Ik krijg op https://marketplace.nvidi.../consumer/graphics-cards/ momenteel alleen een spinner, hebben jullie dit ook?
Ja, is al de hele ochtend zoCartman! schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:59:
Ik krijg op https://marketplace.nvidi.../consumer/graphics-cards/ momenteel alleen een spinner, hebben jullie dit ook?
In Nederland zijn FE's alleen via Nvidia beschikbaar geweest, dus nee dat denk ik niet.Deksy schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:57:
Denken jullie dat de Founders Edition bij Coolblue verkocht kan worden, aangezien Azerty en Megekko hun beschikbare kaarten al online hebben staan? Opvallend genoeg wordt ProShop nergens genoemd. Wat denken jullie?
[Afbeelding]
M3P 24'
Ik zie alleen Megekko en Informatique? https://www.nvidia.com/nl...campaigns/back-to-school/Deksy schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:57:
Denken jullie dat de Founders Edition bij Coolblue verkocht kan worden, aangezien Azerty en Megekko hun beschikbare kaarten al online hebben staan? Opvallend genoeg wordt ProShop nergens genoemd. Wat denken jullie?
[Afbeelding]
Heb net even bij Coolblue nagevraagd en ze geven aan van niet. Ze krijgen in februari wel de nieuwe RTX 50 serie laptops binnen en in april de 5070 gaf ze aan.Deksy schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:57:
[Afbeelding]
Ik kom er net achter dat de prijzen van €2500+ me niet eens hebben verbaasd. Echt niet normaal hoe ze ons allemaal er langzaam van hebben overtuigd dat dit oke is, haha. Herinner me toch echt dat we tot aan 2010 de beste kaarten voor €500 a €600 konden kopen
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
En daar is DuitslandCyberDonky schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:32:
[...]
Frankrijk en Engeland zijn nu gelist. NL nog even afwachten.. prijs klopt inderdaad van de 5090!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://marketplace.nvidi.../nvidia-geforce-rtx-5080/
https://marketplace.nvidi.../nvidia-geforce-rtx-5090/
Deeplinks voor beide producten:
Scheelt weer een klikje.
Scheelt weer een klikje.
Vreemd op Chrome werkt de link niet maar op Edge wel.
Alleen als ze niet met een wachtrij gaan werken.Cartman! schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:38:
Deeplinks voor beide producten:
Scheelt weer een klikje.
Ja, op Chrome krijg ik "ERR_HTTP2_PROTOCOL_ERROR" errors terwijl Edge prima werkt.oneshot1tkil schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:39:
[...]
Vreemd op Chrome werkt de link niet maar op Edge wel.
En via die links kan je met je 'gewone' Nvidia account bestellen? Of heb je hiervoor een alternatief store account nodig?
Bij eerstgenoemde helaas geen optie momenteel om een betaalmethode toe te voegen.
Bij eerstgenoemde helaas geen optie momenteel om een betaalmethode toe te voegen.
Ja je moet de cookies verwijderen van de betreffende url. In Edge bijvoorbeeld klik je links van de url op het slotje, vervolgens cookies, paar keer doorklikken, Nvidia selecteren en de cookies verwijderen.Cartman! schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:40:
[...]
Ja, op Chrome krijg ik "ERR_HTTP2_PROTOCOL_ERROR" errors terwijl Edge prima werkt.
Zal wel een of andere bot protectie zijn. Alvast een waarschuwing als je rond 15:00 gaat lopen refreshen, waarschijnlijk krijg je dan deze error.
Kloptxtreme_lunatic schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:47:
[...]
Bij mij staat niet op voorraad?![]()
[Afbeelding]
Welk gedeelte ze gaan vanmiddag om 15:00 in de verkoop heb je gemistxtreme_lunatic schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:47:
[...]
Bij mij staat niet op voorraad?![]()
[Afbeelding]
Ik ben heel benieuwd of de voorraad van de 5080 en 5090 even snel is uitverkocht als de 40 serie 2 jaar geleden.
wie ervaring heeft met Nvidia FE: Gaan ze echt stipt om 15:00 open, of soms ook een minuut of twee eerder?
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
ik gok snellermprkooij schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:48:
Ik ben heel benieuwd of de voorraad van de 5080 en 5090 even snel is uitverkocht als de 40 serie 2 jaar geleden.
Destijds met de 30series lag de site er een uur van te voren uit voor mij en een uur ernaGTX404 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:48:
wie ervaring heeft met Nvidia FE: Gaan ze echt stipt om 15:00 open, of soms ook een minuut of twee eerder?
Heb nooit een 3080 of 3090FE kunne bestellen toen.
Haha, dat heb ik niet gemist. Gaat mij om verschil in de tekst tussen "binnenkort beschikbaar" en "niet op voorraad". Dat laatste laat mij denken dat ze al niet meer te krijgen zijn. Maar misschien zoek ik er teveel achter, dus nevermind!Senaxx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:48:
[...]
Welk gedeelte ze gaan vanmiddag om 15:00 in de verkoop heb je gemist
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Zou me eigenlijk niets verbazen als ze 0 voorraad hebben van 5090. Na de 3000 series hadden ze zo veel liggen omdat de vraag weer gestabiliseerd was, dat ze schaarste gingen creeren bij de 4000. Op die manier leek de 3000 voordelig èn leek het alsof de 4000 erg gewild was omdat de prijzen natuurlijk omhoog gingen door weinig voorraad.xtreme_lunatic schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:53:
[...]
Haha, dat heb ik niet gemist. Gaat mij om verschil in de tekst tussen "binnenkort beschikbaar" en "niet op voorraad". Dat laatste laat mij denken dat ze al niet meer te krijgen zijn. Maar misschien zoek ik er teveel achter, dus nevermind!
Nu moet het volgens mij nog meer erop gaan lijken dat de 5000 series gewild is, ik denk toch dat hij minder gewild is onder de consument dan de 4000 series. De webshops hebben dit keer al helemaal geen 5090 volgens mij.
Vraagje, ik zie het antwoord niet eerder staan.
De 5080 FE is vanaf 15:00 beschikbaar maar is nergens op Megekko, Azerty, etc. te zien.
Op de Nvidia Store lijkt hij straks wel beschikbaar, maar als ik bij andere producten kijk (bijv. Nvidia Shield TV) verkoopt Nvidia zelf nooit direct producten.
Komt er om 15:00 op de site van Nvidia een losse link naar een andere handelaar zoals Megekko, of gaat Nvidia daadwerkelijk zelf verkopen?
Ik kan geen betalingsggegevens invoeren op de Nvidia Shop site in mijn account, is grijs. Krijg ik dan evt de mogelijkheid later nog?
De 5080 FE is vanaf 15:00 beschikbaar maar is nergens op Megekko, Azerty, etc. te zien.
Op de Nvidia Store lijkt hij straks wel beschikbaar, maar als ik bij andere producten kijk (bijv. Nvidia Shield TV) verkoopt Nvidia zelf nooit direct producten.
Komt er om 15:00 op de site van Nvidia een losse link naar een andere handelaar zoals Megekko, of gaat Nvidia daadwerkelijk zelf verkopen?
Ik kan geen betalingsggegevens invoeren op de Nvidia Shop site in mijn account, is grijs. Krijg ik dan evt de mogelijkheid later nog?
Voorgaande jaren verkocht Nvidia zelf voor NL. Gebruiken ze een 3e partij voor, je wordt doorgelinkt binnen Nvidia naar een store omgeving, weet niet of dat nog hetzelfde is.Kempe659 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:59:
Hm, bijzonder. Sprak net met de klantenservice van Informatique die eerder aangaf dat ze vandaag kaarten konden opzij zetten als je even in de ochtend mailt/belt. Maar nu geeft dezelfde persoon aan dat ze de kaarten helemaal niet meer krijgen vandaag.
Eerste 2 a 3 weken gaan ze vaak via Nvidia. Daarna gaan ze over naar een retailer. Bij de 40 serie was dit NotebookBillinger en na een paar weken later was het Proshop.Kempe659 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:59:
Tsja, flip of a coin. My 2ct, de 5080 is niet de moeite waard voor de 4080 (super) bezitters, en als je toch geld teveel hebt, dan kijk je eerder voor een 5090. De 5090 biedt wel een aantrekkelijke performance bump, maar tegen een bizare vraagprijs. Ik kan 't persoonlijk wel veroorloven, maar ik heb toch een grens getrokken bij de 1200 euro van een 5080.mprkooij schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:48:
Overweeg ook nog om voor een 4090 te gaan kijken. Daar komt wel redelijk wat V&A voor op gang denk ik.
Goede vraag 😅MCFS schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:09:
Iemand een link voor de Belgische nvidia store?
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Is dat niet http://nvidia.ldlc.com/ ?
Ik blijf het wel jammer vinden dat de websites voor aib modellen , niet gewoon de prijzen al laten zien. Dan kan ik eerder al beslissen of het me het waard is, en meer ruimte gun voor degene die wel echt willen. Prijzen voorbij 3k is toch eigenlijk te gek voor woorden.
Is vandaag het enige moment om een FE te scoren?
Of komen die over een paar weken weer beschikbaar bij Nvidia?
Doen ze expres denk ik. Zo kun je idd niet vergelijken en hopen ze dat je uit alle haast maar wat kiest. Kan me wel herinneren dat bij de 30xx launch Megekko de prijzen 5-10 minuten voor tijd erop zette.explosivefibers schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:28:
Ik blijf het wel jammer vinden dat de websites voor aib modellen , niet gewoon de prijzen al laten zien. Dan kan ik eerder al beslissen of het me het waard is, en meer ruimte gun voor degene die wel echt willen. Prijzen voorbij 3k is toch eigenlijk te gek voor woorden.
Als het goed is komer er vaker "drops" van FE kaarten in de shops. Of op de nv site.SB! schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:29:
Is vandaag het enige moment om een FE te scoren?
[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 30-01-2025 10:30 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Je moet zo snel zijn dat ze hopen dat je denkt ach 3200 kan ook wel, of 3400..explosivefibers schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:28:
De shops zullen ook beetje naar elkaar kijken wat ze doen, ben benieuwd welke shops hier hun ware aard laten zien en de klanten maximaal willen uitknijpen met voorraad maar extreme prijzen.
Tuurlijk er mag geld verdiend worden, en ook extra vanwege de schaarste, maar het begint er op te lijken dat het niet uitmaakt wat er gevraagd wordt, de aantallen zijn dermate laag dat het toch wel verkoopt.
Wel een mooie reminder hoe goed we het toch hebben, dat we wereldwijd in de rij staan om GPU's van 1500-3500 te kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Navi op 30-01-2025 10:32 ]
Vaak wordt de allereerste batch echt voor de MSRP verkocht.
Daarna is het elke keer maar zien wat ze kosten. (Zie bijv de 9800X3D prijzen) Tis dan maar net wat een gek ervoor geeft... lijkt het. Sommige mensen betalen toch wel. Ongeacht de prijs.
Daarna is het elke keer maar zien wat ze kosten. (Zie bijv de 9800X3D prijzen) Tis dan maar net wat een gek ervoor geeft... lijkt het. Sommige mensen betalen toch wel. Ongeacht de prijs.
[ Voor 28% gewijzigd door Format-C op 30-01-2025 10:34 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Yep, van de 3080FE waren er destijds op de eerste dag 3 drops. Rond 16.00, in de avond rond 20.00 nog eens en in de nacht nog 1. Daarna was het ongeveer 1 drop per week.Format-C schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:30:
[...]
Als het goed is komer er vaker "drops" van FE kaarten in de shops. Of op de nv site.
Klopt, en er was toen ook een tweaker die een discord channel had wat pushmeldingen uitstuurde wanneer een batch dropte.Senaxx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:37:
[...]
Yep, van de 3080FE waren er destijds op de eerste dag 3 drops. Rond 16.00, in de avond rond 20.00 nog eens en in de nacht nog 1. Daarna was het ongeveer 1 drop per week.
Is er iemand die hetzelfde kan doen deze editie?
Ik ben helaas niet bekwaam hiervoor
Ik denk dat die 4090 prijzen ook nog gaan tegenvallen. Men gaat kijken naar wat een 5090 normaliter kost in de winkel (ik ga ervan uit dat er praktisch geen kaarten met MSRP zijn) waardoor je dus al met een behoorlijk groot verschil zit.PROnline schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:18:
[...]
Tsja, flip of a coin. My 2ct, de 5080 is niet de moeite waard voor de 4080 (super) bezitters, en als je toch geld teveel hebt, dan kijk je eerder voor een 5090. De 5090 biedt wel een aantrekkelijke performance bump, maar tegen een bizare vraagprijs. Ik kan 't persoonlijk wel veroorloven, maar ik heb toch een grens getrokken bij de 1200 euro van een 5080.
Overweeg ook nog om voor een 4090 te gaan kijken. Daar komt wel redelijk wat V&A voor op gang denk ik.
Ik zie het echt gebeuren dat mensen hun 4090 gaan aanbieden voor een prijs die in de buurt komt waarvoor ze ‘m gekocht hebben. Dus zo rond de €1800-1900. Dan zijn ze echt stukken goedkoper dan een 5090.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Denk dat er ook wel veel mensen als jij en ik denken. Ik kan de vraagprijs ook prima veroorloven, maar ergens wordt iets toch echt te gek voor wat het is en doet. Ik trek inderdaad ook de grens tot +-€1500 voor een GPU. Dan blijft alleen de 5080/4090 over. Blijft een lastige keuze.PROnline schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:18:
[...]
Tsja, flip of a coin. My 2ct, de 5080 is niet de moeite waard voor de 4080 (super) bezitters, en als je toch geld teveel hebt, dan kijk je eerder voor een 5090. De 5090 biedt wel een aantrekkelijke performance bump, maar tegen een bizare vraagprijs. Ik kan 't persoonlijk wel veroorloven, maar ik heb toch een grens getrokken bij de 1200 euro van een 5080.
Als ik nu een 5080 bestel en die over een jaar weer doorverkoop als (stel) de 5080ti ultra super uitkomt met 24GB VRAM en 4090 performance, had ik net zo goed gewoon een paar honderd euro kunnen bijleggen voor de 4090. Dus ik denk dat ik het even aankijk. Lukt het om een 5080 te bestellen voor €1200-€1300, doe ik dat.
Lukt dat niet, kijk ik naar een 4090 voor €1500-€1600. Maar ik vrees dat 't nog wel effe gaat duren voordat die weer terug zakken naar dat punt
[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 30-01-2025 11:05 ]
Bij NBB.de zijn een paar msrp-modellen met ook echt de msrp-prijs:
https://www.notebooksbilliger.de/produkte/5080
Deze kun je om 15.00 uur in je winkelmandje plaatsen.
[ Voor 4% gewijzigd door Degrader op 30-01-2025 11:07 ]
Ze hebben er voor de Belgen wel een potje van gemaakt zeg...
Kies je regio België (Belgium) dan kom je uit op de nl-nl regio van de website.
Als je dan toch regio Belgique (Belgium) kiest dan kom je op fr-be. Maar, wanneer je dan surft naar de shop met kaarten dan wordt het fr-fr en zie je ook de 20% btw prijs van Frankrijk.
Heb gevraagd aan Chat support wat nu juist is.
Antwoord was: "Surf naar de regio waar je een videokaart kunt bemachtigen".
Ja... Goh... Fijn dat jullie dit goed doordacht hebben Nvidia
Kies je regio België (Belgium) dan kom je uit op de nl-nl regio van de website.
Als je dan toch regio Belgique (Belgium) kiest dan kom je op fr-be. Maar, wanneer je dan surft naar de shop met kaarten dan wordt het fr-fr en zie je ook de 20% btw prijs van Frankrijk.
Heb gevraagd aan Chat support wat nu juist is.
Antwoord was: "Surf naar de regio waar je een videokaart kunt bemachtigen".
Ja... Goh... Fijn dat jullie dit goed doordacht hebben Nvidia
De 5090 wordt overal wel bijzonder goed verstopt. Nergens nog een 5090 prijs gezien, meerdere sites die de 5080 al hebben klaarstaan met een prijs.Degrader schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:06:
Goed om op die modelnamen te letten.Degrader schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:06:
Vaak zijn fabrikanten/retailers verplicht om één model op MSRP uit te brengen, nu je weet dat het deze is, kan je bij de NL webshops alvast de volgende bookmarken:
https://www.megekko.nl/pr...ME-RTX5080-16G-Videokaart
https://www.megekko.nl/pr...E-RTX5080-O16G-Videokaart
Dan weet je al dat de 16GB €1169,- wordt en de O16GB €1219,-
FE's worden niet in NL winkels verkocht. Alleen door Nvidia NL zelf.Kempe659 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:59:
M3P 24'
In Japan staan ze al klaar.
[URL="https://tweakers.net/i/lSGHA-zqKT92gOiiuUCet_I3V-4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/sHWOjjCHdYv5QG3BB8NhCHbg.webp?f=user_large",,"1"]
[/URL
UK gister avond al:
[URL="https://tweakers.net/i/lSGHA-zqKT92gOiiuUCet_I3V-4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/sHWOjjCHdYv5QG3BB8NhCHbg.webp?f=user_large",,"1"]
:strip_exif()/f/image/sHWOjjCHdYv5QG3BB8NhCHbg.webp?f=fotoalbum_large)
UK gister avond al:
/f/image/CQEXA39XIdiBNzHgiTd7IvlR.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door oneshot1tkil op 30-01-2025 11:18 ]
https://www.caseking.de/p...fikkarten/nvidia/rtx-5000
Gevonden op het Megekko forum, prijzen bij Caseking.
Belachelijk
Belachelijk
De msrp modellen zien er echt een stuk dunner en kleiner uit. Zijn jullie nooit bang voor slechte koeling en/of lawaai met deze modellen? Als ik toch 1200 euro lap voor een kaart wil ik geen straaljager. Of valt dat allemaal wel mee?Valandin schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:09:
[...]
Goed om op die modelnamen te letten.
Vaak zijn fabrikanten/retailers verplicht om één model op MSRP uit te brengen, nu je weet dat het deze is, kan je bij de NL webshops alvast de volgende bookmarken:
https://www.megekko.nl/pr...ME-RTX5080-16G-Videokaart
https://www.megekko.nl/pr...E-RTX5080-O16G-Videokaart
Dan weet je al dat de 16GB €1169,- wordt en de O16GB €1219,-
Gezien de huidige prijs van de 4080 super verbazen deze 5080 prijzen mij i.i.g. niet.stfnz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:19:
Belachelijk
Daar zijn genoeg youtube videos over te vinden. Over het algemeen zijn deze kaarten wel veel luider, maar sommige mensen geven daar niet zoveel om.Ambition88 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:21:
[...]
De msrp modellen zien er echt een stuk dunner en kleiner uit. Zijn jullie nooit bang voor slechte koeling en/of lawaai met deze modellen? Als ik toch 1200 euro lap voor een kaart wil ik geen straaljager. Of valt dat allemaal wel mee?
Is altijd even afwachten. Ik vind ze er deze generatie wel érg dun uitzien.Ambition88 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:21:
[...]
De msrp modellen zien er echt een stuk dunner en kleiner uit. Zijn jullie nooit bang voor slechte koeling en/of lawaai met deze modellen? Als ik toch 1200 euro lap voor een kaart wil ik geen straaljager. Of valt dat allemaal wel mee?
Maar in principe valt het altijd wel mee, betaal je een €200,- premium voor een klein beetje extra koelprestaties.
Zelf koop ik vrijwel altijd kaarten van INNO3D, Palit, Zotac e.d., die vragen er vaak geen gigantische premium voor en zijn (bij mij) altijd superstil.
Ik had deze op het oog:
https://www.megekko.nl/pr...080-X3-OC-16GB-Videokaart
Maar die heeft Megekko uitgesteld naar volgende week, helaas.
Dat is echt bizar.stfnz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:19:
Belachelijk
Ik was echt determend om een kaart te kopen, maar als deze prijzen echt kloppen laat dan maar zitten...
Meenemend dat de reviews van de 5080 ook nog heel erg tegenvallen.
[ Voor 12% gewijzigd door GonTakuma op 30-01-2025 11:36 ]
Vindt de prijzen ook erg extreem. Baal dat ik mijn 4090 al heb verkocht. Had gehoopt max 2.6k te betalen voor een 5090
Er zal een reden zijn dat NL webshops nu de prijzen nog niet beschikbaar maken 😇GonTakuma schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:28:
[...]
Dat is echt bizar.
Ik was echt determend om een kaart te kopen, maar als deze prijzen echt kloppen laat dan maar zitten...
Ik zat te denken aan 2800EUR max, voor een AIB, maar 3k gaat me echt veel te ver.
Ik heb de SFF van een FE niet echt nodig in mijn grote kast, dus als ik dan iets betere koelprestatie kan krijgen graag. Dat en het feit dat LM me enigzins bang maakt want ik wil daar niet mee kloten. Maar die prijzen gaan echt veel te ver.
5090 is al redelijk slechte value vergeleken met een 4090 en als je dan vervolgens 800EUR meer moet betalen voor een AIB dan wordt het er niet mooier op.
Ik heb de SFF van een FE niet echt nodig in mijn grote kast, dus als ik dan iets betere koelprestatie kan krijgen graag. Dat en het feit dat LM me enigzins bang maakt want ik wil daar niet mee kloten. Maar die prijzen gaan echt veel te ver.
5090 is al redelijk slechte value vergeleken met een 4090 en als je dan vervolgens 800EUR meer moet betalen voor een AIB dan wordt het er niet mooier op.
[ Voor 19% gewijzigd door stfnz op 30-01-2025 11:32 ]
Ah check. Ik ben allergisch voor herrie kaarten aangezien ik zonder noise cancelling headset game. Zat zelf naar bv de Gigabyte aero kaart te kijken.Valandin schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:27:
[...]
Is altijd even afwachten. Ik vind ze er deze generatie wel érg dun uitzien.
Maar in principe valt het altijd wel mee, betaal je een €200,- premium voor een klein beetje extra koelprestaties.
Zelf koop ik vrijwel altijd kaarten van INNO3D, Palit, Zotac e.d., die vragen er vaak geen gigantische premium voor en zijn (bij mij) altijd superstil.
Ik had deze op het oog:
https://www.megekko.nl/pr...080-X3-OC-16GB-Videokaart
Maar die heeft Megekko uitgesteld naar volgende week, helaas.
De kaart die jij wilt, hebben ze wel bij azerty? https://azerty.nl/product...-x3-oc-videokaart/9037780
Goed om te lezen dat men eens besluit af te haken/over te slaan.
Als het met deze generatie op deze manier door zou gaan bij Nvidia/met Nvidia videokaarten (prijzen) dan is het einde echt zoek.
Videokaarten zijn veel te duur geworden.
Stem met je portemonnee en profiteer hopelijk op de langere termijn!
Als het met deze generatie op deze manier door zou gaan bij Nvidia/met Nvidia videokaarten (prijzen) dan is het einde echt zoek.
Videokaarten zijn veel te duur geworden.
Stem met je portemonnee en profiteer hopelijk op de langere termijn!
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-01-2025 11:36 ]
Ik heb een open back headphone dus ik wil inderdaad ook geen geluidAmbition88 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:35:
[...]
Ah check. Ik ben allergisch voor herrie kaarten aangezien ik zonder noise cancelling headset game. Zat zelf naar bv de Gigabyte aero kaart te kijken.
De kaart die jij wilt, hebben ze wel bij azerty? https://azerty.nl/product...-x3-oc-videokaart/9037780
De listing zag ik inderdaad bij Azerty, maar als Megekko hem niet op voorraad heeft, verwacht ik ook niet dat Azerty hem heeft, dan zal het waarschijnlijk straks online komen als zijnde 5-10 werkdagen levering.
Wellicht bestel ik hem voor het geval dat, en zoek ik ondertussen door. Kans bij zulke bestellingen is altijd dat ze hem naderhand weer annuleren.
Ik denk dat de scalpers massaal kopen maar dan is het belangrijk dat niemand van de scalpers koopt. Dan zakken de prijzen snel genoeg.
Ik hoop eigenlijk dat de 5080 voor veel scalpers niet aantrekkelijk zal zijn. Die lijkt tot nu toe toch iets meer beschikbaar te zijn en tegelijkertijd is het geen bijzonder indrukwekkende kaart.
De 5090 lijkt echter niet of nauwelijks te bestaan, blij dat ik een 5080 wil want daar is tenminste nog een beetje kans
De 5090 lijkt echter niet of nauwelijks te bestaan, blij dat ik een 5080 wil want daar is tenminste nog een beetje kans
Dat geldt deze generatie denk ik alleen voor de 5090 en de 5070ti.DannyHrmnns schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:40:
Ik denk dat de scalpers massaal kopen maar dan is het belangrijk dat niemand van de scalpers koopt. Dan zakken de prijzen snel genoeg.
De 5090 omdat deze (volgens Nvidia/bewust/expres) slecht leverbaar zou zijn.
De 5080 is erg onaantrekkelijk gezien de prestaties (uplift) en wederom 16gb.
De 5070 12gb is denk ik ook zo'n kaart die qua prestaties tegen zal vallen en met 12gb al behoorlijk tegen bottlenecks aanloopt.
Als die ook weer zoals de vorige generatie/duurder wordt aangeboden dan is de 5070 ook een faal.
De 5070ti is echt het meest interessant omdat deze een veel breder (budget) publiek aanspreekt.
Maar gezien de 5080 prestaties zal die dus qua prestaties ook geen verbetering zien.
Het is de vraag hoe de leverbaarheid daarvan is.
[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-01-2025 11:51 ]
Enige reden dat ik voor een 5000 serie kijk is puur vanwege de displayport. Ik zou anders gewoon lekker 4080 of 4090 halen.
Geen denken aan dat ik zoveel uitgeef aan een grafische kaart.
De 5090 is way overpriced en de performance van de 5080 is helaas niet indrukwekkend genoeg om zulke prijzen te verantwoorden.
Het zal misschien voor een volgende generatie zijn :-)
De 5090 is way overpriced en de performance van de 5080 is helaas niet indrukwekkend genoeg om zulke prijzen te verantwoorden.
Ik denk dat de 5090 te duur is om te scalpenHugoBoss1985 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:48:
[...]
Dat geldt deze generatie denk ik alleen voor de 5090 en de 5070ti.
De 5090 omdat deze (volgens Nvidia/bewust/expres) slecht leverbaar zou zijn.
De 5080 is erg onaantrekkelijk gezien de prestaties (uplift) en wederom 16gb.
De 5070 12gb is denk ik ook zo'n kaart die qua prestaties tegen zal vallen en met 12gb al behoorlijk tegen bottlenecks aanloopt.
Als die ook weer zoals de vorige generatie/duurder wordt aangeboden is dat ook een faal.
De 5070ti is echt het meest interessant omdat deze een veel breder (budget) publiek aanspreekt.
Het is de vraag hoe de leverbaarheid daarvan is.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Gamen is een leuke hobby, maar niet voor deze prijzen. Ik houd het voorlopig op mijn 7800XT, draait prima op 3440x1440 en speel toch geen Wukong of Indiana Jones. Ik vind het wel raar dat je vroeger met €700 de meest high end kaart mogelijk had, zeg €1000 met inflatie en die high end kaarten nu €3000 kosten. Ik snap dat ze een stukje ingewikkelder zijn geworden maar kom op zeg. Ik denk dan, stem met je portemonnee, maar blijkbaar hebben teveel mensen tegenwoordig teveel geld over ofzo. Ik ga liever op vakantie er van.
Ondanks dat de 5080 tegenvalt, lijkt me deze de beste opvolger voor mijn 3080. Een 4080super is net zo duur, en ik een FE wil omdat ik er een waterblock op wil zetten (en de reference kaart altijd past).Cyanide82 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:49:
Geen denken aan dat ik zoveel uitgeef aan een grafische kaart.
Maar ik geef mezelf weinig kans, misschien een volgende batch/drop…
Met deze prijzen voorzie ik weer een stijging van de nVidia RTX 4090 kaarten in de tweede hands markt, die kaart lijkt nu de 'sweet spot' in de totale line up als je de hele GPU markt bekijkt.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Das toch een heel persoonlijke keuze? Jij geeft t uit en dan is t in n week of 2 weg en de ander koopt er een videokaart voor en heeft jaren plezierSantee schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:53:
maar blijkbaar hebben teveel mensen tegenwoordig teveel geld over ofzo. Ik ga liever op vakantie er van.
Mwah, ik ben budget, ik geef geen 3k uit in een week of 2Cartman! schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:02:
[...]
Das toch een heel persoonlijke keuze? Jij geeft t uit en dan is t in n week of 2 weg en de ander koopt er een videokaart voor en heeft jaren plezier
Dat wil iedereen maar zo werkt de markt simpelweg niet. Dit zijn de prijzen en dan kun je kiezen het wel of niet te doen. Verkopen ze goed, dan doen ze er n schepje bovenop totdat t niet meer verkoopt.Santee schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:04:
[...]
Mwah, ik ben budget, ik geef geen 3k uit in een week of 2Maar ik snap je punt, tuurlijk is het persoonlijk. Ik ben gewoon zuur, ik zou graag een 24GB RTX5080 zien met de prestaties van een RTX4090 voor ~€900, dán zou high end gaming weer leuk worden vind ik.
*knip* Ook geen scalperdiscussies uitlokken.
[ Voor 94% gewijzigd door Blaat op 30-01-2025 12:09 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik hoop gewoon dat er straks iets op voorraad is. Kom van de rx480 af dus alles is prima (het liefst de 5080FE of 5090 FE).
[ Voor 5% gewijzigd door be4chris op 30-01-2025 12:11 ]
Heeft coolblue al iets gezegd over wanneer/welke producten ze gaan releasen? Heb namelijk naast de algemene pagina van hun en van nvidia niks gehoord. Er staat ook nog geen ene productpagina online bij hun.
Voor zover ik begrepen heb verkopen zij alleen de laptops met de kaarten erin. Geen losse kaarten. Maar kan het mis hebben.M3hmt schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:13:
Heeft coolblue al iets gezegd over wanneer/welke producten ze gaan releasen? Heb namelijk naast de algemene pagina van hun en van nvidia niks gehoord. Er staat ook nog geen ene productpagina online bij hun.
Als ik even kijk naar de Gigabyte GeForce RTX 5080 Gaming OC bij Bestbuy (VS) dan ligt de prijs in Duitsland 32% hoger. Die prijs zal met en zonder BTW zijn, maar dan nog.. Zijn die marges normaal tegenwoordig?stfnz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:19:
Belachelijk
Blijkbaar hebben de US sites geen state tax, tenminste dat wist iemand mij te vertellen. Geen idee, vind het zelf ook belachelijk hoog. Blijkbaar is Caseking wel een site die er graag wat extra voor vraagt, maar goed dat zijn al de partners die wij hier hebben ook. En dan is de btw in Duitsland nog 19% vs onze 21%.DavidZnay schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:17:
[...]
Als ik even kijk naar de Gigabyte GeForce RTX 5080 Gaming OC bij Bestbuy (VS) dan ligt de prijs in Duitsland 32% hoger. Die prijs zal met en zonder BTW zijn, maar dan nog.. Zijn die marges normaal tegenwoordig?
State Tax komt er op het einde pas bij, er zijn een aantal Staten zonder of met minimale State Tax.stfnz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:19:
[...]
Blijkbaar hebben de US sites geen state tax, tenminste dat wist iemand mij te vertellen. Geen idee, vind het zelf ook belachelijk hoog. Blijkbaar is Caseking wel een site die er graag wat extra voor vraagt, maar goed dat zijn al de partners die wij hier hebben ook. En dan is de btw in Duitsland nog 19% vs onze 21%.
Informatique;
NVIDIA 50-Series
Let op: door beperkte beschikbaarheid zijn er vandaag helaas geen NVIDIA 50-series videokaarten beschikbaar. Naar verwachting weten wij volgende week meer over de beschikbaarheid, dus houdt onze website in de gaten.
hmm leuk, ik kan niet meer bij de nvidia store page omdat ik aan het browsen was om mijn credit card toe te voegen? hoe gevoelig is die block?
Ik krijg een telegram melding van de 5080 dat deze beschikbaar zou zijn. De knop is nog greyed out.
Ik kon er ook niet meer in, was net ingelogd.Zeryth schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:26:
hmm leuk, ik kan niet meer bij de nvidia store page omdat ik aan het browsen was om mijn credit card toe te voegen? hoe gevoelig is die block?
okay gelukkig, lijkt er op dat nvidia dan gewoon aan de website aan het sleutelen is. waarschijnlijk ook waarom mijn telegram bot dacht dat de kaart in stock wasJumpman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:28:
[...]
Ik kon er ook niet meer in, was net ingelogd.
[ Voor 12% gewijzigd door Zeryth op 30-01-2025 12:31 ]
Trump kondige tariffs aan op Taiwan. Ik weet niet waar precies het eindproduct (de GPU) word gefabriceerd. Maar dat kan natuurlijk ook nog wel een impact gaan maken op de prijs in de US.stfnz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:19:
[...]
Blijkbaar hebben de US sites geen state tax, tenminste dat wist iemand mij te vertellen. Geen idee, vind het zelf ook belachelijk hoog. Blijkbaar is Caseking wel een site die er graag wat extra voor vraagt, maar goed dat zijn al de partners die wij hier hebben ook. En dan is de btw in Duitsland nog 19% vs onze 21%.
grotendeels Taiwan en china.MrnXdK schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:33:
[...]
Trump kondige tariffs aan op Taiwan. Ik weet niet waar precies het eindproduct (de GPU) word gefabriceerd. Maar dat kan natuurlijk ook nog wel een impact gaan maken op de prijs in de US.
Kan je mij misschien linken naar waar ik deze bot kan vinden? Kans is erg klein dat iemand hier een 5090 bemachtigd at launch, dus zou erg veel kunnen helpen hiernaDegrader schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:26:
Ik krijg een telegram melding van de 5080 dat deze beschikbaar zou zijn. De knop is nog greyed out.
https://t.me/datenheimceescees schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:35:
[...]
Kan je mij misschien linken naar waar ik deze bot kan vinden? Kans is erg klein dat iemand hier een 5090 bemachtigd at launch, dus zou erg veel kunnen helpen hierna
Waarschijnlijk kunnen ze die paar wel aan de werknemers kwijt.MrnXdK schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:30:
[...]
haha "beperkt". Schrijf gewoon "geen". Als je er een paar had, had je er ook een paar verkocht.
De kennelijke aantrekkingskracht van een FE verbaast mij ook. Want inderdaad, met slechts twee fans, hoe fancy ook, is het lawaaiig. 40dB volgens tests. Ik vind dat echt een enorm minpunt, want dat speelt gewoon niet lekker met die herrie erbij.Ambition88 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:21:
[...]
Een heel stille MSI Suprim (wel een vreselijke naam) zit op iets van 28dB-- veel beter IMO. Ik zou eerder in de rij gaan liggen voor zo een.
De FE is vaak de goedkoopste mogelijkheid om aan een bepaalde grafische chip te komen, ik denk dat dat ook meespeelt.Terpen Tijn schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:40:
[...]
De kennelijke aantrekkingskracht van een FE verbaast mij ook. Want inderdaad, met slechts twee fans, hoe fancy ook, is het lawaaiig. 40dB volgens tests. Ik vind dat echt een enorm minpunt, want dat speelt gewoon niet lekker met die herrie erbij.
Een heel stille MSI Suprim (wel een vreselijke naam) zit op iets van 28dB-- veel beter IMO. Ik zou eerder in de rij gaan liggen voor zo een.
Dat snap ik best, en dat heb ik zelf ook wel. Maar dat kost 800 EUR meer dan een FE. Dat gaat mij te ver.Terpen Tijn schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:40:
[...]
De kennelijke aantrekkingskracht van een FE verbaast mij ook. Want inderdaad, met slechts twee fans, hoe fancy ook, is het lawaaiig. 40dB volgens tests. Ik vind dat echt een enorm minpunt, want dat speelt gewoon niet lekker met die herrie erbij.
MSRP en looks. geen enkele AIB kaart ziet er goed uit. dus je kan de mooiste kaart voor het minste geld krijgen. de OC performance van al die kaarten is niet relevant, en de noise levels zijn laag genoeg om bijna nooit boven de case fans te komen. Technisch is de kaart goed genoeg, en in alle andere aspecten is het de beste kaart.Terpen Tijn schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:40:
[...]
Is er ook een NL stock tracker telegram?
We graaien in dezelfde doos met de duitsers dus deze werkt ook voor ons.Fuku-San schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:47:
[...]
Is er ook een NL stock tracker telegram?
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |