• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:59
Voorheen kon ik via de app altijd de status van de auto zien: locatie, batterij % etc.

Sinds een paar dagen is het regelmatig niet in te zien, met op meerdere plekken een schildje met de tooltip dat je daarvoor de privacysettings in de MMI moet deactiveren. Maar die settings staan allemaal niet bijzonder ingesteld en zijn trouwens ook niet gewijzigd.

Iemand die dit herkent?

• dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 03-07 13:17
sebassie1980 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:12:
Voorheen kon ik via de app altijd de status van de auto zien: locatie, batterij % etc.

Sinds een paar dagen is het regelmatig niet in te zien, met op meerdere plekken een schildje met de tooltip dat je daarvoor de privacysettings in de MMI moet deactiveren. Maar die settings staan allemaal niet bijzonder ingesteld en zijn trouwens ook niet gewijzigd.

Iemand die dit herkent?
Ik heb het 2 keer gehad. Na opnieuw inloggen was het weer uit te lezen. Maar kijk ook naar de App Aximote. Installeer deze via de Audi Store in de auto als ook via de play of Apple store op je mobiel. Binnen deze app lees je ook gegevens uit van de Audi (op sommige onderdelen meer dan in de My Audi App).

• Tazmanian
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 06:25
sebassie1980 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:12:

Iemand die dit herkent?
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds deze week.

Het lost telkens op als ik de auto heb gebruikt en enkele uren verliest de app precies weer de verbinding.

En inderdaad dezelfde melding i.v.m. de privacy settings maar zijn ook niet gewijzigd.

Ik zie nu hier dat de app op 26/06 is geüpdatet, zou het daar mee te maken hebben?

Ik heb mij nu eens volledig uitgelogd, app opnieuw geïnstalleerd en ingelogd, hopelijk lost dit het op.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:58
Pimmr schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:19:
Iets wat mij tot op heden niet is gelukt, misschien zie ik wat over het hoofd maar hoe kan je youtube etc gebruik laten maken van je telefoon hotspot/bundel ipv de inbegrepen Vodafone bundel?
Mag ik vragen waarom je dat zou willen? Ik krijg die gratis bundel met geen mogelijkheid op.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Pimmr schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:41:
[...]

Ik heb geprobeerd om dat te doen, maar mijn telefoon hotspot verschijnt dus niet in de lijst van de auto als ik deze aan zet. Maar als je bevestigd dat dat bij jou zo werkt ga ik het nog eens proberen.
Bedraad aansluiten.

The best is yet to come

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:48
Wat ik sinds enkele dagen aan de hand heb is dat de instaphulp en uitstaphulp in tegengestelde richting werkt! De stoel schuift naar voor ipv naar achter. Wat kan ik hier aan doen? Zijn er nog mensen die dit al ervaren hebben?

• pietew
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-07 14:33
Onlangs een Audi A6 Avant e-tron Corporate kunnen testen. Best onder de indruk… al begon de kofferklep meteen een eigen leven te leiden. 😅 Ze sloot niet goed en ging ook niet helemaal open, terwijl ik de hoogste stand had ingesteld. Goede eerste indruk dus. 😉

Ik ben ondertussen wat aan het configureren, maar ik zit nog met een paar vragen:
  • Is Adaptive Cruise Control eigenlijk standaard, inclusief fileassistent Stop & Go?
  • Is het bagageafdekzeil standaard automatisch?
  • Is smartphone draadloos laden standaard?
  • Is voorverwarmen/-koelen via de app standaard, of heb je daarvoor het Winter Pack nodig?
Alle tips of ervaringen van eigenaars zijn meer dan welkom. Bedankt!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:01
JTHZZ schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:45:
[...]

Mag ik vragen waarom je dat zou willen? Ik krijg die gratis bundel met geen mogelijkheid op.
Geen kinderen in de auto?

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:58
Pimmr schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:26:
[...]

Geen kinderen in de auto?
Zeker wel! Maar is er dus serieus een mogelijkheid die op te krijgen ? Heel veel streamen op het bijrijderscherm ofzo?

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07-07 20:12
JTHZZ schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:40:
[...]

Zeker wel! Maar is er dus serieus een mogelijkheid die op te krijgen ? Heel veel streamen op het bijrijderscherm ofzo?
Ik begrijp ook niet hoe het werkt, elke maand max 50mb van de bundel af ook met streamen, dus op een of andere manier pakt ie dat automatisch. Ik heb mijn telefoon nooit als hotspot staan, dan dus mogelijk via de wifi.

• Wasbeer2006
pietew schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 00:19:
Onlangs een Audi A6 Avant e-tron Corporate kunnen testen. Best onder de indruk… al begon de kofferklep meteen een eigen leven te leiden. 😅 Ze sloot niet goed en ging ook niet helemaal open, terwijl ik de hoogste stand had ingesteld. Goede eerste indruk dus. 😉

Ik ben ondertussen wat aan het configureren, maar ik zit nog met een paar vragen:
  • Is Adaptive Cruise Control eigenlijk standaard, inclusief fileassistent Stop & Go?
  • Is het bagageafdekzeil standaard automatisch?
  • Is smartphone draadloos laden standaard?
  • Is voorverwarmen/-koelen via de app standaard, of heb je daarvoor het Winter Pack nodig?
Alle tips of ervaringen van eigenaars zijn meer dan welkom. Bedankt!
1- Volgens mij wel of je moet echt een hele kale hebben

2- Ja

3- Ja, maar het werkt niet best, iig niet als je een samsung in een hoesje hebt zitten

4- Ja, maar zonder winterpakket doet ie koelen of verwarmen al naar gelang de tempratuur op de ingestelde temp. Met het winterpakket kan je meer instellen.

• Pimmr
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:59:

[...]

Ik begrijp ook niet hoe het werkt, elke maand max 50mb van de bundel af ook met streamen, dus op een of andere manier pakt ie dat automatisch. Ik heb mijn telefoon nooit als hotspot staan, dan dus mogelijk via de wifi.
De verklaring zal zijn dat het mij op de een of andere manier niet lukt on de auto gebruik te laten maken van mijn telefoon bundel. Maar als ik het goed begrijp is het enige wat daarvoor nodig is de telefoon bedraad aansluiten? Ik volg niet helemaal hoe dat dan werkt. Het lijkt mij dat dat alleen maar via de telefoon wifi hotspot kan.

[ Voor 33% gewijzigd door Pimmr op 04-07-2026 20:33 ]

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17

Theuno

Da Devil Crew

Pimmr schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:32:
[...]

De verklaring zal zijn dat het mij op de een of andere manier niet lukt on de auto gebruik te laten maken van mijn telefoon bundel. Maar als ik het goed begrijp is het enige wat daarvoor nodig is de telefoon bedraad aansluiten? Ik volg niet helemaal hoe dat dan werkt. Het lijkt mij dat dat alleen maar via de telefoon wifi hotspot kan.
Bij mij werkt dit gewoon per wifi.

Ik maak een hotspot op mijn telefoon, je audi kan daarmee verbindingen. En dan kan je zonder audi bundel naar YouTube kijken, of Disney+, etc..

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Dean Martin
  • Niet online
Maar als je telefoon draadloos is verbonden met carplay, kun je je telefoon niet als wifi hotspot gebruiken. Daarom moet je je telefoon bedraad aansluiten en vervolgens kun je deze als hotspot instellen. Via automatisering op de iPhone kun je regelen dat je een hotspot aanzet zodra er verbinding wordt gemaakt met het voertuig.

The best is yet to come

• Wasbeer2006
Dean Martin schreef op zondag 5 juli 2026 @ 07:47:
Maar als je telefoon draadloos is verbonden met carplay, kun je je telefoon niet als wifi hotspot gebruiken. Daarom moet je je telefoon bedraad aansluiten en vervolgens kun je deze als hotspot instellen. Via automatisering op de iPhone kun je regelen dat je een hotspot aanzet zodra er verbinding wordt gemaakt met het voertuig.
Dat vraag ik me dus af......

Ik gebruik AA draadloos er ik gebruik de databundel uit de auto nauwelijks. Ga het wel eens testen met YT van de week met mijn zoon

Met draadloos AA of CP gebruik je zowel BT als Wifi. Zou het dan niet gewoon over wifi gaan? Anders zou je zeggen inderdaad via de hotspot maar die grbuikt dan ook wifi vanuit je auto. Dus dan zou je telefoon dus een soort heen en terug verbonden zijn via wifi op een ander "kanaal" weet ik wat.

Hebben we geen IT'er hier die het even uit kan leggen :-)

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Maar als je telefoon draadloos is verbonden met carplay, kun je je telefoon niet als wifi hotspot gebruiken.
Dit werk bij mij anders prima: zowel draadloos CarPlay als hotspot via mijn iPhone tegelijk.

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:32
Hoe is de betrouwbaarheid inmiddels van zowel de oudere als nieuwere a6 en q6 auto's na de recente updates?

• Pimmr
Zo lijkt het inderdaad, heb nu de telefoon bedraad verbonden met AA en de auto verbonden met de telefoon hotspot. Zal eens in de gaten houden of de databundel van de auto niet meer aangesproken wordt.

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-07 21:01
robb. schreef op zondag 5 juli 2026 @ 15:43:
Hoe is de betrouwbaarheid inmiddels van zowel de oudere als nieuwere a6 en q6 auto's na de recente updates?
Voor de update naar 03.11 elke dag foutmeldingen. Sinds de update geen foutmeldingen meer gehad. Inmiddels een maandje de nieuwe software erop.

Audi A6 E-tron Avant S edition

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:32
Martijn77 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:36:
[...]

Voor de update naar 03.11 elke dag foutmeldingen. Sinds de update geen foutmeldingen meer gehad. Inmiddels een maandje de nieuwe software erop.
Klinkt hoopvol!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 09:01

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mocht het niet lukken om te verbinden met de hotspot, probeer dan Maximaliseer Compatibiliteit aan te zetten.

Hier ook een geupdate a6 SB en ben erg tevreden over de update.

- Geheugen meldigen zijn sterk afgenomen/verdwenen. Vandaag weer 250 km zonder melding
- Kofferklep nog steeds erg gevoelig (gaat snel weer terug omhoog als er een plastic tas tegen de klep aanzit), maar werkt nu goed, en trekt hem mooi in het slot als hij toch weer open gaat.
- Adaptive cruise control werkt niet ivm geopende deur, is ook niet meer voorgekomen.
- Ik heb het idee dat de actieve cruise control de auto beter in het midden houdt bij een dubbele doorgetrokken streep.
- Gratis paraplu voor het ongemak, altijd top!

Alleen de autosleutel op mn telefoon werkte niet echt (goed) meer, maar is inmiddels ook weer top na het herinstalleren van de sleutel.

Het nieuwe geluid bij inschakelen van achteruit of overschrijding snelheidslimiet is geen upgrade.

[ Voor 14% gewijzigd door AkroBatik op 06-07-2026 00:36 ]

.

• Dean Martin
  • Niet online
Brooky schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:19:
[...]

Dit werk bij mij anders prima: zowel draadloos CarPlay als hotspot via mijn iPhone tegelijk.
Zover ik weet is dat met een iPhone technisch onmogelijk. Hoe heb je dit gedaan kunnen krijgen?

The best is yet to come

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:24
Dean Martin schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:25:
[...]

Zover ik weet is dat met een iPhone technisch onmogelijk. Hoe heb je dit gedaan kunnen krijgen?
Bij mij werkt het ook prima, altijd CarPlay en de HotSpot aanstaan. Ik moet overigens wel bijna dagelijks de hotspot in de auto aanzetten (die staat dan ineens weer uitgeschakeld) voordat de hotspot ingeschakeld kan worden (via automatiseringen op de iPhone ingesteld).

Ik heb vandaag de update installatie naar 3.11 dus ik ben zeer benieuwd of de storingen dan verholpen zullen zijn!

• Dean Martin
  • Niet online
MaikDuif1981 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Bij mij werkt het ook prima, altijd CarPlay en de HotSpot aanstaan. Ik moet overigens wel bijna dagelijks de hotspot in de auto aanzetten (die staat dan ineens weer uitgeschakeld) voordat de hotspot ingeschakeld kan worden (via automatiseringen op de iPhone ingesteld).

Ik heb vandaag de update installatie naar 3.11 dus ik ben zeer benieuwd of de storingen dan verholpen zullen zijn!
Okay, bijzonder.
Ik dacht echt dat dit niet kon: https://discussions.apple.com/thread/255371398?sortBy=rank

The best is yet to come

• Wasbeer2006
[...]

Met AA kan dit ook niet. Het is gewoon technsich onmogelijk.

Wat wel kan is dat de data van je telefoon wordt gebruikt als deze gekoppeld is via AA en CP ook draadloos via datzelfde wifi signaal loop

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:48
Update naar KD2* staat gepland voor 16 juli... Fingers crossed 🤞

Ik ga op dat moment de aandachtspunten nog eens herhalen.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:30
Bij de één lijken de meldingen grotendeels te verdwijnen met KD2* / 03.11, bij mij zie ik ze af en toe nog steeds. Eerlijk - het aantal meldingen is sterk afgenomen, maar ze komen nog steeds voor bij mijn Q6 uit juli '25. De berijdershulpsystemen de afgelopen 4000km (met 3.11) denk ik een keer of 5 gezien. De achterklep heeft het nog één keer vervelend gedaan (die wilde pas sluiten na 3 x op de knop gedrukt te hebben) en wel 2 x een gare storing gehad. 1 storingsmelding ging over lane-assist niet beschikbaar, 1 storingsmelding ging over parkeerhulp niet beschikbaar. Beide midden op de snelweg, beide automatisch verdwenen na auto te hebben vergrendeld en ontgrendeld.

Dit is mijn eerste Audi en ben eigenlijk ook wel bang dat dit de laatste is. Weg doen is geen optie, daar pak ik alleen mijn eigen portomonee mee - maar zuur vind ik dit wel.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Brooky
  • Nu online
[...]

Niks bijzonders voor gedaan, connect met Audi via wifi en als die connectie gedaan is start de iPhone automatisch de hotspot. De Audi connect dan weer met die net gestarte hotspot.

• Brooky
  • Nu online
Ik zie op Reddit dat de eerste Q6 ‘26 modellen een OTA update krijgen:

https://www.reddit.com/r/AudiQ6/s/6I37fcemgz

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:17
AkroBatik schreef op maandag 6 juli 2026 @ 00:31:
Het nieuwe geluid bij inschakelen van achteruit of overschrijding snelheidslimiet is geen upgrade.
Dat ben ik met je eens. Het klinkt alsof een kind van 3 met het vuistje op een valse piano slaat.

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:13
Voorlopig na de update vorige week zeer tevreden! Uiteraard hout vasthouden!

De auto is nu echt een topper om eerlijk te zijn. Aankomende week een trip van 1100km gepland, ik ben benieuwd!

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:24
Ik heb gisteren ook de KD2* / 03.11 update laten uitvoeren. Tot nu toe valt mij vooral op dat de waarschuwingsgeluiden anders zijn (of dat positief is weet ik nog niet). Daarna nog wel de digitale sleutel opnieuw moeten instellen, maar dit is een fluitje van een cent.

Over een paar weken op vakantie naar Denemarken/Zweden, daarna kan ik pas met zekerheid vaststellen of de update zijn werk heeft gedaan 8)

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:38
Ervaringen met achteraf een dashcam inbouwen op een A6 etron? Zoja, iemand tips waar je dit goed en netjes kan laten uitvoeren?

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:06
Flying Blue schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:41:
Ervaringen met achteraf een dashcam inbouwen op een A6 etron? Zoja, iemand tips waar je dit goed en netjes kan laten uitvoeren?
Als je terugzoekt in dit topic zie je dat er wel wat mensen zijn die dit zelf hebben gedaan. Kan me niet herinneren dat mensen het hebben laten doen.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste