Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:44
We hebben thuis (ook) een Imperial DABMAN i205-CD omdat mijn huisgenoten graag nog een CD afspelen e/o een apparaat met fysieke knoppen willen hebben.

Sinds enkele weken hebben we last van onderbrekingen op de internet-radio. Op het apparaat valt verder weinig in te stellen. Mijn netwerk huisinstallatie is goed, Sonos radio en alle video streamingsdiensten werken probleemloos.

Dus wat nu.

Vandaag eindelijk de reden gevonden:
Mogelijke oorzaken problemen met internet radio.
Wat meer achtergrond.

Er is te lezen:
Zo worden bij meerdere providers vooral klachten met betrekking tot regelmatig terugkerende geluidsonderbrekingen gemeld over de DABman van fabrikant Imperial. Voor internetradio maakt deze fabrikant gebruik van het platform MediaU.

Dit platform wordt niet alleen gebruikt door Imperial, maar ook door merken als Noxxon en Telestar. Sinds enkele dagen is een klachtenstroom ontstaan over MediaU, en niet alleen in Nederland. De problemen zijn veroorzaakt doordat internetportal MediaU door de eigenaar is omgezet naar Airable. Op meerdere radio met internetradio via MediaU kunnen hierdoor problemen ontstaan. Zo zijn zelf toegevoegde radiozenders bij veel gebruikers plots niet meer in de zenderlijst aanwezig, is het luisteren van radiozenders die nog wel beschikbaar zijn instabiel of kan er in enkele gevallen zelfs helemaal niet meer naar radio geluisterd worden.
Nu is het erg lastig te achterhalen wat nu eigenlijk de fabrikant is van deze appraten, maar ben bij:
Telestar-Digital GmbH
Am Weiher 14, Ulmen, 56766, Germany
info@telestar.de
uitgekomen. Die heb ik ondertussen een email gestuurd.

Er zijn erg veel mensen met problemen op dit platform, is te lezen met google-search. Mocht er meer informatie zijn, post vooral je ervaringen. Of nog beter: oplossingen! Als ik een reactie krijg, zal ik die hieronder posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-05 09:55
Hallo Arnie,

Dank voor je bericht, ben blij dat ik niet de enige ben. Zit al een paar dagen te prutsen met mijn Imperial Dabman i205 want ik heb dus ook last van haperende internet-radio. Sommige zenders doen het zoals gewoon, andere weer niet. Zo is NPO 1 prima, maar onderbreekt NPO 2 constant, erg raar.

Wat ik kan toevoegen aan je post is dat Telestar failliet is gegaan en een andere Firma genaamd Megasat heeft de merknaam van Telestar overgenomen. Of zij ook daadwerkelijk ondersteuning gaan bieden voor Telestar producten moet nog blijken. Ik heb ze een email gestuurd en laat je weten wanneer ik reactie heb.

Deze hele situatie is best zuur eigenlijk want deze radios worden nog steeds gewoon verkocht bij grote retailers zoals Media Markt en Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XperiaMark
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 18:01
Ja deze buffering storing op verschillende merken internetradio met allemaal dezelfde software tegengekomen sinds 2-3 weken. De buffer vergroten naar 8 seconden maakte geen verschil en een andere internet verbinding opzetten ook niet.

Las online ergens dat de radio op de achtergrond verbinding probeert te maken met een database/service en op dat moment de verbinding hapert. Deze communicatie blokkeren zou kunnen werken aldus dat bericht. Maar daar heb ik niet verder naar gekeken gezien de fabrikant dit gewoon moet oplossen. Dus of dat ook het geval is weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door XperiaMark op 20-01-2025 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

User86 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 00:46:
Hallo Arnie,

Dank voor je bericht, ben blij dat ik niet de enige ben. Zit al een paar dagen te prutsen met mijn Imperial Dabman i205 want ik heb dus ook last van haperende internet-radio. Sommige zenders doen het zoals gewoon, andere weer niet. Zo is NPO 1 prima, maar onderbreekt NPO 2 constant, erg raar.

Wat ik kan toevoegen aan je post is dat Telestar failliet is gegaan en een andere Firma genaamd Megasat heeft de merknaam van Telestar overgenomen. Of zij ook daadwerkelijk ondersteuning gaan bieden voor Telestar producten moet nog blijken. Ik heb ze een email gestuurd en laat je weten wanneer ik reactie heb.

Deze hele situatie is best zuur eigenlijk want deze radios worden nog steeds gewoon verkocht bij grote retailers zoals Media Markt en Coolblue.
Vanzelfsprekend hoort de fabrikant je een goed werkend en deugdelijk apparaat te bieden en zij zijn op de achtergrond natuurlijk ook gewoon verantwoordelijk voor updates, etc.
Maar mocht het een kwestie van garantie/ondersteuning/reparatie zijn, dan hoef je niet op zoek naar welk bedrijf in welk land nu dat merk beheert. Garantie en ondersteuning loopt via de winkel waar je het gekocht hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 20-01-2025 03:04 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
Ik heb een reactie van Airable, inderdaad met het verzoek een url te blokkeren in mn router.
Dat heb ik gedaan, maar nog niet kunnen testen.
Helaas staat er bij: tegen het stotteren bij het wisselen van nummers. Maar dat is het; dat is bij mij niet het geval.
Hi,

If the problem happens around the song change, then we have a solution to this, but it is technical.
From your router, in the firewall section, try to ban the domain: coverartarchive.org
We were told that some devices access this site. airable has no control what the radio does in the background.
Please let me know if this works.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
Nog een andere reactie gehad.

Please visit following Website with Information about Imperial products:
http://www.nedis.de/telestar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukie70
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-05 17:00
Hier ook zelfde buffer probleem met de Imperial Dabman i205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User86
ArnieNFW schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:23:
Nog een andere reactie gehad.

