Meldpunt voor AI-reacties op de Frontpage

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 18:51

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat klopt. Ik heb onvoldoende tijd om hier nu in te duiken en bedoel het volgende ook zeker niet in relatie tot deze post en / of poster maar als algemene observatie;

Vrijwel iedereen die Ai gebruikt en hierop wordt aangesproken ontkent of geeft aan dat zeer beperkt gebruikt te hebben, ook bij volledige Ai dumps.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CodeCaster schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:23:
[...]

De zinsstructuur, de paragrafen, de "Kortom", de eigenlijke inhoudsloosheid, de overtuigend gebrachte statements zonder onderbouwing.

Ik heb hem gerapporteerd als AI, maar kreeg terug dat daar geen bewijs voor was.
Kun je dat toelichten? Het gebruik van paragrafen en echte zinsbouw vind ik alleen maar fijn.

En ik zie geen "overtuigend gebrachte statements zonder onderbouwing"? Het hele stuk zit juist vol ontwijkwoorden als "lijkt", "mijn mening", "waarschijnlijk". Ik vind dat heel omslachtig lezen, maar dat is de stijl die hier wordt opgelegd.

Ik heb even teruggekeken en zie geen stijlbreuk met andere posts van deze gebruiker.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:08:
Vrijwel iedereen die Ai gebruikt en hierop wordt aangesproken ontkent of geeft aan dat zeer beperkt gebruikt te hebben, ook bij volledige Ai dumps.
Fair enough, maar met die aantekening dat het gaat om iedereen die van AI wordt beschuldigd, wij kunnen het niet echt controleren. Een deel van die ontkenningen zal kloppen.

• Bor

Bor

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:40:
[...]

Fair enough, maar met die aantekening dat het gaat om iedereen die van AI wordt beschuldigd, wij kunnen het niet echt controleren. Een deel van die ontkenningen zal kloppen.
Zeker, daarom gaan we doorgaans niet over 1 nacht ijs maar kijken we naar het bredere plaatje en gaan we waar nodig het gesprek aan :)

• Bor

Bor

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:32
Oud-programmeur Microsoft maakt nieuwe versie Kladblok in 2,5KB - IT Pro - .Geeks - Tweakers

blijkbaar worden grappen niet volgens de regels gemodereerd en uitleggen dat dat de bedoeling was wordt ook foutief als ongewenst bestempeld

not writing, just quoting the rules, groetjes ;)

• Bor

Bor

dasiro schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 23:27:
Oud-programmeur Microsoft maakt nieuwe versie Kladblok in 2,5KB - IT Pro - .Geeks - Tweakers

blijkbaar worden grappen niet volgens de regels gemodereerd en uitleggen dat dat de bedoeling was wordt ook foutief als ongewenst bestempeld

not writing, just quoting the rules, groetjes ;)
Potentiële mismoderaties mogen hier: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 12:17

• Bor

Bor

Die is zo te zien al opgepakt door een collega. Dank voor het melden.

• MKoot
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-07 19:59
Deze eerste opmerking van deze gebruiker voelde al AI-achtig aan, maar de tweede opmerking maakt het voor mij overduidelijk. (Dat is echt precies het type reactie dat een LLM chatbot geeft.)

Ik ben het inhoudelijk grotendeels eens met de twee opmerkingen maar het is jammer dat de gebruiker niet gewoon zelf de woorden vond om het even uit te typen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Daarop is ingegrepen, dank voor de melding. :)

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dank, afgehandeld :)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 02:22
"Ik vind van niet laat me je uitleggen waarom" "maar een schaakzet met chirurgische precisie"

killergrave in 'AMD investeert 5 miljard dollar in Anthropic, dat voor 2GW aan AMD-gpu's koopt'

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Game: 7800X3D, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 21:55

• Bor

Bor

Die is opgepakt door een collega zo te zien.

• Bor

Bor

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Deze reactie is verwijderd.

• Bor

Bor

• gorgi_19
  • Laatst online: 07:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

TigerXtrm2 in 'Apple: ex-medewerker stal geheime tekening nadat hij overstapte naar OpenAI'

Dit lijkt wel een hele typische AI reactie. Zaken vet drukken, de schrijfstijl en flow. Karakteristieke em-dashes zitten er ook in.

Inhoudelijk is het bovendien niet meer dan een samenvatting van het artikel zelf, en zie ik niets wat een gebruiker zelf als mening of feit toevoegt om AI nog iets te sturen of zijn mening te herformuleren in leesbare tekst.

[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 01-09-2026 10:29 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Bor

Bor

gorgi_19 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:29:
TigerXtrm2 in 'Apple: ex-medewerker stal geheime tekening nadat hij overstapte naar OpenAI'

Dit lijkt wel een hele typische AI reactie. Zaken vet drukken, de schrijfstijl en flow. Karakteristieke em-dashes zitten er ook in.

Inhoudelijk is het bovendien niet meer dan een samenvatting van het artikel zelf, en zie ik niets wat een gebruiker zelf als mening of feit toevoegt om AI nog iets te sturen of zijn mening te herformuleren in leesbare tekst.
Die is opgepakt. Ik denk dat het aantal reports op deze reactie een nieuw record hebben gehaald.

• gorgi_19
  • Laatst online: 07:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bor schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:09:
[...]

Die is opgepakt. Ik denk dat het aantal reports op deze reactie een nieuw record hebben gehaald.
Dan maak je me nu wel nieuwsgierig of je dat aantal mag delen :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-09 11:46
harrie262 in 'Google zegt dat een exploit voor Chrome-lek online de ronde doet'

Duidelijk vraag en antwoord gecopy-patse van een LLM

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 19:22

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Opgeruimd. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bigg Balls in 'LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen'

Dit is een AI dump. Een luie ook, ik heb een maand geleden toevallig naar de gebruiksvoorwaarden van mijn LG tv gekeken en ik kan praktisch de helft van de vragen die hier staan beantwoorden. Was voor mij minder dan 15 minuten werk.

• Dirk

Dirk

Dat het gemakkelijk te beantwoorden vragen zouden zijn, maakt het nog geen AI dump.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dirk schreef op maandag 7 september 2026 @ 23:24:
Dat het gemakkelijk te beantwoorden vragen zouden zijn, maakt het nog geen AI dump.
Uhu, een hele lijst met perfect opgestelde vragen in semi juridische en nette taal. Daaraan heeft OP vast wel een paar uur gewerkt /s

Maar whatever, geen heuvel om op te sterven.

• Dirk

Dirk

Zulke teksten werden ook al geproduceerd voordat er LLM's bestonden. Sommige mensen krijgen dergelijke meuk gewoon erg snel uit hun toetsenbord gerammeld.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dirk schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:04:
Zulke teksten werden ook al geproduceerd voordat er LLM's bestonden. Sommige mensen krijgen dergelijke meuk gewoon erg snel uit hun toetsenbord gerammeld.
LLMs hebben geleerd van professionele schrijvers en imiteren die stijl, we moeten er voor waken dat we het niet omdraaien en goede schrijvers afrekenen op hun stijl. Wie veel professioneel schrijft (met uitzondering van literatuur) die valt ook veel terug op vaste structuren, formuleringen en patronen, precies wat LLMs doen. Juridische teksten staan er typisch bol van om de lezer zo min mogelijk vrijheid te geven voor eigen interpretatie.

Persoonlijk maakt het me niet uit of die brief met behulp van AI is geschreven of niet. Moderatie is gebaseerd op het resultaat, niet op hoeveel tijd en zweetdruppels het gekost heeft. Inhoudelijk vind ik het een prima voorbeeld van hoe je met een dergelijke bedrijf communiceert over dit soort zaken. Misschien dat de tekst door een AI is geschreven maar dat is dan wel aan de hand van een goed doordachte prompt. Dat is imho de juiste manier van LLMs gebruiken.

Dat het antwoord op een aantal van de vragen wel duidelijk is zie ik niet als probleem maar als standard operating procedure voor dit soort brieven. In de politiek zeggen ze wel: "Stel nooit een vraag waar je het antwoord niet op kent". Deze vragen zijn er niet om concrete informatie boven tafel te krijgen, maar om een verklaring van LG los te peuteren waarin ze toegeven de wet te breken. Ze kunnen het nu bevestigen, ontkennen of toelichten. Op grond van het antwoord kun je dan vervolgstappen nemen. Ofwel moet LG toegeven dat ze de wet breken met hun spionage, ofwel kun je aantonen dat ze liegen en op die manier de wet breken, etc...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 19:19
MrBreaker in 'Nederlandse IND gebruikt AI bij asielaanvragen maar meldt systemen niet aan' is volgens Pangram 100% AI en doet ook zo aan. Mogelijk is dat expres, vanwege het topic, maar goed, het blijft irritant.

• Dirk

Dirk

Mogelijk dat de reactie is bewerkt door een LLM, maar het is zo te zien geen reactie waarbij de uitvoer van een LLM als waarheid wordt aangenomen, of waarbij de uitvoer van een LLM blindelings te geplaatst.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit is een meldpunt, en geen plek voor discussie. Voor discussies omtrent het gebruik van AI en moderatie graag een ander topic gebruiken.