WiFi signaal omzetten naar RJ45

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023
Ik heb een ComfoAir Q 350 Zehnder Warmte terugwin unit. Om die te aan te sluiten op mijn netwerk (tbv aansturing etc via bijv. Home Assistant) moet ik er een Zehnder Comfo Connect Lan C voor ComfoAir Q aan hangen, omdat de wtw unit zelf geen connectiviteit heeft (behalve de display ;-)).

Deze connect box heeft een RJ45 ingang om te koppelen op mijn netwerk.

Echter: Ik heb in die technische ruimte géén netwerkkabels liggen en ga ze daar ook niet naar toe trekken. Ik heb er wel een prima WiFi signaal omdat er een Ubiquity Acces Point op 3 meter afstand hangt

Wat ik wil vragen is op welke makkelijke, goedkope, beheersarme manier kan ik een WiFi signaal omzetten naar een bekabeld signaal.

Wat ik op uitkom is een bijvoorbeeld een TP-Link RE305 wifi repeater, alleen die gaat zelf ook weer een wifinetwerk uitzenden. En ik zoek puur: wifi opvangen, omzetten en via rj45 naar die box sturen. Maargoed, het signaal moet natuurlijk ook weer terug het netwerk op naar mijn router.

Dus heeft iemand het ei van collumbus voor me?

Alvast bedankt!
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://eu.store.ui.com/e...-wifi/products/uap-ac-pro

is dit een optie? 2 rj45 poorts, 1 voor poe en 1 voor iets anders?

of een inwall ap met 4x extra utp poort

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 27-07-2023 11:16 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 21:15
@sanderander
Er zijn genoeg wifi Acces Points te vinden die ook een switch ingebouwd hebben met een aantal rj45 poorten. Kwestie van die ophangen in dat hok ipv je huidige Acces Point.

Een van de goedkoopste die ik kan vinden is deze:
uitvoering: TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

[ Voor 36% gewijzigd door chrisborst op 27-07-2023 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-05 16:52

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Mocht je voor deze gaan, goed kijken dat je voor de UAP-AC-Pro gaat en niet de U6-Pro. De U6-Pro mist deze extra poort namelijk

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 15:30
Als de snelheid niet veel uitmaakt, een oude Apple Airport extreme, ik had er 1 gekoppeld aan WiFi die daarna mijn vaste netwerk van internet voorzag toen ik op mijn buurman meelifte voor internet, voordat ik mijn glasvezel opgeleverd kreeg.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:41
uitvoering: TP-Link TL-MR3020 2.4 ghz only

uitvoering: TP-Link TL-WR902AC 2.4/5 ghz

Beide prima voor dit doeleinde en makkelijk te voeden via usb

Probleem van die repeaters zoals de re450/re305 is inderdaad dat ze altijd een extra ssid uitzenden en niet puur in wifi client mode kunnen draaien

[ Voor 18% gewijzigd door laurens0619 op 27-07-2023 13:17 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 20:54
sanderander schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:04:
Echter: Ik heb in die technische ruimte géén netwerkkabels liggen en ga ze daar ook niet naar toe trekken. Ik heb er wel een prima WiFi signaal omdat er een Ubiquity Acces Point op 3 meter afstand hangt
Is dat in dezelfde ruimte? Want dan zou ik er gewoon een simpel switchje tussen plaatsen.

Ook als er wel een muur tussen zit zou ik overwegen alsnog een kabel te trekken, een gaatje is zo geboord en het scheelt geld, configuratie en potentiele kopzorgen.

Dat gezegd, een apparaat je al uitvoering: TP-Link TL-WR802N kan prima een wifi-signaal opvangen en bedraad verder sturen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 20:02
Je kan iig een accesspoint neerhangen om van WiFi een vaste verbinding te maken. Heet wireless meshing bij ubiquiti instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023
Bedankt allen!

Zo te lezen zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.

Ik Neig om een TP-Link TL-WR802N aan te schaffen, die op de WTW-unit te plakken, in client modus te zetten en dan via een kort ethernet kabeltje die module aan te sluiten. Dan laat ik mijn huidige WiFi netwerk in tact en kan ik met Home Assistant aan de slag om de ComfoAir Q 350 op mijn dashboard te toveren, zodat ik ook kan automatiseren wanneer de luchtvochtigheid in de douche boven een drempelwaarde is, de ventilatie harder gaat draaien, bijvoorbeeld.

Ik duik nog wel even het advies in om te onderzoeken of een Ubiquiti Networks UAP-AC-PRO met een ethernet-uitgang misschien een nog beter oplossing is, maar dan moet ik even beoordelen hoe- en waar te boren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De functionaliteit die je zoekt heet 'wireless bridge', dus een apparaat dat als cliënt aan een WiFi-netwerk hangt en een of meer UTP poorten biedt voor bedrade verbinding van apparaten erachter.

Veel routers, repeaters en AP's bieden deze functionaliteit. Met juiste term kun je makkelijk opzoeken in handleiding of datasheet of een apparaat het biedt.

Aangezien je zo goed als geen eisen hebt qua performance kun je evt kijken naar oude spullen die je nog hebt liggen. Desondanks kan het verstandiger zijn om een nieuw low-end apparaat te kopen: je oplossing gaat 24/7 aan staan en zelfs lage verbruik tikt dan aan. Een oude router kan zomaar 10W verbruiken terwijl een nieuw low-end gevalletje misschien maar 4W verbruikt. Met huidige elektriciteitsprijzen kost 1W continu ongeveer EUR 4 per jaar. Als het 6W scheelt, scheelt het dus ook zo'n EUR 24 per jaar. Dat is meer dan de prijs van het soort apparaat waar we het hier over hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:15
https://www.amazon.nl/s?k...aps%2C76&ref=nb_sb_noss_2 Zelf ervaring met Vonets. Prijs is aardig en het formaat is een vaak een stuk schappelijker en met een USB voeding kun je het vaak al voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15

_Arthur

blub

sanderander schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:49:
Ik Neig om een TP-Link TL-WR802N aan te schaffen
Als je al een Ubiquiti netwerk hebt, zou ik bij die apparatuur blijven.

Ik doe hetzelfde naar mijn garage, een AP-U6 in huis, bekabeld, met een AC-Mesh aan de "ontvangende kant", (maar dit kan elke Unifi AP zijn) hier hangt weer een switch achter voor bedrade netwerk apparatuur. Werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kupk9DLU2dQcfePt3jHJppURtJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bOww4Mzb5WJnQWZVqDpisavS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 15:28
Waarom niet via een Powerline?
Betreft een warmtepomp dus snelheid maakt weinig uit.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 12:24
Ik zou ook voor een extra Unifi AP gaan, gewoon met een POE adapter aansluiten op je WTW en je bent er. Als meshing in je controller aanstaat, hoef je na het adopten eigenlijk niets meer te doen. Staat genoeg 2e hands te koop, een AC Lite is al meer dan snel genoeg voor wat je wil.

• Draalpijp
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05 20:45
Oud topic maar ik had zelf deze uitdaging met een Zehnder Q350 + LAN box op zolder.

Ik had nog een oude raspberry Pi liggen en heb die ingezet.

Hier de uitleg: https://www.devops.lol/rpi-bridge/
Pagina: 1