Mijn moeder heeft een ASUS laptop van 2012 (ASUS K55A-SX328H) die ze opnieuw wil gaan gebruiken. De laptop was gemaakt voor windows 8 en ik vroeg me af of die ook windows 10/11 kon draaien, aangezien windows 8 verouderd is. De processor (Intel Core i5-3210M) staat echter op geen van de compatibiliteitlijsten van microsoft (zelfs niet voor windows 7 of lager). Ik vroeg me af of ik de processor kan upgraden naar een processor die wel een van deze besturingssystemen kan draaien. Ik heb al op cpu-upgrade.com gezocht naar de processor en de moederbordchipset, maar ik kon niks vinden. Zelf betwijfel ik zeer of het kan, aangezien ik veel dode eindes tegenkom. Vandaar de vraag: weten jullie beter? Alvast bedankt voor jullie reactie!
PS: Ik heb naar de hardware requirements van windows 10 en 11 gekeken en die zeggen dat de processor het aan zou kunnen (min. 2 cores en 1 Ghz klokfrequentie). Nog ben ik onzeker erover.
PS: Ik heb naar de hardware requirements van windows 10 en 11 gekeken en die zeggen dat de processor het aan zou kunnen (min. 2 cores en 1 Ghz klokfrequentie). Nog ben ik onzeker erover.