☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Winst = Papie = ZeroT0ne
"Als mij dit kan overkomen, gebeurt dit bij iedereen"Richh schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:45:
[...]
"Werk met cybercrime"![]()
Dude zal ongetwijfeld content marketeer oid zijn en/of de cookiebar beheren ofzo
Mensen die zulke dingen roepen overschatten zichzelf (of onderschatten de rest) zo enorm hè, erger me altijd aan dit soort dooddoeners. Nee, dit gebeurt niet bij iedereen. Sterker nog, dit gebeurd vrijwel niemand. Dit gebeurt alleen jou, doordat je zonder een moment na te denken je inloggegevens weggeeft.
Ja en als je dat eenmaal onder de knie hebt, kan je gaan proberen scammers zelf om de tuin te leiden of zo lang mogelijk aan de lijn te houden.Richh schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Hang op.
Klik weg.
Bel uw bank exchange.
[Afbeelding]
Sommige van die YouTubers zijn daarin echt genaal
Er is een reden waarom er talloze scambedrijven bestaan. Er zijn genoeg slachtoffers te vinden.YES schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:51:
[...]
"Als mij dit kan overkomen, gebeurt dit bij iedereen"
Mensen die zulke dingen roepen overschatten zichzelf (of onderschatten de rest) zo enorm hè, erger me altijd aan dit soort dooddoeners. Nee, dit gebeurt niet bij iedereen. Sterker nog, dit gebeurd vrijwel niemand. Dit gebeurt alleen jou, doordat je zonder een moment na te denken je inloggegevens weggeeft.
Waar zou jij 100k veilig storen?Winst schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:50:
Klote voor die gast, maar eigen schuld dikke bult helaas. Het klinkt ook alsof ie niet snapt dat exchanges vaak doelwit zijn van dit soort acties. 100k op een exchange...
BTC €94.837,08
Klopt, maar als je zegt dat het iedereen kan overkomen.. Dat is gewoon niet zo. Iedereen kan idd benaderd worden door een scammer maar als je er scherp op bent gaan ze jou niet te pakken nemen.GioStyle schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:53:
[...]
Er is een reden waarom er talloze scambedrijven bestaan. Er zijn genoeg slachtoffers te vinden.
Dus lullig voor Koen, zeker omdat het hem als ICT-er die met cybercrime werkt overkomt, maar met de juiste preventieve maatregelen kan het iedereen gebeuren dat ze een scammer buiten de deur weten te houden.
Dus mensen. Wees scherp, klik de link die ik jullie nu net via een PM gestuurd heb aan, voer op die website al jullie crypto gerelateerde login gegevens in en schakel ook overal MFA uit. Dan zal ik jullie accounts beveiligen tegen elke vorm van diefstal!
Een leeg account kan niet leeggeroofd worden namelijk.
Het probleem met de slachtoffers is vaak dat ze technisch niet begaafd zijn. Daarom zie je ook dat vaak ouderen slachtoffers worden van scams. Ze begrijpen het oprecht niet. En dat is zoals je aangeeft gewoon erg sneu.YES schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:54:
[...]
Klopt, maar als je zegt dat het iedereen kan overkomen.. Dat is gewoon niet zo. Iedereen kan idd benaderd worden door een scammer maar als je er scherp op bent gaan ze jou niet te pakken nemen.
Klopt, met die mensen heb ik écht oprecht medelijden. Dat is heel erg sneu.GioStyle schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:59:
[...]
Het probleem met de slachtoffers is vaak dat ze technisch niet begaafd zijn. Daarom zie je ook dat vaak ouderen slachtoffers worden van scams. Ze begrijpen het oprecht niet. En dat is zoals je aangeeft gewoon erg sneu.
Mijn ouders zijn inmiddels rond de 70 en ik blijf ze inpeperen, nooit linkjes aanklikken, je bank mailt je geen inloglink of iets dergelijks. SMSjes met alarmerende teksten negeren/verwijderen en telefoontjes met verhalen over dat je account in gevaar is ook meteen afkappen.
Ik denk inmiddels dat ze dat ook echt niet zullen doen en ze bellen mij gelukkig al snel als ze ergens niet helemaal uitkomen. Maar toch, als die een keer met een overtuigend verhaal gebeld worden, ik durf mijn handen er niet voor in het stuur te steken dat ze er nooit in zullen trappen.
Dunning kruger 101YES schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:51:
[...]
"Als mij dit kan overkomen, gebeurt dit bij iedereen"
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ligt eraan of het fiat of crypto is. Als ik ooit m'n altstackjes naar zo'n bedrag fiat zie gaan, dan vermoed ik dat de cryptos die op m'n hardware wallet(s) kunnen daar op staan, en fiat naar een bank met banklicentie. In ieder geval overal een vorm van 2FA. Veiligheid en vertrouwdheid boven gemak.
Uiteraard ben ik zelf de zwakste schakel. Maar crypto exchanges zijn wmb nog teveel het wilde westen.
Winst = Papie = ZeroT0ne
In Bitcoin op meerdere hardware wallets.
Heh? 1 BTC verdelen op meerdere hardware wallets? Nee, toch?FrambozenTaart schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:06:
[...]
Waarom niet? Kan gewoon prima.GioStyle schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:07:
[...]
Heh? 1 BTC verdelen op meerdere hardware wallets? Nee, toch?
Als het je complete netto waarde betreft zeker het overwegen waard. Als het slechts 5% van je netto waarde betreft is het risico te overzien.
Alles valt of staat bij risico management.
Ik hoor Koen helemaal niet praten over 2FA?ytr81 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:14:
https://www.nhnieuws.nl/n...euro-aan-bitcoins-verloor
[...]
Als iemand dus nog een cybercrime expert zoekt, huur dan deze super goon in 🥹
YESYES schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:06:
Hey ik zie een groene candle. Zullen we het gaan hebben over lambo's?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fzB3hvb6aeEzpQgp4SM7YVqX.jpg?f=user_large)
Geen 2FA, 100k aan waarde op één exchange, beïnvloedbaar voor manipulatie.elektriekert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:09:
[...]
Ik hoor Koen helemaal niet praten over 2FA?
Klinkt gewoon als de eerste beste Henkie die door een bullrun ineens een mooie smak centen heeft verworven maar geen idee heeft waar hij mee bezig is.
Kan best een slimme gozer zijn maar dit riekt gewoon naar laconiek gedrag.
Kol Nedra schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:32:
[...]
Ja sorry, maar ik heb weer MNT gekocht van de gratis winsten van FLOCK en SERAPH ipv BTC
tja en fiat.....dat is nu op
:strip_exif()/f/image/QH9kyecRnLrU26S8C9weYLyx.png?f=user_large)
Waarom meerdere wallets? Als er op 1 iets fout gaat, dan is de kans heel groot dat je dezelfde fout voor de andere hebt gemaakt toch.FrambozenTaart schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:06:
[...]
Mijn andere vraag heb ik net gegoogled, ik kan ETH staken op een Ledger en ik ben altijd huiverig voor transactiekosten van en naar de exchange maar dat staat natuurlijk niet in verhouding
BTC €94.837,08
Ja, ik maak even een denkfoutje. BTC wordt over de jaren heen steeds meer waard. 1BTC is nu 100k. Over een paar cycles is BTC 1000k. Dan is het niet eens zo gek om je BTC te halveren en op meerdere wallets te plaatsen.FrambozenTaart schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:09:
[...]
Waarom niet? Kan gewoon prima.
Als het je complete netto waarde betreft zeker het overwegen waard. Als het slechts 5% van je netto waarde betreft is het risico te overzien.
Alles valt of staat bij risico management.
Nou, zo ben ik dus ook een keer gebeld door bitvavo dat ze een paar grote verdachte transacties vanaf mijn bank hadden gezien ‘paar duizend euro’ dus de beste man vroeg of ik wel sterke wachtwoord had e.d.Pexow schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:49:
Ik ken één miljardair die bijna voor € 250 miljoen het schip in ging. De bank ging voor deze transactie liggen en het liep daardoor met een sisser af. Ben er daardoor van overtuigd dat iedereen vatbaar is voor scammers en dat iedereen een slachtoffer kan zijn.
Gelukkig kiezen de meeste scammers doelbewust ervoor om zich te richten op naïeve mensen en zijn de scams daardoor redelijk doorzichtig. Gedacht hierachter is dat als je de scam doorzichtig maakt, diegene die doorklikken vatbaar zijn voor de scam. Dus weinig hits, maar als iemand bijt dan is het een grote kans dat ze raak hebben.
Echter een scammer die met social engineering zich echt richt op een bepaalde targetgroep die zijn ook voor de gemiddelde Tweaker gevaarlijk.
Ja allemaal unieke wachtwoorden etc….
Zo werkte hij een heel lijstje af. Super vriendelijk, wist ook al veel gegevens van mij (mooi als je data gelekt wordt.)
Vervolgens begon hij over een stukje software om te checken of de hackers in mijn laptop zaten….
Vanaf toen vertrouwde ik het niet meer.
Hij vroeg me om naar de website te gaan die hij expres verkeerd uitsprak. Hij zei: N - E cam wat dus anycam was.
Waarop ik zei: wil je mijn computer proberen over te nemen?
En toen begon ie te schelden.
Het werd heel realistisch omdat ze zoveel gegevens van mij hadden.
Helaas was ik net te snugger voor ze
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
GioStyle schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:16:
[...]
BTC wordt over de jaren heen steeds meer waard. 1BTC is nu 100k.
:strip_exif()/f/image/yIRxlPoeYKpTTkqheFJ9adYu.jpg?f=fotoalbum_large)
Verouderd plaatje
Dat is niet helemaal waar. Stel je verdeelt 1 BTC over 5 hardware wallets. Maak je een keer door welke reden dan ook een malafide transactie met 1 van de wallets, is niet direct alles weg. Je hebt immers 5 verschillende adressen die fysiek geen enkel contact hebben gemaakt.koelebobes schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:15:
[...]
Waarom meerdere wallets? Als er op 1 iets fout gaat, dan is de kans heel groot dat je dezelfde fout voor de andere hebt gemaakt toch.
Mijn andere vraag heb ik net gegoogled, ik kan ETH staken op een Ledger en ik ben altijd huiverig voor transactiekosten van en naar de exchange maar dat staat natuurlijk niet in verhouding
Wanneer je hodlt kan die ton theoretisch over decennia ook uitgroeien tot een miljoen of meer, dan is het wel ff zweten als je die wallet inplugt.
Sowieso is het altijd verstandig je kansen te spreiden en eventueel periodiek je opslag/risico te herevalueren.
Welcome to the maxi side!kbuntu schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:45:
Ok, dat was hem. Alle alts verkocht. Gaf me teveel stress. Voor mij wordt het nu BTC only. Kost me bij een altseason waarschijnlijk veel geld, maar de rust is ook wat waard
Dat zit wel Schnorr.
Ach, dipjegebruikershaes schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:47:
[...]
Zo gaat het toch altijd. Op moment als je koopt dan kakt alles in.
Dat zit wel Schnorr.
Blijkbaar nog nooit gehoord van “not your keys not your gure shitcoindrek en bitcoin”FrambozenTaart schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:12:
[...]
Geen 2FA, 100k aan waarde op één exchange, beïnvloedbaar voor manipulatie.
Klinkt gewoon als de eerste beste Henkie die door een bullrun ineens een mooie smak centen heeft verworven maar geen idee heeft waar hij mee bezig is.
Kan best een slimme gozer zijn maar dit riekt gewoon naar laconiek gedrag.
Tja, wellicht heeft hij ook nog een ton op Kraken en anderhalve ton op Coinbase, plus nog 5 ton op een Ledger.elektriekert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:31:
[...]
Blijkbaar nog nooit gehoord van “not your keys not your gure shitcoindrek en bitcoin”
Het is eigenlijk vooral een sensatie artikel die mooi in het anti crypto sentiment van de EU past, en wellicht wat muisklikjes genereert.
Ik beschouw het meer als entertainment zoals een opiniestuk dan dat ik er waarde aan hecht als informatief nieuwsartikel.
Compleet irrelevant als informatiebron, net zoals dat er iedere dag ook wel ingebroken wordt of auto's worden gestolen.
Ja, interessant.
Ze hadden laatst bij mijn auto ingebroken…FrambozenTaart schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:35:
[...]
Tja, wellicht heeft hij ook nog een ton op Kraken en anderhalve ton op Coinbase, plus nog 5 ton op een Ledger.
Het is eigenlijk vooral een sensatie artikel die mooi in het anti crypto sentiment van de EU past, en wellicht wat muisklikjes genereert.
Ik beschouw het meer als entertainment zoals een opiniestuk dan dat ik er waarde aan hecht als informatief nieuwsartikel.
Compleet irrelevant als informatiebron, net zoals dat er iedere dag ook wel ingebroken wordt of auto's worden gestolen.
Ja, interessant.
Half pakje kauwgom weg en het Dashboard hebben ze gepoetst.
Die nicotinekauwgom is prijzig spul hoor tegenwoordig...elektriekert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:37:
[...]
Ze hadden laatst bij mijn auto ingebroken…
Half pakje kauwgom weg en het Dashboard hebben ze gepoetst.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Toch heb je geen keuze, sinds de nieuwe wet van 30dec is het stuk lastiger geworden om een deposit te doen.Winst schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:06:
[...]
Ligt eraan of het fiat of crypto is. Als ik ooit m'n altstackjes naar zo'n bedrag fiat zie gaan, dan vermoed ik dat de cryptos die op m'n hardware wallet(s) kunnen daar op staan, en fiat naar een bank met banklicentie. In ieder geval overal een vorm van 2FA. Veiligheid en vertrouwdheid boven gemak.
Uiteraard ben ik zelf de zwakste schakel. Maar crypto exchanges zijn wmb nog teveel het wilde westen.
Heb het zelf ook meegemaakt, 7 dagen voordat een BTC deposit op kraken stond, de conformation was binnen 30min en daarna op hold want ze willen per storting weten waar het vandaan komt etc.
Dus als je in de bull denkt,..het ziet er goed uit, laat ik storten.. kan de bull alweer een bear zijn dus als je niets wilt mislopen moet je wel een deel van je assets online zetten
daarop toevoegend:JoebarRC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:45:
[...]
Toch heb je geen keuze, sinds de nieuwe wet van 30dec is het stuk lastiger geworden om een deposit te doen.
Heb het zelf ook meegemaakt, 7 dagen voordat een BTC deposit op kraken stond, de conformation was binnen 30min en daarna op hold want ze willen per storting weten waar het vandaan komt etc.
Dus als je in de bull denkt,..het ziet er goed uit, laat ik storten.. kan de bull alweer een bear zijn dus als je niets wilt mislopen moet je wel een deel van je assets online zetten
KYC waar je KYC moet zijn en probeer ook geld terug te storten.
Wanneer je nu in een rustigere periode alles hebt voltooid kun je er ook direct uitstappen wanneer nodig ipv wachten op klantenservices.
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
De nieuwe BTC?NeoflexNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:39:
[...]
Die nicotinekauwgom is prijzig spul hoor tegenwoordig...
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Yep, even een quickie voor jullie, zelfs tijdens de werkdag!
De ICT- en data-analist ..... Je zou toch verwachten dat je dan n paar hersencellen méér dan gemiddeld hebtytr81 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:14:
[...]
Ik lul ook zomaar wat
ahhahahahah mooi weerGuere schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:54:
Guys ik heb zonet de originele versie van dat NH Nieuws item gevonden!
[YouTube: NH Nieuws - Expert Koen]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Beetje kort door de bocht, paniek kan veel doen. Vooral op een moment dat je even niet scherp bent.shovelhead1340 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:55:
[...]
De ICT- en data-analist ..... Je zou toch verwachten dat je dan n paar hersencellen méér dan gemiddeld hebt
Maar dat hij geen 2FA heeft bij deze bedragen bedroefd mij wel. Al is dat ook geen garantie natuurlijk.
Ik dus met een slaperige kop naar beneden, de pc aangezet om te kijken wat de bedoeling was... Een nieuwe versie downloaden van de software? Ok, dat klinkt niet verkeerd. Het linkje uit de mail gebruiken? Nahh.. ik download wel via de officiele website. En toen had ik het pas in de gaten dat het een scam was. Volgens mij had ik al de laatste officiele versie en stond er op de website dus geen nieuwere.
Ik die paar minuten dat ik er mee bezig was, heb ik dus geen seconde nagedacht hoe belachelijk dat het was dat je de software moest updaten om te zorgen dat je BTC weer veilig zijn. Heel erg...*schaam schaam*.
De angst dat je een groot bedrag binnen enkele ogenblikken kunt verliezen doet echt iets met je.
De truc was, las ik later: dat je in de "nieuwe" software vanuit de link je seed had moeten invoeren. Dat had ik sowieso ook nooit gedaan, maar toch... ik snap dat mensen er in paniek in trappen.
Y'24
Guere schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:54:
Guys ik heb zonet de originele versie van dat NH Nieuws item gevonden!
[YouTube: NH Nieuws - Expert Koen]

Op cyberles gezeten bij Rian van Rijbroek. deze man kent zijn klassiekers, chapeau!
Nee nee nee, je zegt schaam schaam en dat je je helemaal niet realiseerde dat je gescammed ging worden. Maar je deed met je slaperige kop wel precies het goede, je ging gewoon zelf die software opzoeken en downloaden bij Trezor, dát is het enige juiste wat je op zo'n moment en blijkbaar ben je op dit gebied bewust genoeg van de risico's dat je onbewust de goede stap zette en er dus niet in trapte.RvV schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:04:
Iets van een jaar geleden kreeg ik zo'n phishing mailtje dat je Trezor funds "in danger" waren vanwege een bug oid. Ik kreeg dat mailtje midden in de nacht. Normaal gesproken word ik daar niet wakker van, maar deze keer toevallig wel. Ik had net een brand-spanking nieuw email adres, dus de kans dat het phishing was, leek mij daarom niet heel groot.
Ik dus met een slaperige kop naar beneden, de pc aangezet om te kijken wat de bedoeling was... Een nieuwe versie downloaden van de software? Ok, dat klinkt niet verkeerd. Het linkje uit de mail gebruiken? Nahh.. ik download wel via de officiele website. En toen had ik het pas in de gaten dat het een scam was. Volgens mij had ik al de laatste officiele versie en stond er op de website dus geen nieuwere.
Ik die paar minuten dat ik er mee bezig was, heb ik dus geen seconde nagedacht hoe belachelijk dat het was dat je de software moest updaten om te zorgen dat je BTC weer veilig zijn. Heel erg...*schaam schaam*.
De angst dat je een groot bedrag binnen enkele ogenblikken kunt verliezen doet echt iets met je.
De truc was, las ik later: dat je in de "nieuwe" software vanuit de link je seed had moeten invoeren. Dat had ik sowieso ook nooit gedaan, maar toch... ik snap dat mensen er in paniek in trappen.
Of je ben onbewust bekwaam en het was allemaal mazzel, dat kan ook nog.
nothing stops this train
Heb ze ook gehad en niet gelezen. Heb wel bitvavo. Maar ook een complex wachtwoord, 2FA.veertje schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:04:
[...]
Beetje kort door de bocht, paniek kan veel doen. Vooral op een moment dat je even niet scherp bent.
Maar dat hij geen 2FA heeft bij deze bedragen bedroefd mij wel. Al is dat ook geen garantie natuurlijk.
We leven in 2025...
:strip_exif()/f/image/hpyGYc4g99SJKX7bSQdZ7N5P.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een dergelijke SMS gehad....en het wekte mijn interesse (ook relatie met mijn werk). Gewoon gebeld en zien wat er gebeurd. Echt shocking, volledig nederlands sprekende lui (zonder accent), heel serieus helpdesk achtig gesprek. Dat je bijna gaat twijfelen. Begon met er eein inlog poging op mijn Kucoin was (heb wel Kucoin, maar nooit iets mee gedaan uiteindelijk). Heb het verhaal meegespeeld. Vervolgensytr81 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:14:
[...]
wordt je doorverbonden naar een collega die meer van ledgers weet, want daar schijnt ook wat mee te zijn. En dan komt de aap uit de mouw, of ik ook een Ledger gebruik, en of ik even wil kijken of mijn saldo er nog opstaat. Zonder enige actie doe ik alsof er niks geks te zien is. en dan komt de grote truuc, ze hebben meerdere klanten gehad die fors geld hebben verloren, en of ik even op een webiste kan controleren of mijn Ledger ook in scope van de hackers valt. En het script eindigd dat je je woordjes mag opgeven op die website.
Het is echt zo shocking betrouwbaar. Na het gesprek heb ik ook een seconde getwijfeld of dit toch niet een legitieme helpdesk was. 1 seconde maar....
Wow, klinkt vrij bizar idd.. zal ze ongetwijfeld wel een paar keer lukken ooklucatoni schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:14:
[...]
Ik heb ook een dergelijke SMS gehad....en het wekte mijn interesse (ook relatie met mijn werk). Gewoon gebeld en zien wat er gebeurd. Echt shocking, volledig nederlands sprekende lui (zonder accent), heel serieus helpdesk achtig gesprek. Dat je bijna gaat twijfelen. Begon met er eein inlog poging op mijn Kucoin was (heb wel Kucoin, maar nooit iets mee gedaan uiteindelijk). Heb het verhaal meegespeeld. Vervolgens
wordt je doorverbonden naar een collega die meer van ledgers weet, want daar schijnt ook wat mee te zijn. En dan komt de aap uit de mouw, of ik ook een Ledger gebruik, en of ik even wil kijken of mijn saldo er nog opstaat. Zonder enige actie doe ik alsof er niks geks te zien is. en dan komt de grote truuc, ze hebben meerdere klanten gehad die fors geld hebben verloren, en of ik even op een webiste kan controleren of mijn Ledger ook in scope van de hackers valt. En het script eindigd dat je je woordjes mag opgeven op die website.
Het is echt zo shocking betrouwbaar. Na het gesprek heb ik ook een seconde getwijfeld of dit toch niet een legitieme helpdesk was. 1 seconde maar....
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Na een half uur bellen, en ik dringend gevraagd heb mijn woordjes op te geven, heb ik hem gevraagd waarom hij mensen oplicht, en dat zn moeder vast trots op hem is....en dat ik blij ben dat hij nu in ieder geval niemand heeft kunnen oplichten.NeoflexNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:18:
[...]
Wow, klinkt vrij bizar idd.. zal ze ongetwijfeld wel een paar keer lukken ook
Hij vertelde dat ze vanuit de andere kant vd wereld opereerde, en omdat de levensstandaarden daar minder waren, dit wat hem betreft wel kon.....vaag verhaal.
Ik denk dat het voor iedereen heel leerzaam is om een dergelijk gesprek te horen. Volgende keer kijk ik of ik het kan opnemen. Overigens is het nummer (een 010 nummer) nu niet meer in gebruik. Denk dat ze die ook om de paar dagen wisselen.
:strip_exif()/f/image/J8dFl3SskjcgRGsr0hmT4hXy.png?f=user_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Ik las Ponsi Scheme IPV pension SchemeTaro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:29:
Zag een vacature van Bitvavo langskomen, dat laatste punt is wel fijn
[Afbeelding]

Was echt zo'n typische Afrikaan. Met zinnetjes als 'Are you listening to me sir?' Was niet heel geloofwaardig allemaal, maar misschien trappen er mensen in.
Aannemelijk
Eerste keer was ik niet helemaal helder en ze begonnen gewoon met gegevens te verifieren (als in kijken of ik wel de juiste persoon was), het was gewoon eng hoeveel ze van mij wisten, naam, adres, rekeningnummer, etc..
Bij mij ging de alarmbellen pas rinkelen dat ik een vage link via de mail gestuurd kreeg, toen kreeg ik argwaan..
Toen gevraagd dat het nu even niet uitkwam en of ik ze over 10 minuten terug mogt bellen op het bekende nummer van de Rabobank..
Toen werd er een beetje moeilijk gedaan en hij wilde zijn naam niet meer geven maar ik kreeg wel zijn "directe" nummer, dat zou makkelijker zijn..
Toen hadden ze vrij snel door dat ze door de mand vielen en ik er niet in zou trappen..
Daarna ook nog wel diverse telefoontjes gehad, maar die hang ik direct op, of doe gewoon dom en zeg dat ik de persoon die ze zoeken niet ben, en hang dan op..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
DO NOT REDEEEEEMMr Ronman schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:31:
Ik ben eens door een zogenaamde Bybit Satos medewerker gebeld op Telegram nadat ik een vraag stelde in de Bybit telegram channel.
Was echt zo'n typische Afrikaan. Met zinnetjes als 'Are you listening to me sir?' Was niet heel geloofwaardig allemaal, maar misschien trappen er mensen in.
BTC €94.837,08
anoniem bellen heeft 0% kans, ik neem gewoon niet op. ik ben wel bereikbaar via email.
nothing stops this train
Het zal maar net die ene recruiter zijn die je een droombaan aanbiedt...Kol Nedra schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:37:
ik neem nooit mijn telefoon op, alleen nummers die in mijn eigen telefoon zijn opgeslagen. zie ik een nummer die ik niet ken is het gelijk blocken.
anoniem bellen heeft 0% kans, ik neem gewoon niet op. ik ben wel bereikbaar via email.
Gewoon alleen opnemen met "Hallo" en dan afwachten.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Precies, opnemen kan geen kwaad.Taro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:39:
[...]
Het zal maar net die ene recruiter zijn die je een droombaan aanbiedt...
Je zou toch op zo'n manier aan je centen moeten komen. Zeker als je Nederlander bent. Als je je er toe kunt zetten random mensen te bellen en de taal spreekt moet je toch op een betere manier aan je poen kunnen komen dan bij een scamhelpdesk.
[ Voor 7% gewijzigd door WarsemaW op 08-01-2025 15:48 ]
Die benaderen je gewoon via LinkedInTaro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:39:
[...]
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Dat is toch ongeveer hetzelfde
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Taro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:39:
[...]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XhzebaRwIgGWROAahj5SyIFf.jpg?f=user_large)
ik ken mijzelf, niemand wil mij eigenlijk als werknemerTaro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:39:
[...]

nothing stops this train
Toch wat een lichte hopium, nog geen snoeiharde dump.zwembroek schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:41:
Stocks alweer rood.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Of je zit in de verkeerde branche of omgeving? Krik even je eigendunk wat op joh. Vleugje ambitie erbij...Kol Nedra schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:45:
[...]
ik ken mijzelf, niemand wil mij eigenlijk als werknemer
nee hoor zit goed, wil geen andere baan waar ik nu zit wil ik voorlopig gewoon blijven, prima werkdruk met knettergekke collega'sTaro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:50:
[...]
Of je zit in de verkeerde branche of omgeving? Krik even je eigendunk wat op joh. Vleugje ambitie erbij...
nothing stops this train

Nope, morgen is USA op slot ivm begrafenis van Cartersjorremans schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:49:
Morgen donderdag moondag? Na dinsdag en woensdag dipdag?
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Blablabla. FOMB is veel hoger.zwembroek schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:54:
De komende twee weken unemployment rate, CPI, PPI, Inauguration, FOMC.
Wen ETH seasonality.Aeronaut schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:01:
btceth licht groen en btc.d licht rood.. wel interessant
Alleen oversold op de hourly lijkt het. Op de daily en helemaal de weekly nog lang niet.ScuL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:47:
De DXY heeft weer een dikke pump gemaakt nu 109+ dat verklaart ook het gedrag van BTC
Dit is een support level dat *moet* houden.
BTC is nu zwaar oversold (meest oversold sinds begin oktober) en de RSI heeft bullish divergence
dwz dat ik verwacht dat de FOMC meeting waarschijnlijk een bounce gaat opleveren
over 7 uur weten we het
Het helpt natuurlijk niet dat dit soort bedrijven zelf ook alles uitbesteden naar de derde wereld dus een accent is niet meteen een rode vlag als je met de helpdesk in gesprek bent.Mr Ronman schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:31:
Ik ben eens door een zogenaamde Bybit Satos medewerker gebeld op Telegram nadat ik een vraag stelde in de Bybit telegram channel.
elektriekert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:31:
[...]
Blijkbaar nog nooit gehoord van “not your keys not your gure shitcoindrek en bitcoin”
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VHNzGvwB0FAC7ztlKn0KZ6tX.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BzHuJyISTA5hGi1NQr2QkGZw.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/WE6hp0nVru1AyytGRwn9Zzjq.webp?f=user_large)
/f/image/6WahpY33INPHHGGi8DqgJqZq.png?f=fotoalbum_large)
Vooralsnog vond BTC 96K al iets te spannendzwembroek schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:11:
Relieve bounce tot 99.xK en dan naar 80K Wie biedt meer?
ik bied meer, bij $89k krijg ik al dikke FOMOzwembroek schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:11:
nothing stops this train
Denk dat de meesten hier zoiets hebben van: als we een daling krijgen, just get it over with! Hop, even door die zure elppa appel heen bijten en die 10k eraf.zwembroek schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:11:
Anti Appel
Zure Appel
makes so much sense
Weet ook pas sinds de anti elppa video dat het gewoon apple achterstevoren isAeronaut schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:17:
elppa is een anagram voor appel... TIL
Anti Appel
Zure Appel
makes so much sense

Ah Trump gaat morgen Groenland binnenvallen ...Sandrioni schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:55:
[...]
Nope, morgen is USA op slot ivm begrafenis van Carter
Niet serieus natuurlijk, maar wtf is er mis met die gast?
==
hoi
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!