Fritta schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:16:
Hoi allen,
Ik ben mij een beetje aan het verdiepen om weer "pokemon kaarten te gaan sparen". Nu vroeg ik mij af, wat zijn goede sets om nu op in te stappen? De classic pokemon vind ik nogsteeds het gaafst.
Ik zie online veel over 151, maar dit lijkt me best schaars? Prismatic zie ik ook voorbij komen met best wat classic pokemon?
En wat zijn sites om pakjes te halen? Of is in de winkel hunten ook nog een optie?
Alvast bedankt voor de tips!
Leuk dat je wil beginnen met verzamelen.
Ik zeg altijd als eerste dat je moet bepalen wat je wil verzamelen. Het lijkt erop dat je daar al over nagedacht hebt en generatie 1 je voorkeur heeft. Nu kwam je al aanzetten met 151. Maar wat eventueel ook mogelijk is, en waar ik sinds kort aan begonnen ben, is om een pokedex te maken ipv te focussen op sets.
Op de site cardmarket kan je heel makkelijk single kaartjes (ver)kopen. Eigenlijk is elke pokemon wel te krijgen voor <€0,05. Op die manier kan je een leuke pokedex in elkaar zetten. Op dit moment zijn complete sets en sealed erg duur. Over het algemeen geldt ook de regel, packs openen is leuk, singles koper efficiënter/goedkoper. Iets om rekening mee te houden wanneer je singles gaat kopen is dat je near mint kaartjes koopt. Dit is de conditie van de kaart (zo heb je bijvoorbeeld ook nog excellent of played).
Een andere tip is dat een set over het algemeen bestaat uit twee delen. Je hebt de base set, en de secret rares. Base sets zijn kaarten die binnen de nummering vallen. Secret rares zijn over het algemeen kaarten van de base set, maar met een alt(ernatieve) art en een hoger nummer, bijvoorbeeld 132/106. Dus je zou ook nog kunnen overwegen om base sets te sparen met af en toe een leuke full art.
Ook zeker investeren in een goede binder en sleeves. Voor puur verzamelen zijn fit sleeves prima. Ik gebruik zelf die van Vault X en dat zijn de beste die ik tot nu toe heb gehad. Binders zijn persoonlijk, je hebt ring binders waar je pagina's aan kan toevoegen, of binders met een vast aantal plekken. Ik zou wel gaan voor een goed merk in de tcg... ultra pro, gamegenic, vault x, ultimate guard.
De mogelijkheden zijn eindeloos

En vraag vooral wat je wil vragen hier!
[
Voor 33% gewijzigd door
Royy90 op 21-02-2025 22:05
]