[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #28 / $100k behaald! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 256 Laatste
Acties:
  • 866.984 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 17:12
Slonzo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:19:
[...]

Het is een bankkluis. Ik weet dat banken geen beste naam hebben in de crypto wereld, maar ergens moet je er wel een beetje vertrouwen in plaatsen dat een bankkluis beter beveiligd is dan de rommellade van de kast in je inkomhal. En zelfs al krijgt iemand je Ledger in handen, dan heb je nog de pincode waar ze voorbij moeten.

Het risico dat je met al die complexe grapjes je seed phrase nooit meer kan samenpuzzelen na vele jaren, lijkt me realistisch gezien een stuk groter dan dat iemand je Ledger uit een bankkluis weet te vissen + je pincode weet te gokken of met het Secure Element kan prutsen. Dat zijn state actor niveaus van operaties die veel meer geld kosten dan de paar sats die van mijn Ledger te vissen zijn _O-
Ik kan me voorstellen dat een Ledger met verouderde firmware best te kraken is.

Maar het blijft een lastig iets. Hoe bewaar je je Ledger/seed nou zo veilig mogelijk

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

LadyS schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:20:
Samengevat: laten we er vooral geen wijvenbende van maken met onnodig emotioneel gedoe ;)
Geen wijvenbende hoor, je mag dingen bij naam noemen en het was gewoon een beetje gortig, anarchistisch, puberaal gedrag. De stemming verandert daar weinig aan. Ik begrijp het sentiment 100%. Maar goed, water onder de brug.

[ Voor 3% gewijzigd door Slonzo op 06-12-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42
STIMPPYYY schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:20:
[...]

eurotje, kon je vroeger een hoop snoep van halen bij kees kroket
Hier betaalden we vroeger met guldens :)

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Alpina schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:22:
[...]

Gisterenavond laat kwam hier ook nog een FP mod een Bitcoin grapje maken _O-
Omgekeerde wereld. We en hij konden er uiteindelijk smakelijk om lachen. Het was een leuke dag.
Hij gaf aan geen mod te zijn toch? Ondanks dat hij iets van PF-mod had staan onder z'n avatar.

Niet dat het verder veel uitmaakt maar voor de duidelijkheid :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Omgekeerde wereld. We en hij konden er uiteindelijk smakelijk om lachen. Het was een leuke dag.
Het probleem met elkaar hier is dat je niet weet hoe een persoon werkelijk is. Misschien met een kort lontje, autisme, opvliegerig noem maar op. Iedereen heeft wat natuurlijk. Maar ik heb ook weleens een mod-actie gehad waarbij ik dacht 'wat ben je nou je macht aan het uitoefenen?' Maar daar ga ik verder niet op in met een userbase die misschien wel zelf een geitenbende is ;-) Beetje leven en laten leven en ach, als het soms een beetje schuurt en knalt .. morgen weer een nieuwe dag.

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
John245 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:24:
[...]

Hier betaalden we vroeger met guldens :)
precies, 2,20 gulden. Kikkertje, wat was dat 5 cent ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:43
tomtom901 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:00:
Over ledgers gesproken, zijn er ook mensen die dit in een externe locatie (bijbv gehuurde kluis) doen?
Nee. Ledger ligt hier gewoon in een lade met wat andere losse zooi zoals usb sticks en verloopjes.

Seed is in twee stukken gehakt en ligt bij de (schoon)ouders, met slagletters in rvs ringen gepompt. Bovendien zit er een passphrase op die weer ergens anders opgeborgen is. Succes als niet weet hoe en waar denk ik dan.
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:19:
[...]

We zijn een lange weg gegaan.
Zouden de jongelui hier weten wie @Femme is?

[Afbeelding]
Ja, heb ooit nog eens met hem staan buurten op de HCC dagen. Long, long time ago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
kbuntu schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:19:
Ik zit hier op mijn vrije dag met twee zieke kinderen en kut weer af te vragen welke domme altcoin trade ik nu weer eens kan doen
Volgens mij TG kanalen, MYRIA, WLD, CRO. Succes :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Domino schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:26:
[...]

Nee. Ledger ligt hier gewoon in een lade met wat andere losse zooi zoals usb sticks en verloopjes.

Seed is in twee stukken gehakt en ligt bij de (schoon)ouders, met slagletters in rvs ringen gepompt. Bovendien zit er een passphrase op die weer ergens anders opgeborgen is. Succes als niet weet hoe en waar denk ik dan.

[...]

Ja, heb ooit nog eens met hem staan buurten op de HCC dagen. Long, long time ago.
De HCC-dagen _/-\o_ Helemaal blij met een diskette-doos en stickers. En een presentatie gezien van een gloednieuwe Pentium die wel 4 filmpjes op 1 scherm kon afspelen. Dat was echt machtig mooi :o

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Nopheros schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:25:
[...]

Hij gaf aan geen mod te zijn toch? Ondanks dat hij iets van PF-mod had staan onder z'n avatar.

Niet dat het verder veel uitmaakt maar voor de duidelijkheid :)
Letterlijk heel de bio ging over mod zijn. _O-
Maar ben geen mod voor de duidelijkheid.

Maar maakt verder ook niks uit inderdaad, iedereen kon er wel mee lachen. Best een leuke grap eigenlijk. Hou daar wel van beetje stoken met wederzijds respect.

Jammer dat dat op de FP maar van 1 kant lijkt te werken maar ik kom daar verder nooit dus geen last van.

Hypocriet vind ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:28:
[...]

De HCC-dagen _/-\o_ Helemaal blij met een diskette-doos en stickers. En een presentatie gezien van een gloednieuwe Pentium die wel 4 filmpjes op 1 scherm kon afspelen. Dat was echt machtig mooi :o
Ook meegemaakt. Werden disks gestrooid, wat een drukte.

Of leuke nieuwigheden op de Firato.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:26:
[...]

Het probleem met elkaar hier is dat je niet weet hoe een persoon werkelijk is. Misschien met een kort lontje, autisme, opvliegerig noem maar op. Iedereen heeft wat natuurlijk. Maar ik heb ook weleens een mod-actie gehad waarbij ik dacht 'wat ben je nou je macht aan het uitoefenen?' Maar daar ga ik verder niet op in met een userbase die misschien wel zelf een geitenbende is ;-) Beetje leven en laten leven en ach, als het soms een beetje schuurt en knalt .. morgen weer een nieuwe dag.
Ja en in de SC hebben we toevallig een beetje van alles _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Alpina schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:31:
[...]

Ja en in de SC hebben we toevallig een beetje van alles _O-
Tijd voor een pool. Blijken we allemaal bij elkaar op hetzelfde saaie kantoor te werken. Wie werkt hier nog meer op een kantoor op 8 hoog?

==
hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
kbuntu schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:19:
Ik zit hier op mijn vrije dag met twee zieke kinderen en kut weer af te vragen welke domme altcoin trade ik nu weer eens kan doen
Hey, weer een dame in ons midden!

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

[...]

Was dat dat puntje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FVBds8E_BvLKnHMfihQgHgE2B8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/VnqzP5aZFvOoj5lVcNxQLRU7.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Je bestelt zo'n titanium seed stans setje en de winkel weet gelijk waar wat te halen valt .. Het idee is goed, maar je bestelling is een mogelijke zwakke plek.

https://www.bol.com/nl/nl...bitcoin/9300000170076163/

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-09 23:52
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:36:
Je bestelt zo'n titanium seed stans setje en de winkel weet gelijk waar wat te halen valt .. Het idee is goed, maar je bestelling is een mogelijke zwakke plek.

Dan bestel je het toch niet zelf?

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

Steady schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:38:
[...]

Dan bestel je het toch niet zelf?
Kun jij er dan 10 bestellen en je adres even dm-en :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

Ik wil het wel voor je bestellen. Ik kan zelfs de woorden er voor je opzetten als je wil.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245

Ik neem aan dat iedereen een 2e adres heeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Gelukszoekr schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:24:
[...]
Maar het blijft een lastig iets. Hoe bewaar je je Ledger/seed nou zo veilig mogelijk
We zijn tweakers toch? Even een Linux OS van USB stick booten (zonder netwerkverbinding), text bestandje met je zaad vullen, file-level versleutelen (bv GPG), FDE op je media naar de keuze (thumbdrive/ssd/memory card).

Als je helemaal paranoia bent kun je dan nog een dd image er van draaien en die de cloud in slingeren.

Moet je natuurlijk wel bestand zijn tegen ....
Afbeeldingslocatie: https://imgs.search.brave.com/qStfEzn2CD9EGfQ0sldz039D6Zo1Ylhokik-C0j4M80/rs:fit:860:0:0:0/g:ce/aHR0cHM6Ly9wcmV2/aWV3LnJlZGQuaXQv/OXFucTZ3MHM5MzI1/MS5wbmc_YXV0bz13/ZWJwJnM9Y2M4MzNj/NWQyZWI1YzExNzgz/ODA0NzcwNTYzNzZh/ZTFjNTMyZGIxZA

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

filthy rich schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:39:
[...]

Ik wil het wel voor je bestellen. Ik kan zelfs de woorden er voor je opzetten als je wil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wzo7hKRXYqjbpBE9ValJ2p0AW8A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ShjOGdR2SHZL9AYbDWMNxQMZ.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
filthy rich schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:39:
[...]

Nou .. ik dacht nog: als je een webshop opent waarbij je dit voor mensen doet .. hoe veel mensen zouden daar intrappen?

Gisteren ook nog: hier niet-actieve user vraagt wat en krijgt gelijk 2 DM's met vragen naar de seed. Hopelijk hebben @Taro en @tomtom901 nog actie ondernomen. Ging het om actieve gebruikers hier? Of gewoon lurkers?

==
hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:43

Bijna 50 euro? Weet je hoeveel sats je daarvoor kan kopen?
Gewoon zelf doen: Safu Ninja

Paar euro voor rvs ringen en wat slagletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steady
knakworst schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:39:
[...]

Kun jij er dan 10 bestellen en je adres even dm-en :?
DM is toch niet nodig, allemaal even goede vrienden hier.
Ik heb er net 10 besteld, je kan ze ophalen op Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel. Doen we meteen een biertje! :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Het meeste veilige is om de boel gewoon te onthouden, 12 / 18 woorden leren is nou ook niet heel veel werk.

Natuurlijk wel een fysieke kopie ergens anders dan je eigen huis bewaren.

[ Voor 26% gewijzigd door souljah1h op 06-12-2024 13:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

Steady schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:41:
[...]

Ik heb er net 10 besteld, je kan ze ophalen op Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel. Doen we meteen een biertje! :9B
Heb je ook een abbo?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Steady schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:41:
[...]

Weet je wel hoe duur een biertje is in de Efteling..

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Als je op bybit geld wilt opnemen, doe het dan in de ochtend.
Door het succes van de cryptomarkt en de Bybit Card bereiken we sneller onze dagelijkse banklimieten.

We hebben een tijdelijke oplossing en werken eraan deze zo snel mogelijk te implementeren. Kun je nu niet opnemen? Probeer het dan morgen ochtend opnieuw. Voor betalingen die blijven hangen op ‘processing’, deze zullen worden geannuleerd en probeer het dan opnieuw.

Bedankt voor je geduld en begrip terwijl we werken aan een permanente oplossing! 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steady
Nee maar even zonder gekheid, als je zoiets zou bestellen, dan doe je dat toch via een anonieme omweg, net zoals je bad dragon toys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:38

tomtom901

Moderator General Chat
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:41:
[...]

Gisteren ook nog: hier niet-actieve user vraagt wat en krijgt gelijk 2 DM's met vragen naar de seed. Hopelijk hebben @Taro en @tomtom901 nog actie ondernomen. Ging het om actieve gebruikers hier? Of gewoon lurkers?
Tsja, hierover. Laat ik het zo zeggen, want dit bericht was door meerdere mensen van Tweakers (mods/admins) geflagged en die zagen niet zulk soort DM's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@souljah1h dat kan maar een deel hier is op leeftijd O-) en bij een beroerte ben je ook de lul. Wel goed voor de BTC schaarste.... :>

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:43:
[...]

Weet je wel hoe duur een biertje is in de Efteling..
Koop je een bitcoin voor

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

sh4d0wman schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:53:
@souljah1h dat kan maar een deel hier is op leeftijd O-) en bij een beroerte ben je ook de lul. Wel goed voor de BTC schaarste.... :>
Juist als je op leeftijd bent is het goed om wat brain-training te doen :)

Daarom een fysieke kopie ergens op een andere locatie bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Steady schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:46:
Nee maar even zonder gekheid, als je zoiets zou bestellen, dan doe je dat toch via een anonieme omweg, net zoals je bad dragon toys.
Wat zijn bad dragon toys .. googlet .. ooooh oke.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
tomtom901 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:52:
[...]

Tsja, hierover. Laat ik het zo zeggen, want dit bericht was door meerdere mensen van Tweakers (mods/admins) geflagged en die zagen niet zulk soort DM's...
Weer iemand van de Efteling dus _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
[...]

Jullie kunnen onze DM's inzien? Oh oh

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

[...]

wut?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:57:
[...]

Daar gaat mn bad dragons toys handel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Alpina schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:58:
[...]

Daar gaat mn bad dragons toys handel.
Nu verbaas ik me niet meer dat mensen die in shitcoins handelen ook bezig zijn met dit soort speeltjes :Y)

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steady
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:00:
[...]

Nu verbaas ik me niet meer dat mensen die in shitcoins handelen ook bezig zijn met dit soort speeltjes :Y)
Beste plek om je ledger te verstoppen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 20:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iRQK3sPnoIiV5npKzwJgdzt2qs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RNfrNn8eJE9cMvntthhCcr3q.jpg?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:00:
[...]

Er is overal handel.

Ik zit opeens in de garnalenhandel (aquarium), die beesten (red sakura) fokken best hard. Genoeg mensen die ze willen afnemen, dikke prima _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 20:23
Dit is echt priceless!! Van bad dragon toys tot aan garnalenhandel...

Tweakers heeft goud in handen.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:57:
[...]

De admins ja, juist voor dit soort gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@souljah1h kan nog simpeler, men verkocht ooit "onzichtbare" waterwezentjes. :+
Hoe heet dat spul ook al weer? Help deze boomer eens even... Bedankt knul! (zie hieronder)

Edit: @Steady ha, die nieuwe AI outclassed door diehard Tweaker kennis.... :>

[ Voor 29% gewijzigd door sh4d0wman op 06-12-2024 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

sh4d0wman schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:06:
Hoe heet dat spul ook al weer? Help deze boomer eens even...
Sea monkeys :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steady
sh4d0wman schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:06:
Hoe heet dat spul ook al weer? Help deze boomer eens even...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTmrFyv04NKXvM0L7UTIgyYYP1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mEtGhkNSV9L7HfT9H9AfYq9W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Bitcoin heeft al ruim 40 minuten geen block meer gemint. Waardeloze tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:15:
Bitcoin heeft al ruim 40 minuten geen block meer gemint. Waardeloze tech
Waarom zou dat zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
tomtom901 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:00:
Over ledgers gesproken, zijn er ook mensen die dit in een externe locatie (bijbv gehuurde kluis) doen?
https://www.denederlandsekluis.nl heeft 42 locaties in NL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Wispe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:15:
[...]

Waarom zou dat zijn dan?
De miners hebben moeite het het huidige raadsel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 11:23
Ik weet niet hoor, maar ik zou mijn BTC eerder stallen bij Bitonic dan een ledger/seed in de kluis bij zo'n commerciële kluizendienstverlener.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@BTC100K2021 ik was even bang dat je Bitvavo ging typen.... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:17:
Ik weet niet hoor, maar ik zou mijn BTC eerder stallen bij Bitonic dan een ledger/seed in de kluis bij zo'n commerciële kluizendienstverlener.
Met een ledger kunnen ze niet zoveel zonder de pincode. Een seed kun je splitsen over meerdere locaties, of je werkt met Multisig/Shamir Backup. Als je daarnaast nog je passphrases ergens anders bewaart is het risico helemaal beperkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ah, een nieuw blokje, F2Pool heeft gewonnen. Goede tech zeg!

-edit. En dan de daaropvolgende blokjes binnen 5 minuten _O-

[ Voor 35% gewijzigd door Gelukszoekr op 06-12-2024 14:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 09:40
Load your Altcoin baggs :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaI6f9F4QeKsMiC5nS-Y-yPiiVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZWdWQVxcfAxqI8yBhjwjdOg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz5uEz2VVSUeQzBxhCtNouCVMpo=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/1lP17Dss3R8BOqbIZIn2SO4M.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
Steady schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:08:
[...]

Ik overweeg dit al een tijdje. Locatie en prijs zijn bekend, maar heb nog niet uitgezocht hoe dit zit met garanties en dekkingen als het om crypto gaat.
Verschilt per aanbieder. De nederlandse kluis had een pagina waarin ze een toelichting gaven maar die is inmiddels offline (archive: http://web.archive.org/we...e-sleutel-veilig-bewaren/). Daar zeiden ze:
Schade die ontstaat uit bijvoorbeeld het verlies van een cryptosleutel valt onder gevolgschade. Onze verzekering dekt op dit moment alleen de materiële schade, dus de kosten van de fysieke hardware wallet. Door de opslag in een externe kluis, kan alleen de contractant de kluis bezoeken en kunnen externen hier niet bij komen. Op deze manier kunt u uw bitcoins, ethereum en andere cryptocoins veilig opbergen.
Oftewel, je bent verzekerd voor de waarde van je hardware wallet, niet voor de crypto waar je er mee toegang tot hebt.

DeVault staat hier anders in (https://www.devault.nl/kluis-huren/crypto-veilig-bewaren/), daar is crypto standaard verzekerd tot 3 flufjes (45000 euro) en kun je dit ophogen tot 6 flufjes. Ook interessant/bedenkelijk: ze bieden je eventueel een hardware wallet in bruikleen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Let's a go, woohoo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
_superboer_ schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:30:
[...]
Ook interessant/bedenkelijk: ze bieden je eventueel een hardware wallet in bruikleen :X
Dat is wel een gouden business model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
tomtom901 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:32:
[...]

Dat is wel een gouden bitcoinen business model.
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
115k vanavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Oftewel, je bent verzekerd voor de waarde van je hardware wallet, niet voor de crypto waar je er mee toegang tot hebt
Boeit op zich toch weinig? Je gaat niet je enige HW in een kluis stoppen maar een backup...
Een (volledige) seed in een kluis zou ik nooit doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Eerst 99.5k maar eens breken #significantelevel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Draait hier iemand eigenlijk nog een lottery miner?
Iemand ooit al 'de lotto' mee gewonnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:18
100k dan door naar 110 voor het weekend!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
LadyS schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:20:
[...]

Je boodschap en verzoek zijn niet meer dan logisch. Maar dat schamen hoeft niet hoor, uiteraard jouw gevoel, maar hoop toch echt dat je dit niet zo zwaar ziet.

Wat ik als 'buitenstaander' zag gebeuren:
Een wat crypto-kritische FP-mod, komt op een 'magische' dag, in een cryptoSC waar een nog grotere jubelstemming heerst dan normaal, een puur zakelijke boodschap brengen.

Boodschap was geheel terecht en moet ook gerespecteerd worden. Maar beetje inlevingsvermogen vanuit de moderatie had ook wel gekund toch? Zo van "heren, ik begrijp jullie enthousiasme, maar laten we wel even de regels blijven volgen".
Ofwel geef gewoon de boodschap en als je daar dan lollige reacties op krijgt laat het dan.

Als uiteindelijk @tomtom901 hierop wordt aangesproken achter de schermen en jij na terugkomst van een mooie verjaardag schaamte voelt en SC als losgeslagen wordt bestempeld dan wordt het wel heel zwaar gemaakt vind ik.

Samengevat: laten we er vooral geen wijvenbende van maken met onnodig emotioneel gedoe ;)
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/nnS2iivMglgAAAAM/very-good.gif

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
Eusebius schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:41:
[...]

Nou .. ik dacht nog: als je een webshop opent waarbij je dit voor mensen doet .. hoe veel mensen zouden daar intrappen?

Ik was het. Heb tot nu toe alleen die van @Darrell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:41

NeoflexNL

Forever young

Slonzo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:45:
Ja!

En nee.. -O-

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
wel raar, zie het beetje BTC welke ik op Kraken had niet meer in wallet staan. Wel de waarde ervan

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
zwembroek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:58:
[...]

Ik was het. Heb tot nu toe alleen die van @Darrell.
Wil je hem met me delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54

WhySoSerious

Be the change.

Musta schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:00:
wel raar, zie het beetje BTC welke ik op Kraken had niet meer in wallet staan. Wel de waarde ervan
No worries. Ik zie mijn 18,85 BTC wel nog staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
[...]

DeVault staat hier anders in (https://www.devault.nl/kluis-huren/crypto-veilig-bewaren/), daar is crypto standaard verzekerd tot 3 flufjes (45000 euro) en kun je dit ophogen tot 6 flufjes. Ook interessant/bedenkelijk: ze bieden je eventueel een hardware wallet in bruikleen :X
Ik heb een heel andere perceptie van hoeveel een flufje is -O- Geen 15k in ieder geval *gaat in een hoekje zitten huilen met zijn paar flufjes coins

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
Wispe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:01:
[...]

Wil je hem met me delen?
Nee sorry. Maar dit is zijn wallet adres: 609d3e1e45103a82adc97d4f88c51f78dedb25701e8e51e8c4fec53448aadc29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
zwembroek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:04:
[...]

Nee sorry. Maar dit is zijn wallet adres: 609d3e1e45103a82adc97d4f88c51f78dedb25701e8e51e8c4fec53448aadc29
Tnx, daar kan ik wel wat mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurens1970
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:41
Slonzo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:45:
Al zo’n 2,5 jaar, niks mee gewonnen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathias9956
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-05 11:34
Een bartje op de 1m in de maak 🤡

The only easy day is yesterday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@WhySoSerious nog even bijkopen dan behoor je ook tot de exclusieve 21 club .... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
sh4d0wman schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:18:
@BTC100K2021 ik was even bang dat je Bitvavo ging typen.... :D
Ik heb even geprobeerd terug te zoeken en te lezen in dit topic. Heb ik iets gemist? Wat is er precies mis met Bitvavo? Als in.. moet ik hier iets mee daar ik mijn crypto's al jaren daar heb staan (maar eigenlijk een beetje passief 'beleg' zeg maar)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:10:
[...]

Ik heb even geprobeerd terug te zoeken en te lezen in dit topic. Heb ik iets gemist? Wat is er precies mis met Bitvavo? Als in.. moet ik hier iets mee daar ik mijn crypto's al jaren daar heb staan (maar eigenlijk een beetje passief 'beleg' zeg maar)
Dat dacht ik dus ook. Een aantal spelers zijn de afgelopen jaren verdwenen door Nederlandse wetgeving. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een groot bedrijf met KYC en weet ik al wat niet meer er nu nog een potje van maakt. Niet dat ze geen fouten maken, maar gewoon een stelletje cowboys zijn.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:10:
[...]

Je moet sowieso iets mee dat je daar je crypto hebt staan. Iets met not your keys not your coins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

de tiende kan het gebeuren!

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
420k!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@DonJunior
Niet perse maar ik heb slechte ervaringen met Litebit. Die zijn minstens 2 maal gehacked en waren daar niet transparant over. Account zou verwijderd zijn, nooit verwijderd. Bitvavo nam de userbase van Litebit over en af en toe lees je dan weer over scam mailtjes of smsjes die gebruikers ontvangen nadat ze daar geregistreerd zijn.

Dan neem ik liever een internationale exchange zoals Kraken, Bybit of Binance. De enige partij die ik in NL wel vertrouw is Bitonic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

Verschilt per aanbieder. De nederlandse kluis had een pagina waarin ze een toelichting gaven maar die is inmiddels offline (archive: http://web.archive.org/we...e-sleutel-veilig-bewaren/). Daar zeiden ze:

[...]

Oftewel, je bent verzekerd voor de waarde van je hardware wallet, niet voor de crypto waar je er mee toegang tot hebt.

Lol bij één btc ben je dus al onderverzekerd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Wispe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:13:
[...]

Je moet sowieso iets mee dat je daar je crypto hebt staan. Iets met not your keys not your coins.
Dit soort quotes kan ik niet zoveel mee ben ik bang. Ik bedoel, bewaar jij ook je geld in je sok onder je matras?
Tot op heden heb ik al mijn transacties bij Bitvavo zonder problemen uitgevoerd, zowel uitbetalingen als wisselen van currency.
Ik begrijp niet zo goed waarom ik dan een eigen opslag zou moeten hebben. Als in, grotere kans dit ik juist die kwijt raak (mezelf kennende)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
99K babe?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

LFG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:41

NeoflexNL

Forever young

DonJunior schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:22:
[...]

Dit soort quotes kan ik niet zoveel mee ben ik bang. Ik bedoel, bewaar jij ook je geld in je sok onder je matras?
Tot op heden heb ik al mijn transacties bij Bitvavo zonder problemen uitgevoerd, zowel uitbetalingen als wisselen van currency.
Ik begrijp niet zo goed waarom ik dan een eigen opslag zou moeten hebben. Als in, grotere kans dit ik juist die kwijt raak (mezelf kennende)
Tja, er zitten hier vast nog wel een paar users die hetzelfde dachten toen ze hun coins op mt. Gox, FTX, Blockfi etc. hadden staan...

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
Tweakers is down
Er is iets erg fout gegaan. We zijn er waarschijnlijk al druk mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:28
[...]

Bij de bank heb je nog een garantie tot een bepaald gedrag, bij Bitvavo niet. Ze zeggen van wel, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Maar ik snap je goed hoor, als je jezelf niet vertrouwd om het zelf te regelen is het niet verkeerd om het bij een bitvavo te parkeren. Misschien wel slim om te verdelen over meerdere partijen als het om een aanzienlijk bedrag gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-gF6-d_4FqAcF2-EXPe-h7Qr5c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AqppNdZqZfp5Et9Jxi9MRDwT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
[...]

Maar wat als morgen Bitvavo wordt gehackt en de hackers jouw crypto wegsluizen? Daarom zijn er Ledgers/Trezors.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXsdh99QbZxx1OGCy5KEFvvdbIA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VFcoSTnw0bb7RutrZE6BUFdw.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
US open. Let's get it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:22

YES

Moderator General Chat
En als je hem dan niet wint:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNj-9XueEnXz_TZ-yePT0YA39bU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/YzSy1BYZn7xuhIeoA4ZlJmMq.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:28
42(0) toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Zal je zien dat we nu moeiteloos en rustig door de 100k gaan terwijl we daar zo'n 4 jaar op hebben moeten wachten. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Wispe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:30:
Zal je zien dat we nu moeiteloos en rustig door de 100k gaan terwijl we daar zo'n 4 jaar op hebben moeten wachten. _O-
Zou zomaar kunnen, de liquidity daar is nu weg, dus de weg ligt open.
Pagina: 1 ... 44 ... 256 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!