Joel22 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:33:
[...]
maar zou je nu dan gewoon door dca in bitcoin? in geloof ook dat de wind nog in de zeilen zit. Sowieso verwacht ik in een digitale munt (of ik dat nu leuk vind of niet), maar ik dacht ff de wachten tot een flinke btc dip. Maarja nieman die het weet. Vind je naast btc alle alts verder gewoon shitcoins? Ik vind het erg onvoorspelbaar worden met Trumpie.
Tja, dat is een lastig te beantwoorden vraag. Als
ik nu nog geen allocatie of een zeer klein gedeelte van mijn beleggingsportfolio in bitcoin zou hebben, zou ik zeg in een jaar of drie via DCA de gewenste allocatie opbouwen. Dit houdt er rekening mee om ook in een eventuele bear door te DCA-en. Stel ik wil 10% van mijn beleggingen in bitcoin hebben en het is nu 1%, dan zou
ik dus deze in drie jaar geleidelijk naar 10% brengen. Nogmaals, helemaal afhankelijk van hoeveel geld je erin wil stoppen en waar je nu staat. Op dit moment zou
ik niet meer lumpsum instappen (dus in voorbeeld direct naar 10%), omdat
als de vierjarige cycle continueert, we al vrij ver in de bull zitten.
Mijn glazen bol FWIW gaat uit van een "light versie" van de vierjarige cycle, omdat er een veel grotere vloer onder ligt van grote beleggers met een buy and hold visie. Een voorproefje zien we al met de minder diepe drawdowns (vooralsnog) in deze bull fase.
En o ja, andere crypto buiten bitcoin doe ik niks mee. Ik heb daar geen verstand van en dan stop ik er geen geld in.