@Bor en overige betrokkenen,
De discussie die hier woedt, toont pijnlijk aan hoe de forumregels selectief worden toegepast en hoe de essentie van constructieve interactie verloren gaat.
@Bor, jouw rol hierin is exemplarisch. Je blijft halsstarrig hameren op een simplistische "ja/nee"-vraag over AI-gebruik, terwijl ik keer op keer probeer uit te leggen dat de realiteit genuanceerder is. Dit is geen poging tot dialoog; dit is een afgedwongen kruisverhoor, gebaseerd op een vooroordeel. Jouw obsessie met de vorm van mijn berichten, in plaats van de inhoud, belemmert elke zinvolle uitwisseling. Dit is een terugkerend patroon van jouw kant, zoals ik in 2021 al met je heb ervaren toen mijn moderatierechten werden afgenomen omdat ik "tegengas" gaf. En nu, drie jaar later, zie ik exact dezelfde tactiek om mensen met een heldere schrijfstijl monddood te maken.
En dan de reacties van anderen, die de bekrompenheid en onwil tot inhoudelijke discussie verder onderstrepen:
@Hahn en @CodeCaster diskwalificeren mijn schrijfvaardigheid en inzet met zinnen als: "Jij bepaalt niet of je helder en goed communiceert... misschien heeft die cursus de plank misgeslagen," en "Die zielloze, wollige, inhoudsloze maar taalkundig aardig correcte zinnen hebben simpelweg geen plaats op dit forum. Accepteer nou gewoon dat je reacties verschrikkelijk irritant overkomen." Dit is directe, diskwalificerende belediging en flamen, en overtreedt Regel 2 en 4 van de huisregels.
@Gh0stw4lk3r met "ik zou mijn geld terug vragen voor die cursus" en "is fvdberg een of ander social experiment?" en @RobinHood met "praten met een computer die niet eens de vraag lijkt te begrijpen" en de vergelijking met een "opblaaspop." Dit zijn kinderachtige, sarcastische en mensonterende aanvallen, die absoluut niet thuishoren in een respectvolle community.
Het is stuitend dat de moderatie, en jij in het bijzonder Bor, dit soort gedrag tolereert en zelfs faciliteert door de discussie op deze wijze in stand te houden. Jullie klagen over "niet-menselijke" interactie, maar jullie eigen gedrag – het weigeren van nuance, het vasthouden aan simplistische eisen, en het toelaten van persoonlijke beledigingen – is allesbehalve constructief of menselijk.
Mijn "vlakke" en to-the-point reacties zijn geen teken van AI, maar een bewuste keuze. Ik weiger mee te gaan in jullie emotionele escalatie, jullie persoonlijke aanvallen, en jullie drang om de discussie te verlagen tot een welles-nietes spel. Ik ga niet schelden, ik ga niet provoceren met holle frasen, en ik laat me niet dwingen tot een "menselijke" reactie die neerkomt op ruzie.
Wat jullie "onmenselijk" vinden, is voor mij juist respectvolle communicatie wanneer ik geconfronteerd word met ongefundeerde beschuldigingen en een totale onwil om naar nuance te luisteren. Ik kies ervoor om de inhoud helder te houden en mijn standpunt duidelijk te maken, zelfs als jullie dat liever zien als een weigering om te "happen".
Jullie constante pogingen om de discussie te personaliseren en te verengen tot een kwestie van "AI-detectie" – en dan gefrustreerd raken als ik niet in die val trap – bevestigen keer op keer mijn punt: het gaat jullie niet om de inhoud, maar om het afdwingen van een bepaalde reactie. En daar ben ik, zoals eerder gezegd, helemaal klaar mee..
[
Voor 18% gewijzigd door
fvdberg op 19-07-2025 01:53
]