We hebben thuis (ook) een Imperial DABMAN i205-CD omdat mijn huisgenoten graag nog een CD afspelen e/o een apparaat met fysieke knoppen willen hebben.
Sinds enkele weken hebben we last van onderbrekingen op de internet-radio. Op het apparaat valt verder weinig in te stellen. Mijn netwerk huisinstallatie is goed, Sonos radio en alle video streamingsdiensten werken probleemloos.
Dus wat nu.
Vandaag eindelijk de reden gevonden:
Mogelijke oorzaken problemen met internet radio.
Wat meer achtergrond.
Er is te lezen:
Er zijn erg veel mensen met problemen op dit platform, is te lezen met google-search. Mocht er meer informatie zijn, post vooral je ervaringen. Of nog beter: oplossingen! Als ik een reactie krijg, zal ik die hieronder posten.
Sinds enkele weken hebben we last van onderbrekingen op de internet-radio. Op het apparaat valt verder weinig in te stellen. Mijn netwerk huisinstallatie is goed, Sonos radio en alle video streamingsdiensten werken probleemloos.
Dus wat nu.
Vandaag eindelijk de reden gevonden:
Mogelijke oorzaken problemen met internet radio.
Wat meer achtergrond.
Er is te lezen:
Nu is het erg lastig te achterhalen wat nu eigenlijk de fabrikant is van deze appraten, maar ben bij:Zo worden bij meerdere providers vooral klachten met betrekking tot regelmatig terugkerende geluidsonderbrekingen gemeld over de DABman van fabrikant Imperial. Voor internetradio maakt deze fabrikant gebruik van het platform MediaU.
Dit platform wordt niet alleen gebruikt door Imperial, maar ook door merken als Noxxon en Telestar. Sinds enkele dagen is een klachtenstroom ontstaan over MediaU, en niet alleen in Nederland. De problemen zijn veroorzaakt doordat internetportal MediaU door de eigenaar is omgezet naar Airable. Op meerdere radio met internetradio via MediaU kunnen hierdoor problemen ontstaan. Zo zijn zelf toegevoegde radiozenders bij veel gebruikers plots niet meer in de zenderlijst aanwezig, is het luisteren van radiozenders die nog wel beschikbaar zijn instabiel of kan er in enkele gevallen zelfs helemaal niet meer naar radio geluisterd worden.
uitgekomen. Die heb ik ondertussen een email gestuurd.Telestar-Digital GmbH
Am Weiher 14, Ulmen, 56766, Germany
info@telestar.de
Er zijn erg veel mensen met problemen op dit platform, is te lezen met google-search. Mocht er meer informatie zijn, post vooral je ervaringen. Of nog beter: oplossingen! Als ik een reactie krijg, zal ik die hieronder posten.