[NVIDIA GeForce RTX 50XX] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 71 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 00:57
Valandin schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:28:
[...]

Anderzijds vind ik zulke reacties dan juist weer jammer. Het gaat totaal niet om wat mensen ergens voor over hebben. Het gaat erom dat een markt over de jaren heen kapot wordt gemaakt. Het verschil is dat als jij € 20.000,- per jaar aan vakanties uitgeeft het geen effect heeft op de mensen onderin de markt, een vakantie wordt er niet duurder van.

Stel dit is een bierliefhebbers topic, een brouwerij verhoogt de prijs van zijn biertjes van €5 per biertje naar €100,- per biertje. Daarin reageert men verontwaardigd, het slaat natuurlijk nergens op om een biertje zo duur te maken. Maar tja, die biertjes verkopen toch wel.

Kun je naar een ander biertje overstappen, die net wat minder smaakt? Tuurlijk.
Is het 't eind van de wereld? Tuurlijk niet.
Is het reden om te klagen? Zeker wel, want het is immers gewoon jammer.
Voor iemand als ik die volledig gestopt met alcohol is moest ik wel gniffelen om deze analogie. Het geld dat ik bespaar aan drinken geef ik met liefde uit aan mijn grootste hobby; gaming.

Ik ben het er mee eens dat de prijzen obsceen hoog zijn, maar ja, in een wereld waar mensen ook Gucci toilettasjes kopen van 10.000 euro vind ik dat we nog enigzins toerekeningsvatbaar zijn. Het scheelt wel steeds minder, maar halo producten is gewoon een markt op zichzelf. Als je bang for buck wilt, rejoice; amd bestaat nog!

OT: verwachten jullie morgen weer een drop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hikashuri schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:21:
[...]

Een weekje had niet veel verschil uitgemaakt, waren mss een paar duizend units meer voor de hele wereld. Ze hadden beter hun lancering met 2 maanden uitgesteld, en zelfs dan hadden ze niet genoeg stock gehad.
Als ze in een week niet meer dan een paar duizend GPUs maken, dan zijn er wel grotere problemen. Aantallen moeten heel veel hoger liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzzman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-08 00:05
allereerst ligt dit probleem gewoon bij Nvidia. Als er genoeg voorraad zou zijn, zouden de fanatiekelingen onder ons niet genoodzaakt zijn veel meer uit te geven. Als er dan blijkbaar zo weinig voorraad blijkt te zijn, dan komen de scalpers in beeld, omdat er altijd mensen zijn die gewoon zoiets moeten en willen hebben ongeacht of het nog in verhouding staat of niet. En ja, als je er riant bij zit, dan maak je je minder druk om 1000 euro meer of minder, hetzelfde geld voor de gucci toilettasjes zoals eerder aangehaald werden. Is zo'n tasje het waard? wss niet, maar de waarde word uiteindelijk ook gewoon weer bepaald door wat iemand er voor over heeft. Exclusiviteit is iets waar veel mensen nu eenmaal gevoelig voor zijn. Je zult altijd mensen met (te)veel geld houden, en dan zijn dit soort prijzen gemakkelijker te relativeren dan voor jan modaal.

Ik snap alleen niet waarom er zo'n run is op de 5080 modellen voor bijna 2000 euro.... Het lijkt erop alsof deze mensen gewoon geen reviews lezen en zich alleen maar laten lijden door de hebzucht van een laatste generatie kaart moeten hebben... Ik zou veel liever een 4090 van de oude generatie hebben, dan een 5080, simpelweg omdat de 4090 krachtiger is dan een 5080..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragongamer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:35
bazzzman schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:07:
Ik snap alleen niet waarom er zo'n run is op de 5080 modellen voor bijna 2000 euro.... Het lijkt erop alsof deze mensen gewoon geen reviews lezen en zich alleen maar laten lijden door de hebzucht van een laatste generatie kaart moeten hebben... Ik zou veel liever een 4090 van de oude generatie hebben, dan een 5080, simpelweg omdat de 4090 krachtiger is dan een 5080..
Mogelijk dat Multi Frame Generation een rol speelt. Iets wat momenteel enkel in de 50-serie zit.
Ik kan mij inbeelden dat als men helemaal zonder videokaart zit, en ze willen upgraden, dat MFG nét dat ene stapje voor heeft waardoor je er misschien beter voor staat op de lange termijn.

Hopelijk komt er ooit iemand met een trucje om dat ook op oudere generaties beschikbaar te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzzman
dragongamer schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:13:
[...]

Mogelijk dat Multi Frame Generation een rol speelt. Iets wat momenteel enkel in de 50-serie zit.
Ik kan mij inbeelden dat als men helemaal zonder videokaart zit, en ze willen upgraden, dat MFG nét dat ene stapje voor heeft waardoor je er misschien beter voor staat op de lange termijn.

Hopelijk komt er ooit iemand met een trucje om dat ook op oudere generaties beschikbaar te maken :+
Alle interessante functies van DLSS 4 zijn sowieso toch al beschikbaar op de oudere kaarten... De minst interessante feauture is 50xx only... daarvoor zou ik never nooit een inferieure 5080 voor verkiezen boven een 4090

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sawse420
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-03 20:23
bazzzman schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:07:
allereerst ligt dit probleem gewoon bij Nvidia. Als er genoeg voorraad zou zijn, zouden de fanatiekelingen onder ons niet genoodzaakt zijn veel meer uit te geven. Als er dan blijkbaar zo weinig voorraad blijkt te zijn, dan komen de scalpers in beeld, omdat er altijd mensen zijn die gewoon zoiets moeten en willen hebben ongeacht of het nog in verhouding staat of niet. En ja, als je er riant bij zit, dan maak je je minder druk om 1000 euro meer of minder, hetzelfde geld voor de gucci toilettasjes zoals eerder aangehaald werden. Is zo'n tasje het waard? wss niet, maar de waarde word uiteindelijk ook gewoon weer bepaald door wat iemand er voor over heeft. Exclusiviteit is iets waar veel mensen nu eenmaal gevoelig voor zijn. Je zult altijd mensen met (te)veel geld houden, en dan zijn dit soort prijzen gemakkelijker te relativeren dan voor jan modaal.

Ik denk (hoop) zo een beetje dat er veel scalpers gaan blijven zitten met hun 5080 kaarten, als je 2000€ uit wil geven aan een grafische kaart doe dan maar direct 1000€ meer voor een 5090. Snap niet goed wat het doelpubliek is van deze kaart aan die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 20:39
sawse420 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:37:
[...]

Ik denk (hoop) zo een beetje dat er veel scalpers gaan blijven zitten met hun 5080 kaarten, als je 2000€ uit wil geven aan een grafische kaart doe dan maar direct 1000€ meer voor een 5090. Snap niet goed wat het doelpubliek is van deze kaart aan die prijs.
Als dit klopt is het nog erger dan ik dacht:
YouTube: Recapping Nvidias Disappointing Launch

tot 7K voor een 5090? En dat zijn allemaal transacties die effectief zouden plaatsgevonden hebben?
Ik weet dat je op ebay kan zien wat er verkocht is voor hoeveel, maar stockx kende ik niet.
Absurd.. hoe komen zulke, imo domme, mensen aan zo'n geld -_-.

[ Voor 4% gewijzigd door DrMacabr3 op 02-02-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonwith
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-03 19:39
Morgen hopelijk weer nieuwe kansen!! *O*

Ik hoop dan ook dat er deze keer eens 5090s gaan droppen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzman
sawse420 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:37:
[...]

Als de ergste fomo is uitgeraasd, komt denk ik het besef dat er voor dat geld betere alternatieven zijn, dus het zou zomaar eens kunnen kloppen wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27
DrMacabr3 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:41:
[...]

Als dit klopt is het nog erger dan ik dacht:
YouTube: Recapping Nvidias Disappointing Launch

tot 7K voor een 5090? En dat zijn allemaal transacties die effectief zouden plaatsgevonden hebben?
Ik weet dat je op ebay kan zien wat er verkocht is voor hoeveel, maar stockx kende ik niet.
Absurd.. hoe komen zulke, imo domme, mensen aan zo'n geld -_-.
Er zijn particulieren/bedrijven met VR of Race Sims of competitieve gamers die gewoon meteen het beste van het beste willen. Hoe sneller ze deze GPU's hebben, hoe sneller je er mee kan oefenen/trainen. Dan maakt dat geld niet uit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07 21:57
Een kaart op Amazon bestellen gaat het ook niet worden, volgens mij. Ik heb een scriptje draaien dat een notificatie stuurt zodra er eentje te koop is (sorry). Alleen het is gewoon binnen 3 seconden uitverkocht, dus als je het wilt, moet je ook automatisch afrekenen, etc.

[ Voor 13% gewijzigd door ThaGuus op 02-02-2025 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

ThaGuus schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:03:
Een kaart op Amazon bestellen gaat het ook niet worden, volgens mij. Ik heb een scriptje draaien dat een notificatie stuurt zodra er eentje te koop is (sorry). Alleen het is gewoon binnen 3 seconden uitverkocht, dus als je het wilt, moet je ook automatisch afrekenen, etc.
Ach, vroegah kon je met een notificatie scriptje nog wel eens geluk hebben, tegenwoordig is dat nog maar besteed aan de betere scripts/bot die hem linea recta besteld en daarna weer voor +50% verkoopt aan een scalper die er weer +50% op doet want niet verkrijgbaar aan kopers met FOMO.

Dat krijg je als Nvidia de boel gewoon vern**kt voor iedereen door niet te leveren.

Ik hoop eigenlijk ( ijdel ik weet het ) dat mensen heel Nvidia gewoon links laten liggen met dit soort praktijken.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzzman
Humma Kavula schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:14:
[...]

Ach, vroegah kon je met een notificatie scriptje nog wel eens geluk hebben, tegenwoordig is dat nog maar besteed aan de betere scripts/bot die hem linea recta besteld en daarna weer voor +50% verkoopt aan een scalper die er weer +50% op doet want niet verkrijgbaar aan kopers met FOMO.

Dat krijg je als Nvidia de boel gewoon vern**kt voor iedereen door niet te leveren.

Ik hoop eigenlijk ( ijdel ik weet het ) dat mensen heel Nvidia gewoon links laten liggen met dit soort praktijken.
ik heb in ieder geval besloten voor nu gewoon een 7900 xtx te halen... als straks de nvidia 5090 normaal te kopen is, voor schappelijke prijs, komt die er wel, maar deze onzin doe ik niet aan mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-08 11:52
bazzzman schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:18:
[...]

ik heb in ieder geval besloten voor nu gewoon een 7900 xtx te halen... als straks de nvidia 5090 normaal te kopen is, voor schappelijke prijs, komt die er wel, maar deze onzin doe ik niet aan mee
ik heb daar ook naar gekeken, maar hoe verhoudt die kaart zich tov de 4090 (als je RT niet meeweegt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

hully schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:32:
[...]

ik heb daar ook naar gekeken, maar hoe verhoudt die kaart zich tov de 4090 (als je RT niet meeweegt)?
Gemiddeld aldus Gamers Nexus met zo'n 25 recente games:

1440P 7900XTX -18% langzamer

4K 7900XTX -21% langzamer

Zonder RT etc.. maar dat was een jaar geleden, geen idee of de drivers bij een van beide nog iets hebben gedaan in de tussentijd.

YouTube: Radeon RX 7900 XTX vs. GeForce RTX 4090, GeForce Premium Worth It?

-edit-

Ja 20% minder fps klinkt veel echter als je 20% meer betaald ( 7900XTX €900,- + €180,- = €1180,-) dan wordt IMO het hele Nvidia verhaal echt waardeloos, 5080 €1500+ voor een kaart die minder FPS heeft dan de 4090?

Ik hoop dat AMD straks een mooi bang voor buck aanbod heeft met voldoende voorraad zodat niemand kan scalpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Humma Kavula op 02-02-2025 22:48 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:07

rapture

Zelfs daar netwerken?

Senaxx schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Ik ben van voor 1985 mag het dan wel? :+

Maar alle gekheid op een stokje, als iemand het er voor wilt betalen moeten ze het toch lekker doen? Als ze hun zuurverdiende centen daar aan willen uitgeven. Het is jammer voor mensen die iets minder diepe zakken hebben maar dat verschil zal je altijd houden.

Ik ben ook van de categorie, ik wil graag ook graag het laatste hebben, waarom? Gewoon omdat ik dat leuk vind, heb ik het echt nodig? Nee niet echt, maar kan het betalen dus waarom niet? Maar er zit wel een limiet aan wat ik voor iets geef en heb nog iets van principes. Bij mij is het de afweging vind ik het leuk genoeg en heb ik het er voor over. En het is een hobby, een hobby mag best geld kosten zolang je er maar plezier in houdt.
Het gaat niet om zoveel kunnen of willen betalen.

In het beurstopic heb ik recent een screenshot gepost van 3k dollar in een uurtje verdienen en als de trades goed fout gaan kan ik veelvouden van 3k dollar verliezen. Ik gooi 3k dollar of euro tegen iets alsof het niets is.

Dat er FOMO, waanzin,... op de beurs, in crypto,... bestaat, heeft geen directe impact op de reële economie in de straten. Wealth effect bestaat, wanneer de mensen rijker voelen, geven ze meer geld uit.

Het doet mij denken aan het verschil tussen goede geldcreatie is geld voor de banken, corporations, rijken,... die het gaan beleggen en problematische geldcreatie is stimulus checks aan de grote massa uitdelen die gaan het in de straten zo snel mogelijk uitgeven.

Wanneer de winkeliers zien dat er teveel geld achter te weinig goederen aanhollen, dan moeten de prijzen omhoog (inflationair). Blijkbaar hebben de gamers nog altijd teveel geld, RTX 50x0 en 9800X3D zijn nog niet duur genoeg. De volgende generatie mag nog duurder worden.

Vroeger deden we niet aan FOMO. We renden niet achter een duizend dollar/euro Titan of CPU. Nu kunnen de mensen ver boven de MSRP bieden.

De sociale media heeft veel veranderd. Mensen gaan naar concerten om op de sociale media te laten zien dat ze daar geweest zijn en dat zorgt voor FOMO, scalping,...

De artiesten en de industrie trekken de marges van de scalpers naar zich toe. Dynamische prijzen is de nieuwste methode, zet de tickets direct op scalpingprijzen en achteraf kan het afgeprijsd worden.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.statcdn.com/Infographic/images/normal/30356.jpeg

De Amerikanen vliegen naar Europese landen om op ticketprijzen te besparen.

Blijkbaar is een RTX 5090 de gamer's equivalent van een Louis Vuitton handtas aan het worden en de mensen willen hun aankoop apetrots op het Internet posten.

De volgende keer zetten ze de MSRP niet op 2k, maar 4k of 6k. Of ze beginnen met dynamische prijzen startend op 10k. Gaan we intercontinentaal vliegen voor het prijsverschil van een grafische kaart?
Rivanov schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:15:
Serieus, altijd maar die kritiek op uitgaves die mensen (willen) doen. Of het nu een iPhone, GPU of whatever is. Laat iedereen lekker. Wij geven per jaar ruim € 20.000,- aan vakanties uit. Dat vinden sommige ook bizar en "van de zotte". Wij hebben het daar voor over.

Ik heb 3k over voor een 5090. Prima toch? Waarom moet een ander daar wat van vinden? Ik hoef er geen boterham minder om te eten.
Wil jij dat niet betalen, prima toch? Niet doen dan.
Wil een ander dat wel, laat 'm lekker.
Ik heb nog niet vakantie scalping gezien. Of een stormloop op de nieuwe vluchten dat een airline op hun website gezet heeft en wanneer de hotels, hogesnelheidstreinen,... de boekbare datums uitbreiden. Vroeg boeken doe je juist om wat goedkope deals te vinden.

De kritiek is niet op iemand's uitgaven/aankopen gericht, maar hoe de markt door FOMO en scalpingprijzen verziekt wordt.

Wil je dat de concertkaartprijzen waanzin in PC gaming genormaliseerd wordt? Concertkaartje boven 1000 dollar laten stijgen is straks flagship GPU boven 10k dollar laten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:59
Humma Kavula schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:39:
[...]

Gemiddeld aldus Gamers Nexus met zo'n 25 recente games:

1440P 7900XTX -18% langzamer

4K 7900XTX -21% langzamer

Zonder RT etc.. maar dat was een jaar geleden, geen idee of de drivers bij een van beide nog iets hebben gedaan in de tussentijd.

YouTube: Radeon RX 7900 XTX vs. GeForce RTX 4090, GeForce Premium Worth It?
Verschil is nog steeds zo'n 20%.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 03-08 11:52
ok dank allen voor snelle berichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 05:04
hikashuri schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:13:
[...]

Ik heb ook een 5090 aan €3500 gekocht en ben gedeeltelijk ook deel van het probleem, maar retailers zouden toch eens goed moeten leren dat dit niet goed is voor klantenbinding op lange termijn.
Zolang er mensen zijn die zoveel meer willen betalen over de adviesprijs leert de retail nooit iets anders dan dat scalpen werkt..

Men klaagt over scalpers, kopers die meteen weer doorverkopen met flinke winst, maar de keten van fabrikant, importeur/distributeur en winkels doen dus precies hetzelfde.. Er is geen andere reden om zoveel meer over de adviesprijs te vragen behalve willen profiteren van een veel kleiner aanbod tegenover een veel grotere vraag..

Geen idee waar het precies begint, of Nvidia, fabrikanten als MSI, Asus etc de prijs al omhoog gooien, maar ergens in de keten begint het dus met de marge flink omhoog gooien.. En misschien doen ze het wel allemaal wat dus resulteert in absurde prijzen zoals nu ruim €1000 over de adviesprijs.. Eerlijk gezegd denk ik dat de laatste schakel, de retail nog het minste profiteert.. Ik vermoed dat de grootste marge bij de importeur c.q. distributeurs aan de strijkstok blijft hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Inflatable schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:56:
[...]
Geen idee waar het precies begint, of Nvidia,
Zolang er geen aanbod is en meer vraag betalen mensen met FOMO grof geld want ze kunnen het betalen.

Dus wie is de schuldige? De Fabrikant Nvidia want er is niet genoeg voorradig, dat ze niet de scalp prijzen krijgen is hun eigen probleem maar daar zitten ze niet mee, fabricage kosten zijn allang gedekt.

De rest is markt werking, verkopers zien dat er weinig binnenkomt maar wel veel vraag dus hoppa, kijk maar wat de gek ervoor geeft.

En het werkt, kijk maar in het topic, €3500,- voor een 5090 is doodnormaal :+

[ Voor 18% gewijzigd door Humma Kavula op 02-02-2025 23:09 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzman
hully schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:32:
[...]

Hij moet nog binnenkomen, dus heb nog geen praktijk ervaringen... maar een eerlijker vergelijk is de 4080... de 4090 is echt wel een flink stukje sneller in meeste games, maar goed, die is in principe ook 2x zo duur.. ik heb voor mijn 7900xtx 870 euro betaald....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zw8d6ReIgqw2Cs9dAhLBRHosiCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQLZz3fBgeqji2kIt5CMB0to.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ook gewoon een pre order.. Wauw, zoals ik al zei, wat de gek ervoor geeft.
Maar die zijn er genoeg schijnbaar :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-07 15:33

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Inflatable schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:44:
[...]

Daar gaat het niet om.. Het gaat erom dat die kaarten veel en dan ook veel te duur zijn, dat iemand of meerderen in de keten van fabrikant, distributeur/importeur en winkels zich dus als een scalper gedraagt.. En niet zo'n beetje ook.. Schaamteloos..
Ongeacht merk, neem je als scalper niet een ontiegelijke groot risico op een domper?

€500,- of €1000,- meer vragen voor een kaart die al snel €3000,- kost, is geen kattenpies.

Er zal vast een markt voor zijn, maar het lijkt mij dat die markt al snel verzadigd is, toch?

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzzman
voor de 5080 wel... ik denk dat de markt voor de 5090 nog wel eventjes blijft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:14
AltTabKeys schreef op maandag 3 februari 2025 @ 00:25:
[...]

Ongeacht merk, neem je als scalper niet een ontiegelijke groot risico op een domper?

€500,- of €1000,- meer vragen voor een kaart die al snel €3000,- kost, is geen kattenpies.

Er zal vast een markt voor zijn, maar het lijkt mij dat die markt al snel verzadigd is, toch?
Welk risico? Onder de wkoa mag je hem altijd terug sturen als je hem niet binnen 30 dagen verkocht krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 20:13
Hopelijk zien we deze week een flinke levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
stime schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:03:
Laat dat flinke maar achterwege. Komende tijd zal het echt maar mondjesmaat zijn v.w.b. de 5090 in ieder geval.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:44
stime schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:03:
Ik denk dat je grote teleurstelling gaat ervaren als je verwacht dat midden in het Chinees nieuwjaar, waar alle fabrieken op t laagst pitje staan, vrachtwagen chauffeurs etc vrij zijn, dat de week zal zijn van de massale levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
FireBladeX schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat je grote teleurstelling gaat ervaren als je verwacht dat midden in het Chinees nieuwjaar, waar alle fabrieken op t laagst pitje staat, vrachtwagen chauffeurs etc vrij zijn, dat de week zal zijn van de massale levering.
Wel ik heb vrijdag een pc besteld hier in een gamepc shop dichtbij mij hier in belgië, hoop toch dat die Asus TUF 5090 gaming geen maanden op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ook wel bizar eigenlijk. Een product launch waarvan je weet dat de vraag hoog, is tijdens de feestdagen van een land waar je zo afhankelijk van bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
REV1703 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:25:
[...]

Wel ik heb vrijdag een pc besteld hier in een gamepc shop dichtbij mij hier in belgië, hoop toch dat die Asus TUF 5090 gaming geen maanden op zich laat wachten.
Ik denk dat z’n complete pc meer kans heeft dan losse videokaart omdat het soort koppelverkoop is waar winkels meer geld mee verdienen.

Lees anders dit artikel. Gaat over levertijden in UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Laatst online: 03-08 07:52

Xelation

Bendable Poseable

Dit is de eerste keer dat ik ga (poging) voor de Founders Edition RTX 5090, maar hoe zit dat met de oplages eigenlijk. Naast hoe het nu verloopt zijn ze niet altijd maar beperkt beschikbaar? Dat als ik het in niet in de deze periode weet te bemachtigen hij later niet meer geproduceerd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-08 19:36
Nvidia werkt sowieso met drops, maar hoeveel ze iedere keer vrijgeven is niet bekend.
De ene keer meer dan de ander. Verwacht er alleen niet veel van gezien de extreme tekorten overal.
In het begin komen er meerdere drops, daarna iets van 1 keer per maand.
Van de 4090FE was er in augustus 2024 nog een drop, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn om de boot te missen. Het zal in het begin alleen super lastig worden en het is vervelend om steeds maar paraat te blijven voor het moment supreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:33:
[...]

Ook gewoon een pre order.. Wauw, zoals ik al zei, wat de gek ervoor geeft.
Maar die zijn er genoeg schijnbaar :+
Idd. 100 euro meer uitgegeven voor een rtx 4090 suprim eind 2023... En dat was toen een van de duurdere 4090s 7(8)7.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erico360
  • Laatst online: 28-04 21:16
Bestel bevestiging gekregen van de 5090FE.
Kaart wordt verzonden uit Højbjerg, Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naruske
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-07 13:31
Nog mensen waarvan hun 5090/5080 FE in Chilly Mazarin , FR blijven volgens Chronopost? Laatste update was de nacht van vrijdag.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 20:10

Format-C

Tracing Rays

Ik kan er met mn verstand niet bij dat er mensen zijn die 1800 neerleggen voor een 5080 die trager is dan een 4090. En dat die mensen dan niet eerder een NIEUWE 4090 gekocht hebben. En waarom die mensen nu geen 4080 super nemen (of al eerder een 4080 super gekocht hebben) voor 1200 is me ook een raadsel. 10% (of minder dan 10%) meer performance voor 600 euro.... 8)7 Maar goed. Zal daar verder niet over posten. Edit; zie dat de prijzen voor alle 40 kaarten nu ook door het plafond gaan.... Echt bizar! :F

Iig heel veel succes met zoeken naar kaarten deze week mensen!! :D (y) d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 03-02-2025 10:27 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Wou een 5080, maar prestaties vielen helaas tegen. Dus in de markt voor 4090/5090 aangezien dat de enige grote upgrade is voor mn 6900xt. Helaas iets te lang gewacht voor een 4090 bij Alternate België. Prijzen eerste instantie 2250, toen 2450 en nu alle modellen 2800. Nu maar wachten op de reviews van de 9070xt van AMD, heb namelijk geen hoop dat ik een 5090 voor een normale prijs kan kopen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 23-07 16:37
Format-C schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:22:
Ik kan er met mn verstand niet bij dat er mensen zijn die 1800 neerleggen voor een 5080 die trager is dan een 4090. En dat die mensen dan niet eerder een NIEUWE 4090 gekocht hebben. En waarom die mensen nu geen 4080 super nemen (of al eerder een 4080 super gekocht hebben) voor 1200 is me ook een raadsel. 10% (of minder dan 10%) meer performance voor 600 euro.... 8)7 Maar goed. Zal daar verder niet over posten. Edit; zie dat de prijzen voor alle 40 kaarten nu ook door het plafond gaan.... Echt bizar! :F

De 4080S is even duur en zeker 18% trager dan de 5080. De 4080 ondersteund geen MFG, en deels DLSS4.
Daarom beter wachten op stock dan legacy kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 919159

Paradigit ook alweer uitverkocht (€ 3650 MSI gaming OC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
wvkreg schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:30:
[...]

De 4080S is even duur en zeker 18% trager dan de 5080. De 4080 ondersteund geen MFG, en deels DLSS4.
Ik denk dat hij met name bedoeld als je "nu" eigenlijk een 5080 wilt. En ja die zijn niet voor normale prijzen te koop, dan is een 4080(s) een betere keuze, mits je niks om MFG geeft en perse nvidia wilt. Anders is een 7900xtx ook een prima alternatief zoals meerdere malen aangegeven door andere.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan er met mn verstand niet bij dat er mensen zijn die 1800 neerleggen voor een 5080 die trager is dan een 4090. En dat die mensen dan niet eerder een NIEUWE 4090 gekocht hebben.
Dat is toch heel logisch? De 4090 is simpelweg een heel stuk duurder dan de MSRP van de 5080 en was ook al slecht verkrijgbaar.
En waarom die mensen nu geen 4080 super nemen (of al eerder een 4080 super gekocht hebben) voor 1200 is me ook een raadsel. 10% (of minder dan 10%) meer performance voor 600 euro.... 8)7
Omdat de 4080 nu duurder is dan de MSRP van de 5080 en je dan dus mindere performance hebt voor t zelfde geld.
Maar goed. Zal daar verder niet over posten.
Te laat, dat had je al gedaan :p

Achteraf is alles makkelijk en had ik in december een 4080 Super moeten kopen maar nu kun je eigenlijk niet anders dan een 5080 proberen te bemachtigen voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

wvkreg schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:30:
[...]

Op 1440 is een 5080 nog geen 10% sneller. Op 4k zeker geen 18%. Zie de reviews. De 4080 ondersteunt gewoon volledig de nieuwe DLSS4, ondersteunt ook FG alleen geen MFG.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGOeUETWkadLaHuKyCBXsNjmPLs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/48OvL4hwyhe9QlHH9NJxBRmh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTsWfLoVn9B8ZNVBgUn7zKyWQTc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cTmYaK93xMSe9hhYfpluI4Wd.png?f=user_large

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCi38Zhp2UVKFYqYy8IJa9msblQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RmkkAjRMJovn4XkOy2gO65zu.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 03-02-2025 10:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireBladeX
Format-C schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:35:
[...]

Op 1440 is een 5080 nog geen 10% sneller. Op 4k zeker geen 18%. Zie de reviews. De 4080 ondersteunt gewoon DLSS4, ondersteunt ook FG alleen geen MFG.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook de cijfers vergeleken met AIB modellen inclusief een lichte OC? Daarbij komen de kaarten gevaarlijk dichtbij de 4090 qua raster performance. Ja de huidige 5080/5090 is een super slechte deal. Maar net zo slecht als een 4080s kopen voor 1200/1300 euro. Als eenmaal de voorraad issues zijn verlopen, gaan de 4080s enorm in waarde kelderen en tweedehands gaan ze niet meer dan 700e opbrengen (dan verlies je hier ook 500e op) netals als je een luxe 5080 voor 2000 koopt, zul je die straks niet meer dan 1500e kunnen krijgen op 2de hands markt.

Maar al die prijzen zijn afhankelijk van de voorraad 5080/5090’s. De voorraad 4080/4090 zijn inmiddels ook allemaal opgekocht omdat mensen dus voor de aankondiging al massaal hun 4080/4090 of als mij 3090 hebben verkocht.

Als je op dit moment een videokaart nodig hebt, verlies je links of rechtsom toch geld.
(tenzij FE model maar dan vecht je tegen 1000 al dan niet 10.000 personen die hetzelfde willen)

[ Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 03-02-2025 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:56
FireBladeX schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Heb je ook de cijfers vergeleken met AIB modellen inclusief een lichte OC? Daarbij komen de kaarten gevaarlijk dichtbij de 4090 qua raster performance.
Tenzij die OC 'af fabriek' komt en dus gegarandeerd is vergelijk je daar uiteraard niet mee. Een OC is immers niet gegarandeerd en onderhevig aan 'your mileage may vary', je kan immers een kaart krijgen die misschien wel goed klokt, maar je kan ook maar zo een kaart krijgen die niet zo goed klokt. Dat soort zaken zijn leuk meegenomen na aankoop, maar niet iets dat je voor aankoop mee moet nemen in het beslissingsproces.

Immers wat doet een concurrerende AIB 4090 als je die een overklok meegeeft, kijk ik bij Techpowerup klussen die bij een ROG kaart er ook +-17% bij op ten opzichte van de FE naar de max OC van de AIB kaart, wil je niet zelf overklokken zie je dat die AIB kaart met de factory OC ook al 8.5% sneller is dan de FE.

Ik zou dus niet snel een 5080 vol overklokt gaan vergelijken met een stock 4090, ja, deze zal mogelijk in de buurt komen, maar wat voor headroom heeft die 4090 daar dan nog?

Maar niet iedere kaart zal een gelijke headroom als de gereviewde kaarten hebben en dus vergelijk je normaliter op stock settings voor de Sku, en alles daarbuiten is nice to get, maar zeker niet gegarandeerd.
Als eenmaal de voorraad issues zijn verlopen, gaan de 4080s enorm in waarde kelderen en tweedehands gaan ze niet meer dan 700e opbrengen (dan verlies je hier ook 500e op) netals als je een luxe 5080 voor 2000 koopt, zul je die straks niet meer dan 1500e kunnen krijgen op 2de hands markt.
Ik vraag me af of dit niet wat optimistisch is, ik zie eigenlijk geen wereld waar mensen straks nog €1500 2de hands betalen voor een 5080 AIB model (tenzij heel misschien de liquid versie's), wanneer de verkrijgbaarheid meer algemeen is en je de basis modellen voor +-€1200 gewoon kan kopen in de winkel.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennism op 03-02-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
Dennism schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:15:
[...]

Tenzij die OC 'af fabriek' komt en dus gegarandeerd is vergelijk je daar uiteraard niet mee. Een OC is immers niet gegarandeerd en onderhevig aan 'your mileage may vary', je kan immers een kaart krijgen die misschien wel goed klokt, maar je kan ook maar zo een kaart krijgen die niet zo goed klokt. Dat soort zaken zijn leuk meegenomen na aankoop, maar niet iets dat je voor aankoop mee moet nemen in het beslissingsproces.

Immers wat doet een concurrerende AIB 4090 als je die een overklok meegeeft, kijk ik bij Techpowerup klussen die bij een ROG kaart er ook +-17% bij op ten opzichte van de FE naar de max OC van de AIB kaart, wil je niet zelf overklokken zie je dat die AIB kaart met de factory OC ook al 8.5% sneller is dan de FE.

Ik zou dus niet snel een 5080 vol overklokt gaan vergelijken met een stock 4090, ja, deze zal mogelijk in de buurt komen, maar wat voor headroom heeft die 4090 daar dan nog?
Deze OC is toch niet heel veel anders als de 'standaard' OC-er die in Geforce Experience zit? Behalve dat zij de default in de BIOS al gezet hebben? Betere koeling/power/silicon lottery - geeft betere resultaten. Of zijn die 'fabriek' OC's anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
n00bCoder schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:16:
[...]

Deze OC is toch niet heel veel anders als de 'standaard' OC-er die in Geforce Experience zit? Behalve dat zij de default in de BIOS al gezet hebben? Betere koeling/power/silicon lottery - geeft betere resultaten. Of zijn die 'fabriek' OC's anders?
Klopt, en de fabrieksoeverklok zitten ook allemaal in geaccepteerde marges. Een FE kan je in praktijk net zo goed overklokken wellicht een betere koeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:56
n00bCoder schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:16:
[...]

Af fabriek settings en dus ook af fabriek OC's zijn gegarandeerd, en voor het binnen van die die's betaal je (des te beter de die, en hoe hoger de gegarandeerde settings, des te duurder de AIB Sku zal zijn). Alles daarboven is een loterij, de ene kaart kan je misschien nog 15% meer uit halen dan dat deze af fabriek is afgesteld, terwijl de andere kaart van hetzelfde model niet stabiel te krijgen is bij 1-2% boven de fabrieksinstellingen voor die Sku.

Door een kaart met een hoge af fabrieks OC te kopen blijf je deels buiten de silicon lottery, omdat zij er door binnen voor zorgen dat je een betere die krijgt. Maar die kaarten met die echt hoog gebinde die's zijn dan normaliter ook je top modellen die honderden euro's meer kosten dan de MSRP modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
https://www.shscomputer.b...-gamerock-16gb-gddr7.html

€1599 voor Palit RTX 5080, 10+ voorraad.

Maar de registratie mail komt niet aan.

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 03-02-2025 11:41 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
5080 ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragonwith
_eLMo_ schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:40:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lChS4ThJslg6EGogYTrL342tqc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/sEsAsdIFyzFWCMfa0CwwFhbB.gif?f=user_large

Mijn hart had het effe moeilijk toen je 5090 zei.

[ Voor 5% gewijzigd door dragonwith op 03-02-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
_eLMo_ schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:40:

Scalpers, Belg en te duur. Niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-07 09:38
Informatique heeft inmiddels "volgende week" veranderd naar "binnenkort", dus dat zal nog wel even gaan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonwith
https://www.amazon.de/dp/B0DS65KD1C?tag=ilovertx3000-21

Annddddd its gone

[ Voor 17% gewijzigd door dragonwith op 03-02-2025 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stime
Tegen de tijd dat ze in dat telegram kanaal gepost worden zijn ze al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Madness en pre order en onzeker en paradigit, veel nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
FireBladeX schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:29:
[...]

Ik denk dat z’n complete pc meer kans heeft dan losse videokaart omdat het soort koppelverkoop is waar winkels meer geld mee verdienen.

Lees anders dit artikel. Gaat over levertijden in UK
Probleem daar is dat ze vaak 25% te duur zijn dan zelf of laten bouwen. Daarnaast is de keuze in moederborden beperkt en gebruiken ze vaak nog B650 voor een AMD9800X3D met een RTX 5080.
Plus diverse onderdelen zijn niet leverbaar en dan is alsnog wachten. Of erger nog, die onderdelen worden vervangen door B-Merken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonwith
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-GhuF6ek4EhIl3udgxDHzn3J_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RqqUKIOIry0kOIc9bfcOfhqV.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
https://www.megekko.nl/pr...GAMING-TRIO-OC-Videokaart

uitverkocht, maar prijzen zijn toegevoegd.

[ Voor 16% gewijzigd door n00bCoder op 03-02-2025 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gekke Ko heeft zo te lezen een MSI Vanguard 5080 Launch edition op voorraad. Leuke uitvoering, maar voor €1949 mag iemand anders em hebben...

Grapjassen. Als hun extra marge ervanaf valt pak ik em graag mee voor rond de €1500, maar dit is te gek voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 16:27

MazeWing

The plot thickens...

Een betere samenvatting is eigenlijk niet te geven. Echt compleet gestoord en een andere benaming is er niet aan te geven!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 15:41

star-saber

Ryzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nee, je was te snel, hij is nu op voorraad!

EDIT en er komen 2 5090's van MSI bij zo te zien!

EDIT 2: En nu zijn ze wel echt allebei verkocht. (De 5090 dan, 2 stuks van beide?) De 5080 voor bijna €2000 is er nog wel.. hahah ;w

[ Voor 22% gewijzigd door djunicron op 03-02-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
ja voor 3600 euro!!! hahaha doe normaal zeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stfnz
Suprim was er ook, voor 3699,-
Blijft toch een vervelende tent, die Megekko.

[ Voor 43% gewijzigd door stfnz op 03-02-2025 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Update Megekko
Om piekmomenten op onze website zoveel mogelijk te voorkomen, zullen wij deze kaarten bij beschikbaarheid aanbieden op onze website, zonder vooraankondigingen op het forum. We hopen dat op deze wijze vooraf ingestelde bots die ook dit forum crawlen zoveel mogelijk tegen te gaan.
Daarmee spelen ze bots juist in de hand, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonwith
Valandin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:10:
Update Megekko

[...]

Ik denk dat zelfs de bots met die prijzen niet geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erico360
dragonwith schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat zelfs de bots met die prijzen niet geïnteresseerd zijn.
Toch verkoopt het uit binnen een minuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Erico360 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:13:
[...]

Nee hoor. https://www.megekko.nl/pr...LAUNCH-EDITION-Videokaart

Staat al ruim een half uur op beschikbaar.
En volgens mij hebben ze er steeds maar 1-2 op voorraad.

[ Voor 7% gewijzigd door Valandin op 03-02-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Door het random plaatsen van voorraad zit juist iedereen de gehele dag te refreshen. Komt de site van Megekko ook niet ten goede.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
5080…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erico360
Valandin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:14:
[...]

Is geen 5090 maar een 5080. Nog paar honderd euro en het heeft een 5090FE prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Random maar op ronde uren, IMO. En ze hebben ook een datum voor de modellen van te voren, met OP=OP.
Het maakt mij niet uit, want dat geld ga ik er niet voor betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
Erico360 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:18:
[...]

Is geen 5090 maar een 5080. Nog paar honderd euro en het heeft een 5090FE prijs :P
Ik zeg toch nergens dat het een 5090 is? :p
Die Megekko update gaat zowel over 5080/5090.
Maar ik denk inderdaad dat het voor de 5090 niet uitmaakt wat voor prijs ze vragen, zelfs voor €4000 zal die waarschijnlijk direct weg zijn ja.

[ Voor 27% gewijzigd door Valandin op 03-02-2025 14:21 . Reden: Typefoutjes op telefoon ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Alleen al uit principe zou ik daar niet op in gaan. Ik begrijp dat iedereen een graantje wil meepikken, maar dit soort prijzen vind ik respectloos naar je klanten.
Maar nV heeft er het meest aan bijgedragen door te vroeg te launchen met amper voorraad...

Niet op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
stfnz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:04:
Suprim was er ook, voor 3699,-
Blijft toch een vervelende tent, die Megekko.
Misbruikers van de beperkte voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Vraag me wel af wat er mis is met https://azerty.nl
Die hebben nog geen enkele 50xx aangeboden, alleen een crap landingspage.

https://azerty.nl/merken/nvidia/nvidia-50-series

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 03-02-2025 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stime
ze bouwen hun eigen systemen met de beperkte voorraad die ze krijgen lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
wvkreg schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:49:
Vraag me wel af wat er mis is met https://azerty.nl
Die hebben nog geen enkele 50xx aangeboden, alleen een crap landingspage.

https://azerty.nl/merken/nvidia/nvidia-50-series
Niets mis, je kan ze beter meteen op Marktplaats verkopen, zonder dat je naam als scalper eraan gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 12:56
Valandin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:14:
[...]

Deze kaart ging voor 1660 op ebay met bieden dus trap er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-07 09:30
Ik kan deze prijzen gewoon echt niet meer bevatten :|

I'm out

[ Voor 4% gewijzigd door Nikana op 03-02-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonwith
https://www.mindfactory.d...-1xHDMI-2-1b_1611048.html

annddd its gone... Ook echt een dramatische site overiges. winkelwagentje bugged helemaal.

[ Voor 26% gewijzigd door dragonwith op 03-02-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimao666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 23:33
dragonwith schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:09:

annddd its gone... Ook echt een dramatische site overiges. winkelwagentje bugged helemaal.
Nicht mehr lieferbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragongamer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:35

Voor hoeveel stond deze er op? Heb namelijk geen idee of Mindfactory ook zo'n partij is die een premium vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:33
und versanding auf die niederlande is nicht moglich ohne einem doorstuuradresse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonwith
dragongamer schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:14:
[...]

Voor hoeveel stond deze er op? Heb namelijk geen idee of Mindfactory ook zo'n partij is die een premium vraagt.
2800, nog steeds erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 919159

In ieder geval wel nette prijzen. Wss was het al te laat doen de discordmelding kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 04:28
Rivanov schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:15:
Serieus, altijd maar die kritiek op uitgaves die mensen (willen) doen. Of het nu een iPhone, GPU of whatever is. Laat iedereen lekker. Wij geven per jaar ruim € 20.000,- aan vakanties uit. Dat vinden sommige ook bizar en "van de zotte". Wij hebben het daar voor over.

Ik heb 3k over voor een 5090. Prima toch? Waarom moet een ander daar wat van vinden? Ik hoef er geen boterham minder om te eten.
Wil jij dat niet betalen, prima toch? Niet doen dan.
Wil een ander dat wel, laat 'm lekker.
Helemaal mee eens heb een Asus RTX ROG Strix 4090 OC gekocht op lanceer dag 2 jaar geleden en nu mag hij met pensioen. (2400€) koste dat ding dus het is al veel langer aan de gang die prijzen.
Ik denk maar beloof niks dat mijn max 3000€ is voor een 5090 daar trek ik dan weer wat van af door de verkoop van die 4090,

Ik zie mensen wel duizenden euros uitgeven aan autos dat kost ook veel geld en dan worden ze gefeliciteerd met hun aan koop of een sport setje onderdelen ja laat ze gaan man.

Ik rook zo een 500€ per maand aan tabak weg ook zonde van het geld ja dat weet ik.
Laat mensen plezier hebben.

Wat ik tegen deze 5090 heb is dat het voelt als een 4090 maar dan met wat software update en wat AI er boven op. En DLSS 4.0 enzo.

Nu ben ik wel geïnteresseerd naar die AI wat dit gaat doen. Zo ff kijken of er wat kaarten in de price watch staan en wat daar dan voor prijzen staan.

Voor wie een 5090 heeft ik wens je oprecht veel plezier er mee gefeliciteerd van mij. _/-\o_

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrnXdK
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-07 13:18
Valandin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:10:
Update Megekko

[...]

- Bot koopt automatsch kaart voor (zeg) 5000,-.
- Zo te horen wil niemand die kaart voor die prijs hebben.
- Bot eigenaar verkoopt kaart noodgedwongen door voor minder
- Bot eigenaar heeft zijn lesje geleer en stopt. Hopelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireBladeX
MrnXdK schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:18:
[...]

- Bot koopt automatsch kaart voor (zeg) 5000,-.
- Zo te horen wil niemand die kaart voor die prijs hebben.
- Bot eigenaar verkoopt kaart noodgedwongen door voor minder
- Bot eigenaar heeft zijn lesje geleer en stopt. Hopelijk
Werkelijk realiteit:
- Zit een bedrijf achter
- Bedrijf heeft bot die automatisch opkoopt
- Later moment wordt door mens gecontroleerd
- Indien bedrag te hoog: kosteloos retourneren.

Minder risico kan je niet hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Erico360 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:13:
[...]

Denk dat er ook klanten zijn (zoals ik) die, als ze iets moeten hebben, als laatste bij MEGEKKO iets kopen. Betaal liever een tientje/wat meer (als voorbeeld) bij een andere shop als ik een product moet hebben wat gewoon goed leverbaar is bij meerdere shops. Koop liever bij een wat kleinere shop als ik daar de kans voor heb..

Ik gun ze echt geen stuiver meer met dit soort gedrag. Snap dat er geld verdiend moet worden, maar ga niet schijnheilig op je eigen forum en tegen klanten lopen doen alsof je heel klant/ consument vriendelijk bent. 🤮

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 03-02-2025 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:59
Format-C schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:34:
[...]

Denk dat er ook klanten zijn (zoals ik) die, als ze iets moeten hebben, als laatste bij MEGEKKO iets kopen. Betaal liever een tientje/wat meer (als voorbeeld) bij een andere shop als ik een product moet hebben wat gewoon goed leverbaar is bij meerdere shops. Koop liever bij een wat kleinere shop als ik daar de kans voor heb..

Ik gun ze echt geen stuiver meer met dit soort gedrag. Snap dat er geld verdiend moet worden, maar ga niet schijnheilig op je eigen forum en tegen klanten lopen doen alsof je heel klant/ consument vriendelijk bent. 🤮
Elke webshop speelt het heilige boontje en ze doen er allemaal aan mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Razkin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Elke webshop speelt het heilige boontje en ze doen er allemaal aan mee.
Dat is misschien zo, maar sommige webshops krijgen van mij geen euro meer als ik meerdere opties heb. Zelfs als ze goedkoper zijn dan een wat kleinere shop koop ik er niet. En de meeste mensen weten wel over welke shops ik het heb.

Uiteindelijk moet een winkel gewoon draaien en geld verdienen, dat snap ik echt wel, maar er zijn grenzen.

Voor mij iig wel.

Ik walg van dit soort verkoop praktijken/gedrag.

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 03-02-2025 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:40
https://videocardz.com/ne...hipments-in-3-to-16-weeks

https://forum.megekko.nl/...ideokaarten.631/post-4791

Gebaseerd op 1 megekko reply waarin wordt aangegeven geen founders editions tot maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Goeie reden om de prijzen nog meer te verhogen.

Goeie tactiek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonwith
Geen FE tot maart is wel echt dramatisch zeg...

Ik heb in totaal 2 mensen gezien hier die een FE hebben kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
dragonwith schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:51:
[...]

Geen FE tot maart is wel echt dramatisch zeg...

Ik heb in totaal 2 mensen gezien hier die een FE hebben kunnen kopen.
Uit België / Frankrijk volgens mij ook nog.. niet de NL store.

Pagina: 1 ... 19 ... 71 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord