Het meeste van mijn tegoed verwerk ik via Beltegoed.nl, maar wat er over bleef maakte ik op via Sparen met je Beltegoed (SMJB).
Nou, dat laatste gaan we ook niet meer doen. Gisteren een uitbetaling aangevraagd, krijg ik vandaag de volgende mail:
Mocht je nog nooit iets hebben laten uitbetalen via SMJB, dan raad ik aan het z.s.m te doen, niet dat je ook voor niks tijd verkwist (en hun onnodig geld toestuurt).
Nou, dat laatste gaan we ook niet meer doen. Gisteren een uitbetaling aangevraagd, krijg ik vandaag de volgende mail:
Dat zijn een absurde hoeveelheid gegevens die ik zeker niet naar een wikkekeurige website via een e-mail ga sturenVerificatie vereist
Account tijdelijk geblokkeerd
Beste <naam>,
SparenmetjeBeltegoed maakt gebruik van geautomatiseerde systemen om misbruik van haar dienstverlening te voorkomen. Op basis van deze automatische analyse is jouw account gemarkeerd, waarna het uit voorzorg automatisch tijdelijk is geblokkeerd.
Uit deze analyse blijkt dat je mogelijk niet voldoet aan onze algemene voorwaarden. Daarom voeren wij, conform geldende wet- en regelgeving, een aanvullende controle uit.
⚠️ Belangrijk: Binnen 14 dagen verwachten wij de volgende documentatie:
📋 Vereiste documenten
🆔 Lever een kopie aan van je identiteitsbewijs
Gebruik de KopieID app van de Rijksoverheid om een veilige kopie te maken. Streep je BSN door, ook in de cijferreeks onderaan.
📱 Stuur een kopie mee van je telefooncontract(en)
Zorg ervoor dat zichtbaar is dat het abonnement op jouw naam staat. Heb je meerdere telefoonnummers gebruikt? Lever dan kopieën aan van alle relevante abonnementen.
📄 Voeg kopieën toe van je telefoniefacturen
Zorg dat je naam, adres en telefoonnummer(s) zichtbaar zijn, evenals gesprekken met onze betaallijnen. Andere gesprekken mag je doorstrepen. Lever bij meerdere nummers alle relevante facturen aan.
🤳 Maak een selfie met identificatie
Noteer het dossiernummer, de datum, je voor- en achternaam en de tekst ‘Klantonderzoek identificatie SparenmetjeBeltegoed’ op een briefje. Maak een selfie waarop je gezicht, het briefje en je identiteitsbewijs duidelijk zichtbaar zijn. Let op: plak je BSN af, ook in de cijferreeks onderaan.
📧 Verzending documenten
Stuur de bovenstaande documenten binnen 14 dagen, onder vermelding van het dossiernummer, naar: klantonderzoek@sparenmetjebeltegoed.nl
ℹ️ Belangrijke informatie
✅ Na succesvolle verificatie wordt jouw account hersteld en kun je onze dienstverlening weer gebruiken.
❌ Indien de gevraagde documentatie niet binnen 14 dagen wordt aangeleverd of verificatie niet mogelijk blijkt, wordt jouw account definitief gesloten en stopt onze dienstverlening aan jou.

Mocht je nog nooit iets hebben laten uitbetalen via SMJB, dan raad ik aan het z.s.m te doen, niet dat je ook voor niks tijd verkwist (en hun onnodig geld toestuurt).
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered