Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-02 16:07
hubertgruber schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:05:
Wat zijn de huidige opties? Net voor niets alles opgebeld op beltegoed.nl en ik lees dat smjb ook niet betrouwbaar is. Zijn er nog andere plekken die bol.com kaarten o.i.d. aanbieden?
Geen idee wat er mis is met smjb.
Elke maand even een kwartiertje werk. De verwerkingstijd is nogal lang, maar tot nu toe alle bonnen gekregen.

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-02 23:13
Ah ik zal het dan toch proberen. Ergens een pagina of wat terug hier gelezen dat ze willekeurig om een paspoortkopie vragen. Met beltegoed.nl ging het voorheen altijd goed, maar als het mis gaat dan hoef je niet bij de klantenservice aan te kloppen.

Overigens, het bedrag dat ik daar aan kosten zag kwam wel echt overeen met de werkelijke kosten; dus zolang het niet boven het bedrag van *101# komt, dan heb je voldoende saldo.

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:43
Gewoon bellen via Gamecardsdirect gelijk na de transactie krijg je de cadeaukaart op de email. Ik doe vvv met variabel keuze. Iedere maand 19 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Glaxo op 08-11-2025 12:07 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mistraller schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:16:
Kan je met hn in het buitenland (nor) ook je beltegoed cashen? (Met smjb)
Conclusie was eerder nee, maar in een ander topic las ik dat bellen in het buitenland via VoWiFi met WireGuard VPN (verbonden met een NL IP, bijvoorbeeld via thuis modem) via een travelrouter mogelijk blijft alsof je in NL bent (vliegtuigmodus aan).

Daarom verwacht ik dat dit ook voor SMJB en soortgelijke diensten zou kunnen werken. Ik ga dit eens testen zodra ik in het buitenland ben.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:50
hubertgruber schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:45:
Ah ik zal het dan toch proberen. Ergens een pagina of wat terug hier gelezen dat ze willekeurig om een paspoortkopie vragen. Met beltegoed.nl ging het voorheen altijd goed, maar als het mis gaat dan hoef je niet bij de klantenservice aan te kloppen.
Dat is niet willekeurig, elk bedrijf, dus ook SMJB moet aan KYC (Know Your Customer) doen, vooral als het om geld gaat. Is juist een teken dat ze de wet volgen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
xileS schreef op woensdag 12 november 2025 @ 04:35:
[...]

Conclusie was eerder nee, maar in een ander topic las ik dat bellen in het buitenland via VoWiFi met WireGuard VPN (verbonden met een NL IP, bijvoorbeeld via thuis modem) via een travelrouter mogelijk blijft alsof je in NL bent (vliegtuigmodus aan).

Daarom verwacht ik dat dit ook voor SMJB en soortgelijke diensten zou kunnen werken. Ik ga dit eens testen zodra ik in het buitenland ben.
Ik heb 4 nummers in the family, dus dat is mij net teveel gedoe voor die paar tientjes. (pubers jassen er in het buitenland ook hun sim-only data doorheen dus veel blijft er dan toch niet over.
Feit is en blijft dat je in de basis geen betaalnummers kunt bellen van buiten NL.

---------------

• xileS
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:11:
[...]

Ik heb 4 nummers in the family, dus dat is mij net teveel gedoe voor die paar tientjes. (pubers jassen er in het buitenland ook hun sim-only data doorheen dus veel blijft er dan toch niet over.
Feit is en blijft dat je in de basis geen betaalnummers kunt bellen van buiten NL.
Ik heb ook meerdere HN nummers en vergeet wel eens mijn tegoed op te maken. Sim Only tegoed krijg ik zo goed als nooit op.

Ook ben ik regelmatig in het buitenland en het kwam dus weleens voor dat ik daardoor niet HN kon bellen.

Wat betreft gedoe valt het voor mij dus mee, want ik heb al een travelrouter die ik altijd mee neem naar het buiteland. Enige wat ik dan hoef te doen is dus even vliegtuigmodus aan en met de Wi-Fi van mijn travelrouter verbinden. Bijkomend voordeel is dat je waarschijnlijk ook buiten EU binnen je bundel kan bellen naar NL.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:52
xileS schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:37:
[...]

Sim Only tegoed krijg ik zo goed als nooit op.
Hier idem, ziggo tegoed blijft altijd van over.
Maar dan hoef je je gewone tegoed niet te hoarden en kun je het net zo goed al op de 1e van de maand opmaken of op ieder ander moment, dat is een stuk makkelijker wanneer je op de laatste dag van de maand niet in NL bent.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:24

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zag dat je bij HN in de nieuwe app nu ook onbeperkt bellen kunt aanvinken. Ik vermoed dat je geen gebruik meer kunt maken van je tegoed opbellen?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ASW1
Dit, een paar posts hierboven.
ASW1 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:47:
[...]

Betaalde nummers gaan uiteraard niet vanuit de 'onbeperkt bellen' bundel maar uit je MB/SMS/minuut bundelkrediet.

• janvanduschoten
  • Laatst online: 17:24

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ASW1 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:54:
Dit, een paar posts hierboven.

[...]
Stom, helemaal overheen gelezen zie ik.

Het heeft dus geen effect op je beltegoed opbellen, het bellen kost nu alleen niets meer uit je bundel (op betaalde nummers/servicenummers na uiteraard)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Mistraller
janvanduschoten schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:01:
[...]

Stom, helemaal overheen gelezen zie ik.

Het heeft dus geen effect op je beltegoed opbellen, het bellen kost nu alleen niets meer uit je bundel (op betaalde nummers/servicenummers na uiteraard)
Ik meen (maar pin me er niet op vast) dat je bij een betaalnummer dus het tarief betaalt (bijv 80 ct pm) maar OOK 1 minuut van je belbundel afgaat. Niet dat je daar veel van merkt op een de huidige hoeveelheid minuten, maar technisch gezien zou je verwachten dat je ietsje minder "tikjes" kwijtbent voor de minuten.

Je krijgt immers altijd zo'n tekstje "Dit nummer kost blabla per minuut plus uw huidige belkosten" oid.

---------------

• ASW1
Mistraller schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:50:
[...]

Ik meen (maar pin me er niet op vast) dat je bij een betaalnummer dus het tarief betaalt (bijv 80 ct pm) maar OOK 1 minuut van je belbundel afgaat. Niet dat je daar veel van merkt op een de huidige hoeveelheid minuten, maar technisch gezien zou je verwachten dat je ietsje minder "tikjes" kwijtbent voor de minuten.

Je krijgt immers altijd zo'n tekstje "Dit nummer kost blabla per minuut plus uw huidige belkosten" oid.
Helemaal waar maar het effect daarvan is tegelijkertijd verwaarloosbaar.

• Mistraller
ASW1 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:54:
[...]

Helemaal waar maar het effect daarvan is tegelijkertijd verwaarloosbaar.
As I said ;)

Maar ja als het gratis is, why not.

Overigens zag ik nog wel iets opvallends; in de app kreeg ik een overzicht met mijn nieuwe kosten na aanzetten van de gratis belbundel: 4,50 (=62% korting gedurende 12 mnd)

Maar in de bevestigingsmail staat 12 euro met 50% korting gedurende 12mnd.
Dus ik bel morgen ff voor de zekerheid want hier gaat in de berekening iets mis. Ik heb ff screenshot van de app gemaakt. Het zal wel optisch zijn maar ik vind het altijd fijn als het klopt. Uiteindelijk boeit het natuurlijk niet als je niet superveel belt.... maar ja, gratis he.

---------------

• Jappie3
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-02 04:46
Glaxo schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:07:
Gewoon bellen via Gamecardsdirect gelijk na de transactie krijg je de cadeaukaart op de email. Ik doe vvv met variabel keuze. Iedere maand 19 euro.
Ik wil ook voor het eerst mijn HN tegoed gaan gebruiken voor een vvv bon bij gamecardsdirect. Ik heb alleen geen idee hoeveel euro ik dan precies zou kunnen doen?
Als ik nu *101# doe zoals meer beschreven op dit forum dan krijg ik geen bedrag te zien maar aantal mbs/min nog over zijn. Ik heb 10.000 maandelijks tegoed simonly 2 jaar contract. Is dit dan ongeveer 20 euro?

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jappie3 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 23:29:
[...]

Ik wil ook voor het eerst mijn HN tegoed gaan gebruiken voor een vvv bon bij gamecardsdirect. Ik heb alleen geen idee hoeveel euro ik dan precies zou kunnen doen?
Als ik nu *101# doe zoals meer beschreven op dit forum dan krijg ik geen bedrag te zien maar aantal mbs/min nog over zijn. Ik heb 10.000 maandelijks tegoed simonly 2 jaar contract. Is dit dan ongeveer 20 euro?
Ze hebben het moeilijk gemaakt, *101# en de website geeft geen euros meer weer. Je moet je contract erbij pakken, daar staat iets op zoals 10000 eenheden voor xx euro. Dit is het bedrag dat je kunt opbellen.

• Jappie3
H92! schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:12:
[...]

Ze hebben het moeilijk gemaakt, *101# en de website geeft geen euros meer weer. Je moet je contract erbij pakken, daar staat iets op zoals 10000 eenheden voor xx euro. Dit is het bedrag dat je kunt opbellen.
Oke, in mijn contract staat T.w.v. 20 euro.
Weet jij voor hoeveel euro je dan ongeveer een vvv bon zou kunnen doen met die extra kosten?
Als ik 14 euro doe dan zegt die met servicekosten en 30% betalen per telefoon 18,20.
Ik weet allen niet of er dan nog meer extra kosten bij komen?

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jappie3 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:32:
[...]

Oke, in mijn contract staat T.w.v. 20 euro.
Weet jij voor hoeveel euro je dan ongeveer een vvv bon zou kunnen doen met die extra kosten?
Als ik 14 euro doe dan zegt die met servicekosten en 30% betalen per telefoon 18,20.
Ik weet allen niet of er dan nog meer extra kosten bij komen?
1 pagina doorklikken en je ziet nog de 'belkosten', die komen bij mij bijna overeen als ik bel (werkelijkheid iets lager)

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jappie3 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 23:29:
[...]
Hey, ik kan bevestigen dat *101# je geen bedrag meer geeft idd. Kennelijk heeft HN dit recent veranderd, want 9 november dit jaar werkte het nog wel.

• xileS
  • Niet online
Hebben ze waarschijnlijk bewust aangepast. Vroeger was het idd duidelijker.

Bij het aanvragen van een nieuwe sim kan je wel een duidelijk tabel zien onderin bij "bundels en tarieven".

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hmm bij Belsimpel betaal je nu de eerste 12 maanden maar 1 euro en krijg je een setje oortjes erbij zie hier

Ik overweeg serieus om een extra abonnement te nemen puur om die op te bellen (mijn bestaande abonnemenen lopen elders en zijn niet verlengbaar op dit moment).

Met gemiddeld 6,50 per maand voor een 20.000 abonnement moet er toch winst te halen zijn en ook nog setje oortje als extraatje

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 17:57
Glaxo schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:07:
Met welk HN abo is dat?

• Jappie3
xileS schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:07:
[...]
Besten,

SMJB onbereikbaarheid van 09 nummer komt door een blokkade van HollandsNieuwe.
Ik kon tot verkort naar 09 nummers bellen en ineens was het niet meer mogelijk. Contact met HN opgenomen. Via chat. Direct 09 blokkade opgeheven en ik kon na herstart telefoon, weer beklen naar smjb 09 nummer.

Mochten er nog mensen hier last van hebben. Oplossing is simpel en snel.

Waarom mijn jaren bestaande nummer een 09 blokkade had gekregen is onbekend.
toon ingeklapte bericht
Er is hierover ook een mail verstuurd door ze:
Oplossing voor blokkade op 0909-nummers bij hollandsnieuwe 📞

Er is hierover ook een mail verstuurd door ze:

[...]
Beste lid,

Dankzij de waardevolle feedback die we ontvingen na onze eerdere update over onze dienstverlening, zijn we continu in gesprek geweest met verschillende partijen om een oplossing te vinden voor de blokkade op servicenummers bij hollandsnieuwe.

We hebben goed nieuws: er is nu een oplossing!

Bij hollandsnieuwe worden betaalde servicenummers (0909/0906) om veiligheidsredenen standaard geblokkeerd gedurende de eerste drie maanden van een nieuw afgesloten abonnement. Hierdoor is het gebruik van bepaalde betaalnummers, waaronder onze 'per gesprek'-betaallijn, in deze periode niet mogelijk.

Na drie maanden kun je de blokkade laten opheffen door contact op te nemen met de klantenservice van hollandsnieuwe en een verzoek in te dienen.

Hoe kun je dit doen?

Neem contact op met de hollandsnieuwe klantenservice en vraag hen de blokkade op servicenummers op te heffen. Zodra dit is geregeld, kun je zonder problemen gebruikmaken van onze dienstverlening.

Contactgegevens hollandsnieuwe klantenservice
Bellen vanaf je hollandsnieuwe nummer: 1200
Bellen via een ander netwerk: 0900-0324 (gebruikelijke belkosten)
Openingstijden: Werkdagen van 09:00 - 18:00
Facebook: Stuur een privébericht via Facebook
App: Stuur een chatbericht via de app
Website: www.hollandsnieuwe.nl

We willen iedereen bedanken voor de waardevolle feedback en het geduld. Dankzij jullie hebben we samen een oplossing kunnen realiseren.
Had je hiervoor al eerder gebeld na de 0900/0909 nummers van smjb?
Deden ze daarna niet moeilijk om deze blokkade eraf te halen? kijken ze dan niet hoe je jouw tegoed voorheen hebt opgebeld naar betaal nummers? kreeg je hier geen problemen mee met je abonnement?

[ Voor 69% gewijzigd door Jappie3 op 04-12-2025 17:46 ]

Verwijderd

@Jappie3 Je ziet veel beren op de weg. Je kan al op de 1e dag van je abo de blokkade laten verwijderen. Via de chat en zonder tegenspraak.

• xileS
  • Niet online
Jappie3 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:39:
[...]

Had je hiervoor al eerder gebeld na de 0900/0909 nummers van smjb?
Deden ze daarna niet moeilijk om deze blokkade eraf te halen? kijken ze dan niet hoe je jouw tegoed voorheen hebt opgebeld naar betaal nummers? kreeg je hier geen problemen mee met je abonnement?
Doe dit naar mijn idee al meer dan 10 jaar, nergens problemen mee gehad.

• Glaxo
Het 20.000. twv 28 euro abonnement. Ik heb het icm ziggo. Dus na het opbellen van de 20.000 eenheden heb ik 15.000 eenheden over.

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:19:
Je kan al op de 1e dag van je abo de blokkade laten verwijderen. Via de chat en zonder tegenspraak.
Oh serieus? Dat ga ik eens proberen. Ik de dacht dat de blokkade pas na 3 maanden verwijderd kon worden namelijk.

• Mistraller
One-eye864 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:46:
Hmm bij Belsimpel betaal je nu de eerste 12 maanden maar 1 euro en krijg je een setje oortjes erbij zie hier

Ik overweeg serieus om een extra abonnement te nemen puur om die op te bellen (mijn bestaande abonnemenen lopen elders en zijn niet verlengbaar op dit moment).

Met gemiddeld 6,50 per maand voor een 20.000 abonnement moet er toch winst te halen zijn en ook nog setje oortje als extraatje
Het is een "to good to be true" dingetje, dus ik hou er altijd rekening mee dat het zomaar ineens stopt. Je zit er wel je hele contract aan vast. En het is en blijft tientjeswerk.

---------------

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:35
Reintje schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:39:
[...]

Oh serieus? Dat ga ik eens proberen. Ik de dacht dat de blokkade pas na 3 maanden verwijderd kon worden namelijk.
Ik heb sinds vorige week een abonnement en kan bevestigen dat ik de blokkade direct heb kunnen laten verwijderen via de support chat.

• Jewie
Mistraller schreef op donderdag 4 december 2025 @ 23:15:
[...]

Het is een "to good to be true" dingetje, dus ik hou er altijd rekening mee dat het zomaar ineens stopt. Je zit er wel je hele contract aan vast. En het is en blijft tientjeswerk.
Ik denk dat dat alleen kan als het contractueel wordt aangepast. Wat ik bijvoorbeeld heb gemerkt is dat oudere abonnementen eerste de Ziggo 'bonus'-bundel opmaken, terwijl nieuwere contracten volgens mij eerst de basis bundel verbruiken. Dat is naar mijn mening al 1 wijziging welke ze hebben gedaan om het "opbellen" aan het eind van de maand te voorkomen (aangezien alleen met de basis bundel naar servicenummers kan worden gebeld).

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 12 november 2025 @ 04:35:
[...]

Zojuist getest. Het werkt idd alsof ik in NL ben. Linksboven zie ik ook "Vodafone NL Wifi staan".

• Mistraller
Jewie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat dat alleen kan als het contractueel wordt aangepast. Wat ik bijvoorbeeld heb gemerkt is dat oudere abonnementen eerste de Ziggo 'bonus'-bundel opmaken, terwijl nieuwere contracten volgens mij eerst de basis bundel verbruiken. Dat is naar mijn mening al 1 wijziging welke ze hebben gedaan om het "opbellen" aan het eind van de maand te voorkomen (aangezien alleen met de basis bundel naar servicenummers kan worden gebeld).
Ik wist niet dat ze dat hadden omgedraaid. Maar dan begin je dus gewoon de maand met snel alles opbellen. Waar ik meer op doel is dat het doek voor SMJB en anderen zomaar kan vallen omwille van wet- en regelgeving. Ik vind het een veeg teken dat Thoorn nog niet terug is met een tegoedkaarten systeem.

---------------

• Reintje
Mistraller schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:31:
[...]

Ik wist niet dat ze dat hadden omgedraaid. Maar dan begin je dus gewoon de maand met snel alles opbellen. Waar ik meer op doel is dat het doek voor SMJB en anderen zomaar kan vallen omwille van wet- en regelgeving. Ik vind het een veeg teken dat Thoorn nog niet terug is met een tegoedkaarten systeem.
Tuurlijk kan het allemaal stoppen, maar daar vrees ik al een paar jaar voor. Gelukkig ben ik in de tussentijd gewoon door blijven gaan met het omzetten van m’n beltegoed. :)

• Reintje
Jewie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:58:
[...]

Ik heb sinds vorige week een abonnement en kan bevestigen dat ik de blokkade direct heb kunnen laten verwijderen via de support chat.
Jammer, mij is het niet gelukt. 3 Maanden blokkade!

• ASW1
Reintje schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:18:
[...]

Tuurlijk kan het allemaal stoppen, maar daar vrees ik al een paar jaar voor.
Ik heb vanaf 2013 gethoornd.

• Mistraller
ASW1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 19:44:
[...]

Ik heb vanaf 2013 gethoornd.
T Hoorn ook... 8) Wat een heerlijke easy money moet dat geweest zijn.