Please visit following Website with Information about Imperial products:
http://www.nedis.de/telestar
Yes ik kreeg dezelfe reactie van Megasat
The following companies provide service for other products:

All Imperial and REVO digital radios, all TELESTAR radios of the DIRA series and all other Imperial Audio/Bluetooth products

Nedis bv

https://nedis.de/de-de/telestar

Email: info@nedis.de
Ik ga ze vragen of zij van plan zijn met een software update te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnieNFW
Ik heb de URL geblokkeerd in mn router: https://coverartarchive.org. Was nog wel wat uitzoek werk vond ik (Fritz!box).
Gecontroleerd met een aantal apparaten. En vervolgens de Dabman geprobeerd en .... het lijkt te werken!
Gisteravond en vanochtend bij elkaar ongeveer 30min kunnen luisteren zonder onderbrekingen.
Er is -uiteraard- geen coverart meer, kan me niet echt boeien. En ik zie de display elke paar seconden een refresh proberen te doen (korte flikkering). Maar ik kan dus bevestigen dat het lijkt te werken.

Wellicht dat het grote aantal coverart-requests van wereldwijde (Imperial) internet-radios de webserver dermate doen vertragen dat het daarom vastloopt. Soort ddos effect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oreios
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 13:45
Hier ook 2 dabmans i205CD en identieke problemen.

Ik hoop dat dit automatisch gefixt wordt of met een snelle fix die ik makkelijk kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Oreios schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:49:
Hier ook 2 dabmans i205CD en identieke problemen.
Ik hoop dat dit automatisch gefixt wordt of met een snelle fix die ik makkelijk kan instellen.
Even hierboven lezen en de URL blokkeren - dat hielp bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-04 13:35
Ook hier sinds een paar weken buffer problemen met een Imperial Dabman i105. Het is voor mij een slaapkamer radiootje waar ik meestal NPO Radio1 mee beluister. Het merkwaardige dat zich voordoet is dat gesproken woord (meestal op Radio1) eigenlijk vrijwel storingsvrij doorkomt, echter zodra er een muziek nummer wordt uitgezonden is het meteen om de paar seconden onderbreken, bufferen paar seconden muziek en weer onderbreken. Zodra het nummer is afgelopen en het praten weer begint gaat het weer storing vrij. Ik begrijp hier niets van, wordt voor muziek een ander bandbreedte gebruikt?
De tip die url in de router te blokkeren ga ik uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
Verdi48 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:54:
Ook hier sinds een paar weken buffer problemen met een Imperial Dabman i105. Het is voor mij een slaapkamer radiootje waar ik meestal NPO Radio1 mee beluister. Het merkwaardige dat zich voordoet is dat gesproken woord (meestal op Radio1) eigenlijk vrijwel storingsvrij doorkomt, echter zodra er een muziek nummer wordt uitgezonden is het meteen om de paar seconden onderbreken, bufferen paar seconden muziek en weer onderbreken. Zodra het nummer is afgelopen en het praten weer begint gaat het weer storing vrij. Ik begrijp hier niets van, wordt voor muziek een ander bandbreedte gebruikt?
De tip die url in de router te blokkeren ga ik uitproberen.
Klinkt eigenlijk wel logisch: tijdens de gesprekken is er geen cover te zien, alleen het logo van NPO Radio 1. Bij muziek probeert ie de cover van het muziekstuk op te halen.
Probeer het eens en meldt terug of het lukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momfert
  • Laatst online: 24-01 09:33
Ik heb een setje LENCO MC-460, is een primasetje, (radio, platenspeler en CD speler in een) met een goed geluid, alleen de laatste tijd ook problemen met het weg vallen van de radio, contact gezocht met LENCO en kreeg hierop de volgende reactie.

Bedankt voor je bericht. Het probleem wordt veroorzaakt door een firmware-update waar momenteel meerdere collega's aan werken. Onze excuses voor het ongemak; we lossen het zo snel mogelijk op.

Met vriendelijke groet | Kind regards
Herzliche Grüße | Cordialement
Med venlig hilsen Commaxx B.V.
Part of the Commaxx Group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurtje-
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-03 11:28
Ook hier sinds een paar weken problemen met de Dab 205 i.
Steeds valt de muziek weg.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt want zelf kan ik er niets mee.
Sterker nog : geen idee wat een URL is!
Dus zelf ga ik er niet aan zitten prutsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-04 13:35
Het blokkeren van die coverart URL heeft bij mij het wegvallen van muziek opgelost, dank voor de tip ArnieNFW.
Hoe ik dat kon blokkeren was nog wel even een dingetje. Met m’n laptop via 192.168.1.1 in de adresbalk in de Huawei router, daar vond ik een filter om voor kinderen websites te blokkeren, daar heb ik het coverartarchive adres ingevoerd en…… het werkt ! Je zou dit blokkeren alleen voor de Dabman moeten kunnen doen, echter je ziet een hele lijst van apparaten die toegang tot je WiFi hebben (gehad), niet alles heeft een herkenbare naam, ook de Dabman niet. Ik heb dat coverart dus maar voor alles geblokkeerd. Ik zie het wel als ik het ergens blijk te missen. Voorlopig blij dat ik weer zonder irritante onderbrekingen muziek kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User86
User86 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:29:
[...]

Yes ik kreeg dezelfe reactie van Megasat

[...]

Ik ga ze vragen of zij van plan zijn met een software update te komen.
Nog niets van Nedis gehoord helaas.
Gelukkig heeft het blokkeren van de coverart url ook bij mij geholpen, maar zou fijn zijn als de radios nog een update kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus1
  • Laatst online: 02-02 11:58
Heb met de Nederlandse importeur gebeld van de Imperial Dabman I205.
Ze geven aan dat er technische problemen zitten in de chip.
Ze kunnen niet aangeven hoe en wanneer het wordt verholpen.
Er is ook geen coulance regeling, dus sla de radio maar lekker op in de kast.
Laat zoveel mogelijk mensen naar onderstaand nummer bellen, dan kunnen we met z'n allen een oplossing forceren.
Telefoon : 0455280380

Groet Marinus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzillezz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 07:33
Ik heb op enkele dagen tijd een update kunnen laten uitsturen voor twee modellen van ArtSound, waar ik product manager ben. Heb hiervoor nauw contact gehad met Frontier, de maker van de Magic chips in deze radio's. Dus het is wel degelijk mogelijk om dit op te lossen.
Weet wel dat dit bij geen enkel merk een probleem is van de toestellen zelf - het is achterliggend dat er zaken gewijzigd zijn, en die het bufferen veroorzaken.
Dat het nu Chinese New Year is zal het niet makkelijker maken vrees ik.

[ Voor 36% gewijzigd door zzillezz op 28-01-2025 16:28 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub54
  • Laatst online: 21-05 23:50
Had het zelfde probleem.. Antwoord helpdesk Nedis(duitsland).
Zij hebben ook de garatie van Telestar overgenomen

Vanwege een wereldwijd probleem met de diensten voor alle internetradio's, ondervindt u problemen met uw radio.
Als het klopt, heeft uw radio een update via internet ontvangen.
Als dat niet het geval is, ga dan naar de instellingen en update uw radio via internet.
Houd er rekening mee dat de weersdienst niet langer wordt ondersteund.
Dan is het probleem opgelost.

Oplossing: via internet de Dabman I210 cd radio updaten.
Configuratie: Software updaten.
Geeft aan update is klaar. Stroom eraf stroom erop.
Via geschiedenis zenders vastleggen.
Doet het als vanouds

[ Voor 48% gewijzigd door Huub54 op 29-01-2025 08:18 . Reden: Ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06 10:14
Ik heb die mail in het nederlands ontvangen. Zelfde strekking. Ik kan helaas nog niet achterhalen welke nummer de update zou moeten hebben. Die vraag heb ik neergelegd bij de klantenservice.

De DABman i205CD had ooit firmware 6STTSC44-k111h-k111**ad-k110a-(DB:20221202) en nu staat in het display 6STTSC44-k111h-k111**ad-k110a-(DBE:20240315) Of dat de laatste firmware is weet ik nog niet.

[ Voor 34% gewijzigd door RonnieKo op 28-01-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Telestars reactie:

Bedankt voor uw bericht.

Bedankt voor het wijzen op het probleem.

Onze leverancier werkt intensief samen met de softwarefabrikant aan een oplossing.
Voor zover wij weten ligt het probleem niet bij de radio, maar bij de provider.

We houden u op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peet56
  • Laatst online: 30-01 14:48
Vanmorgen eindelijk de update gehad voor mijn imperial dabman.
Hij is sindsdien niet meer uitgevallen. Hoop dus dat het nu goed blijft gaan na weken ellende 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User86
Marinus1 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:58:
Heb met de Nederlandse importeur gebeld van de Imperial Dabman I205.
Ze geven aan dat er technische problemen zitten in de chip.
Ze kunnen niet aangeven hoe en wanneer het wordt verholpen.
Er is ook geen coulance regeling, dus sla de radio maar lekker op in de kast.
Laat zoveel mogelijk mensen naar onderstaand nummer bellen, dan kunnen we met z'n allen een oplossing forceren.
Telefoon : 0455280380

Groet Marinus
Mijn i205 CD heeft vanochtend de update gekregen, dus ik zou zeggen sluit em aan op het internet en als het goed is komt de update automatisch, ik hoefde dit niet via het menu te doen :)

Ik kan ook rapporteren dat de problemen inmiddels verholpen zijn. Ben blij dat er ondanks het ten ondergaan van Telstar nog wel actie ondernomen is.
Zou nu fijn zijn als de weer functionaliteit het ook weer deed, vond ik altijd wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Ik heb niks gemerkt, gaat deze automatisch?

Welke versie hebben jullie dan nu?

Bij mij is 6STTSC44-k111h-k113**ad-k110a-(DB:20240315) te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
Met (hard) uit & aanzetten kwam idd de update naar voren. Het lijkt wel of ze heel coverart eruit gesloopt hebben.
Mijn nieuwe versie is 6STTSC44-k111-k113**ad-p121a-(DB:20240315)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortellica
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:25
Hier ook last van geen geluid meer uit de boxen, internet radio,fm ,dab totaal geen geluid meer uit te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
wortellica schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:35:
Hier ook last van geen geluid meer uit de boxen, internet radio,fm ,dab totaal geen geluid meer uit te krijgen!
Dat is dan een totaal ander probleem. Dit topic gaat alleen over het stotteren van de internet radio stream, zoals je hierboven had kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortellica
  • Laatst online: 09:25
ArnieNFW schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:51:
[...]

Dat is dan een totaal ander probleem. Dit topic gaat alleen over het stotteren van de internet radio stream, zoals je hierboven had kunnen lezen.
Ik dacht dat het met elkaar in verband stond misschien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
wortellica schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:03:
[...]
Ik dacht dat het met elkaar in verband stond misschien!
Nee, ik denk dat je gewoon een defect apparaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
ArnieNFW schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:03:
Mijn nieuwe versie is 6STTSC44-k111-k113**ad-p121a-(DB:20240315)
Ik heb van de Nedis Support begrepen dat dit de juiste versie moet zijn. Mijn DABMan heeft deze versie niet gekregen. Mag nu het MAC-adres toe mailen zodat de update "gepushed" gaat worden. Ik ben wel benieuwd of het dan wel gaat helpen. Al aangegeven dat ik de firmwareupdate anders via de mail kan krijgen zodat ik het via een usb-stick zelf kan regelen. Ik moet namelijk nog een andere ook nog doen. Nog niet gekeken of die al wel een update heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
Ik had ook geen update klaarstaan (zelfs met de check in het menu), maar na het uit/aan zetten via de schakelaar op de achterkant kwam de update wel naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
ArnieNFW schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:57:
Ik had ook geen update klaarstaan (zelfs met de check in het menu), maar na het uit/aan zetten via de schakelaar op de achterkant kwam de update wel naar voren.
Dank voor de tip. Dat heb ik al een paar keer gedaan :) Goed, we gaan het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus1
User86 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Mijn i205 CD heeft vanochtend de update gekregen, dus ik zou zeggen sluit em aan op het internet en als het goed is komt de update automatisch, ik hoefde dit niet via het menu te doen :)

Ik kan ook rapporteren dat de problemen inmiddels verholpen zijn. Ben blij dat er ondanks het ten ondergaan van Telstar nog wel actie ondernomen is.
Zou nu fijn zijn als de weer functionaliteit het ook weer deed, vond ik altijd wel leuk.
Heb nog steeds geen update gehad, krijg steeds melding er zijn geen nieuwe updates .
Is om de minuut aan het bufferen.
Hoop dat het probleem snel wordt opgelost.

Groet Marinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AARUSS
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 29-03 10:49
Bij mijn i205 komt er ook nog steeds geen update naar voren. Maakt het voor het ontvangen van de update nog uit of de radio bedraad of draadloos is verbonden met het netwerk? En moet hij dan aan blijven staan in de modus internetradio? Ik vind het zeer vaag allemaal. Mijn radio is met wifi verbonden, de signaalindicator geeft maximaal aan. Heb de radio al vaak opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Ik ben ook via wifi aangesloten. En gebruikte de radio wel met de website geblokkeerd.
Toen een mede tweaker hierboven meldde dat hij de update had, heb ik het menu gecontroleerd, maar er was geen update.
Nadat ik hem via de schakelaar achterop uit/aan gezet heb kwam nagenoeg meteen de vraag of ik wilde updaten.
Ze zullen ongetwijfeld de update gefaseerd uitrollen. Gewoon af en toe controleren.
Overigens lijkt de update precies te doen wat het blokkeren van coverart ook doet.
Dus als je dat kan instellen in je router, is je probleem ook uit de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus1
Heb nog steeds geen update ontvangen.
Hoop dat ze snel actie ondernemen, zo is het niet leuk meer.
Gr, Marinus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SharpieNice
  • Laatst online: 07-05 01:31
Hallo daar. Heb speciaal een account aangemaakt op Tweakers om mijn ervaringen te delen over de ontstane connectieproblemen en het oplossen ervan.

Ik heb een Imperial i110 Wifi internetradio waarbij al weken met grote regelmaat de muziek kortstondig onderbroken werd tijdens het afspelen van een internetradiostation.
Eerst dacht ik dat het aan de Wifi verbinding lag, maar de wifi op de radio gaf een goede connectie aan en andere apparaten op hetzelfde wifi punt gaven geen verbindingsproblemen.
Ik stond op het punt om een andere internetradio te gaan kopen. Dankzij de tips in deze thread is dit niet nodig gebleken en heb ik het verbreken van de verbinding tijdens het afspelen kunnen oplossen.
In de thread stond o.a. dat door het blokkeren van de url coverartarchive.org de verbinding niet meer verbroken wordt en dit blijkt (tot nu toe) het geval.

Dit allemaal daarvoor geprobeerd zonder resultaat:
- Radio gereset naar fabrieksinstellingen
- Buffer verhoogt naar 8 seconden
- DHCP reservering ingesteld op modem voor internetradio
- Vast IP adres ingesteld op internetradio
- Ander wifi kanaal op modem ingesteld
- 2,4 GHz band uitgeschakeld op modem. Ik dacht dat deze radio alleen 2,4 GHz ondersteund zoals de specificatie aangaf, maar 5 GHz wordt ook ondersteund.

De software versie eindigt op a*-j917a-(DB20240315). Er stond geen nieuwe update klaar.

In mijn SmartWifi modem (witte connectbox Ziggo) kon ik geen optie vinden om een url te blokkeren.
Via een andere site toch een manier gevonden om de site coverartarchive.org te blokkeren.
- Open via een browser het instellingen menu van dit modem
- Ga naar Geavanceerde instellingen, Beveiliging
- Open IP- en Poortfiltering
- Voeg nieuwe regel toe
- Vul bij het Afzenderadres het vaste IP adres die op de internetradio in ingesteld of via een DHCP (reservering) krijgt.
- Vul bij Bestemmingsadres het IP adres van coverartarchive.org in, 142.132.240.1
- Selecteer bij Protocol, Afzenderpoort en Bestemmingspoort voor All.
- Sla de instellingen op.

Dit zou voldoende moeten zijn om weer zonder connectieproblemen naar internetradiostations te kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Het procedure voor het blokkeren van een url in een router verschil helaas per router. Maar is gelukkig goed terug te vinden op internet.

Ik zou niet het IP adres opnemen, die kan in theorie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus1
User86 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Heb nog steeds geen update gekregen.
Kun je je ergens aanmelden voor een update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AARUSS
Ik kreeg zojuist het volgende bericht van Telestar:

"Het spijt me, maar we zien nu dat u een I205 heeft en geen I205 CD.
Voor uw radio is helaas nog geen update beschikbaar.
Onze leverancier werkt hard om iedere model te voorzien van een update.
Aangezien het probleem een wereldwijd probleem is en ieder merk hiermee te kampen heeft, duurt het langer dan normaal voor de updates beschikbaar zijn."

Merkwaardig, want je zou verwachten dat de radiofuncties in modellen met of zonder CD hetzelfde zijn.

Ik kan in mijn router van Ziggo helaas geen URL blokkeren.

[ Voor 17% gewijzigd door AARUSS op 03-02-2025 17:04 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Met de versie die ik nu heb, was het vanavond weer drama. Elke 10sec weer bufferen. Heb dus coverart weer geblokkeerd en het ging weer goed.
Kortom: of ik heb de juiste firmware nog niet, of ze hebben het nog niet goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binnen123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 21:18
Ik heb ook een Dabman I205CD.

Heeft Software versie: 6STNSC44-k111h-k111**ad-k110a-(DB-20240315).
Dat is waarschijnlijk niet de UPDATE...!

Dat verrekte kreng komt maar niet binnen, heb het apparaat nu al 10x uit/aan gezet.
Ho maar, geen Update. Hoelang gaat dit duren?????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User86
Ik zie dat er nog mensen met problemen zijn, dat is jammer om te horen.
Ik kan alleen vertellen dat ik een Imperial Dabman i205 CD heb en dat de software update automatisch naar voren kwam en het apparaat zichzelf automatisch update bij inschakeling in de vroege ochtend. Kan me voorstellen dat als het apparaat aan staat en je let er niet op dat het updatet zonder dat je het door hebt.
Mijn radio is verbonden met ethernet kabel, alhoewel ik merk dat sinds de weer functie het niet meer doet de verbinding niet altijd aan staan en ik eerst moet verbinden met een internet radio station om de verbinding met het internet te activeren.

Mijn versie voor mijn i205 CD is op het moment van schrijven: 6STTSC44-k111h-k112**ad-p121a-(DB20240315) en de radio werkt nog naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 23:03
Ik heb de DABMAN i30.
Eigenlijk geen problemen ondervonden, gebruik hem dagelijks als wekker (internet radio) en in het weekend soms wat langer.

Na deze forum post toch maar ff gecheckt, de versie die op de i30 draait eindigt op (DB:20240315).
Dit lijkt me de datum van een database...?
De rest;
TN9THABN-i704h-i713**-ad-i629a .

Sommige zenders hebben wel een thumbnail/art, sommige niet. Maar volgens mij was dat al vaker zo.
Het weer lijkt te werken, maar in de bovenste regel staan allemaal vraagtekens,en alle waarde staan op "0".
Bij de instelling staat inderdaad dat de weer service niet meer ondersteund wordt...

Hoop dat de radio binnenkort ook een update krijgt.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:30
Ik heb de IMPERIAL DABMAN i205.
Ik luister naar Internet-radio via wifi.
Heeft jaren vlekkeloos gewerkt
Sinds een paar weken hapert de muziekweergave enorm. Dezelfde klachtomschrijving als velen hier eerder genoemd hebben.

Ik heb nog geen nieuwe firmware ontvangen.
Met de schakelaar uitzetten en weer aan helpt niet om de nieuwe firmware te ontvangen. Ook in het menu controleren op nieuwe firmware helpt niet.

Ik ga de URL voor de coverart maar blokkeren (Fritzbox 6690 cable, FritzOS=8.02). Zal wel puzzelen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Tweakers
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-05 10:39
Ik had met mijn Audizio Bari de laatste maand ook steeds last van onderbrekingen, Opgelost vanmorgen (dinsdag 11 februari 2025) stond er een firmware upgrading klaar (in de radio), deze geinstalleerd en werkt -tot nu toe- 16:25 perfect. Bedankt MaxiAxi. ;) Mvg Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rj13
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-02 17:33
en via welke website doe je dat dan? dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rj13
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-02 17:33
SharpieNice schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:42:
Hallo daar. Heb speciaal een account aangemaakt op Tweakers om mijn ervaringen te delen over de ontstane connectieproblemen en het oplossen ervan.

Ik heb een Imperial i110 Wifi internetradio waarbij al weken met grote regelmaat de muziek kortstondig onderbroken werd tijdens het afspelen van een internetradiostation.
Eerst dacht ik dat het aan de Wifi verbinding lag, maar de wifi op de radio gaf een goede connectie aan en andere apparaten op hetzelfde wifi punt gaven geen verbindingsproblemen.
Ik stond op het punt om een andere internetradio te gaan kopen. Dankzij de tips in deze thread is dit niet nodig gebleken en heb ik het verbreken van de verbinding tijdens het afspelen kunnen oplossen.
In de thread stond o.a. dat door het blokkeren van de url coverartarchive.org de verbinding niet meer verbroken wordt en dit blijkt (tot nu toe) het geval.

Dit allemaal daarvoor geprobeerd zonder resultaat:
- Radio gereset naar fabrieksinstellingen
- Buffer verhoogt naar 8 seconden
- DHCP reservering ingesteld op modem voor internetradio
- Vast IP adres ingesteld op internetradio
- Ander wifi kanaal op modem ingesteld
- 2,4 GHz band uitgeschakeld op modem. Ik dacht dat deze radio alleen 2,4 GHz ondersteund zoals de specificatie aangaf, maar 5 GHz wordt ook ondersteund.

De software versie eindigt op a*-j917a-(DB20240315). Er stond geen nieuwe update klaar.

In mijn SmartWifi modem (witte connectbox Ziggo) kon ik geen optie vinden om een url te blokkeren.
Via een andere site toch een manier gevonden om de site coverartarchive.org te blokkeren.
- Open via een browser het instellingen menu van dit modem
- Ga naar Geavanceerde instellingen, Beveiliging
- Open IP- en Poortfiltering
- Voeg nieuwe regel toe
- Vul bij het Afzenderadres het vaste IP adres die op de internetradio in ingesteld of via een DHCP (reservering) krijgt.
- Vul bij Bestemmingsadres het IP adres van coverartarchive.org in, 142.132.240.1
- Selecteer bij Protocol, Afzenderpoort en Bestemmingspoort voor All.
- Sla de instellingen op.

Dit zou voldoende moeten zijn om weer zonder connectieproblemen naar internetradiostations te kunnen luisteren.
en welke website moet ik dan bezoeken om die url te kunnen blokkeren? in mijn router van kpn kan het namenlijk niet. dankjewel.

• ArnieNFW
BerndGaykema schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:05:
Ik ga de URL voor de coverart maar blokkeren (Fritzbox 6690 cable, FritzOS=8.02). Zal wel puzzelen worden.
Ik heb ook een Fritzbox, dus kan evt helpen.

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:30
ArnieNFW schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:59:
[...]

Ik heb ook een Fritzbox, dus kan evt helpen.
Dat zou fijn zijn.
Ik heb het volgende gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRDWHP5iF_u4qnynqmlaNLsG3jE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KLsO72Q1dF324oq9nxPtla8v.png?f=fotoalbum_large
Internet -> Filters -> Lijsten -> Geblokkeerde websites: bewerken

Toch hapert de muziek nog.....

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

SeatRider

Hips don't lie

Had een Technisat Sternradio IR-2 met hetzelfde probleem. Helaas al teruggestuurd, want hun klantenservice wilde alleen klanten in Duitsland en Oostenrijk helpen.

Edit: grappig, ik heb meer internetradio's, een Kenwood microsetje in de werkkamer die inderdaad nu geen coverart meer toont (maar niet hapert) en een Denon receiver die het nog wel toont (maar gisteren de hele dag aan het stotteren was).

[ Voor 42% gewijzigd door SeatRider op 13-02-2025 09:41 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ArnieNFW
BerndGaykema schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Dat zou fijn zijn.
Ik heb het volgende gedaan:
[Afbeelding]
Internet -> Filters -> Lijsten -> Geblokkeerde websites: bewerken

Toch hapert de muziek nog.....
Antwoord is eenvoudig, maar laten we niet de routerconfiguratie in dit topic delen, daar is het niet voor bedoeld. Stuur me maar een private msg.

• Fleurtje-
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-03 11:28
Ik heb al eerder gepost dat mijn dabman 205i ook sinds enige tijd (maanden?)buffert
En weet door de reacties hier waar het aan ligt en dat sommige updates hebben ontvangen.
Op mijn radio bufferen alle zenders nog steeds ( ook nog steeds geen update ontvangen) alleen de zender " JOE" Buffert helemaal niet.
Ik vind het heel erg dat er niets aan gedaan wordt en overweeg al een nieuwe radio maar dan zal je zien dat de radio het ineens weer doet , zijn er nog steeds mensen die updates krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
SeatRider schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:37:
Had een Technisat Sternradio IR-2 met hetzelfde probleem. Helaas al teruggestuurd, want hun klantenservice wilde alleen klanten in Duitsland en Oostenrijk helpen.

Edit: grappig, ik heb meer internetradio's, een Kenwood microsetje in de werkkamer die inderdaad nu geen coverart meer toont (maar niet hapert) en een Denon receiver die het nog wel toont (maar gisteren de hele dag aan het stotteren was).
Jij zou gebaad zijn bij het blokkeren van de website in je router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
Bericht van Telestar:
Thank you for your patience.

Due to a worldwide issue with the services for all internet radios, you are experiencing problems with your radio.

If it is correct, your radio has received an update via the internet. It may be that your radio will receive the update today or tomorrow. If not, please go to the settings and update your radio via the internet.

Please note that the weather service is no longer supported. The issue will then be resolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukie70
[quote]ArnieNFW schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:08:
Bericht van Telestar:

Geloof niet dat de update hier al is geweest, kan via configuratie, software update alleen zien dat er géén update beschikbaar is.
Het bufferen verschilt idd ook per zender, Joe doet het zoals eerder in het draadje gezegd hier ook goed, Veronica daar in tegen is echt om de haverklap, radio 1 en 2 af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik krijg net op mijn Imperial DABMAN i205 CD de melding dat er een update beschikbaar is. Na installatie heb ik versie 6STNSC44-k111h-k111**ad-p121a-(DB20240315) draaien. Ben benieuwd of de problemen met stotteren nu opgelost zijn.

Had er relatief weinig last van gelukkig, de zenders waar ik naar luister deden soms uren goed maar begonnen dan met stotteren. Soms hielp het uit en aanzetten van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric P
  • Laatst online: 26-02 23:34
Heerlijk situatie dit. Gebruik de Dabman al jaren en nooit problemen gehad. Ook geen problemen zoals hierboven beschreven.

Wat wil nu het geval. Ik zet gisterenavond mijn Dabman aan en hij geeft aan dat er een update is en ik moet op OK drukken. Gedaan, update wordt uitgevoerd en ik moet het apparaat opnieuw opstarten.

Opnieuw opgestart, weer geeft ie aan dat er een update is en ik druk op OK. Opnieuw opstarten... WEER geeft ie aan dat er een update is enz enz enz.

In totaal nu al een keer of 7 uitgevoerd, maar melding met update blijft komen...

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric P
Korte toevoeging van mijn bericht hierboven:

Betreft Imperial Dabman i200

Na opnieuw opstarten gaat de radio wel spelen en blijft dit doen. Tot ik het menu in ga, om in mijn geval de sleeptimer te activeren, maar dan komt meteen de melding dat ik dus wéér een update moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dick48
  • Laatst online: 17-02 16:44
Hallo Eric P, hier exact hetzelfde probleem! Als je het via de app probeert lukt het ook niet. Zodra je een andere actie doet, nadat hij aanvankelijk goed is ingeschakeld, begint hij weer om die update te jengelen.
Ik heb dezelfde radio ook nog met CD-speler. Die heeft de update wel goed verwerkt.
Probleem speelt sinds vandaag 16-2.
Ga de app opnieuw installeren, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric P
Mag ik vragen over welke app jij het hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric P
Ik heb inmiddels de app gevonden: AirMusic neem ik aan.

De app vindt het apparaat wel en ik kan ook een software update uitvoeren, maar ik blijf in dezelfde cirkel hangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelpvanleest
  • Laatst online: 22-02 17:23
Hoi Eric - hier ook Dabman i200 en exact dezelfde issues sinds 15 februari. Heb helaas nog geen truc gevonden om te omzeilen. Helemaal uizetten em weer aan om radio te kunnen luisteren, maar menu knop geeft gelijk update melding inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick48
Inderdaad, gaat om de AirMusic app. Heb hem opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas...hij blijft vragen om de update te installeren.
En nu is hij dus totaal onbruikbaar, want hij start op met de laatst beluisterde zender, en bij elke volgende handeling kom je weer bij die update terecht.
Je kan hem dus niet terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hopeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric P
Erg fijn. En onze apparaten zijn uiterlijk allemaal buiten de 2 jaar-garantie periode. Niet defect, maar gewoon een softwarematig issue. Is daar nog iets tegen te doen? Dit kan toch niet zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-06 18:00
Voor diegene die een dabman i200 hebben, bij mij lijkt die update loop te stoppen als je de volgende 4 DNS entries opneemt in je block-filter:
m6fw.wifiradio-frontier.com
b1.mediayou.net
data2.mediayou.net
coverartarchive.org

Paar keer aan/uit gezet en krijg nu steeds netjes internet radio en geen update meldingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick48
Kan dit ook in de KPN Box 12? Daar zie ik zo snel geen DNS block filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dick48
Nou, bij mij werkt de radio plotseling weer. Ik kreeg de update-melding nog een keer, maar kon nu wel naar een andere zender (door middel van de app AirMusic). Verder niks gedaan. Misschien dat de update nu toch geïnstalleerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric P
Dank je voor je bericht, Dick48.

Heb hem nu opnieuw aangezet en kreeg de update melding. Update uitgevoerd, opnieuw opgestart en kan weer zonder problemen in het menu :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dick48
Ja, het probleem is kennelijk opgelost, Eric P.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegei
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 21:59
Mijn Imperial Dabman i205(zonder cd) heeft nog niet de nieuwe update ontvangen.
Heeft iemand een update op de i205(zonder cd) ontvangen of zijn er nog meer die deze update ook nog moeten ontvangen op de i205(zonder cd)?

[ Voor 20% gewijzigd door zegei op 18-02-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilger50
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-06 19:38
Als de radio zijn update heeft gehad opnieuw opstarten met de schakelaar achterop dat heeft mij geholpen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AARUSS
Mijn cd-loze i205 wacht ook nog steeds met smart op de update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
zegei schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:44:
Mijn Imperial Dabman i205(zonder cd) heeft nog niet de nieuwe update ontvangen.
Heeft iemand een update op de i205(zonder cd) ontvangen of zijn er nog meer die deze update ook nog moeten ontvangen op de i205(zonder cd)?
Same here! Helaas dezelfde problemen als de rest (laatste week wel wat minder). Laatste week controleer ik dagelijks op een update, zonder resultaat. Het lukt mij helaas ook niet om de coverart te blocken op mijn ASUS ZenWiFi AX (XT8)... Dus ik hoop dat die update snel doorkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI8W0X4UrbCBcPoHKmntBFqAKjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fzHGycyxEUsQ0VCmlYcwlJc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 23:04
ArnieNFW schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:19:
Ik heb de URL geblokkeerd in mn router: https://coverartarchive.org. Was nog wel wat uitzoek werk vond ik (Fritz!box).
Gecontroleerd met een aantal apparaten. En vervolgens de Dabman geprobeerd en .... het lijkt te werken!
Gisteravond en vanochtend bij elkaar ongeveer 30min kunnen luisteren zonder onderbrekingen.
Er is -uiteraard- geen coverart meer, kan me niet echt boeien. En ik zie de display elke paar seconden een refresh proberen te doen (korte flikkering). Maar ik kan dus bevestigen dat het lijkt te werken.

Wellicht dat het grote aantal coverart-requests van wereldwijde (Imperial) internet-radios de webserver dermate doen vertragen dat het daarom vastloopt. Soort ddos effect!
Bedankt voor de tip voor het blokkeren van https://coverartarchive.org. In de Fritzbox 7590 de url geblokkeerd, bij Internet > Filters > Lijsten > Geblokkeerde websites: bewerken

Btw ik heb een Audizio Adria DAB tuner.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
Xfile schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:22:
[...]

Bedankt voor de tip voor het blokkeren van https://coverartarchive.org. In de Fritzbox 7590 de url geblokkeerd, bij Internet > Filters > Lijsten > Geblokkeerde websites: bewerken

Btw ik heb een Audizio Adria DAB tuner.
Bij een Fritzbox moet je ook nog het profiel aanpassen. Anders werkt het blokkeren niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nolleos
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-02 14:24
Ik heb hier ook een Dabman i205CD staan en had ook voortdurend last van haperingen met de internetradio via wifi.
Ongeveer 2 weken geleden kwam er 'morgens bij het aanzetten automatisch een update binnen. Via de schakelaar achterop de radio even aan/uit gezet en alles werkt sinds die tijd prima. Geen haperingen meer gehad. Wel helaas geen weer verwachting meer op het schermpje, maar dat was sinds het failliet gaan van Telestar ook al niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegei
Wat is de nieuwste firmware versie van de Imperial Dabman i205 (zonder cd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyTheMailer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 15:01
Gisteren automatisch een software update ontvangen op mijn Dabman i400. Tot op heden alles stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Vandaag is hier ook de update binnen gekomen! Tijdens het aanzetten verscheen de melding en direct uitgevoerd. Hierna even de powerknop achterop het apparaat uitgezet en weer aan. Tot nu to geen storingen gehad. Cover art werkt nog helaas het weer niet meer. Nu maar eens kijken hoe het gaat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1WeW0__rdLKrtWJyWEM-QA2D5E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Fk1IU7QaksJsq4VuDKuz5lh8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegei
Ook aan het eind van de middag bij mijn i205(zonder cd) deze update ontvangen met dezelfde Apparaatversie als bij Mike80.
Tot nu toe geen buffering meer!
Lijkt opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
Hier een Imperial i105 bij onze dochter en na de software update komt er weer muziek uit zonder haperingen...

Heeft 3 maanden geduurd, maar dan heb je ook wat

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voechtje
  • Laatst online: 28-02 14:46
Vandaag boodschap gehad om software update uit te voeren op DABMAN i450 CD. Bevestigd via ENTER toets en daarna toestel af en terug aanzetten (via drukknopje achteraan toestel) en probleem met onderbrekingen internetradio schijnt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AARUSS
Mijn i205 zonder cd heeft helaas nog steeds geen update gehad. Ook niet na opnieuw opstarten met de knop achterop. Zijn er nog meer mensen met een i205 zonder cd die wachten op de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunteun
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05-03 15:15
Mijn i205 heeft ook nog steeds geen update gehad.
Is er geen mogelijkheid om dit handmatig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Ik denk het wel, maar dna moet je het firmware bestand zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wumme
  • Laatst online: 06-04 18:58
Ik heb op de website bij Nedis de melding gedaan.Een week later kreeg ik een mail van Telestar service. Ze wilden een foto van de stikker en het mac adres. Een paar dagen later hebben ze een update naar het mac adres gestuurd en het probleem is opgelost.
Betreft Dabman I200.
Prima service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Wumme schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:41:
Ik heb op de website bij Nedis de melding gedaan.Een week later kreeg ik een mail van Telestar service. Ze wilden een foto van de stikker en het mac adres. Een paar dagen later hebben ze een update naar het mac adres gestuurd en het probleem is opgelost.
Betreft Dabman I200.
Prima service!
Dat is idd top,!
Kan je het email adres delen met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wumme
  • Laatst online: 06-04 18:58
https://nedis.nl/nl-nl/pr...0787651/dabman-i250-zwart.
Hier heb ik mijn probleem voorgelegd.
Product support.

[ Voor 6% gewijzigd door Wumme op 05-03-2025 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AARUSS
Mijn i205 heeft vanmiddag na tussenkomst van de Telestar klantenservice ook de update ontvangen. Hiervoor moest ik het MAC adres van de radio doorgeven en toen werd de firmware specifiek naar mijn radio gepusht. Eindelijk opgelost en toch nog een goede service van Telestar: support@telestarsupport.zendesk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH IKKI
  • Laatst online: 13-03 20:42
Een iets andere blik op draadloze connectie (WIFI) problemen: Als niets meer werkt, dan kan je op je router inloggen en kijken welk netwerk actief. Bij mijn router was 5 G Hertz actief, terwijl in de handleiding alleen de 2,4 G Hertz wordt gesupport. Wellicht helpt dit voor allen, die helemaal niet kunnen connecten op wifi. Splits het netwerk en geef het netwerk ook een iets andere naam: <netwerk>_24 (2,4 G Hertz). Het netwerk (SSID) en password staan op je router. Ik ben KPN-klant. Help dit?

[ Voor 2% gewijzigd door GH IKKI op 13-03-2025 12:57 . Reden: Gbit/s moet zijn G Hertz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH IKKI
Een iets andere blik op draadloze connectie (WIFI) problemen:

Als niets meer werkt, dan kan je op je router inloggen en kijken welk netwerk actief. Bij mijn router was 5 G Hertz actief, terwijl in de handleiding alleen de 2,4 G Hertz wordt gesupport. Wellicht helpt dit voor allen, die helemaal niet kunnen connecten op wifi. Splits het netwerk en geef het netwerk ook een iets andere naam: <netwerk>_24 (2,4 G Hertz). Het netwerk (SSID) en password staan op je router. Ik ben KPN-klant. Help dit?

[ Voor 2% gewijzigd door GH IKKI op 13-03-2025 12:55 . Reden: Gbit/s moet zijn G Hertz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH IKKI
Een iets andere blik op draadloze connectie (WIFI) problemen: Als niets meer werkt, dan kan je op je router inloggen en kijken welk netwerk actief. Bij mijn router was 5 G Hertz actief, terwijl in de handleiding alleen de 2,4 G Hertz wordt gesupport. Wellicht helpt dit voor allen, die helemaal niet kunnen connecten op wifi. Splits het netwerk en geef het netwerk ook een iets andere naam: <netwerk>_24 (2,4 Hertz). Het netwerk (SSID) en password staan op je router. Ik ben KPN-klant. Help dit?

[ Voor 2% gewijzigd door GH IKKI op 13-03-2025 12:53 . Reden: Gbit/s moet zijn G Hertz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH IKKI
Mocht er geen connectie met WIFI hebben, dan het zijn dat het om een 5 G Hertz router gaat. Ik zit bij KPN. Ik ben er achter gekomen dat de DABMAN I205 alleen op 2,4 G Hertz WIFI werkt. Als je wifi alleen op 5 G Hertz staat, dan kan je via de router dit splitsen in 2,4 en 5 G Hertz. Geef twee aparte namen. Hopelijk los je connectieproblemen hiermee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
GH IKKI schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:26:
Mocht er geen connectie met WIFI hebben, dan het zijn dat het om een 5 G Hertz router gaat. Ik zit bij KPN. Ik ben er achter gekomen dat de DABMAN I205 alleen op 2,4 G Hertz WIFI werkt. Als je wifi alleen op 5 G Hertz staat, dan kan je via de router dit splitsen in 2,4 en 5 G Hertz. Geef twee aparte namen. Hopelijk los je connectieproblemen hiermee op.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg; maar het is niet van toepassing hier. Dit topic gaat over een werkende radio, die opeens is gaan stotteren. De radio werkt dus al prima op 2.4GHz Wifi. Je verhaal is een beetje teveel van het goede.
Je kan je replies het beste verwijderen; ze voegen niets toe, geven alleen verwarring.

[ Voor 5% gewijzigd door ArnieNFW op 13-03-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukie70
eerder deze week heeft mijn toestel een update gehad, sindsdien géén problemen meer ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotovanheel
  • Laatst online: 30-03 14:06
Mijn ziggo netwerk heeft een update gehad. Nu werkt mijn Dabman i300 CD, niet meer. Hij kan geen verbinding maken met mijn Wi-Fi netwerk. Vanaf begin al problemen mee gehad. Een tijd goed gegaan maar nu al uren bezig met dat kl*te ding. Wie helpt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
fotovanheel schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:57:
Mijn ziggo netwerk heeft een update gehad. Nu werkt mijn Dabman i300 CD, niet meer. Hij kan geen verbinding maken met mijn Wi-Fi netwerk. Vanaf begin al problemen mee gehad. Een tijd goed gegaan maar nu al uren bezig met dat kl*te ding. Wie helpt ??
even een ander topic over openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Topic loopt -gelukkig- op het einde. Zelf heb ik nog even contact gehad over de firmware van mijn eigen toestel. Als antwoord kreeg ik dit over de laatste firmware versie (i205-CD):
De firmware versie zal dan eindigen op ad-p121a.
Pagina: 1