Natuurlijk is het niet helemaal blind gokken maar die lijntjes etc zijn ook niet veel waard als een grote speler met duizenden btc besluit een grote hoeveelheid te dumpen. Dat is wat gisteren gebeurde.ScuL schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:14:
[...]
Ja maar dat is als je blind op zwart of rood speelt. Ik zie dat parallel met gokken totaal niet.
Als trader heb je toch meer indicaties om een overwogen keuze te maken. Je kunt kijken naar de koersontwikkeling over een bepaalde periode, marktsentiment, verhoudingen tussen verschillende munten en zelfs valuta. Je kunt kijken naar orderboeken, liquiditeit.
Ik denk dat veel leken hier hun vingers aan branden, zo was ik vier jaar geleden ook. "Op goed geluk, het zal vandaag wel omhoog gaan". dit boek heeft me veel geholpen.
Ik kijk sinds 2019 vrijwel continu naar cryptokoersen, en de marktontwikeling; iedere dag. Als ik aan het werk ben heb ik een extra monitor ernaast en af en toe teken ik daar eens een patroon in.
Dat wil absoluut niet zeggen dat ik gelijk een grote positie open op het moment dat ik een groene kaars zie. Ik laat veel dingen ook varen.
Die 98k zag ik ook wel aankomen toen we zakte van 104k naar 100,7k, maar die 90k dacht ik geeneens aan..