Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:53
2 issues met de Q6
Ca 1.5 mnd in bezit.

1e issue
Zo’n beetje om de dag en nu laatste paar dagen diverse waarschuwingen,
Elke keer 2 of meer van de volgende
adaptive light
· grootlicht assistent
· lane assist
· verkeersteken herkenning
· adaptive rijassistent
· noodgeval assistent
· waarschuwing verlaten rijbaan
· active front assistent
· rijstrook wissel
· pro active bescherming inzittenden
Zeer irritant.
Gaan niet altijd weg wanneer auto op slot gezet wordt en later weer van slot/wegrijden
Al 2x gemeld bij dealer, morgen opnieuw gesprek daarover.
Meldingen zijn niet rood, maar zoveel is onacceptabel, dus zoek naar oplossing.
Mijn inziens wanneer melding komt werkt dat systeem niet naar behoren.

2e issue
De App.
Kan de rit gegevens niet meer raadplegen want krijg daar de melding
“ service niet meer beschikbaar omdat u niet over de benodigde rechten beschikt of omdat de werkplaatsmodus is geactiveerd”
Heel vreemd

Ideeen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:25
Heel irritant, maar ik zou (helaas) bijna zeggen; welkom bij de club. Die meldingen kreeg ik voorheen wel 5x tijdens elke rit (40km), met als gevolg dat elke andere melding genegeerd wordt (“zal ook wel foutief zijn”). Bleek bij een lekke band niet het geval… terug naar dealer, die hebben de camera opnieuw gekalibreerd ivm vervanging voorruit en zowaar lijkt dit - voor deze meldingen - wel te helpen. Nu grijpt het systeem nog steeds wel zo nu en dan in (“predictive control” wat niet werkt?), maar dat kan je gelukkig uitschakelen. Wellicht kan je de dealer zover krijgen dat ze de camera in het voorruit opnieuw kunnen kalibreren (al zullen ze daar niet blij mee zijn, is een dag werk).

De rittenregistratie is overigens iets in de servers van Audi. Ik kan er ook niet meer bij en anderen hebben het volgens mij ook al op dit forum gemeld. Die app is sowieso erg instabiel, ik heb (te) vaak dat hij de actuele status niet kan ophalen en zegt dat de auto open staat en niet oplaadt, terwijl hij echt op slot staat en aan het laden is.

Ik heb trouwens ook weer iets bijzonders, mijn rechterachterraam zakt steeds naar beneden. Niet altijd, maar op random momenten schuift ie een cm of 3 naar beneden, ook als de auto geparkeerd en op slot staat. Hebben andere dit ook?

[ Voor 15% gewijzigd door Happy Man 2013 op 16-09-2025 22:48 ]

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
MartindM schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:32:

1e issue
adaptive light
· grootlicht assistent
Ik heb dezelfde melding bij de A6. Vaak bij het wegrijden krijg je de hele rits aan meldingen, als ik doorrij heb ik enkele kilometers verder dat het (spontaan) is opgelost.

Ik blijf een spontaan (midden in de nacht) afgaand alarm houden. De auto is al 2x bij de dealer in Alkmaar geweest. De laatste keer gaf de dealer aan dat er een oplossing vanuit Audi was (Solving Technical Problems (TPI)) waarbij er een update was geïnstalleerd. Echter was het afgelopen nacht weer raak. Het versienummer van voor en na de laatste check bij de dealer zijn hetzelfde. Ik vraag me af of er überhaupt iets is gedaan.

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 15:22
Ter info, Audi A6 e-tron Sportback S-edition is besteld door dealer op 3 september en verwachte productiedatum was week 48 maar wordt nu week 43.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 13:44
Eind juli A6 e-tron quattro besteld, leverdatum sindsdien stabiel op medio december (bijna 5 maanden). Verschilt misschien sterk per uitvoering?

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:01
Hoe volgen jullie de productie / levertermijn op? Gewoon via de dealer?

• MartindM
MartindM schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:32:
2 issues met de Q6
Ca 1.5 mnd in bezit.

1e issue
adaptive light
· grootlicht assistent
· lane assist
· verkeersteken herkenning
· adaptive rijassistent
· noodgeval assistent
· waarschuwing verlaten rijbaan
· active front assistent
· rijstrook wissel
· pro active bescherming inzittenden
Zeer irritant.
Gaan niet altijd weg wanneer auto op slot gezet wordt en later weer van slot/wegrijden
Al 2x gemeld bij dealer, morgen opnieuw gesprek daarover.

2e issue
De App.
Kan de rit gegevens niet meer raadplegen want krijg daar de melding
“ service niet meer beschikbaar omdat u niet over de benodigde rechten beschikt of omdat de werkplaatsmodus is geactiveerd”
Heel vreemd

Ideeen ?
Update, vandaag met dealer contact gehad.
Storingen zou met de welbekende update die eraan zit te komen opgelost moeten zijn.
Waar ze overigens 2wk terug bericht van gekregen hebben dat die wat vertraagd was.
Afwachten wanneer die komt.
Is geen OTA update, auto moet dan naar de dealer.

Mbt ritgegevens was de vraag om te kijken of “privacy” uitstaat en daarmee niet alle gegevens gedeeld zouden worden.
Moet ik nog bekijken, maar vlgs mij heb ik na aankoop niets gewijzigd en eerder waren gegevens wel zichtbaar.
Anders wordt t langs de dealer en dan kijken ze maar.

Bedankt voor jullie meedenken/tips.
Duimen dat de update spoedig komt/zaken oplost.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik begin toch steeds meer richting de A6 sportback te neigen. S-line, 21", Tech Pro, MMI pro, en de andere losse opties exclusief pano dak kom ik rond de €80k uit, en volgens mij een nette uitvoering zo.

Enige is dat ik niet echt een mooie kleur zie. Zwart is erg donker icm de zwarte grill, daytona heb ik nu, en de rest, mehh.

The best is yet to come

• robinh
c.schryvers schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:31:
Hoe volgen jullie de productie / levertermijn op? Gewoon via de dealer?
Yes correct via de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:28
Dean Martin schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:25:
Ik begin toch steeds meer richting de A6 sportback te neigen. S-line, 21", Tech Pro, MMI pro, en de andere losse opties exclusief pano dak kom ik rond de €80k uit, en volgens mij een nette uitvoering zo.

Enige is dat ik niet echt een mooie kleur zie. Zwart is erg donker icm de zwarte grill, daytona heb ik nu, en de rest, mehh.
Ik ben erg gecharmeerd van de Malpelo kleur op mijn a6 sportback, afhankelijk hoe de zon/licht erop valt is het of turquoise/blauw/lichtblauw/donkerblauw.

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-10 23:29
sebassie1980 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:33:
Eind juli A6 e-tron quattro besteld, leverdatum sindsdien stabiel op medio december (bijna 5 maanden). Verschilt misschien sterk per uitvoering?
Hier eind juli een A6 Avant Edition met kleine accu besteld, gisteren mail dat ze zijn begonnen met productie. Voorlopige leverweek staat op week 47.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 16-10 16:50
Dean Martin schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:25:

Ik snap je helemaal. Zelf een avant besteld. Omdat ik moest passen en meten met lease budget ben ik voor S line gegaan + Tech Pro (must have), trekhaak en leer. Helaas kon 21" niet meer +45 euro in de lease......
Ik kom nu op 74, eigenlijk vrij weinig geld voor zo,n auto.

Kleur standaard gekozen magneet grijs, dat vond ik ook de mooiste voor de avant.

De sportback..... zwart vind ik ook echt te zwart op deze auto, neem dan minimaal de rode remklauwen en de diamant cut 21"

Voor een sportback zou ik echt een witte nemen (dan moet er eigenlijk wel; dat nutteloze pano dak in) en de 21" diamond cut. Mogelijk is blauw een optie die is ook goed. Ik zou een rondje dealers doen om de kleuren in het echt te zien.

Audi adverteert heel dom met de perfomance, die is 12K duurder, maar die grote accu heeft 98% gewoon niet nodig. En met de normale hebben ze echt een concurende auto.

MMI+ is mooi, heb je het budget gewoon doen, maar echt nodig is het niet. Standaard geluid is best goed en het B&O vind ik erg overpriced, het is goed, maar niet topklasse zoals B&W in een Volvo.

Tip pak altijd tech pro, daar wordt het een top auto van ipv een goede. Op de grens wordt ie met schroefveertjes best trickie omdat ie achter veel te hoog ligt.

• Dean Martin
  • Niet online
Wasbeer2006 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:03:
[...]

