SuperCardez schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:43:
Hallo allemaal,
Ik ben recent weer geïnteresseerd geraakt in het sparen en kopen van Pokémon kaarten. Als kind was ik een groot fan en heb ik veel tijd besteed aan het verzamelen van deze kaarten. Helaas kan ik mijn oude collectie, die misschien wel waardevol was, niet meer vinden.
Nu wil ik graag opnieuw beginnen met het opbouwen van een nieuwe verzameling, maar ik merk dat er tegenwoordig veel aanbieders zijn, vaak tegen woekerprijzen van scalpers. Daarom heb ik een paar vragen en zou ik graag jullie hulp willen:
- Waar moet ik beginnen? Wat zijn de eerste stappen die ik moet nemen om weer te beginnen met verzamelen?
- Wat moet ik kopen? Zijn er specifieke sets of kaarten die jullie aanraden voor iemand die opnieuw begint?
- Waar kan ik kopen? Welke betrouwbare winkels of online platforms raden jullie aan om kaarten te kopen tegen eerlijke prijzen?
- Hoe vermijd ik scalpers? Wat zijn de beste manieren om te voorkomen dat ik te veel betaal voor kaarten?
Alle hulp en tips zijn welkom! Misschien zijn deze vragen al eerder in het forum beantwoord, dus als iemand links naar relevante threads heeft, zou dat ook geweldig zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hallo, leuk dat het Pokemon TCG virus weer heeft toegeslagen

Hier ben ik sinds 2 jaar weer bezig, samen met m'n zoontjes. Het is een leuke hobby maar op dit moment is de vraag te groot en het aanbod te klein: daarom staat het bij ons even op een lager pitje.
De laatste set die is uitgekomen is Journey Together. De reacties op die set zijn wat gemixt, maar ik vind het zelf best een leuke set, omdat deze niet al te groot is, best wel wat leuk artwork heeft en misschien het belangrijkste als je wat wilt openen, de pullrates zijn prima. Je haalt dus redelijk snel een bijzonder kaartje uit een pakje, vergeleken met bijvoorbeeld Prismatic Evolutions.
Op dit moment worden daar ook nog redelijk hoge prijzen voor gevraagd maar ik merk al wel dat het aanbod steeds groter wordt, dus hopelijk de prijzen binnenkort wat lager.
Ik heb voor mezelf als grens om te betalen de adviesprijs vanuit Pokemon: meer zal ik nooit uitgeven: dan maar op zoek naar een ander product. Of wachten tot later in het jaar wanneer het hopelijk weer beter wordt, want Pokemon heeft beloofd om veel producten bij te gaan printen.
Wanneer je losse kaarten wilt kopen, is het de moeite waard om je te verdiepen in Cardmarket. Daar kun je vanuit heel Europa kaarten aanschaffen, meestal zonder al te veel risico.
Verder is het leuk en handig om een doel voor je zelf te stellen: wil je een complete masterset verzamelen (erg lastig) of wil je bepaalde Pokemon, illustrator of subsets sparen?
Succes en vooral veel plezier met verzamelen!
[
Voor 3% gewijzigd door
NCJ87 op 30-04-2025 14:47
]