Nee dat ben ik niet, maar als ik de kans krijg om voor iemand eentje te regelen dan wordt die kaart doorgestuurd voor dezelfde prijs als ik heb betaald
Ok, zullen we vrienden wordennilsson1234 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:08:
[...]
Nee dat ben ik niet, maar als ik de kans krijg om voor iemand eentje te regelen dan wordt die kaart doorgestuurd voor dezelfde prijs als ik heb betaald
Ik heb zelf de FE versie uit mijn hoofd gezet. Ze zijn er bijna niet, maar ook vind ik het formaat te compact en wil ik graag een meer robuuste versie. Nog even afwachten maar...
Msi Ventus 5090 weer voor 2369 bij Megekko direct leverbaar
uitvoering: MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED
Ondertussen al niet meer zo te zien?Q_7 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:36:
Msi Ventus 5090 weer voor 2369 bij Megekko direct leverbaar
Is er een manier dat nvidia.ldlc. Naar Nederland bezorgd?
De 5080 FE is momenteel weer aanwezig in de Nvidiashop...
Update: en weer weg en weer terug de laatste minuten. Ik weet niet hoe zo'n drop werkt omdat je als je Notify-FE gebruikt hij hem direct in je winkelmandje zet van Proshop. Misschien zijn ze daardoor direct weer weg en weer terug als de reserveer tijd daar verloopt?
Update: en weer weg en weer terug de laatste minuten. Ik weet niet hoe zo'n drop werkt omdat je als je Notify-FE gebruikt hij hem direct in je winkelmandje zet van Proshop. Misschien zijn ze daardoor direct weer weg en weer terug als de reserveer tijd daar verloopt?
[ Voor 70% gewijzigd door RobbertBink op 14-05-2025 10:57 ]
Ze worden door bots gereserveerd, waardoor er eerst een flinke voorraad is, en daarna elke keer kleine plukjes van verlopen bot sessies.RobbertBink schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:54:
De 5080 FE is momenteel weer aanwezig in de Nvidiashop...
Al is t nu steeds makkelijker om gewoon als 'mens' te kopen.
Dat is vorige week nog gebeurd. Bron: ik ben een mens.Edwin88 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:11:
[...]
Al is t nu steeds makkelijker om gewoon als 'mens' te kopen.
:strip_exif()/f/image/JUIMUntpD1wrqwaTG0UofUhe.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar lijkt het wel op deze keer. Wellicht morgen ochtend nogakaash00 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:08:
Geen FE 5090 dit keer?
Heeft iemwnd toevallig recentelijk een videokaart van bol gekocht?
De codes van doom zouden de 13e verstuurd worden.
Ik heb niks binnen gekregen.
Ik heb al veel eerder een 5080 gekocht, ik zie in de nvidia app bij 'inwisselen' dat ik iets van DOOM kan claimen, heb je daar al gekeken?Aggressor schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:29:
Zojuist was er weer een drop.
Via notify-fe kreeg ik een 400 error. Na een paar keer f5-en kreeg ik een cloudflare melding.
Is er een manier om dit te fixen?
Via notify-fe kreeg ik een 400 error. Na een paar keer f5-en kreeg ik een cloudflare melding.
Notify-FE heeft een knop "Prime Cloudflare, use before drop"Thom.Seagal schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:20:
Maar als je die 400 error kreeg, en dan "Sorry you were blocked" was 'ie gewoon alweer verkocht, komt niet doordat je te vaak op F5 hebt gedrukt ofzo...
Ah oke helder! Danksnuggert82 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:25:
[...]
Notify-FE heeft een knop "Prime Cloudflare, use before drop"
Maar als je die 400 error kreeg, en dan "Sorry you were blocked" was 'ie gewoon alweer verkocht, komt niet doordat je te vaak op F5 hebt gedrukt ofzo...
Je hoort toch een code te voeren?Thom.Seagal schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:20:
Is hier al nieuws over?INNO3D schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:43:
[...]
Ik heb een aanvraag gedaan bij de ontwerp persoon zo een bios te maken en huidig is die er nog niet ik heb gevraagd deze te maken zodat ik deze kan delen, dus hopelijk snel heb ik wat.
Bedankt in ieder geval al dat je het doorgezet hebt
Heb net een ASUS GeForce RTX 5090 ROG-ASTRAL-RTX5090-O32G-GAMING Videokaart besteld bij Megekko wordt morgen geleverd das wel echt snel hoor. Vooraarden genoeg blijkbaar. En een gelukje de prijs was net voordat ik bestelde 100€ gezakt.
Levertijd 1 dag
Prijs 2999€
Merk Asus
Morgen ff in de PC knallen
Levertijd 1 dag
Prijs 2999€
Merk Asus
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Zijn er al mensen hier welke de 20 euro Steam vouchers van Gigabyte al ontvangen hebben?
Mijn kaart is van medio Maart, dus de retourperiode waarna Gigabyte deze in behandeling gaat nemen is allang verlopen, maar heb er nog steeds niks van gehoord
Mijn kaart is van medio Maart, dus de retourperiode waarna Gigabyte deze in behandeling gaat nemen is allang verlopen, maar heb er nog steeds niks van gehoord
[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 15-05-2025 19:18 ]
Ik was er ook achteraan gegaan en ze gaven aan dat ik hem heb teruggestuurd naar de winkel. (Is niet waar)!mark schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:18:
Zijn er al mensen hier welke de 20 euro Steam vouchers van Gigabyte al ontvangen hebben?
Ligt de aorus website bij jullie er ook uit of is heel traag?
[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 16-05-2025 10:06 ]
Hoe kom je aan die vouchers?!mark schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:18:
Ik heb vorige week een Gigabyte 27" OLED besteld via Paradigit en een Gigabyte 5070ti via Alternate.
Zonder wat te horen ben ik eens ingelogd op de Aorus website. Ik zie wel dat mijn punten verhoogt zijn, hiermee kan ik de 20 euro claimen.!mark schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:18:
Wellicht is dit bij jou ook het geval.
/f/image/d0SirtC8f6WjiaEnHJi8NQEq.png?f=fotoalbum_large)
Ook lekker dan, denk dat ik deze maand even afwacht en dan eens een mail erachteraan stuur.Aggressor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:24:
[...]
Ik was er ook achteraan gegaan en ze gaven aan dat ik hem heb teruggestuurd naar de winkel. (Is niet waar)
Site werkte hier gister ook niet idd, nu wel maar erg traag. Dan is dit bij ASUS op basis van een eerdere ervaring toch wel wat beter/duidelijk geregeld allemaal eigenlijk.
Nope, heb zo te zien wel 110 punten (geen idee waarvan of waarvoor die dan weer zijnDoggyX schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:34:
[...]
Zonder wat te horen ben ik eens ingelogd op de Aorus website. Ik zie wel dat mijn punten verhoogt zijn, hiermee kan ik de 20 euro claimen.
5080 palit voor 1133,
https://www.notebooksbill...+5080+gamingpro+v1+888625
Als ik zo rond kijk zitten alle kaarten behalve de 5090 gewoon rond of onder de MSRP. Prijzen lijken wel wat beter te zijn nu.
Als ik zo rond kijk zitten alle kaarten behalve de 5090 gewoon rond of onder de MSRP. Prijzen lijken wel wat beter te zijn nu.
nieuws: Alleen RTX 5090 en AMD-videokaarten nog niet te koop voor adviesprijsBrozef schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:06:
5080 palit voor 1133,
De MSRP is €1129 gezien de FE, alle 5080 kaarten zitten daar nog boven (tenzij je in Duitsland woont). De goedkoopste "A-merk" kaart (Gigabyte) is dan nog steeds €100 te duur ondanks dat er duidelijk veel voorraad van allerlei 5080 modellen is. Ik zou de meeste mensen overigens een 5070 Ti aanraden voor 300 euro minder, maar ik wil een 5080 vanwege idle stroomverbruik (die ligt bij de 5070 Ti gek genoeg een stuk hoger) en betere efficientie.Brozef schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:06:
5080 palit voor 1133,
Ik heb woensdag trouwens de GamingPro V1 besteld bij Bol en wordt vanavond bezorgd. Maar ik kwam er net achter dat de iets goedkopere V1 geen vapor chamber blijkt te hebben, waar de non-V1 dat wel heeft (hetzelfde geldt ook voor de Gainward Phoenix), of het echt een merkbaar verschil maakt valt te betwisten, maar wel iets om te noemen.
https://www.alternate.nl/...hekaart&utm_term=JIXI0U00
inno3D x3 5090 voor 2399
En ik snap je over "A-merk" maar palit is net zo goed een goed merk maar gewoon minder bekend in europa, ze hebben hun eigen fabriek en maken de kaarten van gainward,galax(KFA) en dus palit.
inno3D x3 5090 voor 2399
Dan heb je hem toch eigenlijk gewoon bij NBB gekocht? aangezien dat de verkoper is via bol.com of was het toen een ander?snuggert82 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:46:
[...]
De MSRP is €1129 gezien de FE, alle 5080 kaarten zitten daar nog boven (tenzij je in Duitsland woont). De goedkoopste "A-merk" kaart (Gigabyte) is dan nog steeds €100 te duur ondanks dat er duidelijk veel voorraad van allerlei 5080 modellen is. Ik zou de meeste mensen overigens een 5070 Ti aanraden voor 300 euro minder, maar ik wil een 5080 vanwege idle stroomverbruik (die ligt bij de 5070 Ti gek genoeg een stuk hoger) en betere efficientie.
Ik heb woensdag trouwens de GamingPro V1 besteld bij Bol en wordt vanavond bezorgd. Maar ik kwam er net achter dat de iets goedkopere V1 geen vapor chamber blijkt te hebben, waar de non-V1 dat wel heeft (hetzelfde geldt ook voor de Gainward Phoenix), of het echt een merkbaar verschil maakt valt te betwisten, maar wel iets om te noemen.
En ik snap je over "A-merk" maar palit is net zo goed een goed merk maar gewoon minder bekend in europa, ze hebben hun eigen fabriek en maken de kaarten van gainward,galax(KFA) en dus palit.
[ Voor 74% gewijzigd door Brozef op 16-05-2025 14:58 ]
Klopt ja, NBB via Bol. Op nl.nbb.com zijn die kaarten niet te koop en vanuit notebooksbilliger.de bestellen is minder handig voor mij (en 14 dagen retourtijd ipv 30). Scheelt 10 euro. Ik was me idd bewust dat het dezelfde fabrikant is en dat er niets mis mee hoeft te zijn. Maar vaak worden de prijzen toch een beetje gepeild aan de hand van de betaalbaarste Asus/Gigabyte/MSI of zit ik er dan naast?Brozef schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:53:
inno3D x3 5090 voor 2399
[...]
Dan heb je hem toch eigenlijk gewoon bij NBB gekocht? aangezien dat de verkoper is via bol.com of was het toen een ander?
Ah wist niet van die retourperiode verschil dat is wel slim inderdaad.snuggert82 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:31:
[...]
Klopt ja, NBB via Bol. Op nl.nbb.com zijn die kaarten niet te koop en vanuit notebooksbilliger.de bestellen is minder handig voor mij (en 14 dagen retourtijd ipv 30). Scheelt 10 euro. Ik was me idd bewust dat het dezelfde fabrikant is en dat er niets mis mee hoeft te zijn. Maar vaak worden de prijzen toch een beetje gepeild aan de hand van de betaalbaarste Asus/Gigabyte/MSI of zit ik er dan naast?
Geen idee hoe het gepeild is, ik zou zeggen dat als de kaart een designfout zou hebben dat je hem niet mee moet nemen in of die betaalbaar is of niet, en voor de rest maakt het weinig uit denk ik. Tenzij je stilte belangrijk vind dan is het goedkoopste model eigenlijk nooit het antwoord.
Volgens mij presteren de meeste MSRP modellen allemaal wel een beetje hetzelfde kan mij alleen de MSI shadow bedenken die volgens mij wat luider is dan andere modellen maar zelfs dan kan die interessant zijn als de prijs maar goed is.
!mark schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:18:
:strip_exif()/f/image/JQ6aZObWXVawcDnMsYUxvlQ8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had even 1 dag extra geduld moeten hebben voor ik het vroeg geloof ik

Maar de doorlooptijd is dus rustig 2 maanden mocht een ander het zich afvragen..
Was bezorger misgelopen deurbel stuk.mmxmmx schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 06:21:
Heb net een ASUS GeForce RTX 5090 ROG-ASTRAL-RTX5090-O32G-GAMING Videokaart besteld bij Megekko wordt morgen geleverd das wel echt snel hoor. Vooraarden genoeg blijkbaar. En een gelukje de prijs was net voordat ik bestelde 100€ gezakt.
Levertijd 1 dag
Prijs 2999€
Merk Asus
Dus vandaag weer een kans.
Nog maar een paar.Brozef schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:53:
inno3D x3 5090 voor 2399
[ Voor 7% gewijzigd door RobbertBink op 17-05-2025 19:34 ]
Even crossposten uit het AMD 9000 series topic omdat dit ook Nvidia aangaat:
Zat net even de laatste video van HuB te checken, primair een 9070 XT v.s. 5070 vergelijking over 57 games, maar ook een best interessante kleine westerse prijs analyse voor de 9070 XT / 9070 / 5070 en 5070 Ti en volgens mij is het wel even geleden dat AMD het qua cost per frame zo slecht deed t.o.v. Nvidia. Het is nu zelfs soms zo dat, Nvidia's betere feature set buiten beschouwing gelaten, Nvidia simpelweg beter is op puur cost per frame bij een directe vergelijking in hetzelfde segment.

Best verrassend om te zien, zeker ook omdat HuB nu voor het gros van de markten Nvidia aanraad, omdat AMD niet de minimaal 20% betere value kan leveren die ze zouden moeten leveren om echt interessant te zijn. Alleen in Australië raden ze nog de 9070 omdat die daar relatief goed geprijsd is.
Zat net even de laatste video van HuB te checken, primair een 9070 XT v.s. 5070 vergelijking over 57 games, maar ook een best interessante kleine westerse prijs analyse voor de 9070 XT / 9070 / 5070 en 5070 Ti en volgens mij is het wel even geleden dat AMD het qua cost per frame zo slecht deed t.o.v. Nvidia. Het is nu zelfs soms zo dat, Nvidia's betere feature set buiten beschouwing gelaten, Nvidia simpelweg beter is op puur cost per frame bij een directe vergelijking in hetzelfde segment.

Best verrassend om te zien, zeker ook omdat HuB nu voor het gros van de markten Nvidia aanraad, omdat AMD niet de minimaal 20% betere value kan leveren die ze zouden moeten leveren om echt interessant te zijn. Alleen in Australië raden ze nog de 9070 omdat die daar relatief goed geprijsd is.
Mooie info, maar ik denk dat ze er hier meer aan zouden hebben: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie
Feit dat ze uberhaubt 24 uur erop staan en niet weg zijn zegt wel weer wat over de vraag, normaal waren ze al gereserveerd of verkocht na een paar uurtjes.
Misschien dat andere modellen nu ook wat gaan dalen
En daar rekenen ze met €833 voor de 5070ti. De goedkoopste momenteel is €801, dus het is nog meer in het voordeel.Dennism schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:53:
Even crossposten uit het AMD 9000 series topic omdat dit ook Nvidia aangaat:
[Afbeelding]
https://www.megekko.nl/pr...RCE-OC-SFF-16G-Videokaartsnuggert82 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:28:
https://www.alternate.nl/...rt/html/product/100108203
Asus Prime 5080 OC €1190
Gigabyte WINDFORCE 5080 OC €1190
De prijzen beginnen eindelijk wat te zakken hier in nld.
Ik zie een aantal verschillende 5060's te koop. Sinds wanneer zijn die gereleased?
https://www.megekko.nl/Co...lair_pp-50_p-1_d-list_cf-
Vandaag.stylezzz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:28:
Ik zie een aantal verschillende 5060's te koop. Sinds wanneer zijn die gereleased?
Vandaag inderdaad. De reden dat er nog geen video reviews of artikelen uitgekomen zijn is omdat Nvidia ook vandaag pas de drivers vrijgegeven heeft aan reviewers. Er was wel een "preview" driver die kwam met "preview" voorwaarden en regels (niet mogen vergelijken met een 4060 of kaart van een concurrent en alleen in enkele geselecteerde games met frame generation bijvoorbeeld). Er zijn enkele video's van o.a. Gamers Nexus, Hardware Unboxed, Paul's Hardware en Daniel Owen die ingaan op deze dubieuze praktijken.stylezzz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:28:
[ Voor 3% gewijzigd door snuggert82 op 19-05-2025 21:10 ]
Ik kreeg de code gisteren toegestuurd per mail : "belangrijk bericht over je bestelling". En met excuses voor de laattijdigheid. ( btw, zat in mijn spamfolder)Aggressor schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:29:
Inno3d 5070 OC voor 549 bij bol (select). Wat interessanter voor deze prijs. + Doom erbij
https://www.bol.com/nl/nl...47732433380-7408413862908
https://azerty.nl/product...ff-16g-videokaart/9037816
Gigabyte 5080 OC voor €1139
Offtopic wellicht maar de Palit vond ik tegenvallen, vooral vanwege het brommende/resonerende geluid van de fans, ook bij lage toeren. Ik hoorde de fans duidelijk aan slaan en bij hogere RPM een dissonante boel. Die gaat dus retour. Bij de MSI Shadow heb ik dat overigens absoluut niet, die fans zijn muisstil, alleen is de koeler zelf iets minder groot en minder heatpipes dus moeten de fans op een wat hogere RPM draaien, maar dan nog is het een prettig "woesh" geluid en geen resonante tonen. Nauwelijks coil whine en idle verbruik ook netjes onder de 14 watt. Nu deze Gigabyte besteld om te vergelijken, hopelijk geen ratel bij starten en stoppen.
Gigabyte 5080 OC voor €1139
Offtopic wellicht maar de Palit vond ik tegenvallen, vooral vanwege het brommende/resonerende geluid van de fans, ook bij lage toeren. Ik hoorde de fans duidelijk aan slaan en bij hogere RPM een dissonante boel. Die gaat dus retour. Bij de MSI Shadow heb ik dat overigens absoluut niet, die fans zijn muisstil, alleen is de koeler zelf iets minder groot en minder heatpipes dus moeten de fans op een wat hogere RPM draaien, maar dan nog is het een prettig "woesh" geluid en geen resonante tonen. Nauwelijks coil whine en idle verbruik ook netjes onder de 14 watt. Nu deze Gigabyte besteld om te vergelijken, hopelijk geen ratel bij starten en stoppen.
Oh wauw die is in een maand tijd echt 100 euro gedaald! Zeer interessant voor deze prijs.BroodjeKip9 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:16:
Inno3d 5070 OC voor 549 bij bol (select). Wat interessanter voor deze prijs. + Doom erbij
Vind het toch eigenlijk wel schokkend die prijzen.Fragadder schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:04:
[...]
Oh wauw die is in een maand tijd echt 100 euro gedaald! Zeer interessant voor deze prijs.
RTX 5070: 550 euro (adviesprijs: 654 euro).
RTX 5070 Ti: 860 euro (adviesprijs: 889 euro).
Adviesprijs voor de 5070 is dus al 100 euro daaronder gedoken. De Ti zit maar tientjes onder de adviesprijs. Presenties van een Ti zijn zo'n +25% sneller maar de prijs ligt op +55%. Dus de 5070 is eigenlijk best een goede koop. Ware het niet dat de 12GB geheugen op de lange termijn problematisch gaat worden (en de meeste AI toepassingen eigenlijk ook 16GB prefereren).
Idem met de 5070 Ti en 5080 vergelijking.
RTX 5080: 1140 euro (adviesprijs: 1189 euro).
Beide gevallen zit de laagste kaart al een paar tientjes onder de adviesprijs. Maar een 5080 doet maar iets van 12-15% meer performance voor een prijs +32%.
Ik zou best willen upgraden van een 6800 XT naar een 5070 Ti toe. En die 6800 XT kun je nog makkelijk voor 350 euro verkopen dus dan zou de netto prijs iets van 510 euro zijn. Twijfel, twijfel, twijfel.
Ik denk dat je hier een beetje het kantelpunt ziet. De 5070 zal wat minder hard lopen dan de 5070 TI en daardoor zijn aanbiedingen / lagere prijzen mogelijk. Qua prijs/kwaliteit denk ik dat die 5070 voor 550 de meest interessante kaart is. De 5060 TI is volgensmij wel verkrijgbaar voor de adviesprijs maar nog niet echt lager.Robkazoe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:04:
[...]
Vind het toch eigenlijk wel schokkend die prijzen.
RTX 5070: 550 euro (adviesprijs: 654 euro).
Adviesprijs voor de 5070 is dus al 100 euro daaronder gedoken. De Ti zit maar tientjes onder de adviesprijs. Presenties van een Ti zijn zo'n +25% sneller maar de prijs ligt op +55%. Dus de 5070 is eigenlijk best een goede koop. Ware het niet dat de 12GB geheugen op de lange termijn problematisch gaat worden (en de meeste AI toepassingen eigenlijk ook 16GB prefereren).
Idem met de 5070 Ti en 5080 vergelijking.
RTX 5080: 1140 euro (adviesprijs: 1189 euro).
Beide gevallen zit de laagste kaart al een paar tientjes onder de adviesprijs. Maar een 5080 doet maar iets van 12-15% meer performance voor een prijs +32%.
Ik zou best willen upgraden van een 6800 XT naar een 5070 Ti toe. En die 6800 XT kun je nog makkelijk voor 350 euro verkopen dus dan zou de netto prijs iets van 510 euro zijn. Twijfel, twijfel, twijfel.
Ik kreeg een prijsalert voor €2.255 maar toen ik keek was 'ie alweer gestegen. Binnen afzienbare tijd zal de prijs wel zakken naar die van de FE denk ik.HarmLess24 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:04:
uitvoering: INNO3D GeForce RTX 5090 X3
2321 euro bij Caps.com
INNO3D GeForce RTX 5090 X3 OC 32GB
https://www.coolblue.nl/p...-rtx-5090-x3-oc-32gb.html
Bij CoolBlue:
19-05: 2399
20-05: 2499
21-05: 2659
Begrijp niet zo goed waarom het weer zo snel en zo hard wordt opgeschroefd.
https://www.coolblue.nl/p...-rtx-5090-x3-oc-32gb.html
Bij CoolBlue:
19-05: 2399
20-05: 2499
21-05: 2659
Begrijp niet zo goed waarom het weer zo snel en zo hard wordt opgeschroefd.
TUF 5090 32GB 2350 EURO!
https://www.ldlc.com/fiche/PB00663199.html
Liever deze dan de Inno3d of MSI Ventus.
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED
Bestel er maar oordoppen bijQ_7 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:56:
TUF 5090 32GB 2350 EURO!
De tuf staat bekend om coilwhine.
Verder is het een mooie kaart, koelt ook goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 21-05-2025 21:22 ]
Nachtelijke FE drop gaande momenteel...
Ik bleef maar steeds met een lege basket en geen foutmeldingen? Werkt de directe link niet meer?snuggert82 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 02:10:
Ik snap er niets meer van wat is er dit keer anders?
Kan proshop niet wachten met 10 kaarten tegelijk releasen i.p.v. 1 per keer? Misschien is er dan meer kans.
Is wel niet bepaald een stille 5080....meljor schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:44:
Gainward rtx 5080 bij Alternate voor 1099!
En dat is dan ook nog de "normale" Phoenix GS en niet de V1, die geen vapor chamber heeft.Physical Design, Heat & Noise
The Gainward Phoenix GS is designed to be a cost-effective solution that's a good Founders Edition alternative. It still looks good, I really like the metal cover, the card does come off a little bit plasticky depending on how you look at it. In our thermal testing we measured good temperatures of 68°C under load, but with 37.4 dBA, which is "not quiet." Temps are noise are very similar to the Founders Edition. Gainward does include a dual BIOS feature with their card, the secondary "quiet" BIOS brings noise levels down to 35.4 dBA, which is almost "quiet." I still would have wished for a much lower cooler speed, especially on the quiet BIOS. Except for the number in monitoring there is no difference between 60°C, 65°C, 70°C and 75°C. It does not put more heat into you case/room either. Lower noise levels on the other hand are immediately noticeable, all the time, especially while gaming. Also, the Founders Edition cards are fairly loud this time, so a lot of gamers are looking for quieter options.
Our apples-to-apples cooler comparison test reveals that the Gainward cooler is the weakest custom design tested today. It is still 6.2°C cooler than the NVIDIA Founders Edition at the same heat load and noise level.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wat betekende dit? Waar kon je dit precies zien/doen?snuggert82 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 02:10:
Klopt ja, ik heb de Palit GamingPro V1 getest die exact dezelfde koeler en fans heeft van dezelfde fabrikant en het fangeluid was niet prettig. Duidelijk motorgeluid en dissonante brom/fluittonen, waar ik dan ook wel erg gevoelig voor ben. Helaas kun je er ook de fan shroud niet makkelijk vanaf schroeven om er zelf stille fans op te doen (dat gold voor de Inno3D Gaming OC trouwens ook). Verder presteerde ze beide overigens prima zonder vapor chamber hoor. De MSI Shadow ook maar die is wel stil. Ik denk dat het gebrek aan vapor chamber niet zo erg is of misschien zelfs de voorkeur heeft, want die schijnen best kwetsbaar te zijn en het temperatuurverschil is vrij klein met een massief koperblok.MazeWing schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:51:
[...]
Is wel niet bepaald een stille 5080....
[...]
En dat is dan ook nog de "normale" Phoenix GS en niet de V1, die geen vapor chamber heeft.
YouTube: vapor chamber warning. no one is safe
.
[ Voor 99% gewijzigd door snuggert82 op 22-05-2025 10:15 ]
(excuses, post plaatste ineens 3x)
[ Voor 199% gewijzigd door snuggert82 op 22-05-2025 10:16 ]
Notificaties op de Datenheim en CoreFinder discord servers, en dan https://notify-fe.plen.io/ aanzetten.HarmLess24 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:55:
[...]
Wat betekende dit? Waar kon je dit precies zien/doen?
Palit, Inno en Gainward zijn in dat opzicht wel een beetje de instapkaarten. Je krijgt de beloofde performance. Er zitten weinig toeters en bellen aan die kaarten maar qua koeling krijg je ook wel een beetje het minimale: Niet de meest stille kaarten en meestal zijn het ook de meest warme kaarten.MazeWing schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:51:
[...]
Is wel niet bepaald een stille 5080....
[...]
En dat is dan ook nog de "normale" Phoenix GS en niet de V1, die geen vapor chamber heeft.
In dat opzicht kun je beter voor de instappers van Asus, Gigabyte* of MSI gaan. Die koelen over het algemeen beter met minder geluid.
*Misschien de Windforce uitgezonderd. Daar hoor je ook nog wel eens wat negatieve geluiden over de fans. Betaal je meestal een paar tientjes meer, maar dat is het vaak wel waard.
[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 22-05-2025 10:22 ]
Zotac mag ook in het lijstje van kaarten die qua koeling en geluid tot de mindere behoren. Als ik soms zie hoe groot bepaalde Zotac kaarten zijn en wat vervolgens de koelprestaties/geluid is dan kan ik haast niet anders concluderen dat bepaalde mensen bij Zotac echt niet weten wat ze aan het doen zijn...Robkazoe schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:21:
[...]
Palit, Inno en Gainward zijn in dat opzicht wel een beetje de instapkaarten. Je krijgt de beloofde performance. Er zitten weinig toeters en bellen aan die kaarten maar qua koeling krijg je ook wel een beetje het minimale: Niet de meest stille kaarten en meestal zijn het ook de meest warme kaarten.
In dat opzicht kun je beter voor de instappers van Asus, Gigabyte* of MSI gaan. Die koelen over het algemeen beter met minder geluid.
Zotac mag ook op dat lijstje van mindere koeling en meer geluid.
*Misschien de Windforce uitgezonderd. Daar hoor je ook nog wel eens wat negatieve geluiden over de fans. Betaal je meestal een paar tientjes meer, maar dat is het vaak wel waard.

[ Voor 16% gewijzigd door MazeWing op 22-05-2025 12:28 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Toch is het allemaal persoonlijk. Ik heb de inno3d 5080 x3 (sff kaart, dus niet de grotere oc versie).
Deze wordt ook vergeleken met een FE en vrij luid genoemd. Ja, ik kan hem horen maar ik vind het een prima kaart en niet storend, bovendien was mijn XFX 7900 XTX luider en VEEL groter.
Wel is het gek dat het nog een ding is tegenwoordig. Stille fans maken moet toch niet zo moeilijk zijn? Verder moet een degelijke thermal pad en vapor chamber toch inmiddels ook standaard kunnen zijn? Of een goede stroom connector....
Deze wordt ook vergeleken met een FE en vrij luid genoemd. Ja, ik kan hem horen maar ik vind het een prima kaart en niet storend, bovendien was mijn XFX 7900 XTX luider en VEEL groter.
Wel is het gek dat het nog een ding is tegenwoordig. Stille fans maken moet toch niet zo moeilijk zijn? Verder moet een degelijke thermal pad en vapor chamber toch inmiddels ook standaard kunnen zijn? Of een goede stroom connector....
Stilte heeft natuurlijk een prijs. En wil je deze prijs betalen zal je bij veel merken de duurdere kaarten moeten kopen.meljor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:52:
Toch is het allemaal persoonlijk. Ik heb de inno3d 5080 x3 (sff kaart, dus niet de grotere oc versie).
Terwijl het voor een fabrikant waarschijnlijk enkele euro’s is om er Noctua-waardige fans op te zetten…
1099 voor een 5080 is een mooie prijs: uitvoering: Gainward GeForce RTX 5080 Phoenix V1
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Zojuist mijn 5090 FE verzonden vanuit Denemarken. Ik denk dat hij Maandag of Dinsdag wordt bezorgd.
[ Voor 4% gewijzigd door akaash00 op 23-05-2025 15:05 ]
Iemand anders nog de gainward 5080 besteld bij Alternate?
Heb betaald met CreditCard en bevestiging bestelling gekregen maar geen track&trace.
Heb betaald met CreditCard en bevestiging bestelling gekregen maar geen track&trace.
Astral 5090 voor msrp: https://www.paradigit.nl/...-gb/21757588/product/3118
In alle testen zie ik die FE altijd onderaan staan en luidrustig snap niet dat hij zo populair isakaash00 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:34:
Zojuist mijn 5090 FE verzonden vanuit Denemarken. Ik denk dat hij Maandag of Dinsdag wordt bezorgd.

Wat trekt jullie naar die FE toe?
Het scheelt zo weinig in de prijs mannen.
Wat is de prijs van de 5090 FE dan nu? ff kijken wat het scheelt die van mij was Asus OC 5090 3000€
Maar wel in een goede winkel in NL
Een 5090FE is 2250. Dat scheelt 750 euro met jouw 3000 euro Asus-versie.mmxmmx schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:33:
[...]
In alle testen zie ik die FE altijd onderaan staan en luidrustig snap niet dat hij zo populair is![]()
Wat is de prijs van de 5090 FE dan nu? ff kijken wat het scheelt die van mij was Asus OC 5090 3000€
Daarnaast is het design van de FE gewoon mooi (persoonlijk). En is het geen 3,5-4 slot 35cm baksteen waardoor ie een heel stuk makkelijker in een willekeurige behuizing te plaatsen is.
Niet dat de ene kaart daardoor persé beter is dan de andere, maar het geeft wel wat perspectief.
[ Voor 6% gewijzigd door spone op 25-05-2025 12:19 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
De Founders Edition is €2249 en past in iedere case. Een kaart van >34cm lang zou bijvoorbeeld niet in mijn case passen... Je kunt altijd undervolten zodat 'ie wat stiller is hè. En niet voor iedereen is geluidsproductie het belangrijkste trouwens (voor mij wel overigens).mmxmmx schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:33:
[...]
In alle testen zie ik die FE altijd onderaan staan en luidrustig snap niet dat hij zo populair is![]()
€750 teveel betalen zou niet normaal moeten zijn vind ik, dat is de prijs van een hoger middensegment kaart (een RX 9070XT bijvoorbeeld). Ik vind dat niet weinig schelen in prijs, en maakt het uit of het bij Proshop of een Nederlandse winkel vandaan komt?
En een 5070 of 5080 kun je ónder de prijs van een FE kopen, dus waarom zou dat voor een 5090 niet mogelijk zijn...?
Sommige mensen vinden de FE ook simpelweg het mooiste.
Merkwaardig dat je alleen de mannen adresseert trouwens
1. Geen scalper prijzenmmxmmx schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:33:
[...]
2. Geen mega kaart
3. Mooi design
4. Koeling goed genoeg
5. Geluid maakt me niet uit als ik een koptelefoon op heb
Ik heb een RTX 5070ti Asus prime besteld bij productpine voor €810. De verpakking schijnt kapot te zijn voor zover ik kon zien, morgen komt hij binnen
Vrijdag een Msi 5080 gaming trio oc besteld bij uwgamespecialst voor 1379. Stond "voor 16u besteld zelfde dag verzonden". Ik had het besteld om 16u20 ongeveer dus ik dacht het zal dan wel voor maandag zijn.
Maandag heel de dag niets ontvangen. WhatsApp gestuurd. Geen antwoord. En ondertussen stond er al 3 tot 5 werkdagen voor verzending. Vanmorgen nog niets ontvangen van email. Nu heb ik zelf nog eens een mail gestuurd met de vraag hoe het nu juist zit. Want nu staat hij ondertussen al uitverkocht.
Volgende keer beter de reviews van de shop lezen dan naar de sterretjes te kijken want de laatste paar reviews geven veel hetzelfde verhaal. Belofte van levertijd nooit nakomen en zeer slecht contact met de klantenservice. Ik hoop allesinds dat ik er toch nog een heb en dat ik hier nu niet weken op moet gaan wachten
Maandag heel de dag niets ontvangen. WhatsApp gestuurd. Geen antwoord. En ondertussen stond er al 3 tot 5 werkdagen voor verzending. Vanmorgen nog niets ontvangen van email. Nu heb ik zelf nog eens een mail gestuurd met de vraag hoe het nu juist zit. Want nu staat hij ondertussen al uitverkocht.
Volgende keer beter de reviews van de shop lezen dan naar de sterretjes te kijken want de laatste paar reviews geven veel hetzelfde verhaal. Belofte van levertijd nooit nakomen en zeer slecht contact met de klantenservice. Ik hoop allesinds dat ik er toch nog een heb en dat ik hier nu niet weken op moet gaan wachten
Vanmiddag mijn 5090 FE binnen gekregen. Gelijk gekeken of alle ROPs aanwezig zijn. Alles in orde.
Kan iemand vertellen of de rtx 5090 Asus Rog Astral met 2899,- al op msrp zit? Of zou de prijs nog verder zakken de komende maanden?
[ Voor 25% gewijzigd door CJSP op 27-05-2025 16:05 ]
Hij is vandaag niet gekomen, ligt denk ik niet aan de winkel maar aan PostNL. Ik ben net verhuist en jammer genoeg is het hier lastig, mn vorige woning ( 2km verderop ) was het steevast tussen 10:10 en 10:20 dat er bezorgd werd.
Hier middere keren geannuleerd en binnen een tijdsbestek van 2 uur.
Hier middere keren geannuleerd en binnen een tijdsbestek van 2 uur.
Palit/Gainward zou ik overslaan.meljor schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:44:
Gainward rtx 5080 bij Alternate voor 1099!
Ball bearing fans zoals ze in 1995 ook waren. Dit is bij de laagste rpm:
YouTube: Ne Vous Faîtes plus ARNAQUER Quand Vous ACHETEZ une CARTE GRAPHIQUE.
Heb zelf een Gamerock geprobeerd en die buzzzt heel het appartement door (erger als de video).
Een windforce of prime sff zijn stiller...
[ Voor 8% gewijzigd door junneh op 27-05-2025 19:56 ]
Het verschilt echt per exemplaar.junneh schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:54:
[...]
Palit/Gainward zou ik overslaan.
[...]
Heb zelf een Gamerock geprobeerd en die buzzzt heel het appartement door (erger als de video).
Ik heb zelf een Gainward 4090 Phantom gehad, en die was heerlijk stil. Zowel qua fans als coil whine. Enige wat ik met grote regelmaat terug hoor komen is dat (met name) de duurdere modellen van Asus (TUF/Strix/Astral) vaker coil whine hebben. Dat was met de 40 series vooral bij de Strix, maar met de 50 series ook de TUF blijkbaar.
Tegelijkertijd zou het me niks verbazen als er mensen zich in dit topic melden die met een Astral een compleet stille kaart hebben, er lijkt geen heel duidelijke lijn in te zitten.
Zit er een patroon in de 5090FE drops bij Proshop of Nvidia zelf? Of is het echt compleet random?
Ik draai nu Notify-FE. De tweakers die nog op zoek zijn hebben hun systeem of laptop permanent aan neem ik aan, Is er al iemand die een docker container heeft die hij / zij draait in zijn homelab?
Ik draai nu Notify-FE. De tweakers die nog op zoek zijn hebben hun systeem of laptop permanent aan neem ik aan, Is er al iemand die een docker container heeft die hij / zij draait in zijn homelab?
Extra opletten op woensdag dan willen ze wel droppen in de ochtend en begin middag. Andere dagen kan ook een drop gebeuren maar zo uit mijn hoofd waren het vaak woensdagen.Stoomkoker schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:34:
Zit er een patroon in de 5090FE drops bij Proshop of Nvidia zelf? Of is het echt compleet random?
Ik heb na 2.5 maanden notifier draaien recent zelf ook een 5090 FE kunnen scoren, afgelopen weken ook veel meer meldingen dat men daadwerkelijk een 5090 FE heeft kunnen kopen, dus het lijkt niet meer zo onmogelijk als een maand terug.
Bedankt voor je reactie, net begonnen met de search, hoop dat het nu een beter gaat zo paar maanden na launch.Brozef schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:33:
[...]
Extra opletten op woensdag dan willen ze wel droppen in de ochtend en begin middag. Andere dagen kan ook een drop gebeuren maar zo uit mijn hoofd waren het vaak woensdagen.
Gehoopt dat mijne dat ook was, mocht niet zo zijn helaas, erg jammer, want een van de mooiste gebouwde gpu's met heel het stalen frame. Heb ook een Gaming pro v1 door mn handen gehad, die had hetzelfde maar minder ernstig.spone schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:36:
[...]
Het verschilt echt per exemplaar.
Ik heb zelf een Gainward 4090 Phantom gehad, en die was heerlijk stil. Zowel qua fans als coil whine. Enige wat ik met grote regelmaat terug hoor komen is dat (met name) de duurdere modellen van Asus (TUF/Strix/Astral) vaker coil whine hebben. Dat was met de 40 series vooral bij de Strix, maar met de 50 series ook de TUF blijkbaar.
Tegelijkertijd zou het me niks verbazen als er mensen zich in dit topic melden die met een Astral een compleet stille kaart hebben, er lijkt geen heel duidelijke lijn in te zitten.
Herken je verhaal van Asus, er gaat hier iets meer hardware doorheen als bij de gemiddelde tweaker, en ja Asus is vaak flink raak met coilwhine.
De website is 14 mei geregistreerd..mrcet007 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:56:
Dit klinkt als een scam. Daarom check ik even:
- Heeft iemand eerder van Ideaal Computer gehoord?
- Woont iemand in Amersfoort en kan bevestigen of dit adres daadwerkelijk een winkel is?
https://who.is/whois/ideaalcomputers-amersfoort.nl
Hij is binnen degene was denk ik een beetje enthousiast met uitpakken, de kaart ziet er goed uit maar nog niet kunnen testen.
De anti-statische zak zat er ook netjes omheen.
Edit: hij draait lekker, alle Rops doen het
:strip_exif()/f/image/UNwXtYiMcqzNjGObzKm5gGbO.jpg?f=fotoalbum_large)
De anti-statische zak zat er ook netjes omheen.
Edit: hij draait lekker, alle Rops doen het
:strip_exif()/f/image/UNwXtYiMcqzNjGObzKm5gGbO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SNDGCAPHnIDdGLqP7TIfDVXP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Nature op 29-05-2025 18:15 ]
Zo ziet dat er uit in je systeemCJSP schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:05:
Kan iemand vertellen of de rtx 5090 Asus Rog Astral met 2899,- al op msrp zit? Of zou de prijs nog verder zakken de komende maanden?
*SNIP*
[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 29-05-2025 22:54 ]
Ik kan het niet zien maar zal er vast goed uitzien. Ik weet nog niet of ik een astral ga aanschaffen. Ik speel alleen maar flightsim dus extra geluid vind ik niet storend. Zie nu dat de windforce oc ook gedaald is naar 2499,- al met al blijven de prijzen toch nog steeds een beetje zakken. Misschien dat als er binnenkort weer een drop van de fe komt ik dat ga proberen.mmxmmx schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:39:
[...]
Zo ziet dat er uit in je systeemHet is echt een aanrader heerlijke kaart en prestaties.
*SNIP*
[modbreak]Dit is geen levertijd of prijs - ervaringen horen in de ervaringentopic (en dan nog graag wat meer dan een patspost).[/]
Was enkel een oversized GPU-Z screenshot. Denk dat iemand even wilde pronken.CJSP schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:21:
[...]
Ik kan het niet zien maar zal er vast goed uitzien.
Thanks! Dankzij jou een besteld. Binnen 2-3 werkdagen zal die worden bezorgd, ik ben benieuwd 🎉Angelol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:13:
Momenteel nog een paar beschikbaar
https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=
Deze week geen FE drop lijkt het? Gebeurt dat vaker of is het vaak wel elke week een kans zoals dat vroeger ook bij de AMD drops was?
Er was voorheen ook niet elke week een drop. Er was nu een poosje best veel drops en dan deze week misschien geen.Stoomkoker schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:29:
Deze week geen FE drop lijkt het? Gebeurt dat vaker of is het vaak wel elke week een kans zoals dat vroeger ook bij de AMD drops was?
Hoe hoog is die VGA HOLDER eigenlijk van die kaart?Angelol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:13:
Heb deze besteld rond 16u toen er nog 1 op stock stond bij leverancier.Angelol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:13:
De 1 op stock bij leverancier is niet meer veranderd zie ik.
Nog andere mensen deze kaart vandaag besteld? Volgens mij werkt hun stock teller niet accuraat
[ Voor 4% gewijzigd door jody2k op 31-05-2025 19:31 ]
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |