WiFi naar utp zonder extended signaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 15:40
Ik zoek een?
Dat is de vraag. Ik heb bestaande wifi netwerken die een prima signaal hebben en mijn ervaring is dat als ik nog een extra wifi netwerk ga broadcasten dat het signaal dan een stuk slechter wordt. Daarom zoek ik eigenlijk een access point of range extender of ander apparaat die puur het wifi signaal opvangt en middels UTP verder ter beschikking stelt (in een andere ruimte dus). Dan kan ik daar een extra netwerk bekabeld voorzien van internet. Misschien is er wel een router die wifi signaal als input aan kan. Vraag is: welk type apparaat is hiervoor het beste geschikt waarbij ik wifi kan opvangen, een utp als output heeft, en daarbij geen extra wifi netwerk creëer?

Wat is je budget?
100 - 150 euro denk ik

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een betrouwbaar systeem. Heb d-link, tp-link, netgear en andere goede merken gehad.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor thuisgebruik. Gamen en streamen.

Beste antwoord (via Delade op 12-09-2022 23:04)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Pol23 schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:41:
Precies de setup gebruikt die je zoekt. In mijn geval om een vaste pc op zolder van internet te voorzien (voordat ik een kabel had getrokken). Heb daarvoor n random oude extender gebruikt die ik nog had liggen:
pricewatch: Netgear WN2500RP

Ik gok dat bijna elke extender dit wel kan…?

Als ik het me goed herinner heb ik simpelweg de SSID’s van 2,4 en 5GHz banden uitgezet. Dus draadloos is de extender dan niet te vinden.
Uitzetten van het "extended" WiFi signaal kan dus niet zomaar bij elke WiFi extender/repeater is mijn ervaring.
Let daar dus op.
Bij die Netgear en bepaalde TP-link extenders kan dat inderdaad wel:

Heb ik een router/accespoint/extender of repeater nodig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYy49pbQBrL5YVCNsazqH90wWgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2T4f11498oxuqr546650b9aP.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 08:26
Precies de setup gebruikt die je zoekt. In mijn geval om een vaste pc op zolder van internet te voorzien (voordat ik een kabel had getrokken). Heb daarvoor n random oude extender gebruikt die ik nog had liggen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade

Maar dan dus ook dat ie niet extend (geen wifi signaal uitzendt), maar enkel output via utp doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 08:26
Als ik het me goed herinner heb ik simpelweg de SSID’s van 2,4 en 5GHz banden uitgezet. Dus draadloos is de extender dan niet te vinden.

De hele radio kan natuurlijk niet uit want die heb je altijd nodig voor verbinding met het ‘originele’ netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02
Denk dat dit is wat je zoekt (Wireless Bridge)
https://zappedia.com/wifi-to-ethernet-bridge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
Klopt. Zat ik gisteren naar te kijken in een filmpje. Maar dan schakel je de routerfunctie uit.

Andere vraag: weet iemand hoe het zit met netwerk via het stroomnet? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat goed is voor je lampen etc als daar constant spanning doorheen komt waar die apparaten niks mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Uitzetten van het "extended" WiFi signaal kan dus niet zomaar bij elke WiFi extender/repeater is mijn ervaring.
Let daar dus op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYy49pbQBrL5YVCNsazqH90wWgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2T4f11498oxuqr546650b9aP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
The_Doman schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:44:
[...]

Let daar dus op.

[Afbeelding]
Dit is wat ik zocht! Ik had geen idee welke zoekterm ik moest gebruiken om te zoeken binnen dit forum dus ik ben blij dat je me doorverwijst naar je eerdere posting! Ik ga eens kijken of ik ergens een RE650 uit kan halen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delade
Het werkt precies zoals gevraagd. Initieel stond het extended netwerk nog ingeschakeld en die straalt behoorlijk hard door het huis, zo hard dat ik er koppijn van kreeg. Maar die kon ik nog bijstellen qua hoe hard hij moest uitzenden. Voor nu uitgezet en daarmee ben ik voorzien in de oplossing voor mijn vraag!
Pagina: 1