bsmpower schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:01:
Zonder gekheid. Als je deze parabolische stijging ziet, dan moet ie toch een keer omlaag gaan? Hoe groot is de kans dat ie doorzet. De parabolisch stijging lijkt er ook een beetje uit en op weg om weer een neerwaartse trend in te gaan?
Disclaimer: het is bekend dat ik geen TA kennis heb. Het is meer een gedachte die bij mij speelt als ik er zo uitgezoomd naar kijk.
[Afbeelding]
Hier ook zonder gekheid: ik begrijp niet zo goed wat je nu aan het doen bent. Kijk: als je hier oprecht bang voor bent, waarom stel je dan nu verkooptargets in onder de huidige positie? Als je
echt denkt bent dat 't feestje nu al voorbij is dan verkoop je
nu toch gewoon alles?
Ik snap niet zo goed wat voor antwoord je nu van ons verwacht. Er is hier namelijk al 100x gezegd dat men nog niet denkt dat de cycle voorbij is. Dat dit zelfs nog een vrij milde correctie is. Dat volgens de cycle theory de bull in het post-halving year echt nog even vol gas aan gaat. Sommigen denken aan een peak in Q1 2025, anderen Q4 2025. Er zijn uitzonderingen, maar het sentiment lijkt nog niet compleet te zijn omgeslagen. Dit is al wekenlang de mood hier, maar het is overduidelijk dat jij niet mee wil in die gedachtengang. En dat mag uiteraard: niemand kan je immers 100% zeker garanderen dat 108k niet de top is. Maar jij gelooft er overduidelijk niet meer in: dus wat voor magisch nieuw antwoord verwacht je nu van ons om jou toch te overtuigen dat de bull niet voorbij is?
Dus, mijn vraag blijft: wat ben je dan nu aan het doen? Blijkbaar ben je vannacht bijna op het moment geweest dat je hele PF automatisch is verkocht. Dat klinkt eigenlijk alsof het targets zijn die tijdens een normale bull correctie makkelijk gehaald kunnen worden. Immers, er is al zo vaak gezegd dat 20% tot 30% correcties tijdens de bull fase kunnen voorkomen. Kortom: als je doel is om wel in deze bullmarkt te blijven, dan klinkt het niet echt als verstandig gekozen targets. Maar als het je doel is om uit te stappen omdat je er niet in gelooft, kun je dat beter
nu doen dan nog 10% lager. Je hebt jezelf met die verkooptargets op een rare twijfelende manier gepositioneerd.
Concluderend: waarom verkoop je dan niet nu gewoon de hele bende, stap je er volledig uit, en probeer je volgende cycle wel tijdens de bear in te stappen? Je moet denk ik nu
echt een keuze voor jezelf gaan maken:
A: Je gelooft er niet meer in en stapt nu uit. Je houdt meer fiat over dan wanneer je er pas op je targets automatisch wordt uitgegooid.
of
B: Je blijft erin, houdt het sentiment & alle metrics uit het NK topic komende weken en maanden goed in de gaten en stelt een mooi realistisch laddertje aan verkooptargets in.