[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #28 / $100k behaald! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 256 Laatste
Acties:
  • 868.052 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:51
filthy rich schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:45:
[...]

Pas op: in Duitsland worden veel tellers teruggedraaid
Klopt, ik heb laatst een test rit gemaakt in een auto met ook heel weinig kilometers uit 2023. Bleek uit Italië te komen, heb het maar laten zitten. Weet niet of er per se geknoeid was met de teller, maar toch wel beetje apart allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Ronman op 16-12-2024 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
r0bb schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:44:
[...]

Ben toch wel benieuwd waarom je Saylor rektness gunt?
Ik ook. Dat gaat hoe dan ook impact hebben op de markt als MSTR zou omvallen

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
knakworst schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:22:
Kijken of 104.5 weer een goede bounce is.
IMPORTANT LEVEL :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Mr Ronman schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:38:
[...]

Nog de moeite waarde een import auto te kopen die eerst in Duitsland geregistreerd heeft gestaan? Ik ben zelf naar een auto aan het kijken en viel me op hoe enorm veel occasions officieel geïmporteerd zijn, met heel weinig kilometers op de teller.
Ja, alleen als je zo'n auto in NL koopt goed kijken naar het BPM bedrag. Vaak worden die auto's over de grens gehaald en dan met een schade rapport ingevoerd, waardoor er minder BPM betaald hoeft te worden. Daar zit dan de marge van de handelaar. Doen ze overigens niet allemaal, maar is wel goed om te kijken naar een NL auto en een geimporteerde en dan het verschil in BPM. Als dat gigantisch uit elkaar loopt is dat wel een red flag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:47
Kut Europeanen laten de bal vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
veertje schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:00:
Houden niet van Bitcoins op 100k in Euro's. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:58:
[...]

Ja, alleen als je zo'n auto in NL koopt goed kijken naar het BPM bedrag. Vaak worden die auto's over de grens gehaald en dan met een schade rapport ingevoerd, waardoor er minder BPM betaald hoeft te worden. Daar zit dan de marge van de handelaar. Doen ze overigens niet allemaal, maar is wel goed om te kijken naar een NL auto en een geimporteerde en dan het verschil in BPM. Als dat gigantisch uit elkaar loopt is dat wel een red flag.
Aan de hand van de afschrijvingstabel, de originele BPM en BPM op kenteken kun je de gehanteerde (taxatie)waarde benaderen die is gebruikt bij invoer.

Als die waarde fors lager is dan de marktwaarde dan heeft de auto flink in de kreukels gelegen óf is sprake van een malafide autodealer die BPM fraude pleegt (niet-schade auto als schadeauto opvoeren). In beide gevallen met een grote boog omheen lopen. Een fors lagere BPM op kenteken is ook erg slecht voor de latere inruilwaarde, menig bonafide autohandelaar wil zo'n auto niet eens hebben.

Als je wil importeren gewoon zelf een auto ophalen bij een dealer van het eigen merk met merkgarantie (die door de NL importeur gewoon moet worden gehonoreerd). In Duitsland zie je op Mobile.de ook "unfallfrei" erbij staan, het onterecht vermelden hiervan wordt hard bestraft (veel harder dan in NL).

[ Voor 18% gewijzigd door BTC100K2021 op 16-12-2024 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
[...]

Nog de moeite waarde een import auto te kopen die eerst in Duitsland geregistreerd heeft gestaan? Ik ben zelf naar een auto aan het kijken en viel me op hoe enorm veel occasions officieel geïmporteerd zijn, met heel weinig kilometers op de teller.
Hier heb ik een tijdje terug zelf onderzoek naar gedaan.

Jumpman in "Het grote Audi topic - Deel 5"

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
heey wat leuk, Grok is gratis? sinds wanneer?

@knakworst ff snel een foto proberen te genereren met jouw naam, stier en bitcoin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jSw4COC2joi-I9cXKY9IVpG7nY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KAWE4caLBDDSvpxDDAKJL4gz.png?f=fotoalbum_large

eerst moest je toch betalen voor Grok?

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:42

knakworst

Get more sats!

veertje schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:00:
Na de wekker in de US:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPNxJy2znA1GnlQI9nIZycI8yoc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MV7YCTeEyqmcNpM0JJLjVvor.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Per netto saldo ten opzichte van btc zijn de alts er bekaaid vanaf gekomen laatste dagen, of lijkt dat maar zo :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:25
knakworst schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:11:
Per netto saldo ten opzichte van btc zijn de alts er bekaaid vanaf gekomen laatste dagen, of lijkt dat maar zo :?
*insert @anti elppa approves sticker*

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
BTC100K2021 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:04:
[...]

Aan de hand van de afschrijvingstabel, de originele BPM en BPM op kenteken kun je de gehanteerde (taxatie)waarde benaderen die is gebruikt bij invoer.

Als die waarde fors lager is dan de marktwaarde dan heeft de auto flink in de kreukels gelegen óf is sprake van een malafide autodealer die BPM fraude pleegt (niet-schade auto als schadeauto opvoeren). In beide gevallen met een grote boog omheen lopen. Een fors lagere BPM op kenteken is ook erg slecht voor de latere inruilwaarde, menig bonafide autohandelaar wil zo'n auto niet eens hebben.

Als je wil importeren gewoon zelf een auto ophalen bij een dealer van het eigen merk met merkgarantie (die door de NL importeur gewoon moet worden gehonoreerd). In Duitsland zie je op Mobile.de ook "unfallfrei" erbij staan, het onterecht vermelden hiervan wordt hard bestraft (veel harder dan in NL).
Dit is wat ik bedoelde inderdaad, maar jij hebt er wat meer kennis van zo te lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
zie hier: de nieuwe BIFI killer!
dikke tech kan niet anders
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msvo6Qix0JONKHHhMkw4S9ny8wE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WWeIgCDAuTMXbSTxCkABqPj4.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:53
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:14:
[...]

Ach laat me raden, jij werkt voor Berkvens :)
Ik moest het opzoeken dus nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:53
Stokstaart schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:49:
[...]

Wat? Ik denk ook nog steeds in guldens hoor ;)
2,20371

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-10 23:10
[...]

Bij sommige merken zoals BMW/MINI is bij wat nieuwere modellen het moeilijker geworden om terug te draaien. De kilometerstand wordt bij dealer en servicepartner onderhoud geregistreerd in de boordcomputer en dit wordt gecommuniceerd naar de servers van BMW/MINI. Zo kan je o.b.v. het chassisnummer een geïmporteerde ocassion bij de dealer laten controleren of alles in de boordcomputer overeenkomt met de database van de dealer. Dit neemt niet weg dat iemand de kilometerstand voor ieder bezoek terug kan draaien.

Of import het waard is? Ja vind ik wel, het is gewoon meer werk. Ik heb altijd geïmporteerde auto's gereden zonder problemen. Heb gemerkt dat sommige kopers hier geen waarde aan hechten en sommigen wel. Zorg met import auto's gewoon voor voldoende geschiedenis en documentatie voor een kloppend verhaal. Dit geldt zowel als bij het kopen en bij het verkopen in de toekomst.

Onderaan de streep is vrijwel elke kilometerstand tegenwoordig terug te draaien, ligt er maar net aan hoe "handig" iemand is. Het is en blijft een handeltje voor velen. Zou eerst voor jezelf bepalen wat je eigen eisen en wensen zijn voor een ocassion, hoeveel tijd je erin wil steken en welk risico je wil lopen. Ook het prijssegment waar je naar zoekt is van belang. Dan bedoel ik niet of er carplay op zit, maar dingen zoals import, garantie, NAP, historie, BPM bij import etc. Heb je geen zin in gedoe, ga dan naar een merkdealer en koop met garantie.

@BTC100K2021 maakt ook een goed punt over importauto's. Sta daar ook achter en voer hetzelfde uit.

Weer on-topic: when nieuwe ATH >:)

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wist je nog van die begintijd van btc, toen je een hele voor minder dan 0.1m kon kopen :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38
knakworst schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:27:
Wist je nog van die begintijd van btc, toen je een hele voor minder dan 0.1m kon kopen :?
Ik weet het nog als de dag van gisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
LINK trekt ff sprintje, tijd om uit te schalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

zwembroek schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:32:
Mensen fijne dag. Bloed chagrijnig alweer.

Voor de liefhebbers de nieuwe van Kyle staat weer online. 85k still on the table. Spreek jullie later.
[YouTube: URGENT: I Sold ALL My Bitcoin Into 1 Altcoin! [Only 1 Will Survive]]
Btc: 94 naar 104k: +10%
Solana: 240 naar 219: -9%

Ben benieuwd hoe zich dit uitspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:44:
[...]

Ik dacht dat zwembroek weer terug was tot ik de datum zag.
Gemeen van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11:48
Poeh ik snap na het lezen van al die dingen hier dus echt niets over auto’s en vooral het kopen van auto’s. Voelde altijd al alsof ze je altijd naaien. Of het nu om het kopen van een auto gaat, het inruilen of het onderhoud. Er moet een gezinsauto komen in 2025, maar ik heb echt helemaal geen zin om mijn crypto gains in dat gat te gooien :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Wispe wie? O-)

Is onze BCH shiller ook al weer foetsie? Daar voor terug namen die mij nog niks zeggen. Het gaat hier allemaal ook zo rap.

Edit:
@AlterBridge lopen, fiets, brommer, helicopter, duikboot, of ander alternatief? Oh ik weet hier nog wel een leuke. Even zien of ik een foto kan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7vEaVU3As95kfw4uO6-8Z6kpSEhzwHJti-A&usqp=CAU

Pruttelt heerlijk en heeft een hele lage topsnelheid dus je hebt zelf geen stress. De Audi en BMW achter je.......

[ Voor 63% gewijzigd door sh4d0wman op 16-12-2024 10:59 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44
Gelukszoekr schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:49:
[...]

Ik ook. Dat gaat hoe dan ook impact hebben op de markt als MSTR zou omvallen
Hij heeft aangekondigd dat na zijn dood de private keys worden vernietigd als ode aan de bitcoin community lijkt me wel een faillissement voor MSTR dus voor aandeelhouders rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:21
LINK! :) Gaat hier voorlopig nog niet de deur uit, qua positie ondertussen nummer 2 in mijn portfolio. BTC op en en ETH op 3.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:04
knakworst schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:44:
[...]

Blijft jammer, he. BTC die lekker omhoog gaat en de alts wat laat bloeden. En BTC die na een nieuwe ATH weer even wat terug valt, en de alts bloeden nog even wat meer.

Wen altseason?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
sh4d0wman schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:55:
@Wispe wie? O-)

Is onze BCH shiller ook al weer foetsie? Daar voor terug namen die mij nog niks zeggen. Het gaat hier allemaal ook zo rap.
Ik kwam er laatst achter dat mijn vrouw BCH gekocht heeft..... :')

Lichtpuntje...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LuisjeNL schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:11:
[...]

Ik kwam er laatst achter dat mijn vrouw BCH gekocht heeft..... :')
Alvast gefeliciteerd met de scheiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
sjorremans schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:09:
LINK! :) Gaat hier voorlopig nog niet de deur uit, qua positie ondertussen nummer 2 in mijn portfolio. BTC op en en ETH op 3.
Nice, had LINK wel hele zomer op het vizier bij een prijs van rond de $10. Maar toch niet ingestapt dit keer, maar mooi gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:30
Durpstick schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:11:
[...]

Blijft jammer, he. BTC die lekker omhoog gaat en de alts wat laat bloeden. En BTC die na een nieuwe ATH weer even wat terug valt, en de alts bloeden nog even wat meer.

Wen altseason?
tsja ik heb afgelopen week groot gedeelte van mijn alts verkocht. Of het slim is weet ik niet, maar heb het gevoel dat een algehele alt szn misschien niet meer gaat komen. Per sector wel, maar 95% underperformed tov BTC.

Hopelijk kan ik wat AAVE/ETH/SUI/XRP kopen bij een dipje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Berry powel schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:19:
[...]

tsja ik heb afgelopen week groot gedeelte van mijn alts verkocht. Of het slim is weet ik niet, maar heb het gevoel dat een algehele alt szn misschien niet meer gaat komen. Per sector wel, maar 95% underperformed tov BTC.

Ik heb wat alts met lagere winst verkocht.. Maar ik wil toch investeren in de andere alts die meer winst lijken te behalen, beter dan straks met bags te moeten zitten. Bij alts denk ik maar: winst = winst. Nog 3 te gaan waar ik vanaf wil.

En voordat die ene zure gast begint, ja ik heb ook 50% van die winst in BTC gestoken :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
ByteMe_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:22:
[...]

Ik heb wat alts met lagere winst verkocht.. Maar ik wil toch investeren in de andere alts die meer winst lijken te behalen, beter dan straks met bags te moeten zitten. Bij alts denk ik maar: winst = winst. Nog 3 te gaan waar ik vanaf wil.

En voordat die ene zure gast begint, ja ik heb ook 50% van die winst in BTC gestoken :+
hahaha 8)

Mij hoor je verder niet, zie dat veel mensen zelf al inzien hoe het spel werkt. De echte Henk en ingrids moeten nog komen gok ik. Zal de laatste 4 a 5 maanden van de bull wel overspoelt worden hier met dat soort figuren. Ik neem dan gewoon ff een sabbatical naar zuurverdië

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:31:
[...]

hahaha 8)

Mij hoor je verder niet, zie dat veel mensen zelf al inzien hoe het spel werkt. De echte Henk en ingrids moeten nog komen gok ik. Zal de laatste 4 a 5 maanden van de bull wel overspoelt worden hier met dat soort figuren. Ik neem dan gewoon ff een sabbatical naar zuurverdië
Vorige bullrun kon ik wel genieten van figuren die boos werden als bepaalde alts/projecten hier afgeschoten werden. Die begonnen dan over jaloezie en misgunnen, heerlijk was dat :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:36:
[...]

Vorige bullrun kon ik wel genieten van figuren die boos werden als bepaalde alts/projecten hier afgeschoten werden. Die begonnen dan over jaloezie en misgunnen, heerlijk was dat :')
ja die gaan we 100% zeker weer zien. En ladingen mensen die denken dat ze in 1 maand paar ton winst hebben. Hoe dan??? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:37:
[...]

ja die gaan we 100% zeker weer zien. En ladingen mensen die denken dat ze in 1 maand paar ton winst hebben. Hoe dan??? 8)7
Genieten :D
Anderzijds soms ook sneu want een aantal van die personen houdt zichzelf gewoon voor de gek en gaat het schip in. Toch is het nog altijd je eigen verantwoordelijkheid om een beetje na te denken over waar je je pegels in plempt dus geen medelijden verder.

Zolang PRIME maar keihard moont tijdens één of ander alt seizoen ben ik tevree.

BIFI en GMX mogen ook, daar kan ik misschien nog wat winst uit peuren.
VRTX en KSM heb ik opgegeven en beschouw ik als verloren.

Lijkt zo alsof ik veel troep heb, maar mijn PF bestaat voor 96% uit BTC (76%) en ETH (20%) :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:37:
[...]

Leverage 500, gewoon omdat het kan O-)

Gratis financieel advies van mij: don't do it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
ByteMe_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:42:
[...]

Leverage 500, gewoon omdat het kan O-)

Gratis financieel advies van mij: don't do it!
nee das echt niets voor mij. Das meer iets voor jaapio.

Ik start op max x10. En laat dat dan oplopen naar 20 a 30x max. Vroeger wel eens onder druk van zware greed prachtige leverage long trades naar x100 gedaan, om dan dus op die manier een prachtige trade helemaal naar de tering te helpen. Echt vaak die fout gemaakt vroeger. Greed en fomo zijn 2 extreem moeilijk te controleren dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Check. Het is allemaal een grote ponzi.

https://fd.nl/financiele-...ende-theorie-over-cryptos

In zogeheten zeepbel-evenwichten overtreffen koersen het niveau van de toekomstige transactionele vraag. Zulke evenwichten houden aan als het geloof onder beleggers is dat de koers zal blijven stijgen doordat meer investeerders zullen instappen. Hiermee krijgen de investeringsstromen tegelijkertijd wel verdacht veel gelijkenissen met die van een ponzifraude, zegt Van Oordt.

Gelinkt artikel: https://papers.tinbergen.nl/24050.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Acidrain schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:30:
[...]

Ik weet het nog als de dag van gisteren :+
Dat was dan ook wel de laatste dag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:47:
[...]

Ik start op max x10. En laat dat dan oplopen naar 20 a 30x max. Vroeger wel eens onder druk van zware greed prachtige leverage long trades naar x100 gedaan, om dan dus op die manier een prachtige trade helemaal naar de tering te helpen. Echt vaak die fout gemaakt vroeger. Greed en fomo zijn 2 extreem moeilijk te controleren dingen
Ik ben er veel te conservatief voor. Ik neem nooit hoge risico's (nouwja, voor crypto termen dan :+ ). Misschien dat ik ooit eens 5 of 10x probeer als ik meer financiële ruimte heb. Maar nu heb ik het van winsten van de kleine 15% alts (swing of position trading, hoe je het ook wil noemen) en spek ik m'n veilige haven BTC tot de volgende tp.

M'n doel voor deze run is 5 cijfers, en dat kan je heel breed nemen :+ Zelfs met YANBA gaat die 6 niet lukken. Maar zo zij het, als ik 5 haal ben ik blij met dat succes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kbuntu
  • Laatst online: 12:02
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK7NPlgiBA7KoP9KHvP9Q15ozQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UeB45zhJQfGYVtDiA1IpRnkC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
[...]

Als je entry prijs ver genoeg weg is kan een x100 niet heel veel kwaad vind ik, zolang je je er van bewust bent en tijdig winsten neemt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
[...]

beetje spelen met Grok ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHS2RmYfhIHsxkBDqYqNQtAicoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8dP1onckpTgqeuC7lVgTcmYO.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
Leveraged traden op Bitcoin is toch een klein beetje als een TV kopen op afbetaling bij de Wehkamp.

Je hebt het geld niet om spot de positie in te nemen, dus ga je dat financieren.

Snap dat succesvolle traders het gebruiken om winst te maximaliseren, maar 99% (in dit specifieke topic misschien 95%) van de mensen is beter af zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:04
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom specifiek vorige week verkopen? Juist toen (en sindsdien) zijn de alts zwak. Daarvoor waren ze sterker en had je meer winst gehad. Of heeft de zwakheid je juist aan het twijfelen gebracht over toekomstige altseason(s)?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
BTC100K2021 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:06:
Leveraged traden op Bitcoin is toch een klein beetje als een TV kopen op afbetaling bij de Wehkamp.

Je hebt het geld niet om spot de positie in te nemen, dus ga je dat financieren.

Snap dat succesvolle traders het gebruiken om winst te maximaliseren, maar 99% (in dit specifieke topic misschien 95%) van de mensen is beter af zonder.
heb spot het veelvoud van mijn margin bij mijn leverage account. Reden dat ik het daar niet neerzet en spot leverage trade, is dat ik liever niet zoveel btc online laat staan. Liever op mijn trezor.

Ik heb sowieso nooit meer dan 5% van mijn pf in een trade. Daarboven room ik af. Zat poos terug tegen de 7% aan, nu weer stukkie eronder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32
Op de 1H zit BTC lekker in een bull flag en de koers hangt weer eens aan de onderkant van de vaandel
Alts dumpen ook weer gelijk 3 tot 5%.

Bereidt men zich weer voor op een wilde shake-out?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Laatst online: 12:02
ScuL schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:41:
Op de 1H zit BTC lekker in een bull flag en de koers hangt weer eens aan de onderkant van de vaandel

Vanmiddag weten we het. Dan weer even rust tot de kerstvakantie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
ScuL schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:41:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5U3xKw8RYvHT9NVZ-rzeRf2A3s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWQvNfpPqHHGbQL52kVpkhHw.jpg?f=user_large

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
kbuntu schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:44:
[...]

Vanmiddag weten we het. Dan weer even rust tot de kerstvakantie
Staat er weer iets op stapel? Ik kan niet zo snel wat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

@Aeronaut $WELL op Bitvavo gelist

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oh3fPx3c1l8T_XTQvncRcLPkB0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2DE60MzL1fOkzngWZ2ZFnEiR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Aggressieve move down ineens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-10 19:06
Hij gaat bouncen op de resistance van afgelopen tijd. En anders op de fib 1.618 hopelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lu1Wo6Q6vbrtsc9l_js-X3PYqP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a6uIuBskNkoAf6BNejzjpbSm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsxRoRuuw3oAiN6oAg4A1CrBwUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AdTXB4FdNyJa1rHK2IVhofFq.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:25
Hoe groot zou de FOMO bij de ETF's vandaag zijn? Deze fakeout/shakeout wordt sowieso wel opgegeten lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Oepsje schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:00:
Hoe groot zou de FOMO bij de ETF's vandaag zijn? Deze fakeout/shakeout wordt sowieso wel opgegeten lijkt me.
Ik verwacht wel weer een klein miljardje. En dan ook nog veel MSTR aandacht. Vanavond weer rond de 106.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Nog genoeg FIAT voor crypto around :
Syrische dictator Assad liet 21 vliegtuigen met cash geld overbrengen naar Moskou
https://www.telegraaf.nl/...d-overbrengen-naar-moskou

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pemaL7eYKEH3VPLDIRZzTZWu6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgWpsy7nhkw4G6CSs4X4XIhr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:30
Durpstick schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:08:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom specifiek vorige week verkopen? Juist toen (en sindsdien) zijn de alts zwak. Daarvoor waren ze sterker en had je meer winst gehad. Of heeft de zwakheid je juist aan het twijfelen gebracht over toekomstige altseason(s)?.
Komt vooral door de zwakte idd, ben bang dat btc nog wel wat volatieler gaat worden wat mogelijk negatief zal zijn voor alts. Verder ligt het ook aan in wat voor alts ik zat, memes underperformen bijvoorbeeld all een tijdje.

Zie voorbeeld van nu btc -0,5% meeste alts -2,5%. mij teveel risico, wat als btc nu 10% daalt/stijgt, in beide gevallen denk ik niet zo positief voor het gross van de altcoins. Maarja eerlijk gezegd bak ik vrij weinig van, "simpel" btc holden zou een stuk winstgevender zijn geweest + stuk minder stress...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 11:10
Dan is een trezor toch praktischer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Berry powel schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:24:
[...]

Zie voorbeeld van nu btc -0,5% meeste alts -2,5%. mij teveel risico, wat als btc nu 10% daalt/stijgt, in beide gevallen denk ik niet zo positief voor het gross van de altcoins. Maarja eerlijk gezegd bak ik vrij weinig van, "simpel" btc holden zou een stuk winstgevender zijn geweest + stuk minder stress...
Bsmpower is that you?
Maar beste is gewoon BTC holden en beeldscherm uitzetten voor een paar maandjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:07:
[...]

Hij heeft aangekondigd dat na zijn dood de private keys worden vernietigd als ode aan de bitcoin community lijkt me wel een faillissement voor MSTR dus voor aandeelhouders rampzalig.
Ik neem aan dat hij dat wil doen met z'n eigen stack, ruim 17k Bitcoinen. Hij kan natuurlijk niet de coins van MSTR vernietigen, dat zou zoals je aangeeft het faillissement betekenen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z85_ZZGB_-wKw8sbcqgccccNomY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UymN46UT9G6cpDf3OeKgFND.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:34
Gelukszoekr schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:35:
[...]

Ik neem aan dat hij dat wil doen met z'n eigen stack, ruim 17k Bitcoinen. Hij kan natuurlijk niet de coins van MSTR vernietigen, dat zou zoals je aangeeft het faillissement betekenen
Inderdaad, @Vaevictis_, heb je daar een bron voor? Niemand zou instappen in een gokspel op het leven van de man zelf.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03:06
Nou de alt coins gaan wel mooi rekt zo te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
BTC.D zit tegen de onderkant van de BSB aan de hikken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OxkkYYTawoub7u10RkJCEc1rKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5hfxRvnWAOoln8C2QA3ZEGrL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ronman
De Bitcoin ETF's staan in de voorbeurs redelijk in de plus, dus dat komt goed straks hopelijk. Al weet je dat nooit zeker natuurlijk.

Retail short ratio is ook nog steeds 60% short ongeveer, hetgeen positief is voor meer pumping.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr Ronman op 16-12-2024 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ScuL schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:47:
BTC.D zit tegen de onderkant van de BSB aan de hikken
[Afbeelding]
Of we gaan bananas met alles of we gaan rekteroni en alts naar zero. Ik gok het eerste, maar houd rekening met het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaafie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6vU--6wIyoJHYGpmba6hFcQLik=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/w70OWrUPgsd98LR7qiuEO0sZ.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Laatst online: 10:11

Aeronaut

PF sinds TOP '24

ugh, had het verkocht, om later lump sum te kopen. kwam iets tussendoor en is nu gevlogen :+
Doet pijn, misschien andere keer als ik ergens een 1.5x kan vinden..

eerst kijken welke kant we opgaan vandaag.. misschien komt he tterug :O

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44
Gelukszoekr schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:35:
[...]

Ok de context was mij destijds niet helemaal duidelijk want zag een clip maar het gaat gelukkig om zijn eigen private key(s). Een bedrijf als MSRT heeft natuurlijk een multisig wallet. Wie van jullie ook?

https://coinness.com/en/news/39113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Laatst online: 10:11

Aeronaut

PF sinds TOP '24

-30% .. ouch anyway.. moet werken toch? chart never lies :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ge3cwNKX0AAVAOy?format=jpg&name=large

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:58:
[...]

Een bedrijf als MSRT heeft natuurlijk een multisig wallet. Wie van jullie ook?
Nunchuk 2 of 4 met automated wallet rollover *O*

Kost wat, maar verliezen kost meer.
#nfa, het is natuurlijk geen garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 16-12-2024 14:09 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Nu online

Slechts 15k coins deze week. Matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-10 17:19

NeoflexNL

Forever young

Tja, de bitcoinen worden duur betaald tegenwoordig..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@anti elppa volgens mij komt dit wel goed deze vakantie :*) Je krijgt je eigen super foute Crypto kanaal op YouTube!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwOcku_yckOnXxnltJbxYfa7n7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BNVFVT9Tm5wbDQce35lxj1F7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Guere schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:14:
@anti elppa volgens mij komt dit wel goed deze vakantie :*) Je krijgt je eigen super foute Crypto kanaal op YouTube!

[Afbeelding]
hahahh nou ben benieuwd hoe dit ingevuld gaat worden. Je kan hier zoveel kanten mee op. 1 ding is zeker, gaat weer spierpijn van het lachen opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online

[Afbeelding]
wederom weer goed bezig! d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online

1. voordat je dit kijkt, wat is je schatting? wanneer verwacht je 1 miljoen?

2. had je het goed geraden?

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:34:
[Twitter]

1. voordat je dit kijkt, wat is je schatting? wanneer verwacht je 1 miljoen?

2. had je het goed geraden?
spoiler:
2030 blijft steeds hangen als een of andere heilige grens. Ik zat dus niet ver van deze schatting af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online

[Afbeelding]
:D

Alts blijven trouwens angstvallig achter, grote move van BTC op komst?

[ Voor 203% gewijzigd door BTC100K2021 op 16-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentehoofdje
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-08 20:26

Lentehoofdje

Ago ergo sum

En _toch_ probeer ik em te openen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Kol Nedra
spoiler:
Overmogen was fout? Jammer.

+- 2030 past wel mooi in de 7 jaar goud ETF theorie. LFG oOo Dan hebben we ook eindelijk eens vlees bij de SC BBQ....

Edit: @souljah1h ze weten het wel makkelijk te maken in de EU... ook maar weer eens verhuizen van exchange dan. Misschien ipv hodl maar medewerker bij een crypto-bedrijf worden. Beetje woonadressen en transacties hamsteren. Dan een mooie boormachine in de aanbieding kopen....

[ Voor 44% gewijzigd door sh4d0wman op 16-12-2024 14:56 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Bericht van Bitonic:

Nieuwe regelgeving: Wat betekent de travel rule voor jou?
Beste meneer/mevrouw ****,

Per 30 december 2024 treedt de travel rule in werking voor alle partijen die bitcoin- en cryptotransacties verrichten. We willen je graag informeren over de aankomende veranderingen in onze diensten. Meer informatie hierover kun je ook nalezen in de FAQ op onze website.

Let op: Je hoeft pas actie te ondernemen nadat de nieuwe regelgeving van kracht wordt. Het is niet mogelijk dit op voorhand te doen.

Wat is de travel rule?
De travel rule is een regelgeving uit de herschikking van de Europese Transfers of Funds Regulation (TFR) die voorschrijft dat bepaalde informatie ‘meereist’ met een transactie. Dit betekent dat gegevens van zowel de verzender (degene die de transactie uitvoert) als de ontvanger (degene die de transactie ontvangt) moeten worden doorgegeven.

Bij Bitonic mag je alleen transacties verrichten van en naar jezelf, dit kan een eigen wallet (self-custodial) of gehoste wallet (custodial) bij een exchange zijn. Transacties naar een derde partij zijn dan ook niet toegestaan.

Wat betekent dit voor jou?
1. Woonadresverificatie bij bitcoinopnames

Als je bitcoin wilt opnemen naar een eigen wallet (self-custodial) of een gehoste wallet (custodial) bij een exchange, zijn wij verplicht om een geverifieerd woonadres van je te hebben. Je kunt je woonadres op een van de volgende manieren verifiëren:

Via iDIN: Verifieer je woonadres eenvoudig en snel via je bankapp.
Document uploaden: Upload een document waarop je woonadres duidelijk vermeld staat.
Foto maken: Maak een duidelijke foto van een document waarop je woonadres goed zichtbaar is.
2. Walletverificatie bij eigen wallets (self-custodial):

Als je een transactie verricht naar een eigen wallet en de waarde is hoger dan € 1.000, moet je jouw bitcoinadres verifiëren zodat wij kunnen vaststellen dat jij de eigenaar bent. Dit kan op twee manieren:

Upload een screenshot of foto: Maak een screenshot of foto van jouw wallet waarop je bitcoinadres duidelijk zichtbaar is.
Onderteken een bericht: Verifieer jouw wallet door een cryptografisch bericht te ondertekenen (message signing).
3. Gegevens-uitwisseling bij gehoste wallets (custodial):

Als je bitcoin vanuit een gehoste wallet (bijvoorbeeld bij een exchange) naar je Bitonic-account verstuurt, moet de exchange jouw gegevens meesturen. Verstuur je bitcoin vanuit je Bitonic-account naar een gehoste wallet, dan sturen wij jouw geverifieerde gegevens mee.

Voor gehoste wallets is er geen ondergrens van € 1.000; de gegevens worden altijd meegestuurd.
Als gegevens ontbreken, kan de transactie tijdelijk worden tegengehouden totdat de ontbrekende gegevens zijn verstrekt.
Let op: Bitonic ondersteunt niet alle exchanges vanwege onze hoge privacy- en beveiligingsstandaarden. Voor transacties geven wij een lijst van ondersteunde exchanges. Als een exchange niet wordt ondersteund, raden we je aan je eigen wallet als tussenstap te gebruiken. Verstuur dus eerst naar je eigen wallet en van daaruit naar een exchange.

4. Specifieke wijzigingen voor Bitonic Sparen

Gebruik je een eigen wallet voor je spaarplan? Dan moet je je bitcoinadres verifiëren voordat je bitcoin kan worden verstuurd.
Gebruik je een bitcoinadres van een gehoste wallet bij een exchange in je huidige spaarplan? Dit adres wordt gedeactiveerd en het spaarplan zal vanaf dat moment je Bitonic-account gebruiken als bestemming voor je bitcoin.
Bij nieuwe spaarplannen kun je bitcoin uitsluitend nog naar eigen wallets of naar je Bitonic-account versturen, niet meer naar gehoste wallets bij een exchange.
Welke gegevens worden meegestuurd en hoe veilig is dit?
De gegevens die worden meegestuurd, omvatten onder meer je volledige naam, bitcoinadres, woonadres, documentnummer, klantnummer en mogelijk je geboortedatum en geboorteplaats. Deze gegevens sturen wij mee met de transactie naar de ontvangende exchange, die doorgaans al over deze gegevens beschikt en deze zal controleren.

We begrijpen echter dat dit gevoelige informatie is. Bij Bitonic staat jouw privacy voorop. Daarom maken we gebruik van veilige, zelfgehoste en open-source protocollen om deze informatie versleuteld te versturen. Onze systemen zijn speciaal ontworpen voor maximale veiligheid en maken geen gebruik van centrale tussenpartijen. Dit minimaliseert het risico op datalekken en beschermt jouw data optimaal.

Helaas betekent dit ook dat we niet met alle exchanges samenwerken, omdat sommige partijen niet voldoen aan onze hoge privacy- en beveiligingsstandaarden. Kun je een exchange niet rechtstreeks gebruiken? Dan adviseren we je om je eigen wallet als tussenstap te gebruiken:

Stuur bitcoin vanuit je Bitonic-account naar je eigen wallet.
Verstuur bitcoin vervolgens vanuit je eigen wallet naar de exchange.
Let op: Verstuur geen bitcoin naar een exchange terwijl je hebt aangegeven dat dit een eigen wallet is. Dit kan resulteren in verlies van bitcoin. Het is daarom belangrijk dat je daadwerkelijk je eigen wallet als tussenstap gebruikt.

Vanaf wanneer gelden deze regels?
Deze regels gelden vanaf 30 december 2024. Omdat er in de sector nog veel onduidelijkheid bestaat, kan het zijn dat er in de toekomst wijzigingen zullen worden aangebracht. We houden je hierover op de hoogte.

Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op via e-mail, chat of telefonisch: +31 (0) 20 226 5289 (ma - vr 9.30 - 13.00 uur & 14.00 - 18.00 uur).

Met vriendelijke groet,
Bitonic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
souljah1h schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:50:
Bericht van Bitonic:

Nieuwe regelgeving: Wat betekent de travel rule voor jou?
Beste meneer/mevrouw ****,

Per 30 december 2024 treedt de travel rule in werking voor alle partijen die bitcoin- en cryptotransacties verrichten. We willen je graag informeren over de aankomende veranderingen in onze diensten. Meer informatie hierover kun je ook nalezen in de FAQ op onze website.

Let op: Je hoeft pas actie te ondernemen nadat de nieuwe regelgeving van kracht wordt. Het is niet mogelijk dit op voorhand te doen.

Wat is de travel rule?
De travel rule is een regelgeving uit de herschikking van de Europese Transfers of Funds Regulation (TFR) die voorschrijft dat bepaalde informatie ‘meereist’ met een transactie. Dit betekent dat gegevens van zowel de verzender (degene die de transactie uitvoert) als de ontvanger (degene die de transactie ontvangt) moeten worden doorgegeven.

Bij Bitonic mag je alleen transacties verrichten van en naar jezelf, dit kan een eigen wallet (self-custodial) of gehoste wallet (custodial) bij een exchange zijn. Transacties naar een derde partij zijn dan ook niet toegestaan.

Wat betekent dit voor jou?
1. Woonadresverificatie bij bitcoinopnames

Als je bitcoin wilt opnemen naar een eigen wallet (self-custodial) of een gehoste wallet (custodial) bij een exchange, zijn wij verplicht om een geverifieerd woonadres van je te hebben. Je kunt je woonadres op een van de volgende manieren verifiëren:

Via iDIN: Verifieer je woonadres eenvoudig en snel via je bankapp.
Document uploaden: Upload een document waarop je woonadres duidelijk vermeld staat.
Foto maken: Maak een duidelijke foto van een document waarop je woonadres goed zichtbaar is.
2. Walletverificatie bij eigen wallets (self-custodial):

Als je een transactie verricht naar een eigen wallet en de waarde is hoger dan € 1.000, moet je jouw bitcoinadres verifiëren zodat wij kunnen vaststellen dat jij de eigenaar bent. Dit kan op twee manieren:

Upload een screenshot of foto: Maak een screenshot of foto van jouw wallet waarop je bitcoinadres duidelijk zichtbaar is.
Onderteken een bericht: Verifieer jouw wallet door een cryptografisch bericht te ondertekenen (message signing).
3. Gegevens-uitwisseling bij gehoste wallets (custodial):

Als je bitcoin vanuit een gehoste wallet (bijvoorbeeld bij een exchange) naar je Bitonic-account verstuurt, moet de exchange jouw gegevens meesturen. Verstuur je bitcoin vanuit je Bitonic-account naar een gehoste wallet, dan sturen wij jouw geverifieerde gegevens mee.

Voor gehoste wallets is er geen ondergrens van € 1.000; de gegevens worden altijd meegestuurd.
Als gegevens ontbreken, kan de transactie tijdelijk worden tegengehouden totdat de ontbrekende gegevens zijn verstrekt.
Let op: Bitonic ondersteunt niet alle exchanges vanwege onze hoge privacy- en beveiligingsstandaarden. Voor transacties geven wij een lijst van ondersteunde exchanges. Als een exchange niet wordt ondersteund, raden we je aan je eigen wallet als tussenstap te gebruiken. Verstuur dus eerst naar je eigen wallet en van daaruit naar een exchange.

4. Specifieke wijzigingen voor Bitonic Sparen

Gebruik je een eigen wallet voor je spaarplan? Dan moet je je bitcoinadres verifiëren voordat je bitcoin kan worden verstuurd.
Gebruik je een bitcoinadres van een gehoste wallet bij een exchange in je huidige spaarplan? Dit adres wordt gedeactiveerd en het spaarplan zal vanaf dat moment je Bitonic-account gebruiken als bestemming voor je bitcoin.
Bij nieuwe spaarplannen kun je bitcoin uitsluitend nog naar eigen wallets of naar je Bitonic-account versturen, niet meer naar gehoste wallets bij een exchange.
Welke gegevens worden meegestuurd en hoe veilig is dit?
De gegevens die worden meegestuurd, omvatten onder meer je volledige naam, bitcoinadres, woonadres, documentnummer, klantnummer en mogelijk je geboortedatum en geboorteplaats. Deze gegevens sturen wij mee met de transactie naar de ontvangende exchange, die doorgaans al over deze gegevens beschikt en deze zal controleren.

We begrijpen echter dat dit gevoelige informatie is. Bij Bitonic staat jouw privacy voorop. Daarom maken we gebruik van veilige, zelfgehoste en open-source protocollen om deze informatie versleuteld te versturen. Onze systemen zijn speciaal ontworpen voor maximale veiligheid en maken geen gebruik van centrale tussenpartijen. Dit minimaliseert het risico op datalekken en beschermt jouw data optimaal.

Helaas betekent dit ook dat we niet met alle exchanges samenwerken, omdat sommige partijen niet voldoen aan onze hoge privacy- en beveiligingsstandaarden. Kun je een exchange niet rechtstreeks gebruiken? Dan adviseren we je om je eigen wallet als tussenstap te gebruiken:

Stuur bitcoin vanuit je Bitonic-account naar je eigen wallet.
Verstuur bitcoin vervolgens vanuit je eigen wallet naar de exchange.
Let op: Verstuur geen bitcoin naar een exchange terwijl je hebt aangegeven dat dit een eigen wallet is. Dit kan resulteren in verlies van bitcoin. Het is daarom belangrijk dat je daadwerkelijk je eigen wallet als tussenstap gebruikt.

Vanaf wanneer gelden deze regels?
Deze regels gelden vanaf 30 december 2024. Omdat er in de sector nog veel onduidelijkheid bestaat, kan het zijn dat er in de toekomst wijzigingen zullen worden aangebracht. We houden je hierover op de hoogte.

Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op via e-mail, chat of telefonisch: +31 (0) 20 226 5289 (ma - vr 9.30 - 13.00 uur & 14.00 - 18.00 uur).

Met vriendelijke groet,
Bitonic
mand, geen pizza's meer kopen van bitcoin dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:55:
[...]

mand, geen pizza's meer kopen van bitcoin dus
Hebben ze daar zo'n lang verhaal voor moeten tikken? BTC geef je niet uit aan verbruiksgoederen. Eigenlijk moet je BTC helemaal nergens aan opmaken, maar als iemand het benut om zijn hypotheek er mee af te betalen of iets dergelijks dan snap ik dat nog een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:57:
[...]

Hebben ze daar zo'n lang verhaal voor moeten tikken? BTC geef je niet uit aan verbruiksgoederen. Eigenlijk ook niet moet je BTC helemaal nergens aan opmaken, maar als iemand het benut om zijn hypotheek er mee af te betalen of iets dergelijks dan snap ik dat nog een keer.
idd. Ik heb die fout aardig vaak gemaakt tussen 2014 en 2016. Erg lekker gegeten, maar zou dat nooooooit weer doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raaafie
Wat denk je van al die mensen die hun BTC's hebben besteed op Silkroad :+ Denk wel dat er nog wat stoners zijn die nu miljonair zijn omdat ze nog een zakje BTC hadden liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Ben benieuwd wat we zo gaan zien als het circus weer opent in 18 minuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:25
ruim 1 maand bitcoinmining opgekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:12:
First we dump then we pump.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
tomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:12:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/b9/a0/9d/b9a09d17d2628cf0c294a27cb956775d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Tesla doet ook weer een ATH-tje :D

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
YES schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:57:
[...]
maar als iemand het benut om zijn hypotheek er mee af te betalen of iets dergelijks dan snap ik dat nog een keer.
Ik snap schuldenvrij (willen) leven, maar je hypotheekschuld wordt gewoon gedecimeerd door de inflatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:25
Domino schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:31:
[...]

Ik snap schuldenvrij (willen) leven, maar je hypotheekschuld wordt gewoon gedecimeerd door de inflatie.
Klopt, maar als je genoeg vermogen hebt om een hoop vermogensbelasting te moeten gaan betalen, dan is hypotheek aflossen of pensioenbeleggen helemaal zo'n slecht idee nog niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Of toch first we pump. Dump mogen we overslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-10 16:37
ByteMe_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:37:
[...]

spoiler:
2030 blijft steeds hangen als een of andere heilige grens. Ik zat dus niet ver van deze schatting af.
Het eerste dat ik dacht is dat 2030 nog ver weg is... toen viel het kwartje dat over twee weken we dichterbij 2030 zijn dan bij 2020......
Pagina: 1 ... 82 ... 256 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!