt om in de cycle low weer in te kopen. Natuurlijk kun je nu achteraf zeggen dat je alles dat je kwijt wilde op $109k had moeten verkopen, maar goed, dat is achteraf lullen. Het gros van de mensen denkt (of dacht) dat we echt nog wel wat hoger gaan deze cycle.
Met VCA sla je automatisch in de bear extreem veel in. En in de bull kunnen er met VCA ook momenten zijn dat je verkoop.
Het denken in scenario's en voor elk scenario een plan hebben is key.
Breken we uit de range naar boven, wat zijn je eventuele take profit prijzen en met welk deel van je portfolio? Of hodl / dca je gewoon door?
Breken we uit de range naar beneden, ga je op bepaald level (deel) verkopen of juist bijkopen? Of hodl / dca je gewoon door?
Vooraf dat bedenken is de enige manier om het hoofd koel te houden. Daarom is een strategie als HODL / DCA / VCA etc. ook zo rustgevend, de noodzaak om in scenario's te denken is dan helemaal niet meer aanwezig. De enige aanname die dan overblijft is het vertrouwen in bitcoin als asset.
PS Als je nog veel korter op de bal aan het traden bent, is het denken in scenario's en acteren op realisatie bepaald scenario nog veel en veel belangrijker. Ik denk dat @Taro en @tomtom901 dit risicomanagement zouden noemen... maar dus ook van belang bij langere termijn tactieken waarbij je winst wilt nemen of kapitaal wilt behouden etc. Dus zeg maar niet hodl en systematieken als vca en dca.
Zelf kan ik niet anders dan hodl toepassen in een brede prijsrange. Ga maximaal 40% verkopen, 20% rond 290k en 20% rond 1 mln. Bijkopen geladderd onder de 50k. Geen gedoe met leverage of andere coins. Dat maakt het leven simpel. Ik ben geen trader en kan ook de markt niet timen om winsten veilig te stellen of verliezen te beperken. Wel heb ik een rotsvast vertrouwen in bitcoin als best presterende asset class op basis van de unieke eigenschappen.
Breken we uit de range naar boven, wat zijn je eventuele take profit prijzen en met welk deel van je portfolio? Of hodl / dca je gewoon door?
Breken we uit de range naar beneden, ga je op bepaald level (deel) verkopen of juist bijkopen? Of hodl / dca je gewoon door?
Vooraf dat bedenken is de enige manier om het hoofd koel te houden. Daarom is een strategie als HODL / DCA / VCA etc. ook zo rustgevend, de noodzaak om in scenario's te denken is dan helemaal niet meer aanwezig. De enige aanname die dan overblijft is het vertrouwen in bitcoin als asset.
PS Als je nog veel korter op de bal aan het traden bent, is het denken in scenario's en acteren op realisatie bepaald scenario nog veel en veel belangrijker. Ik denk dat @Taro en @tomtom901 dit risicomanagement zouden noemen... maar dus ook van belang bij langere termijn tactieken waarbij je winst wilt nemen of kapitaal wilt behouden etc. Dus zeg maar niet hodl en systematieken als vca en dca.
Zelf kan ik niet anders dan hodl toepassen in een brede prijsrange. Ga maximaal 40% verkopen, 20% rond 290k en 20% rond 1 mln. Bijkopen geladderd onder de 50k. Geen gedoe met leverage of andere coins. Dat maakt het leven simpel. Ik ben geen trader en kan ook de markt niet timen om winsten veilig te stellen of verliezen te beperken. Wel heb ik een rotsvast vertrouwen in bitcoin als best presterende asset class op basis van de unieke eigenschappen.
Ws was het laatste echte altseaon in 2020/21 tegenwoordig zijn er zoveel coins en daar moet de totalemarketcap over verdeeld worden. Ga je afacheid nemen van de alts? Kijkend naar de volgende cyclezwembroek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:15:
[...]
Na alle ervaringen met voorgaande cycles had ik die totale verwoesting na maart 2024 never zien aankomen. En het ging ook in tegen eerdere cycles. Compleet off-guard hard genomen door altseason.
Had je moeten doen voordat je Prime shillde vorig jaar, stond je nu nog op een mooie winst.zwembroek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:12:
[...]
Klopt je hebt gelijk. Dom van me.Ik had die chart nog niet gezien. Ik zal ook wat Litecoin halen. Thx voor de tip man! Was ik bijna altseason misgelopen. Close call.
Litecoin = store of value gebleken als je vorig jaar had ingeslagen.
Prime heeft prima gepresteerd alleen had je wel tijdig winst moeten nemenVis schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:26:
[...]
Had je moeten doen voordat je Prime shillde vorig jaar, stond je nu nog op een mooie winst.
Vraag is ook, welke bullmarket. De parabolische fase is nog niet aangebroken. Hence, BTCD nog hoog
Tja zo gaat dat altijd met nieuwe hype coins.Pinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:27:
[...]
Prime heeft prima gepresteerd alleen had je wel tijdig winst moeten nemen
Blijf jij even lekker weg danByteMe_ schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:22:
Ik ben even weg en meteen wordt er weer gemoond. Lekker dan.
==
hoi
Ik heb prime gekocht op 7 en verkocht op 12.Vis schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:26:
[...]
Had je moeten doen voordat je Prime shillde vorig jaar, stond je nu nog op een mooie winst.
In de beer koop ik alleen Bitcoin.Pinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:23:
[...]
Ws was het laatste echte altseaon in 2020/21 tegenwoordig zijn er zoveel coins en daar moet de totalemarketcap over verdeeld worden. Ga je afacheid nemen van de alts? Kijkend naar de volgende cycle
Ik zie Prime nog wel terugveren over enige tijd. Er is al 1 game beschikbaar (Parallel) en ze werken nog aan 2 spellen die dit jaar uit moeten komen (Colony en een extraction shooter)Pinsa schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:27:
[...]
Prime heeft prima gepresteerd alleen had je wel tijdig winst moeten nemen
Verder zijn ze ook druk met https://www.wayfinder.ai/
Je kan hier binnenkort een nieuwe munt (PROMPT) vroegtijdig verkrijgen door PRIME-tokens te 'cachen' voor een bepaalde periode, variërend van 21 dagen tot maximaal drie jaar. Hoe langer de tokens worden vastgezet, hoe hoger de beloningsmultiplier.
Behoorlijk wat in het vat dus. Maar het blijft een altcoin.
Ik had het gevoel dat heel veel op knopjes drukken de laatste drie weken me weinig had gebracht, maar de PF blijkt toch op +22% te staan in de die periode. Daar doe ik het wel voor gezien de markt.
Terugveren naar vorige levels daar is wel nog wat animo voor nodig, ik ken wayfinder van @jvel92 die zit hier ook in voor een langere tijdFrozen-North schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:34:
[...]
Ik zie Prime nog wel terugveren over enige tijd. Er is al 1 game beschikbaar (Parallel) en ze werken nog aan 2 spellen die dit jaar uit moeten komen (Colony en een extraction shooter)
Verder zijn ze ook druk met https://www.wayfinder.ai/
Je kan hier binnenkort een nieuwe munt (PROMPT) vroegtijdig verkrijgen door PRIME-tokens te 'cachen' voor een bepaalde periode, variërend van 21 dagen tot maximaal drie jaar. Hoe langer de tokens worden vastgezet, hoe hoger de beloningsmultiplier.
Behoorlijk wat in het vat dus. Maar het blijft een altcoin.
Prime is wel lekker cheap nu
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/nohvPFHU3laxbJMP56s20R1l.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/a8aIG7GCC4K0csgXhhhlJeT9.png?f=fotoalbum_large)