We hebben een Dabman i220 (imperial). Sinds afgelopen vrijdag kon ik al bepaalde zenders niet meer ontvangen. Sinds gisteren zijn alle zenders onbereikbaar. Aan/uit, factory reset heeft niets geholpen. Met het netwerk/internet is niets aan de hand. Iemand ook deze problemen?
Ja dat werkt nog wel. Het gaat om internetradio.ArnieNFW schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:47:
Kan je wel FM/DAB+ ontvangen?
UPDATE: Net mijn mobiel als hotspot gebruikt. Nu werkt het wel. Is dus een firewall issue.
[ Voor 26% gewijzigd door DikkeGoudvis op 09-09-2025 16:10 ]
Ja, ik heb even de internetradio geprobeerd. Geen problemen hier. Ligt dus aan een lokale wifi /router instelling.
Als je daarvoor hulp zoekt, lijkt het me handig een ander draadje te starten.
Als je daarvoor hulp zoekt, lijkt het me handig een ander draadje te starten.
Hallo ik heb een i22o en ook het buffer probleem waar kan ik de software upgrade vinden.ArnieNFW schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:33:
Ik denk het wel, maar dna moet je het firmware bestand zien te vinden.
Zie nu dat je ook deze problemen met je i220 hebt (gehad)DikkeGoudvis schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:45:
We hebben een Dabman i220 (imperial). Sinds afgelopen vrijdag kon ik al bepaalde zenders niet meer ontvangen. Sinds gisteren zijn alle zenders onbereikbaar. Aan/uit, factory reset heeft niets geholpen. Met het netwerk/internet is niets aan de hand. Iemand ook deze problemen?
Ik dus ook
Heb een Ziggo zwart Smart wifi modem
Kun je me helpen
Het firmware probleem js opgelost, mocht je denken dat dat bij jouw radio niet het geval is, kan je het beste dit topic even helemaal nalezen.
Verder lijkt me dit gewoon een wifi /netwerk probleem en kan je het beste je router/switch/modem resetten
Verder lijkt me dit gewoon een wifi /netwerk probleem en kan je het beste je router/switch/modem resetten
Het lijkt wel een firmware probleem zoals in dit topic beschreven regelmatig welvallen en bufferen.ArnieNFW schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:57:
Het firmware probleem js opgelost, mocht je denken dat dat bij jouw radio niet het geval is, kan je het beste dit topic even helemaal nalezen.
Heb al enkele malen het modem gereset komt toch weer terug.
Hoe krijg ik nieuwe firmware ?
Ten eerste als je firmware last had van de bug zoals besproken in dit topic, dan had je al ?>6 maanden last gehad van dit probleem.
Ten tweede geef ik in mijn vorige reactie aan wat je kan doen om nieuwe firmware te krijgen:
Ten tweede geef ik in mijn vorige reactie aan wat je kan doen om nieuwe firmware te krijgen:
......kan je het beste dit topic even helemaal nalezen.
Ik heb zo'n beetje het hele jaar gezijk met mijn Imperial DABMAN i250. (Geen typo, dus niet de i205.)
Het lijkt minder ernstig dan sommigen van jullie beschrijven want de haperingen zijn kleiner, maar ze zijn er wel steeds. Maar vervelender, de CPU van dat ding lijkt zo overbelast dat zelfs het aanpassen van het volume soms niet werkt. Dan draai ik het volume omlaag, maar kwettert het reclameblok soms nog 10 seconden door voordat het volume werkelijk omlaag gaat.
De menu optie over firmware heeft nog nooit sinds ik dit ding misschien wel 5 tot 10 jaar geleden heb gekocht een update laten zien. Ook nu niet. Hebben die modellen waar jullie het over hebben geen firmware-update optie in het menu, of hadden ook jullie geen update staan daar?
Het lijkt minder ernstig dan sommigen van jullie beschrijven want de haperingen zijn kleiner, maar ze zijn er wel steeds. Maar vervelender, de CPU van dat ding lijkt zo overbelast dat zelfs het aanpassen van het volume soms niet werkt. Dan draai ik het volume omlaag, maar kwettert het reclameblok soms nog 10 seconden door voordat het volume werkelijk omlaag gaat.
De menu optie over firmware heeft nog nooit sinds ik dit ding misschien wel 5 tot 10 jaar geleden heb gekocht een update laten zien. Ook nu niet. Hebben die modellen waar jullie het over hebben geen firmware-update optie in het menu, of hadden ook jullie geen update staan daar?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
In mijn herinnering heb ik nooit een update zien staan, maar met dat gedoe van die hoesjes-site is er wel een update geweest. Afgehandeld in de achtergrond.Sando schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:23:
....De menu optie over firmware heeft nog nooit sinds ik dit ding misschien wel 5 tot 10 jaar geleden heb gekocht een update laten zien. Ook nu niet. Hebben die modellen waar jullie het over hebben geen firmware-update optie in het menu, of hadden ook jullie geen update staan daar?
Trage CPU was echter geen onderdeel van het probleem. Heb je een complete factory-reset geprobeerd?
Als je toestel nog steeds hapert, en krijgt geen update omdat het al een ouder toestel is; dan kan je dit probleem (hoesjes website) wel oplossen door de URL te blokken in je router. Maar datg lost het probleem van trage menu's ed niet op.
Niet aan gedacht. Dat is wel een goed idee. Misschien heeft deze radio een trage SoC en kan hij het resolven wat steeds fout gaat niet goed handlen en wordt hij daarom traag. Of hij is gehacked en onderdeel van een botnet. Ik noem maar wat.ArnieNFW schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:28:
Als je toestel nog steeds hapert, en krijgt geen update omdat het al een ouder toestel is; dan kan je dit probleem (hoesjes website) wel oplossen door de URL te blokken in je router.
Ik heb net een email gestuurd naar dat adres wat @AARUSS noemde, even kijken of zij iets zeggen, en anders ga ik even kijken welke adressen ik allemaal kan blokkeren in pi-hole of in de router.
Blijkbaar is mijn firmware toch automatisch wel eens upgedatet, want er staat een heel lang nummer dat eindigt op DB-20240315. Ik heb nooit zelf een update geinstalleerd maar ik heb deze radio al sinds 2017 oid.
Als laatste inderdaad maar eens een factory reset, al is het invoeren van het wifi wachtwoord geen pretje.AARUSS schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:40:
Mijn i205 heeft vanmiddag na tussenkomst van de Telestar klantenservice ook de update ontvangen. Hiervoor moest ik het MAC adres van de radio doorgeven en toen werd de firmware specifiek naar mijn radio gepusht. Eindelijk opgelost en toch nog een goede service van Telestar: support@telestarsupport.zendesk.com
[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 17-11-2025 15:00 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
WPS.... ik ben er geen fan van, maar voor de Dabman radio's maak ik graag een uitzondering!