[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hmmm.

XFX SWIFT AMD Radeon RX 9070 XT TRIPLE FAN Gaming Edition 16GB Videokaart
Megekko 899,-

Via google oude(style) shopping resultaten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F5OE4F6SVeluWlo17NfUMvlpyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGcaZI3pAgjYrlQSPNGsoUqH.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.megekko.nl/pr...leshopping&utm_medium=cpc

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

PatRamon schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:07:
Hmmm.

XFX SWIFT AMD Radeon RX 9070 XT TRIPLE FAN Gaming Edition 16GB Videokaart
Megekko 899,-

Via google oude(style) shopping resultaten
[Afbeelding]
https://www.megekko.nl/pr...leshopping&utm_medium=cpc
Oud nieuws: Treganz in "[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen"
Verder gewoon niet kopen, dat model voor die prijs. De vraag is of het überhaupt de prijs is die straks op de website staat, zeker als ze hebben gelezen hoe negatief dat ontvangen werd. Kan ook zijn dat het ze niets boeit en dan hoop ik dat ze met hun voorraad blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 21:08
DataGhost schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:10:
[...]

Verder gewoon niet kopen, dat model voor die prijs. De vraag is of het überhaupt de prijs is die straks op de website staat, zeker als ze hebben gelezen hoe negatief dat ontvangen werd. Kan ook zijn dat het ze niets boeit en dan hoop ik dat ze met hun voorraad blijven zitten.
Track record van Megekko denk ik dat Adri daar maling aan heeft, worst case dalen ze dan de prijs later wel, volgens mij kopen genoeg mensen toch wel hun spul bij MG.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Foto van Micro Center Illinois in de VS. Ze hebben zoals verwacht wel even wat meer liggen van AMD dan van Nvidia. Je zou zeggen dat ook hier er flink wat te koop moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuQYW7fLvOhQGGOJNMmVtOIVWFM=/234x176/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ZmJaZSr9yRYjzzv2fkfLZFwA.webp?f=fotoalbum_medium

De prijzen zijn daar wel normaal. Hopelijk hier wat shops die er ook normaal mee omgaan, of dat er zo snel zo enorm veel zijn dat ze wel naar MSRP moeten.

Het is dan ook wel echt een hele leuke kaart die 9070XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 10:40
sjepper schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:13:
[...]

Track record van Megekko denk ik dat Adri daar maling aan heeft, worst case dalen ze dan de prijs later wel, volgens mij kopen genoeg mensen toch wel hun spul bij MG.
Quote van Adri:
Les 4: Neem de tijd voor cruciale beslissingen

Cruciale beslissingen vragen om doordachte overweging. Adri adviseert: "Stel een deadline voor beslissingen. Vermijd haast; slaap er een nachtje over. Vaak verandert een nachtje slaap je perspectief van je eerste ingeving."
https://www.mollie.com/nl/news/5-lessen-megekko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjepper
Hahahaha case and point, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
DataGhost schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:10:
[...]

899 zou een lastige prijs zijn.. als je dat bereid bent uit te geven kun je natuurlijk ook een 7900XT(X) scoren.. al denk ik dat ze ook voor 899 gewoon als warme broodjes zullen gaan al is het maar de hype..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 02:05
Ook gezien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixTkOMA-KNyDKqO2C1LO3iFJbu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrFP0TlkLDdSAOQmGJf1jIAu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevalus
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-10 14:36
glydoscoop schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:19:
[...]

899 zou een lastige prijs zijn.. als je dat bereid bent uit te geven kun je natuurlijk ook een 7900XT(X) scoren.. al denk ik dat ze ook voor 899 gewoon als warme broodjes zullen gaan al is het maar de hype..
Is voor een vergelijkbare prijs de XTX de betere koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Nevalus schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:23:
[...]

Mwah los van FSR4 en RDNA4 zie ik die wel boven de RX9070XT ja.. sowieso de 24GB Vram is niet verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
[...]

Als je RDNA4 FSR4 en RT niet heel belangrijk vindt, ja.
915.- bij nbb

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
[...]

Met de extra features op de 9070 XT is het denk een beetje om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 11:52
Bij Megekko staat nu ook bij de prijzen dat de release 15:00 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:37
(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7jtxUbC1SpZ8F21qUtYyM-8row=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6SWQdzMCVekrLca3jSrJx5Dt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-10 09:58
Hebben ze goede serivce bij nbb? Mocht een megekko/alternate/azerty belachelijke prijzen gaan vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
NBB is een prima toko.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Eind maart brengt Yeston hun 9070 kaarten ook internationaal uit voor wie eens wat anders wilt qua gpu design ;)
https://x.com/YestonOfficial/status/1896485706157142305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orzbeard
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-07 22:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fywfWVYtm9xrBaCtYF3vJo-UByg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FvfJ7mjpetC0Pqim3PFtNZmh.jpg?f=user_large

Kijk aan! Bij Megekko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 20:25
Hoop dat de mensen die een kaart zoeken er een kunnen krijgen voor een normale prijs, het ziet er tot zover best goed uit.

Ik ben nog niet in de positie om er vandaag een te kopen dus ik hoop dat de prijzen over een maand ofzo niet compleet de ruimte in gestegen zijn.. maar ben er bang voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk.u op 06-03-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMeng
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-04 11:00
nl.nbb.com of notebooksbilliger.de voor adres in de Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moopa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-03 13:13
Ik schat 9070 XT 12 a 1300,- Mischien zelfs gelijk aan 5070Ti...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Moopa schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:02:
Nou dat lijkt mij niet, er ligt veel op voorraad en de eerste tekenen lijken dat de duurste kaart de premium Sapphire Nitro+ 9070XT wordt voor ik gok zo'n €879,-

Maar nog geen 2 uurtjes en dan weten we het zeker.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk.u
Moopa schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:02:
Dat zie ik echt niet gebeuren. Misschien als er echt absurd veel hype voor de kaart is maar het blijft ook AMD en er lijkt teveel stock te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk.u op 06-03-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

PilatuS schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:16:
Foto van Micro Center Illinois in de VS. Ze hebben zoals verwacht wel even wat meer liggen van AMD dan van Nvidia. Je zou zeggen dat ook hier er flink wat te koop moeten zijn.

[Afbeelding]

De prijzen zijn daar wel normaal. Hopelijk hier wat shops die er ook normaal mee omgaan, of dat er zo snel zo enorm veel zijn dat ze wel naar MSRP moeten.

Het is dan ook wel echt een hele leuke kaart die 9070XT.
Met die verhouding moet de grote ruk naar 90% marktaandeel bij de gamers haalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Laatst online: 04:00
rapture schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Met die verhouding moet de grote ruk naar 90% marktaandeel bij de gamers haalbaar zijn?
Met alleen deze generatie zeker niet, het aandeel gamers wat wilt upgraden of een nieuwe kaart zoekt is relatief klein, en hoewel dit zeker geen high end nvidia prijzen zijn is 638-696 euro niet heel betaalbaar voor veel mensen zeker als je buiten de 'Westerse' markten kijkt.

De RTX 3060 staat nogsteeds op de 2de plaats in de Steam Hardware surveys (2025 Feb)

Daarnaast is Nvidia ook veel groter in laptop markt met dGPU's

Voor 90% marktaandeel moet AMD echt meerdere jaren betere, goedkopere (dan Nvidia/Intel) generaties GPU's uitbrengen met een stuk meer marketing, je praat makkelijk over een jaar of 10

[ Voor 16% gewijzigd door iCore op 06-03-2025 13:16 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

iCore schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Met alleen deze generatie zeker niet, het aandeel gamers wat wilt upgraden of een nieuwe kaart zoekt is relatief klein, en hoewel dit zeker geen high end nvidia prijzen zijn is 638-696 euro niet heel betaalbaar voor veel mensen zeker als je buiten de 'Westerse' markten kijkt.

De RTX 3060 staat nogsteeds op de 2de plaats in de Steam Hardware surveys (2025 Feb)
Marktaandeel is op basis van de verkoopcijfers in een maand of kwartaal. Niet de installed base aan grafische kaarten verkocht in de voorbije jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Als AMD dit de komende 15 jaar en release na release vast kan houden. Mensen die nu een kaart zoeken voor onder de 1000 euro komen snel bij AMD uit. Alleen genoeg mensen die niets kopen de komende jaren. Nvidia moet het slecht blijven doen en AMD moet het goed blijven doen de komende 4 generaties. Pas dan ga je over heel wat jaren een groot verschil zien. De komende 2 jaar zien we misschien iets van 5% marktaandeel er bij voor AMD. Om Nvidia te flippen naar AMD is er heel veel nodig en ook heel lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aluja
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-08 20:52
Voor 900 stopt het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rapture schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Marktaandeel is op basis van de verkoopcijfers in een maand of kwartaal. Niet de installed base aan grafische kaarten verkocht in de voorbije jaren.
Zelfs dan wordt een flink aandeel nog lastig. Heel veel mensen zitten zo vast bij altijd maar Nvidia kopen als mensen bij Apple vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20
Miyazono schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:54:
Eind maart brengt Yeston hun 9070 kaarten ook internationaal uit voor wie eens wat anders wilt qua gpu design ;)
https://x.com/YestonOfficial/status/1896485706157142305
Nu ook al vTubers / vStreamers op videokaarten lol

Er zal vast een markt voor zijn zeker, ook als je hoort hoeveel geld die vTubers / vStreamers wel niet verdienen met subs en donaties van hun fans omdat ze 'lekker luchtig' virtueel rondhuppelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Laatst online: 04:00
rapture schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Dat zou ik eerder classificeren als verkoopcijfers, maar misschien ben ik daar de enige in. Vind kwartaal verkoopcijfers weinig zeggen over het marktaandeel grafische kaarten onder gamers

Het wordt normalitair inderdaad zo berekend; company sales/industry sales, maar naar mijn mening is het informatiever om naar install base te kijken, dan weet je echt waar de populairiteit en consumenten gedrag ligt voor Gaming GPU's

[ Voor 20% gewijzigd door iCore op 06-03-2025 13:30 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Zal toch wel gewoon een anime character zijn, die een vtuber gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
iCore schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Daarnaast is Nvidia ook veel groter in laptop markt met dGPU's

Voor 90% marktaandeel moet AMD echt meerdere jaren betere, goedkopere (dan Nvidia/Intel) generaties GPU's uitbrengen met een stuk meer marketing, je praat makkelijk over een jaar of 10
Dit verbaasde mij dus ook, jammer dat de 9060 niet ook nu lanceert. Ik ken weinig mensen om mij heen met een XX70+ kaart of AMD gelijke.. 700-800 voor enkel een videokaart is volgens mij niet het Gross van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 16:14
Ik denk dat ik voor de Powercolor Reaper ga, indien deze voor echt MSRP(-ish) weggaat.

Omdat die voorzien is van PTM7950, 2x 8pin power en (naar alle waarschijnlijkheid) voor MSRP-achtige prijzen eruit gaat.

Om dezelfde redenen kan het ook de Sapphire Pulse worden trouwens :+

Prima opvolger voor mijn RTX 2080 Super denk ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xilvaro op 06-03-2025 13:27 ]

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VervelendeMan
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 15:19
Xilvaro schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:25:
Ik denk dat ik voor de Powercolor Reaper ga, indien deze voor echt MSRP(-ish) weggaat.

Omdat die voorzien is van PTM7950, 2x 8pin power en (naar alle waarschijnlijkheid) voor MSRP-achtige prijzen eruit gaat.

Om dezelfde redenen kan het ook de Sapphire Pulse worden trouwens :+

Prima opvolger voor mijn RTX 2080 Super denk ik :)
Zelfde situatie hier, van 2080 super, naar in mijn geval de Sapphire pulse omdat ik de ruimte in mijn case ervoor heb, en deze koeler en minder luid zal zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Paradigit heeft nu 2 Asus 9070 XT’s in de verkoop voor 1149,- en 1249,-. Schandelijk weer…

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 21:53

Shiro

Serenity

Max|Burn schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:31:
Paradigit heeft nu 2 Asus 9070 XT’s in de verkoop voor 1149,- en 1249,-. Schandelijk weer…
Schaamteloze vertoning weer inderdaad... je zou zowat als consument geneigd zijn om het te kopen en na 13 dagen weer terug te sturen uit protest...

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idi112
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-09 12:07
Max|Burn schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:31:
Absoluut schandelijk. Het lijkt er op dat ik voor nu op de 3070 blijf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 19:25

p.w

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Ik ben daar inderdaad wel heel benieuwd naar en zou een leuke lakmoes proef kunnen zijn om te zien of al die techtubers inderdaad gelijk hebben.

Immers lijken ze allemaal de volgende 'feiten' aan te geven.

1. Nvidia heeft dit kwartaal (en het vorige) geen tot amper dGPU's meer verscheept uit de vorige generatie(s), met uitzondering van gegarandeerde leveringen in lopende contracten aan OEM's. Dit om het retail kanaal 'schoon te spoelen'.
2. AMD heeft dit kwartaal (en het vorige) geen tot amper dGPU's meer verscheept uit de vorige generatie(s), met uitzondering van gegarandeerde leveringen in lopende contracten aan OEM's. Dit om het retail kanaal 'schoon te spoelen'.

De Q4 2024 cijfers zijn als het goed is gister beschikbaar gekomen. Helaas dit keer geen dGPU cijfers in de gratis editie, dus het zal afwachten zijn tot iemand ze rapporteerd.

Voor de algehele markt (inclusief iGPU dus) wel het volgende:
As indicated in the following chart, AMD’s overall GPU market share increased by 1% from last quarter, Intel’s market share rose by 0.8%, and Nvidia’s market share decreased by -1.8%.
Maar hier moet mijn inziens in Q4 marktaandeel te rapen zijn, ook omdat AMD in Q4 al grote aantallen RDNA4 verscheept zou hebben, terwijl Nvidia volgens geruchten pas in Q1 zou zijn begonnen (wat laat lijkt)

De Q1 2025 cijfers komen normaliter ergens in Mei.

Hopelijk dat dan de dGPU cijfers weer in het gratis deel van het rapport zitten, zodat we direct kunnen zien of alle techtubers inderdaad gelijk heeft dat Nvidia inderdaad amper GPU's shipped, of dat de vork toch anders in de steel zit dan dat geclaimed wordt op basis van gegevens van enkele retailers.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 06-03-2025 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VervelendeMan
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 15:19
idi112 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Nee joh, gewoon niet bij deze webshop kopen, misschien in duitsland. Ik verwacht dat het wel gaat lukken vandaag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edeni
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-07 11:36
idi112 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Paradigit? more like Parasiet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aecnoril
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:34
We laten ons toch niet gek maken door 1200 te betalen voor een kaart die in werkelijkheid ongeveer 750 zou moeten zijn? Paradigit probeert hier gewoon gigantische winst mee te pakken omdat mensen wanhopig zijn. Hopelijk zijn andere webshops niet compleet van de pot gerukt, anders gaat mijn budget lekker naar de 7900XTX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
Rustig aan... zijn vast placeholder prijzen.

Ze gaan zichzelf niet uit de markt prijzen als je die kaarten voor €850-900 in Duitsland kan scoren.

En anders maar wel... "vandaag niet besteld, morgen bij hun nog op het schap".

Ze mogen toch officieel nog helemaal niet verkopen... je ziet nergens anders kaarten te koop op dit moment.

[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:43:

Ze gaan zichzelf niet uit de markt prijzen als je die kaarten voor €850-900 in Duitsland kan scoren.

En anders maar wel... "vandaag niet besteld, morgen bij hun nog op het schap".
Ze nemen nu al bestellingen aan dus ik gok dat ze hopen op scalpers, whales die per se als eerste een kaart moeten hebben of mensen met ontzettende FOMO. Ik verwacht niet dat die prijs om 15:00 houdbaar blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Aecnoril schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:40:
We laten ons toch niet gek maken door 1200 te betalen voor een kaart die in werkelijkheid ongeveer 750 zou moeten zijn? Paradigit probeert hier gewoon gigantische winst mee te pakken omdat mensen wanhopig zijn. Hopelijk zijn andere webshops niet compleet van de pot gerukt, anders gaat mijn budget lekker naar de 7900XTX
Het is dat die nieuwe upscaling techniek niet te vinden is op de 7900XTX maar eigenlijk is dat qua performance/prijs ratio nog helemaal niet zo gek. Alleen jammer dat van die Asus 2-fan variant geen review is. Ik denk als je die undervolt dat je daar echt een topper aan hebt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
iCore schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Dat zou ik eerder classificeren als verkoopcijfers, maar misschien ben ik daar de enige in. Vind kwartaal verkoopcijfers weinig zeggen over het marktaandeel grafische kaarten onder gamers

Het wordt normalitair inderdaad zo berekend; company sales/industry sales, maar naar mijn mening is het informatiever om naar install base te kijken, dan weet je echt waar de populairiteit en consumenten gedrag ligt voor Gaming GPU's
Het zijn simpelweg 2 verschillende metrics, je hebt markt aandeel, dat strict kijkt naar wat is er verkocht in een bepaalde periode, normaliter het laatste kwartaal. Verkoop cijfers in een bepaalde periode zeggen dus alles over het marktaandeel. Dit is wat Jon Peddie, IDC, Mercury e.d. meten iedere 3 maand, en waar overzichten als deze uit opgebouwd worden:

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/forums/proxy.php?image=https%3A%2F%2Fcdn.videocardz.com%2F1%2F2024%2F06%2FGPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q1-2024.png&hash=2378d1fbdd14035ce9e64290e0733470

Dat zijn dus enkel verkopen in de gerapporteerde periodes. Dit zegt voornamelijk iets over de populariteit 'in het moment' en over wat de consument nu koopt.

Daarnaast heb je dan nog de metric 'install base' of 'installed base', dat is wat bijvoorbeeld de Steam Survey meet. Dit metric beschrijft hoeveel % van de ingebruik zijnde kaarten van welk type kaart / welke fabrikant is.

Deze metric laat voornamelijk lange termijn trends zien over eigendom en gebruik, maar je kan hier niet in zien wat 'nu' populair is / nu gekocht wordt, want daarvoor verschuiven de percentages over het algemeen te traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02

Nox

Noxiuz

Boven de 750 voor een non-oc kaart al hier. Ik kan gerust een paar weken wachten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ASUS TUF Gaming Radeon RX 9070 XT OC:
1250 @ https://www.paradigit.nl/...70-XT-OC/21755289/product

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-03-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 15:24
Dit voelt bijna als een 'laten we hem als eerste duur online gooien voor maximale winst'.
Mag toch hopen dat we niet echt zulke prijzen gaan krijgen voor deze kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:43:
Ik heb de laatste 2 dagen gekeken en er stond geen enkele prijs in de pricewatch. Staan er nu net in en ze nemen bestellingen aan.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Link werkt niet of is alweer offline gehaald.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

iCore schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Woorden en definities bestaan voor iets. Ik schreef marktaandeel en bedoel ook letterlijk marktaandeel.

Een markt is waar transacties (ook wel een sale, een verkoop genoemd) gebeuren als de kopers tegen de ask/vraagprijs bieden of verkopers tegen de bid/biedprijs verkopen.

Marktaandeel is dan een percentage van de transacties/sales.

Als je in een MicroCenter 17 Nvidia en 610 AMD grafische kaarten legt en de scalping maakt de Nvidia grafische kaarten onbetaalbaar duur. Dan is er veel kans dat de winkel voor elke verkochte Nvidia grafische kaart 9 AMD grafische kaarten verkoopt.

Het is nu belangrijk dat de RTX 5000 Series mindshare is het rampjaar van Nvidia en de AMD mindshare is de verlossing voor de gamers, zelfs Nvidia PR kanalen zoals DF zijn positief over FSR4, RDNA 4,... Nu nog zien dat de prijzen laag genoeg zijn om de stormloop op de RX 9070 XT in beweging te krijgen.

Als de pallets aan RX 9070 XT uit de winkels vliegen dan is 90% AMD marktaandeel in maart 2025 een understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 19:02

Nikeo

Jawelles

Rustig aan iedereen :D Wat post nut clarity is in dit geval misschien wel verstandig. Er lijkt genoeg voorraad te zijn dus je kan ook nog eventuele prijscorrecties afwachten. Wie weet reageert nvidia (met of zonder voorraad haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

StephanN93 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:48:
[...]

Dit voelt bijna als een 'laten we hem als eerste duur online gooien voor maximale winst'.
Mag toch hopen dat we niet echt zulke prijzen gaan krijgen voor deze kaarten...
Dat hoop ik ook niet en anders zijn het echte v.r..s :(

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treganz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 20:07
Dit lijkt er al iets meer op https://www.caps.nl/xfx-v...ng-edition-id-999131.html

€716 voor de XFX Swift, non XT maar wel OC

[ Voor 5% gewijzigd door Treganz op 06-03-2025 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
Vind ik niet meevallen voor een non-XT kaart... helemaal niet.
Dat is boven het XT MSRP.

Wachten tot 15:00.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Search4gpu
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-07 19:50
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:53:
[...]

Wachten tot 15:00.
Ah joh, is maar 10% boven MSRP. valt nog reuze mee.

Caps is meestal ook niet de goedkoopste

[ Voor 6% gewijzigd door Search4gpu op 06-03-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treganz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 20:07
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:53:
[...]

Oh dat zeker, maar aangezien de non-XT iets van €60 onder de XT zou moeten zitten, zitten we in ieder geval niet meer tegen die €900 aan... We gaan het zien, dat ze maar flink tegen elkaar gaan concurreren en de prijzen gewoon richting MSRP duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
Search4gpu schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:54:
[...]

Ah joh, is maar 10% boven MSRP. valt nog reuze mee.
Waarom zou ik dat hier betalen voor een Non-XT als ik in Engeland voor minder een XT kan kopen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
rapture schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Als de pallets aan RX 9070 XT uit de winkels vliegen dan is 90% AMD marktaandeel in maart 2025 een understatement.
Let wel dat ze voor zover ik weet geen retail verkopen tracken, maar de shipments van AMD, Intel en Nvidia naar hun afnemers.
Sinds AMD's kaarten deels al vroeg in januari bij de retailers lagen, is de kans dus aanzienlijk dat een (flink) deel van AMD's shipments als in Q4 2024 gedaan zijn. Anders liggen ze niet tijdens CES al in de magazijnen. En dus ook in de Q4 2024 markt aandeel cijfers terecht gaan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 06-03-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Waarom zou ik dat hier betalen voor een Non-XT als ik in Engeland voor minder een XT kan kopen :P ?
Omdat 95% hier niet in Engeland gaat kopen.. en voor het weekend hun nieuwe kaart willen hebben via PostNL of zelfs afhalen... Affin. nog een uurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
Koop dan AUB het eerste het beste wat je kan kopen voor elke prijs.
Blijft er dadelijk meer keuze over voor mij om 15:00 voor goede en reeële bedragen ;)

Bij NBB kijken kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:59
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Gezien UK niet meer in Schengen zit zal je daarover BTW en import moeten betalen. Is die dan nog steeds goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
JeroenNietDoen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:59:
[...]

Gezien UK niet meer in Schengen zit zal je daarover BTW en import moeten betalen. Is die dan nog steeds goedkoper?
Pffff wat een mierenneukerij / gezeur 8)7
Ik kan hem daar zo laten aanschaffen en anders wel in Duitsland.
Niets met BTW en import te maken.
Zoals ik zei... laat iedereen lekker kopen voor gekke bedragen, er blijft meer dan genoeg over straks als de webshops gaan concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:58:
Koop dan AUB het eerste het beste wat je kan kopen voor elke prijs.
Blijft er dadelijk meer keuze over voor mij om 15:00 voor goede en reeële bedragen ;)

Bij NBB kijken kan ook nog.
Dat zeg ik niet, maar als alle gerenommeerde retailers hier naar elkaar kijken en allemaal ver boven MSRP gaan zitten zullen ze niet naar de prijzen in Engeland kijken..

als er een aantal shops wel rond MSRP gaan zitten wordt het leuker, ik maak dit op werk dagelijks mee. MSRP is een leidraad die valt en staat met wat de klant ervoor over heeft en hoe concurrentie er op reageert. Het is en blijft een advies prijs.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 02:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDYlA8uwp5JsFShwi7eRxb6Wmrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsSsqf0fvDEgKHxGI48VQj4x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Moet dat echt met zulke gigantische screenshots, helemaal als het reeds 10 minuten gepost is? Een linkje volstaat, maar was ook al geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 06-03-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Eerste XfX 9070 voor 716,56

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
Mensen er is genoeg voorraad dus ga aub geen scalper prijzen betalen bij de Megekko's e.d. van deze wereld.
Anders leren die toko's het nooit.

Wees je fomo de baas, in dit geval.

[ Voor 20% gewijzigd door K-Wulf op 06-03-2025 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnterceptor
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-06 15:32
Paradigit kan schijnbaar geen klok kijken en probeert de consument lekker te naaien met hun belachelijke prijzen...ik hoop dat overige webwinkels wel normale prijzen hanteren anders is deze launch een lekkere flop dankzij de Nederlandse hebzucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-10 11:27
K-Wulf schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:26:
Mensen er is genoeg voorraad dus ga aub geen scalper prijzen betalen bij de Megekko's.
Anders leren die toko's het nooit.

Wees je fomo de baas, in dit geval.
Dat zeg je wel, maar waar koop je hem dan? Megekko, Alternate, Azerty, staan allemaal bekend als scalpers. In Duitsland heb je NBB, maar verder zou ik niet weten waar je het kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 22:29
Heeft Alternate zich miskeken op de klok?

EDIT: nvm; error bij winkelwagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pana op 06-03-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10 00:04
Pana schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:35:
[...]

lege plaatsing, je kan nog niet in de winkelmand leggen. is puur om de pagina op te hebben denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
[...]

Ik denk dat ze allemaal langzaam de kaarten zichtbaar maken en straks vanaf 15:00 de orders door laten gaan pas en heel misschien ook dan pas de correcte prijzen. Zo kun je wel alvast kijken of de gewenste variant beschikbaar is bij je voorkeursshop..

Ik zeg ook maar wat hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-10 11:27
Wel de red devils (premium model van Powercolor) voor 850, dat is op zich redelijk veelbelovend. Red devil zou het duurste model van Powercolor moeten zijn. 700 voor de Reaper, 750 voor de Hellhound?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-10 09:58
De red devil is op alternate 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
sven1506 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:38:
De red devil is op alternate 850
Kijk dat is meer in lijn met de verwachting ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
259tim schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:37:
Wel de red devils (premium model van Powercolor) voor 850, dat is op zich redelijk veelbelovend. Red devil zou het duurste model van Powercolor moeten zijn. 700 voor de Reaper, 750 voor de Hellhound?
Zoiets ja.
Vergeet niet dat er ook een limited edition van de Red Devil is. Die is nog iets duurder en komt met typische collectors edition meuk (kaart zelf is gewoon hetzelde als een 'normale' Red Devil)

[ Voor 6% gewijzigd door K-Wulf op 06-03-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
zojuist bestled en betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
[...]

EDIT: nvm; error bij winkelwagen.
Low and behold het kan gewoon voor de aangekondigde prijzen.

@doebbalapoent11 Gefeliciteerd man, en jij was toch nog wel zo sceptisch eerder? :P ;)

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2025 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
849 betaald en de red devil gekocht. kon gewoon naar ideal en al! nu duimen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:39:
[...]

Low and behold het kan gewoon voor de aangekondigde prijzen.

@doebbalapoent11 Gefeliciteerd man, en jij was toch nog wel zo sceptisch eerder? :P ;)
ja dat zeker. maargoed, we zijn tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 21:25
doebbalapoent11 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:40:
Welke zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Search4gpu
saphire nitro+ voor 850 zou ik zo bestellen. uiterlijk van de red devil staat mij niet zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 21:25
Search4gpu schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:41:
saphire nitro+ voor 850 zou ik zo bestellen. uiterlijk van de red devil staat mij niet zo
Komt die met een adapter voor PCI-e 8 pin -> 12pvr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
doebbalapoent11 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:40:
Doe je goed!
Bij alternate?
Bij mij is de pagina nog leeg. Wellicht een kleine window te pakken gehad :)

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Renect schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:42:
[...]

Doe je goed!
Bij alternate?
klopt, gewoon spammen tot het werkte :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelkamen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 19:51
Azerty heeft een countdown toegevoegd :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtAgzCvXSt767d_RUTKotEmua9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BKUfvcHCMEJvGvggVFyaaPht.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 14:02
Renect schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:42:
[...]

Doe je goed!
Bij alternate?
Bij mij al bijna een kwartier zichtbaar. Probeer een andere browser.

Directe product link: https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935815

[ Voor 18% gewijzigd door Major op 06-03-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Search4gpu
SenkZ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:41:
[...]

Komt die met een adapter voor PCI-e 8 pin -> 12pvr?
mag ik hopen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
*knip* nee

[ Voor 84% gewijzigd door br00ky op 06-03-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Deze is toch 3x 8pin gewoon? geen 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk.u
Als ik de pagina incognito open bij Alternate zie ik ook twee 9070XTs staan inderdaad.
Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord