[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkfd3vil
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 15:09
Yariva schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:02:
[...]

Mijn god lees alsjeblieft het topic terug. Dit is mijn breekpunt lieve mensen.
Bedankt jouw reactie inspireerde mij om in deze topic te gaan zoeken en mijn vraag is inderdaad beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
Ik vind het ook erg apart dat we 6 uur voor launch nog nul prijs informatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 10:40
Yariva schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:06:

Of zouden er wel afspraken zijn vanuit AMD richting alle partners? Of is er een onderonsje tussen de 4 officiële leveranciers in NL (Alternate, Azerty, Megekko, Proshop)?

Erg lastig om zo vooruit te plannen / nu ergens je geld op in te zetten om 15:00 uur.
Afspraken tussen de leveranciers is sowieso niet toegestaan door de ACM. Kartelvorming is strikt verboden. Gerenommeerde partijen gaan dat echt niet doen.
https://www.acm.nl/nl/con...-herkennen#prijsafspraken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-10 16:34
Yariva schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:06:
Nu ik toch al goed ben opgestaan even opgepast

/rant modus aan

Ik vind het bijzonder frustrerend dat de prijzen nog steeds niet bekend zijn in Nederland. Ik had niet het idee dat hier een embargo op zou zitten. Tegelijk heb ik vorige launches ook niet klaar gezeten dus geen ervaring hiermee.

Over een paar uur moet je gaan verkopen en je blijft de prijzen niet adverteren. Even heel nadelig denkend: dan heb je toch iets te verbergen en wil je nog niet de hele shitstorm over je heen krijgen op social media dat een toko zoals Megekko de kaarten met een bijzonder hoge markup verkoopt?

Of zouden er wel afspraken zijn vanuit AMD richting alle partners? Of is er een onderonsje tussen de 4 officiële leveranciers in NL (Alternate, Azerty, Megekko, Proshop)?

Erg lastig om zo vooruit te plannen / nu ergens je geld op in te zetten om 15:00 uur.

/rant modus uit
Ik denk dat webshops dit expres doen.
Ik verwacht dat de prijzen boven MSRP liggen, dat ze die prijzen pas om 15:00 bekend maken en potentiele klanten via tijdsdruk/fomo ivm voorraad over de streep te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

dkfd3vil schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Bedankt jouw reactie inspireerde mij om in deze topic te gaan zoeken en mijn vraag is inderdaad beantwoord :)
Fijn dat je de humor ervan kon inzien, het was een soort van "running-gag" geworden door dit topic. Uiteraard niet op jou als persoon bedoeld :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

Weten we al welke variant van welk merk iedereen gaat halen? Ik twijfel nog een beetje. Ben niet merkvast en al een tijdje niet op de hoogte van welke fabrikant beter op de bal zit mbt bouwkwaliteit, betrouwbaarheid, firmware updates, garantie en extra software tooltjes. Verschillen zijn op zich wel weer minimaal. Het zit er vooral in of er overclocking wordt gebruikt wat de kaarten weer duurder maakt en hier en daar wat foefjes, maar heb nog niet echt een merk wat er echt uit springt of waar je de beste support krijgt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
So_Surreal schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:15:
[...]

Ik denk dat webshops dit expres doen.
Ik verwacht dat de prijzen boven MSRP liggen, dat ze die prijzen pas om 15:00 bekend maken en potentiele klanten via tijdsdruk/fomo ivm voorraad over de streep te trekken.
Het kan ook in voordeel werken. De webshops weten de tarieven echt niet van elkaar. Dus zij zitten ook met hetzelfde vraagstuk: voor hoeveel gaan we het in de markt zetten. Als ze te hoog zitten t.o.v. de concurrentie dan missen ze de eerste boot aan snelle kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

KraveN schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:09:
Maar de 800 plus prijzen kun je denk ik beter gebruiken voor een 7900xtx. Die komt zonder fsr poespas vaak hoger uit de tests.
Het blijft een totaalplaatje, FSR/DLSS is naar mijn mening vooral wat later in de lifecycle van een GPU interessant. Begin je tegen de limieten van de kaart aan te lopen, maar houd je toch mooie plaatjes en fatsoenlijke framerates. FSR4 is dusdanig beter dan FSR3.1 dat ik daar zeker wel een paar % absolute performance voor over heb.

Maar dat is voor iedereen natuurlijk zelf om te bepalen, het feit dat de XTX van de vorige generatie is telt voor mij persoonlijk bijvoorbeeld ook vrij hard mee.

@Martinspire Prijs is alles, ik zou het liefste een 3x8 pin variant halen om gewoon alle ruimte van de wereld te hebben om met de clocks te klooien. Maar dat is mij geen gigantisch bedrag waard. Als de Pulse, het MSRP model wat ruimschoots op voorraad lijkt te zijn overal, ergens rond de €700 mag gaan kosten dan heb ik geen €800+ over voor een ander model.

