Gisteren een paar kleine trades gedaan op basis van twee lijntjes die ik al langere tijd heb staan. Ze lieten me niet in de steek en zo heb ik toch weer wat satjes geharkt:
/f/image/0CRCyZHKkCtaW4bNnTqwCQsY.png?f=fotoalbum_large)
Rode cirkel = sats verkocht
Groene cirkel = sats ingekocht
Ik heb één verkoopmoment gemist, die binnen 10 minuten na de eerste groene cirkel al gehit werd, doordat ik vergeten was een sell order in te stellen. Gelukkig niet lang daarna alsnog gehit en vervolgens wel meteen een buy order geplaatst.
Daarna niet opnieuw verkocht doordat ik het lot niet wil tarten en BTC er bij de derde poging wellicht doorheen zou kunnen komen. En je ziet hem nu ook steeds langzaam erheen kruipen zonder al te grote pushbacks.
Ik heb dan ook liever een koop order teveel en dat ik mijn sats minder waard worden, dan een verkoop order teveel en ik zit met fiat die steeds minder waard wordt t.o.v. BTC.
Heb ik dan geen gemiste trades? Zeker wel, de mooie grijze zone in het midden werd van 13 op 14 januari doorbroken en prachtig bullis getest, ik had nog fiat beschikbaar en had willen kopen, maar wilde niet naar bed gaan met vaste buy orders (weet achteraf niet goed waarom, gevoels ding, mag niet met crypto, foei). Uiteindelijk heb ik ook die fiat er in de twee geraakte buyorders wel erin gekieperd, maar het hadden dus nog wat meer satjes kunnen zijn.
Is dat erg? Hell no. Ik heb de afgelopen tijd meer succesvolle trades dan mislukte (slechts één mislukte en één break-even, beiden eigenlijk op emotie de mist in laten gaan, wederom: foei!) en per saldo aardig wat satjes binnengeharkt. Al is dat wel relatief want ik trade met een klein potje om er wederom een beetje gevoel mee te krijgen en de eerste conclusie is dat ik dus af en toe nog op gevoel dingen doe en dat ik dat echt moet zien te voorkomen.
Conclusie: het gaat aardig goed, maar er zit meer in het vat. Vooralsnog blijf ik lekker met een klein potje verkopen en terugkopen en blijf ik ver van leveraged traden