[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #28 / $100k behaald! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 256 Laatste
Acties:
  • 864.323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:34
en weer op 105k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:45

tomtom901

Moderator General Chat
Dump hadden we al gehad, was een mooie entry :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:42

YES

Moderator General Chat
Domino schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:31:
[...]

Ik snap schuldenvrij (willen) leven, maar je hypotheekschuld wordt gewoon gedecimeerd door de inflatie.
Versneld aflossen gaat nog sneller dan de inflatie de schuld decimeert hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07
Mooooon

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-07 02:14
souljah1h schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:50:
Bericht van Bitonic:

Nieuwe regelgeving: Wat betekent de travel rule voor jou?
Beste meneer/mevrouw ****,

Per 30 december 2024 treedt de travel rule in werking voor alle partijen die bitcoin- en cryptotransacties verrichten. We willen je graag informeren over de aankomende veranderingen in onze diensten. Meer informatie hierover kun je ook nalezen in de FAQ op onze website.

Let op: Je hoeft pas actie te ondernemen nadat de nieuwe regelgeving van kracht wordt. Het is niet mogelijk dit op voorhand te doen.

Wat is de travel rule?
De travel rule is een regelgeving uit de herschikking van de Europese Transfers of Funds Regulation (TFR) die voorschrijft dat bepaalde informatie ‘meereist’ met een transactie. Dit betekent dat gegevens van zowel de verzender (degene die de transactie uitvoert) als de ontvanger (degene die de transactie ontvangt) moeten worden doorgegeven.

Bij Bitonic mag je alleen transacties verrichten van en naar jezelf, dit kan een eigen wallet (self-custodial) of gehoste wallet (custodial) bij een exchange zijn. Transacties naar een derde partij zijn dan ook niet toegestaan.

Wat betekent dit voor jou?
1. Woonadresverificatie bij bitcoinopnames

Als je bitcoin wilt opnemen naar een eigen wallet (self-custodial) of een gehoste wallet (custodial) bij een exchange, zijn wij verplicht om een geverifieerd woonadres van je te hebben. Je kunt je woonadres op een van de volgende manieren verifiëren:

Via iDIN: Verifieer je woonadres eenvoudig en snel via je bankapp.
Document uploaden: Upload een document waarop je woonadres duidelijk vermeld staat.
Foto maken: Maak een duidelijke foto van een document waarop je woonadres goed zichtbaar is.
2. Walletverificatie bij eigen wallets (self-custodial):

Als je een transactie verricht naar een eigen wallet en de waarde is hoger dan € 1.000, moet je jouw bitcoinadres verifiëren zodat wij kunnen vaststellen dat jij de eigenaar bent. Dit kan op twee manieren:

Upload een screenshot of foto: Maak een screenshot of foto van jouw wallet waarop je bitcoinadres duidelijk zichtbaar is.
Onderteken een bericht: Verifieer jouw wallet door een cryptografisch bericht te ondertekenen (message signing).
3. Gegevens-uitwisseling bij gehoste wallets (custodial):

Als je bitcoin vanuit een gehoste wallet (bijvoorbeeld bij een exchange) naar je Bitonic-account verstuurt, moet de exchange jouw gegevens meesturen. Verstuur je bitcoin vanuit je Bitonic-account naar een gehoste wallet, dan sturen wij jouw geverifieerde gegevens mee.

Voor gehoste wallets is er geen ondergrens van € 1.000; de gegevens worden altijd meegestuurd.
Als gegevens ontbreken, kan de transactie tijdelijk worden tegengehouden totdat de ontbrekende gegevens zijn verstrekt.
Let op: Bitonic ondersteunt niet alle exchanges vanwege onze hoge privacy- en beveiligingsstandaarden. Voor transacties geven wij een lijst van ondersteunde exchanges. Als een exchange niet wordt ondersteund, raden we je aan je eigen wallet als tussenstap te gebruiken. Verstuur dus eerst naar je eigen wallet en van daaruit naar een exchange.

4. Specifieke wijzigingen voor Bitonic Sparen

Gebruik je een eigen wallet voor je spaarplan? Dan moet je je bitcoinadres verifiëren voordat je bitcoin kan worden verstuurd.
Gebruik je een bitcoinadres van een gehoste wallet bij een exchange in je huidige spaarplan? Dit adres wordt gedeactiveerd en het spaarplan zal vanaf dat moment je Bitonic-account gebruiken als bestemming voor je bitcoin.
Bij nieuwe spaarplannen kun je bitcoin uitsluitend nog naar eigen wallets of naar je Bitonic-account versturen, niet meer naar gehoste wallets bij een exchange.
Welke gegevens worden meegestuurd en hoe veilig is dit?
De gegevens die worden meegestuurd, omvatten onder meer je volledige naam, bitcoinadres, woonadres, documentnummer, klantnummer en mogelijk je geboortedatum en geboorteplaats. Deze gegevens sturen wij mee met de transactie naar de ontvangende exchange, die doorgaans al over deze gegevens beschikt en deze zal controleren.

We begrijpen echter dat dit gevoelige informatie is. Bij Bitonic staat jouw privacy voorop. Daarom maken we gebruik van veilige, zelfgehoste en open-source protocollen om deze informatie versleuteld te versturen. Onze systemen zijn speciaal ontworpen voor maximale veiligheid en maken geen gebruik van centrale tussenpartijen. Dit minimaliseert het risico op datalekken en beschermt jouw data optimaal.

Helaas betekent dit ook dat we niet met alle exchanges samenwerken, omdat sommige partijen niet voldoen aan onze hoge privacy- en beveiligingsstandaarden. Kun je een exchange niet rechtstreeks gebruiken? Dan adviseren we je om je eigen wallet als tussenstap te gebruiken:

Stuur bitcoin vanuit je Bitonic-account naar je eigen wallet.
Verstuur bitcoin vervolgens vanuit je eigen wallet naar de exchange.
Let op: Verstuur geen bitcoin naar een exchange terwijl je hebt aangegeven dat dit een eigen wallet is. Dit kan resulteren in verlies van bitcoin. Het is daarom belangrijk dat je daadwerkelijk je eigen wallet als tussenstap gebruikt.

Vanaf wanneer gelden deze regels?
Deze regels gelden vanaf 30 december 2024. Omdat er in de sector nog veel onduidelijkheid bestaat, kan het zijn dat er in de toekomst wijzigingen zullen worden aangebracht. We houden je hierover op de hoogte.

Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op via e-mail, chat of telefonisch: +31 (0) 20 226 5289 (ma - vr 9.30 - 13.00 uur & 14.00 - 18.00 uur).

Met vriendelijke groet,
Bitonic
Ik vraag me bij dit af, welke gegevens bedoeld worden.

"Als je bitcoin vanuit een gehoste wallet (bijvoorbeeld bij een exchange) naar je Bitonic-account verstuurt, moet de exchange jouw gegevens meesturen."

Ik stuur regelmatig vanaf een exchange naar bitonic, maar wat willen ze weten? naam adres? telefoonnummer?

Maar goed, dat is meer een vraag voor de bitonic helpdesk, ik heb dat bericht niet gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
@Gelukszoekr Bedankt voor de 500$ MSTR scalp in 10 minuten :+ Grappig aandeeltje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:39:
[...]

Versneld aflossen gaat nog sneller dan de inflatie de schuld decimeert hoor.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik dat moet doen. Heb zitten rekenen en zou dan €65,- p/m minder betalen en aan het einde van de rit ca. €10k minder rente betalen. Moet voor 24 december de aflossing doen, daarna kan de bank niet meer tijdig verwerken.

Dilemma. Komende week even goed nadenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:26
Mr Ronman schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:39:
[...]

Ik vraag me bij dit af, welke gegevens bedoeld worden.

"Als je bitcoin vanuit een gehoste wallet (bijvoorbeeld bij een exchange) naar je Bitonic-account verstuurt, moet de exchange jouw gegevens meesturen."

Ik stuur regelmatig vanaf een exchange naar bitonic, maar wat willen ze weten? naam adres? telefoonnummer?

Maar goed, dat is meer een vraag voor de bitonic helpdesk, ik heb dat bericht niet gehad.
Staat gewoon erin hoor, even verder lezen dan de eerste helft

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:07

Vis

Moooon!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGs8T7xX5oWBQh84ve6noKdMprE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qn1Rd2oZl3b2STRbT1xwHC0E.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Wiley99 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:44:
[...]

Staat gewoon erin hoor, even verder lezen dan de eerste helft
Ik zie niet vanaf exchange naar bitonic, wel andersom, dan staat er dit

'De gegevens die worden meegestuurd, omvatten onder meer je volledige naam, bitcoinadres, woonadres, documentnummer, klantnummer en mogelijk je geboortedatum en geboorteplaats'

Maar goed, ik wacht eerst wel even af tot ik een bericht krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:34

NeoflexNL

Forever young

Poaaah lekker boys

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Wispe schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:43:
[...]

Ik zit heel erg te twijfelen of ik dat moet doen. Heb zitten rekenen en zou dan €65,- p/m minder betalen en aan het einde van de rit ca. €10k minder rente betalen. Moet voor 24 december de aflossing doen, daarna kan de bank niet meer tijdig verwerken.

Ben er ook toevallig mee bezig. Kan ook nog 1 trap lager ltv zag ik net. Vraag staat uit nu hoeveel % lager de rente dan word.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Tja. Je kan er m.i. twee dingen mee doen, in de hypotheek of in iets anders investeren. Op een rekening laten staan is m.i. geen optie ivm inflatie.

Hypotheek: lagere schuld, enige risico is als ze ooit overwaarde gaan belasten je daar jezelf dan mee in de vingers gesneden hebt. Al heb ik geen flauw benul van hoe groot die kans is.

Elders investeren: mogelijk risico's dat investering minder waard wordt. Probleem hier is een beetje dat je de inflatie wil verslaan. Geen idee hoeveel risico je moet nemen om meer rendement in % dan de inflatie te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 16-12-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:48:
[...]

Ben er ook toevallig mee bezig. Kan ook nog 1 trap lager ltv zag ik net. Vraag staat uit nu hoeveel % lager de rente dan word.
Kun je dat niet zien dan? PS, kan wellicht ook door een nieuwe desktoptaxatie aan te leveren als ze uitgaan van een verouderde woningwaarde @Wispe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wat was de ath van vannacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:47
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:40:
@Gelukszoekr Bedankt voor de 500$ MSTR scalp in 10 minuten :+ Grappig aandeeltje
Kijken jullie ook voor de gein eens naar Metaplanet? (DN3 voor € ipv yen)
Ze apen MSTR na, sta op +70% in minder dan een maand, gaat nergens over.

NSFW
spoiler:
Wat een dikke groene paal op de 1H BTC omg

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:50:
[...]

Kun je dat niet zien dan? PS, kan wellicht ook door een nieuwe desktoptaxatie aan te leveren als ze uitgaan van een verouderde woningwaarde @Wispe
Die desktop taxatie vanmorgen al besteld. Voor die lagere ltv waarschijnlijk aflossen niet nodig. Misschien klein beetje.

Kan alleen nergens vinden of rente met 0,01 0,1 of 0,2 zakt. Echt geen idee

[ Voor 9% gewijzigd door anti elppa op 16-12-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:52:
[...]

Die desktop taxatie vanmorgen al besteld. Voor die lagere ltv waarschijnlijk aflossen niet nodig. Misschien klein beetje.
Als ze die slikken is dat zeker de makkelijkste route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
106,657.87 Bybit spot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:48
Tweede TP voor BTC deze run zojuist gehit 🚀🤑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:17
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:53:
[...]

Scheelt naar mate je ltv beter wordt niet zo veel meer per trede. Nu bij ING voor ons maar 0,05%. Daarvoor kan een taxatie bijna niet meer uit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Laat BTC vandaag eens een keer een 10K paal neerzetten dan. Dat zuinige gedoe de hele tijd, die Porsches van ons modererende navigatiesysteempje kopen zichzelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:02
Hoi! Ik heb (waarschijnlijk) een noob vraag. Begreep dat de activiteiten van Bl3p naar Bitonic. Nu heb ik niet bijster veel in mijn bezit, maar inmiddels is het toch wel een aardig bedrag in mijn Bl3p account.

Zitten er risico's voor mij aan de overgang naar Bitonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

knakworst

Get more sats!

Blow-off top. Bearmarket approaching.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
JWWhisky schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:56:
Hoi! Ik heb (waarschijnlijk) een noob vraag. Begreep dat de activiteiten van Bl3p naar Bitonic. Nu heb ik niet bijster veel in mijn bezit, maar inmiddels is het toch wel een aardig bedrag in mijn Bl3p account.

@anti elppa weet dit denk ik wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:56:
Laat BTC vandaag eens een keer een 10K paal neerzetten dan. Dat zuinige gedoe de hele tijd, die Porsches van ons modererende navigatiesysteempje kopen zichzelf niet.
Die profits staan al veilig :) Nu alleen het modelletje nog uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:53:
[...]

99% zeker. Maar tussen persoon gaat bank nog bellen ter dubbelcheck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:57:
[...]

Die profits staan al veilig :) Nu alleen het modelletje nog uitzoeken
Ja jeetje, neem nog een beetje motivatie voor die 10K candle weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56
[...]

mijn winsten (nog niet gedaan, kom pas vanaf 2025) gaan naar dividend aandelen (kings) dit voelt voor mij beter dan het laten verpieteren in fiat geld.
tja als we wisten wanneer de volgende Black Swan komt dan is fiat wel king op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Dat was een interessante rejection van 106k :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
JWWhisky schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:56:

Nee. Bl3p is van bitonic. Bitonic is de oudste NL door dnb goed gekeurde exchange. Echt 0 risico. Ik gebruik ze ook al sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Komt al weer een nieuwe poging aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:59:
Dat was een interessante rejection van 106k :+
Rejection noemt ie dat....ik in paniek naar een naald van 5k zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 14-07 18:17
EUR/USD -5% YTD

Toch een mooi cadeautje van Lagarde als een asset wordt geprijst in dollars.

Afbeeldingslocatie: https://www.euractiv.com/wp-content/uploads/sites/2/2019/07/Lagarde_thumbsup-scaled.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:01:
[...]

Rejection noemt ie dat....ik in paniek naar een naald van 5k zoeken
1k spike down, snel opgekocht, dat wel. Maar desalniettemin. Leuk om een long te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-07 23:01
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:50:
[...]

Tja. Je kan er m.i. twee dingen mee doen, in de hypotheek of in iets anders investeren. Op een rekening laten staan is m.i. geen optie ivm inflatie.

Hypotheek: lagere schuld, enige risico is als ze ooit overwaarde gaan belasten je daar jezelf dan mee in de vingers gesneden hebt. Al heb ik geen flauw benul van hoe groot die kans is.

Elders investeren: mogelijk risico's dat investering minder waard wordt. Probleem hier is een beetje dat je de inflatie wil verslaan. Geen idee hoeveel risico je moet nemen om meer rendement in % dan de inflatie te krijgen.
Ik zag daar vanmorgen een mooie video over..

https://x.com/TheGuySwann/status/1868444296942330060

Moraal van het verhaal: just buy Bitcoin.

Persoonlijk peins ik er niet over om de hypotheek af te lossen, die smelt vanzelf wel weg door de inflatie. Sterker nog, ik twijfel of ik niet moet gaan verhuizen om zodoende een grotere hypotheek te krijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTC100K2021
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:02:
[...]

1k spike down, snel opgekocht, dat wel. Maar desalniettemin. Leuk om een long te pakken.
Is toch inherent aan hogere koersniveaus? 1K is nu minder dan 1%, geen hele bijzondere move.

Of is 106K een "significant level"? :P

Overigens, als ik in de positie was om hem uit te kiezen dan zou ik voor de GT3 Touring gaan

[ Voor 11% gewijzigd door BTC100K2021 op 16-12-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BTC100K2021 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:03:
[...]

Is toch inherent aan hogere koersniveaus? 1K is nu minder dan 1%, geen hele bijzondere move.

Overigens, als ik in de positie was om hem uit te kiezen dan zou ik voor de GT3 Touring gaan
Interessanter zijn de alts die achterblijven.

Gaat eth weer de 0.03 tegenover btc opzoeken :?

[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 16-12-2024 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Extra aflossen hangt ook van je rentepercentage af. Tot 2031 hier 1,1%, en dus gaat er geen cent extra van af. Na 2031 zien we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Op 106K zit een supply zone, dus ja, daar is iets voor te zeggen en heeft misschien nog een poging of 1 a 2 nodig om er doorheen te komen. Dat gezegd hebbende vind ik zo'n sterke afwijziging na omhoog komen vanaf 104k (bijna 2k) wel interessant.
[...]
Leuk ding, maar vind ik te duur. De basis 911 of Carrera S is al heel mooi en veel value for money. Maar de schrale atser in mij heeft er nog wel moeite mee om het bedrag neer te leggen :+ Dat zal ook wel nooit veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
knakworst schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:05:
[...]

Interessanter zijn de alts die achterblijven.
Het maakt mij wel ongekend bullish, voelt alsof we nu de fase in gaan dat BTC alles aan gort gaat trekken in de weg omhoog.

Traders zijn nu voorzichtig om op dat moment niet in BTC te zitten.

Zo interpreteer ik het tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:02
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:59:
[...]

Nee. Bl3p is van bitonic. Bitonic is de oudste NL door dnb goed gekeurde exchange. Echt 0 risico. Ik gebruik ze ook al sinds 2013
Dankjewel voor deze bevestiging! Dan zie ik de informatie straks in mijn Bitonic account 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterre
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-04 18:42
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:07:
[...]

Op 106K zit een supply zone, dus ja, daar is iets voor te zeggen en heeft misschien nog een poging of 1 a 2 nodig om er doorheen te komen. Dat gezegd hebbende vind ik zo'n sterke afwijziging na omhoog komen vanaf 104k (bijna 2k) wel interessant.

[...]

Leuk ding, maar vind ik te duur. De basis 911 of Carrera S is al heel mooi en veel value for money. Maar de schrale atser in mij heeft er nog wel moeite mee om het bedrag neer te leggen :+ Dat zal ook wel nooit veranderen.
#Tom , begin klein (Dinky Toy"s ) :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Magpie schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:06:
Extra aflossen hangt ook van je rentepercentage af. Tot 2031 hier 1,1%, en dus gaat er geen cent extra van af. Na 2031 zien we wel verder.
Eensgelijks, maar dan tot 2042, dan zien we wel weer verder hoe de hypotheekschuld er voor staat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07 00:18
Raaafie schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:57:
Hij gaat bouncen op de resistance van afgelopen tijd. En anders op de fib 1.618 hopelijk.
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qa7Q1pLbVB4Nj3TrSKiY3J_gbWk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6zy1erBvd1nlfOk3BZqk0uu.png?f=fotoalbum_large

Precies op 't lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Je bedoelt de backtest van de vorige ATH? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 17:53

spaceboy

Op grote hoogte

souljah1h schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:50:
Bericht van Bitonic:

Nieuwe regelgeving: Wat betekent de travel rule voor jou?
Beste meneer/mevrouw ****,

Per 30 december 2024 treedt de travel rule in werking voor alle partijen die bitcoin- en cryptotransacties verrichten. We willen je graag informeren over de aankomende veranderingen in onze diensten. Meer informatie hierover kun je ook nalezen in de FAQ op onze website.

...
Bitonic
Dit is toch echt een "very big deal"??? De hele anonimiteit uit crypto wordt zo in 1x teniet gedaan.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooie tech weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
106.1k

LFG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-07 17:09
Someone ONDO ? : https://coinmarketcap.com/nl/currencies/ondo-finance/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Peterre schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:09:
[...]

#Tom , begin klein (Dinky Toy"s ) :S
Ik heb al een Taycan maar een 911 is toch weer ruim een ton erbij. Serieus geld voor een schrale atser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:15

mayhem

* mayhem besteld meer Champagne

Pompen jongons en één dame!!

(Ok, dat klinkt gek, maar da issut nie!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Magpie schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:06:
Toch mooi dat met de stijging van BTC er steeds meer verhalen komen over wat te doen met.. :D

Je kunt ook aflossen om de looptijd te verkorten. Levert meer op dan maandlasten verlagen. Maandlasten (diemomenteel makkelijk gedragen kunnen worden) blijven het zelfde maar het aantal jaar kort je in.

Ik zit er over na te denken om dusdanig af te lossen dat ik uiteindelijk op de rentevast datum uitkom. Toch lekker dat ik daarna niet bang hoef te zijn wat voor hoge rente er tzt betaald moet gaan worden. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Ronman
spaceboy schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:12:
[...]

Dit is toch echt een "very big deal"??? De hele anonimiteit uit crypto wordt zo in 1x teniet gedaan.
Er is toch al jaren geen anonimiteit in crypto als het op exchanges aan komt, alleen wanneer je zelf je wallets beheert is het anoniem.

Zodra je met een exchange in aanraking komt ontkom je eigenlijk niet aan een KYC procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07
Lekkere pumperino hoor, voor kerst staan we op 120K

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is bizar hoe die alts blijven liggen... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Acidrain schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:14:
[...]

Toch mooi dat met de stijging van BTC er steeds meer verhalen komen over wat te doen met.. :D

Je kunt ook aflossen om de looptijd te verkorten. Levert meer op dan maandlasten verlagen. Maandlasten (diemomenteel makkelijk gedragen kunnen worden) blijven het zelfde maar het aantal jaar kort je in.
Goede tip, looptijdverkorting is vaak zo'n verstopte optie omdat dat het rente-op-rente effect van de verstrekker verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
zenith schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:15:
Die mogen weer zodra de koning effe is gaan zitten om te scheiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 19:45
BTC100K2021 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:01:
EUR/USD -5% YTD

[Afbeelding]
Op een gegeven moment moeten toch mensen tegen je gaan zeggen van, mag ook wel en tandje minder met die zonnenbank?

In ieder geval, die Magic Eden schijnt behoorlijk af te gaan na een release

Omdat het technisch rommelt op hun platform.

Maar als die problemen opgelost kunnen worden dan kun je nu mooi in de dip kopen

https://www.financemagnat...as-users-face-app-issues/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:31
vanuit een shitcoiner:
alts doen het prima. laat BTC lopen na paar weken stilstand.

TACO speelt met mn Privé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-07 23:01
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:15:
[...]

Goede tip, looptijdverkorting is vaak zo'n verstopte optie omdat dat het rente-op-rente effect van de verstrekker verkleint.
Ligt eraan.. Je kan ook de bespaarde maandlasten in BTC dca'en..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:10
Stokstaart schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:02:
[...]

Persoonlijk peins ik er niet over om de hypotheek af te lossen, die smelt vanzelf wel weg door de inflatie. Sterker nog, ik twijfel of ik niet moet gaan verhuizen om zodoende een grotere hypotheek te krijgen.
Tja. Voor mij voelt de zekerheid gewoon goed. Ik heb heel veel vertrouwen in Bitcoin, maar stel dat ik toch ergens een fout maak en het weg zou zijn. Dan maar wat minder rendement, maar wel de zekerheid dat je tot je dood zonder zorgen in je huis kan blijven. Dat is toch ook wel een soort van endgame imo

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Stokstaart schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:17:
[...]

Ligt eraan.. Je kan ook de bespaarde maandlasten in BTC dca'en..
True, maar klein beetje spreiding is niet gek toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Gelukszoekr schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:18:
[...]

Tja. Voor mij voelt de zekerheid gewoon goed. Ik heb heel veel vertrouwen in Bitcoin, maar stel dat ik toch ergens een fout maak en het weg zou zijn. Dan maar wat minder rendement, maar wel de zekerheid dat je tot je dood zonder zorgen in je huis kan blijven. Dat is toch ook wel een soort van endgame imo
Juistem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

zenith schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:15:
Speelkwartier is voorbij. In februari/maart mogen ze weer buiten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Gewoon echt richting 107 nu, ben benieuwd naar de ETF inflows morgenvroeg.

"📈Bybit liquidated Short on BTCUSDT @ $106,939.20: Buy $73,360"

[ Voor 32% gewijzigd door Mr Ronman op 16-12-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:47
Nieuwe ATH en price discovery over een paar minuten :9B

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Stokstaart schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:02:
[...]

Hoewel ik dat van het niet aflossen van je hypotheek begrijp, vind ik het juist wel fijn om naast meer salaris (inflatie) ook minder vaste lasten te realiseren. Het verschil dat daardoor ontstaat kan weer in iets anders gestoken worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
sjorremans schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:15:
Lekkere pumperino hoor, voor kerst staan we op 120K
Vanaf volgend jaar zingt Wham! "Last Christmas, you gave me 420k"... O+

* Stukfruit zal er netjes een waxinelichtje bij opsteken voor de sfeer

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:48:
[...]

Ik zit al in de laagste LTV. Rente is 4,19%.
Het idee van een afgelost huis vind ik fijner dan dat ik nog 29 jaar met die schuld zit als ik niks extra’s aflos. Alhoewel, ik blijf hier niet eeuwig zitten, dus waarom zou ik dan… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-07 17:00
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:24:
[...]

Hoewel ik dat van het niet aflossen van je hypotheek begrijp, vind ik het juist wel fijn om naast meer salaris (inflatie) ook minder vaste lasten te realiseren. Het verschil dat daardoor ontstaat kan weer in iets anders gestoken worden.
Je gevoel is natuurlijk ook belangrijk. Wij hebben het zelf ook gedaan, al was het verstandiger om het tegen een hoger rentepercentage weg te zetten op een spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Wispe schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:25:
[...]

Ik zit al in de laagste LTV. Rente is 4,19%.
Jeetje, 4,19? Middelen geen optie of wacht je tot het nog lager gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:24:
[...]

Precies dat doe ik ook.
Afgelopen jaren ongeveer zo:
Kwart op spaarrekening, kwart in aandelen, kwart aflossen op hypotheek, kwart DCA in BTC.

In 2024 staat de DCA inmiddels in de min, dus wat meer fiat op de spaarrekening. Deels voor de bear, deels voor de camper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Laatst online: 07:01
Ik heb een rente van 1.65, voorlopig brandt het weg 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:26:
[...]

Jeetje, 4,19? Middelen geen optie of wacht je tot het nog lager gaat?
Tja, eind vorig jaar stonden de percentages op z’n hoogst hè.
Hoe middelen als ik al laagste LTV heb?
Rentevastperiode is nog 9 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
DaWayne schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:27:
[...]

Precies dat doe ik ook.
Afgelopen jaren ongeveer zo:
Kwart op spaarrekening, kwart in aandelen, kwart aflossen op hypotheek, kwart DCA in BTC.

In 2024 staat de DCA inmiddels in de min, dus wat meer fiat op de spaarrekening. Deels voor de bear, deels voor de camper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BL0tDJRYzUQmbSD77tqtDFI7PH0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xzGeiNtAA8yq2SPVwijqz3Jn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Wispe schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:30:
[...]

Tja, eind vorig jaar stonden de percentages op z’n hoogst hè.
Hoe middelen als ik al laagste LTV heb?
Rentevastperiode is nog 9 jaar.
Middelen kan altijd he, of dat opweegt tegen de boete is de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
  • Laatst online: 07:01
Is het heel raar om verkooporders op 110,120,130,140 en 150 te hebben staan of ben ik dan niet bullish genoeg?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07 00:18
Het gaat weer over hypotheken dus BTC zal wel weer aan het pompen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Dan had ik dus 100% in BTC moeten DCA'en in plaats van mijn risicospreiding -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
kbuntu schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:30:
Is het heel raar om verkooporders op 110,120,130,140 en 150 te hebben staan of ben ik dan niet bullish genoeg?
Sowieso niet op ronde getallen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56
BTC100K2021 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:01:
EUR/USD -5% YTD

[Afbeelding]
volgend jaar, ben benieuwd, ik denk double digits :/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAX2MGDcJw4uHsTK1C69FCvfV7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6mK6QSMtg4qmZRB8LlO2q1qz.png?f=fotoalbum_large

Misschien maar gewoon stoppen met werken en wat meer tijd in dit spelletje gaan steken. Sowieso vakantie tot 17 feb '25. YOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:31
als je blij bent met deze getallen, kijk er niet achterom. wil je toch een what-if scenario in the achterhoofd weglaten? haal een percentage van ieder verkooporder weg en zet die hoger.... 160 170 180 190 200 etc.

kans is aanwezig dat we het niet aanraken.... of misschien wel. :+

TACO speelt met mn Privé

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-07 18:25
Mr Ronman schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:21:
"📈Bybit liquidated Short on BTCUSDT @ $106,939.20: Buy $73,360"
Aauwtch

Eerst een aantal weken zweten en slecht slapen, om dan alsnog geliquideerd te worden? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 19:13

rjong5

?

tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:30:
[...]

Middelen kan altijd he, of dat opweegt tegen de boete is de vraag.
bij middelen heb je geen boete

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nubtrix
Vergelijkbaar hier. Eerste TP was op 100k, TP-2 is 115k, enzoverder.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:38: Sowieso vakantie tot 17 feb '25. YOLO
Wooot :? Was JIJ zwanger ofzo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:33
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:50:
[...]

Probleem met de hypotheek aflossen, hoe nobel ook (ik snap dat je het kan willen), is dat het weer vastzit in stenen. Ik zit nu al tegen een gigantische overwaarde aan te hikken. Dat geld later weer vrijmaken is uitermate lastig denk ik (eventuele tips zijn welkom).

Ik heb mezelf voorgenomen om de winst van deze bull de volgende beer vrijwel volledig te herinvesteren in bitcoin. Ik moet dus maar een voor een 12~24 maanden een staatsobligatie(s) zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nubtrix
Mijn schoonbroer hetzelfde. 16 weken vaderschapsverlof (100% betaald)

Ik kreeg er 2 bij mijn eerste, en 4 bij mijn tweede... 80% betaald. Rekt

[ Voor 4% gewijzigd door Nubtrix op 16-12-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterre
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-04 18:42
Domino schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:48:
[...]

Probleem met de hypotheek aflossen, hoe nobel ook (ik snap dat je het kan willen), is dat het weer vastzit in stenen. Ik zit nu al tegen een gigantische overwaarde aan te hikken. Dat geld later weer vrijmaken is uitermate lastig denk ik (eventuele tips zijn welkom).

Ik heb mezelf voorgenomen om de winst van deze bull de volgende beer vrijwel volledig te herinvesteren in bitcoin. Ik moet dus maar een voor een 12~24 maanden een staatsobligatie(s) zoeken
Diamanten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nog steeds geen nieuwe ath na 15 uurtjes. Shitcoin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

Slecht idee mits je in de vermogensklasse zit die vrh moet betalen. Voor obligaties mag je hetzelfde tarief dokken als voor aandelen. Kun je beter een deposito kiezen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Mijn werkgever geeft 24 weken verlof (100% doorbetaald), en dan nog de standaard 24 vrije dagen per jaar. Fuck werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:33
Blik1984 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:53:
[...]

Slecht idee mits je in de vermogensklasse zit die vrh moet betalen. Voor obligaties mag je hetzelfde tarief dokken als voor aandelen. Kun je beter een deposito kiezen
Kijk eens. Dat soort tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
[...]

On-chain kun je bij bijvoorbeeld Aave prima je stables parkeren tegen een zeer aantrekkelijke rente (10-20%). Zolang de bull duurt zullen die percentages zo hoog zijn, want leverage degens die stables lenen. Daarna zakt het tot rond de 4%, maar dat is vaker beter dan obligaties.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:54
Nubtrix schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:50:
[...]

Mijn schoonbroer hetzelfde. 16 weken vaderschapsverlof (100% betaald)

Ik kreeg er 2 bij mijn eerste, en 4 bij mijn tweede... 80% betaald. Rekt
Ik had 2x 2 dagen..

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:54:
[...]

Mijn werkgever geeft 24 weken verlof (100% doorbetaald), en dan nog de standaard 24 vrije dagen per jaar. Fuck werken.
#gipsy overweegt een 3de :).
#parabolic Pump

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gipsy King
Dus dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
rekt
Pagina: 1 ... 83 ... 256 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!