Jan-E schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:30:
[...]
Dat is inderdaad te weinig. Je betaalt het bedrag per minuut plus je gebruikelijke belkosten. Een betaallijn van 1 euro per minuut is dan ook beter dan 0,80 euro/m. Want bij 1 euro/m zoals bij gamecardsdirect ben je minder lang aan de lijn.
Gisteren probeerde ik 25 euro aan amazon vouchers te kopen met 2 telnummers. Eerst telnummer gelukt, toen ik de resterende bedrag wilde betalen met mijn 2de telnummer, het luktte niet, kreeg te horen dat ik aan mijn limiet bereikt heb. Beetje raar gezien dat ik een deel van mijn 25,- alleen maar kon betalen (dus rond 16 van 35,-), dit is nog veel onder de dag of maand limiet. Nu vraag me af hoe ze dat berekenen. Het gaat allemaal via pay.nl en je kan geen klantenservice bereiken.
Op hun website lees ik de volgende:
Telefonisch betalen
Voor betalingen per telefoon geldt dat er via betaalde servicenummers maximaal 300 euro per gebruiker per maand afgerekend mag worden, met een maximum 50 euro per sessie. Deze regels zijn ondertussen ingevoerd. Om niet boven de 50 euro uit te komen, is de maximale transactiewaarde op 45 euro vastgesteld. Dit basisbedrag + ongeveer 10% aan kosten blijft in totaal onder de 50 euro. Pay.nl kan enkel een limiet instellen voor haar servicenummers. Ook de operator moet deze limieten hanteren, echter gelden deze limieten dan voor het totale gebruik van servicenummers voor de specifieke gebruiker. Het is dus mogelijk dat een klant onze diensten niet kan gebruiken, omdat hij al elders betaaldiensten heeft afgenomen. Omgekeerd kan natuurlijk ook.
Iemand heeft meer ervaring daarmee?