---------------

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jewie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:01:
[...]
Wat ik bijvoorbeeld heb gemerkt is dat oudere abonnementen eerste de Ziggo 'bonus'-bundel opmaken, terwijl nieuwere contracten volgens mij eerst de basis bundel verbruiken.
Dit is volgens mij niet waar.
In de huidige actievoorwaarden staat dat combitegoed eerst gebruikt wordt.
Link naar huidige actievoorwaarden

Ik zie dit nu ook niet gebeuren met mijn contract uit januari. En die heeft dezelfde passage staan in de actievoorwaarden.
https://www.hollandsnieuw...evoorwaarden-20240402.pdf

• Mistraller
En hier staat dus ook 1 van de addertjes die ze zomaar kunnen inzetten om dit te beperken.
Ziggo en hollandsnieuwe hebben het recht om deze voorwaarden tussentijds te wijzigen en kunnen te allen tijde besluiten de actie te beëindigen.

---------------

• Reintje
Mistraller schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:23:
En hier staat dus ook 1 van de addertjes die ze zomaar kunnen inzetten om dit te beperken.

[...]
Bij wijziging van de voorwaarden kun je dan niet van je contract af?

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:22
Reintje schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:24:
[...]

Klopt, tenzij ze iets doen wat binnen de voorwaarden geldt.

• Mistraller
Reintje schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:24:
[...]

Je bent accoord gegaan met de voorwaarden dus is geen contractbreuk als er binnen de voorwaarden een aanpassing wordt doorgevoerd. Is net als inflatiecorrectie.

---------------

• Reintje
Mistraller schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:19:
[...]

Je bent accoord gegaan met de voorwaarden dus is geen contractbreuk als er binnen de voorwaarden een aanpassing wordt doorgevoerd. Is net als inflatiecorrectie.
Inflatiecorrectie staat benoemd in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan. Dus nee, daar kom je inderdaad niet mee weg.

Maar als ze bv een nieuwe voorwaarde in het leven roepen, bv je kunt geen 0900 nummer meer bellen, dan heb je grote kans dat je het contract kunt laten ontbinden.

Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

• Mistraller
Reintje schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:27:
[...]

Inflatiecorrectie staat benoemd in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan. Dus nee, daar kom je inderdaad niet mee weg.

Maar als ze bv een nieuwe voorwaarde in het leven roepen, bv je kunt geen 0900 nummer meer bellen, dan heb je grote kans dat je het contract kunt laten ontbinden.

Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden
Nee maar daarmee haal je mijn post en de vraag die gesteld werd uit z'n verband.

Nogmaals; als ziggo en HN stoppen met het dubbel tegoed, dit aanpassen, verkleinen oid dan is dat geen contractbreuk want:
Ziggo en hollandsnieuwe hebben het recht om deze voorwaarden tussentijds te wijzigen en kunnen te allen tijde besluiten de actie te beëindigen.

---------------

• GioStyle
  • Laatst online: 16:16
Ik heb een tweede abonnement afgesloten. Daar zit een blokkade op voor de eerste 3 maanden naar 0909 nummers. Lekker dan.

• Jappie3
GioStyle schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:08:
Ik heb een tweede abonnement afgesloten. Daar zit een blokkade op voor de eerste 3 maanden naar 0909 nummers. Lekker dan.
Kon de klantenservice de blokkade niet eerder voor je opheffen? of heb je dit nog niet geprobeerd?

• GioStyle
Jappie3 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:16:
[...]

Kon de klantenservice de blokkade niet eerder voor je opheffen? of heb je dit nog niet geprobeerd?
Jawel, net geprobeerd via de klantenservice, maar zij geven aan dat er voor nieuwe abonnementen een blokkade zit van 3 maanden. Kijk, ik snap het, als je een nieuwe klant bent, maar ik ben al jarenlang klant. Het is op zich geen ramp, de cashback compenseert al een half jaar aan abonnementskosten, maar vind het wel zonde om het te laten liggen. Van de week nog een keer proberen.

• Jappie3
GioStyle schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:49:
[...]

Jawel, net geprobeerd via de klantenservice, maar zij geven aan dat er voor nieuwe abonnementen een blokkade zit van 3 maanden. Kijk, ik snap het, als je een nieuwe klant bent, maar ik ben al jarenlang klant. Het is op zich geen ramp, de cashback compenseert al een half jaar aan abonnementskosten, maar vind het wel zonde om het te laten liggen. Van de week nog een keer proberen.
Ja, inderdaad. Bij mij werkt alleen het 0900 per minuut nummer van SMJB op dit moment. Alleen brengt dit minder op en moet je een uur aan de lijn blijven.

• Reintje
GioStyle schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:49:
[...]

Bij mij ook niet gelukt: 3 maanden ivm fraudepreventie.

• GioStyle
@Jappie3

Zojuist jouw suggestie geprobeerd en dat lijkt te werken. Dus betalen per gesprek (0909 nummers) werken niet, maar tegoed verhogen per minuut (0900 nummer) werkt wel. Goed om te weten.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb gamecardsdirect geprobeerd, want ik had er totaal geen zin in om bij Sparenmetjebeltegoed 20+ keer te bellen en al die codes op de website in te vullen. Sowieso onhandig dat je na elke code opnieuw door moet klikken voor een volgende code. Wat dat betreft is het janmer dat ze niet dezelfde werkwijze als Thoorn hanteren. Dat werkte echt top.

Werkt soepel, dat gamecardsdirect. Het leverde zelfs nog een paar euro meer op dan bij SMJB. Even aan het begin de code invullen en zodra er lang genoeg gebeld is wordt er vanzelf opgehangen.

• ASW1
Ik kreeg vrijdag de volgende mail van SMJB:
Beste ASW1,

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest achter de schermen. Het resultaat? Een compleet nieuwe betaalmethode voor de betaallijn — eentje die het ophogen van je tegoed een stuk makkelijker en sneller maakt.

We staan nu op het punt om deze functie te lanceren, maar voordat we dat doen willen we zeker weten dat alles vlekkeloos werkt. En daar kunnen we jouw hulp bij gebruiken.

Word jij één van onze testers?

We zoeken een klein, select groepje gebruikers dat de nieuwe functie als eerste mag uitproberen. Als tester krijg je exclusief vroege toegang en help je ons om de functie te perfectioneren voordat we deze voor iedereen beschikbaar maken.

Er zijn maximaal 25 plekken beschikbaar. Vol = vol.

De testperiode loopt van 14 t/m 21 december. We vragen je om in deze week actief te testen met meerdere gesprekken naar de betaallijn, zowel korte als langere (volledige) gesprekken. Kun je deze week niet actief testen? Geen probleem, maar reageer dan niet op deze oproep.

We zoeken specifiek gebruikers die al ervaring hebben met de betaallijn per minuut en bereid zijn om hun eerlijke feedback met ons te delen.

Klinkt dit interessant?

Reageer dan vóór zondag op deze mail. We weten dat dit snel is, maar we kunnen niet wachten om deze functie met iedereen te delen. Hoe eerder we testen, hoe eerder het zover is. Zaterdag sturen we je de voorwaarden toe, en na jouw akkoord op zondag de instructies, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.

We horen graag van je!

• hubertgruber
darkdesign schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:02:
Ik heb gamecardsdirect geprobeerd, want ik had er totaal geen zin in om bij Sparenmetjebeltegoed 20+ keer te bellen en al die codes op de website in te vullen. Sowieso onhandig dat je na elke code opnieuw door moet klikken voor een volgende code. Wat dat betreft is het janmer dat ze niet dezelfde werkwijze als Thoorn hanteren. Dat werkte echt top.

Werkt soepel, dat gamecardsdirect. Het leverde zelfs nog een paar euro meer op dan bij SMJB. Even aan het begin de code invullen en zodra er lang genoeg gebeld is wordt er vanzelf opgehangen.
Hier ook fijne ervaringen tot nu toe. Een €15 bol kaart belde ik voor €21,52 volgens HN, wat neerkomt op iets minder dan 16000 bundel-tokens (wel met onbeperkt bellen, mocht dat uitmaken). Ziet er qua website-ontwerp ook wat meer gedegen uit en werkt via pay.com, in plaats van met een zelfgeknutselde oplossing.

• Mistraller
darkdesign schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:02:

Dan doe je toch gewoon per minuut. Elke maand leveren mijn pubers hun toestel (met tegenzin) in, en liggen er hier 4 telefoons lekker minuutjes op te bellen. Niet voordeliger, wel makkelijker.

---------------

• Mistraller
ASW1 schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:18:
Ik kreeg vrijdag de volgende mail van SMJB:

[...]
Thoorn heeft z'n technische kennis verkocht :P

---------------

• mkmi
hubertgruber schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:52:
[...]

Hier ook fijne ervaringen tot nu toe. Een €15 bol kaart belde ik voor €21,52 volgens HN, wat neerkomt op iets minder dan 16000 bundel-tokens (wel met onbeperkt bellen, mocht dat uitmaken). Ziet er qua website-ontwerp ook wat meer gedegen uit en werkt via pay.com, in plaats van met een zelfgeknutselde oplossing.
Is het mogelijk bij Gamecardsdirect om variabel te betalen op basis van het resterende tegoed?
Wat mij tegenhoudt, is dat ik vooraf moet aangeven voor welk bedrag ik wil bestellen\bellen, terwijl ik dat meestal niet weet. Ik heb een bundel van 15.000 die ik gedurende de maand gebruik, en op de laatste dag maak ik het resterende tegoed op. Ik kan nergens opzoeken hoeveel euro resterend is (volgens mij).

Bij SMJB kan ik telkens een saldo verhogen.. Als het saldo niet voldoende is voor een bestelling (bijvoorbeeld een Bol-cadeaukaart), wacht ik gewoon tot de volgende maand om het saldo aan te vullen met nieuw tegoed.

Bij Gamecardsdirect moet ik echter vooraf aangeven welke cadeaukaart ik wil bestellen. Als mijn tegoed niet toereikend is, blijft het betaalscherm openstaan. Dat vind ik niet praktisch.

• hubertgruber
mkmi schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:04:
[...]

Is het mogelijk bij Gamecardsdirect om variabel te betalen op basis van het resterende tegoed?
Wat mij tegenhoudt, is dat ik vooraf moet aangeven voor welk bedrag ik wil bestellen\bellen, terwijl ik dat meestal niet weet. Ik heb een bundel van 15.000 die ik gedurende de maand gebruik, en op de laatste dag maak ik het resterende tegoed op. Ik kan nergens opzoeken hoeveel euro resterend is (volgens mij).

Bij SMJB kan ik telkens een saldo verhogen.. Als het saldo niet voldoende is voor een bestelling (bijvoorbeeld een Bol-cadeaukaart), wacht ik gewoon tot de volgende maand om het saldo aan te vullen met nieuw tegoed.

Bij Gamecardsdirect moet ik echter vooraf aangeven welke cadeaukaart ik wil bestellen. Als mijn tegoed niet toereikend is, blijft het betaalscherm openstaan. Dat vind ik niet praktisch.
Helaas kan variabel bellen daar niet. Tot niet lang geleden gaf *101# het resterende bedrag in euro’s terug, maar dit is recent helaas veranderd, waardoor het inderdaad nogal lastig is geworden.

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mkmi schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:04:
[...]

Bij gamecardsdirect / pay.nl kun je de betaling open laten staan tot de volgende periode van HN. Ik verbel de laatste dag van de HN periode mijn tegoed, laat de webpagina open staan (computer hibernate) en verbel de volgende dag de rest.

• Reintje
Ik begrijp dat gamecardsdirect.com nog steeds niet erg goed.

Met een bundel van 10.000 twv 20 euro, wat kun je dan kopen?

Bol een kaart van 10 euro, dat lukt, maar als je voor variabel gaat om alles eruit te trekken, welk bedrag kun je dan opgeven?

En bij Amazon. Een bon van 10 euro lukt, maar is extra duur door de extra servicekosten. Dan is SMJB waarschijnlijk voordeliger.

Klopt dit zo’n beetje en hoe reken je uit hoeveel je kunt opbellen?

• Glaxo
Je kunt in je contract vinden welke mb's overeenkomen met welk geldbedrag. Er is ergens in dit topic ook een tabel te vinden. Het staat ook ergens op de website van HN.

Met GameCardsDirect wordt het de prijs die ze noemen inc transactiekosten + 10%.

Er zijn een aantal kaarten waar je een variabel bedrag in kunt voeren. Bijvoorbeeld bol.com en vvv.
Als voorbeeld: XXX bedrag + 30% transactiekosten voor betalen met telefoon + 10% belkosten.

Met een bundel van 20.000mb/min/sms (28 euro) + 15.000 combi-tegoed kun je dus het volgende doen:
bon a 19 euro x 1,30 x 1,10= 27,17 dit valt dus precies binnen de 28 euro.

EDIT:
Met 20 euro kan je dus max een bon van € 13,70 kopen, ik weet niet of die 70cent erbij lukt anders zou ik het max € 13,- zijn.

In het geval van 13,70 (13,70 x 1,30 x 1,10=19,60) dus 19,60 beltegoed nodig voor een bon van € 13,70

EDIT: Tabel
https://tweakers.net/i/QM...a2Wt0vTL.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Glaxo op 18-12-2025 13:33 ]

• ASW1
Kudo's voor het uitzoeken maar wat een gedoe.
Ik bel elke maand met 3 verschillende abonnementen, hou het liever bij credits opbouwen in 1 account en dan een bon bestellen als ik genoeg credits heb.

• xileS
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:14:
Kudo's voor het uitzoeken maar wat een gedoe.
Ik bel elke maand met 3 verschillende abonnementen, hou het liever bij credits opbouwen in 1 account en dan een bon bestellen als ik genoeg credits heb.
Enige reden dat ik SMJB gebruik. Naar sis andere niet eens gekeken. Hoop wel nog dat Thoorn nou eindelijk eens met iets komt. Hele jaar nog geen update gezien.

• Reintje
Glaxo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:09:
Je kunt in je contract vinden welke mb's overeenkomen met welk geldbedrag. Er is ergens in dit topic ook een tabel te vinden. Het staat ook ergens op de website van HN.

Met GameCardsDirect wordt het de prijs die ze noemen inc transactiekosten + 10%.

Er zijn een aantal kaarten waar je een variabel bedrag in kunt voeren. Bijvoorbeeld bol.com en vvv.
Als voorbeeld: XXX bedrag + 30% transactiekosten voor betalen met telefoon + 10% belkosten.

Met een bundel van 20.000mb/min/sms (28 euro) + 15.000 combi-tegoed kun je dus het volgende doen:
bon a 19 euro x 1,30 x 1,10= 27,17 dit valt dus precies binnen de 28 euro.

EDIT:
Met 20 euro kan je dus max een bon van € 13,70 kopen, ik weet niet of die 70cent erbij lukt anders zou ik het max € 13,- zijn.

In het geval van 13,70 (13,70 x 1,30 x 1,10=19,60) dus 19,60 beltegoed nodig voor een bon van € 13,70

EDIT: Tabel
https://tweakers.net/i/QM...a2Wt0vTL.png?f=user_large
Maar eens aan de slag gegaan en voor een variabele bol.com kaart gegaan twv 13,70 euro.
Dat kost 9.828 units en dat is 19,66 euro;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw706zyZjwCoOeQSCdWTLBKoppQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVBnKbwWkBqaMAVw0Py6Aw5o.jpg?f=fotoalbum_large

😂

• Jewie
Met Gamecardsdirect kun je een 20.000 bundel van HN precies opbellen voor een Bol. bon ter waarde van twintig euro. Dat zal dan ook gelden voor andere bonnen met deze waarde.

• Reintje
Jewie schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 19:10:
Met Gamecardsdirect kun je een 20.000 bundel van HN precies opbellen voor een Bol. bon ter waarde van twintig euro. Dat zal dan ook gelden voor andere bonnen met deze waarde.
Is dat een 1-jarig of 2-jarig contract bij HN?
1-jarig is nl 30 euro aan beltegoed en het 2- jarig 28 euro.

Ik heb begrepen dat je bij de waarde van de bon 30% moet optellen en daarbovenop nog eens 10% om te weten wat je kunt bestellen.

Met die berekening kom ik uit op 28,60 aan kosten voor een tegoedbon twv 20 euro.

Dus, mijn vraag hoe groot was jouw bundel?

• Jewie
Eenjarig contract ter waarde van 30 euro.

• Reintje
Jewie schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 23:59:
Eenjarig contract ter waarde van 30 euro.
Helder.

Maar stel dat je iets te kort komt bij gamecardsdirect, kun je dan het tekort aanvullen door met een tweede HN nummer te bellen?
Ik meen begrepen te hebben dat dat kan, maar de vraag is hoe?

• xileS
  • Niet online
Dat het nog niet gemeld is, smjb heeft iets nieuws: https://sparenmetjebeltegoed.nl/nieuws

🔐 Persoonlijke vaste pincode – Eén pincode die je altijd kunt gebruiken, elke keer als je belt
⚡ Volledig automatisch – Je gesprek wordt automatisch verwerkt en je tegoed direct bijgeschreven
📧 Altijd een bevestiging – Je ontvangt automatisch een e‑mail zodra je gesprek is verwerkt en je kunt dit desgewenst zelf uitzetten
📱 Bel waar en wanneer je wilt – Geen website nodig, niet inloggen, gewoon bellen met je vaste pincode
💡 Pro-tip – Sla het nummer inclusief pincode op in je telefoonboek (zie de pagina voor instructies)
_____

Al een stuk gebruiksvriendelijker, maar volgens mij blijft de per gesprek lijn nog steeds voordeliger. Ik heb het verder (nog) niet uitgerekend wat het scheelt.

• Mistraller
xileS schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:00:
Dat het nog niet gemeld is, smjb heeft iets nieuws: https://sparenmetjebeltegoed.nl/nieuws

🔐 Persoonlijke vaste pincode – Eén pincode die je altijd kunt gebruiken, elke keer als je belt
⚡ Volledig automatisch – Je gesprek wordt automatisch verwerkt en je tegoed direct bijgeschreven
📧 Altijd een bevestiging – Je ontvangt automatisch een e‑mail zodra je gesprek is verwerkt en je kunt dit desgewenst zelf uitzetten
📱 Bel waar en wanneer je wilt – Geen website nodig, niet inloggen, gewoon bellen met je vaste pincode
💡 Pro-tip – Sla het nummer inclusief pincode op in je telefoonboek (zie de pagina voor instructies)
_____

Al een stuk gebruiksvriendelijker, maar volgens mij blijft de per gesprek lijn nog steeds voordeliger. Ik heb het verder (nog) niet uitgerekend wat het scheelt.
Het werkt hier perfect... want nu hoeven de pubers in huis niet meer hun telefoon in te leveren, maar kunnen ze zelfstandig bellen :) Met 4 toestellen is per gesprek echt niet te doen.

---------------

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:00:

_____

Hoe is het met uitbetalen?

• muppetj
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-01 06:30
Reintje schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:06:
[...]

Helder.

Maar stel dat je iets te kort komt bij gamecardsdirect, kun je dan het tekort aanvullen door met een tweede HN nummer te bellen?
Ik meen begrepen te hebben dat dat kan, maar de vraag is hoe?
Ja, dat kan. Zodra je ophangt met het eerste HN nummer, zal er een melding op het betalingsscherm van pay.nl verschijnen dat je opnieuw moet bellen. Dit kan ook vanaf een ander telefoonnummer. Je vult dan weer een nieuwe pincode in en de betaling wordt hervat. Op die manier hoef je minder te rekenen en/of je laptop open te laten staan.

• xileS
  • Niet online
zing schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:44:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik neem even aan dat dit hetzelfde blijft als eerst. Dit was altijd iets van €10,- per maand dat je dat binnen een paar dagen kreeg en alles daarboven duurt het een maand na eind van de maand. Als je het op een slechte timing uitbetaald op 1e van de maand, dan kan het dus 2 maanden duren.

Heb ik persoonlijk niet heel veel moeite mee.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 15:39
Kon dit nou alleen met Hollandsenieuwe of Prepaid simkaartjes?

Ik heb nog een abbonement van Lebara waar ik verder niks mee doe.

• xileS
  • Niet online
Jamesl schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:31:
Kon dit nou alleen met Hollandsenieuwe of Prepaid simkaartjes?

Ik heb nog een abbonement van Lebara waar ik verder niks mee doe.
Prepaid kan geloof ik ook wel werken. Het gaat voornamelijk om of je een euro tegoed hebt, waarmee je dus ook zonder extra kosten naar betaalde nummers kan bellen. Ik ken geen andere sim onlys die dit hebben, behalve HN.

• Mistraller
zing schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:44:
[...]

niks veranderd verder. Gewoon HEEL LANG wachten.

---------------

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net dit trucje ook voor het eerst gedaan met Hollandsnieuwe, jammer dat ik niet eerder opgepakt heb want ik stap bijna over op andere provider. Ik heb gamecardsdirect gebruikt. Ik had nog 9.877 units over van mijn 10.000MB 2-jarig. Via de eerder hier geposte tabel is dat 0,0020 euro er unit waard. Ik heb wat marge genomen en een bol.com cadeaukaart van €13 besteld. Vervolgens 18 minuutjes aan de lijn 'gehangen' en daarna zat de cadeaukaart al binnen 2 minuten in de mail. Erg tevreden. Ik heb nu nog 542 units over (plus bijna 9.000 units vanwege Ziggo-abo, maar als ik het goed begrijp kun je die niet laten uitbetalen), dus 9.335 units verbruikt voor de €13 bol.com kaart.

Enige hobbel was dat ik via de HN klantenservice (chat) betaalde 0906 nrs moest deblokkeren. Dat was zo gepiept, daarna moet je wel even 5 min je simkaart eruit laten en nog een minuut vliegtuigstand aanzetten. Het was daarna ook direct actief, en ik was daarmee nog net op tijd voordat morgen mijn nieuwe bundel ingaat.

Update: vandaag het kunstje met nieuwe bundel herhaald. Het duurde nu wel stuk langer,1,5 uur, voordat de bon arriveerde. Bundel van 10.000 ingewisseld voor 13,50 Bol.com-bon, had erna nog 314 over van regulier tegoed (en nog 10.000 extra van Ziggo).

[ Voor 17% gewijzigd door draakhoofd op 13-01-2026 15:46 ]

• Mistraller
draakhoofd schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:35:
Net dit trucje ook voor het eerst gedaan met Hollandsnieuwe, jammer dat ik niet eerder opgepakt heb want ik stap bijna over op andere provider. Ik heb gamecardsdirect gebruikt. Ik had nog 9.877 units over van mijn 10.000MB 2-jarig. Via de eerder hier geposte tabel is dat 0,0020 euro er unit waard. Ik heb wat marge genomen en een bol.com cadeaukaart van €13 besteld. Vervolgens 18 minuutjes aan de lijn 'gehangen' en daarna zat de cadeaukaart al binnen 2 minuten in de mail. Erg tevreden. Ik heb nu nog 542 units over (plus bijna 9.000 units vanwege Ziggo-abo, maar als ik het goed begrijp kun je die niet laten uitbetalen), dus 9.335 units verbruikt voor de €13 bol.com kaart.

Enige hobbel was dat ik via de HN klantenservice (chat) betaalde 0906 nrs moest deblokkeren. Dat was zo gepiept, daarna moet je wel even 5 min je simkaart eruit laten en nog een minuut vliegtuigstand aanzetten. Het was daarna ook direct actief, en ik was daarmee nog net op tijd voordat morgen mijn nieuwe bundel ingaat.
Even je sim af- en aanmelden is al zat. (restart van tel is het makkelijkste).

Vorige week nog gedaan voor mijn dochter, die had het nieuwe nummer van smjb geblokkeerd staan.

---------------

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:17
Beste medetweakers. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb gisteren bij beltegoed.nl mijn hollandsnieuwe beltegoed opgemaakt aan €15 bol.com cadeaubon dmv betaalmethode 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧. Gisteren is het weer niet gelukt, omdat ik geen bevestigingsmail heb gekregen. Dus gisteren mail gestuurd met 3 printscreens als bewijs van order ID, gesprekstijd in de telefoon en een printscreen gesprekstijd dat in mijn hollandsnieuwe account staat. Kreeg ik eerst zo’n dom standaardmail van de klantenservice met uw betaling via bank is niet gelukt blabla. Gelijk maar bij trustpilot een review achtergelaten. En warempel kreeg ik reactie van beltegoed.nl. Alleen nu vragen ze 𝐤𝐨𝐩𝐢𝐞 𝐈𝐃 𝐛𝐞𝐰𝐢𝐣𝐬 𝐞𝐧 𝐤𝐨𝐩𝐢𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐰𝐚𝐚𝐫𝐨𝐩 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐯𝐨𝐥𝐥𝐞𝐝𝐢𝐠𝐞 𝐧𝐚𝐚𝐦 𝐬𝐭𝐚𝐚𝐭. Nu is mijn vraag: Mag dat zomaar? Ik vind het raar, want ik stuur genoeg bewijzen?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:13
#pinokkia Ga bij hollandsnieuwe naar verbruik en maak hier foto van met het telefoonnummer erop.
Bij mij zo gelukt.
Let er bij bellen op dat blauwe balk gaat lopen. gebeurd dit niet dan ophangen en opnieuw.

• Mistraller
pinokkia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:18:
Beste medetweakers. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb gisteren bij beltegoed.nl mijn hollandsnieuwe beltegoed opgemaakt aan €15 bol.com cadeaubon dmv betaalmethode 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧. Gisteren is het weer niet gelukt, omdat ik geen bevestigingsmail heb gekregen. Dus gisteren mail gestuurd met 3 printscreens als bewijs van order ID, gesprekstijd in de telefoon en een printscreen gesprekstijd dat in mijn hollandsnieuwe account staat. Kreeg ik eerst zo’n dom standaardmail van de klantenservice met uw betaling via bank is niet gelukt blabla. Gelijk maar bij trustpilot een review achtergelaten. En warempel kreeg ik reactie van beltegoed.nl. Alleen nu vragen ze 𝐤𝐨𝐩𝐢𝐞 𝐈𝐃 𝐛𝐞𝐰𝐢𝐣𝐬 𝐞𝐧 𝐤𝐨𝐩𝐢𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐰𝐚𝐚𝐫𝐨𝐩 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐯𝐨𝐥𝐥𝐞𝐝𝐢𝐠𝐞 𝐧𝐚𝐚𝐦 𝐬𝐭𝐚𝐚𝐭. Nu is mijn vraag: Mag dat zomaar? Ik vind het raar, want ik stuur genoeg bewijzen?
In het kader van KYC mag dat inderdaad. Ze verrichten een financiële dienst.

---------------

• pinokkia
𝐍𝐨𝐮 𝐡𝐞𝐛 𝐢𝐤 𝐧𝐞𝐭 𝐞𝐞𝐧 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐠𝐞𝐤𝐫𝐞𝐠𝐞𝐧 𝐝𝐚𝐭 𝐡𝐞𝐭 𝐦𝐚𝐬𝐤𝐞𝐫𝐞𝐧 𝐯𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐨𝐧𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞 𝐠𝐞𝐠𝐞𝐯𝐞𝐧𝐬 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭-/𝐟𝐚𝐜𝐭𝐮𝐮𝐫𝐧𝐮𝐦𝐦𝐞𝐫, 𝐟𝐚𝐜𝐭𝐮𝐮𝐫𝐝𝐚𝐭𝐮𝐦, 𝐟𝐚𝐜𝐭𝐮𝐮𝐫𝐩𝐞𝐫𝐢𝐨𝐝𝐞 𝐯𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐦𝐚𝐠. 𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐰𝐢𝐥 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐭 𝐚𝐥𝐥𝐞 𝐝𝐞𝐭𝐚𝐢𝐥𝐬. 𝐌𝐚𝐠 𝐝𝐢𝐭 𝐰𝐞𝐥 𝐞𝐞𝐧𝐬? 𝐈𝐤 𝐯𝐞𝐫𝐫𝐞𝐤 𝐨𝐦 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐞 𝐬𝐭𝐮𝐫𝐞𝐧 𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐚𝐧𝐝𝐞𝐫𝐞 𝐧𝐮𝐦𝐦𝐞𝐫𝐬 𝐨𝐩 𝐬𝐭𝐚𝐚𝐧.

• Reintje
muppetj schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 06:30:
[...]

Ja, dat kan. Zodra je ophangt met het eerste HN nummer, zal er een melding op het betalingsscherm van pay.nl verschijnen dat je opnieuw moet bellen. Dit kan ook vanaf een ander telefoonnummer. Je vult dan weer een nieuwe pincode in en de betaling wordt hervat. Op die manier hoef je minder te rekenen en/of je laptop open te laten staan.
Dat is bij mij mislukt.
Had een bestelling geplaatst van 15 Amazon.
Aan een tweede bestelling van 15 Amazon gestart. Na paar minuten was het tegoed op. Met ander nummer aan willen vullen. Pincode ingevoerd en dan krijg je de melding dat het mislukt is.
Doe ik iets verkeerd?

Pagina op laptop open gehouden.

• pinokkia
Reintje schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 20:36:
[...]

Dat is bij mij mislukt.
Had een bestelling geplaatst van 15 Amazon.
Aan een tweede bestelling van 15 Amazon gestart. Na paar minuten was het tegoed op. Met ander nummer aan willen vullen. Pincode ingevoerd en dan krijg je de melding dat het mislukt is.
Doe ik iets verkeerd?

Pagina op laptop open gehouden.
𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐳𝐚𝐥 𝐰𝐚𝐚𝐫𝐬𝐜𝐡𝐢𝐣𝐧𝐥𝐢𝐣𝐤 𝐯𝐫𝐚𝐠𝐞𝐧 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐈𝐃 𝐛𝐞𝐰𝐢𝐣𝐬, 𝐠𝐞𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐞𝐞𝐫𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠. 𝐀𝐥𝐬 𝐣𝐞 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝 𝐡𝐞𝐛 𝐦𝐞𝐭 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐝𝐢𝐞 𝐡𝐞𝐛𝐛𝐞𝐧 𝐚𝐥 𝐣𝐚𝐫𝐞𝐧 𝐥𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐭 𝐧𝐢𝐞𝐭. 𝐃𝐮𝐬 𝐤𝐚𝐧 𝐣𝐞 𝐟𝐥𝐮𝐢𝐭𝐞𝐧 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐚𝐦𝐚𝐳𝐨𝐧 €𝟏𝟓 𝐜𝐚𝐝𝐞𝐚𝐮𝐛𝐨𝐧. 𝐈𝐤 𝐛𝐞𝐧 𝐚𝐥 𝐯𝐚𝐧𝐚𝐟 𝟏𝟐-𝟏-𝟐𝟎𝟐𝟔 𝐚𝐥 𝐛𝐞𝐳𝐢𝐠 𝐦𝐞𝐭 𝐛𝐞𝐰𝐢𝐣𝐳𝐞𝐧 𝐚𝐚𝐧𝐥𝐞𝐯𝐞𝐫𝐞𝐧. 𝐇𝐞𝐛 𝐳𝐞𝐥𝐟 𝐈𝐃 𝐛𝐞𝐰𝐢𝐣𝐬, 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐭 𝐝𝐮𝐢𝐝𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐠𝐞𝐠𝐞𝐯𝐞𝐧𝐬, 𝐩𝐫𝐢𝐧𝐭𝐬𝐜𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐯𝐚𝐧 𝐨𝐫𝐝𝐞𝐫-𝐈𝐃, 𝐩𝐫𝐢𝐧𝐭𝐬𝐜𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐯𝐚𝐧 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝𝐞 𝟎𝟗𝟎𝟔-𝟏𝟓𝟎𝟐 𝐢𝐧 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐦𝐨𝐛𝐢𝐞𝐥 𝐞𝐧 𝐩𝐫𝐢𝐧𝐭𝐬𝐜𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐢𝐧 𝐚𝐜𝐜𝐨𝐮𝐧𝐭 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐯𝐞𝐫𝐛𝐫𝐮𝐢𝐤 𝐨𝐯𝐞𝐫𝐳𝐢𝐜𝐡𝐭 𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐝𝐮𝐢𝐝𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤 𝟎𝟗𝟎𝟔-𝟏𝟓𝟎𝟐 𝐦𝐞𝐭 𝐠𝐞𝐩𝐫𝐞𝐤𝐬𝐭𝐢𝐣𝐝/𝐝𝐚𝐭𝐮𝐦 𝐨𝐩 𝐬𝐭𝐚𝐚𝐭 𝐞𝐧 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐧𝐮𝐦𝐦𝐞𝐫 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐯𝐢𝐚 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐯𝐞𝐫𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐝. 𝐙𝐞𝐥𝐟𝐬 𝐝𝐞 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭𝐞𝐧𝐬𝐞𝐫𝐯𝐢𝐜𝐞 𝐯𝐚𝐧 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐦𝐢𝐣 𝐠𝐞𝐡𝐨𝐥𝐩𝐞𝐧 𝐯𝐢𝐚 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐝𝐚𝐭 𝐢𝐤 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝 𝐡𝐞𝐛. 𝐇𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐠𝐢𝐧𝐠 𝐠𝐞𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐝 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐦𝐢𝐣 𝐦𝐞𝐭 𝐝𝐞 𝐯𝐨𝐥𝐠𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐠𝐞𝐠𝐞𝐯𝐞𝐧𝐬 𝐝𝐚𝐭 𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝 𝐧𝐨𝐝𝐢𝐠 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭:
𝟏) 𝐏𝐞𝐫𝐬𝐨𝐨𝐧𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞 𝐠𝐞𝐠𝐞𝐯𝐞𝐧𝐬
𝟐) 𝐌𝐢𝐣𝐧 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐧𝐮𝐦𝐦𝐞𝐫 𝐰𝐚𝐚𝐫𝐦𝐞𝐞 𝟎𝟗𝟎𝟔-𝟏𝟓𝟎𝟐 𝐦𝐞𝐞 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝 𝐢𝐬
𝟑) 𝐁𝐞𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐠𝐢𝐧𝐠 𝐯𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐭𝐮𝐦, 𝐠𝐞𝐬𝐩𝐫𝐞𝐤𝐬𝐝𝐮𝐮𝐫
𝟒) 𝐁𝐞𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐠𝐢𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐭 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐚𝐥 𝐣𝐚𝐫𝐞𝐧 𝐠𝐞𝐞𝐧 𝐠𝐞𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐞𝐞𝐫𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐭 𝐞𝐧 𝐨𝐨𝐤 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐤𝐞𝐧, 𝐰𝐚𝐧𝐭 𝐝𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐭𝐞𝐠𝐞𝐧 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐚𝐜𝐲 𝐰𝐞𝐭𝐠𝐞𝐯𝐢𝐧𝐠! 𝐇𝐞𝐛 𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐛𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐠𝐞𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐝 𝐞𝐧 𝐤𝐫𝐞𝐞𝐠 𝐝𝐮𝐬 𝐞𝐞𝐧 𝐯𝐞𝐫𝐯𝐞𝐥𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐠. 𝐙𝐢𝐞 𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐚𝐚𝐧 𝐤𝐨𝐩𝐢𝐞 𝐦𝐚𝐢𝐥.

𝐇𝐞𝐭 𝐞𝐫𝐠𝐬𝐭𝐞 𝐢𝐬 𝐧𝐮 𝐝𝐚𝐭 𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐧𝐮𝐦𝐦𝐞𝐫 𝐚𝐥𝐬 𝐅𝐑𝐀𝐔𝐃𝐄 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝐚𝐚𝐧𝐳𝐢𝐞𝐭 𝐞𝐧 𝐝𝐮𝐬 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐝𝐞 𝐟𝐫𝐚𝐮𝐝𝐞 𝐚𝐟𝐝𝐞𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐭. 𝐖𝐢𝐞 𝐢𝐬 𝐡𝐢𝐞𝐫 𝐧𝐨𝐮 𝐟𝐨𝐮𝐭 𝐛𝐞𝐳𝐢𝐠?

𝐃𝐮𝐬 𝐨𝐩𝐫𝐨𝐞𝐩 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐢𝐞𝐝𝐞𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐝𝐢𝐞 𝐛𝐢𝐣 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐳𝐢𝐭 𝐞𝐧 𝐝𝐚𝐚𝐫𝐦𝐞𝐞 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐝𝐨𝐞𝐭 𝐦𝐨𝐞𝐢𝐥𝐢𝐣𝐤. 𝐌𝐞𝐥𝐝 𝐡𝐞𝐭 𝐛𝐢𝐣 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐚𝐮𝐛

𝐊𝐎𝐏𝐈𝐄 𝐌𝐀𝐈𝐋

C𝐱𝐱𝐱(Beltegoed.nl)
15 jan 2026 16:36 CET

Hallo,

Dit is geen officiële telefoonrekening, dit is de derde keer dat we u hierover informeren.

We zullen geen code verstrekken totdat u ons een geldige telefoonrekening stuurt.

Als u blijft weigeren uw identiteit te verifiëren en het gevraagde document te verstrekken, zullen we deze kwestie escaleren naar ons fraudeteam en zal er een onderzoek worden ingesteld.

Het telefoonnummer is geblokkeerd en er kunnen geen verdere aankopen meer mee worden gedaan.

Als u een aankoop wilt doen, gebruik dan een traceerbare betaalmethode.
Met vriendelijke groet,
Uw klantendienst | Beltegoed.nl
Beltegoed_logo

[ Voor 20% gewijzigd door pinokkia op 15-01-2026 23:39 ]

• Mistraller
hollandsnieuwe is helemaal niet blij met het opbellen van al dat tegoed, dus ik denk dat als meerdere mensen gaan klagen bij HN dat je het gaat verpesten voor iedereen.

Neem je verlies en gebruik gewoon een andere dienst. 15 euro overleef je wel.

BTW waarom zo'n verschrikkelijk lettertype?

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 15-01-2026 23:49 ]

---------------

• pinokkia
Mistraller schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:46:
hollandsnieuwe is helemaal niet blij met het opbellen van al dat tegoed, dus ik denk dat als meerdere mensen gaan klagen bij HN dat je het gaat verpesten voor iedereen.

Neem je verlies en gebruik gewoon een andere dienst. 15 euro overleef je wel.

BTW waarom zo'n verschrikkelijk lettertype?
Jij kiest liever dat andere mensen hierdoor ook gedupeerd worden. Het punt is dat Beltegoed.nl mijn telefoonnummer ziet voor fraude. Zo kan het ook bij andere gedupeerden gaan en als waarschuwing voor medetweakers.

Lettertype stond bij mij nog zo.

• Mistraller
pinokkia schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 00:23:
[...]

Jij kiest liever dat andere mensen hierdoor ook gedupeerd worden. Het punt is dat Beltegoed.nl mijn telefoonnummer ziet voor fraude. Zo kan het ook bij andere gedupeerden gaan en als waarschuwing voor medetweakers.

Lettertype stond bij mij nog zo.
"Gedupeerd"; je kiest grote woorden. Ik lees er hier maar weinig die er zo over denken.

Choose your battles wisely.

---------------

• pinokkia
Mistraller schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 01:30:
[...]

"Gedupeerd"; je kiest grote woorden. Ik lees er hier maar weinig die er zo over denken.

Choose your battles wisely.
Helaas lees ik nu pas op internet genoeg mensen die zo’n situatie hebben meegemaakt. Ik waarschuw alleen maar medetweakers, want hun kunnen dat ook meemaken. Het is goed bedoeld.

Maar ik laat niet toe dat beltegoed.nl mijn 06nummer als fraude nummer ziet en ik durf te wedden dat meerdere mensen zo denken! Jij zou het ook niet leuk vinden dat jouw 06nummer bekend staat als fraude! Of laat jij je over je heen walsen,en dit stukje had je achterwege mogen laten

Ps: gedeeltelijk klopt met Choose your battles wissely

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 20-01-2026 06:48 ]

• Mistraller
pinokkia schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 01:43:
[...]

Helaas lees ik nu pas op internet genoeg mensen die zo’n situatie hebben meegemaakt. Ik waarschuw alleen maar medetweakers, want hun kunnen dat ook meemaken. Het is goed bedoeld.

Maar ik laat niet toe dat beltegoed.nl mijn 06nummer als fraude nummer ziet en ik durf te wedden dat meerdere mensen zo denken! Jij zou het ook niet leuk vinden dat jouw 06nummer bekend staat als fraude! Of laat jij je over je heen walsen, ja en amen knikker.

Ps: gedeeltelijk klopt met Choose your battles wissely
Ik heb een eigen bedrijf. Misschien kijk ik iets anders tegen de wereld aan ;)

Soms is het slim om niet voor de laatste paar centen winst te gaan. Ik gebruik gewoon smjb (alleen op prive toestellen overigens, voor mijn zakelijke nummer vind ik dit fiscaal al een schimmig gebied) en dat werkt prima. Die houden iets meer wellicht maar geen gezeik verder.

Verder ben ik ook zeer bekend met financiële wetgeving (oa waarom Thoorn moest stoppen), en ik weet dus ook dat deze bedrijven op het randje van de wet opereren. Het is een leuk extraatje, en dit doek gaat vroeg of laat vallen. Hoe harder je schreeuwt, hoe eerder dit doek valt. Kijk maar naar Thoorn.

---------------

• pinokkia
Mistraller schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 02:24:
[...]

Ik heb een eigen bedrijf. Misschien kijk ik iets anders tegen de wereld aan ;)

Soms is het slim om niet voor de laatste paar centen winst te gaan. Ik gebruik gewoon smjb (alleen op prive toestellen overigens, voor mijn zakelijke nummer vind ik dit fiscaal al een schimmig gebied) en dat werkt prima. Die houden iets meer wellicht maar geen gezeik verder.

Verder ben ik ook zeer bekend met financiële wetgeving (oa waarom Thoorn moest stoppen), en ik weet dus ook dat deze bedrijven op het randje van de wet opereren. Het is een leuk extraatje, en dit doek gaat vroeg of laat vallen. Hoe harder je schreeuwt, hoe eerder dit doek valt. Kijk maar naar Thoorn.
Ik kom zelf vanaf klein af aan uit bedrijf leven. Ik heb zelf zo’n 25 jaar het bedrijf van mijn ouders overgenomen. Helaas wegens gezondheidsproblemen mee moeten stoppen. Maar dat ff terzijde. Ja Thoorn was gewoon een goed en eerlijk bedrijf. Jammer dat de eigenaar mee gestopt is. Maar wat beltegoed.nl doet dat is niet goed te praten. Als een klant met alle bewijzen netjes aanlevert ook al zijn bepaalde dingen niet mag volgens de privacywet. Dan neem ik dit voor lief. Maar als mijn 06nummer als fraude wordt gekenmerkt dan word ik hellig. Daarom wil ik alleen mensen waarschuwen voor dit “oplichtingspraktijken”. Inmiddels heeft mijn schoonzus die juridische kennis en ook op een fraude afdeling werkt gezegd. Laat Beltegoed.nl dit maar doen, want dan kan jij verdere en betere stappen ondernemen.😄. Misschien dat ik dat ga doen als mijn gezondheid het toelaat, want dan is beltegoed.nl die in de problemen komt. Zelf ben ik niet juridisch onderlegd met dit probleem.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Mistraller schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 02:24:
[...]
Ook SMJB is niet heilig, daarbij heb ik identiek dezelfde vraag gehad om gegevens door te sturen:
MK_ in "Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie"

Ik heb daarbij mijn verlies genomen en uiteindelijk geen gegevens doorgestuurd en mijn account laten opdoeken daar.

Het blijft uiteindelijk inderdaad een leuk extraatje zolang het werkt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Reintje
pinokkia schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:12:
[...]

𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐳𝐚𝐥 𝐰𝐚𝐚𝐫𝐬𝐜𝐡𝐢𝐣𝐧𝐥𝐢𝐣𝐤 𝐯𝐫𝐚𝐠𝐞𝐧 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐈𝐃 𝐛𝐞𝐰𝐢𝐣𝐬, 𝐠𝐞𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐞𝐞𝐫𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠. 𝐀𝐥𝐬 𝐣𝐞 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝 𝐡𝐞𝐛 𝐦𝐞𝐭 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐝𝐢𝐞 𝐡𝐞𝐛𝐛𝐞𝐧 𝐚𝐥 𝐣𝐚𝐫𝐞𝐧 𝐥𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐭 𝐧𝐢𝐞𝐭. 𝐃𝐮𝐬 𝐤𝐚𝐧 𝐣𝐞 𝐟𝐥𝐮𝐢𝐭𝐞𝐧 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐚𝐦𝐚𝐳𝐨𝐧 €𝟏𝟓 𝐜𝐚𝐝𝐞𝐚𝐮𝐛𝐨𝐧. 𝐈𝐤 𝐛𝐞𝐧 𝐚𝐥 𝐯𝐚𝐧𝐚𝐟 𝟏𝟐-𝟏-𝟐𝟎𝟐𝟔 𝐚𝐥 𝐛𝐞𝐳𝐢𝐠 𝐦𝐞𝐭 𝐛𝐞𝐰𝐢𝐣𝐳𝐞𝐧 𝐚𝐚𝐧𝐥𝐞𝐯𝐞𝐫𝐞𝐧. 𝐇𝐞𝐛 𝐳𝐞𝐥𝐟 𝐈𝐃 𝐛𝐞𝐰𝐢𝐣𝐬, 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐭 𝐝𝐮𝐢𝐝𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐠𝐞𝐠𝐞𝐯𝐞𝐧𝐬, 𝐩𝐫𝐢𝐧𝐭𝐬𝐜𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐯𝐚𝐧 𝐨𝐫𝐝𝐞𝐫-𝐈𝐃, 𝐩𝐫𝐢𝐧𝐭𝐬𝐜𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐯𝐚𝐧 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝𝐞 𝟎𝟗𝟎𝟔-𝟏𝟓𝟎𝟐 𝐢𝐧 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐦𝐨𝐛𝐢𝐞𝐥 𝐞𝐧 𝐩𝐫𝐢𝐧𝐭𝐬𝐜𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐢𝐧 𝐚𝐜𝐜𝐨𝐮𝐧𝐭 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐯𝐞𝐫𝐛𝐫𝐮𝐢𝐤 𝐨𝐯𝐞𝐫𝐳𝐢𝐜𝐡𝐭 𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐝𝐮𝐢𝐝𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤 𝟎𝟗𝟎𝟔-𝟏𝟓𝟎𝟐 𝐦𝐞𝐭 𝐠𝐞𝐩𝐫𝐞𝐤𝐬𝐭𝐢𝐣𝐝/𝐝𝐚𝐭𝐮𝐦 𝐨𝐩 𝐬𝐭𝐚𝐚𝐭 𝐞𝐧 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐧𝐮𝐦𝐦𝐞𝐫 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐯𝐢𝐚 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐯𝐞𝐫𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐝. 𝐙𝐞𝐥𝐟𝐬 𝐝𝐞 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭𝐞𝐧𝐬𝐞𝐫𝐯𝐢𝐜𝐞 𝐯𝐚𝐧 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐦𝐢𝐣 𝐠𝐞𝐡𝐨𝐥𝐩𝐞𝐧 𝐯𝐢𝐚 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐝𝐚𝐭 𝐢𝐤 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝 𝐡𝐞𝐛. 𝐇𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐠𝐢𝐧𝐠 𝐠𝐞𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐝 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐦𝐢𝐣 𝐦𝐞𝐭 𝐝𝐞 𝐯𝐨𝐥𝐠𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐠𝐞𝐠𝐞𝐯𝐞𝐧𝐬 𝐝𝐚𝐭 𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝 𝐧𝐨𝐝𝐢𝐠 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭:
𝟏) 𝐏𝐞𝐫𝐬𝐨𝐨𝐧𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞 𝐠𝐞𝐠𝐞𝐯𝐞𝐧𝐬
𝟐) 𝐌𝐢𝐣𝐧 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐧𝐮𝐦𝐦𝐞𝐫 𝐰𝐚𝐚𝐫𝐦𝐞𝐞 𝟎𝟗𝟎𝟔-𝟏𝟓𝟎𝟐 𝐦𝐞𝐞 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝 𝐢𝐬
𝟑) 𝐁𝐞𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐠𝐢𝐧𝐠 𝐯𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐭𝐮𝐦, 𝐠𝐞𝐬𝐩𝐫𝐞𝐤𝐬𝐝𝐮𝐮𝐫
𝟒) 𝐁𝐞𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐠𝐢𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐭 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐚𝐥 𝐣𝐚𝐫𝐞𝐧 𝐠𝐞𝐞𝐧 𝐠𝐞𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐞𝐞𝐫𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐨𝐧𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐭 𝐞𝐧 𝐨𝐨𝐤 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐤𝐞𝐧, 𝐰𝐚𝐧𝐭 𝐝𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐭𝐞𝐠𝐞𝐧 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐚𝐜𝐲 𝐰𝐞𝐭𝐠𝐞𝐯𝐢𝐧𝐠! 𝐇𝐞𝐛 𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐛𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐠𝐞𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐝 𝐞𝐧 𝐤𝐫𝐞𝐞𝐠 𝐝𝐮𝐬 𝐞𝐞𝐧 𝐯𝐞𝐫𝐯𝐞𝐥𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐢𝐥 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐠. 𝐙𝐢𝐞 𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐚𝐚𝐧 𝐤𝐨𝐩𝐢𝐞 𝐦𝐚𝐢𝐥.

𝐇𝐞𝐭 𝐞𝐫𝐠𝐬𝐭𝐞 𝐢𝐬 𝐧𝐮 𝐝𝐚𝐭 𝐁𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐧𝐮𝐦𝐦𝐞𝐫 𝐚𝐥𝐬 𝐅𝐑𝐀𝐔𝐃𝐄 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝐚𝐚𝐧𝐳𝐢𝐞𝐭 𝐞𝐧 𝐝𝐮𝐬 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐝𝐞 𝐟𝐫𝐚𝐮𝐝𝐞 𝐚𝐟𝐝𝐞𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐬𝐭𝐮𝐮𝐫𝐭. 𝐖𝐢𝐞 𝐢𝐬 𝐡𝐢𝐞𝐫 𝐧𝐨𝐮 𝐟𝐨𝐮𝐭 𝐛𝐞𝐳𝐢𝐠?

𝐃𝐮𝐬 𝐨𝐩𝐫𝐨𝐞𝐩 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐢𝐞𝐝𝐞𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐝𝐢𝐞 𝐛𝐢𝐣 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐳𝐢𝐭 𝐞𝐧 𝐝𝐚𝐚𝐫𝐦𝐞𝐞 𝐠𝐞𝐛𝐞𝐥𝐝 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐥𝐭𝐞𝐠𝐨𝐞𝐝.𝐧𝐥 𝐝𝐨𝐞𝐭 𝐦𝐨𝐞𝐢𝐥𝐢𝐣𝐤. 𝐌𝐞𝐥𝐝 𝐡𝐞𝐭 𝐛𝐢𝐣 𝐡𝐨𝐥𝐥𝐚𝐧𝐝𝐬𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐚𝐮𝐛

𝐊𝐎𝐏𝐈𝐄 𝐌𝐀𝐈𝐋

C𝐱𝐱𝐱(Beltegoed.nl)
15 jan 2026 16:36 CET

Hallo,

Dit is geen officiële telefoonrekening, dit is de derde keer dat we u hierover informeren.

We zullen geen code verstrekken totdat u ons een geldige telefoonrekening stuurt.

Als u blijft weigeren uw identiteit te verifiëren en het gevraagde document te verstrekken, zullen we deze kwestie escaleren naar ons fraudeteam en zal er een onderzoek worden ingesteld.

Het telefoonnummer is geblokkeerd en er kunnen geen verdere aankopen meer mee worden gedaan.

Als u een aankoop wilt doen, gebruik dan een traceerbare betaalmethode.
Met vriendelijke groet,
Uw klantendienst | Beltegoed.nl
Beltegoed_logo
Het betreft gamecardsdirect. :)

• Glaxo
Gewoon lekker met gamecardsdirect.com doen en een kaart kiezen die binnen je bundel valt dat gaat het altijd goed. Geen gedoe en snelle dienstverlening. Alleen je emailadres is nodig.
Het beste kies je een cadeaukaart waar je zelf het bedrag kunt kiezen om het maximale uit je bundel te halen. Meestal nog 50cent in mijn bundel, maar better safe than sorry.

Verwijderd

Uit de frustatie berichten van @pinokkia maak ik op dat het niet altijd goed gaat.

• Reintje
Bij gamecardsdirect is het dus niet mogelijk om 1 cadeaubon met meerdere nummers te betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qG01CNiWWIfWK8ijQXxbPXJAqKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpBB1s6vWp1DoNbnn3BlKUaC.jpg?f=fotoalbum_large

• mkmi
Reintje schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:16:
Bij gamecardsdirect is het dus niet mogelijk om 1 cadeaubon met meerdere nummers te betalen.

[Afbeelding]
Het ons een paar weken geleden wel gelukt om bij GameCardsDirect een bestelling af te ronden met meerdere telefoonnummers. Bij het eerste nummer was het tegoed op, daarna gaf de website aan dat de betaling nog niet volledig was. We konden vervolgens een nieuwe betaling starten met een ander nummer en zo de bestelling alsnog afronden. Handig om te weten dat ze het eigenlijk niet ondersteunen.

• sschelhaas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:09
mkmi schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:28:
[...]

Het ons een paar weken geleden wel gelukt om bij GameCardsDirect een bestelling af te ronden met meerdere telefoonnummers. Bij het eerste nummer was het tegoed op, daarna gaf de website aan dat de betaling nog niet volledig was. We konden vervolgens een nieuwe betaling starten met een ander nummer en zo de bestelling alsnog afronden. Handig om te weten dat ze het eigenlijk niet ondersteunen.
Bij mij was het gisteravond ook gelukt met een 2e nummer (kwam paar seconden te kort), maar kon ik vervolgens met dat 2e nummer niet een nieuwe bestelling doen om het resterende tegoed op te maken....

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01 18:47

CR9

Ik heb een simyo prepaid kaart met beltegoed die graag wil opbellen. Heb al geprobeerd via beltegoed en gamecardsdirect. Maar als ik bel naar het 0906 nummer gaat het niet over, ik hoor gelijk de ophang toon. Klantenservice van simyo weet het ook niet. Heeft iemand dit ook gehad? Worden simyo/kpn nummers gewoon geblokkeerd?

• pinokkia
CR9 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:19:
Ik heb een simyo prepaid kaart met beltegoed die graag wil opbellen. Heb al geprobeerd via beltegoed en gamecardsdirect. Maar als ik bel naar het 0906 nummer gaat het niet over, ik hoor gelijk de ophang toon. Klantenservice van simyo weet het ook niet. Heeft iemand dit ook gehad? Worden simyo/kpn nummers gewoon geblokkeerd?
Tip: Bel je simyo beltegoed niet via Beltegoed.nl, want dan kan je net zo goed je geld op straat gooien.

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01 18:47

CR9

pinokkia schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:46:
[...]

Tip: Bel je simyo beltegoed niet via Beltegoed.nl, want dan kan je net zo goed je geld op straat gooien.
Nou met hollandsnieuwe gaat het altijd via beltegoed tot nu toe. Maar bedankt voor de waarschuwing

• pinokkia
CR9 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:47:
[...]

Nou met hollandsnieuwe gaat het altijd via beltegoed tot nu toe. Maar bedankt voor de waarschuwing
Gelukkig voor je. Maar als het niet goed gaat dan mag je met keiharde bewijzen komen. Zoals ongemarkeerd ID-bewijs (foto en bsn nummer moet zichtbaar zijn) en een gespecialiseerde telefoonrekening waar alle nummers van andere opstaan. En laat dat nou niet mogen volgens de AVG.

• sschelhaas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:09
pinokkia schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:39:
[...]

Gelukkig voor je. Maar als het niet goed gaat dan mag je met keiharde bewijzen komen. Zoals ongemarkeerd ID-bewijs (foto en bsn nummer moet zichtbaar zijn) en een gespecialiseerde telefoonrekening waar alle nummers van andere opstaan. En laat dat nou niet mogen volgens de AVG.
Vervelend dat je negatieve ervaring hebt. Moet zeggen dat ik dit niet herken. Ik heb bij beltegoed.nl de ervaring dat het snel wordt opgelost. Wettelijk hebben ze nu eenmaal een onderzoeksplicht en ik ben blij dat ze dit invullen, want doordat ze deze moeite nemen kan ik het beltegoed innen. Bij mij is de via "KopieID" app gemaakte kopie ID is gewoon geaccepteerd en dit geldt ook voor de telefoonrekening zonder specificatie maar met bewijs dat ik hen heb gebeld.

Zoals ook gemeld, we mogen van geluk spreken dat dit oneigenlijk gebruik van beltegoed überhaupt wordt "getolereerd ", en het bewust maken / lastige vragen stellen aan HollandsNieuwe lijkt me niet verstandig, als we graag willen dat deze constructie nog langer blijft bestaan. Daarnaast zijn er gelukkig nog meerdere opties zoals gamecardsdirect.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste