Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:08
Dat achteruit rijden vind ik ook een ding maar verder werkt B toch gewoon hetzelfde als in je Volvo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-10 15:40
Morgen mag ik mijn A6 in ontvangst nemen. Behalve de app, waar ik het VIN al heb ingevoerd, moet ik nog meer zaken al op orde hebben om alles een beetje soepel te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:46
GZL schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:30:
[...]

Heb je hier al een serieus antwoord op gehad? Het antwoord is niet simpel ja/nee.
Als je vooruit wil dan zijn er twee opties, de D en de B. Kies je voor D dan reageert de auto als een klassieke automaat. De B reageert als one pedal drive. Je moet daar echter wel elke keer opnieuw voor kiezen. In de achteruit beschikt de auto sowieso niet over one padel drive, je slechts de keuze voor R en dan gaat de auto automatisch achteruit rollen, snelheid beïnvloeden moet dan met de rem.

Kortom; in mijn optiek beschikt de A6 niet over een volwaardig/volwassen one pedal drive systeem. Zelf kom ik uit een Volvo XC 40. In die auto kon dagen rijden zonder ook maar het rempedaal aan te raken. Dat kan bij de Audi zeker niet en is voor mij een grote technische tekortkoming.
Herkenbaar (ik kom vanuit een Polestar 2).. In de B-stand kun je wel redelijk afremmen op de motor, en kruipt de auto niet zoals een klassieke automaat, maar de mate van one-pedal drive is imho net niet stevig genoeg. Vooral in de laatste meter komt de auto traag tot stilstand en moet ik vaak alsnog bijremmen. Helaas.

Iets anders nog: eerder schreef ik over het naar rechts trekken van m'n A6 bij accelereren. Ook vind ik de auto zoekerig in de rechtuit-stand op de snelweg en ben ik constant lichtjes aan het corrigeren. Voelt op een lange rit erg vermoeiend en is ook echt heel wat anders als wat ik gewend was van de Polestar.

De dealer heeft ernaar gekeken en de monteur heeft een proefrit gemaakt, maar herkennen mijn klacht niet. Omdat de auto nog maar 3 weken oud is vragen ze me om het nog even aan te zien...

[ Voor 17% gewijzigd door Johnbeer op 23-10-2025 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:31
Heeft iemand ervaring met 4 seizoenen banden? Ik krijg mijn Q6 Sportback in december met zomerbanden geleverd, en wil eigenlijk vanwege het gemak maar met 1 set rijden.
Op wintersport gaan we niet, en bij heel slecht weer kan ik de auto laten staan.
Wat doen de 4-seizoenen banden qua verbruik? welke merk heb je en inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:04
GewoonNico schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:31:
Heeft iemand ervaring met 4 seizoenen banden? Ik krijg mijn Q6 Sportback in december met zomerbanden geleverd, en wil eigenlijk vanwege het gemak maar met 1 set rijden.
Op wintersport gaan we niet, en bij heel slecht weer kan ik de auto laten staan.
Wat doen de 4-seizoenen banden qua verbruik? welke merk heb je en inch?
Rij met de Michelin crossclimate suv. Zeer tevreden. Behoorlijk stil. Strak weggedrag ook op hogere snelheid. Verbruik wellicht iets hoger dan de originele banden.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste