Na de tcg shops was het tijd voor een Pokemon Center, Osaka DX. Stipt om half 10 stond ik als enige toerist in een rij vol Japanners buiten bij een groot gebouw vol met shops op elke etage. Mijn bestemming? De 9e verdieping. De schuifdeuren gingen van het slot en de meute kwam op gang. Beveiligers stonden met borden paraat: don't run. Toch voelde het als de doldwaze dagen van de Bijenkorf. Ik snelwandelde naar de eerste beste lift. Meer mensen drukten op de 9e verdieping. En we gingen omlaag. Iemand wilde vanuit de kelder erbij. Toen sloegen we gelukkig de begane grond over en zette de lift een sprint in naar boven.
Eenmaal uit de lift zag je de drie legendary birdies je opwachten als welkomstcomitee. Genoeg personeel hadden pokemon pluchies om ons mee te begroeten. Om 10:05 uur liep ik dan rond in mijn eerste Pokemon Center. Het staat tjokvol pluchies, in alle soorten en maten. Maar ook eetgerei, koppen, mokken, accessoires voor in de badkamer. Ik zag nog Pokemon Old Maid de tweede set. Ik heb al de eerste set: rode versie. Maar hier zag ik de blauwe editie hangen voor omgerekend een tientje. Hop in de mand. Ik zag verder Bulbasaur, Charmander en Squirtle als mini pluche liggen. Die gaan mee voor mijn neefjes.
De kassa rij stond al rijen dik. Dus netjes aansluiten. Wel zag ik dat je van geen enkele set een booster box kon bestellen. Van future flash, shadow wanderer, Stellar miracle, Battle Partners mocht je nog wel 10 packs per set uitkiezen. Heat wave was al uitverkocht gemarkeerd. Dus maar 10 pakjes Battle Partner gekocht voor 1 euro per pakje. De tas werd geseald omdat ik een tax refund vroeg omdat ik over de 5k aan yen zat. En ik kreeg een presentje mee omdat ik in mijn maand qua verjaardag besloot wat te kopen.
Pal naast het Pokemon Center vind je het Pokemon Cafe. Steevast uitverkocht via vooraf reserveren en vandaag was geen uitzondering. Gelukkig voorzien Japanners in een wachtrij voor mensen zonder reservering zoals ik. Want als je niet op tijd bent voor jouw tijdslot van 1 uur komt je plek te vervallen en mag iemand zonder reservering naar binnen. 2 uur later kwam iemand van het café mij vragen met hoeveel personen ik was en ik werd begeleid het café in. Natuurlijk is het volop in thema uitgerust: Pikachu als kok, Pikachu als ober, alle gen 9 starters present.
Van al dat wachten kreeg ik wel trek. Dus ik besloot een koffie met Pokemon naar keuze opdruk te bestellen en een Pikachu pannekoek. Ik kreeg mijn koffie met Mew opdruk en even later volgde de eetbare Pikachu. Heel smakelijk is het niet voor het geld (5 euro koffie, 13 euro pannekoek met fruit) Maar ach: het gaat om de vibe, beleving. Want na 45min tafelen kregen we een show met een Pikachu mascotte. Of we de kabouterdans mee wilden doen. En natuurlijk afsluiten met het uitzwaaien van Pikachu. In de rij voor de kassa werd je langs de merchandise van het café geleid. Je hebt een Eevee eetbord, een Pikachu eet bord, natuurlijk een pokeball die fungeert als thee/koffie kop, maar de leukste items een set onderzetters was preorder only. Probleem als niet Japanner mag je niks vooraf reserveren want ze vereisen een Japans mobiel nummer. En ze geven die niet aan de toeristen. Dus zonder café merch verder gegaan. Wel was het een geslaagd bezoek.