Tenzij ik nieuws in die richting gemist heb zou ik hier niet vanuit gaan, stond ook heel groot op AMD slides dat FSR4 only for RDNA4 was.
Stel theoretisch AMD zou later toch iets willen, dan zou je zeer waarschijnlijk iets krijgen als 2080's die meer instorten qua resterende raster performance door het nieuwe DLSS AI model dan dat het ze nog helpt, en 3080's die grotendeels op hetzelfde niveau eindigen qua overall performance/quality. DLSS framegen is ook exclusief 40xx series en DLSS multi-framegen exclusief 50xx series. Dus met dat AMD van wat ik herinner meer dan een factor 2 in chip architectuur verbeterd heeft aan AI performance in de 90xx/RDNA4 generatie, verwacht ik niet snel iets positiefs van FSR4 voor een 7900XT(X)... en vermoedelijk heeft AMD dat al veel beter doorgerekend intern dat ik nu doe, en het daarom zo op die slides gezet van FSR4 only for RDNA4.
Dus een 9070 (XT) heeft daar wel een streepje voor, maar van de andere kant, sommige mensen zijn fundamenteel tegen AI upscaling / AI framegen, dat is net wat je wilt gebruiken en kopen.
Succes allemaal met de inkoop, ik wens jullie veel wijsheid toe en ondertussen hoop ik vanavond eens echt te gamen op de van het weekend ontvangen Sapphire Radeon Pure 9070 XT. Met wat ik nu lees, ook enorme mazzel met de 799 euro, voor een mid-tier model allezins redelijk in mijn ogen in lijn met de msrp van zo een type.