This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dat klopt. Ik heb onvoldoende tijd om hier nu in te duiken en bedoel het volgende ook zeker niet in relatie tot deze post en / of poster maar als algemene observatie;CAPSLOCK2000 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:02:
De gebruiker ontkent dat het door AI is geschreven: https://tweakers.net/nieuws/249340/sony-topman-hermen-hulst-van-guerilla-games-pc-ports-leveren-te-weinig-op.html?showReaction=22295024#r_22295024
Vrijwel iedereen die Ai gebruikt en hierop wordt aangesproken ontkent of geeft aan dat zeer beperkt gebruikt te hebben, ook bij volledige Ai dumps.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Kun je dat toelichten? Het gebruik van paragrafen en echte zinsbouw vind ik alleen maar fijn.CodeCaster schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:23:
[...]
De zinsstructuur, de paragrafen, de "Kortom", de eigenlijke inhoudsloosheid, de overtuigend gebrachte statements zonder onderbouwing.
Ik heb hem gerapporteerd als AI, maar kreeg terug dat daar geen bewijs voor was.
En ik zie geen "overtuigend gebrachte statements zonder onderbouwing"? Het hele stuk zit juist vol ontwijkwoorden als "lijkt", "mijn mening", "waarschijnlijk". Ik vind dat heel omslachtig lezen, maar dat is de stijl die hier wordt opgelegd.
Ik heb even teruggekeken en zie geen stijlbreuk met andere posts van deze gebruiker.
Fair enough, maar met die aantekening dat het gaat om iedereen die van AI wordt beschuldigd, wij kunnen het niet echt controleren. Een deel van die ontkenningen zal kloppen.Bor schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:08:
Vrijwel iedereen die Ai gebruikt en hierop wordt aangesproken ontkent of geeft aan dat zeer beperkt gebruikt te hebben, ook bij volledige Ai dumps.
Zeker, daarom gaan we doorgaans niet over 1 nacht ijs maar kijken we naar het bredere plaatje en gaan we waar nodig het gesprek aanCAPSLOCK2000 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:40:
[...]
Fair enough, maar met die aantekening dat het gaat om iedereen die van AI wordt beschuldigd, wij kunnen het niet echt controleren. Een deel van die ontkenningen zal kloppen.
Dank voor de melding. Daar is actie ondernomen.
blijkbaar worden grappen niet volgens de regels gemodereerd en uitleggen dat dat de bedoeling was wordt ook foutief als ongewenst bestempeld
not writing, just quoting the rules, groetjes
Potentiële mismoderaties mogen hier: Het kleine-mismoderatietopic deel XXXdasiro schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 23:27:
Oud-programmeur Microsoft maakt nieuwe versie Kladblok in 2,5KB - IT Pro - .Geeks - Tweakers
blijkbaar worden grappen niet volgens de regels gemodereerd en uitleggen dat dat de bedoeling was wordt ook foutief als ongewenst bestempeld
not writing, just quoting the rules, groetjes
Williams123 in 'Claim over eigendomsrecht op Unix en Linux komt alsnog voor rechter'
Die is zo te zien al opgepakt door een collega. Dank voor het melden.dev10 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:53:
AI dump met één inleidende zin:
Williams123 in 'Claim over eigendomsrecht op Unix en Linux komt alsnog voor rechter'
Ik ben het inhoudelijk grotendeels eens met de twee opmerkingen maar het is jammer dat de gebruiker niet gewoon zelf de woorden vond om het even uit te typen.
Dit lijkt en AI reactie....?
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
killergrave in 'AMD investeert 5 miljard dollar in Anthropic, dat voor 2GW aan AMD-gpu's koopt'
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Game: 7800X3D, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256
geeft gewoon toe dat het een copilot antwoord is.
edterbak in 'Windows 11 laat gebruikers toegang tot camera en microfoon per app instellen'
Die is opgepakt door een collega zo te zien.separhim schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:57:
ChaosKilla in ''Nvidia overweegt garantie van 250 miljard dollar voor OpenAI-datacenter''
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Deze reactie is verwijderd.
Ook die is opgepakt door een collega.separhim schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:57:
ChaosKilla in ''Nvidia overweegt garantie van 250 miljard dollar voor OpenAI-datacenter''
Dit lijkt wel een hele typische AI reactie. Zaken vet drukken, de schrijfstijl en flow. Karakteristieke em-dashes zitten er ook in.
Inhoudelijk is het bovendien niet meer dan een samenvatting van het artikel zelf, en zie ik niets wat een gebruiker zelf als mening of feit toevoegt om AI nog iets te sturen of zijn mening te herformuleren in leesbare tekst.
[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 01-09-2026 10:29 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Die is opgepakt. Ik denk dat het aantal reports op deze reactie een nieuw record hebben gehaald.gorgi_19 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:29:
TigerXtrm2 in 'Apple: ex-medewerker stal geheime tekening nadat hij overstapte naar OpenAI'
Dit lijkt wel een hele typische AI reactie. Zaken vet drukken, de schrijfstijl en flow. Karakteristieke em-dashes zitten er ook in.
Inhoudelijk is het bovendien niet meer dan een samenvatting van het artikel zelf, en zie ik niets wat een gebruiker zelf als mening of feit toevoegt om AI nog iets te sturen of zijn mening te herformuleren in leesbare tekst.
Dan maak je me nu wel nieuwsgierig of je dat aantal mag delenBor schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:09:
[...]
Die is opgepakt. Ik denk dat het aantal reports op deze reactie een nieuw record hebben gehaald.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Duidelijk vraag en antwoord gecopy-patse van een LLM
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dit is een AI dump. Een luie ook, ik heb een maand geleden toevallig naar de gebruiksvoorwaarden van mijn LG tv gekeken en ik kan praktisch de helft van de vragen die hier staan beantwoorden. Was voor mij minder dan 15 minuten werk.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Uhu, een hele lijst met perfect opgestelde vragen in semi juridische en nette taal. Daaraan heeft OP vast wel een paar uur gewerkt /sDirk schreef op maandag 7 september 2026 @ 23:24:
Dat het gemakkelijk te beantwoorden vragen zouden zijn, maakt het nog geen AI dump.
Maar whatever, geen heuvel om op te sterven.
LLMs hebben geleerd van professionele schrijvers en imiteren die stijl, we moeten er voor waken dat we het niet omdraaien en goede schrijvers afrekenen op hun stijl. Wie veel professioneel schrijft (met uitzondering van literatuur) die valt ook veel terug op vaste structuren, formuleringen en patronen, precies wat LLMs doen. Juridische teksten staan er typisch bol van om de lezer zo min mogelijk vrijheid te geven voor eigen interpretatie.Dirk schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:04:
Zulke teksten werden ook al geproduceerd voordat er LLM's bestonden. Sommige mensen krijgen dergelijke meuk gewoon erg snel uit hun toetsenbord gerammeld.
Persoonlijk maakt het me niet uit of die brief met behulp van AI is geschreven of niet. Moderatie is gebaseerd op het resultaat, niet op hoeveel tijd en zweetdruppels het gekost heeft. Inhoudelijk vind ik het een prima voorbeeld van hoe je met een dergelijke bedrijf communiceert over dit soort zaken. Misschien dat de tekst door een AI is geschreven maar dat is dan wel aan de hand van een goed doordachte prompt. Dat is imho de juiste manier van LLMs gebruiken.
Dat het antwoord op een aantal van de vragen wel duidelijk is zie ik niet als probleem maar als standard operating procedure voor dit soort brieven. In de politiek zeggen ze wel: "Stel nooit een vraag waar je het antwoord niet op kent". Deze vragen zijn er niet om concrete informatie boven tafel te krijgen, maar om een verklaring van LG los te peuteren waarin ze toegeven de wet te breken. Ze kunnen het nu bevestigen, ontkennen of toelichten. Op grond van het antwoord kun je dan vervolgstappen nemen. Ofwel moet LG toegeven dat ze de wet breken met hun spionage, ofwel kun je aantonen dat ze liegen en op die manier de wet breken, etc...
Dit is een meldpunt, en geen plek voor discussie. Voor discussies omtrent het gebruik van AI en moderatie graag een ander topic gebruiken.