[Multi]Assetto Corsa EVO

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:01
Ik ben het eigenlijk wel eens met Ermin… maar het is natuurlijk wel nog steeds Early Access.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 19-02-2025 21:47 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-06 16:50
in begin gewoon kunnen racen, maar na een update komen de auto's al voor de erste bocht voorbij vliegen. opnieuw geinstalleerd maar blijft zo. wat doe ik fout? auto's rijden zeker 30 a 40 km p/u harder. denk dat ik er mee stop en doorga met acc en F1

[ Voor 10% gewijzigd door Ad_V op 08-03-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik neem aan AI en ik neem aan lokaal, die kan je instellen in content manager, ik meen in het deel waar je de race ook opzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
roelofz schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:25:
Ik neem aan AI en ik neem aan lokaal, die kan je instellen in content manager, ik meen in het deel waar je de race ook opzet.
Dit gaat over AC EVO en niet over AC. ;)

@Ad_V Weet je zeker dat je gaspedaal volledig full throttle werkt?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
Ah, humor!
Dan is het vast een (tijdelijke) bug, het blijft nog geen full release, dus gaat vast beter worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
Gaspedaal werkt zeker full throttle, dus dat is het niet. Maar blijft raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Ad_V Met welke auto op welke track heb je dit probleem? En AI op max staan of lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
met alle wagens, porsche, mercedes, bmw maakt niet uit. AI op alle standen gehad. maakt niet uit. en het vreemde is, dat hij in het begin het wel goed deed. Maar na een update kreeg ik ineens dit. dus is heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ad_V schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:26:
met alle wagens, porsche, mercedes, bmw maakt niet uit. AI op alle standen gehad. maakt niet uit. en het vreemde is, dat hij in het begin het wel goed deed. Maar na een update kreeg ik ineens dit. dus is heel raar.
Ik zal het aankomend weekend weer eens uitproberen. Ik heb al een tijdje niet meer AV Evo gespeeld namelijk. Al mijn race tijd zit in LMU en AMS2 op dit moment. :) Ik rijd bijna exclusief in VR namelijk en vind dat in AC Evo nog niet goed genoeg (beeldkwaliteit en performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Ad_V ik heb even een race gereden in de Honda op Brands Hatch tegen 9 AI op max AI setting. Ik start op 10e positie en na 8 rondjes lag ik op kop. Voor mij rijdt de AI juist niet hard genoeg. Geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn bij jou. Is je exit speed na een bocht wel ok? Want anders rijdt de AI gewoon weg bij je op rechte stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad_V
Het is opgelost, had in de fanatec app wel de juiste settings van het gas staan. Maar in het spel stond het half gas een race gereden en gewonnen met AI 95%. Maar wel bedankt met de tip voor full throttle. Daardoor kwam ik er wel achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:02
Kunnen jullie mij helpen bij het oplossen van een crash? Het lukt mij om in EVO te komen en een profiel te maken. Als ik daarna Drive kies, kom ik in het scherm om een circuit te kiezen etc. Daarna bevriest het spel. Ik kom dus niet tot rijden.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Opnieuw installeren van Microsoft Visual C++, zowel in de 64- als 32-bits uitvoering
- Opnieuw de graphics driver installeren van mijn Radeon RX 5700 XT kaart, in verschillende uitvoeringen (december en de laatste van maart)
- Antivirus en Firewall uitschakelen
- Microsoft Onedrive uitschakelen.

Ik heb contact gehad met 505 Games Support die mij dit aanraadde, maar ik kom niet verder.

Hebben jullie een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Hassebassie Wat gebeurt er als je de graphics settings profile eerst op Very Low zet? Werkt het dan wel? En hierna weer langzaam settings verhogen. Je GPU heeft maar 8GB geheugen en AC EVO gebruikt erg veel geheugen van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
PatrickC schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:47:
@Hassebassie Wat gebeurt er als je de graphics settings profile eerst op Very Low zet? Werkt het dan wel? En hierna weer langzaam settings verhogen. Je GPU heeft maar 8GB geheugen en AC EVO gebruikt erg veel geheugen van de GPU.
Bedankt voor je reactie! Ook op Very Low loopt het spel vast na de keuze Drive/Single Player/Start Session. Na een paar seconden stopt het geluid en krijg ik een CTOD. Ik heb van alles geprobeerd, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Hassebassie schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:02:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ook op Very Low loopt het spel vast na de keuze Drive/Single Player/Start Session. Na een paar seconden stopt het geluid en krijg ik een CTOD. Ik heb van alles geprobeerd, zonder resultaat.
Hmmm… je zou nog een je game files kunnen verifiëren via Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
PatrickC schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:33:
[...]

Hmmm… je zou nog een je game files kunnen verifiëren via Steam.
Ook al geprobeerd. Zelfs opnieuw geïnstalleerd. Ik wacht nu op een update van het spel en een update van de Graphics Driver. De aanbevolen systeemvereisten voor het spel vermelden een NVIDIA RTX 2070 of een AMD Radeon RX 5600 als grafische kaart. Dus met mijn kaart zou het moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hassebassie schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:31:
[...]

Ook al geprobeerd. Zelfs opnieuw geïnstalleerd. Ik wacht nu op een update van het spel en een update van de Graphics Driver. De aanbevolen systeemvereisten voor het spel vermelden een NVIDIA RTX 2070 of een AMD Radeon RX 5600 als grafische kaart. Dus met mijn kaart zou het moeten kunnen.
Ik heb met m'n RX 5700 precies het zelfde probleem. Ook van alles geprobeerd. In de eerste bèta versies kon ik trouwens wel rijden, maar met veel micro stutter.
Vandaag kon ik met m'n nieuwe videokaart, de RX 9700, wel racen, met de zelfde Radeon drivers. Bijzonder toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
Het is me gelukt om het spel werkend te krijgen met mijn RX 5700 XT. Ik heb de Vulkan-renderer gebruikt waardoor ik nu wel in staat ben om te rijden. Graphic Settings op High is goed te doen, wel last van microstutters.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Morgen krijgen we te horen over de volgende release..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPSpQTdStFBQSkjYTQh_RuI8jYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nd6nd7aWi7U3HtSato8T0efz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Wederom een bewijs dat als community aangeven wat je niet wenst werkt. Dus we krijgen de oude vertrouwde singleplayer ervaring en al die ongein van unlocken blijft in de aparte career mode voor wie dat wenst te spelen.

Dit geeft ook weer hoop voor een gezonde modding community _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 11-04-2025 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:43

Superkiwi

Hoi doei

Beakzz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:43:
Dus we krijgen de oude vertrouwde singleplayer ervaring en al die ongein van unlocken blijft in de aparte career mode voor wie dat wenst te spelen.
Mij maken ze met beiden blij :)
Langzaam mijn rigje maar eens afstoffen...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Dit is wel een flinke koerswijziging, waarschijnlijk ook ingegeven door de verandering in management met de terugkomst van Stefano Casillo. Focus lijkt nu weer op het klassieke concept van AC.

Ik vraag me echt af hoe ze modding gaan regelen. Gaan ze modding op de manier van RSS, VRC en URD toestaan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:05:
Dit is wel een flinke koerswijziging, waarschijnlijk ook ingegeven door de verandering in management met de terugkomst van Stefano Casillo. Focus lijkt nu weer op het klassieke concept van AC.

Ik vraag me echt af hoe ze modding gaan regelen. Gaan ze modding op de manier van RSS, VRC en URD toestaan bijvoorbeeld?
Gezien ze zeggen het sandbox gedeelte van sp helemaal te gaan los koppelen van offline (dus niet afhankelijk van een server) valt er denk ik weinig te reguleren op dat gebied. Ze kunnen misschien een opstart check doen, maar niets waar een content manager 2 niet omheen zou kunnen werken.

Multiplayer is dan weer een heel ander verhaal natuurlijk, maar moet op zichzelf ook lukken als we zelf kunnen hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:22:
Gezien ze zeggen het sandbox gedeelte van sp helemaal te gaan los koppelen van offline (dus niet afhankelijk van een server) valt er denk ik weinig te reguleren op dat gebied. Ze kunnen misschien een opstart check doen, maar niets waar een content manager 2 niet omheen zou kunnen werken.
Ben wel benieuwd hoe modding gaat werken terwijl de game nog in EA is. Ik kan me nog van AC early access herinneren dat mods regelmatig niet meer werkten en steeds moesten worden aangepast bij nieuwe versies van AC destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:35:
[...]

Ben wel benieuwd hoe modding gaat werken terwijl de game nog in EA is. Ik kan me nog van AC early access herinneren dat mods regelmatig niet meer werkten en steeds moesten worden aangepast bij nieuwe versies van AC destijds.
Een beetje hetzelfde denk ik. Dan wordt je afhankelijk van de modmakers wanneer ze tijd hebben om te updaten.

Het ligt er ook aan of ze duidelijk gaan communiceren met de mod community en dat je af en toe met mod brekende updates komt ipv elke week. Ook duidelijk aangeven wat er anders is.

Als ik naar een game als Satisfactory kijk (geen goede sim voorbeelden voor handen) die jaren in EA bleef dan was het normaal dat alle mods ge-update moesten worden (of nutteloos werden) na elke grote update waar maanden tussen zat en kleinere updates gingen zonder moeite tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Het is echt niet nodig om dit in alle topics te spammen

[ Voor 77% gewijzigd door BM op 30-04-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Er is vandaag een nieuwe trailer verschenen voor de Gamescom Latam 2025.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Versie 0.2 van AC EVO komt op 7 mei uit.
https://www.overtake.gg/n...ing-7-cars-2-tracks.3161/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kroNYabGBKELxQRqU6vKlFosKkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wAmcLeOHcGOFOa0fkZDJ7Bp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gcnBkDgmqHs1RROxoQm8-qWHL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E35zYjvQhM1u4Q7HZPuSFeG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bITSB-Ha94mkM7ddF7NWKEjXMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTdalpYH1P1PTvgosvHiw4kj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npjExiJ_BMeWG0ZQZhVPb8BIi5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bl6b1MdpAfxzlBBLUV5scukK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96gksynDks_F5YXScFWzKdZCe-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjnnQYTrbXR5MyQMFTCQvUhH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-pBfUHI97fCygptNJeswQmuq7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKv4w4FCbMM7xhVZvorSZYFy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTHble7-jI8OSOcsnvy1HxtZnWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X11gAejszZp1T6ll6YUklKr2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TITV00WiMla2T1ynNerPaNwhtu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FatyeZAo44TnKyM6A59yuea3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 05-05-2025 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Eerste test van de 0.2 versie is gematigd positief. Ik vind het UI ontwerp wel bijzonder door nu steeds eerst een keuze te moeten maken tussen career mode en open mode. Dit lijkt echt een soort noodgreep en ik kan me niet voorstellen dat dat zo blijft.

Performance in desktop en VR mode is wel wat verbeterd. In desktop mode (3440x1440) haal ik met de Ultra modus net boven de 100 FPS in een race tegen de AI. Met DLSS op quality stijgt dat naar zon 120 FPS. In VR op mijn Quest 3 met Virtual Desktop op Ultra en in-game settings op Low lukt het nu net om de 90 FPS te halen. Nog steeds is het VRAM gebruik enorm en de OpenXR OSD geeft regelmatig aan dat ik CPU bound ben, terwijl op andere momenten ik 60% CPU headroom heb… vreemd. En ik heb één van de snelste gaming CPU’s, een Ryzen 7800 X3D in mijn systeem. Het is voor de rest prima speelbaar, maar als ik het vergelijk met AMS2 en LMU, dan heeft AC EVO nog steeds een lange weg te gaan. Werk aan de winkel dus voor Kunos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hier draait het ook prima op een 9070 van AMD. Alles op ultra op 1440p dik 100fps met AI en geen stuttering oid. Het menu stoor ik mij niet zo aan eigenlijk. Kan alles prima vinden. Enige wat ik raar vind is dat in open mode de auto eerst een soort van gekocht moet worden. Waarom niet gewoon een auto kiezen en gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ProfaNe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:09:
Hier draait het ook prima op een 9070 van AMD. Alles op ultra op 1440p dik 100fps met AI en geen stuttering oid. Het menu stoor ik mij niet zo aan eigenlijk. Kan alles prima vinden. Enige wat ik raar vind is dat in open mode de auto eerst een soort van gekocht moet worden. Waarom niet gewoon een auto kiezen en gaan...
Dat kopen is niet eens nodig. Je switched gewoon naar all vehicles en kiest dan een auto die niet in je garage staat. Je hoeft die auto niet aan je garage toe te voegen om er in te kunnen rijden volgens mij. Wat is de zin van zo’n garage in Open Mode? Wat me wel opviel is dat de gereden km’s per auto worden bewaard, dus de auto’s die in je garage staan krijgen km’s op de teller. Verder kun je de auto’s ook customizen en dan verschillende versies in je garage zetten. Op deze manier gaat de career mode niet veel gebruikt worden, behalve als je die license tests leuk vindt. Maar ja… op een gegeven moment zijn die ook klaar.

Hetzelfde zie je trouwens in Career Mode. Daar kun je ook gewoon een willekeurige race op een willekeurig circuit rijden, met de enige restrictie dat de auto in je garage moet staan en dat is een andere garage dan die je in de Open Mode hebt.

Wat ze gedaan hebben is de switch tussen offline en online die in de game settings stond, vervangen door een bijna ‘dubbele’ menu UI. En het online moeten zijn voor de career mode is nu niet meer nodig en data wordt ook lokaal opgeslagen nu.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 08-05-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:30:
[...]

Dat kopen is niet eens nodig. Je switched gewoon naar all vehicles en kiest dan een auto die niet in je garage staat. Je hoeft die auto niet aan je garage toe te voegen om er in te kunnen rijden volgens mij. Wat is de zin van zo’n garage in Open Mode? Wat me wel opviel is dat de gereden km’s per auto worden bewaard, dus de auto’s die in je garage staan krijgen km’s op de teller. Verder kun je de auto’s ook customizen en dan verschillende versies in je garage zetten. Op deze manier gaat de career mode niet veel gebruikt worden, behalve als je die license tests leuk vindt. Maar ja… op een gegeven moment zijn die ook klaar.

Hetzelfde zie je trouwens in Career Mode. Daar kun je ook gewoon een willekeurige race op een willekeurig circuit rijden, met de enige restrictie dat de auto in je garage moet staan en dat is een andere garage dan die je in de Open Mode hebt.

Wat ze gedaan hebben is de switch tussen offline en online die in de game settings stond, vervangen door een bijna ‘dubbele’ menu UI. En het online moeten zijn voor de career mode is nu niet meer nodig en data wordt ook lokaal opgeslagen nu.
Ah check dan kan ik toch niet alles makkelijk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:06
Sinds de update 2x ctd ervaren. Moza software gaat over de zeik dus misschien dat ik daar nog iets mee moet doen.

En helaas alle progressie kwijt, maar dat is niet anders met early acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Hoe is de triple screen performance? Kan ik de game alweer opnieuw installeren of is het nog steeds drama?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Rivanov schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:52:
Hoe is de triple screen performance? Kan ik de game alweer opnieuw installeren of is het nog steeds drama?
Waarom niet gewoon even zelf uitproberen? Uit de reacties op andere forums is de performance voor sommigen sterk is verbeterd, maar voor anderen met vergelijkbare hardware of zelfs betere hardware niet. Dus het verschilt nogal op individuele basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Gummiebeer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:38:
Sinds de update 2x ctd ervaren. Moza software gaat over de zeik dus misschien dat ik daar nog iets mee moet doen.

En helaas alle progressie kwijt, maar dat is niet anders met early acces.
Ik heb gisteren één keer gehad dat het beeld in mijn Quest 3 bevroor, maar ik in de mirror op de desktop nog wel door de game kon navigeren. De game afsluiten en ook Virtual Desktop opnieuw opstarten op mijn headset loste dat probleem op. Met de 0.1.6 build heb ik dat ook vaker gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:31
De nieuwe update is helaas onspeelbaar voor mij geworden (Simagic Alpha Mini). Het is onmogelijk om het stuur gecentreerd te houden want bij de minste input geeft hij een volle zet die kant op en breekt mijn pols zowat |:(

EDIT: Dynamic Damping was naar 0% gesprongen, en blijkbaar zorgt dat voor deze gekke gedragingen...

[ Voor 18% gewijzigd door AvAars op 09-05-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb gisteren de settings in VR wat zitten finetunen. DLSS kan nu ook gebruikt worden, dus die heb ik nu op Quality staan. Verder in virtual desktop de Horizontal en Vertical FOV op 90% gezet. Dat gaf wat ruimte om wat andere settings te verhogen en ik heb nu een acceptabele beeldkwaliteit met bijna stabiele 90 FPS. Nog lang niet op het niveau van AMS2 en LMU, maar… goed speelbaar. Er komt nog een VR step 3 aan bij de volgende EA release, maar dat moet oftewel een grote stap zijn, of hopelijk niet de laatste. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-06 17:00
Gummiebeer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:38:
Dat is voor mij de reden geweest om mijn Moza set helaas (even) aan de kant te leggen. Ik ervaar dat niet alleen met dit spel maar ook met andere na een update. Dus weer terug naar Fanatec die er geen problemen mee heeft.
Pagina: 1 2 3 Laatste