SharpieNice schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:42:
Hallo daar. Heb speciaal een account aangemaakt op Tweakers om mijn ervaringen te delen over de ontstane connectieproblemen en het oplossen ervan.
Ik heb een Imperial i110 Wifi internetradio waarbij al weken met grote regelmaat de muziek kortstondig onderbroken werd tijdens het afspelen van een internetradiostation.
Eerst dacht ik dat het aan de Wifi verbinding lag, maar de wifi op de radio gaf een goede connectie aan en andere apparaten op hetzelfde wifi punt gaven geen verbindingsproblemen.
Ik stond op het punt om een andere internetradio te gaan kopen. Dankzij de tips in deze thread is dit niet nodig gebleken en heb ik het verbreken van de verbinding tijdens het afspelen kunnen oplossen.
In de thread stond o.a. dat door het blokkeren van de url coverartarchive.org de verbinding niet meer verbroken wordt en dit blijkt (tot nu toe) het geval.
Dit allemaal daarvoor geprobeerd zonder resultaat:
- Radio gereset naar fabrieksinstellingen
- Buffer verhoogt naar 8 seconden
- DHCP reservering ingesteld op modem voor internetradio
- Vast IP adres ingesteld op internetradio
- Ander wifi kanaal op modem ingesteld
- 2,4 GHz band uitgeschakeld op modem. Ik dacht dat deze radio alleen 2,4 GHz ondersteund zoals de specificatie aangaf, maar 5 GHz wordt ook ondersteund.
De software versie eindigt op a*-j917a-(DB20240315). Er stond geen nieuwe update klaar.
In mijn SmartWifi modem (witte connectbox Ziggo) kon ik geen optie vinden om een url te blokkeren.
Via een andere site toch een manier gevonden om de site coverartarchive.org te blokkeren.
- Open via een browser het instellingen menu van dit modem
- Ga naar Geavanceerde instellingen, Beveiliging
- Open IP- en Poortfiltering
- Voeg nieuwe regel toe
- Vul bij het Afzenderadres het vaste IP adres die op de internetradio in ingesteld of via een DHCP (reservering) krijgt.
- Vul bij Bestemmingsadres het IP adres van coverartarchive.org in, 142.132.240.1
- Selecteer bij Protocol, Afzenderpoort en Bestemmingspoort voor All.
- Sla de instellingen op.
Dit zou voldoende moeten zijn om weer zonder connectieproblemen naar internetradiostations te kunnen luisteren.