mannowlahn schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:43:
[...]
Ik ga je dan uit een droom helpen, deep fake gaat heel ver. Als je moeite hebt dit van echt te onderscheiden hou dan wel in je achter hoofd dat je niet op de meest rare berichten meteen gaat acteren.
Ik heb mijn moeder ook op haar hart gedrukt dat alles wat over geld gaat alleen niet in persoon besloten wordt en dat ze niks meer kan vertrouwen. Je zegt dat je niet achterlijk bent, maar daar gaat het niet om. Het feit dat je het serieus nam is exact waar het om gaat. En daar moet je misschien een beetje bij jezelf te raden gaan. Stay safe!
Kijk ik heb geen minuut getwijfeld dat dit fake was, toen ik de qr code scande om te kijken waar die heen leidde en er stond dat hetgeen je instuurt verdubbeld wordt. Die scam is al zou als bitcoin is. Ik heb meer bewondering voor hoe goed het is opgezet.
Je ziet een yt live video op een kanaal waarvan je zou kunnen denken dat het van MSTR is. Dan hoor en zie je de stem van MS en de bewegingen van zijn mond lopen een op een met de woorden die worden uitgesproken. En dan nog de actualiteit die hij beschrijft (BTC bull market).
Ik vind het echt knap gedaan. Bedoel als dit met BTC kan en er zijn dus mensen ingetrapt getuige het adres, ja dan gaan we nog op heel veel fronten om de tuin geleid worden.
Ik krijg iedere week phishing mails van mijn opdrachtgever die zo duidelijk zijn als wat, en ik zelf zit in de infosec/IT maar dit vond ik gewoon next level.