Venlo41 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 00:25:
[...]
2. Schade expert heeft niet naar mijn auto gekeken,
terwijl
Mijn verdediging was dat er niks is met mijn auto en
Het onmogelijk is veroorzaakt en dat die schade er al
was.
3. Als factor x3 sterker en robuuster product hetzelfde impact heeft en die is zwaar beschadigd en -3 factor is dat totaal niet dan is de claim zwaar in twijfel.
Beide punten zijn al meerdere keren beantwoord, waarom lees je die antwoorden niet?
Schade expert is ingehuurd door (de verzekering van) de tegenpartij om de kosten te bepalen, die heeft helemaal niks te doen met jouw auto want dat is niet zijn taak. Een schade expert bepaalt niet wie er schuld heeft. Als je wil weten wat de schade aan jouw auto is moet jij of jouw verzekering zelf óók een schade expert inhuren.
Het is aan de verzekering om te bepalen wie moet betalen, niet aan de schade expert.
De bumper van een veel duurdere auto is veel sneller beschadigd dan de bumper van een goedkopere auto. Een goedkope auto gebruikt heel flexibele materialen die tegen een stootje kunnen maar niet zo mooi of stevig zijn. Een duurdere auto gebruikt stevigere materialen die er mooi uit zien, maar minder flexibel en kunnen dus niet tegen een stootje. Daarnaast zit in de bumper van die Mercedes waarschijnlijk een hele bak aan sensoren.
Kans is heel groot dat het inderdaad zo is dat jouw auto nog geen schrammetje heeft maar er wel degelijk 5K aan schade bij de Mercedes is, maar aangezien er niet ter plekke een formulier is ingevuld is het lastig om dat te bepalen.
Maar als je net zo tegen je verzekeraar en die tegenpartij te keer gaat als hier in dit topic dan acht ik de kans klein dat je hier een andere oplossing voor gaat vinden dan gewoon betalen. Je bent erg onduidelijk, erg emotioneel, en blijft door hameren op dingen die óf totaal niet relevant óf gewoon simpelweg onjuist zijn. Begin eens met tot rust komen, en beantwoord dan inhoudelijk de reacties die hier gegeven zijn, dan kan er misschien iemand nog advies geven waar je iets aan hebt..