Ik hoop dat de XFX Swift een beetje strak geprijsd is, maar ook met de basis Pulse ben ik uiteindelijk wel blij. Alles is meer dan een verdubbeling in performance t.o.v. m'n 3060Ti. :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 06-03-2025 09:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Yariva schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:16:
[...]

Fijn dat je de humor ervan kon inzien, het was een soort van "running-gag" geworden door dit topic. Uiteraard niet op jou als persoon bedoeld :)
mooi om te zien dat het ook zo kan. Er is al genoeg ruzie en oorlog in de wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Martinspire schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:17:
Weten we al welke variant van welk merk iedereen gaat halen? Ik twijfel nog een beetje. Ben niet merkvast en al een tijdje niet op de hoogte van welke fabrikant beter op de bal zit mbt bouwkwaliteit, betrouwbaarheid, firmware updates, garantie en extra software tooltjes. Verschillen zijn op zich wel weer minimaal. Het zit er vooral in of er overclocking wordt gebruikt wat de kaarten weer duurder maakt en hier en daar wat foefjes, maar heb nog niet echt een merk wat er echt uit springt of waar je de beste support krijgt.
Ik heb een open case en wil een kaart die er wel "degelijk" uitziet. Ik ben fan van de looks van AORUS, maar daar zijn teveel nadelen aan... Drie power connectors, geen PTM7950...

Het zal de Sapphire Pulse worden of, mits niet teveel boven MSRP, de Nitro+. XFX Mercury sluit ik ook niet volledig uit.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Ik zit ook met name qua geluidsproductie. Ik lees in dit topic over de Sapphire Nitro+ en Pure kaarten dat die best veel lawaai maken? Maar ik heb er zelf ook geen ervaring mee, dit wordt mijn eerste PC build in jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:22
De Powercolor Reaper want dat is de enige kaart die past en PTM heeft. :+ En ik kom van een 1080ti dus een paar procent voor een OC model zullen me jeuken.

[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 06-03-2025 09:22 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Tricolores schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:19:
[...]

Ik heb een open case en wil een kaart die er wel "degelijk" uitziet. Ik ben fan van de looks van AORUS, maar daar zijn teveel nadelen aan... Drie power connectors, geen PTM7950...

Het zal de Sapphire Pulse worden of, mits niet teveel boven MSRP, de Nitro+. XFX Mercury sluit ik ook niet volledig uit.
Wat is je beweegreden om voor de Pulse te gaan en niet voor Pure? (puur om voor mezelf nog een keuze te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
SuperCrisz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:21:
[...]

Wat is je beweegreden om voor de Pulse te gaan en niet voor Pure? (puur om voor mezelf nog een keuze te maken)
De Pure is een witte kaart, dat past niet in mijn zwarte build. Zo simpel is het eigenlijk :+

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 17:07
Ik wil de Red Devil maar twijfel of ik wil downgraden van een 4080 super.

Speel op 1440p 125 cap dus wat dat betreft hoef ik het niet te laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

JWFpeters schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:23:
Ik wil de Red Devil maar twijfel of ik wil downgraden van een 4080 super.

Speel op 1440p 125 cap dus wat dat betreft hoef ik het niet te laten....
Je wil een 4080 super inruilen voor een 9070 (XT)? Ehhhh dat klinkt in mijn ogen niet bijzonder logisch, wat is je use-case hiervoor? :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Tricolores schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:22:
[...]

De Pure is een witte kaart, dat past niet in mijn zwarte build. Zo simpel is het eigenlijk :+
check, ben nog steeds zoekende of de pure kaart die 110 euro extra het wel waard is.. tenminste,.. als prijsverschil in NL gelijk is aan die van Dld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 08:57
D4NG3R schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Het blijft een totaalplaatje, FSR/DLSS is naar mijn mening vooral wat later in de lifecycle van een GPU interessant. Begin je tegen de limieten van de kaart aan te lopen, maar houd je toch mooie plaatjes en fatsoenlijke framerates. FSR4 is dusdanig beter dan FSR3.1 dat ik daar zeker wel een paar % absolute performance voor over heb.

Maar dat is voor iedereen natuurlijk zelf om te bepalen, het feit dat de XTX van de vorige generatie is telt voor mij persoonlijk bijvoorbeeld ook vrij hard mee.
Je hebt gelijk hoor! FSR, Xess, DLSS kan inderdaad je levensduur verlengen mits geïmplementeerd in de games die je speelt. Dus zeker een terechte overweging. Iedereen heeft andere eisen en wensen en budget en maakt dus ook andere keuzes. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricolores
Reminder aan iedereen die vandaag wil kopen, hier kan je een specsheet vinden van een groot deel van de kaarten die gereleased worden:

https://docs.google.com/s...QQs3kXx4/edit?gid=0#gid=0

Credits: https://www.reddit.com/r/...u14k/9070_xt_cheat_sheet/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
SuperCrisz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:27:
[...]

check, ben nog steeds zoekende of de pure kaart die 110 euro extra het wel waard is.. tenminste,.. als prijsverschil in NL gelijk is aan die van Dld...
In de testen die ik al gezien heb, doet de Pulse het gewoon even goed. Als looks geen rol spelen, zou ik hier dus niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 17:07
Yariva schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Je wil een 4080 super inruilen voor een 9070 (XT)? Ehhhh dat klinkt in mijn ogen niet bijzonder logisch, wat is je use-case hiervoor? :)
Nvidia haat 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Op Megekko staat de pure uberhaupt niet
https://www.megekko.nl/Co...lair_pp-50_p-1_d-list_cf-

Gek genoeg staat in filter wel een (3) dus ergens wordt hij gehide..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
Alternate.be op de vraag of ze veel stock beschikbaar hebben:
Goedemorgen, over beschikbaarheid kunnen we helaas nog niets kwijt. Dat is gewoon wachten tot we ze te koop aanbieden. AMD en hun partners hebben nog niet laten weten vanaf wanneer we ze mogen aanbieden vandaag. Vorige AMD launches zijn in het verleden meestal wel in de namiddag geweest. We raden onze klanten dus aan om onze website vanaf vanmiddag in het oog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Azerty gevraagd hoe het zit met de start van de verkoop en voorraad:
Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht.
Helaas kunnen wij daar nog niks over zeggen.
Ik zou je willen aanraden om onze website in de gaten te houden.
Niet anders dan ik verwacht had, maar vragen kan altijd. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 06-03-2025 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
https://videocardz.com/ne...-rx-9070-xt-model-at-msrp

OCUK heeft 1000 stuks van alleen al de Sapphire Pulse 9070XT :D
En OCUK geeft aan dat ze deze voor een +/- MSRP prijs gaan verkopen.

Ik verwacht hier dus ook (nog steeds) MSRP kaarten.
Sapphire Pulse, XFX SWFT en PowerColor Reaper.

@D4NG3R @Tricolores Misschien is dit nog onder embargo van AMD... dan kunnen (willen) ze er inderdaad niets over zeggen.

[ Voor 46% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Tricolores schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:40:

[...]
Wat een bijzonder antwoord. Als je niks kan zeggen over beschikbaarheid waarom plaats je dan wel marketing filmpjes? Even het beeld bij een pallet pauzeren, tel het aantal dozen lengte, breedte, diepte en je heb een ruwe inschatting met de informatie die je in ieder geval kan zien. Wie weet staan er achter de schermen nog wel 6 pallets maar in vergelijking met de bevoorrading van NVIDIA is zelfs 1 volle pallet al meer dan dat zij tot nu toe hebben geleverd.

Verder ook erg wazig over de release date. Dat is toch gewoon globaal gecommuniceerd? Waarom zou AMD dat nog niet officieel hebben aangekondigd richting de leveranciers?

Sorry maar i call BS vanuit Megekko's kant. Zeker gezien het gedrag van andere leveranciers die wel al met prijzen adverteren en alle communicatie vanuit AMD naar de consument toe. Dan wil je als leverancier ook duidelijkheid krijgen vanuit de fabrikanten / AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Yariva schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:45:
[...]

Wat een bijzonder antwoord. Als je niks kan zeggen over beschikbaarheid waarom plaats je dan wel marketing filmpjes? Even het beeld bij een pallet pauzeren, tel het aantal dozen lengte, breedte, diepte en je heb een ruwe inschatting met de informatie die je in ieder geval kan zien. Wie weet staan er achter de schermen nog wel 6 pallets maar in vergelijking met de bevoorrading van NVIDIA is zelfs 1 volle pallet al meer dan dat zij tot nu toe hebben geleverd.

Verder ook erg wazig over de release date. Dat is toch gewoon globaal gecommuniceerd? Waarom zou AMD dat nog niet officieel hebben aangekondigd richting de leveranciers?

Sorry maar i call BS vanuit Megekko's kant. Zeker gezien het gedrag van andere leveranciers die wel al met prijzen adverteren en alle communicatie vanuit AMD naar de consument toe. Dan wil je als leverancier ook duidelijkheid krijgen vanuit de fabrikanten / AMD.
Alternate, niet Megekko. Had eerst verkeerd gepost, is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
Tricolores schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:40:

[...]
Ik vind dit een nogal zwakzinnig antwoord vanuit Alternate, waar zijn we nou mee bezig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:48
Tricolores schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:30:
Reminder aan iedereen die vandaag wil kopen, hier kan je een specsheet vinden van een groot deel van de kaarten die gereleased worden:

https://docs.google.com/s...QQs3kXx4/edit?gid=0#gid=0

Credits: https://www.reddit.com/r/...u14k/9070_xt_cheat_sheet/
Is deze er toevallig ook van de NON-XT? Ik heb maar ruimte voor 305mm kaart dus dan blijven er 2 over zo te zien de PowerColor Reaper en de AsRock steel legend (ik moet ook 3x DP port hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:44:
https://videocardz.com/ne...-rx-9070-xt-model-at-msrp

OCUK heeft 1000 stuks van alleen al de Sapphire Pulse 9070XT :D
En OCUK geeft aan dat ze deze voor een +/- MSRP prijs gaan verkopen.

Ik verwacht hier dus ook (nog steeds) MSRP kaarten.
What the actual... 1000 kaarten is wel gigantisch. Dat is meer dan er RTX kaarten waren over de hele wereld bij de launch van de 5070ti :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treganz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 20:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSWei2WyRosUMFejAek9PoZybxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1hpLOrUWeQsiO7WWKy7OCfSG.png?f=fotoalbum_large

uitvoering: XFX Swift AMD Radeon RX 9070 XT Triple fan Gaming Edition

Pagina bestaat ondertussen niet meer op Megekko, maar ik mag toch hopen dat het geen €899 voor de swift gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
Treganz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:13:
[Afbeelding]

Pagina bestaat ondertussen niet meer op Megekko, maar ik mag toch hopen dat het geen €899 voor de swift gaat worden
Ik geloof het niet... hoop het ook niet voor ze.
Dan ga ik wel ff een kopje thee drinken in de UK en daar een MSRP kaart halen.

Ik ben benieuwd naar wat Azerty gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idi112
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-09 12:07
[Afbeelding]

Ik zag het ook langskomen, een beetje belachelijk als megekko het voor die prijs wilt verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
D4NG3R schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Nee hoor , het is voor al die games waar je kaart misschien juist niet genoeg kracht heeft .
Vorige game was cyberpunk, op mijn 4090 speelde ik dat met FG a SR quality omdat ik anders 30-35fps had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricolores
Voor 899 euro sla ik over hoor, dat kan ik je alvast vertellen. Alles boven de 800 is no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
Daar sluit ik me ook bij aan, zo veel haast om een nieuw systeem te bouwen heb ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
[Afbeelding]

Ze doen hun best maar, als OCUK al 1000 Pulse kaarten heeft, denk ik niet dat deze super snel uitverkocht raken. Gewoon om 15:00 bij de knoppen zitten en voor MSRP kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brozef
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:36
899 voor het instap model van xfx is niet normaal, ik hoop voor hun dat het een placeholder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Santee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:19:
[...]

Ze doen hun best maar, als OCUK al 1000 Pulse kaarten heeft, denk ik niet dat deze super snel uitverkocht raken. Gewoon om 15:00 bij de knoppen zitten en voor MSRP kopen.
Wij kunnen niet bij OCUK kopen toch?

Ben benieuwd welke shops MSRP hanteren in NL... ik denk GEEN :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Waarschijnlijk verhoogt men de prijs omdat de Nvidia alternatieven nauwelijks beschikbaar zijn en als ze er al zijn (5070ti) zijn ze stukken duurder.

Ga er dus maar weer vanuit dat ook nu, ondanks meer dan genoeg voorraad, Megekko er weer zonder blikken of blozen flink wat euro's op de MSRP doet.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 07:33
glydoscoop schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Hij gaat toch een kopje thee drinken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 21:08
glydoscoop schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Ben benieuwd welke shops MSRP hanteren in NL... ik denk GEEN :(
Zit je sowieso met BTW en invoeren. Mijn zus woont in UK dus ik zie wel mogelijkheden.

Available to UK & IE only due to high demand.

[ Voor 7% gewijzigd door sjepper op 06-03-2025 10:27 ]

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Bad Brains schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Hij gaat toch een kopje thee drinken.
Ohjaa.. dan zijn we al wel uitverkocht denk ik zomaar.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Santee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:19:
[...]

Precies, 1000 stuks van 1 sku notabene. Ik ga er vanuit dat er echt wel genoeg kaarten zijn / keuze is voor mensen straks. Partijen als Megekko kunnen met dat soort bedragen ook gewoon de hik krijgen.

Sowieso weer https://geizhals.de/?fs=9...&hloc=de&pg=2#productlist in de gaten houden.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idi112
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-09 12:07
De Megekko info thread is ook live: https://forum.megekko.nl/threads/informatie-en-updates-over-de-amd-radeon-rx-9070-xt-videokaarten.889/

ter info hier van de thread:
De informatie die wij mogen delen.
  • Op 6-3-2025 start de verkoop van AMD Radeon RX 9070 en RX 9070 XT videokaarten bij Megekko
  • Wij mogen niet delen hoe laat de verkoop start. Maar misschien is het een goed idee om om 15:00 even op de site te kijken 😇
  • De voorraadpositie is echt flink beter dan de voorraadsituatie van Nvidia
  • Op basis van de huidige informatie lijkt er wel een enorme vraag te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
idi112 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:28:
  • Wij mogen niet delen hoe laat de verkoop start. Maar misschien is het een goed idee om om 15:00 even op de site te kijken 😇
Zou dat een hint zijn??? Hmm..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tricolores
Op basis van de huidige informatie lijkt er wel een enorme vraag te zijn een grote kans te zijn dat wij een pak bovenop de MSRP gaan vragen voor basismodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Bad Brains schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Zou dat een hint zijn??? Hmm..
OCUK geeft ook aan 14:00 uur UK tijd dus ga er maar van uit ja.

[ Voor 4% gewijzigd door sjepper op 06-03-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

idi112 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:28:
De Megekko info thread is ook live: https://forum.megekko.nl/threads/informatie-en-updates-over-de-amd-radeon-rx-9070-xt-videokaarten.889/

ter info hier van de thread:
De informatie die wij mogen delen.
  • Op 6-3-2025 start de verkoop van AMD Radeon RX 9070 en RX 9070 XT videokaarten bij Megekko
  • De voorraadpositie is echt flink beter dan de voorraadsituatie van Nvidia
  • Op basis van de huidige informatie lijkt er wel een enorme vraag te zijn
Ik wist niet eens dat Megekko een forum had. Wel leuk dat ook daar de te verwachte verkoopprijs is geleaked en meteen wordt aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
Als het bij OCUK niet lukt kun je ook nog in Duitsland shoppen.

Gezien de Nvidia prijzen in NL en DE heb je bij de buren wellicht gewoon een betere deal.
Ik zou er geen moment over twijfelen versus een Megekko als die zich als gekkies gaan gedragen met de prijzen.
Dan doen ze maar bij het groene kamp wat bij hun eigen kleur past maar niet bij AMD he!

[ Voor 40% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:34:

Gezien de Nvidia prijzen in NL en DE heb je bij de buren wellicht gewoon een betere deal.
Ik zou er geen moment over twijfelen versus een Megekko als die zich als gekkies gaan gedragen met de prijzen.
Dan doen ze maar bij het groene kamp wat bij hun eigen kleur past maar niet bij AMD he!
OCUK shipped alleen UK en Ierland voor deze kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
sjepper schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:37:
[...]

OCUK shipped alleen UK en Ierland voor deze kaarten
Gaat mij prima lukken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:34:

wat zijn de gerenomeerde webshops in Dld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Volgens mij is dit dé launch om een aantal winkels erin te laten stikken. Als er voldoende voorraad is is er dus geen enkele reden om de prijzen zo hoog te houden. Dus gewoon alles met onredelijke prijzen links laten liggen en ergens anders kopen, of gewoon een paar dagen/weken wachten tot de markt weer normaal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
SuperCrisz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:38:
[...]

wat zijn de gerenomeerde webshops in Dld?
NBB in ieder geval, anders nog wat shops waarvoor je een Duits adres (of omwegen ;)) nodig hebt.

@DataGhost Ik ga dit keer zelf het liefste bij Azerty kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Ah dan heb ik niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Ik check als Belg zeker Megekko, Alternate.be, Azerty en Rue Du Commerce. Alle andere tips zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 12:09
Ga er inderdaad maar van uit dat Megekko/Alternate/Azerty er een leuke premium bovenop gooien want dat doen ze iedere keer. Bij launch is het jammer dat zulke winkels de partners zijn en je eigenlijk niet heel veel keus hebt hier in NL, tenzij je het in Duitsland oid gaat zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
stfnz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:40:
Ga er inderdaad maar van uit dat Megekko/Alternate/Azerty er een leuke premium bovenop gooien want dat doen ze iedere keer. Bij launch is het jammer dat zulke winkels de partners zijn en je eigenlijk niet heel veel keus hebt hier in NL, tenzij je het in Duitsland oid gaat zoeken.
Gisteren nog iemand gezien die er op tijd bij was en een RTX 5070 voor MSRP bij Megekko had.
Misschien wel de enige kaart in heel NL haha.

De situatie bij AMD is héél héééél anders.

Het zou me ook niet verbazen als AMD op een of andere manier toch de prijzen in check houdt.
Net als bij Nvidia zullen ze toch wel aardig wat MSRP modellen willen aanbieden.

Niet druk om maken nu, het is wat het is... er zal genoeg aanbod zijn en anders kijk je gewoon buiten NL.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2025 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:38:
[...]
@DataGhost Ik ga dit keer zelf het liefste bij Azerty kijken.
Ik ben echt niet zo loyaal aan specifieke shops dat ik dit van tevoren al zo zou beslissen. Vanmiddag zie ik wel wie wat aanbiedt voor hoeveel, en de eerste shop met een redelijke prijs en levertijd krijgt mijn geld. Als dat vandaag niet wordt dan wel een ander moment binnenkort. Heel veel haast heb ik eigenlijk toch niet vanwege wintersport, en ik heb sowieso een waterblok nodig dus ik moet in dat opzicht ook de aap nog een beetje uit de boom kijken, voor welke modellen er een waterblok uitkomt en hoe die leverbaar zijn. Momenteel heb ik er eentje bij Alphacool gezien maar die staat op 10-11 weken levertijd 8)7
Daar bovenop heb ik wel de luxe dat de 9070XT bedoeld is voor mijn "hoofd-PC" waar nu een 5700XT in zit, in de woonkamer heb ik nog een machine aan m'n TV hangen met een 7800XT en die kan heel prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
DataGhost schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:44:
[...]

Ik ben echt niet zo loyaal aan specifieke shops dat ik dit van tevoren al zo zou beslissen. Vanmiddag zie ik wel wie wat aanbiedt voor hoeveel, en de eerste shop met een redelijke prijs en levertijd krijgt mijn geld. Als dat vandaag niet wordt dan wel een ander moment binnenkort. Heel veel haast heb ik eigenlijk toch niet vanwege wintersport, en ik heb sowieso een waterblok nodig dus ik moet in dat opzicht ook de aap nog een beetje uit de boom kijken, voor welke modellen er een waterblok uitkomt en hoe die leverbaar zijn. Momenteel heb ik er eentje bij Alphacool gezien maar die staat op 10-11 weken levertijd 8)7
Daar bovenop heb ik wel de luxe dat de 9070XT bedoeld is voor mijn "hoofd-PC" waar nu een 5700XT in zit, in de woonkamer heb ik nog een machine aan m'n TV hangen met een 7800XT en die kan heel prima mee.
Dat lijkt mij een hele goede insteek. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09
De vraag bij release is altijd hoog. Natuurlijk zal de vraag het aanbod overtreffen en zijn alle mensen die nu helemaal opgewonden zijn weer heel verdrietig.

Reken zelf op 800-900€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJdeJong98
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-06 16:26
De RX 7900 XT had een adviesprijs van €1049 door AMD op release, maar steeg snel naar €1200 door beschikbaarheidsproblemen (+~14%).
De RX 7800 XT had een adviesprijs van €549 en ging op release voor zo'n €600 (+~9%).
Als de voorraad redelijk is en er geen grote tekorten zijn, hoop ik een vergelijkbare stijging: dus rond de €735 à €770 op release. (899,- is van de zotte) Alles daarboven sla ik zeker over en dan wacht ik het wel even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Liefst zou ik een 5070(ti) aanschaffen in plaats van mijn 3080, omdat ik net een game heb die SMP gebruikt voor triples. Maar met de huidige prijzen boven de MSRP blijf ik waarschijnlijk bij mijn 3080. Een 9070XT lijkt me een goed alternatief, en dan kunnen we zien hoe de prestaties zonder SMP zijn. Voor andere games is het sowieso een mooie upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

En als je nu met winst een RTX 4080 Super in de tweedehandsmarkt kan verkopen, is het een goed moment om naar AMD over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor de Powercolor Reaper mensen vanwege het formaat.

https://www.tomshardware....adeon-rx-9070-xt-review/8

Hier een review van Tom's Hardware met Temps en DB's.
Lijkt mij niet verkeerd voor deze kaart.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Grens van 750,- gesteld, en dan het liefst nog met een goeie fles whiskey uit datzelfde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Gaming
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-07 20:42
Hoelaat worden de kaarten vrijgegeven?, ik zie nog niets te koop bij Megekko bijvoorbeeld..
We kunnen nog een weddenschapje afsluiten ivm de prijzen :-)

[ Voor 25% gewijzigd door IT-Gaming op 06-03-2025 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
IT-Gaming schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:57:
Hoelaat worden de kaarten vrijgegeven?, ik zie nog niets te koop bij Megekko bijvoorbeeld..
Je bent nummer duizend die het vraagt... 15 uur. Het staat bijna op elke pagina intussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Derr_Hans schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:53:

Temps en DB's zijn heel netjes inderdaad, enige waar ik mee zit is mijn Lian li case die voor 50% open is :) Daar zou ik eventueel de Red Devil nog in accepteren na aanpassing led kleur naar rood in de case.

Vindt de XFX Mercury magnetic airs dan mooier. Nu alleen nog te twijfelen of een witte mooi staat in mijn zwart wit opstelling, bang dat een witte kaart het gelijk te wit maakt.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 12:18
HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:42:
[...]

Gisteren nog iemand gezien die er op tijd bij was en een RTX 5070 voor MSRP bij Megekko had.
Misschien wel de enige kaart in heel NL haha.

De situatie bij AMD is héél héééél anders.

Het zou me ook niet verbazen als AMD op een of andere manier toch de prijzen in check houdt.
Net als bij Nvidia zullen ze toch wel aardig wat MSRP modellen willen aanbieden.

Niet druk om maken nu, het is wat het is... er zal genoeg aanbod zijn en anders kijk je gewoon buiten NL.
Haha en als de 9070xt voor MSRP word verkocht gaat die retour (nee ik ga zelf niet scalpen)

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Joenino schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Temps en DB's zijn heel netjes inderdaad, enige waar ik mee zit is mijn Lian li case die voor 50% open is :) Daar zou ik eventueel de Red Devil nog in accepteren na aanpassing led kleur naar rood in de case.

Vindt de XFX Mercury magnetic airs dan mooier. Nu alleen nog te twijfelen of een witte mooi staat in mijn zwart wit opstelling, bang dat een witte kaart het gelijk te wit maakt.
Ja voor mij is het puur omdat ik SFF wil gaan en de case die ik wil (Deepcool CH170) max 305mm GPU accepteerd ( al zijn er berichten dat 307mm ook past :P).

Zou anders voor Hellhound or Red Devil gaan. Past het beste bij mijn kast en ik hem momenteel een 6800XT red dragon dan blijft de looks relatief het zelfde(-ish).

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Gaming
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-07 20:42
Inderdaad ff rustig de hype uitzitten.
Wel interessant om deze launch te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Er is ook al watercooling voor de 9070xt
https://www.aquatuning.com/detail/index/sArticle/22039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10 00:04
Zie bij oc3d tv dat de sapphire nitro daar een straatprijs krijgt van 699 pond, das nogal goed nieuws

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:04
doebbalapoent11 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:17:
Zie bij oc3d tv dat de sapphire nitro daar een straatprijs krijgt van 699 pond, das nogal goed nieuws
Dat is bijna 850EUR dus volgens mij is dat niet persee goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dat is gelukkig al eerder leverbaar dan 10-11 weken op de site van Alphacool zelf :+
HighFlow heeft 'm trouwens ook al online staan, voor dezelfde prijs vind ik Nederlandse winkels meestal wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Game_overrr schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:18:
[...]

De Nitro is dan ook een ferm premium-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
(jarig!)
Game_overrr schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:18:
[...]

Dat is dan ook een top model, veel duurder zal het dus niet worden.
Wat goed nieuws is voor mensen met minder budget/welwillendheid.
Dat betekend ook dat er kaarten voor MSRP (of minder ;)) verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Vind het wel echt enorm jammer dat die nitro zo'n kleur heeft. Waarom niet een neutrale kleur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick12334
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 11:28
D4NG3R schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:34:
https://videocardz.com/ne...9-rx-9070-at-4499-rmb-549

Ik betwijfel of de USD/EUR MSRP's daadwerkelijk 1:1 ~$599/~€710 gaan worden, laat staan dat ze op launch ook voor dat bedrag te krijgen zijn. Het zou echter niet de 1e keer zijn dat de winkelprijzen van nieuwe H/W voor de launch lekken, en op de launch opeens 50-100 dollar/euro lager zijn. :)

Heel erg benieuwd wat de rest van de wereld straks te horen krijgt.

[YouTube: All You Need for Gaming – AMD RDNA™ 4 and RX 9000 Series Reveal]
Megekko had er per ongeluk bij 1 al een prijs staan... 900 euro voor een RX 9070 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Nick12334 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Megekko had er per ongeluk bij 1 al een prijs staan... 900 euro voor een RX 9070 XT
Ja en dat was dus de instapper, niet een OC model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
doebbalapoent11 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:21:
Vind het wel echt enorm jammer dat die nitro zo'n kleur heeft. Waarom niet een neutrale kleur :'(
Omdat nitroglycerine een gelige gouden kleur heeft?
(Ik lul ook maar wat, geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Ik vind het design met die tralies achtige zijkant en verborgen power connector echt heerlijk, maar die kleur past helaas niet in mijn 100% zwarte pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
doebbalapoent11 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:28:
Ik vind het design met die tralies achtige zijkant en verborgen power connector echt heerlijk, maar die kleur past helaas niet in mijn 100% zwarte pc
Is zeker ook mijn favoriet, maar dan mag de meerprijs niet te belachelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 20:02
sjepper schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:22:
[...]

Ja en dat was dus de instapper, niet een OC model.
Koekoek!
Ik vind er wel wat van dat webshops dit nu gaan doen. Een soort scalper waar je niet omheen kan.

Hopelijk laten de wat minder fanatieke kopers van deze kaarten (t.o.v. doelgroep 5090) deze lekker even liggen als dit inderdaad het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Nitro kopen, zwart spuitbusje. Niet meer lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mthoen
  • Laatst online: 03-10 19:10
De Reaper voor MSRP zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Derr_Hans schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:53:

Nu ik idd bij tomshardware de temps en DB zie, ga ik ook voor de reaper denk ik (ik denk niet dat ik overclock ga doen)

Ik heb een lian li m3-matx case en ik kan een 3 slot kaart kwijt (ongeveer 67mm ruimte op fan), maar dan zit er nog maar 5-6mm ruimte tussen de onderste fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
mthoen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:33:
De Reaper voor MSRP zou wel leuk zijn.
Heeft die eigenlijk RGB? Want dat kan je nergens terugvinden. Of is dat gewoon logo dat wit oplicht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nick12334 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Klopt, €899 voor een MSRP + $100 (~€800) model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mthoen
  • Laatst online: 03-10 19:10
Tricolores schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:33:
[...]

Heeft die eigenlijk RGB? Want dat kan je nergens terugvinden. Of is dat gewoon logo dat wit oplicht ofzo?
Geen RGB, ook het logo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 15:50
Ik hoop echt dat dit een goede launch wordt. Ik ben wel bang dat de Nedelrandse webshops de prijzen aardig opschroeven vooral vergeleken met onze buurlanden net zoals wat ze doen met de 50xx series.

Wel aardig frustrened / geen goed teken dat er nog geen NL prijzen bij de webshops beschikbaar zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Slicey schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:38:
Ik hoop echt dat dit een goede launch wordt. Ik ben wel bang dat de Nedelrandse webshops de prijzen aardig opschroeven vooral vergeleken met onze buurlanden net zoals wat ze doen met de 50xx series.

Wel aardig frustrened / geen goed teken dat er nog geen NL prijzen bij de webshops beschikbaar zijn :/
Dan koop je toch lekker in een van de buurlanden? Dat is helemaal zo lastig niet. Daar zijn overigens ook nog geen prijzen bekend, in ieder geval niet in Duitsland. Ik vermoed dat die ook onder embargo staan totdat de verkoop begint. Dus "geen goed teken" snap ik niet helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 06-03-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 15:50
DataGhost schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Dan koop je toch lekker in een van de buurlanden? Dat is helemaal zo lastig niet. Daar zijn overigens ook nog geen prijzen bekend, in ieder geval niet in Duitsland. Ik vermoed dat die ook onder embargo staan totdat de verkoop begint. Dus "geen goed teken" snap ik niet helemaal.
Er gaat al een plaatje in deze thread rond met de prijzen die in Duitsland gehanteerd worden.

de prijzijn van deze videokaarten staan volgens mij ook niet onder embargo aangezien de MSRP al bekend is, daarnaast bepalen webshops hun eigen prijzen, die zitten niet vast aan AMD of Sapphire/Asus.

Bestellen vanuit buitenland is niet altijd mogelijk, en we mogen toch wel verwachten dat de offiecele reselelrs in Nederland geen scalper prijzen ahnteren wat gewoon wel gebeurd met de RTX 50xx kaarten... Misschien gebeurt dat niet voor de AMD release maar die kans is zeker aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Slicey schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:47:
[...]

Er gaat al een plaatje in deze thread rond met de prijzen die in Duitsland gehanteerd worden.
Dat zijn MSRPs volgens mij, en hoe officieel ze zijn is de vraag. Maar dat wil ook niet zeggen dat dat de prijs is waarvoor ze in de shops liggen.
de prijzijn van deze videokaarten staan volgens mij ook niet onder embargo aangezien de MSRP al bekend is, daarnaast bepalen webshops hun eigen prijzen, die zitten niet vast aan AMD of Sapphire/Asus.
Nou ja, je snapt hopelijk wat ik bedoel. Of het nou een embargo is of dat heel toevallig precies álle shops zijn vergeten hun prijzen bij de producten te zetten, feit blijft dat er geen verkoopprijzen bekend zijn, niet in Nederland, niet in Duitsland. Tenminste, ik heb ze nog niet gezien.
Bestellen vanuit buitenland is niet altijd mogelijk
Vrijwel nooit last van gehad. Bij de meeste shops is dat geen enkel probleem en anders pak je een andere shop. Er zijn er zat die gewoon naar Nederland verzenden. Mijn Radeon 5700XT kwam op launchday bij Caseking uit Duitsland vandaan, en mijn Ryzen 9 3900X en 5950X heb ik in België gehaald ook op launchday. Geen problemen mee.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 06-03-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
https://www.amd.com/en/wh...a085f-item-b3bcd1adb7-tab
waarom staat Azerty hier eigenlijk niet tussen? Zijn ze geen officiele AMD dealer, maar mogen het wel verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:36
DataGhost schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:51:

Nou ja, je snapt hopelijk wat ik bedoel. Of het nou een embargo is of dat heel toevallig precies álle shops zijn vergeten hun prijzen bij de producten te zetten, feit blijft dat er geen verkoopprijzen bekend zijn, niet in Nederland, niet in Duitsland. Tenminste, ik heb ze nog niet gezien.
Ja, dat is inderdaad het doel van een Embargo.

Als je die voorraden zo ziet kan het toch bijna ook niet anders dan dat op zn minst de msrp gehandhaaft dient te worden.
Ik vind die hele gecreerde schaarste bij nvidea echt een schande.
Een 5070TI gewoon voor 1500 aanbieden, belachelijk.

Ik hoop dat de 9070XT gewoon voldoende op voorraad is, tegen normale prijzen en weer gewoon kortingen. Ipv hopen op "dicht bij msrp". omgekeerde wereld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephm22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 14:43
Zou iemand kunnen bevestigen dat https://nl.nbb.com/nl/ de juiste plek is om te kijken zo?

Ik heb zelf geen vertrouwen meer in de gierige NL webshops, met name megekko
Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord