Hij kan de koers van die token niet sluiten, want door VET te holden krijg je dagelijks VTHO bijgeschreven. Voorbeeld, als je 100k VET hebt, dan krijg je 43 VTHO per dag per dag in je wallet. Stelt verder niet zoveel voor. Dat is 30 cent per dag met de huidige koers.Guere schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:12:
[...]
Na verkoop eigenlijk nooit terugkijken. Je hebt een prima beslissing gemaakt en verkocht. Koers van die token sluiten, is voor jou niet meer relevant.
Sowieso, de kans dat de koers nog wat verder omhoog gaat is na iedere verkoop doorgaans groter dan dat 'ie direct zakt, want het hele idee van verkopen is dat je juist verkoopt vóórdat de koers de top bereikt en instort
Welke "winst"? De (verdwenen) overwaarde op hun GAK?Numbers schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:59:
[...]
Helemaal mee eens. Beetje afhankelijk van waar de top komt te liggen is 60k als bodem niet onwaarschijnlijk. Dan zal alle winst weg zijn, niet moeilijk om te raden hoe blij de "investeerders" zullen zijn.
Dan heb je niet helemaal begrepen hoe Microstrategy werkt.
Bij een BTC prijs van ~18.5K USD is hun asset/liability ratio 1. En die liabilities strekken uit tot 2032.
En ze zijn unsecured. Een BTC prijs van 60KUSD is geen enkel probleem voor MSTR.
Een BTC prijs van 18.5KUSD overigens ook niet.
Niet terugkijken, gewoon doorhandelen (in ETH als je liquide wilt blijven) of terug naar bankbsmpower schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:04:
[...]
Ja, het was dat ik hier toevallig een bericht las over VTHO anders had ik het niet geweten. Kijk eigenlijk alleen naar Vechain aangezien VTHO niet zo spannend is qua prijs. Gisteren naar Bitvavo gesluisd en verkocht. Voor 0.006 alleen, zie dat het alweer hoger staat. Gaat ook maar om een kleine 300,- dus ga er nu een beetje mee handelen voor de leuk.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Bedoel je hier met liabilities: liabilities + equity? Laat maar, ik maak een denkfout.DatraxZ schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:23:
[...]
Welke "winst"? De (verdwenen) overwaarde op hun GAK?
Dan heb je niet helemaal begrepen hoe Microstrategy werkt.
Bij een BTC prijs van ~18.5K USD is hun asset/liability ratio 1. En die liabilities strekken uit tot 2032.
En ze zijn unsecured. Een BTC prijs van 60KUSD is geen enkel probleem voor MSTR.
Een BTC prijs van 18.5KUSD overigens ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Darrell op 22-01-2025 13:33 ]
En Xrp gaat weer een stuk beter dan eth. Zo voorspelbaar.
Neen, enkel de liabilities.De assets zijn namelijk niet allemaal gekocht met (unsecured) debt, maar voornamelijk met ATM offerings, tegen een ratio van ong. 5:1 (as of today).Darrell schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:25:
[...]
Bedoel je hier met liabilities: liabilities + equity?
Het is dus niet zo dat ze 100% van de GAK in BTC hebben uitstaan in terug te betalen schuld+interest. Dat is maar voor een eerder klein deel zo. En niet gebacked door de aangekochte BTC. De meeste BTC aankopen zijn betaald door de uitgifte van nieuwe aandelen.
Een beetje vervelend is het wel dat deze strategie, in de accumulatie fase (vnl aandelen uitgifte om BTC te kunnen kopen), een drukkend effect heeft op de aandeelprijs. Desalniettemin heeft MSTR me flink wat meer opgebracht dan m'n BTC PF.
Jawel, maaaaarrrrr toen was Wall Street nog niet involved. En point taken. Niets is onmogelijk natuurlijk, maar dat betekent wel dat mijn vrouw en kinderen ergens anders moeten gaan wonen.Alpina schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:50:
[...]
Kijk even de BTC prijs van November in 2022.
Of had je toen nog geen crypto?
raar naaldje uur terug op coinbase naar 103,1k binnen een minuut. Fat finger actie iig
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Klopt dit dan nog wel met de cycle waar we zogenaamd nu in zitten? De boel zou nu moeten stijgen. Of verwacht je na die 5e wave een nieuwe trend naar boven. Idee is nog steeds om voor Mei te verkopen toch (historisch gezien dan).gebruikershaes schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:46:
[Afbeelding]
Als we niet eens hard door die 106 beuken dan zie ik dit wel als een mogelijk scenario. Ergens in Maart.
klopt, is ook weinig kans dat die plaat uit gaat komen van hem. Maar kans is niet 0. Hebben die 106 waar hij het over heeft ook nog amper getest. Komt echt wel goedbsmpower schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Klopt dit dan nog wel met de cycle waar we zogenaamd nu in zitten? De boel zou nu moeten stijgen. Of verwacht je na die 5e wave een nieuwe trend naar boven. Idee is nog steeds om voor Mei te verkopen toch (historisch gezien dan).
I really don't understand why everyone is so upset and sentiment in the crypto market is so low right now.
All you had to do was go all in on SOL in 2023 for an average price of $20 (up 12x) then rotate your entire SOL bag into $BONK in mid October and rotate out of it in mid December (up 190x) for $WIF. And then rotate out of $WIF in April 2024 (up 470x) into stables. Then you could've bridged to Hyperliquid and farmed perps volume for months before the airdrop happened. In October, you could've bought into the $ai16z presale at $80k mc and $VIRTUAL at $0.05. In November, you would've been airdropped millions of dollars of $HYPE from Hyperliquid and could've rotated all your stables into $HYPE at launch and sold at $30 (up 15x) a week later. In December, you could've taken a break and spent time with your family who've forgotten your name at this point. In January, you could've sold your $VIRTUAL at $5 (up 100x) and your $ai16z at $2.4 (up 21,000x) and then rotated your entire net worth into the $TRUMP coin at $1 and sold at $75 (up 75x) a day later. And if you missed any of the plays above, you got pillaged and raped onchain.
But if you did all of the above and compounded your wealth, you are now up 120,055,500,000x (excluding the ai16z presale since you couldn't size into it).
Instead, you decided to bet on Ethereum (up 7% which is 1.07x) during that same time.
https://x.com/0xRacist/status/1881774269434097723
Je moest gewoon traden bro
All you had to do was go all in on SOL in 2023 for an average price of $20 (up 12x) then rotate your entire SOL bag into $BONK in mid October and rotate out of it in mid December (up 190x) for $WIF. And then rotate out of $WIF in April 2024 (up 470x) into stables. Then you could've bridged to Hyperliquid and farmed perps volume for months before the airdrop happened. In October, you could've bought into the $ai16z presale at $80k mc and $VIRTUAL at $0.05. In November, you would've been airdropped millions of dollars of $HYPE from Hyperliquid and could've rotated all your stables into $HYPE at launch and sold at $30 (up 15x) a week later. In December, you could've taken a break and spent time with your family who've forgotten your name at this point. In January, you could've sold your $VIRTUAL at $5 (up 100x) and your $ai16z at $2.4 (up 21,000x) and then rotated your entire net worth into the $TRUMP coin at $1 and sold at $75 (up 75x) a day later. And if you missed any of the plays above, you got pillaged and raped onchain.
But if you did all of the above and compounded your wealth, you are now up 120,055,500,000x (excluding the ai16z presale since you couldn't size into it).
Instead, you decided to bet on Ethereum (up 7% which is 1.07x) during that same time.
en andere kant van munt
You hear about the guy who put $400 into a memecoin and made 100k, but you don't hear about the hundreds who put $2,500 and are now left with $0.17.
— Altcoin Daily (@AltcoinDailyio) 20 januari 2025
Aeronaut schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:24:
I really don't understand why everyone is so upset and sentiment in the crypto market is so low right now.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oRBQCkWM2R3CyKsnbEwXWgH5.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 22-01-2025 14:37 ]
nothing stops this train
Eerst down, dan weer up?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Exact is een vrij bearisch scenario, maar ik ga liever uit van het slechtste, dan aan een boel hopium zuigen en rekt gaan.anti elppa schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:51:
[...]
klopt, is ook weinig kans dat die plaat uit gaat komen van hem. Maar kans is niet 0. Hebben die 106 waar hij het over heeft ook nog amper getest. Komt echt wel goed
speciaal voor jouw dippen we wel onder 103ktomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:45:
Box of truth still holding, ik ben aan het inschalenBeetje jammer dat ik in slaap viel en pas op 104.6 erin kon ipv 104.3 maar ach.
[Afbeelding]
Zou zomaar kunnen jaAeronaut schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:50:
[...]
speciaal voor jouw dippen we wel onder 103k
Als de 104 het niet houdt, dan wellicht nog een doorzakkertje naar 103 op de hourly trendlijn? Ik heb iets te enthousiast gekocht gisteren @ 106 omdat het er op leek dat we los gingen.tomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:45:
Box of truth still holding, ik ben aan het inschalenBeetje jammer dat ik in slaap viel en pas op 104.6 erin kon ipv 104.3 maar ach.
[Afbeelding]
/f/image/pRb1OXZnASI4FuYLY3TvT9Dm.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 22-01-2025 14:56 ]
in die regio zit ook nog veel liquiditeitgebruikershaes schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:55:
[...]
Als de 104 het niet houdt, dan wellicht nog een doorzakkertje naar 103 op de hourly trendlijn?
[Afbeelding]
Rond de 103.2 moet ie 't wel houden, anders is het toch wat minder bullish.
liever lager, over 2 dagen is het fiat airdroptomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:57:
Rond de 103.2 moet ie 't wel houden, anders is het toch wat minder bullish.
nothing stops this train
Zit nu volledig long, eens kijken wat er gebeurt.
Ik hoop dat ETH eerdaags is gaat vliegen maar dat roep ik al een tijdje...
BTC €94.837,08
stonk futures aardig groen iig
Vind de prijsactie bij BTC slappe hap.
Als je die liquiditeit ineens zag bij dat Trump muntje.
Plak dat bovenop de huidige liquiditeit in BTC en we rammen door elke TA-tekening heen als een mes door de boter.
BTC moon = grote kans op een succesvol alt season daarna.
Maar iedereen is aan het frontrunnen en zit al te wachten met hun zakjes dunne drek.
En dan gebeurt er dus niets en gaan alts iedere keer weer rekt na een opleving.
Plak dat bovenop de huidige liquiditeit in BTC en we rammen door elke TA-tekening heen als een mes door de boter.
Maar iedereen is aan het frontrunnen en zit al te wachten met hun zakjes dunne drek.
[ Voor 6% gewijzigd door BTC100K2021 op 22-01-2025 15:05 ]
BTC100K2021 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:04:
Vond dit wel een fijne TA
BTC €94.837,08
Dit..BTC100K2021 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:04:
En gezien het feit dat er echt wel heel veel bullish signalen zijn.. vraag ik me af waar die parabolische fase blijft? Het is allemaal maar slapjes en matig tot nu toe.
Ik weet, we zitten nog vroeg in de cyclus wanneer je daar naar kijkt.. alleen zijn de vooruitzichten voor crypto in jaren niet zo goed geweest als op dit moment.
Dusssssss, waar blijft die mega pumperino?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Zelf ook alle alt zakjes verkocht dan?BTC100K2021 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:04:
Zit 99% BTC, dus ik heb mijn deel wel gedaan
Nou ja, gisteren al deels proberen te verklaren: iedereen zit nu in een soort van holding pattern, wachtend op (super) bullish nieuws vanuit de US overheid. Als dat nieuws er niet komt, of de strategic reserve komt er toch niet, dan dan storten alle verwachtingen die daar weer op gebaseerd zijn ("andere landen volgen!", "alle banken gaan Bitcoin inslaan", etc) ook ineen.sjorremans schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:09:
Dit..
En gezien het feit dat er echt wel heel veel bullish signalen zijn.. vraag ik me af waar die parabolische fase gaat blijven? Het is allemaal maar slapjes en matig tot nu toe.
Ik weet, we zitten nog vroeg in de cyclus wanneer je daar naar kijkt.. alleen zijn de vooruitzichten voor crypto in jaren niet zo goed geweest als op dit moment.
Dusssssss, waar blijft die mega pumperino?
Verder zitten de bags van alle mensen die in crypto wilden stappen al lang en breed vol, het wachten is op nieuwe inflow van bedrijven/overheden/retail die erin FOMO'd vanwege een SBR. Het kán echt exploderen als zulk nieuws er komt, maar momenteel lijkt iedereen echt z'n adem in te houden.
Als het gewoon een beetje neutraal blijft en er geen nieuws volgt dan zie ik nog steeds wel een nieuwe ATH, maar $200k enzo zie ik eigenlijk niet gebeuren.
Oke dan is deze uitspraak wel op zijn plaats natuurlijk.BTC100K2021 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:17:
[...]
Zit 99% BTC, dus ik heb mijn deel wel gedaan
Dacht dat je nog een berg alts had gekocht maar 1 procent zal het verschil niet maken.
Nee gewoon een paar zakjes op Bitvavo voor de lol. Bezigheidstherapie en misschien per ongeluk nog een x10 meepakken.Alpina schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:18:
[...]
Oke dan is deze uitspraak wel op zijn plaats natuurlijk.
Dacht dat je nog een berg alts had gekocht maar 1 procent zal het verschil niet maken.
Omdat elke influencer en zijn neef in Dubai zitten, rijk geworden door crypto. Een nieuwe lading investeerders die zien alleen bling bling en willen voor de snelle winst gaan. Als zelfs een land een rugpull uitvoert (hallo Cuba) dan zijn we qua crypto weer in het Wilde Westen belandt. De excahnges zijn een beetje genormaliseerd (met degelijke wetgeving enzo) maar nu lijkt het wel de periode van pump en dump als je je 15 minutes of fame hebt.BTC100K2021 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:04:
==
hoi
LFG dan. Make some money!
Nog 3 minuten, god candle inc!
nothing stops this train
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ah natuurlijk, het werkt zo:

Gisteren papa geworden van een hele mooie dochter
Was spannend allemaal in het ziekenhuis, waar we ook een nachtje moesten blijven. Maar nu gaat alles goed en zitten we lekker thuis.
Voor het eerst in tijden wat slowchat gemist haha, andere dingen aan mijn hoofd nu. Maar wel nog een hele goede reden erbij waarom ik altijd zo bewust met geld ben omgegaan. En het groeien daarvan uiteraard! Wil die kleine een mooie toekomst bieden in een leuk huis
! Bij 100k+ papa geworden en laat dat lekker zo blijven. Hopelijk cash ik dan op een juist moment uit. Of toch 0,1 BTC voor de kleine wegzetten? Haha
@Richh jij volgt volgens mij snel. Het is allemaal erg mooi

Was spannend allemaal in het ziekenhuis, waar we ook een nachtje moesten blijven. Maar nu gaat alles goed en zitten we lekker thuis.
Voor het eerst in tijden wat slowchat gemist haha, andere dingen aan mijn hoofd nu. Maar wel nog een hele goede reden erbij waarom ik altijd zo bewust met geld ben omgegaan. En het groeien daarvan uiteraard! Wil die kleine een mooie toekomst bieden in een leuk huis

Gefeliciteerd, geniet ervan!AlterBridge schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:48:
Gisteren papa geworden van een hele mooie dochter![]()
Voor het eerst in tijden wat slowchat gemist haha, andere dingen aan mijn hoofd nu. Maar wel nog een hele goede reden erbij waarom ik altijd zo bewust met geld ben omgegaan. En het groeien daarvan uiteraard! Wil die kleine een mooie toekomst bieden in een leuk huis! Bij 100k+ papa geworden en laat dat lekker zo blijven. Hopelijk cash ik dan op een juist moment uit. Of toch 0,1 BTC voor de kleine wegzetten? Haha
Gefeliciteerd @AlterBridge!!!
Fijn om te lezen dat alles goed gaat
Herken het voor mezelf nu al dat ik toch vaak met hele andere zaken bezig ben nu. Al begint het 'nu' (voor mij: straks) natuurlijk pas echt. Kijk er enorm naar uit

Herken het voor mezelf nu al dat ik toch vaak met hele andere zaken bezig ben nu. Al begint het 'nu' (voor mij: straks) natuurlijk pas echt. Kijk er enorm naar uit
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Gefeliciteerd, vanaf nu kun je ook 's nachts de koersen in de gaten houden.AlterBridge schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:48:
Voor het eerst in tijden wat slowchat gemist haha, andere dingen aan mijn hoofd nu. Maar wel nog een hele goede reden erbij waarom ik altijd zo bewust met geld ben omgegaan. En het groeien daarvan uiteraard! Wil die kleine een mooie toekomst bieden in een leuk huis! Bij 100k+ papa geworden en laat dat lekker zo blijven. Hopelijk cash ik dan op een juist moment uit. Of toch 0,1 BTC voor de kleine wegzetten? Haha
Nice, nog een lid van de night crewAlterBridge schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:48:
Vandaag weer de EUR air drop ontvangen. Misschien voor de verandering een keer ETH kopen ipv BTC, het sentiment is daar wel echt treurig. En dan na een pumpje natuurlijk omwisselen in BTC want blijf een zure maxi.
Gefeliciteerd! Geniet er samen van!AlterBridge schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:48:
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Wat airdropt jouw baas snelThe Redman schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:55:
Vandaag weer de EUR air drop ontvangen.
Gefeliciteerd kerel!AlterBridge schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:48:
NASDAQ knetter groen. Kom op Bitcoin.
* ByteMe_ had het ook wel leuk gevonden om de EU airdrop vandaag te krijgen... Nouwja nog 2 dagen dan maar.
Gefeliciteerd! ik moet inmiddels 0.3 BTC wegzetten voor de kleintjes.AlterBridge schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:48:
Max 6k vrij belast schenken he papa's
MAG7 leading op dat AI plan.zwembroek schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:02:
Komt ook wel door Netflix vandaagzwembroek schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:02:
Altijd de 22e om 08:00 draait het uitbetaalscriptje
Nah, NVDA, AMZN all that. Veel meer weight.
Pro tip, ik doe dat gewoon met 40 uur en dan hou ik gewoon bij hoog en laag vol dat ik "druk" benThe Redman schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:09:
[...]
Altijd de 22e om 08:00 draait het uitbetaalscriptjeen 1 FTE = 34u met bijna altijd thuiswerken, dus zat tijd om charts te bekijken
@bones niks er opzetten en dan als ze 18 zijn de beteuderde gezichten op foto vastleggen.
Dan even zwaaien vanuit je Lambo met je 7e vrouw van 23 jaar....
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
DAar heb ik geen actieve herinnering aan... kan best zijn dat ze leeg zijn... maar weet het niet meer zeker.
Welke hollander heeft de fiat om 6k btc te schenken?
Tot ze bij je uitkomen, vult de BD je herinnering wel aanbones schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:13:
[...]
DAar heb ik geen actieve herinnering aan... kan best zijn dat ze leeg zijn... maar weet het niet meer zeker.
Wat nou als ik die 0.1 BTC had geschonken toen BTC slechts 20k waard was?tomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:14:
[...]
Tot ze bij je uitkomen, vult de BD je herinnering wel aan
Vermogen van je koters moet je gewoon bij je eigen vermogen optellenbones schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:19:
Wat nou als ik die 0.1 BTC had geschonken toen BTC slechts 20k waard was?
Hangt er vanaf, tenzij je het op hun eigen naam kan doen. Wat bij een trezor lastig is, bij aandelen geen probleem, diverse partijen bieden kinderrekeningen aan @AlterBridgeGuere schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:20:
[...]
Vermogen van je koters moet je gewoon bij je eigen vermogen optellen
Nee hoor, tot hun 18de telt het vermogen van je kinderen gewoon bij jou op en mag jij VRH betalen als je boven de grens van uitkomt.tomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:24:
[...]
Hangt er vanaf, tenzij je het op hun eigen naam kan doen. Wat bij een trezor lastig is, bij aandelen geen probleem, diverse partijen bieden kinderrekeningen aan @AlterBridge
Als dit spot is, moeten dit flinke orders zijn om hier rendament uit te halen? Prijsverschil is vrij klein en fees meegerekend.
Hmm dat is goed om te weten, ik heb voor alle kids bij de ABN een eigen beleggingsrekening met NTWorld maar die staat op mijn naam, want de boekhouder zei dat het vermogen toch bij mij opgeteld zal worden.tomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:24:
[...]
Hangt er vanaf, tenzij je het op hun eigen naam kan doen. Wat bij een trezor lastig is, bij aandelen geen probleem, diverse partijen bieden kinderrekeningen aan @AlterBridge
Dus stel ik open het op hun eigen naam, dan telt het niet mee qua vermogensbelasting voor mijzelf?
Maar kan vast geen Kraken accounts op naam van de kids openen?
Dit dacht ik ook. Als ik 18 dan nog in levende vorm mee kan maken moet er natuurlijk wel iets geregeld worden voor die Trezor en Ledger. Maar dat is nog ver hier.Blik1984 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:28:
[...]
Nee hoor, tot hun 18de telt het vermogen van je kinderen gewoon bij jou op en mag jij VRH betalen als je boven de grens van uitkomt.
Prijsverschil is een 1k op de spot prijsPHPResource schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:29:
[...]
Als dit spot is, moeten dit flinke orders zijn om hier rendament uit te halen? Prijsverschil is vrij klein en fees meegerekend.
Ondertussen bij @tomtom901 en zijn whales club.PHPResource schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:29:
[...]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/0sopO1V8xV6Pmx7hZo4r1R1d.gif?f=user_large)
Ah, daar moet ik dan even induiken, heb ik wellicht iets verkeerd begrepen. Either way vind ik het wel prima dat het op zijn eigen rekening staat te renderen, maar 2025 is toch pas het eerste belastingjaar dat ik er iets mee moet qua aangiftes.Blik1984 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:28:
[...]
Nee hoor, tot hun 18de telt het vermogen van je kinderen gewoon bij jou op en mag jij VRH betalen als je boven de grens van uitkomt.
Haha nee hoor, die boekhouder heeft gewoon gelijk. Als de spaar- of beleggingsrekening op naam van je kind staat rekent de belastingdienst het tegoed toch echt aan de ouders.bones schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:29:
[...]
Hmm dat is goed om te weten, ik heb voor alle kids bij de ABN een eigen beleggingsrekening met NTWorld maar die staat op mijn naam, want de boekhouder zei dat het vermogen toch bij mij opgeteld zal worden.
Dus stel ik open het op hun eigen naam, dan telt het niet mee qua vermogensbelasting voor mijzelf?
Maar kan vast geen Kraken accounts op naam van de kids openen?
Ah oke. Ik dacht op je afbeelding te zien dat er ook buy orders stonden van 104.400tomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:31:
[...]
Prijsverschil is een 1k op de spot prijs
Klopt, daar ben ik ingestapt en op de lokale low aggressiever ingestapt. En dat doe ik idd niet met hoge leverage maar met grotere orders.PHPResource schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:34:
[...]
Ah oke. Ik dacht op je afbeelding te zien dat er ook buy orders stonden van 104.400
Oké snap het. Prijsverschil van >1k is primatomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:35:
[...]
Klopt, daar ben ik ingestapt en op de lokale low aggressiever ingestapt. En dat doe ik idd niet met hoge leverage maar met grotere orders.
Je kunt het wel schenken belastingvrij tot 6K, maar tot 18 jaar inderdaad bij jouw box III saldo optellen.tomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:32:
[...]
Ah, daar moet ik dan even induiken, heb ik wellicht iets verkeerd begrepen. Either way vind ik het wel prima dat het op zijn eigen rekening staat te renderen, maar 2025 is toch pas het eerste belastingjaar dat ik er iets mee moet qua aangiftes.
Vanaf 18 jaar doen je kinderen zelf aangifte. Wat je dan "gewonnen" hebt is dat je kind op zijn/haar 18e in potentie 18x de belastingvrije schenking heeft gekregen en financieel gezond het volwassen leven in gaat. Je hebt dan een stuk vermogen fiscaal vriendelijk overgedaan naar je kinderen.
Maar: hij of zij komt wel gelijk zelf aan het betalen met box III (afhankelijk wat de grens is op dat moment en of box III nog bestaat).
Dit dus, maakt niet uit of het op hun naam staat of die van jou. Maar op naam van de kinderen zou ik niet zo snel doen, zodra ze 18 zijn kunnen ze helemaal los gaan met dat geld en kan je er niks tegen inbrengen.. Op eigen naam en je kan het gecontroleerd afstaanBlik1984 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:28:
[...]
CIRCLE CEO SAYS TRUMP WILL
ISSUE MULTIPLE EXECUTIVE
ORDERS ON CRYPTO SOON
Dit zij toch wel ff lekker zijn hè? Volgens mij zit de gehele markt hier wel op te wachten 😂
ISSUE MULTIPLE EXECUTIVE
ORDERS ON CRYPTO SOON
Dit zij toch wel ff lekker zijn hè? Volgens mij zit de gehele markt hier wel op te wachten 😂
[ Voor 20% gewijzigd door sjorremans op 22-01-2025 16:42 ]
Neu, was een bewuste overweging om het op eigen naam te doen want ik kan wel 18x 6k overdragen zonder daar schenkbelasting over te betalen en daarvoor heb ik 18 jaar (minus een beetje) de tijd om de kid(s) financieel verstandig te maken. Risico wat ik wel wil lopen.solidslayer schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:41:
[...]
Dit dus, maakt niet uit of het op hun naam staat of die van jou. Maar op naam van de kinderen zou ik niet zo snel doen, zodra ze 18 zijn kunnen ze helemaal los gaan met dat geld en kan je er niks tegen inbrengen.. Op eigen naam en je kan het gecontroleerd afstaan
S00n. 2035 dachten we gisteren.Guere schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:42:
Tot zover het half-uurtje 'hoe kan ik de belastingdienst omzeilen'.
Wen 420k?
Er wordt flink usdc gemint
🚨 BREAKING 🚨
— Ash Crypto (@Ashcryptoreal) 22 januari 2025
$950 MILLION $USDC MINTED AT
USDC TREASURY IN LAST 10 HOURS.
$800 MILLION SENT TO COINBASE.
GET READY FOR THE PUMP !! pic.twitter.com/iHOEnWUKOH
Ik zou met overdracht van serieuze bedragen wachten tot de prefrontale cortex wat meer gerijpt is (+25).tomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:42:
[...]
Neu, was een bewuste overweging om het op eigen naam te doen want ik kan wel 18x 6k overdragen zonder daar schenkbelasting over te betalen en daarvoor heb ik 18 jaar (minus een beetje) de tijd om de kid(s) financieel verstandig te maken. Risico wat ik wel wil lopen.
We zien het allemaal wel joh, zelf was/ben ik ook niet zo dus ben er niet zo bang voor dat TP-1 en (hopelijk) nakomelingen dat blowed - maar laten we weer ontopic gaan.kbuntu schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:51:
[...]
Ik zou met overdracht van serieuze bedragen wachten tot de prefrontale cortex wat meer gerijpt is (+25).
Voor de resterende xrp hodlers
#XRP - Visual Observation and Insights:
— EGRAG CRYPTO (@egragcrypto) 19 januari 2025
1⃣Take a look at the two arrows labeled 'Here.' They indicate that at around $4.40, #XRP will enter a powerful energy field that could push prices much higher!
2⃣Keep your eyes on the $4 to $5 range, as the price action, candle… pic.twitter.com/SY29AmalVd
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
sh4d0wman schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:54:
@Gipsy King maar eerst donderdag dip dag![]()
Heb verkocht (met winst) dus we zullen wel moonen....
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wkkCHwgaiR2nx9010d9ugeGU.gif?f=user_large)
BTC €94.837,08
Hier hetzelfde. Voor de rest van ons vermogen hebben we wel laten vastleggen dat ze daar pas vanaf hun 23e aan mogen komen, mocht ons iets overkomen en ze alles erven.tomtom901 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:42:
[...]
Neu, was een bewuste overweging om het op eigen naam te doen want ik kan wel 18x 6k overdragen zonder daar schenkbelasting over te betalen en daarvoor heb ik 18 jaar (minus een beetje) de tijd om de kid(s) financieel verstandig te maken. Risico wat ik wel wil lopen.
Hoop niet dat ze er XRP mee gaan kopen… maar ETH.
Hoeveel geld moet je als whale eigenlijk hebben om een coin price pump of dump te kunnen doen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!