Mobiele Internet-verbinding delen met bestaand WiFi-netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paip
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-05 20:02
De casus is als volgt:
Één van mijn klanten heeft mij gevraagd om een ESS systeem in zijn bus te maken. Dit energie-opslagsysteem zal worden gebruikt om 230V-apparatuur te kunnen voeden op locatie. En zodra dit systeem thuis aangesloten wordt zal deze als HESS gebruikt worden icm met een PV-systeem en netaansluiting (om zoveel mogelijk nul-op-de-meter te draaien).
Om dit systeem werkend te krijgen zal er een energiemeter in de meterkast geplaatst worden welke via Modbus UDP-over-ethernet via WiFi zal communiceren met het energie-opslag-systeem in de bus.

Het probleem is echter dat de klant op dit moment geen vast wifi-netwerk en internetaansluiting heeft.
Door een mobiele telefoon als hotspot te gebruiken wordt een WiFi-netwerk gecreëerd waar alle gebruikers gebruik van maken. Zodra de mobiele telefoon de locatie verlaat valt het WiFi-netwerk weg.

De klant heeft en wil geen vaste internetaansluiting (aangezien het dataverkeer 90% buitenshuis plaatsvind).

Mijn idee is om een Wifi-router weg te zetten welke alle Wifi-apparaten + bedrade ethernet apparaten aan elkaar verbind (opzich een normale/veel-gebruikte situatie).
Is het mogelijk dat de internetverbinding van de mobiele telefoon meteen wordt gedeeld zodra de mobiele telefoon in het bereik komt van dit WiFi-netwerk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Paip dit heeft (uiteindelijk) niet zoveel met de telefoon zelf te maken, ik verhuis je topic dus even naar NT.

Zijn er zaken die je zelf al gevonden hebt voor dit probleem en wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paip
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-05 20:02
@rens-br : dank voor het verplaatsen!

Heb al wel een optie gevonden om via USB-tethering internet verbinding te geven aan de router. Maar hiervoor moet de mobiele telefoon fysiek zijn ingeplugd. Het kan, maar is minder praktisch. Dit is eventueel ook mogelijk via een USB-tethering naar WAN adapter.

Het mooiste zou zijn als deze internetverbinding automatisch via wifi tot stand wordt gevraagd. Dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Paip schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:33:
Mijn idee is om een Wifi-router weg te zetten welke alle Wifi-apparaten + bedrade ethernet apparaten aan elkaar verbind (opzich een normale/veel-gebruikte situatie).
Is het mogelijk dat de internetverbinding van de mobiele telefoon meteen wordt gedeeld zodra de mobiele telefoon in het bereik komt van dit WiFi-netwerk?
Als je echt perse die telefoon (hotspot) wil laten verbinden met de router zou je daarvoor een WiFi bridge kunnen gebruiken naar de WAN poort van die router?
Ethernet RJ45 draadloos aansluiten op netwerk
WiFi signaal omzetten naar RJ45
WiFi naar utp zonder extended signaal