Ik ga hier even @anti elppa zijn goedkeuring meepakken met mijn advies:bsmpower schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:51:
[...]
Thanks 👍🏻. Op advies hier probeerde ik even afstand te nemen van alles. Die dump zorgde weer voor een enorme frustratie aan mijn kant, dat ik weer zo dom was geweest om maar te blijven holden. Vond het niet helemaal passend om nu ineens helemaal euforisch te worden over de recente stijgingen na mijn klagen eerder. Portfolio staat bijna weer gelijk als voor de dump, dat is fijn. Maar zorgt bij ook weer voor stress, want de vorige heb ik niet verkocht dus eigenlijk zou ik dat nu wel moeten doen(?). Maar dan zal je net zien dat alles blijft pumpen. Het blijft in mijn hoofd zitten dat dit een once in a lifetime kans is die ik nooit meer krijg. Als ik nu verkoop is het klaar, heb ik wat euros extra op de spaarrekening. Kan ook een deel verkopen, dat betekent een kleinere winst maar ook minder snelle stijging van mijn portfolio. Grootste risico blijft natuurlijk een echt serieuze dump of bearish trend. Het is de vraag in hoeverre we nog in de bulltrend zitten en hoe lang die nog duurt. En of er nog een altseason aan zit te komen of dat we dit nu eigenlijk al wel hebben gehad. Deze quote van een presentatie laatst vat het wel goed samen.
[Afbeelding]
1. lees je in op wat de halving cycle inhoudt, probeer eens op basis daarvan een inschatting te maken van hoe lang de bullrun nog duurt.
2. Ga in Bitcoin, als je dan toch in crypto wilt investeren maar je krijgt al helemaal de kriebels en stress van altcoins die stijgen of dumpen, dan is kennis van de halving cycle, op basis daarvan kennis van hoe lang de bullrun nog (ongeveer) duurt en een relatief betrouwbare munt als Bitcoin de beste keuze denk ik.