Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-09 22:07
2 issues met de Q6
Ca 1.5 mnd in bezit.

1e issue
Zo’n beetje om de dag en nu laatste paar dagen diverse waarschuwingen,
Elke keer 2 of meer van de volgende
adaptive light
· grootlicht assistent
· lane assist
· verkeersteken herkenning
· adaptive rijassistent
· noodgeval assistent
· waarschuwing verlaten rijbaan
· active front assistent
· rijstrook wissel
· pro active bescherming inzittenden
Zeer irritant.
Gaan niet altijd weg wanneer auto op slot gezet wordt en later weer van slot/wegrijden
Al 2x gemeld bij dealer, morgen opnieuw gesprek daarover.
Meldingen zijn niet rood, maar zoveel is onacceptabel, dus zoek naar oplossing.
Mijn inziens wanneer melding komt werkt dat systeem niet naar behoren.

2e issue
De App.
Kan de rit gegevens niet meer raadplegen want krijg daar de melding
“ service niet meer beschikbaar omdat u niet over de benodigde rechten beschikt of omdat de werkplaatsmodus is geactiveerd”
Heel vreemd

Ideeen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:05
Heel irritant, maar ik zou (helaas) bijna zeggen; welkom bij de club. Die meldingen kreeg ik voorheen wel 5x tijdens elke rit (40km), met als gevolg dat elke andere melding genegeerd wordt (“zal ook wel foutief zijn”). Bleek bij een lekke band niet het geval… terug naar dealer, die hebben de camera opnieuw gekalibreerd ivm vervanging voorruit en zowaar lijkt dit - voor deze meldingen - wel te helpen. Nu grijpt het systeem nog steeds wel zo nu en dan in (“predictive control” wat niet werkt?), maar dat kan je gelukkig uitschakelen. Wellicht kan je de dealer zover krijgen dat ze de camera in het voorruit opnieuw kunnen kalibreren (al zullen ze daar niet blij mee zijn, is een dag werk).

De rittenregistratie is overigens iets in de servers van Audi. Ik kan er ook niet meer bij en anderen hebben het volgens mij ook al op dit forum gemeld. Die app is sowieso erg instabiel, ik heb (te) vaak dat hij de actuele status niet kan ophalen en zegt dat de auto open staat en niet oplaadt, terwijl hij echt op slot staat en aan het laden is.

Ik heb trouwens ook weer iets bijzonders, mijn rechterachterraam zakt steeds naar beneden. Niet altijd, maar op random momenten schuift ie een cm of 3 naar beneden, ook als de auto geparkeerd en op slot staat. Hebben andere dit ook?

[ Voor 15% gewijzigd door Happy Man 2013 op 16-09-2025 22:48 ]

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:33
MartindM schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:32:

1e issue
Zo’n beetje om de dag en nu laatste paar dagen diverse waarschuwingen,
Elke keer 2 of meer van de volgende
adaptive light
· grootlicht assistent
Meldingen zijn niet rood, maar zoveel is onacceptabel, dus zoek naar oplossing.
Mijn inziens wanneer melding komt werkt dat systeem niet naar behoren.
Ik heb dezelfde melding bij de A6. Vaak bij het wegrijden krijg je de hele rits aan meldingen, als ik doorrij heb ik enkele kilometers verder dat het (spontaan) is opgelost.

Ik blijf een spontaan (midden in de nacht) afgaand alarm houden. De auto is al 2x bij de dealer in Alkmaar geweest. De laatste keer gaf de dealer aan dat er een oplossing vanuit Audi was (Solving Technical Problems (TPI)) waarbij er een update was geïnstalleerd. Echter was het afgelopen nacht weer raak. Het versienummer van voor en na de laatste check bij de dealer zijn hetzelfde. Ik vraag me af of er überhaupt iets is gedaan.

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:45
Ter info, Audi A6 e-tron Sportback S-edition is besteld door dealer op 3 september en verwachte productiedatum was week 48 maar wordt nu week 43.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:03
Eind juli A6 e-tron quattro besteld, leverdatum sindsdien stabiel op medio december (bijna 5 maanden). Verschilt misschien sterk per uitvoering?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste