Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:15
Nou, ik heb mijn a6 (S-edition, 80Kw met nog wat extra's zoals leer en donker glas) inmiddels een week. Ik rijd al en jaar of 5 elektrisch, dus voor mij is dat geen overstap - zelfs al een aantal keer een elektrische auto gehuurd ook na een vlucht voor werk. Ik rijd ook nog regelmatig in huurauto's ivm internationaal werk.

Oordeel na een weekje en ca 1000 km: fijne auto, rustig, ruim en er is goed over het hele ontwerp van de cockpit nagedacht.
Pluspunten:
- Stoelen - echt heel comfortabel
- De ronde, grote schermen met alle info en navigatie, echt prettig om direct vanuit te kunnen bellen, navigeren, carplay werkt goed etc. Heel veel beter tov XC40, Polestar, Enyaq en andere auto's
- Geluid - de auto is echt lekker stil. Je hoort wat banden en wind, that's it. Maar mijn volvo was ook aardig stil - deze auto is denk ik de stilste tot zo ver. Stereo is okay/goed maar zeker niet top.
- De twee AC laders links en rechts, dat maakt het makkelijk parkerene/laden en de auto is mooi symmetrisch.
- Kofferbak is heel goed 'bereikbaar', door het gebruikte ontwerp. Prettiger dan ik had verwaxcht
- Het hele S- stuur, gevoel van alles als rijder is wel echt premium en dat is lekker
- De acc/auto pilot werkt erg prettig, beter dan welke auto tot nu toe waarin ik heb gereden. Smooth, rustig, niet overdreven voorzichtig (volvo) or zenuwachtig tussen de lijnen pingpongen.
- Geluid is prima, ik was een beetje bang voor matige sound omdat ik geen B&O kon kiezen (want in een veel te duur pakket). Het helpt enorm om spotify lossless te luisteren - dat zorgt er voor dat de wat mindere EQ in de audi niet zo duidelijk te horen is. Ik heb sowieso mijn playlists lossless gedownload en dat maakte een flink verschil met het variabele streamen van mijn vrouw.

Minpunten
- Toch wat krap achterin gek genoeg. Ik kom van een XC40 en heb ook een tijd een Skoda Enyaq gereden als voorloop. Daar was meer ruimte achterin door de hogere zit.
- Nog een paar gekke foutjes met de ACC, hij wilde niet aan want er zou een deur open staan (was echt niet zo).
- Geen stuurverwarming, HUD en de B&O audio waren echt wel heel duur, net als het feit dat een modelletje groter met de dikkere accu net niet in het leasebudget paste. En ik rijd de hoogste klasse. Nu gaat het qua range allemaal niets uitmaken en de auto heeft genoeg power. Maar in die zin is hij wel duur.
- Het feit dat je moet betalen voor gekleurd licht in de 'sfeerverlichting' vind ik idioot en dat ga ik dus ook echt niet doen. Dat hele idee van dit soort extra's mag van mij volledig uitgebannen worden. En vind het ook echt niet passen bij een dergelijke premium auto. Het is een auto van 80k, daar horen geen verborgen kosten bij wmbt.
- Ik mis een vakje voor mijn zonnebril! Elke auto zou dit moeten hebben, bijna geen enkele heeft dit standaard ergens handig weggewerkt.

Al met al rijd ik met veel plezier. De auto rijdt heel rustig en comfortabel maar is toch lekker rap, 140 rijden voelt zeker niet als 140 - nog minder dan mijn vorige auto's. En al helemaal niet als een ICE. Hij doet het op de snelweg erg goed, in de stad is hij wel wat 'groot' en is de draaicirkel ook flink. Dat is nog wel wat wennen. Ik mis de luchtvering niet, auto is echt prima afgeveerd. En ook de achterwielaandrijving ipv de 4x4 die ik had voel ik eigenlijk niets van.

Ik heb daytona grey. Dat was de mooiste kleur. En mijn grote klacht bij alle 'premium' auto's is dat er qua kleur echt geen reet te beleven valt. Alles is zwart, grijs, wit, dofblauw, poepbruin (okay, die kleur is al even minder populair) of beige. Een paar leuke kleuren blauw, groen, rood, allemaal niet mogelijk. Het hoeft echt geen kermis te worden en rood past misschien niet zo goed bij deze auto. maar blauw of groen hadden hem echt wel gestaand.

• Spanky79
rickjehh schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:54:
[...]

Ik heb er een proefrit mee gereden. Ik vond het helemaal niks. De dealer raadde het zelf ook af en ik vind ze spuuglelijk maar dat is persoonlijk ;)
Ook ik vond ze onhandig tijdens de proefrit, maar misschien moet je eraan wennen. Ik ben zelf vrij lang en dan is de kijkhoek voor links wel een probleem. Rechts was eigenlijk prima.

Wat ik vooral lastig zou vinden is linkerspiegel, ik beweeg met mijn hoofd om de field of view wat te veranderen en dat gaat niet met zo'n camera. Daarnaast is het geen vrachtwagen met allerlei grote dode hoeken.

Ik zou de auto er niet voor laten staan overigens, als hij verder mooi of zelfs wat leuker is aangekleed dan ik had gewild...

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:36
Ik irriteer me overigens nu al mateloos aan de slechte software. Ik heb het idee dat met name bij wisselen van gebruiker er van alles misgaat. Dan blijft het systeem gewoon hangen tijdens initialiseren of hij geeft zelfs meldingen alsof de auto nog helemaal ingesteld moet worden. Mijn vrouw wilde net wegrijden en we zijn 10 minuten bezig geweest om ervoor te zorgen dat ze met haar gebruiker en instellingen kon vertrekken. Ik hoop dat dit soort problemen met die grote software worden verholpen.

• Spanky79
rickjehh schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:14:
Ik irriteer me overigens nu al mateloos aan de slechte software. Ik heb het idee dat met name bij wisselen van gebruiker er van alles misgaat. Dan blijft het systeem gewoon hangen tijdens initialiseren of hij geeft zelfs meldingen alsof de auto nog helemaal ingesteld moet worden. Mijn vrouw wilde net wegrijden en we zijn 10 minuten bezig geweest om ervoor te zorgen dat ze met haar gebruiker en instellingen kon vertrekken. Ik hoop dat dit soort problemen met die grote software worden verholpen.
Hier geen last van gehad. Mogelijk zijn beide sleutels en telefoons in de auto - als je jouw account als leidend hebt ingesteld dan kiest de auto volgens mij jou altijd als bestuurder als je met die sleutel/telefoon in de auto zit.

Dealer vertelde dat de sleutel niet uniek was en niet gekoppeld aan gebruiker, maar dat het via de app/telefoon ging. Wat ik vreemd vond. Aan de andere kant - als je de telefoon in het clipje doet dan kun je er ook de digitale sleutel mee instellen etc.

Mijn auto vertelt me wel elke keer dat hij gebruiker x pakt en of ik wil wisselen van gebruiker. Maar dat kun je dan gewoon negeren. Ben op zich wel benieuwd hoe dit voor jou uitpakt.

Software vind ik zelf overigens tien keer beter dan toen ik 5j geleden die eerste volvo xc40 had.. dat was echt een gedoe met myvolvo en het niet kunnen ontkoppelen en koppelen van de app etc. Ervaring is wel dat dit met updates vaak wel goed opgelost wordt. Software blijft in auto's imho wel echt een zwak punt.

[ Voor 3% gewijzigd door Spanky79 op 19-11-2025 10:25 ]

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:16
WerkelijkP8ig schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:02:
[...]

Ik heb proefgereden in een A6 met luchtvering, wel echt heerlijk. Maar vond en vind de 40,- extra per maand bijtelling het niet waard.

Zelf inmiddels een week onderweg met de A6, een kleine 1200 km op de teller. Blijft een prachtige wagen. Maar sinds vandaag wel de eerste storingen: Adaptive light storing, grootlicht storing, lane assist storing, verkeersteken storing, noodgevalassistent storing, rijassistent storing etc.. iemand ervaring met een reset of gaan we weer terug naar de dealer.. :-(
Deze storingen heb ik ook gehad. De dealer heeft een/de gateway vervangen en tot nu toe lijkt het goed te gaan (heb hem gisteren opgehaald).

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:34
20 jaar terug was je benieuwd hoe een auto rijd, nu niet meer. We vinden de software belangrijk. Waarbij dan vervolgens zoveel opties zitten, dat niemand mij hier van zijn eigen auto kan vertellen hoe die is ingesteld.

Is dat veiligheid? Nou bij mij niet meer er zitten wel 80 tot 100 instellingen voor veiligheid op. Slaat helemaal nergens op.

Audi maakt nu de best rijdende gezins EV en misschien wel de best rijdende Audi naast een aantal RS modellen en we klagen over materialen onder het gezichtsveld en terrecht over de veel te complexe software.

Maar dat Audi een auto maakt die puur door grip en dynamica 30X veiliger is dan de gemiddelde SUV en zeker chinese troep raakt op de achtergrond. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig?

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:31
Wasbeer2006 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:39:
20 jaar terug was je benieuwd hoe een auto rijd, nu niet meer. We vinden de software belangrijk. Waarbij dan vervolgens zoveel opties zitten, dat niemand mij hier van zijn eigen auto kan vertellen hoe die is ingesteld.

Is dat veiligheid? Nou bij mij niet meer er zitten wel 80 tot 100 instellingen voor veiligheid op. Slaat helemaal nergens op.

Audi maakt nu de best rijdende gezins EV en misschien wel de best rijdende Audi naast een aantal RS modellen en we klagen over materialen onder het gezichtsveld en terrecht over de veel te complexe software.

Maar dat Audi een auto maakt die puur door grip en dynamica 30X veiliger is dan de gemiddelde SUV en zeker chinese troep raakt op de achtergrond. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig?
Dit is wel een interessante take. We denken ook na over een Q6 of A6, maar online lees je eigenlijk alleen maar klachten van mensen over het interieur - dat het zo achteruit is gegaan vergeleken met vorige generaties. Maar als je kijkt naar wat de auto wel allemaal goed doet, dan zit het bij alle echt belangrijke dingen wel goed.

Overigens vind ik de klachten over de software wel terecht - het feit dat je voor updates nog naar een dealer moet, en je die ook nog moet overtuigen om updates te installeren, vind ik toch wel een groot nadeel.

• M4tthijs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:06
AkroBatik schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:27:
Ik ben op dit moment bezig met een a6 uit voorraad, zodat hij nog dit jaar op kenteken gezet kan worden. Goede uitvoering, precies wat ik zoek, helaas heeft deze wel virtuele spiegels. Heeft iemand hier inmiddels wat langere ervaring mee en zo ja, wat is die ervaring?
Ik heb drie jaar in de vorige generatie e-tron SUV gereden met virtuele spiegels. Zonder problemen. Ja het is even wennen, maar als je er 1 keer aan gewend bent, is het echt fijn. Vooral bij nat weer, en in het donker zie je gewoon veel meer.

Rij nu een bijna een maand in de A6 e-tron zonder camera spiegels, en mijn eerste reactie was dat de "gewone" spiegels kleiner zijn, en je daardoor minder omgeving ziet dan de digitale spiegels.

Wat mijn ervaring betreft, dus absoluut geen reden om de auto daarom te laten staan. Sterker nog, misschien wel een plus.

[ Voor 19% gewijzigd door M4tthijs op 19-11-2025 13:21 . Reden: * moeilijk typt ]

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:36
Wasbeer2006 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:39:

Met die laatste alinea ben ik het volledig eens hoor. Maar de software is echt factoren slechter dan wat ik gewend was in mijn Tesla. Ik vind het ongelooflijk dat een auto van 80k de meest basale zaken als gebruikers toevoegen, wisselen van gebruiker etc niet goed voor elkaar heeft en dat iedereen weer andere issues en problemen heeft. Daar is voor geen enkele autofabrikant een excuus voor, of het nou Chinese rommel is of een premium Duits merk. Dat moet gewoon werken.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:07

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Finwe schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:02:
[...]

Dit is wel een interessante take. We denken ook na over een Q6 of A6, maar online lees je eigenlijk alleen maar klachten van mensen over het interieur - dat het zo achteruit is gegaan vergeleken met vorige generaties. Maar als je kijkt naar wat de auto wel allemaal goed doet, dan zit het bij alle echt belangrijke dingen wel goed.

Overigens vind ik de klachten over de software wel terecht - het feit dat je voor updates nog naar een dealer moet, en je die ook nog moet overtuigen om updates te installeren, vind ik toch wel een groot nadeel.
Kwaliteit is erg subjectief. Ik heb aardig wat reviews gezien en kan er eigenlijk geen een vinden waar niet geklaagd wordt over de kwaliteit van het interieur. Of dat nou Skoda, Bmw, VW, Renault, Stelantis of Volvo is, het is allemaal hetzelfde. Met de nuance dat de prijs belangrijk schijnt te zijn. Bij Skoda wordt hard plastic toegestaan, maar bij Audi wordt hetzelfde plastic niet toegestaan. Ik ben helaas nog geen auto tegengekomen die geen hard plastic heeft. (Wellicht A8, 7-serie, S klasse, echter heb ik me hier niet in verdiept ivm andere zwaarwegende bezwaren voor deze categorie ;))

Dank allen voor de feedback over de spiegels. Ik zie veel feedback van mensen die dit kort geprobeerd hebben, (journalisten, proefritten etc) maar weinig van echte eigenaren. We gaan het meemaken, hoe het ons gaat bevallen :D Bij de capacative knoppen op stuurwielen zie ik hetzelfde. Iedereen klaagt er over dat het niks is. Na 5 jaar hiermee gereden te hebben, vind ik het kunnen swipen echt top. Volume laag in 1 duimbeweging is zo handig, als ik nu in een auto stap waar ik meerdere keren op de volume knop moet drukken om hetzelfde te bereiken voelt dat als een stap terug. Hetzelfde geldt voor de onverlichte sliders in mijn huidige ID.4. Een megaprobleem en een grote no-no. Als eigenaar merk je het alleen als je op zoek bent naar een opvolger waar bij elke review opgemerkt wordt dat VW deze catastrofale fout heeft hersteld.

.

• Spanky79
Ik vind het commentaar op het interieur sterk overdreven. Ik zie als ik rijd geen hard plastic, er zit een klein beetje onderin de deuren, that's it. Piano black, mooi? Ik vind het wel besmettelijk maar lelijk is het niet wmbt. Ik ben zelf best te spreken over het interieur van mijn a6. Zelfde geldt voor de knoppen - heerlijk dat ik gewoon controle heb over de belangrijkste zaken zonder diep de menu's in te moeten.

Voor mij is het gezeur over interieur een teken dat de rest eigenlijk gewoon goed voor elkaar is. Trouwens - de meeste moderne auto's, zeker elektrische, rijden gewoonweg prima. Ze zouden toch eens moeten vergelijken met onze allerleerst opel corsa 1.4i 'sport'. Man wat vonden we dat luxe. Maar op alle vlakken compleet onvergelijkbaar veel slechter dan welke EV ook.

• fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:50
Spanky79 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:51:
Nou, ik heb mijn a6 (S-edition, 80Kw met nog wat extra's zoals leer en donker glas) inmiddels een week. Ik rijd al en jaar of 5 elektrisch, dus voor mij is dat geen overstap - zelfs al een aantal keer een elektrische auto gehuurd ook na een vlucht voor werk. Ik rijd ook nog regelmatig in huurauto's ivm internationaal werk.

Oordeel na een weekje en ca 1000 km: fijne auto, rustig, ruim en er is goed over het hele ontwerp van de cockpit nagedacht.
Pluspunten:
- Stoelen - echt heel comfortabel
- De ronde, grote schermen met alle info en navigatie, echt prettig om direct vanuit te kunnen bellen, navigeren, carplay werkt goed etc. Heel veel beter tov XC40, Polestar, Enyaq en andere auto's
- Geluid - de auto is echt lekker stil. Je hoort wat banden en wind, that's it. Maar mijn volvo was ook aardig stil - deze auto is denk ik de stilste tot zo ver. Stereo is okay/goed maar zeker niet top.
- De twee AC laders links en rechts, dat maakt het makkelijk parkerene/laden en de auto is mooi symmetrisch.
- Kofferbak is heel goed 'bereikbaar', door het gebruikte ontwerp. Prettiger dan ik had verwaxcht
- Het hele S- stuur, gevoel van alles als rijder is wel echt premium en dat is lekker
- De acc/auto pilot werkt erg prettig, beter dan welke auto tot nu toe waarin ik heb gereden. Smooth, rustig, niet overdreven voorzichtig (volvo) or zenuwachtig tussen de lijnen pingpongen.
- Geluid is prima, ik was een beetje bang voor matige sound omdat ik geen B&O kon kiezen (want in een veel te duur pakket). Het helpt enorm om spotify lossless te luisteren - dat zorgt er voor dat de wat mindere EQ in de audi niet zo duidelijk te horen is. Ik heb sowieso mijn playlists lossless gedownload en dat maakte een flink verschil met het variabele streamen van mijn vrouw.

Minpunten
- Toch wat krap achterin gek genoeg. Ik kom van een XC40 en heb ook een tijd een Skoda Enyaq gereden als voorloop. Daar was meer ruimte achterin door de hogere zit.
- Nog een paar gekke foutjes met de ACC, hij wilde niet aan want er zou een deur open staan (was echt niet zo).
- Geen stuurverwarming, HUD en de B&O audio waren echt wel heel duur, net als het feit dat een modelletje groter met de dikkere accu net niet in het leasebudget paste. En ik rijd de hoogste klasse. Nu gaat het qua range allemaal niets uitmaken en de auto heeft genoeg power. Maar in die zin is hij wel duur.
- Het feit dat je moet betalen voor gekleurd licht in de 'sfeerverlichting' vind ik idioot en dat ga ik dus ook echt niet doen. Dat hele idee van dit soort extra's mag van mij volledig uitgebannen worden. En vind het ook echt niet passen bij een dergelijke premium auto. Het is een auto van 80k, daar horen geen verborgen kosten bij wmbt.
- Ik mis een vakje voor mijn zonnebril! Elke auto zou dit moeten hebben, bijna geen enkele heeft dit standaard ergens handig weggewerkt.

Al met al rijd ik met veel plezier. De auto rijdt heel rustig en comfortabel maar is toch lekker rap, 140 rijden voelt zeker niet als 140 - nog minder dan mijn vorige auto's. En al helemaal niet als een ICE. Hij doet het op de snelweg erg goed, in de stad is hij wel wat 'groot' en is de draaicirkel ook flink. Dat is nog wel wat wennen. Ik mis de luchtvering niet, auto is echt prima afgeveerd. En ook de achterwielaandrijving ipv de 4x4 die ik had voel ik eigenlijk niets van.

Ik heb daytona grey. Dat was de mooiste kleur. En mijn grote klacht bij alle 'premium' auto's is dat er qua kleur echt geen reet te beleven valt. Alles is zwart, grijs, wit, dofblauw, poepbruin (okay, die kleur is al even minder populair) of beige. Een paar leuke kleuren blauw, groen, rood, allemaal niet mogelijk. Het hoeft echt geen kermis te worden en rood past misschien niet zo goed bij deze auto. maar blauw of groen hadden hem echt wel gestaand.
Mooie review, benieuwd of dit ook geldt voor de q6…

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:16
Zojuist een belletje gehad van de dealer in Duitsland: volgende week mag ik mijn Q6 Sportback Performance al ophalen 🎉. Besteld op 25 september, dus met een levertijd van ongeveer twee maanden ging dat redelijk snel. Op 5 december staat de import gepland.

Ik vind het Sportback-model echt supergaaf en de kids (8 en 4) zijn voorlopig toch nog niet "te groot".

Waarom Duitsland? Ik kon er garantie bijkopen tot 5 jaar en de dealer deed een heel scherp aanbod. In ruil hiervoor heb ik weliswaar geen 5 jaar onderhoud inclusief, maar ik heb toch direct de knoop doorgehakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeR2d30u67FqPoOvIZQ-tH08CHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPJJNo5qIOLdM8GjnRIFH5iT.jpg?f=fotoalbum_large
Voorbeeld van de Q6. Ik heb gekozen voor 20" velgen voor optimaal comfort en bereik.

Configuratie: https://www.audi.de/AQ25DX2M

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Spanky79 kwaliteit van interieur is subject realiseer ik mij, maar toen ik ging kijken was ik negatief verrast. Plastic in de deur onderin is echt hard. En de bak zelf is niet gevoerd. Die grote knoppen (met subknoppen) in de deur is ook een bak plastic. Pianolak in het midden is inderdaad ook smaak: ik vind het goedkoop ogen. Bij een auto die je met wat opties zou op ruim 80k klikt had ik meer verwacht :)

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:24
Hier nog 11 nachtjes slapen !
Maar ga mijn Q4 ook wel missen eerlijk gezegd, al is een A6 wel vooruitgang.

Heeft iemand al eens geprobeerd 2 laadkabels aan te sluiten? :) 8)7

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Theuno

Da Devil Crew

Hupsel schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:24:
Heeft iemand al eens geprobeerd 2 laadkabels aan te sluiten? :) 8)7
Als je een laadluikje open hebt staan, en je wil de andere openen... gaat de eerste eerst dicht.
Dus dat kan niet (tenzij je het forceert, en dan is boem vast ho).

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• M4tthijs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:06
Voor de Home-Assitant gebruikers onder ons: https://github.com/audiconnect/audi_connect_ha

Huidige versie: 1.17.4 Is ook compatible met de A6 / Q6
The audiconnect component provides an integration with the Audi Connect cloud service. It adds presence detection, sensors such as range, mileage, and fuel level, and provides car actions such as locking/unlocking and setting the pre-heater.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste