Deze slaat voornamelijk op mezelf, de fuik waar ik ook vaak in ben gelopen, en ook vast nog vaak genoeg in zal blijven lopen.
Pas wat zelfreflectie toe en vraag jezelf eens af waarom specifieke dingen je triggeren. Is het een uitlaatklep voor andere frustraties? Zitten dingen die je niet kunt veranderen je hoog? Ben je incompatible met het internet?
Als je oprecht probeert te helpen en blijkt dat daarmee niets gedaan wordt, laat de betreffende zaak dan los of maak een meme.
Vaak blijkt dat een discussie niet gebaseerd is op feiten maar op sentiment, neem dan je afstand. Besef dat je de ander niet kunt overtuigen omdat zijn of haar standpunt niet gebaseerd is op de realiteit, maar op wat hij of zij wil geloven, ongeacht of dit realistisch is.
Mensen zullen nu eenmaal altijd een andere visie hebben. De één houdt van vlees, de ander is veganist. De één houdt van Shitcoins, de ander is maxi. De één houdt van tandenborstels ontharen en de individuele haren in aparte lucifer doosjes bewaren, de ander van witte kruizen verbranden in de voortuin van de overbuurman en rode hakenkruizen spuiten op het gemeentehuis.
En zo hebben we allemaal onze verschillen.
Ik kan me soms ook enorm opwinden over zaken maar besef me steeds meer dat dit ook mijn eigen probleem en keuze is. En zonde van mijn tijd.
Loslaten en geen fuck geven is vaak beter, al lukt dat natuurlijk ook niet altijd.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.