TiezZ_BE schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:23:
Het is al meer dan een decennium zo dat sims en AAA games in een abominabele staat in early Acces en daarna in een zogezegde 1.0 versie worden gereleased. Het is enkel omdat ze omzet/opbrengst willen of moeten genereren. Het was bij ACC zo, bij AMS2, bij LMU en bij menig AAA games
Beetje raar om er achteraf over te klagen terwijl je dit van kilometers aan ziet komen. Men zou eens moeten leren om met de portemonnee te spreken, ipv achter die wortel aan te lopen die je wordt voorgehouden. Zo zal het in ieder geval niet veranderen.
Overigens denk ik niet dat Kunos de mogelijkheid heeft om dit te laten doodbloeden, tenzij de studio failliet gaat of iets anders achter de hand heeft (onwaarschijnlijk)
De early access versies van AC en ACC waren in mijn herinnering wel wat ‘stabieler’, maar ook met beperktere content. De eerste EA voor AC was destijds volgens mij 1 auto (een Lotus) en 1 track?
De EA’s van AMS2 en meer recentelijk ook van LMU, waren naar mijn mening al verder in ontwikkeling dan de eerste EA van AC EVO. Maar dat kan een persoonlijke ervaring zijn. LMU was vanaf het begin voor mij al stabiel (op een enkele crash na) en meteen al goed speelbaar in VR (met een kleine handmatige aanpassing). AC EVO is dat in VR nog steeds niet, ook niet in de 2e EA versie.
Uiteindelijk heb ik wel vertrouwen in Kunos en zal het een mooie game worden. Ze krijgen daarbij wel wat concurrentie van Project Motor Racing (PMR) verwacht ik, wat ook nog dit jaar uitkomt. Maar bij PMR moeten we afwachten hoe de physics en FFB gaan zijn, gezien hun reputatie. Maar qua conent en mod support lijkt PMR wel te kunnen gaan concurreren met AC EVO.
Persoonlijk maakt het mij niet zo veel uit. Ik koop en speel alle sim racing games (behalve iRacing).