Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Het meeste van mijn tegoed verwerk ik via Beltegoed.nl, maar wat er over bleef maakte ik op via Sparen met je Beltegoed (SMJB).

Nou, dat laatste gaan we ook niet meer doen. Gisteren een uitbetaling aangevraagd, krijg ik vandaag de volgende mail:
Verificatie vereist
Account tijdelijk geblokkeerd

Beste <naam>,

SparenmetjeBeltegoed maakt gebruik van geautomatiseerde systemen om misbruik van haar dienstverlening te voorkomen. Op basis van deze automatische analyse is jouw account gemarkeerd, waarna het uit voorzorg automatisch tijdelijk is geblokkeerd.

Uit deze analyse blijkt dat je mogelijk niet voldoet aan onze algemene voorwaarden. Daarom voeren wij, conform geldende wet- en regelgeving, een aanvullende controle uit.

⚠️ Belangrijk: Binnen 14 dagen verwachten wij de volgende documentatie:

📋 Vereiste documenten
🆔 Lever een kopie aan van je identiteitsbewijs
Gebruik de KopieID app van de Rijksoverheid om een veilige kopie te maken. Streep je BSN door, ook in de cijferreeks onderaan.

📱 Stuur een kopie mee van je telefooncontract(en)
Zorg ervoor dat zichtbaar is dat het abonnement op jouw naam staat. Heb je meerdere telefoonnummers gebruikt? Lever dan kopieën aan van alle relevante abonnementen.

📄 Voeg kopieën toe van je telefoniefacturen
Zorg dat je naam, adres en telefoonnummer(s) zichtbaar zijn, evenals gesprekken met onze betaallijnen. Andere gesprekken mag je doorstrepen. Lever bij meerdere nummers alle relevante facturen aan.

🤳 Maak een selfie met identificatie
Noteer het dossiernummer, de datum, je voor- en achternaam en de tekst ‘Klantonderzoek identificatie SparenmetjeBeltegoed’ op een briefje. Maak een selfie waarop je gezicht, het briefje en je identiteitsbewijs duidelijk zichtbaar zijn. Let op: plak je BSN af, ook in de cijferreeks onderaan.

📧 Verzending documenten

Stuur de bovenstaande documenten binnen 14 dagen, onder vermelding van het dossiernummer, naar: klantonderzoek@sparenmetjebeltegoed.nl

ℹ️ Belangrijke informatie
✅ Na succesvolle verificatie wordt jouw account hersteld en kun je onze dienstverlening weer gebruiken.

❌ Indien de gevraagde documentatie niet binnen 14 dagen wordt aangeleverd of verificatie niet mogelijk blijkt, wordt jouw account definitief gesloten en stopt onze dienstverlening aan jou.
Dat zijn een absurde hoeveelheid gegevens die ik zeker niet naar een wikkekeurige website via een e-mail ga sturen 8)7

Mocht je nog nooit iets hebben laten uitbetalen via SMJB, dan raad ik aan het z.s.m te doen, niet dat je ook voor niks tijd verkwist (en hun onnodig geld toestuurt).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvdp1974
  • Registratie: Juni 2025
  • Niet online
Ik heb ruim een jaar een account bij SMJB met daarin een valse naam, een niet bestaand adres en een geboortedatum die mij hoog bejaard maakt.

En het gaat tot nu toe altijd goed. :X

[ Voor 10% gewijzigd door basvdp1974 op 26-08-2025 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58
MK_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:26:
Het meeste van mijn tegoed verwerk ik via Beltegoed.nl, maar wat er over bleef maakte ik op via Sparen met je Beltegoed (SMJB).

Nou, dat laatste gaan we ook niet meer doen. Gisteren een uitbetaling aangevraagd, krijg ik vandaag de volgende mail:

[...]

Dat zijn een absurde hoeveelheid gegevens die ik zeker niet naar een wikkekeurige website via een e-mail ga sturen 8)7

Mocht je nog nooit iets hebben laten uitbetalen via SMJB, dan raad ik aan het z.s.m te doen, niet dat je ook voor niks tijd verkwist (en hun onnodig geld toestuurt).
Tja, zo maak je de dienst natuurlijk wel kapot. Alles wat ook maar riekt naar fraude, ligt onder een vergrootglas van de controlerende diensten (AFM). Waarom denk je dat thoorn moest stoppen?

Als uit een extern onderzoek blijkt dat SMJB niet voldoet aan KYC (Know Your Customer) dan krijgen ze, net zoals banken hebben ervaren, te maken met (forse) boetes en dan sluiten ze de tent.

En precies dit is ook de reden waarom thoorn nog niet terug is, verwacht ik.

Afgeleide identificatie (dwz 1 cent overboeken en erop vertrouwen dat de bank de klant heeft gechecked) is niet meer toegestaan. Een financiële onderneming is verplicht om de identificatie van klanten zelf uit te voeren.

En hoewel SMJB bij de KVK geen duidelijke melding heeft dat ze deelneemt aan het financiële verkeer, is dat in werkelijkheid natuurlijk wel zo, en de AFM is natuurlijk niet op hun achterhoofd gevallen.

Dus je kunt hierover klagen, maar deze regels gelden voor elke dienst.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Wat ik me afvraag hoe dat bij dundle.com en dergelijke zit. Daar heb je geen account, maar krijg je direct een giftcard per mail. Er zijn 3 identificerende zaken: een mailadres, een telnr en een pincode die verteld wordt. Wellicht ook nog het IP-adres. En 4 partijen: de klant, dundle, pay.nl en de giftcardshop. Strikt genomen hoeft dundle je telnr en de pincode niet te kennen en pay.nl het mailadres niet, als die 2 communiceren via een order-id. Geen van de 3 betrokken leveranciers voldoet aan KYC. Of zie ik dat fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Via Gamecardsdirect kun je het dagelijkse limiet omzeilen door in incognito via vpn te bestellen. Je kan dan wel gewoon meerdere keren hetzelfde emailadres gebruiken. Vandaag zo twee €19-bonnen kunnen kopen waar dat andere keren niet lukte (vanwege het 45 euro per dag limiet).

SRK35ZS-W

Pagina: 1 2 3 4 Laatste