Nou de eerste versie van de "Power Manager" voor zendure ben ik nu aan het testen
Wat deze power manager doet, is het verdelen van de vraag en het aanbod over de beschikbare fasen en hypers. De verdeling wordt gebaseerd op de capaciteit van de hyper + baterijen. In mijn geval zijn mijn 3 hypers op 2 fasen aangesloten, met 2, 3 en 4 AB2000s-en (voor de test). Daardoor kan in nu bij maximale vraag 1600 watt terug leveren:
Wanneer er minder gevraagd wordt ziet het er zo uit
De Zen 5 hyper heeft 4 batterijen, en levert daarom het meeste terug, de Zen 19 heeft maar 2 batterijen en levert het minste. Wanneer het verbruik terugloopt naar minder dan 400 watt wordt alles door de hyper geleverd met de grootste capaciteit en lading. De verdeling loopt eerst over de fasen op basis van de capaciteit, en vervolgens binnen de fases op basis van de capaciteit van de hypers. De achterliggende gedachte is dat zoveel mogelijk gelijkmatig geladen en ontladen wordt. Wanneer en 'zon' is, kan dan zo lang mogelijk met de hoogste capaciteit geladen worden. Om de twee minuten wordt de verdeling opnieuw bepaald, omdat bijvoorbeeld een hyper leeg of vol is geraakt, hierdoor is de verdeling altijd accuraat.
Zoals eerder aangegeven kun je twee modi gebruiken, de "manual" en de "smart" mode. Bij de eerste kun je via 1 sensor instellen hoeveel wordt geladen/ontladen, bij de tweede houd de integratie de consumption/production op 0. Ik gebruik zelf een P1 meter daarvoor, die iedere seconde (of eigenlijk iets sneller) de 0 op de meter houd.
Iedereen heeft waarschijnlijk zijn eigen voorkeur hoe optimaal met de batterijen moet worden geschakeld, maar dit is wat ik zelf ongeveer denk nodig te hebben.
Als jullie nog goede iedeen, of constructieve feedback

hebben dan hoor ik het graag