Bij mij gaat ie pas boven de 65 graden aan. Er is bij mij via Marlies ook een update gedraaid maar weet niet of dat nu dezelfde is die hier genoemd wordt.dlenstra schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:44:
[...]
Weet je of dit een update is die algemeen uitgerold wordt? Hier ook dat het verwarmen boven de 60 graden middels het geïntegreerde element gebeurt.
Wel ervaar ik nog veel ruis / turbulentie in de leidingen en 'knallende' leidingen.... Ik ga kijken of ik het systeem kan ontluchten / water eruit (niet alles maar vanaf de pomp T naar de (warm)water kranen. Mogelijk zit er nog lucht of rommel in de leidingen.
Daarnaast lijkt het als je gaat koelen dat de setpoint van de Pomp AO (om te koelen) wordt verlaagd met resultaat dat hij gaat koelen tot 15/16 graden (ingesteld op 20 graden). Pomp T blijft dan warmte ontrekken met condens op de leidingen als gevolg (overigens niet alle leidingen). Wat blijkt is dat ons CV systeem in twee lussen is gemaakt (Pomp AO destijds alleen om te verwarmen is in het midden aangesloten). 1 lus pompt dus rustig water rond met minimale afgite en gaat vermengd water retour. Pomp AO denkt dat het allemaal prima is en blijft pompen. Pomp T koelt het water in de andere lus af tot vriespunt (bijna dan
Ik heb nu de optie aangezet dat er wordt gestuurd vanuit Dewarmte (op de Pomp T) om te kijken of men dan ook daadwerkelijk maximaal gebruik gaat maken van de zonnestroom. Max temp ingesteld op 70 en min op 55. Eens kijken wat dit gaat doen.
Blijft een beetje prutsen voor mijn gevoel.