• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34
Voor zover ik weet is de nieuwwaarde wel van invloed op wat de eisen zijn. Dus de ene A6 is de andere niet, wat verzekering betreft.
edit:
Ik moest ook een peilzender laten installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Alamo op 17-08-2026 21:15 ]

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:14
Heel veel verzekeringen eisen een pijlzender bij iets van boven de 60k.

De LM eist ook een pijlzender voor aflevering bij mij

• djvdgalien
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:46
GewoonNico schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 19:19:
Ik heb uiteindelijk via Independer bij InShared een verzekering afgesloten (gewoon klasse 3). Geen extra gadgets en abonnementen nodig en ruim €100 goedkoper dan via Audi zelf. All risk + 3 jaar nieuwwaarde regeling mits elk jaar het alarm wordt gekeurd (anders nieuwwaarde -3%)
Ik heb inshared ook gezien, goede premie inderdaad. Maar ze keren niet uit bij diefstal als: “Als uw Auto niet het alarmsysteem had, dat wij met u hebben afgesproken. Of dit alarmsysteem niet was ingeschakeld.” Via de site kan ik niet achterhalen wat ze willen afspreken over het alarmsysteem.

Ik heb ondertussen OHRA ook gevonden als kandidaat. Ze eisen klasse 3 met hellingdetectie of gelijkwaardig. Achteraf ingebouwd of af fabriek. Nog niks gelezen over laten keuren van dit systeem.

Dan eerst maar eens een rondje bellen…

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:38
Alamo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:13:
Voor zover ik weet is de nieuwwaarde wel van invloed op wat de eisen zijn. Dus de ene A6 is de andere niet, wat verzekering betreft.
edit:
Ik moest ook een peilzender laten installeren.
Het belangrijkste is gewicht (omvang schade) en vermogen (risico op schade).

Vooral gewicht, want meer kilo's = meer schade bij een aanrijding aan beide partijen.

En natuurlijk de verwachtte reparatiekosten gebaseerd op de statistieken. Een Tesla vervangt een bumper (€4500) ander auto's kun je de bumper gewoon laten repareren voor een kwart van die kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door TinusH777 op 17-08-2026 22:38 ]

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste