[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #28 / $100k behaald! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 187 ... 256 Laatste
Acties:
  • 866.841 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:33

koelebobes

Wen BTC €100K

Vis schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Bij die prijzen heeft ie ETH ingehaald qua marketcap, not gonna happen.

ETH neemt straks het stokje weer over.
Ik heb eergisteren mijn ETH portfolio een beetje opgeschud en er 20% BTC bij betrokken...

Die 20% BTC staat gelijk aan 50% van mijn Portfolio winst op dit moment... ETH is echt een ondermaats presterende shitcoin

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vis schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:56:
[...]

Hahaha

Het sprookje wordt mainstream

Ik zie de berg teleurstellende XRP bagholders alweer komen met had ik maar verkocht.. volgend jaar staat ie weer op 0.50 cent.
Het lijkt een beetje op wat PEPE deed vorig jaar, terwijl de rest verzuipt of consolideert, pompt deze door. Maar dat feestje zal ook idd weer ophouden.

Als ik blij ben met de prijs verkoop ik hem.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Misschien weer een klein ETFje er bij. Nice, let the fomo flow through you...

Elk land een ETF, sommige mijnen, een beetje in reserves en voordat je het weet zijn de 21m fantasiemuntjes heel lastig verkrijgbaar. d:)b

Src.
https://www.bangkokpost.c...untrys-first-bitcoin-fund

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Heb nu een stoploss staan voor ADA en heb nu in ieder geval al een weekendje euro disney met de kids gratis vanwege afgelopen dump.
Hopelijk vanmiddag nog hoger.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22
knakworst schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:37:
Geen anti elppa zure stempel maar een ripple army approved stempel.
Hier, ook een stempel voor de XRP army hier op Tweakers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3c5MdTVJr9LOKSYBuUsxBTQpW-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8HQ5pH7FX1bD4MjAD5iyr0fr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:38
Is het al 14.30? :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23:05
Guere schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:13:
[...]

[Afbeelding]
Henk (tweaker mascotte) heeft een goede lijn te pakken

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
sh4d0wman schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:07:

Elk land een ETF, sommige mijnen, een beetje in reserves en voordat je het weet zijn de 21m fantasiemuntjes heel lastig verkrijgbaar. d:)b

Src.
กระทิง!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:41
Kan iemand mij uitleggen waarom ik ETH in mijn longterm pf heb?
Natuurlijk is het rendament op de yearly (+28%) beter dan stonks maar mijn god wat een draak tov de rest van de top 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:22
ByteMe_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:07:
[...]

Het lijkt een beetje op wat PEPE deed vorig jaar, terwijl de rest verzuipt of consolideert, pompt deze door. Maar dat feestje zal ook idd weer ophouden.

Als ik blij ben met de prijs verkoop ik hem.
Eigenlijk ben ik nu al blij met de prijs. :)

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:23
Don Guacamole schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:24:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik ETH in mijn longterm pf heb?
Natuurlijk is het rendament op de yearly (+28%) beter dan stonks maar mijn god wat een draak tov de rest van de top 10...
ETH wordt op technisch vlak gewoon zo hard voorbij gegaan. Het heeft nog een heel mooi ecosysteem vanwege first movers advantage maar verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online

Weer de hele YT feed vol met deze figuren :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Don Guacamole
Zo zitten sommige tweakers thuis op de bank... wachtend op wife changing money. :D

@Stukfruit
ควาย :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

Oepsje schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:28:
[...]

ETH wordt op technisch vlak gewoon zo hard voorbij gegaan. Het heeft nog een heel mooi ecosysteem vanwege first movers advantage maar verder....
Technisch is ether echt wel het beste vanhet beste, decentraal, pos, meerdere software validators.

Maaruiteindelijk zit ik erin voor de pegels. Ik heb eind november een dikke fluf ether voor xrp ingewisseld. Eth 3450 xrp 1,29. Eth 6 procent eraf. Xrp is nu meer dan verdubbeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:37
038Zwolle schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:53:
Zie morgen nog wel een bericht van het SEC komen waardoor de hele boel weer instort. XRP kun je niet aflezen
Ik zie dat de SEC iig achter Musk aan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
sh4d0wman schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:07:

Src.
Zo is dat, adoptie gebeurt langzaam en niet in 1 keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Not Gonna Make It?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23
Guere schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:13:
[...]

[Afbeelding]
when ADA seal of approval? B-)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

Hahaha

Ik zie de berg teleurstellende XRP bagholders alweer komen met had ik maar verkocht.. volgend jaar staat ie weer op 0.50 cent.
Mooi toch, kan je dan weer kopen en 3 tot 7 jaar wachten. Gegarandeerd rendament!

Je kan er van vinden wat je wil maar ondanks alle haat en de rechtszaak bestaat het bedrijf nog steeds en laten ze zich niet uit het veld slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
koelebobes schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:04:
[...]

Ik heb eergisteren mijn ETH portfolio een beetje opgeschud en er 20% BTC bij betrokken...

Die 20% BTC staat gelijk aan 50% van mijn Portfolio winst op dit moment... ETH is echt een ondermaats presterende shitcoin
Niet als je een GAK van onder de 300$ hebt.
Beter was geweest sell high, buy low sell high te doen maar goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De ALTs willen nog niet zo... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
elektriekert schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:56:
[...]

Mooi toch, kan je dan weer kopen en 3 tot 7 jaar wachten. Gegarandeerd rendament!

Je kan er van vinden wat je wil maar ondanks alle haat en de rechtszaak bestaat het bedrijf nog steeds en laten ze zich niet uit het veld slaan.
Eerlijk gezegd had ik het idee dat de coin op dit moment wel letterlijk op 6 cent zou zitten. Dus ik geef het toch een kans om m'n BTC extra te spekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007

Vis

https://nos.nl/artikel/25...n-je-oren-zeggen-economen

Ohh volgens de NOS ligt de pijn van het voelen van prijsstijgingen door inflatie, aan de traagheid van onze hersenen. 🤔

Mooi hoe we weer dom gehouden worden.
Wat een lachwekkend artikel.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
นกกระสา :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kraanvogel? :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04Dixf906iXhB7HUg6Z4pfICwTg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HOwIiENGlvweYxkidM2s2vtc.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23:27
Vis schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:58:

Ohh volgens de NOS ligt de pijn van het voelen van prijsstijgingen door inflatie, aan de traagheid van onze hersenen. 🤔

Op zich klopt het wel dat de grote prijsstijgingen al achter ons liggen. De inflatie van 2023 naar 2024 viel wel mee, maar veel mensen vergelijken het met de prijzen van 2019 en dan blijft het schrikken. Er zijn nog steeds mensen die prijzen terugrekenen naar guldens en dan klagen dat het zo duur is, dat moment ligt inmiddels 23 jaar achter ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Pexow schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Op zich klopt het wel dat de grote prijsstijgingen al achter ons liggen. De inflatie van 2023 naar 2024 viel wel mee, maar veel mensen vergelijken het met de prijzen van 2019 en dan blijft het schrikken. Er zijn nog steeds mensen die prijzen terugrekenen naar guldens en dan klagen dat het zo duur is, dat moment ligt inmiddels 23 jaar achter ons!
Geen enkel woordje in dat artikel spreekt over de reden waardoor alles duurder is geworden en waarom de inflatie hoger is dan de 2%: geldontwaarding door oneindig bijdrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra

inflatie euro's ligt echt hoog en is niet fixed, die van bitcoin is geprogrammeerd en na elke halving daalt de inflatie ook nog eens met 50%.
aan andere kant: BTC zit al in een deflation stage; mensen die hun keys kwijt raken, mensen die naar verkeerde wallet sturen, mensen die overlijden.....and so on!

ieder jaar wordt het leven weer een stukje goedkoper, gemiddeld met 40%+ :)

nothing stops this train

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:24

YES

Moderator General Chat
Gisteren een paar kleine trades gedaan op basis van twee lijntjes die ik al langere tijd heb staan. Ze lieten me niet in de steek en zo heb ik toch weer wat satjes geharkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxgaJS1FJg5CO1xamsekuC86acI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0CRCyZHKkCtaW4bNnTqwCQsY.png?f=fotoalbum_large
Rode cirkel = sats verkocht
Groene cirkel = sats ingekocht

Ik heb één verkoopmoment gemist, die binnen 10 minuten na de eerste groene cirkel al gehit werd, doordat ik vergeten was een sell order in te stellen. Gelukkig niet lang daarna alsnog gehit en vervolgens wel meteen een buy order geplaatst.
Daarna niet opnieuw verkocht doordat ik het lot niet wil tarten en BTC er bij de derde poging wellicht doorheen zou kunnen komen. En je ziet hem nu ook steeds langzaam erheen kruipen zonder al te grote pushbacks.
Ik heb dan ook liever een koop order teveel en dat ik mijn sats minder waard worden, dan een verkoop order teveel en ik zit met fiat die steeds minder waard wordt t.o.v. BTC.

Heb ik dan geen gemiste trades? Zeker wel, de mooie grijze zone in het midden werd van 13 op 14 januari doorbroken en prachtig bullis getest, ik had nog fiat beschikbaar en had willen kopen, maar wilde niet naar bed gaan met vaste buy orders (weet achteraf niet goed waarom, gevoels ding, mag niet met crypto, foei). Uiteindelijk heb ik ook die fiat er in de twee geraakte buyorders wel erin gekieperd, maar het hadden dus nog wat meer satjes kunnen zijn.
Is dat erg? Hell no. Ik heb de afgelopen tijd meer succesvolle trades dan mislukte (slechts één mislukte en één break-even, beiden eigenlijk op emotie de mist in laten gaan, wederom: foei!) en per saldo aardig wat satjes binnengeharkt. Al is dat wel relatief want ik trade met een klein potje om er wederom een beetje gevoel mee te krijgen en de eerste conclusie is dat ik dus af en toe nog op gevoel dingen doe en dat ik dat echt moet zien te voorkomen.

Conclusie: het gaat aardig goed, maar er zit meer in het vat. Vooralsnog blijf ik lekker met een klein potje verkopen en terugkopen en blijf ik ver van leveraged traden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Hahaha

Maar zo'n bericht is toch juist heel goed nieuws voor XRP? Waarom zou het dan zakken naar 50 cent :?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
sh4d0wman schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:43:
Zo zitten sommige tweakers thuis op de bank... wachtend op wife
Ftfy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis

Vis

Eusebius schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:20:
[...]

Maar zo'n bericht is toch juist heel goed nieuws voor XRP? Waarom zou het dan zakken naar 50 cent :?
Het is nu goed om een volgende aanwas believers aan te trekken ja die het laatste stuk van deze bullmarkt nodig is om door te pumpen.

Als de bear weer aanbreekt volgend jaar zakt alles weer als een trieste bende in elkaar, ook je geliefde XRP ;)

Trouw niet met je shitcoins en hun beloftes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:05
ByteMe_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:11:
[...]

Ja, nu ga ik hem natuurlijk gebruiken @Guere :

[Afbeelding]
In drie maanden +/- 160% gemaakt met XRP. Ik wilde m'n positie bijna verkopen in de crash vorige week... 8)7 Spijt dat ik niet bijgekocht heb, Ga maar lekker door!

[ Voor 3% gewijzigd door Lucky0wn op 15-01-2025 10:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
Lucky0wn schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:34:
[...]

In drie maanden van 2500 euro ruim 6500 euro gemaakt met XRP. Ik wilde m'n positie bijna verkopen in de crash vorige week... 8)7 Spijt dat ik niet bijgekocht heb, Ga maar lekker door!
Ik zou de bedragen niet vermelden, maar mooi rendament hoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35

Nou ja, je hebt statistiek en onderbuik en als je als econoom de onderbuik als bron gebruikt ben je natuurlijk niet echt lekker bezig.

Als je louter naar de cijfers kijkt heb je gelijk dat inflatie vervelend is en ons meer laat betalen, maar diezelfde cijfers laten ook zien:

- dat armoede nog steeds daalt
- lonen stijgen
- BBP stijgt

en onze algehele welvaart nog steeds sneller groeit dan de inflatie waar we zo vaak over klagen en over lezen dat we erover moeten klagen. Dus ergens, op basis van de data, snap ik de uitspraak van de economen wel. Dat dit niet is hoe jij het ervaart begrijp ik. De ongelijkheid zit traditiegetrouw vooral tussen vermogen en inkomen - alle cryptomiljonairs hebben 'oneerlijk' veel vermogen vergeleken met mensen in loondienst. (Gelukkig leiden we mensen af met gezever over inflatie zodat ze niet door hebben dat wij m000n gaan :+)

Zelfs ons spaargeld blijft groeien. Tis niet alsof gemiddeld genomen het spaargeld verdampt omdat mensen niet meer rondkomen. In tegendeel. Dus ja we betalen meer, maar we hebben ook meer te besteden.

Maargoed, kweenie of je hier op zat te wachten. Zag je reactie en was benieuwd naar de achtergrond.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
NiGeLaToR schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Zelfs ons spaargeld blijft groeien. Tis niet alsof gemiddeld genomen het spaargeld verdampt omdat mensen niet meer rondkomen. In tegendeel. Dus ja we betalen meer, maar we hebben ook meer te besteden.
spaargeld groeit misschien wel, maar de koopkracht van spaargeld niet, je wilt daarom alleen een noodpotje hebben in fiat, de rest wil je niet op die locatie hebben

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Kol Nedra schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:49:
[...]

spaargeld groeit misschien wel, maar de koopkracht van spaargeld niet, je wilt daarom alleen een noodpotje hebben in fiat, de rest wil je niet op die locatie hebben
Nee, in NL zijn we traditiegetrouw goed in spaargeld oppotten zonder rendement - al is de pot deposito's ook enorm zoals je kunt zien in de cijfers. Denk dat steeds meer mensen een gespreide portefeulle hebben, zeker onder jongere generaties.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:27
Het XRP leger slaagt er in ieder geval weer goed in om nieuwe zieltjes te rekruten voor verse exit liquidity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

NiGeLaToR schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Nou ja, je hebt statistiek en onderbuik en als je als econoom de onderbuik als bron gebruikt ben je natuurlijk niet echt lekker bezig.

Als je louter naar de cijfers kijkt heb je gelijk dat inflatie vervelend is en ons meer laat betalen, maar diezelfde cijfers laten ook zien:

- dat armoede nog steeds daalt
- lonen stijgen
- BBP stijgt

en onze algehele welvaart nog steeds sneller groeit dan de inflatie waar we zo vaak over klagen en over lezen dat we erover moeten klagen. Dus ergens, op basis van de data, snap ik de uitspraak van de economen wel. Dat dit niet is hoe jij het ervaart begrijp ik. De ongelijkheid zit traditiegetrouw vooral tussen vermogen en inkomen - alle cryptomiljonairs hebben 'oneerlijk' veel vermogen vergeleken met mensen in loondienst. (Gelukkig leiden we mensen af met gezever over inflatie zodat ze niet door hebben dat wij m000n gaan :+)

Maargoed, kweenie of je hier op zat te wachten. Zag je reactie en was benieuwd naar de achtergrond.
Diegene die al in een gespreid bedje zitten wat betreft koophuis, goede baan waar je ieder jaar kunt onderhandelen voor meer salaris etc hebben inderdaad weinig te klagen. Ook daar gaat je koopkracht weldegelijk achteruit door inflatie en als je het op de bank laat staan verdampt dat natuurlijk wel.

Maar voor de nieuwe starters is dit natuurlijk de doodsteek en niet wat je zou moeten willen. Een herziening in overheidsuitgaven zou wenselijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58

Mwah, klopt natuurlijk wel. In principe is het ook allemaal in lijn met de boomers die nog steeds alles naar guldens omrekenen.
Feit is ook dat de supermarktproducten niet gigantisch veel duurder zijn geworden afgelopen jaar. Het was het jaar daarvoor dat het allemaal flink duurder werd. En daarbij is het ook nog eens een keuze, want het is vooral de delta tussen A-merk en huismerk die is gegroeid.

Wat het mij heeft geleerd is dat ik helemaal geen Lays paprikachips meer hoef te kopen, want die smaak is volledig weggeneutraliseerd voor een A-label op de verpakking. Eigenlijk is huismerkpaprikachips inmiddels lekkerder.

Anyhow inflatie is een gegeven, kan iedereen heel boos om worden, maar je zit nou eenmaal met vergrijzing en een enorme schuldenberg. Ook een fatsoenlijk monetair systeem lost dat issue niet op.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Mijn stoploss op ADA is gehit.. gaan we al weer REKT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Richh schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:04:
[...]

Mwah, klopt natuurlijk wel. In principe is het ook allemaal in lijn met de boomers die nog steeds alles naar guldens omrekenen.
Feit is ook dat de supermarktproducten niet gigantisch veel duurder zijn geworden afgelopen jaar. Het was het jaar daarvoor dat het allemaal flink duurder werd. En daarbij is het ook nog eens een keuze, want het is vooral de delta tussen A-merk en huismerk die is gegroeid.

Wat het mij heeft geleerd is dat ik helemaal geen Lays paprikachips meer hoef te kopen, want die smaak is volledig weggeneutraliseerd voor een A-label op de verpakking. Eigenlijk is huismerkpaprikachips inmiddels lekkerder.

Anyhow inflatie is een gegeven, kan iedereen heel boos om worden, maar je zit nou eenmaal met vergrijzing en een enorme schuldenberg. Ook een fatsoenlijk monetair systeem lost dat issue niet op.
Waar het mij aan stoort in dit soort artikelen is dat er nooit wordt gerept over de geldhoeveelheid wat in omloop komt waardoor je die torenhoge inflatie krijgt.
Dit is wat mij betreft essentieel om te snappen hoezo dit fenomeen plaatsvindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:57

mayhem

bones schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:05:
Mijn stoploss op ADA is gehit.. gaan we al weer REKT?
Nee alleen ADA. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16
Nou... Als ik kijk naar mijn portfolio vind ik alles maar wat zwakjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
bsmpower schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RymyhBFQt5EqRU5qOTZ2hRu5FaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fbwXRssuWsAFT545cYmT61cZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
De laatste tijd dan. En heb niet alleen SUIIIIII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
bsmpower schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:25:
[...]

De laatste tijd dan. En heb niet alleen SUIIIIII
VET ziet er niet best uit idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

bsmpower schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Doe wat aan je portfolio dan 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:07
Geduld mensen... geduld...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Laatst online: 23:11
Ik kan niet wachten op die GOD candles BAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
kbuntu schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Ik kan niet wachten op die GOD candles BAM
GOD Candles naar beneden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
bones schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:37:
[...]

GOD Candles naar beneden??
Meer goddelijke kansen!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Kol Nedra schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:49:
[...]

Exact, ik heb mijn salaris afgelopen 5 jaar verviervoudigd, hierdoor kan ik meer sparen/investeren zou je denken.
Echter daarvoor bijna 3 jaar volledig stil gestaan met inkomensgroei. Toch kon ik in die tijd dezelfde luxe kopen als nu en bijna hetzelfde sparen/investeren.

Vroeger kon je van minimumloon prima rondkomen met dezelfde luxe als nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
Vis schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:05:
[...]

Geen enkel woordje in dat artikel spreekt over de reden waardoor alles duurder is geworden en waarom de inflatie hoger is dan de 2%: geldontwaarding door oneindig bijdrukken.
Dat is één van de achterliggende redenen, maar dit wordt voor grote groepen gecompenseerd door grote salarisstijgingen en waardestijgingen van bezit.

Wat veel fundamenteler is dat grondstoffen eindig zijn en dat Azië economisch verschrikkelijk hard groeit. Daarvoor zijn al die grondstoffen nodig en dus wordt alles langzaam steeds duurder. Het Westen is niet meer de enige die spullen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Darrell schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Vanmiddag een klein beetje van die dunne drek geflufd. Wen dunne drek moon? Duurt lang.
FML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
knakworst schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Technisch is ether echt wel het beste vanhet beste, decentraal, pos, meerdere software validators.

Maaruiteindelijk zit ik erin voor de pegels. Ik heb eind november een dikke fluf ether voor xrp ingewisseld. Eth 3450 xrp 1,29. Eth 6 procent eraf. Xrp is nu meer dan verdubbeld...
Ik vind het wel hilarisch dat we bij crypto-munt nummer 2 technologisch al gepiekt hebben en dat we nu al 9 jaar alleen maar gebakken lucht en meme-coins zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
Lucky0wn schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Vroeger kon je van minimumloon prima rondkomen met dezelfde luxe als nu...
Dat werd en wordt nog steeds betaalt door de buurman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:49
knakworst schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Technisch is eth ook gewoon ruk.

Beste van het beste :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Pexow schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:06:
[...]

Ik vind het wel hilarisch dat we bij crypto-munt nummer 2 technologisch al gepiekt hebben en dat we nu al 9 jaar alleen maar gebakken lucht en meme-coins zien.
Is dat niet hetzelfde met "Innovatie" aandelen zoals Quantum en AI? De tijd dat beurswaarde = omzet + toekomstige groei is allang niet meer.

Waarde in memecoins snap ik ook niet. Is gewoon een casino...

[ Voor 7% gewijzigd door Lucky0wn op 15-01-2025 12:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:36
Denk ook dat ze veel minder eisend waren, als ik kijk naar mijn ouders hoe zuinig zij leven en met hoe weinig zij tevreden zijn. Wij groeien op in een maatschappij waar je alles met een druk op de knop kan bestellen en de jeugd veelal beïnvloed wordt door de socials, dikste telefoon airpods apple watch, noem maar op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lucky0wn
Kneepie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:18:
Denk ook dat ze veel minder eisend waren, als ik kijk naar mijn ouders hoe zuinig zij leven en met hoe weinig zij tevreden zijn. Wij groeien op in een maatschappij waar je alles met een druk op de knop kan bestellen en de jeugd veelal beïnvloed wordt door de socials, dikste telefoon airpods apple watch, noem maar op.
Uitwerking van kapitalisme :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kneepie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:18:
Jouw grootouders hadden niet als eerste van het dorp een zwartwit-TV?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 23:30
Wat gaan we doen vandaag? Higher low op de 93xK? 50% van de wick vullen op 91.xK? Of pakken we de hoge liquidity zone op 78K of 85K. (Volgens mij ligt de meeste liquidity op 78K + CME gap.) De aandelen markt heeft de Trump election gains al opgegeven. Gaat Bitcoin dit ook doen of is Bitcoin sterker dan de aandelen markt?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
Vis schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Waar het mij aan stoort in dit soort artikelen is dat er nooit wordt gerept over de geldhoeveelheid wat in omloop komt waardoor je die torenhoge inflatie krijgt.
Dit is wat mij betreft essentieel om te snappen hoezo dit fenomeen plaatsvindt.
Eens, dat komt omdat maar heel weinig mensen 'geld' begrijpen.

Maar dan nog... Ook zonder al dat geprinte geld zou inflatie ook prima kunnen bestaan. Vergrijzing dwingt een groot deel van de bevolking te 'rentenieren' en daarmee te teren op eerder behaalde winsten. Terwijl er uiteindelijk gewoon arbeid verricht moet worden. Het is niet heel raar dat die arbeid waardevoller wordt en dat daarmee de prijzen van zaken verschuiven.

Al is het natuurlijk vooral de geldhoeveelheid die voor dit soort pieken zorgt, eens dat dat best benoemd mag worden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
Stukfruit schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:20:
[...]

Jouw grootouders hadden niet als eerste van het dorp een zwartwit-TV?
“En alle kinderen uit de klas kwamen bij ons TV kijken. Het was een hele happening.” Hoor ik mijn oma voor de duizendste keer herhalen. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

tomtom901

Moderator General Chat
zwembroek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:23:
Wat gaan we doen vandaag? Higher low op de 93xK? 50% van de wick vullen op 91.xK? Of pakken we de hoge liquidity zone op 78K of 85K. (Volgens mij ligt de meeste liquidity op 78K + CME gap.) De aandelen markt heeft de Trump election gains al opgegeven. Gaat Bitcoin dit ook doen of is Bitcoin sterker dan de aandelen markt?
Ik geloof niet zo sterk in die 78k. 85k acht ik ook niet echt waarschijnlijk. Nog wat rangen tussen 90 en 100 lijkt me echter zeer waarschijnlijk. We zijn gisteren afgeketst op de POC van de reeks dus ik zie prijs makkelijk weer naar 94k gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCE6kdQ1L7-9OrLFUVp_jON_STk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W64SXRDdY4cZ1axzScGKswso.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:12
Als je balls deep in alts zit, is het duimen dat btc niet naar beneden gaat. Los van XRP zijn de meeste alts behoorlijk zwak. Dit terwijl btc een rond de 96,5k schommelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Berry powel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Als je balls deep in alts zit, is het duimen dat btc niet naar beneden gaat. Los van XRP zijn de meeste alts behoorlijk zwak. Dit terwijl btc een rond de 96,5k schommelt
Eens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJPqQuBBE9eew_Ep47rhtE1QzIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JbhhHffdco8Us4ZOI1O4HZ6V.png?f=fotoalbum_large

Verwachting is CPI inline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Enige correlatie is er ook met de ppi, denk dat cpi ook iets lager uitpakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hoe laat CPI :? 14.30 :?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

WIJ GAAAAAN WINNEN
ALLEEN MET HOEVEEL IS DE VRAAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Eigenlijk is een CPI lager dan 2.9 alleen bullish. Want die 2.9 is alweer een stuk hoger dan de vorige. Dus ik verwacht bij een CPI van 2.9 alsnog een bearish reactie. En dan morgen nog de Job openings volgens mij. Correct me when i am wrong. Dan zit de belangrijke data er op. Ik hou vooral de 10 year yield goed in degaten straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52
Toch mooi hè hoeveel mensen toch in XRP zijn gestapt na de kleine drop vandaag. Normaal stijgt hij van 9 tot 12 en dan na 18u weer. Dat die dat rond deze tijd al doet is erg bijzonder. 💪😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
zwembroek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:42:
[...]

Eigenlijk is een CPI lager dan 2.9 alleen bullish. Want die 2.9 is alweer een stuk hoger dan de vorige. Dus ik verwacht bij een CPI van 2.9 alsnog een bearish reactie. En dan morgen nog de Job openings volgens mij. Correct me when i am wrong. Dan zit de belangrijke data er op. Ik hou vooral de 10 year yield goed in degaten straks.
Inline is prima, als het maar niet hoger is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
tomtom901 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:52:
[...]

Inline is prima, als het maar niet hoger is
Daar zijn de macro economen het niet mee eens. Want je zit met een stijgende inflatie en een sterke economische markt. Je gaat gewoon van 2.7 naar 2.9. Mooi dat het inline is maar alsnog hoger. We gaan het zien. Ik denk hoger dan 2.9 is nuke. Gelijk aan 2.9 chop chop 85k / 91k. Lager dan 2.9 100k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
zwembroek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Daar zijn de macro economen het niet mee eens. Want je zit met een stijgende inflatie en een sterke economische markt. Je gaat gewoon van 2.7 naar 2.9. Mooi dat het inline is maar alsnog hoger. We gaan het zien. Ik denk hoger dan 2.9 is nuke. Gelijk aan 2.9 chop chop 85k / 91k. Lager dan 2.9 100k.
Leuke discussie. Ik denk hoger dan 2.9 rekt, inline niks, lager 1-2k pump max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:18

NeoflexNL

Forever young

Je mag veronderstellen dat inline reeds is ingeprijst, dus om dan alsnog te stellen dat de inflatie oploopt en dus rekt, zou niet erg logisch zijn.

In de huidige koers zit natuurlijk ook een stukje hoop dat het meevalt, mede gevoedt door de PPI van gisteren. Ook op 2.9 verwacht ik wel een dump(je)

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
NeoflexNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:02:
Je mag veronderstellen dat inline reeds is ingeprijst, dus om dan alsnog te stellen dat de inflatie oploopt en dus rekt, zou niet erg logisch zijn.

In de huidige koers zit natuurlijk ook een stukje hoop dat het meevalt, mede gevoedt door de PPI van gisteren. Ook op 2.9 verwacht ik wel een dump(je)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfbPkMoaMAMQzd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 22:27
Zouden we weer zo laag gaan zo snel? Het kan hoor, maar dat is wel een vrij somber scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Flink wat verdeeldheid in ieder geval over het verwachtte renteverloop van de FED voor komend jaar. Als de inflatiecijfers tegenvallen zal de consensus toch wel de laatste categorie zijn en dus 'geen verlagingen'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4BQoE1kkxWscHPWtgx6761YP_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoauZIDFNZNg0KMVPsp2u3bb.jpg?f=fotoalbum_large

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
Mr Ronman schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Zouden we weer zo laag gaan zo snel? Het kan hoor, maar dat is wel een vrij somber scenario.
Als je daar met een wick alle liquiditeit ophaalt en de move in een snelle v shape recovered is het prima. Chart technisch niets aan de hand. En ook qua bull cycle prima. Het si alleen zo dat er teveel mensen naar kijken. Het zou niet de eerste keer zijn dat men wordt achtergelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
NeoflexNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:26:
Flink wat verdeeldheid in ieder geval over het verwachtte renteverloop van de FED voor komend jaar. Als de inflatiecijfers tegenvallen zal de consensus toch wel de laatste categorie zijn en dus 'geen verlagingen'.

[Afbeelding]
Als het maar geen hike wordt dan is het voor Bitcoin prima. Maar nog een jaar QT is denk ik wel de doodsteek voor altseason.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
zwembroek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Als je daar met een wick alle liquiditeit ophaalt en de move in een snelle v shape recovered is het prima. Chart technisch niets aan de hand. En ook qua bull cycle prima. Het si alleen zo dat er teveel mensen naar kijken. Het zou niet de eerste keer zijn dat men wordt achtergelaten.
Toch heb je je koersactie wel goed op orde, complimenten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03
Ik zie het woord economen voorbij komen... Volgens economen zit inflatie tussen je oren. _O-

Bron: https://nos.nl/artikel/25...n-je-oren-zeggen-economen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Beetje offtopic, naar hebben dit soort cijfers nu ook impact op de hypotheekrente? Een deel loopt bij ons half Mei af. Moet de (hypotheek) rente niet nu ineens hard gaan stijgen 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kbuntu
bsmpower schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:44:
Beetje offtopic, naar hebben dit soort cijfers nu ook impact op de hypotheekrente? Een deel loopt bij ons half Mei af. Moet de (hypotheek) rente niet nu ineens hard gaan stijgen 😅
Niet direct. Dat zijn de ECB rente besluiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
Dit zijn de cijfers voor de USA. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
kbuntu schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:46:
[...]

Niet direct. Dat zijn de ECB rente besluiten
Mwaaaaaa - ja - maar - de ECB is gewoon een slap aftreksel van de FED, dus als de US verlaagt of verhoogt volgen wij gewoon als een schaapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

In Europa daalt die alleen maar. Geen zorgen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 15:22
https://fred.stlouisfed.org/series/MORTGAGE30US

En vergelijk met:

https://fred.stlouisfed.org/series/DGS30

Deze yields zijn in feite de thermometer van de gehele economie, inclusief inflatie
Prices and yields move in opposite directions.
When investors are feeling better about the economy, they are less interested in safe-haven Treasurys and are more open to buying riskier investments. As such, the prices of Treasurys dip, and the yields rise. When investors are more wary about the health of the economy and its outlook, they are more interested in buying Treasurys, thus pushing up the prices and causing the yields to decline.
En deze (voor de EU dan de ECB rente) loopt daar als rode draad weer doorheen:

https://fred.stlouisfed.org/series/FEDFUNDS

[ Voor 6% gewijzigd door BTC100K2021 op 15-01-2025 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

tomtom901 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Mwaaaaaa - ja - maar - de ECB is gewoon een slap aftreksel van de FED, dus als de US verlaagt of verhoogt volgen wij gewoon als een schaapje.
Mwoah, da's wel erg kort door de bocht. De dollar heeft wel weer andere issues dan de euro. De ECB staat in ieder geval voor andere dilemma's dan de FED mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23:05
wat een compressie op de btc chart...

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

tomtom901 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Niet helemaal. De US Fed rate is 4.5 en in Europa is de korte rente 3 procent.
Pagina: 1 ... 187 ... 256 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!