Ik probeer het even voor mijzelf duidelijk te krijgen; ik hou dit topic al lang bij maar heb me er nooit veel in verdiept omdat ik het nog niet altijd helemaal snapte.
We hebben hier een huishouden met 3 HN sim-only abonnementen; nog van
deze aanbieding.
Ooit €5 (nu €5,36) voor 10.000 min/sms/MB en omdat we Ziggo hebben 10.000 dubbel tegoed daar boven op.
In het kader van dit topic kan dat laatste deel buiten beschouwing worden gelaten.
Het eerste deel is volgens de app €20 waard.
Ik geloof dat de meesten hier nu gamecardsdirect gebruiken (levert meest op) i.c.m. VVV online bonnen (in de praktijk meest praktisch te gebruiken. Bij grootste abonnement (40.000) kies je dan €27,50 en bij betalen bel je een nummer totdat je opgehangen wordt.
Met de rekensom van
deze post zou ons huidig abonnement op deze manier zo'n (€20 / 1,3 / 1,1 =) €13,75 op leveren.
We mogen dus al lang verlengen en momenteel is het eerste jaar €4,50 en 2e jaar €12 p/maand.
Zelfs het 2e jaar levert het dus per maand meer op dat met ons huidig abonnement.
(nu €5,36 kosten, €13,75 bon = €8,39 'winst' | verlengen in 2e jaar €12 kosten, €27,50 bon = €15,50 'winst' en in
het 1e jaar zelfs €4,50 kosten, €27,50 bon = €23 'winst')
Dit alles natuurlijk als ons gebruik binnen het dubbel tegoed (10.000 eenheden) blijft en we niet de vaste bundel gebruiken wat hier eigenlijk niet gebeurd).
(Helaas kun je als huidig HN klant niet van
deze aanbieding gebruik maken)
Dat heb ik zo toch goed?
Zo ja; dan is het wel verstandig om hier eens naar te kijken en ons abonnementen te wijzigen.
Want dan sta ik voor een keus; óf overstappen naar een andere provider met onder de streep lage maandkosten
(zoals de wekelijkse aanbiedingen op mobiel.nl/belsimpel die vaak over 2 jaar gerekend op €3-5 p/maand uitkomen).
óf verlengen bij HN en deze praktijk van beltegoed opbellen gebruik van maken, waar er wel enige onzekerheid is over hoe lang dit nog werken/wat oplevert. (of bijvoorbeeld
deze ontwikkelingen)
[
Voor 3% gewijzigd door
Piet91 op 17-09-2026 21:41
]