Ik snap je helemaal. Zelf een avant besteld. Omdat ik moest passen en meten met lease budget ben ik voor S line gegaan + Tech Pro (must have), trekhaak en leer. Helaas kon 21" niet meer +45 euro in de lease......
Ik kom nu op 74, eigenlijk vrij weinig geld voor zo,n auto.

Kleur standaard gekozen magneet grijs, dat vond ik ook de mooiste voor de avant.

De sportback..... zwart vind ik ook echt te zwart op deze auto, neem dan minimaal de rode remklauwen en de diamant cut 21"

Voor een sportback zou ik echt een witte nemen (dan moet er eigenlijk wel; dat nutteloze pano dak in) en de 21" diamond cut. Mogelijk is blauw een optie die is ook goed. Ik zou een rondje dealers doen om de kleuren in het echt te zien.

Audi adverteert heel dom met de perfomance, die is 12K duurder, maar die grote accu heeft 98% gewoon niet nodig. En met de normale hebben ze echt een concurende auto.

MMI+ is mooi, heb je het budget gewoon doen, maar echt nodig is het niet. Standaard geluid is best goed en het B&O vind ik erg overpriced, het is goed, maar niet topklasse zoals B&W in een Volvo.

Tip pak altijd tech pro, daar wordt het een top auto van ipv een goede. Op de grens wordt ie met schroefveertjes best trickie omdat ie achter veel te hoog ligt.
Tech pro is een must voor mij, door de luchtvering.
In de huidige e-tron is het standaard geluid echt heel matig, daarom lijkt me de MMI+ ook een must.

Enige nadeel is dat ik qua performance in lever tov nu. Geen quattro, minder snel.

Maar of me dat 12k extra waard is? Nah denk het niet.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Ja ik kom uit een V60 met 200pk en die is vlot, niet snel. De audi iets sneller. Mijn auto hart heeft het liefst een 600Pk V10 😉. Maargoed ik rijd 95% in NL en in het buitenland zit er bijna altijd een dakkoffer en een paar fietsen achterop, dus in de praktijk gebruik ik het zelden.

In mijn huidige auto kon ik toen helaas ook geen audio upgrade, dus ik ga al vooruit, maar het is net wat je gewned bent natuurlijk. Bij budget zou ik zeker de MMi+ nemen.

Voor je kleur, kijks een op YT daar komen ook alle kleuren voorbij. Ik vind de sportback in wit of zelf in beige echt heel mooi met de juiste velgen. Ik zou dan wel de rode remklauwen nemen. Maargoed dat is persoonlijk. Ik denk dat je in die confi ook echt een unieke auto hebt.

De pakketten zijn realtief goedkoop bij de etron. Ik was ook een A5 hybrid aan het configureren en die komt duurder uit met dezelfde opties en die heeft echt geen bagage ruimte.

Nu is de A6 ook niet groot in mijn V60 kan mijn mountainbike zonder wiel eraf, in de A6 lukt dat niet, nu komt dat vooral omdat de V60 achter composiet bladveren heeft en daardoor een brede bagageruimte. Toch best raar want de V60 is maar 476cm. Maargoed wil je een grote zeer pratische station heb je maar twee opties de passat en de superb, ook de V90 is niet zo pratische en groot achterin als deze twee.

Ik ben verre van een Audi fan, veel meer BMW, waarom dan niet de i5, 2 zaken, in de lease ging BMW gewoon mee, maar een gelijke uitvoering was voor de bijtelling 12K duurder, daarnaast en daar schrok ik best van.... De audi rijd en stuurt beter en de manier hoe deze EV rijd is echt een stap, hij rijd echt extreem goed echt on Audi, sorry voor de liefhebbers 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audia6etron
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-10 08:31
Ik hou mijn hart vast.. ik verwacht mijn A6 in de eerste week van november. De A6 E-tron Avant Advance 83kWh van mijn collega staat al 2 wkn bij de dealer, ze weten niet wat er mee aan de hand is. Carplay werkt niet, allerlei lampjes aan en uit. Geeft geen goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:31
Iemand een idee of je het sfeerpakket plus achteraf kunt bijkopen? Zoja, wat is de kost daarvan?
Ik dacht dat het altijd ingebouwd zat in de wagen, maar gewoon niet geactiveerd was?

Ik twijfel eraan om de spec van mijn wagen nog te veranderen en het Tech Pro te nemen ipv MMI+
Grootste reden van de MMI+ is de sfeerverlichting, geluid is een plus voor mij, maar ook geen noodzaak.

[ Voor 35% gewijzigd door Naafets88 op 19-09-2025 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Naafets88 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:36:
Iemand een idee of je het sfeerpakket plus achteraf kunt bijkopen? Zoja, wat is de kost daarvan?
Ik dacht dat het altijd ingebouwd zat in de wagen, maar gewoon niet geactiveerd was?

Ik twijfel eraan om de spec van mijn wagen nog te veranderen en het Tech Pro te nemen ipv MMI+
Grootste reden van de MMI+ is de sfeerverlichting, geluid is een plus voor mij, maar ook geen noodzaak.
Schrik niet, je kan dit achteraf via FOD in de MyAudi app kopen voor EUR 1.095. Het is (nog) niet mogelijk om hiervoor een maandelijks abonnement voor af te sluiten. Middels de Duitse Audi website zou het goedkoper zijn. Dan heb je de ledjes in kleur die gewoon zijn ingebouwd |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafets88
robinh schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:07:
[...]

Schrik niet, je kan dit achteraf via FOD in de MyAudi app kopen voor EUR 1.095. Het is (nog) niet mogelijk om hiervoor een maandelijks abonnement voor af te sluiten. Middels de Duitse Audi website zou het goedkoper zijn. Dan heb je de ledjes in kleur die gewoon zijn ingebouwd |:(
Thanks! Het word een moeilijke keuze, maar €1095 uit eigen zak voor wat 'lichtjes' vind ik ook teveel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Is de (geringe) bijbetaling voor de B&O hoofdsteunen het geld waard?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 14:44
MK_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

Combinatie van :+ Ik werk inderdaad aan de ontwikkeling, maar verder ook gewoon een auto fanaat, dus als je dan beide combineert... :p

[...]

Nogmaals geen probleem, maar voor de zekerheid:

***members only***

[...]

Ik snap je gevoel m.b.t de HMI. Qua kleurstelling, vormen etc is deze heel erg gemodelleerd naar het "oude" MIB3 systeem. Dat ondanks dat het echt een volledig, vanaf de grond opnieuw ontworpen systeem is. Daar zal dus verandering in komen (ik rijd al 9 maanden ondertussen met de vernieuwde HMI >:) ).
***members only***

M.b.t bepaalde designkeuzes qua menu's en waarschuwingen: helaas (of gelukkig?) niet mijn afdeling. Maar ik heb veel waarschuwingen genoeg voorbij zien komen (lang leve bench setups en prototypes)... Ze zijn lang niet altijd even duidelijk :p

M.b.t Antwerpen... Hebben we wel eens bezocht, maar al een tijdje geleden. Ring rijden we nog wel eens vaker. Maar met persoonlijk ~60.000-70.000 kilometer ervaring met het product, en gezamelijk met de rest van het team een kleine 200.000 kilometers, (naast ontelbare km's op test benches) durf ik wel te zeggen dat het geen slecht navigatieproduct is :p Ik heb ook in genoeg andere auto's gereden (andere OEM's, apps, etc)... En dit is echt wel een van de beste (naar mijn mening :p ). Maar, ik denk wel dat de volgende grote update veel nieuwe features gaan bieden waar jullie blij van worden :)
Veel dank voor deze inzichten: to be clear - jij rijdt dus in een Q6 met deze update. Ik heb zojuist video bekeken van de nieuwe Q3 HMI en dat ziet er echt prima uit. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat Audi deze update naar de Q6 shipped.

Heb jij de CarPlay Maps in de cockpit ook al kunnen ervaren? Zie hier: YouTube: Audi Q3 2026 Apple CarPlay Review

Heeft deze update ook een positieve effect op het aantal storingen en batterij management?

[ Voor 5% gewijzigd door Pepehv op 19-09-2025 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafets88
Pepehv schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:04:
[...]

Veel dank voor deze inzichten: to be clear - jij rijdt dus in een Q6 met deze update. Ik heb zojuist video bekeken van de nieuwe Q3 HMI en dat ziet er echt prima uit. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat Audi deze update naar de Q6 shipped.

Heb jij de CarPlay Maps in de cockpit ook al kunnen ervaren? Zie hier: YouTube: Audi Q3 2026 Apple CarPlay Review

Heeft deze update ook een positieve effect op het aantal storingen en batterij management?
Ik hoop dat de MMI er zo zal uitzien! Een pak beter in mijn ogen

• Dean Martin
  • Niet online
Proefrit gemaakt met een performance en luchtvering. Prima ervaring. Alleen ik ga geen performance bestellen wat dan kom ik rond de €95k uit en dat vind ik te gek. Ze hadden geen standaard staan helaas.

Nu offerte voor:
S edition sportback
Kunstleer grijs
Tech pro
MMI pro
Blackpack
Privacyglas
Winterpakket
Opbergpakket
20'' 5 spaaks
Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 20-09-2025 16:31 ]

The best is yet to come

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:58
Vraagje...
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van de gekende flitslocaties en trajectcontroles in de Audi navigatie op de A6 of Q6 e-tron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunted
  • Laatst online: 06:46
Na lang mee gelezen te hebben ook een account aangemaakt. In Juni A6 e-tron S edition
e-tron performance 21 inch besteld die met paar weken geleverd moet worden. Heb voor de sportstoelen plus gekozen (volledig leer met ruitpatroon en ventilatie). Ben benieuwd naar iemand zijn ervaring, want ik zie ze weinig. Gekozen vanwege de hoeveelheid alcantara die er bij komt in de rest van het interieur. Ook gekozen voor Carbon look decoratielijsten.

Overigens voor de mensen die zich ook storen aan de zwarte pianolak. Voor de q4 mijn huidige auto, is er een prima mat wrap setje die de glans er af haalt. Hoop dat die er ook voor de A6 er komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 18:07
Hunted schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:31:
Na lang mee gelezen te hebben ook een account aangemaakt. In Juni A6 e-tron S edition
e-tron performance 21 inch besteld die met paar weken geleverd moet worden. Heb voor de sportstoelen plus gekozen (volledig leer met ruitpatroon en ventilatie). Ben benieuwd naar iemand zijn ervaring, want ik zie ze weinig. Gekozen vanwege de hoeveelheid alcantara die er bij komt in de rest van het interieur. Ook gekozen voor Carbon look decoratielijsten.

Overigens voor de mensen die zich ook storen aan de zwarte pianolak. Voor de q4 mijn huidige auto, is er een prima mat wrap setje die de glans er af haalt. Hoop dat die er ook voor de A6 er komt.
Heel blij met die stoelen, heb ze zelf gekozen vanwege de ventilatie (en ze zijn heel mooi natuurlijk. Alcantara elders inderdaad ook een plus). Die ventilatie is zeker prettig maar had nog wel standje harder mogen kunnen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Dean Martin schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:24:
Proefrit gemaakt met een performance en luchtvering. Prima ervaring. Alleen ik ga geen performance bestellen wat dan kom ik rond de €95k uit en dat vind ik te gek. Ze hadden geen standaard staan helaas.

Nu offerte voor:
S edition sportback
Kunstleer grijs
Tech pro
MMI pro
Blackpack
Privacyglas
Winterpakket
Opbergpakket
20'' 5 spaaks
Zwart
Heel mooi toch zo. Zwart is voor de sportback ook een goede kleur!
Had het laatst nog met mijn zoon over. Ik zou eerder 12K aan opties besteden dan aan de performance.
Tenzij je echt heel vaak meer dan 400km per dag rijd of sneller in het buitenland.

Ze doen het commercieel niet echt handig bij Audi, bijna nergens kan je ook in een normale versie rijden en wat er dan wel staat is veelal zonder Tech pro, maar met MMI+, terwijl Tech pro eigenlijk de belangrijkste optie is als je wat meer geld te besteden hebt. De mijne is bv "Maar" 75K dat valt in deze klasse met alle opties die ik heb erg mee een A5 hybrid kwam op 82K met dezelfde opties. Een I5 op 88K

Enige wat ik een beetje jammer vind had graag de 21" wielen gehad, kosten niet veel maar de LM plust even 45 euro per maand in het bandencijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou afgelopen vrijdag mijn A6 etron sportsback gehad. Zwart met standaard wielen. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind hem niet zo mooi ;) Eerder een A5 gehad en dat vond ik wel echt een mooi ding.

Ik kwam vanuit een tesla m3 en dan is het toch wel weer wennen met allemaal knopjes weer. Heb je ook nog iets positiefs? Ja hij rijdt wel echt geweldig!

2 laadpoorten is ook wel handig alleen maak ze dan meteen allebei AC en DC...of is dat een optie?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Pepehv schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:04:
[...]

Ik kan verder niet al te veel vrij geven want NDA's etc :+ Maar wij focussen ons op de infotainment module, "storingen en batterij management" zijn van een andere module.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Verder moet ik zeggen dat ik nog niet echt storingen aan de productiekant van onze Q6 en A6 heb gemerkt :P
Dinictus208 schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:30:
Nou afgelopen vrijdag mijn A6 etron sportsback gehad. Zwart met standaard wielen. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind hem niet zo mooi ;) Eerder een A5 gehad en dat vond ik wel echt een mooi ding.

Ik kwam vanuit een tesla m3 en dan is het toch wel weer wennen met allemaal knopjes weer. Heb je ook nog iets positiefs? Ja hij rijdt wel echt geweldig!

2 laadpoorten is ook wel handig alleen maak ze dan meteen allebei AC en DC...of is dat een optie?
DC blijft beperkt aan 1 kant (bestuurderszijde)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:13
Kerstmis komt schijnbaar vroeg dit jaar bij Audi. Dit weekend op pad geweest, weekendje weg. S’ ochtends de auto gestart en de gehele kerstverlichting ging aan. Geen enkel systeem werkte nog en kon vervolgens 150km terugrijden met ongeveer alle systemen uitgeschakeld. Alles wat met rijhulp systemen te maken had werkte sowieso niet meer, maar ook zaken als radio, CarPlay en Spotify werkten niet meer. Diverse keren de auto aan de kant gezet en gesloten en geopend, ook de aan en uit knop vastgehouden en het complete MMI systeem gereset. Niets maar dan ook niets hielp. Uiteindelijk de SOS knop ingedrukt om te kijken of dat nog wel werkte, na enkele ogenblikken iemand aan de lijn en die gaf de tip de knop naast de SOS in te drukken. Dat werkte helaas ook niet. Nou kon ik me herinneren dat er in het systeem ook een online pech optie inzat maar die was ook verdwenen (hoe dan??). De rit dan maar vervolgen. Bij thuiskomst de auto afgesloten en na 3 kwartier nog eens gekeken, alle meldingen weg en de online pech was ook weer aanwezig. Man man man wat haat ik nieuwe auto’s met al die half afgemaakte zooi aan boord. Maakt ook niet uit of je nou een BMW, Audi, Mercedes of een of andere Chinese auto rijdt, ze hebben de boel allemaal niet op orde. Ik hoop niet dat Audi de A6 e-tron al uit ontwikkeld heeft en dat we straks allemaal met een half afgemaakte auto zitten. Kan iemand aangeven of er een update komt om dit allemaal aan te pakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Er wordt nog verder ontwikkeld aan het platform, de software etc.

Het duurt trouwens even voordat de auto volledig in een S2R gaat, zoals het mooi heeft (suspend-to-RAM). Na het op slot doen van de auto, blijft vrijwel alles nog enkele minuten actief. De auto aan de kant zetten, op slot en direct weer open zal dus geen effect hebben. Het duurt 3-5 minuten voordat de auto volledig in slaap is.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:13
MK_ schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:46:
Er wordt nog verder ontwikkeld aan het platform, de software etc.

Het duurt trouwens even voordat de auto volledig in een S2R gaat, zoals het mooi heeft (suspend-to-RAM). Na het op slot doen van de auto, blijft vrijwel alles nog enkele minuten actief. De auto aan de kant zetten, op slot en direct weer open zal dus geen effect hebben. Het duurt 3-5 minuten voordat de auto volledig in slaap is.
Vraag blijft natuurlijk wat de oorzaak is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Wasbeer2006 schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:03:
[...]

Heel mooi toch zo. Zwart is voor de sportback ook een goede kleur!
Had het laatst nog met mijn zoon over. Ik zou eerder 12K aan opties besteden dan aan de performance.
Tenzij je echt heel vaak meer dan 400km per dag rijd of sneller in het buitenland.

Ze doen het commercieel niet echt handig bij Audi, bijna nergens kan je ook in een normale versie rijden en wat er dan wel staat is veelal zonder Tech pro, maar met MMI+, terwijl Tech pro eigenlijk de belangrijkste optie is als je wat meer geld te besteden hebt. De mijne is bv "Maar" 75K dat valt in deze klasse met alle opties die ik heb erg mee een A5 hybrid kwam op 82K met dezelfde opties. Een I5 op 88K

Enige wat ik een beetje jammer vind had graag de 21" wielen gehad, kosten niet veel maar de LM plust even 45 euro per maand in het bandencijfer.
Hier was het een performance met Tech Pro maar zonder MMI Pro.
De 21 inch zijn qua leesbedrag inderdaad duur.

Ik twijfel nu nog over het beige interieur of die met alcantara/dynamica. Vind dat laatste wel mooier, maar dan is het wel een erg donker geheel.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:44
Dean Martin schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:38:
[...]

Hier was het een performance met Tech Pro maar zonder MMI Pro.
De 21 inch zijn qua leesbedrag inderdaad duur.

Ik twijfel nu nog over het beige interieur of die met alcantara/dynamica. Vind dat laatste wel mooier, maar dan is het wel een erg donker geheel.
Met de ambiance verlichting toch sjiek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-10 00:48
Is het zo dat de A6 geen automatische ruitenwissers heeft? Wel een automatische stand, en je kunt ook de gevoeligheid instellen, maar automatische selectie van het juiste interval lijkt niet te werken. En hij gaat in de auto stand ook niet uit. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderooij
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 18:17
Net contact gehad met de dealer, mijn auto wordt nu geproduceerd en zoals het er nu uit ziet kan ik hem in week 44 in ontvangst nemen, valt me zeker niet tegen.
(Sportback S-edition, besteld op 25/7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:02:
[...]

Ja wellicht wel, eens even goed nadenken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
metalpro2021 schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:51:
Is het zo dat de A6 geen automatische ruitenwissers heeft? Wel een automatische stand, en je kunt ook de gevoeligheid instellen, maar automatische selectie van het juiste interval lijkt niet te werken. En hij gaat in de auto stand ook niet uit. Klopt dat?
Mijn e-tron start bijna nooit vanzelf met wissen, ook niet wanneer deze op automatisch staat.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Dean Martin schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:08:
[...]

Mijn e-tron start bijna nooit vanzelf met wissen, ook niet wanneer deze op automatisch staat.
Dat is gek, ik zit juist nooit aan die pook :?
Eerste keer wissen duurt wel even, hij moet mooie druppels zien en dan gaat hij. Die eerste keer is een soort wake-up en daarna heeft hij de smaak de hele rit te pakken van langzame miezer tot enorme plens buien en weer miezer, ik zit er echt nooit aan.

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 22-09-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
Het is inderdaad wel eventjes wachten voor hij begint met wissen, zeker bij motregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:49:
[...]

Dat is gek, ik zit juist nooit aan die pook :?
Eerste keer wissen duurt wel even, hij moet mooie druppels zien en dan gaat hij. Die eerste keer is een soort wake-up en daarna heeft hij de smaak de hele rit te pakken van langzame miezer tot enorme plens buien en weer miezer, ik zit er echt nooit aan.
Dat wachten duurt mij te lang. Ik ben de oprit af en de straat uit voordat hij zelf start.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
[...]

Zonder de MMI pro heb je de sfeerverlichting pro toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-10 00:48
Dean Martin schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:13:
[...]

Dat wachten duurt mij te lang. Ik ben de oprit af en de straat uit voordat hij zelf start.
Of is dat een MMI pro feature? Ik wilde een smiley erachter zetten, maar ik vrees dat dit een serieuze vraag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Automatische wissers zijn standaard op alle PPE auto's, en er zijn geen verschillende configuraties/werkingen.

Hij doet het niet direct nadat ze auto gestart wordt i.v.m vastgevroren ruitenwissers, dat dan weer wel.

Volgens mij is dat al 10-15 jaar een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
Hebben jullie de accu spaarstand aan staan, en wat is jullie ervaring daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48
Heeft iemand een A6/Q6 in Duitsland gekocht? Vooral de optie om de garantie met 3 jaar / 100.000km a €1500 te verlengen spreekt mij aan. Vinden jullie de 2 jaar fabrieksgarantie voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10 19:21
GewoonNico schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 06:00:
Heeft iemand een A6/Q6 in Duitsland gekocht? Vooral de optie om de garantie met 3 jaar / 100.000km a €1500 te verlengen spreekt mij aan. Vinden jullie de 2 jaar fabrieksgarantie voldoende?
Mijn auto wordt vandaag op de trailer naar Nederland gezet, dus veel ervaring heb ik niet, maar bij mij was die verlengde garantie geen optie maar 'gewoon' inbegrepen. Ik vind 2 jaar fabrieksgarantie wel een beetje karig. Bovendien importeer ik een auto van een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 15:48
Deze week heb ik een Q6 e-tron S Edition Performance geconfigureerd.

Ik heb voor de volgende opties gekozen:
- Remklauwen rood
- Velgen Audi Sport, 5-Y-spaak-dynamiek, zwart metallic, glansgedraaid 21inch
- Zonneschermen zijruiten achter
- Interieur S met sportstoelen, leder/kunstleder-combinatie zwart
- Zijruiten voor van akoestisch glas
- Bumpers volledig in carroseriekleur
- Privacy glas

Alleen ben ik nog niet helemaal uit over de kleur. Ik twijfel tussen Manhattan Grijs, Mythoszwart en misschien zelfs nog Plasmablauw. Zwart spreekt voor zich, maar de andere 2 kleuren ga ik deze week eerst nog in het echt bekijken op een Q6 die ergens op voorraad staat.

Mocht iemand al een Q6 geleverd hebben gekregen in die kleur grijs of blauw, ben ik benieuwd naar de foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Naafets88 schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:20:
[...]

Zonder de MMI pro heb je de sfeerverlichting pro toch niet?
Nee, maar die pak ik er wel bij ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-En4Cer- schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:08:

- Remklauwen rood
- Privacy glas

Alleen ben ik nog niet helemaal uit over de kleur. Ik twijfel tussen Manhattan Grijs, Mythoszwart en misschien zelfs nog Plasmablauw. Zwart spreekt voor zich, maar de andere 2 kleuren ga ik deze week eerst nog in het echt bekijken op een Q6 die ergens op voorraad staat.

Mocht iemand al een Q6 geleverd hebben gekregen in die kleur grijs of blauw, ben ik benieuwd naar de foto's!
Ik heb een e-tron in Manhattan. Ik vind het het persoonlijk echter geen mooie kleur. Ik vind het te paars achtig. Was toen echter een voorraad model dat ik moest kiezen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Dean Martin schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:13:
[...]

Ik heb een e-tron in Manhattan. Ik vind het het persoonlijk echter geen mooie kleur. Ik vind het te paars achtig. Was toen echter een voorraad model dat ik moest kiezen.
Bedankt voor je reactie. Ik vind het op foto's en filmpjes ook erg lastig te zien, de kleur komt elke keer weer anders op mij over. Daarom toch maar even in het echt bekijken en dan ook op een Q6 want per auto kan het ook nog weer verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-En4Cer- schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik vind het op foto's en filmpjes ook erg lastig te zien, de kleur komt elke keer weer anders op mij over. Daarom toch maar even in het echt bekijken en dan ook op een Q6 want per auto kan het ook nog weer verschillen.
Eens, en als ik de kleur an sich op een staal zie, vind ik hem niet verkeerd. Echter op de e-tron vind ik hem niet mooi.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Dean Martin schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:34:
[...]

Eens, en als ik de kleur an sich op een staal zie, vind ik hem niet verkeerd. Echter op de e-tron vind ik hem niet mooi.
Geen mogelijkheid om te bellen naar de dichtstbijzijnde garages?
Hier bij mij in de buurt hadden ze er 2 staan toen ik gaan testen ben in Manhattan grijs (Begin juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Naafets88 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:58:
[...]

Geen mogelijkheid om te bellen naar de dichtstbijzijnde garages?
Hier bij mij in de buurt hadden ze er 2 staan toen ik gaan testen ben in Manhattan grijs (Begin juli)
Je quote de verkeerde ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Whoops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasbeer2006
cderooij schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:58:
Net contact gehad met de dealer, mijn auto wordt nu geproduceerd en zoals het er nu uit ziet kan ik hem in week 44 in ontvangst nemen, valt me zeker niet tegen.
(Sportback S-edition, besteld op 25/7)
Ik ook ergens in de week van 27 juli besteld en eind oktober of begin november levering.
Half oktober gaat ie de fabriek uit
Die extreme levertijden zijn wel weg. Ze verkopen momenteel niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Dean Martin schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:34:
[...]

Ik heb ook heel lang over de kleur getwijfeld. Maar dat werd makkelijker toen ik moest kiezen.
Leer of een kleur, dan maar magneet grijs en misschien nadat ik er een aantal heb gezien wel de mooiste voor de avant.

Daytona is ook mooi, maar alleen met de 21" wielen met de 20 5spaaks vind ik die minder.

En het hangt af van de uitvoering een sportback zou ik in wit of zwart nemen. Ik vind de andere kleuren daarop niet mooi. Op de avant kan meer, persoonlijk vind ik mepal blauw echt een verschrikkelijke kleur, maarja dat is persoonlijk. Siam beige vind ik dan wel weer aardig.

Ps.
Heb al geinformeerd bij 2 vagcom specialisten, maar ze kunnen (nog) niets met de A6 en Q6 etron. Ik dacht laat de motor op perfance zetten als dat kan, er is maar 1 type elextro motor.

Let ook echt op een trekhaak gaat niet achteraf!!!!!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Wasbeer2006 op 23-09-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:42
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:09:
[...]

Let ook echt op een trekhaak gaat niet achteraf!!!!!!!
Op mijn Q6 is 2 weken geleden de orginele trekhaak gemonteerd .

• robinh
pvdveen1 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:27:
[...]

Op mijn Q6 is 2 weken geleden de orginele trekhaak gemonteerd .
Origineel af-fabriek kost deze 1330 Euro, mag ik vragen wat jij hebt betaalt dan?

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:05
Ik kreeg twee maanden geleden te horen dat dit niet achteraf kan ivm ontbrekende software en dat er nog geen zicht op een datum was wanneer dit zou kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-10 09:32
Hoe doen jullie het als de je auto met de hand wast?

Met de sleutel in je broekzak is het echt ellende:
Karcher op de voorklep -> klep gaat open
Karcher op de deur -> auto ontgrendelt
Karcher op de achterklep -> Achterklep gaat open

Als je de sleutel binnen laat (of in ieder geval buiten bereik) dan gaat je alarm af zodra je de deurhendel raakt.
Oftewel, geen van beide opties zijn fijn.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:54

MLLL

Palm Treo 650

T7D_Sneezy schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:28:

Karcher op de deur -> auto ontgrendelt

Als je de sleutel binnen laat (of in ieder geval buiten bereik) dan gaat je alarm af zodra je de deurhendel raakt.
Sleutel in de auto leggen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvdveen1
robinh schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:54:
[...]

Origineel af-fabriek kost deze 1330 Euro, mag ik vragen wat jij hebt betaalt dan?
Hij staat voor 1999,00 op de offerte.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
pvdveen1 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:54:
Sodemieter. Dat moet wel een gouden trekhaak zijn dan.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:10
Andrehj schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:57:
[...]

Sodemieter. Dat moet wel een gouden trekhaak zijn dan.
Was dat maar waar, koop ik ze allemaal op gezien de goudprijs 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Toch maar besteld met het zwarte 'alcantara' interieur. Voor mij gaf de middenarmsteun/deurvakken/rand dashboard de doorslag. Vind de standaard stof niet zo mooi, alcantara beter.

The best is yet to come

• Wasbeer2006
pvdveen1 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:54:
[...]

Waarom zou je dat doen dan?

Bij Hoogenboom kregen ze het drie weken terug nog niet voor elkaar voor twee Q6
Misschien nu wel.

• Wasbeer2006
T7D_Sneezy schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:28:

Karcher op de deur -> auto ontgrendelen

Bij mijn huidige auto doe ik hem open, dan een deur open en dicht (anders gaat ie weer op slot) en dan de sleutel binnen leggen, dat gaat prima, maar dus niet met deze auto begrijp ik

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:54

MLLL

Palm Treo 650

Wasbeer2006 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:57:
[...]

Waarom zou je dat doen dan?

Bij Hoogenboom kregen ze het drie weken terug nog niet voor elkaar voor twee Q6
Misschien nu wel.
Zekering nr 19 eruit trekken kan misschien ook helpen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48
Vandaag een Q6 e-tron Sportback S Edition Performance besteld in Duitsland. Vooral de 5 jaar fabrieksgarantie tot 100.000km (meerprijs) gaf voor mij de doorslag, daarnaast een flinke korting gekregen tov de NL prijs, de dealer deed graag zaken. Levertijd november incl EU kentekenplaat+ verzekering om binnen 30 dagen mijn zaken te regelen mbt import.

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:58
fwinters schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:23:
Vraagje...
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van de gekende flitslocaties en trajectcontroles in de Audi navigatie op de A6 of Q6 e-tron?
Niemand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KoalaBear
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10 19:29
KoalaBear schreef op donderdag 4 september 2025 @ 06:15:
Ik lees al even mee, ik kom uit een Tesla Model Y Performance en heb een S6 Avant gekocht. Ik zal mijn ervaringen hier ook gaan delen. De auto is vol optie, behalve de kleur, die is uni zwart.

Ik moet voor de verzekering nog een klasse 5 alarm, iemand hiermee ervaring?
En is er al een goede locatie gevonden voor geschakelde 12v?
Review Audi S6 e-tron Avant (na 2000 km)

12V
De geschakelde 12V heb ik afgetakt van de aansluiting in de kofferbak (sigarettenaansteker). Handig punt, werkt prima.

Rijervaring
Nu zo’n 2000 km gereden en ik moet zeggen: heerlijke reisauto.
Op de Autobahn (248 km/u) blijft de wagen stabiel en relatief stil, echt vertrouwenwekkend. De luchtvering is precies wat je wilt: strak en responsief als het nodig is, maar comfortabel tijdens cruisen.

Minpuntje: tussen ~95 en 110 km/u voelt het alsof je in een te zware versnelling rijdt → een soort trilling. Niet fijn, en de dealer kan pas over een maand tijd maken om mee te rijden. Dat geeft wel wat zorgen.

Laden (800V vs 400V)
De laadcurve is echt indrukwekkend:
33% → 70% (36 kWh): 13 min
14% → 59% (44 kWh): 11 min

Op 400V laden geprobeerd, maar dat is alleen interessant als je geen haast hebt. Duurt echt veel langer (135 kWh) en voelt meer als “noodoplossing”.

Qua prijs: laadtarieven liggen grofweg dubbel zo hoog als Tesla Superchargers (voor Tesla-rijders). Met de juiste laadabonnementen kun je dat nog wel wat drukken, maar goedkoop is het niet.

Alarmsysteem
Het alarm heeft wat kuren. Kreeg steeds meldingen van “achtergebleven kinderen” terwijl er niemand in zat → uiteindelijk uitgezet.
Eén keer zelfs een vals alarm thuis, waarbij het echt stond te loeien.

Geen idee waar de sensoren zitten of hoe gevoelig ze afgesteld zijn. Misschien herkenbaar voor anderen?

Interieur & infotainment
Qua afwerking en uitstraling wint Audi het van Tesla. Echt Leer, dashboard, alles voelt gewoon chiquer. Maar eerlijk is eerlijk: er zitten ook nadelen aan. Af en toe kraakt of resoneert er iets, iets wat ik bij mijn Model Y uit 2022 niet had.

Het MMI-systeem is waarschijnlijk het beste wat Audi ooit gemaakt heeft:
Navigatie is actueel en filemeldingen zijn accuraat.
Head-up display is fantastisch, super duidelijk.

Maar… de software mist finesse:
Menu’s soms lastig te vinden.
Tidal logt elke keer uit.
YouTube/Spotify werken matig.

Passagiersdisplay werkt alleen met voldoende gewicht op de stoel → mijn zoon van 20 kg wordt niet gedetecteerd, dus die kan het scherm niet bedienen (tot z’n grote frustratie 😅). Heb verteld dat hij meer moet eten.

De "Autopilot" van Audi is leuk voor de snelweg, niet meer dan dat. Lokale wegen is het waardeloos. Ook hier wint de Tesla basis Autopilot met gemak.

Hier merk je dat Tesla veel verder is qua software, user interface, app. Kleine dingen zoals automatisch vergrendelen + ramen dicht bij weglopen, stabiele apps en een gebruiksvriendelijke telefoonapp zouden bij Audi echt een verschil maken.

Algemeen
De S6 trekt veel bekijks, want de meeste mensen kennen ‘m nog niet. Dat geeft een beetje het gevoel van “exclusiviteit”, zoals ik met de Model S in 2018 ook had.

Als autoliefhebber word ik hier blij van: de Audi voelt speciaal, krachtig en luxe. Maar… wil je gewoon een auto die altijd doet wat je verwacht, zonder gezeik of verrassingen, dan zou ik Tesla nog steeds aanbevelen.

Pluspunten
  • Heerlijke reisauto, comfortabel én sportief
  • Indrukwekkende laadcurve met 800V
  • Premium interieur, leer en afwerking top
  • Navigatie + head-up display echt goed
  • Trekt veel bekijks, onderscheidend
Minpunten
  • Trillingen tussen 95–110 km/u (dealer moet nog kijken)
  • Infotainment apps instabiel (Tidal, Spotify, YouTube)
  • Alarmsysteem geeft valse meldingen
  • Interieur kraakt/resoneert soms
  • Laden duurder dan bij Tesla Superchargers
Al met al: blij met de auto, maar Audi moet qua software en foutjes echt stappen zetten. Voor de liefhebber is dit een genot, voor de “ik wil geen gezeik”-rijder blijft Tesla de veiligere keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door KoalaBear op 25-09-2025 14:16 ]

• GeeMoney
@KoalaBear ik zou voor je apps gewoon CarPlay/Android Auto gebruiken i.p.v. de native apps. Dat is juist het mooie extraatje. Je bent niet gebonden aan de interne apps.
Navigeren doe ik wel met de ingebouwde navigatie zodat ook je Heads up daarmee blijft werken.

Wat betreft die trilling is gek, daar komen ze vast wel uit en heb ik ook nog niet eerder gelezen hier, wellicht een sporadische kwaal?

Laden duurder inderdaad maar je kan inderdaad ook de nodige abonnementen afsluiten of zelfs je oude Tesla account gebruiken en gewoon bij een SuC van Tesla gaan laden.

Wat betreft Autopilot en geen gezeik, ik heb 2x Tesla geprobeerd en het is helemaal niet mijn wagen. Niet qua software maar ook niet qua materialen en design en van dat gezeik met (TA)CC werd ik al helemaal gek. Zo zie je maar dat het erg persoonsgebonden is :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -En4Cer-
-En4Cer- schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:08:

- Remklauwen rood
- Privacy glas

Vandaag de handtekening gezet! Bovenstaande configuratie is het geworden in de kleur Manhattan Grijs. Ik heb uiteindelijk ook nog voor Tech Pro gekozen ivm luchtvering.

Vanwege de nieuwe bijtellingregels in 2026, wil ik de auto dit jaar nog hebben. Gelukkig hadden ze nog een aantal auto's in bestelling staan bij de fabriek (eigen voorraad) waarvan ze alle opties nog konden doorvoeren. Hierdoor kunnen ze levering dit jaar garanderen :*)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5xzwb6qQxz2G64Xh0gxTn9nDjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yu11VF6xzr5hWnTx579yfyLU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door -En4Cer- op 25-09-2025 16:48 ]

• pvdveen1
@KoalaBear ik sluit me helemaal aan met je bevindingen. Geweldig comfortabel rijdende auto met goede uitstraling maar technisch heeft Audi nog een hoop te verbeteren om op het niveau van Tesla te komen.
Ik heb nog de volgende punten :
- Het Bang and olufson geluidsysteem is zeer slecht gekalibreerd als je het volume wat harder zet. Heb al een hoop geprobeerd met de instellingen en zelfs de trail opties voor geluidsverbetering geactiveerd (hoezo moet je nog een abonnement nemen als je het premium audio systeem hebt aangeschaft??) maar het geluid blijft zeer schel en rommelig op een hoog volume. Als je hierop googled kom je deze klacht meer tegen. Het geluid is echt een heel stuk minder dan in mijn Model Y.
- Waarom de B stand niet als standaard kunnen instellen? Het one pedal drive is in de Tesla nog iets beter maar het begint te wennen. De D stand met de schakel flippers is een vaag systeem die regelmatig verrast omdat het weer wordt uitgeschakeld als je gas geeft.
- Spraakbesturing... Maar uitgezet. Wachten op de grote update en dan maar weer eens proberen.
- Te vaak een melding dat een veiligheidssysteem tijdelijk niet beschikbaar is.
- " Autopilot" van Audi rijdt een stuk minder strak en is op binnenwegen niet bruikbaar. Baanwisselen hebben ze wel mooi opgelost. En het HUD ziet er geweldig uit.
- Online verbinding is een drama. Data abonnement van 3 Gb was na 1 lange rit verbruikt en dan kan je voor heel veel geld een aantal Gb's bijkopen. Als je de telefoon gebruikt voor de internetverbinding dan werkt Carplay niet meer draadloos. Er zou in een Audi gewoon een onbeperkt data abonnement moeten zitten zodat je geen gedoe hebt met het koppelen van je telefoon en de apps kan gebruiken.
- Carplay en MMI blijft een beetje behelpen als je een Tesla gewend bent.
- Zicht op het scherm wordt gedeeltelijk geblokkeerd door het stuur bij een voor mij lekkere zit positie.

Wat mankeert er nog aan de auto
- De telefoon draadloos als sleutel gebruiken werkt niet. Waarschijnlijk module defect
- Deurslot bestuurder blokkeert regelmatig en geeft dan storingsmelding
- Rammel rechtsvoor in het dashboard en rechtsachter

Maar er zijn ook een hele hoop positieve punten, dus ben er toch heel blij mee. Hopen dat de update die is aangekondigd meeste "problemen" gaan oplossen.

-

• JTHZZ
pvdveen1 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:04:
- Waarom de B stand niet als standaard kunnen instellen? Het one pedal drive is in de Tesla nog iets beter maar het begint te wennen.
Die snap ik niet. Tesla heeft zo’n beetje de
slechtste OPD die er is. Dat komt omdat ze geen blended braking kunnen, dus als het koud is of je accu zit te vol, dan wordt er niet geregenereerd en remt de auto niet bij pedaal loslaten. Bij Audi (en veel andere merken) worden dan de remschijven gebruikt en werkt het altijd voorspelbaar.
- " Autopilot" van Audi rijdt een stuk minder strak en is op binnenwegen niet bruikbaar. Baanwisselen hebben ze wel mooi opgelost. En het HUD ziet er geweldig uit.
Vond ik bij tesla een grote deceptie. Als het werkt is het prima, maar te vaak reageert hij op verkeerde dingen, qua snelheid of afremmen als er niets is. En het telkens opnieuw aanzetten als je van baan wisselt? Hoezo?
- Online verbinding is een drama. Data abonnement van 3 Gb was na 1 lange rit verbruikt en dan kan je voor heel veel geld een aantal Gb's bijkopen. Als je de telefoon gebruikt voor de internetverbinding dan werkt Carplay niet meer draadloos. Er zou in een Audi gewoon een onbeperkt data abonnement moeten zitten zodat je geen gedoe hebt met het koppelen van je telefoon en de apps kan gebruiken.
Hoe krijg je die bundel in 1 rit leeg ??
- Carplay en MMI blijft een beetje behelpen als je een Tesla gewend bent.
Dat is persoonlijk. Met CarPlay heb je veel meer app opties dan de beperkte keuze in een tesla, hoe goed die ook werken. Niet iedereen zit op Spotify en Google Maps.
Maar er zijn ook een hele hoop positieve punten, dus ben er toch heel blij mee. Hopen dat de update die is aangekondigd meeste "problemen" gaan oplossen.
Had je eigenlijk een proefrit gemaakt voor je je keuze had gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvdveen1
JTHZZ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:38:
[...]

slechtste OPD die er is. Dat komt omdat ze geen blended braking kunnen, dus als het koud is of je accu zit te vol, dan wordt er niet geregenereerd en remt de auto niet bij pedaal loslaten. Bij Audi (en veel andere merken) worden dan de remschijven gebruikt en werkt het altijd voorspelbaar.
OPD bij Tesla werkt inderdaad niet als de accu 100% is of heel koud. Maar na 3-5 km rijden is dat weer voorbij. Verder is het systeem van Tesla net wat verfijnder als bij Audi. Beter doseerbaar, kan iets harder afremmen voordat je zelf op de rem moet trappen. En bij Audi heb je geen OPD op de achteruit.
[...]
Vond ik bij tesla een grote deceptie. Als het werkt is het prima, maar te vaak reageert hij op verkeerde dingen, qua snelheid of afremmen als er niets is. En het telkens opnieuw aanzetten als je van baan wisselt? Hoezo?
Mijn ervaring is dat Tesla strakker tussen de lijnen blijft rijden. Met meer vertrouwen een bocht neemt. En bruikbaar is op B wegen. Gaat meestal heel mooi om vluchtheuvels heen. Ik had EAP op de Tesla en daarom kon de auto zelfstandig van baan wisselen. EAP was alleen door de strengere regulatie vanuit europe helaas te traag geworden de laatste 2-3 jaar. De oplossing van Audi waarbij jezelf van baan moet wisselen en de autopilot weer automatisch inschakelt werkt inderdaad beter dan de standaard tesla oplossing.

[...]
Amazon music aangezet in hoge kwaliteit om te kjiken of er nog een beetje goed geluid uit de audio kan komen. :-( :-(
Audi zou een onbeperkt abbo moeten aanbieden voor een normale prijs of het mogelijk maken om een eigen esim te koppelen.

[...]
Dat is persoonlijk. Met CarPlay heb je veel meer app opties dan de beperkte keuze in een tesla, hoe goed die ook werken. Niet iedereen zit op Spotify en Google Maps.
Dat klopt.
[...]
Ja van een uurtje. En toen viel het geluid ook al op. De rest merk je pas als je meer km's gaat maken.
Maar ben nog heel blij met de auto. De rest gaan ze hopelijk oplossen in de aankomende update. Helaas nog niet over te Air.;-)

[/quote]

• pvdveen1
-En4Cer- schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:47:
[...]
Vandaag de handtekening gezet! Bovenstaande configuratie is het geworden in de kleur Manhattan Grijs. Ik heb uiteindelijk ook nog voor Tech Pro gekozen ivm luchtvering.
Gefeliciteerd met je keuze. De luchtvering is echt genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Mbt spotify of tidal. Die wil je toch juist via de native app. Via BT haal je niet meer dan 320kb, juist nu spotify eindelijk een hogere kwaliteit heeft is dat toch intressant.

De vraag is nog wel, kunnen de native apps in de auto wel die hogere bandbreedte aan?

Goed om reviews te lezen en er ook duidelijk bij aangegeven wat je hiervoor had!

Dat van iets resoneren bij een bepaalde snelheid. Ik heb ergens gelezen, waar weet ik niet meer, dat dit met een bepaalde velg is op de Q6, dan ontstaat er een soort turbulentie, wellicht is dat ook met de A6

• GeeMoney
Wasbeer2006 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:21:
Mbt spotify of tidal. Die wil je toch juist via de native app. Via BT haal je niet meer dan 320kb, juist nu spotify eindelijk een hogere kwaliteit heeft is dat toch intressant.

De vraag is nog wel, kunnen de native apps in de auto wel die hogere bandbreedte aan?

Goed om reviews te lezen en er ook duidelijk bij aangegeven wat je hiervoor had!

Dat van iets resoneren bij een bepaalde snelheid. Ik heb ergens gelezen, waar weet ik niet meer, dat dit met een bepaalde velg is op de Q6, dan ontstaat er een soort turbulentie, wellicht is dat ook met de A6
CarPlay en dus apps als Tidal/Spotify gaan voor zover ik weet over WiFi naar de auto? Maar nu je dit zo vraagt heb ik er geen bron voor op papier. BT gebruikt hij alleen voor bellen ivm microfoon en antenne gebruik via de auto dacht ik.

• pvdveen1
GeeMoney schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:33:
[...]

CarPlay en dus apps als Tidal/Spotify gaan voor zover ik weet over WiFi naar de auto? Maar nu je dit zo vraagt heb ik er geen bron voor op papier. BT gebruikt hij alleen voor bellen ivm microfoon en antenne gebruik via de auto dacht ik.
Carplay gaat over wifi.
Daarom kan je je telefoon ook niet gelijktijdig gebruiken als hotspot voor het internet voor het MMI. Het is Hotspot voor MMI zodat het MMI toegang heeft tot het internet als je 3Gb abbo is verbruikt. Of verbinden met carplay.

Wat wel zo moeten werken is Carplay via een kabeltje en dan MMI verbinden met de hotspot op je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
KoalaBear schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:13:
[...]

Qua prijs: laadtarieven liggen grofweg dubbel zo hoog als Tesla Superchargers (voor Tesla-rijders). Met de juiste laadabonnementen kun je dat nog wel wat drukken, maar goedkoop is het niet.
Er is niets wat je tegenhoudt ook bij Tesla te gaan laden met de Audi toch? De V4 laders doen ook gewoon 800V.

• GeeMoney
pvdveen1 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:39:
[...]

Carplay gaat over wifi.
Daarom kan je je telefoon ook niet gelijktijdig gebruiken als hotspot voor het internet voor het MMI. Het is Hotspot voor MMI zodat het MMI toegang heeft tot het internet als je 3Gb abbo is verbruikt. Of verbinden met carplay.

Wat wel zo moeten werken is Carplay via een kabeltje en dan MMI verbinden met de hotspot op je telefoon.
Maar als je CarPlay met WiFi verbonden is dan moet je dus Tidal op je CarPlay starten, dan gebruik je dus en je bundel van je mobiel en in volle kwaliteit naar je MMI.
Ik gebruik die data bundel in de auto helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 25-09-2025 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Torrentus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:40:
[...]

Er is niets wat je tegenhoudt ook bij Tesla te gaan laden met de Audi toch? De V4 laders doen ook gewoon 800V.
Voorlopig in Nederland nog niet. Los van dat er nog maar weinig v4’s zijn hier

• Torrentus
JTHZZ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:44:
[...]

Voorlopig in Nederland nog niet. Los van dat er nog maar weinig v4’s zijn hier
Ah, dat wist ik niet, dat verklaart :) Weer wat geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorrr_it
  • Laatst online: 27-09 21:33
Ik rij nu bijna 4 weken in mijn A6 Sportback (kom van een Tesla m3) en ben er erg blij mee. Tussen bestelling en levering zat maar krap 10 weken. De auto kwam uiteindelijk twee dagen voor de vakantie dus we konden direct flink proefrijden. In drie weken zo’n 4.000km gereden door de Alpen en Italië. Het comfort en de wegligging vind ik fantastisch, ook de efficiency en het laden. Het gemiddelde verbruik was slechts 16,6kWh/100km, net iets zuiniger dan mijn Tesla m3.

Ik heb wel twee minpunten.
1. Ten eerste iets geks met de app. Bij de klimaatregeling kan ik die alleen aan en uit zetten vanuit de app. Ik zie geen knoppen voor temperatuurregeling of bv. de stoelverwarming. Of zijn die er simpelweg gewoon niet of ligt het aan mijn configuratie? Zie screenshot.

2. Er lijkt iets geks met de lak aan de binnenkant van de bewegende delen (deur, achterklep). Op een paar plekken zitten kleine knobbeltjes. Het lijkt de overgespoten kit te zijn die ze gebruiken om het plaatwerk te sealen. Geen groot issue maar volgens mij mag zoiets niet door de kwaliteitscontrole. Ik heb er melding van gemaakt bij de dealer. Die gaan het bij Audi checken… Overigens stond een A6 in de showroom die het niet had…dus het lijkt niet helemaal in orde. Het zijn maar een paar kleine plekken die je van buiten sowieso niet ziet maar het lijkt me niet de bedoeling.

Dit is mijn configuratie:
A6 e-tron Sportback in Siam beige
Performance 100kw
S edition
20inch velgen
Tech plus
Pano dak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZBkTazDBERoIJcUHweZjWUY8DQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GCIltCOIpoXKbR1ZqK5Gae8f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmB4ZpdpbZLDnSZBbcRSpM-VPRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6NqrXco6ZFg96enwsZv2Ljm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasbeer2006
GeeMoney schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:33:
[...]

Ik heb androidauto, nu bekabeld, maar ik dacht dat deze ook maar een zeer beperkte overdracht snelheid heeft.
De vraag is wat je er in de auto van hoort natuurlijk. De opname blijft het belangrijkst en een goede 320kb opname is voor mij best lastig te onderscheiden van cd kwaliteit, Hi res gaat iets beter.

Carplay zou kunnen dat die over de wifi wel hogere resoluties toelaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
jorrr_it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:46:
Ik rij nu bijna 4 weken in mijn A6 Sportback (kom van een Tesla m3) en ben er erg blij mee. Tussen bestelling en levering zat maar krap 10 weken. De auto kwam uiteindelijk twee dagen voor de vakantie dus we konden direct flink proefrijden. In drie weken zo’n 4.000km gereden door de Alpen en Italië. Het comfort en de wegligging vind ik fantastisch, ook de efficiency en het laden. Het gemiddelde verbruik was slechts 16,6kWh/100km, net iets zuiniger dan mijn Tesla m3.

1. Ten eerste iets geks met de app. Bij de klimaatregeling kan ik die alleen aan en uit zetten vanuit de app. Ik zie geen knoppen voor temperatuurregeling of bv. de stoelverwarming. Of zijn die er simpelweg gewoon niet of ligt het aan mijn configuratie? Zie screenshot.

2. Er lijkt iets geks met de lak aan de binnenkant van de bewegende delen (deur, achterklep). Op een paar plekken zitten kleine knobbeltjes. Het lijkt de overgespoten kit te zijn die ze gebruiken om het plaatwerk te sealen. Geen groot issue maar volgens mij mag zoiets niet door de kwaliteitscontrole. Ik heb er melding van gemaakt bij de dealer. Die gaan het bij Audi checken… Overigens stond een A6 in de showroom die het niet had…dus het lijkt niet helemaal in orde. Het zijn maar een paar kleine plekken die je van buiten sowieso niet ziet maar het lijkt me niet de bedoeling.

Performance 100kw
S edition
20inch velgen
Tech plus
Pano dak
[Afbeelding]

[Afbeelding]
1: Heb je het winterpakket voor nodig met uitgebreide interieur voorverwarming.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost075
Dean Martin schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:07:
[...]

1: Heb je het winterpakket voor nodig met uitgebreide interieur voorverwarming.
Dit vermoedde ik, al maar wilde het niet als antwoord posten zonder het zeker te weten. Heb de mijne ook zonder winterpakket besteld, en de dealer gaf toen aan dat het wel op afstand kan worden gestart, maar niet zo uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost075
Goed nieuws van de dealer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0SuKYnqdiuwQoQGBuK4iEys0Q4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iPxOYECTrqdBHpMhkP325fNx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:45
jorrr_it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:46:

Performance 100kw
S edition
20inch velgen
Tech plus
Pano dak
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je mist er weinig aan hoor, dat winterpakket.
Zo te zien kan jij alleen kiezen tussen 'directe start' en 'timer',

Ik heb op mijn Q6 wel het winterpakket, ik heb dan een aantal opties meer.
Onder 'directe start' en 'timer' heb ik een schuifje voor de tempratuur, kan ik kiezen voor 'comfort modus' of 'economy modus' (geen flauw idee wat het verschil is), kan ik een schuifje zetten bij comfort-klimaatregeling (idem, geen idee wat dit doet) en 'Klimaatregeling bij ontgrendeling'.

Bij Tesla kon je inderdaad ook stoelverwarming aanzetten met de app; dat kan ik met de Audi app zo te zien niet. Niet dat ik dat erg vervelend vind; stoelverwarming aanzetten is binnen een aantal seconden comfortabel. Vergeet je hem omlaag te zetten, staat ie met een minuut op frituurstand....

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hammetje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:31:
[...]

Onder 'directe start' en 'timer' heb ik een schuifje voor de tempratuur, kan ik kiezen voor 'comfort modus' of 'economy modus' (geen flauw idee wat het verschil is), kan ik een schuifje zetten bij comfort-klimaatregeling (idem, geen idee wat dit doet) en 'Klimaatregeling bij ontgrendeling'.

Bij Tesla kon je inderdaad ook stoelverwarming aanzetten met de app; dat kan ik met de Audi app zo te zien niet. Niet dat ik dat erg vervelend vind; stoelverwarming aanzetten is binnen een aantal seconden comfortabel. Vergeet je hem omlaag te zetten, staat ie met een minuut op frituurstand....
Staat onder comfort-klimaatregeling geen linksvoor/achter en rechtsvoor/achter wanneer je het schuifje aanzet?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrr_it
  • Laatst online: 27-09 21:33
Hammetje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:31:
[...]

Daar had ik dus nooit bij stil gestaan maar de dealer zei vandaag inderdaad hetzelfde, voor de uitgebreide instellingen heb je het winterpakket nodig. Zijn ze niet echt duidelijk over geweest bij het verkoopgesprek. Klinkt ook een beetje gek: een winterpakket toevoegen om in de zomer je auto voor te koelen met uitgebreide instellingen oOo
Maar op zich werkt dit ook goed. Als ik het inschakel gebruikt de auto de laatst ingestelde temperatuur. Dus dat zal meestal wel zijn wat je wilt gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
jorrr_it schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:14:
[...]

Daar had ik dus nooit bij stil gestaan maar de dealer zei vandaag inderdaad hetzelfde, voor de uitgebreide instellingen heb je het winterpakket nodig. Zijn ze niet echt duidelijk over geweest bij het verkoopgesprek. Klinkt ook een beetje gek: een winterpakket toevoegen om in de zomer je auto voor te koelen met uitgebreide instellingen oOo
Maar op zich werkt dit ook goed. Als ik het inschakel gebruikt de auto de laatst ingestelde temperatuur. Dus dat zal meestal wel zijn wat je wilt gok ik.
Ik kan je verklappen dat mijn e-tron ook de laatst ingestelde temperatuur neemt ondanks dat ik hem via de app anders instel ;)

The best is yet to come

• Wasbeer2006
Persoonlijk had ik het een "klimaat winterpakket genoemd"

Het is mij wel verteld door de verkoper, maar de andere verkoper wist het ook niet. Die dacht alleen stoelverwarming achter en stuurverwarming.

Die laatste ga ik wel missen. Dit heb ik wel op mijn huidige auto en tegen de verwachting in heb ik die gewoon 8 maanden per jaar aan. De afgelopen week stond ie aan bv. Ik troost me met het idee dat een ev veel sneller warm is.

Ik zie ze overigens nog bar weinig, ben twee keer een sportback tegengekomen in NL en 3 avants in Oostenrijk deze zomer, voor de rest niet. Opzich vind ik dat helemaal niet erg. Ik snap het alleen niet......

[ Voor 5% gewijzigd door Wasbeer2006 op 27-09-2025 09:07 ]

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

JTHZZ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:38:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik weet niet wat voor tesla jij hebt gehad maar dit lijkt in niets op mijn ervaringen met mijn tesla.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• JTHZZ
Dinictus208 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:26:
[...]

Ik weet niet wat voor tesla jij hebt gehad maar dit lijkt in niets op mijn ervaringen met mijn tesla.
Good for you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-10 10:29
Ik haak even mee in dit topic aangezien ik zit te twijfelen om een a6 avant 83kwh te halen. Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar hoe is het bereik van de 83kwh versie? ik rij nu een tesla model 3 standard range plus.

Wat me toch wel een beetje tegenhoudt zijn de vele reacties over de software problemen, in de 4 jaar tijd dat ik met de tesla heb gereden 0 problemen gehad met de software. Voor een auto van deze prijsklasse valt me dit wel tegen van audi.

• GeeMoney
Rickrebr schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:44:
Ik haak even mee in dit topic aangezien ik zit te twijfelen om een a6 avant 83kwh te halen. Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar hoe is het bereik van de 83kwh versie? ik rij nu een tesla model 3 standard range plus.

Wat me toch wel een beetje tegenhoudt zijn de vele reacties over de software problemen, in de 4 jaar tijd dat ik met de tesla heb gereden 0 problemen gehad met de software. Voor een auto van deze prijsklasse valt me dit wel tegen van audi.
Dat is dan toch ook een beetje geluk hebben gehad denk ik. Het aantal keer het advies druk beide knoppen op het stuur in in het Tesla topic is namelijk ook schering en inslag. Uiteindelijk zit er gewoon fabrieksgarantie op en zolang iedereen alles ook gewoon blijft melden dan zullen er toch updates komen of oorzaken gevonden gaan worden die ze weg kunnen nemen.
Er zijn net als bij Tesla ook veel tevreden berijders maar ook mensen met problemen. Ik heb zelf een Model 3 eventjes gereden maar was zeker niet probleemvrij en mijn collega met een Model X zal ik helemaal niet over beginnen.

Die kans is er bij elk merk denk ik.

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-10 10:29
GeeMoney schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:57:
[...]

Dat is dan toch ook een beetje geluk hebben gehad denk ik. Het aantal keer het advies druk beide knoppen op het stuur in in het Tesla topic is namelijk ook schering en inslag. Uiteindelijk zit er gewoon fabrieksgarantie op en zolang iedereen alles ook gewoon blijft melden dan zullen er toch updates komen of oorzaken gevonden gaan worden die ze weg kunnen nemen.
Er zijn net als bij Tesla ook veel tevreden berijders maar ook mensen met problemen. Ik heb zelf een Model 3 eventjes gereden maar was zeker niet probleemvrij en mijn collega met een Model X zal ik helemaal niet over beginnen.

Die kans is er bij elk merk denk ik.
Dat klopt zeker, kan natuurlijk ook zijn als ik een avant haal en dus ook 0 problemen kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:16
Rickrebr schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:44:

Ik heb de 83kwh variant nu bijna 2 weken en verbruik valt me reuze mee. Met 20 inch velgen & SB uitvoering haal ik ongeveer 18 kWh/100km. Hiervan is wel veel op de snelweg waar ik graag 115/120 op de teller zet. Ga ik meer binnendoor gaat de teller richting de 15/16 kWh. Normaal laad ik de auto tot 70% op gezien ik per dag wellicht 25% verbruik. Maar op een volle accu haal je comfortabel 400km met mijn rijgedrag.

Software issues heb ik zelf geen problemen mee. Alleen kan Audi erg goed laten zien softwarematig dat ik niet alle opties heb, niet temperatuur kunnen instellen bijvoorbeeld in de app wat recent voorbij is gekomen, of upgrades voor het geluidssysteem wat maandelijks bijgekocht dient te worden…
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste