VR lijkt hier na de update juist minder goed te draaien, al heb ik nog niet echt uitgebreid getest. Maar het draaide eerst goed genoeg, maar nu niet meer, zonder het aan te hebben gepast van de instellingen.
Op Reddit zie ik dit voorbij komen en dat belooft niet veel goeds...
Kunos is owned by its publisher, 505 Games, which in turn is part of Digital Bros – a publicly listed Italian video game company, also responsible for Ghostrunner the PC port of Death Stranding to name a few.
It’s this latter company that is required to publish financial reports, and here we can find why EVO has to succeed.
“The net revenue for the Premium Games operating segment as of September 30th, 2024 was at Euro 17 million, a 13% [increase] from the previous fiscal year and representing 79.1% of total revenue,” claims Digital Bros interim financial report covering July to September 2024.
“This result was spread among several back catalogue products, with the outstanding performance of the different versions of Assetto Corsa.
“The franchise developed by the fully owned studio Kunos Simulazioni generated Euro 5.8 million revenue in the reporting period.”
En:
Initially scheduled for spring 2024, in November 2023, it issued a statement to investors saying (the then titled) Assetto Corsa 2 would be “postponed to summer 2024.”
But summer 2024 came and went, with 16th January 2025, roughly six months later, the release date was locked in.
The pressure was palpable.
Despite this being the largest sim racing release of January and guaranteed to be covered by leading YouTube channels, several first impressions videos were paid advertorials (#ad).
Dus financieel gezien, vanuit het oogpunt van het (beursgenoteerde) moederbedrijf, moet ACE een succes worden. Ergens te begrijpen, maar dat voert de druk wel echt aanzienlijk op en we hebben dat meer dan eens fout zien gaan. Een goed voorbeeld is City Sylines 2 dat véél te vroeg uit werd gebracht en nu nog steeds niet is wat het moet zijn.
Maar goed, dan heb je dus een game die bijna een jaar geleden uit had moeten komen, die nu dus in early access uit is gekomen, maar waar overduidelijk nog een hoop problemen mee zijn. Performance is nog zwaar ondermaats, de ai is nog zwaar ondermaats, de verzwegen verplichte online meuk die nog steeds niet werkt...
Gezien de reputatie van Kunos, dankzij AC en ACC, heb ik nog wel vertrouwen dat het goed gaat komen, maar no way dat ze 1.0 dit jaar uit gaan brengen. Althans niet zonder serieuze problemen

En met een beursgenoteerd bedrijf dat de touwtjes in handen heeft ben ik ook wel bang voor het verplichte online gebeuren... Dat willen ze niet geïmplementeerd hebben uit liefdadigheid denk ik. Hetzelfde voor de 'curated' mods via hun eigen systeem.
[
Voor 73% gewijzigd door
SomerenV op 29-01-2025 23:18
]